Det känns som om diskssionen är ute på djupt vatten med tanke på regel nr.8 på detta forum
Nr.8
MVH Kribban
Redigerat av kribban, 04 July 2007 - 15:28.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *
Startad av
distortion2
, Mar 26 2007 10:16
5767 svar till detta ämne
13 relaterade trådar
Postad 04 July 2007 - 15:24
En fråga som jag ställer mig är var ni hittar alla dessa filmer som man kan ladda ner via µtorrent? Finns det något filmbolag som lägger ut filmer packade i rar?
Det känns som om diskssionen är ute på djupt vatten med tanke på regel nr.8 på detta forum Nr.8 MVH Kribban Redigerat av kribban, 04 July 2007 - 15:28. Postad 04 July 2007 - 16:04
För er som testade att byta container från mkv till avi förut, gjorde ni så här?
Vore kul om någon kunde testa detta och köra slutresultatet i tvixen... Redigerat av distortion2, 04 July 2007 - 16:08. Postad 04 July 2007 - 16:05 Jag skulle också gärna se att folk testade Postad 04 July 2007 - 17:14
Slog till på en Tvix M-5100SH idag. (Mediamania hade dessa inne..undrar vart de fått dem ifrån om de igentligen ska vara på ett plan från korea.. )
Just nu ligger den på Posten men imorgon kväll borde det kunna bli lite tester. Något som vore riktigt fräckt vore om Tvix hade stött RTSP (http://en.wikipedia....eaming_Protocol) Skulle man kunna streama från tex TVEngine3 (http://forum.team-mediaportal.com/) Postad 04 July 2007 - 18:37
Ja provade filen som det står om ovan och den startade men det hackade för mkt för att ja skulle vilja se på en film som detta är gjort med. Ljudet är syncat och det ser riktigt bra ut men tyvärr. Ja la över filen direkt på disken så ja kör ej via nätverk.
En annan fråga nån kanske kan svara på. Ja kör nätverk via samba och ja har lagt 3 kataloger i en tvixhd1 katalog. Dessa 3 kataloger har ja döpt till bilder, mvs och mp3. Alla bilder och mvs finns i underkatalogerna men ja har inga kataloger eller mp3:or under mp3 katalogen trots att dom finns där på datorn. Postad 04 July 2007 - 19:10
Jag väntade bara på att någon skulle komma med en pekpinne (tack Kribban) och ge mig möjligheten att faktiskt upplysa om att mycket material (mjukvara, film, musik osv) distribueras med hjälp av torrent-protokollet. Det finns en fin guide här (och det är helt lagligt och inte ett brott mot URL): http://www.azureuswi...l_torrent_sites Och förvånande nog visar det sig att detta material ofta distribueras packat, företrädesvis med i rar-filer. Mvh frekje Postad 04 July 2007 - 21:02
Hej!
Köpte en 4100 idag + en Samsung 500Gb disk på webhallen. Har problem med att koppla den via USB till datorn. Jag kör Windows Vista och Samsungdisken kommer upp fint i "Safely remove hardware" och den säger att allt ok. Den kommer dock inte upp som en enhet under My Computer. Har provat starta om m.m. men inget hjälper. Hårddisken är satt som Master (Samsung skickade inte med jumpers och för att vara master skulle första vara satt så jag fick ta en jumper från en gammal DVD recorder). Måste man starta upp den med TV och köra setup innan detta med USB ska fungera? Tacksam för svar:-) Postad 04 July 2007 - 21:10
Du måste initiera disken och formatera den. Finns väl någon datorhanterare i kontrollpanelen.. eller vad de kallar det i vista. Postad 04 July 2007 - 21:17
Du måste initiera disken och formatera den. Finns väl någon datorhanterare i kontrollpanelen.. eller vad de kallar det i vista.
[/quote] Kopplar man in en extern disk (har flera) via USB kommer den upp och då kan man formatera den. Nu är så inte fallet och jag känner inte till någon annan väg att formatera den om den inte syns. Kollar man properties på denna disk i t.ex Device manager finns det inga valom formatering/initiering. Kanske får starta upp barnens dator med XP Postad 04 July 2007 - 21:25
[quote name='tuppen' date='Jul 4 2007, 22:17 ']
Du måste initiera disken och formatera den. Finns väl någon datorhanterare i kontrollpanelen.. eller vad de kallar det i vista. [/quote] Kopplar man in en extern disk (har flera) via USB kommer den upp och då kan man formatera den. Nu är så inte fallet och jag känner inte till någon annan väg att formatera den om den inte syns. Kollar man properties på denna disk i t.ex Device manager finns det inga valom formatering/initiering. Kanske får starta upp barnens dator med XP [/quote] Jag fick till det. Det konstiga var att i manualen stod det att den skulle komma upp. Beror kansek på vilken disk! Externa diskar brukar kansek vara FAT formaterade initialt! Ska komma med bilder/synpunkter senare! Postad 04 July 2007 - 22:11
Hårddiskar när du köper dem brukar sällan vara varken formaterade eller partitionerade. I Windows XP kan man göra detta genom Diskhanteraren har jag för mig, eller program som till exempel Partition Magic eller motsvarande om man köper eller kör en sharewareversion av dem. Så det har inget med externa diskar eller så att göra. Det har helt och göra med om disken man köper är formaterad och partitionerad eller inte. Det kan som sagt skapa vissa frågetecken, första gången, för sen kommer den "alltid" att dyka upp i Windows.
Redigerat av sean.wiklund, 04 July 2007 - 23:43. Postad 04 July 2007 - 23:17
Kul att alla är hjälpsamma:-)
Min 4100 är uppe och snurrar. Kör en Supra HDMI till min SONY KDLV2500 och det är riktigt bra bild. Ska prova att köra lite sedan till projektorn! Tycker också att GUI't fungerar ok! En sak som någon kanske kan svara på? Jag får inget ljud i TV'n via HDMI. Kabeln är HDMI <-> HDMI. Stereo utgång fungerar. Ska givetvis köra digital utgång till stereon senare men ibland räcker det att ha TV-ljud för barnen för att se en film och slippa slå på stereon. Har provat att sätta om ljud till digitalt samt PCM. Vet ni vad det kan va? Borde inte TVIX'n skicka ut ljud via HDMI till TV's HDMI ingång och spelas upp på TV-högtalarna? Postad 04 July 2007 - 23:38
Undrar om det kan vara så att man måste välja någonstans i menyn vart ljudet ska ta vägen mellan varven i ditt fall.. Kanske inte kan köra både ljud till hdmi-tv och digialt-receiver (optisk/spdif-coax) samtidigt. Jag kommer att testa så fort jag fyllt min 500gb med mina filmer och musik. (imorgon) Tar lite tid att kopiera via USB ändå... Blir så här mycket film sen -> Postad 04 July 2007 - 23:46
Kanon! Jag har nu bara HDMI <-> HDMI mellan TVIX och TV. Inget ljud vid t.ex uppspel av film VOB, ISO eller en mp3 fil. Postad 04 July 2007 - 23:50 Ta som sagt och ändra i Setup (när du inte spelar upp någon fil), till PCM-ljud eller motsvarande eller skifta mellan Digitalt och PCM. Sen måste du se till att välja att spara inställningarna. Prova där fram och tillbaka så kommer det säkert att utkristallisera sig vilket läge du ska ha, för det är hela tanken med HDMI - en kabel för både bild och ljud. Postad 04 July 2007 - 23:58
Idag fick jag min 5100 och jag har lekt med den i 7-8 timmar.
Initialt inga problem. Formaterade en disk och fyllde den med lite musik, bilder och film. .mov filerna i 720p (som rekommenderades tidigare i tråden) flöt på bra vad jag kunde se, det var ju trailers så klippen hoppar ju fram och tillbaks. .mp3 filerna fungerade bra, bara riktigt fult GUI, men man överlever. .jpg fungerade bra, dock rätt långsam vid bildbyte. Sedan började jag pula med trådlösa nätverket. Har en "godkänd" USB Wifi dongel, som maskinen hittade. Den hittade mitt nätverk. Men routern ger den inte access, varken med DHCP eller statisk IPadress. Efter några timmars felsökande gav jag upp och ersättade det med en TP kabel istället. Flyttade filer (efter en stunds letande av användarnamn!!!) med den otroliga hastigheten av 24 mbit (peak). För att runda av kvällen tänkte jag se ISO DVD. Provade först att köra den via nätverket. Det var lönnlöst. Funkade riktigt krappigt! Jag flyttade ISO filen till den interna disken. Körde igång. Till min fasa så fanns det inget flyt alls i bilden. Panoreringar var närmast olidliga. Ljudet var dock bra och syncat. Efter tre fjärdedelar av filmen så bryts filmen och man kastas ut i "filhanteraren". Gah. Gör ett nytt försök, samma resultat. Försöker starta från en senare tidpunkt i filmen, funkar inte. Tillslut tvingas jag se klart filmen på datorn, med riktigt mjuk bild, men otroligt mycket sämre ljud. Testade fler filer och den hängde sig ett antal gånger vid start av ISO filer. Man kom aldrig fram till menyn. Så efter en "arbetsdag" med spelare så är jag långt ifrån nöjd. Det enda den egentligen ersätter just nu är min dators stereokabel till min reciever. Jag hoppas jag finner lite kvaliteter imorgon. Var tvungen att uppdatera FW till den senaste. Natti natti Postad 05 July 2007 - 00:51
Hej Lostpi!
Tre frågor: 1. Vart köpte du din 5100 om jag får fråga lite nyfiket? 2. Jag är också intresserad av vad det var för ISO-fil, för ingen av oss på jobbet som har testkört både 4100 och 5100 har haft problem med en enda rippad ISO-fil... Kan din ha varit laddad på nätet möjligen eller hade du rippat en egen DVD, och hur gjorde du det i så fall? Något är i alla fall fel, och jag vågar nästan svära på att det INTE har med TViX:en att göra... 3. Att det inte fungerar via nätverket verkar också konstigt för vi får till det helt flytande på vårt kontor och vi har inga überkablar. Kan du prova igen när du känner att lusten faller på, och återkomma tror du? Postad 05 July 2007 - 08:20
Har testat min 4100 6-7 timmar igår, inga problem
DVD iso,avi,xvid,mp3,flac,mov,mpg,jpg allt funkar Postad 05 July 2007 - 08:29 Lysande! Jag föreslår att du laddar ner lite HD-material och kollar på för rent nöjes skull om du inte redan har gjort det: http://forum.iriver....read.php?t=5404 Postad 05 July 2007 - 08:58
En kort fråga. Om man nu skall köpa en disk till denna är det då Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 16MB 500GB som gäller i dagsläget eller finns det tystare?
Det enda kravet jag har igentligen är att ljudvolymen skall vara så låg som möjligt. Storleken på disken är inte det viktigaste. Om det är en 200GB eller 750GB är sekundärt. Hmmm. jag borde kanske ha frågat i en annan tråd när jag tänker efter. Man vill ju inte starta en för eller emot disskusion om hårdiskar i denna tråd. Ursäkta. Redigerat av Pmc, 05 July 2007 - 09:05. Postad 05 July 2007 - 09:01
Får inget ljud till TV'n via sin HDMI koppling
TVIX <-> TV via HDMI Har bara en HDMI kabel (HDMI mellan TVIX<->TV) och testat med både Digitalt/Analogt i setup Inget ljud till TV via HDMI! Är det någon 4100 ägare som får ljud till TV'n via HDMI kabeln? DVD <-> TV via HDMI Kopplade ur HDMI från 4100 och kopplade samma kabel till en DVD-spelare med med HDMI. Vid uppspel av DVD kommer ljud till TV via HDMI kabeln. TV och kabel som felkälla är därmed uteslutna. Har ett annat lite udda fel! Sätter A/V setup Video Port till HDMI/DVI. När jag sparar så sätts den om till Component. Finns ingen component-kabel ansluten och trots att det står Component som värde i setup visas allt fint via min HDMI-kabel. Får ni setup'n att spara och behålla HDMI/DVI? Postad 05 July 2007 - 09:05 Seagate har oftast de tystaste 7200 varvarna att köpa! Men Maxtor och Samsung har också en liknande ljudnivå. Slutstas Samsungen blir säkert ett bra val Postad 05 July 2007 - 09:26
EDIT: Ångrar det jag skrev... läste igenom det och det lät bara dumt Redigerat av shapic, 05 July 2007 - 09:30. Postad 05 July 2007 - 09:27 God förmiddag! Har du uppgraderat till senaste firmware? ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Firmwar...x100_1.0.22.zip Kan du prova att dra ut alla kablar ur TViX:en och därefter ställa om alla inställningar och sedan spara och se om det löser problemet? Har du provat flera olika filtyper för uppspelning och ändå inte får ljud/bild, typ någon AVI-fil, någon ISO osv? Fungerar musik? Postad 05 July 2007 - 09:34 Är det en Beta eller den riktiga? Postad 05 July 2007 - 09:43 Jag kan inte se att det är en beta på något sätt. Då borde det stå någonstans.Är det en Beta eller den riktiga? http://www.tvix.co.k...00firmware.aspx Postad 05 July 2007 - 09:58 Bra Fortfarande ingen som provat göra om en MKV fil med metoden länkat längre upp i tråden? Postad 05 July 2007 - 10:51
Damp: Ja skrev längre upp att ja provat det. Tyvärr har ja ingen aning om hur ja klistrar in quotes då ja inte brukar skriva i forum.
Postad 05 July 2007 - 12:00
Hello, friends
I'm a new comer to sweden, so I'm almost blind to Swedish. I'm now considering purchasing a media center product, and searched prisjakt.nu, and found tvix hd series is the most popular product. I compared it with other media center product such as netgear eva8000 and kiss dp600, and I couldn't find any merit on tvix. Is there any special functions which I didn't find? for example, kiss dp600 has a built in dvd player, wireless lan and we can access to games and information through kiss online website and covers all the media player functions of tvix, and moreover the price of kiss is much lower. when it is compared with netgear product, tvix is lack of wireless lan function. tvix has a sata connection for hdd and optional dvb-t tuner. it is stongpoint I found. because of them, tvix is selling more even at higher price? please kindly let me know what is better and why better for me to choose the right one. thank u for your kind reply in advance. Postad 05 July 2007 - 12:13
Hi, the big difference with tvix 4100/5100 compared to those media players, is the ability to play high definition (HD)-material in resolutions up to 1080p with media files encoded with h.264, VC-1, MPEG4 and WMV. That is the feature which brings up the price tag If you are not interested in those features, there are the tvix 4000/5000 which cannot play h.264 for instance, but is much cheaper than 4100/5100 (the newest gereation from tvix). Postad 05 July 2007 - 12:25
Hey man, and welcome to rainy Sweden I've was in the exact same situation as you are at the moment when I was looking for a media center product. And after reading tons of reviews and forums I came to a point where I understood that eva8000 and Kissdp600 were really good products on the sheet but lousy products i reality. They both seem to have major software issues. The TViX is not perfect, but compared to the kiss and the eva I believe it is superior. And of course the biggest thing that put the TViX in a whole different leauge is the support for real-hd playback (1080p). BTW; The TViX indeed has a wlan-function, but you need to buy a USB-Wlan-dongle seperatley (150:-). Good luck! Redigerat av shapic, 05 July 2007 - 12:28. Postad 05 July 2007 - 13:38 Tror detta är löst och om det är en bug eller fel på min spelare vet jag ej. Jag ändrade setup språk till ENG istf SWE. Plötsligt kunde jag spara Video Out som HDMI utan att det ändrades till component vid "save". Med detta kunde jag höra ljud via HDMI om ljud är satt till Analog (PCM). Om digitalt är satt skickas inget ljud via HDMI. Antar att det ska vara så? På DVD'n skickade den både och! Tack för era svar! Ja, jag laddade ner senaste firmware igår! Redigerat av tuppen, 05 July 2007 - 13:39. Postad 05 July 2007 - 14:36 Nu får du snart hålla inne på säljsnacket och visa att du kan vara objektiv också. Varenda kommentar som ens är nära kritik ska du genast försöka ta udden av för att sälja mer tvixar. Sen är det såklart kul att det finns något som liknar en officiell representant för produkten här på forumet, men om saker inte är bra behöver de lyftas fram och åtgärdas - inte tystas ner och bortförklaras som irrelevanta. Jag har ett bra ljudsystem, men de filmer jag ser har tysta partier. Då vill jag inte sitta och lyssna på en fläkt. Redigerat av morberg, 05 July 2007 - 14:38. Postad 05 July 2007 - 15:00
Har en fråga angående hårddisken till er som köpt.
Fungerar det med en extern hårddisk? Alltså kan spelaren "streama" via den externa hårddisken utan att det blir problem? Om man köpet en vanlig S-ATA disk, vilket märkte har fungerat bra med Tvixen? Sen en fråga till er som köpt 4100:an. Blir den lika överhettad som 4000:an? Min 4000:a brann upp efter två veckor och är inte så förtjust att köpa en spelare som ser likadan ut Redigerat av Unregisteredd8860d4b, 05 July 2007 - 15:21. Postad 05 July 2007 - 15:13
Jag har precis införskaffat en 4100 och på webhallen sa man att den inte har samma problem som 4000, som ju brann upp lite då o då.
Postad 05 July 2007 - 15:23 Hej! Jag misstänkte nästan att någon skulle komma till den här punkten. Känner att det är nödvändigt som den representant jag har valt att bli för DViCO:s produkter i Skandinavien, att svara på ditt inlägg. Vet du hur mycket TViX:en hörs? Har du själv ägt någon? Självklart försöker jag vara så objektiv som möjligt och faktum kvarstår, TViX:en är näst intill knäpptyst enligt mina referensramar och ALLA vi hittills har demonstrerat den för, och det är mer än oss själva på kontoret om vi säger så. Den är som en extern hårddisk när den INTE läser. Sen om man placerar TViX:en i knät, då är det klart som sjutton att du kanske hör den, men eftersom den är till för att kolla på film (främst) eller lyssna på musik så antar jag att man gör det och inte har stereon ställd på mute. De flesta brukar också ha stereon/TV/liknande prylar samlade "framför" sig och de flesta sitter gärna mer än 1,5 meter från TV-rutan, vad jag gissar. I det här fallet med när jag reagerar på fläktljudet, så hade personen i det inlägget sin TViX just 1,5 meter bredvid sig (antar jag om jag nu inte har missuppfattat det). Allt är relativt. Återigen, det är JÄTTEBRA att alla kommer med konstruktiv kritik och åsikter om produkten, det är ju därför jag hänger här, för att ta del av den. Om du tror att jag bara sitter och försvarar produkten så får du läsa alla mina inlägg, på alla trådar jag postar i. That ain't my style. Däremot blir jag allergisk när en ny produkt lanseras, och någon förvivlat skriker ut på forum att deras nedladdade piratmaterial inte fungerar, eller att fläkten låter som en skördetröska, eller är hemskt upprörd över att produkten inte klarar vissa saker som minsann andra produkter klarar av osv. Jämför en TViX med en XBox 360 eller något. Då kommer du att märka vad tystnad är. Jämför den med en flashminnes MP3-spelare, och den (TViX:en) låter betydligt mer jämfört med en produkt som helt saknar rörliga delar. Jag har redan mailat DViCO i förrgår om förslag på att kolla på Papst och Noctua-fläktar och är du konspiratorisk så får du gärna se en maillog. Jag har även två A4-sidor med förslag som ständigt växer till DViCO på förbättringar, alla tagna från vad vi själva vet samt det som har kommit upp i denna tråd och några andra under den senaste veckan. Och ja, just nu gick jag i försvarsställning för jag tycker inte det är helt ok. Jag är här för att svara på frågor och för att försöka räta ut vissa frågetecken till utropstecken, och i det här fallet kanske ta udden av frågor som ibland kanske inte är riktigt fair (ur vår och tillverkarens ögon), samt samla alla tankar och åsikter som kommer fram - för att DViCO ska kunna förbättra produkten till perfektion. Sedan om vi säljer mer av produkten för att vi verkligen brinner för det vi gör, so be it. Är det vår akilleshäl, so be it. Tack. Redigerat av sean.wiklund, 05 July 2007 - 16:27. Postad 05 July 2007 - 16:42 Du testade väl hans provfil eller! Du gjorde väl ingen eget test? Postad 05 July 2007 - 16:55
Ingen som kan svara på om det funkar felfritt med en Extern-HD istället för en SATA-disk?
Vilket märke på SATA-diskar är att föredra? Postad 05 July 2007 - 16:58
Jag vet hur en TVIX låter eftersom jag har haft par ex hemma! Min 3100 är nästintill knäpptyst när man kör på slowest. Men när jag köpte en 4000 lät den helt sjukt högt och raspigt! Men det var tydligen en problem som Dvico visste om eftersom detta fel åtgärdades inom någon månad på de nya batcherna. Självklart vill man ha så tysta produkter som möjligt. Jämfört med min 360, är tvixen en spinnande kattunge mot ett startande jetplan Jag håller med om att folk som kommer in och börjar snacka om andra mediaspelare är helt way off i denna tråd. Tvixen är outstanding för sitt ändamål, visst den klarar inte mkv Sedan att GUI är fult, who cares. Känns inte som man sitter och beundrar ikonerna hela dagarna! Två klick sedan är filmen igång och GUI är borta Sedan måste du inse att pirat marknaden är ett växande fenomen, vilket Dvico också måste tänka på! Även om man inte ska stödja det blablabla osv... Det finns även lagligt Mkv material som kunder vill kunna spela upp SeanDu gör ett imponerande jobb! Även om säljaren i dig börjar ta överhand ibland Postad 05 July 2007 - 17:15
Jag vet inte om det är andra fläktar i 4100- och 5100-modellen och eftersom jag bara har upplevt de senaste nu så kanske jag ska vara tyst då, men som sagt, med mina referensramar så är den knäpptyst. En DVD-spelare låter mer i mina öron när den läser skivan. Som sagt, även detta har jag bett dem att förbättra om möjligt. Papst och Noctua är ess på att göra tysta fläktar så, tipsen haglar in hos DViCO nu från mig.
Sen det där med MKV, sure, visst, absolut - de jobbar på det, men att "kräva" något som uttryckligen används till 90 % eller mer av just piratmarknaden, det är knasigt, tycker jag. Så jag tar det igen, för säkerhets skull - de jobbar hårt på att lösa MKV-frågan, så både de, vi och alla, förstår att "alla" vill ha MKV. De är inte så dumma att de inte bryr sig. Tvärtom. Har vi behandlat MKV klart nu? I alla fall, tack Damp. Postad 05 July 2007 - 17:15
Har en liten fråga, vilket program behöver jag för att göra iso-filer av mina barnfilmer.
Postad 05 July 2007 - 17:37
Postad 05 July 2007 - 17:45 Tyckte du också att det gått för långt ibland? Nej. Jag tänker inte köpa någon förrän jag känner mig trygg i att den uppfyller mina krav. Det är jag inte än. Men jag kanske blir snart. Däremot såg du kanske att Damp hade haft problem med ljudet i sin 4000 tidigare. Jag har en Squeezebox och det är ett bra exempel på hur väl det kan fungera med en bra balans mellan sälj och supportfunktion. För ett tag sedan kom det ut en liten HW-uppdatering och en kund hade problem med kontakten till sitt powersupply. Istället för att säga "äsch, du sätter väl bara i sladden en gång, sen behöver du inte pilla mer på den" svarade Sean (grundaren av Slimdevices) "Tråkigt att du har problem, kan du ta kontakt med mig så att jag kan få lite mer information om hur vi kan fixa det och se till att ingen annan kund behöver uppleva det framöver?" Rätt svar till killen som tyckte att tvixen lät för mycket ska vara "Ojdå, det var verkligen inte bra. Jag skickar iväg en annan enhet till dig direkt så kan du prova om den låter likadant eller om du fått ett måndagsexemplar." Men hur ska jag kunna veta det? Du skrev själv tidigare att du inte känner till någonstans där man kan handla på öppet köp och returnera om man inte är nöjd. Då lyssnar jag hellre på oberoende användare och deras åsikter. Jag har lyssnat på prylar i butik tidigare och blivit missnöjd med ljudnivån när de är i en tyst hemmiljö. Jag planerar att ha min kommande mediapryl, tvix eller inte, 1,5-2 meter från soffan. Du är säkert jätteobjektiv, men jag klarade inte av att hitta något inlägg när du rekommenderar något annat än tvixen. Det enda negativa jag minns att du sagt något om är GUI:t där du kompletterar med att det snart kommer att uppdateras i en ny FW. Det är ett öppet forum där _alla_ åsikter ska luftas - positiva som negativa. Jag tycker inte att det är ok att du försöker styra om det till en ren hyllning åt tvixen vilket är så jag upplevt dina inlägg. Kanske kan du lägga till en signatur så att det tydligare framgår att du säljer tvixen? Du hymlar inte med det, men som ny användare kan det vara bra att veta vem du representerar. Det är kanonbra med företag som lyssnar på sina kunder. Hoppas att det leder till att produkten blir riktigt bra så att även en kräsen kund som jag kan köpa den. Jag är bl.a. kanonnöjd med min Squeezebox så jag vet att det är möjligt. Postad 05 July 2007 - 17:50
Har samma problem med att visa bilder, Tvixen hängde sig på 3 av mina 20 testbilder, tagna med olika kameror, alla under 400 KB, inga konstiga filnamn....så bildvisningen får de gärna förbättra. Postad 05 July 2007 - 21:02
Några av mina .iso-filer har hacka när jag streamat dessa över nätet så jag bestämde mig för att införskaffa en disk till Tvixen. Det blev en Samsung SpinPoint T166 500GB och den är faktiskt tillräckligt tyst enligt mig. Problemet var att den genererade små vibbrationer som fortplantade sig ner i stereobänken. Detta blev lite störande men en sönderklippt musmatta från Ikea under Tvixen löste problemet
Nu tror jag att jag också fick svar på varför filmerna hackar. När jag FTP:ade en fil över mina 200Mbps elnätspluggar så var maxhastigheten 1,6MB/s viket jag tolkar som c:a 13Mbps (rätta mig om jag har fel). Det är ju inte ens en tiondel av vad de gör reklam för! Man undrar om inte trådlöst är snabbare? *suck* Vad har ni andra för hastigheter med trådlöst? Postad 05 July 2007 - 22:12 Det är väl det här citatet hela ditt svar egentligen kretsar kring, trots att det blev tusen rader text. Jag har tagit till mig vad du sa. Det ovan är i alla fall mitt mål, oavsett om du tror det eller inte. Signaturen är nu ändrad. Hoppas den är tydligare. Jag ber även om ursäkt om jag har irriterat någon annan. Redigerat av sean.wiklund, 05 July 2007 - 22:27. Postad 05 July 2007 - 23:11
1) Köpte den via Mediamania, med en 500 GB hårddisk, oformaterad men förmonterad. 2) ISOfilen var en sådan jag inte gjort själv utan hämtat via ett filbytarprogram 3) Jag körde stresstest idag (kopierade 7 isofiler a 4-5 GB styck). Den låg väldigt stabilt på just 22-23 Mbit. Blev irriterad när filmerna på disken hackade så jag lade över en film på min USB2 disk. Därifrån flöt det riktigt bra. Så det blir mer felsökande på den förmonterade SATAdisken. DOCK så stannade även kvällens film när det var en kvart kvar av den. Precis på samma sätt som innan och man kastades tillbaks till "filhanteraren". Andra kvällen irad som jag fick avsluta filmen på min dator och 17" LCD skärm istället för min 50" plasma. Dags att åka iväg ett par veckor på semesterr, så jag kommer inte kunna bidra till så mycket innan dess. Over! OUT! Postad 05 July 2007 - 23:37 Jag har haft flera Tvix 5000 i några år, min erfarenhet är att om man sätter ner fläkthastigheten max så blir den överhettat och kan låsa sig, det har dock skiljt sig mycket vilken firmware man kört, den har uppdaterats många gånger, inte alltid till det bättre. Sedan om det hackar vid streamning är ofta nätverksproblem eller datorproblem, jag har haft mycket problem med D-link-routrar, 655 funkar inte alls. Glöm trådlöst helt! Redigerat av Jannesky, 05 July 2007 - 23:39. Postad 06 July 2007 - 00:07
Killar (vissa) !!
Ni klagar på att Tvix5100 inte kan spela upp mkv, eller att ni kan höra fläkten lite ibland mm mm. Ingen pryl är perfekt, felfri, eller kan allt. Vad finns det för alternativ om man vill spela upp 1080P? Jag är MYCKET petig och kräsen. Jag har en Bluray, den är inte perfekt, den är seg som sirap. Jag har byggt en super-HTPC för 25000kr, den är långt från perfekt, mycket konfiguration, ominstallationer, låter mer än Tvixen, trots externa fläktlösa nätagg mm mm. Jag har provat massor av olika mediaspelare/HTPC mm. Jag har haft Tvix5000 sedan ett av de första exen som såldes i sverige, ingen pryl har jag varit så nöjd med så länge, så jag välkommnar nya 5100, och kommer köp en vilken dag som helst, oavsett om den kan spela mkv eller inte, jag kör mest 1080P .ts iaf. Ska ni vänta på den perfekta prylen då får ni vänta..... 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |