Har någon testat att koppla VGA-Component?
Sony Bravia KDL-52W4000
(TV)
|
0
|
(7)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46W4000
(TV)
|
1
|
(29)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-40W4000
(TV)
|
3
|
(40)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-32W4000
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-40W4220
(TV)
|
0
|
(1)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46W4220
(TV)
|
0
|
(9)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-40W4210
(TV)
|
0
|
(3)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-46W4210
(TV)
|
1
|
(2)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-40W4230
(TV)
|
1
|
(0)
|
Inga priser |
Postad 10 June 2008 - 14:36
Har någon testat att koppla VGA-Component?
Postad 10 June 2008 - 15:12
Vad har du för tv-kort för närvarande och vilket tv-abbonemang använder du?
Jag fick till min xbox 360 igår att tillsammans med Media center kunna visa vanlig tv på min gamla Mirai LCD tv. Jag blev faktiskt väldigt positiv till den bildförbättring det gjorde. Detta beror tror jag helt och hållet på att jag inte använders scart som ingång utan VGA. Har Tele2Vision
jag kanske var lite otydlig men tv körde jag genom den inbyggda DVB-T mottagaren och jag har bara de fria kanalerna. När det gäller tv-kort så har jag idag bara en usb-sticka som inte lirar ihop med min htpc (Vista), vilket gjorde att jag köpte ett nytt kort igår. Jag hoppas/tror att tv-bilden via htpc är bättre än via inbyggd dekoder. Om inte annat är det roligt att kunna köra allt genom htpcn...
Redigerat av Unregistered01212181, 16 June 2008 - 14:38.
Postad 10 June 2008 - 16:57
Du får nu byta tillbaka till 40" gud vet när din tv kommer att komma
![]()
Personligen så tyckte jag att 40 var bättre en 46. När man jämför i butiken så håller jag med att 40" ser väldigt liten ut... men nästan alla tv i butiken är 46, men när man väl sätter en 40 i vardagrummet så ser den väldigt större ut
Man kan inte jämföra storleken i en storbutik.
Försök inte ens!
Nä, det är också så att vi ska flytta till större boende närmaste 1-2 åren och då blir avståndet till tvn förmodligen längre än 3m. Vi fick lite panik att om vi köper 40" så kommer vi alltid att ångra oss
Redigerat av Adamski, 10 June 2008 - 17:00.
Postad 10 June 2008 - 17:20
Försök inte ens!
...vi har bestämt oss. Polaren har 42" och hans är perfekt på avståndet ca 2,8m. Jag kan väl f** inte ha mindre!
Nä, det är också så att vi ska flytta till större boende närmaste 1-2 åren och då blir avståndet till tvn förmodligen längre än 3m. Vi fick lite panik att om vi köper 40" så kommer vi alltid att ångra oss
Bra val jag sitter på 2 meters avstånd på min nuvarande 40" och tycker det är lagom, ibörjan kändes det WOW det här är för stort men man vänjer sig, 46" på 2.8m är inga som helst problem.
Postad 10 June 2008 - 18:15
Försök inte ens!
...vi har bestämt oss. Polaren har 42" och hans är perfekt på avståndet ca 2,8m. Jag kan väl f** inte ha mindre!
Hehe tills du får tvn (3mån) så har den börjat blivit så gammal så att du kan ta den till antikrundan
Vadå ska du inte köpa en ny värsting tv om 2 år ???
Postad 10 June 2008 - 19:24
Det som hittills hindrat mig är då jag på Siba i förra veckan fick se en KDL40w4000 spela upp en blueray-film (spiderman 3), och jag får lov att säga att jag tyckte bilden släpade en del, en hel del faktiskt.
Försäljaren sade att blueray-spelaren var gammal, men är det alltså möjligt att man kan erhålla släpningar?
Skall tillägga att jag är ute efter min första s.k. platt-tv, och därmed ny på denna teknik, men släpningarna var där...
Tack på förhand samt ett stort tack för en mycket god källa av information!
Postad 10 June 2008 - 20:43
Kul att se att det diskuteras mycket kring denna nya serie, vilken jag i stort sett var 100% inriktad på att köpa.
Det som hittills hindrat mig är då jag på Siba i förra veckan fick se en KDL40w4000 spela upp en blueray-film (spiderman 3), och jag får lov att säga att jag tyckte bilden släpade en del, en hel del faktiskt.
Försäljaren sade att blueray-spelaren var gammal, men är det alltså möjligt att man kan erhålla släpningar?
Skall tillägga att jag är ute efter min första s.k. platt-tv, och därmed ny på denna teknik, men släpningarna var där...
Jag har inte upplevt släpningar !!! Det är bara själva spiderman som är FÖR snabb att titta på
Postad 10 June 2008 - 20:48
Wtf Superman då?!!!Jag har inte upplevt släpningar !!! Det är bara själva spiderman som är FÖR snabb att titta på
Glöm inte att ingen är lika snabb som honom !!!
Postad 10 June 2008 - 21:50
Wtf Superman då?!!!Jag har inte upplevt släpningar !!! Det är bara själva spiderman som är FÖR snabb att titta på
Glöm inte att ingen är lika snabb som honom !!!
Eh... har ni hört talas om Lucky Luke?
Postad 10 June 2008 - 22:25
Asså jag hajar inte hur man från Sony's sida kan släppa dessa modeller i maj och ändå ha sådana KRAFTIGA problem att få fram nog med apparater...
Jag hade beställt en 52"a. Det blev nerlagd på grund av denna ###### väntetid.
Nu spanar jag åt philips nya modeller istället. De verkar dock ej ha någon 52"a i toppklassen.
Asså vill nog ha 100hz ändå trots allt.
Redigerat av Unregisteredb11ad5c2, 10 June 2008 - 22:27.
Postad 10 June 2008 - 22:31
Kul att se att det diskuteras mycket kring denna nya serie, vilken jag i stort sett var 100% inriktad på att köpa.
Jag kör BD via ps3 på en 52'' och upplever inga former av släpningar eller judder.
Postad 10 June 2008 - 22:31
Postad 10 June 2008 - 22:39
Det är ju bara lågprisaffärerna där den är slutsåld.
Postad 11 June 2008 - 00:25
Postad 11 June 2008 - 08:32
Jag kör BD via ps3 på en 52'' och upplever inga former av släpningar eller judder.
Okej, men kan det ha varit den blueray-spelaren som varit kass, alternativt gammal, då mån tro?
För utifrån försäljaren så verkade det vara en stor faktor, eller?
Postad 11 June 2008 - 09:28
Vad är det för bråk om långa leveranstider? Den finns ju i lager på OnOff, SIBA och Dustin bland annat.
Det är ju bara lågprisaffärerna där den är slutsåld.
Eh jag vet inte vilka affärer du har varit på, men jag har inte sett 52"arn i lager någonstans här i gbg.
Inte på något annat ställe heller för den delen. Net on Net hade ett par st förut men det tog slut för
längesen.
Postad 11 June 2008 - 13:03
Den finns ju inte med i listan med fungerande modeller på ComHems hemsida... men jag gissar att det inte skiljer speciellt mycket mellan W3000 och W4000 så den borde ju fungera bra.
Postad 11 June 2008 - 14:06
Sen så är det ju tråkigt att den bara har en tuner vilket innebär att man bara kan spela in (via smartlink eller hdmi) den kanal som man just nu tittar på.
Så fort Comhem behagar släppa HD-boxen med hårddisk så blir det till att köpa den.
Postad 11 June 2008 - 14:53
Efter vad man har läst här så verkar det ju fungera bättre med en extern box än den inbyggda i tv'n.
CA-modulen borde väl inte göra att det blir någon skillnad i bildkvalitet eller är jag helt ute och cyklar nu.
Postad 11 June 2008 - 16:26
Alltså jag skall in säga något egentligen, är inte tillräckligt påläst på detta ämne.
Efter vad man har läst här så verkar det ju fungera bättre med en extern box än den inbyggda i tv'n.
CA-modulen borde väl inte göra att det blir någon skillnad i bildkvalitet eller är jag helt ute och cyklar nu.
Det där gör mig rejält besviken. Jag har verkligen trott att den inbyggda boxen + ca-modul och ett abbonemangskort från Comhem skulle funka bra. I alla fall lika bra som en standard extern box.
10 sekunder mellan kanalbyten?
Kass bild?
Osynkat ljud?
Helv***! Var det så illa på de äldre modeller?
Väntar på min 46W4000, men har inte betalat än. Kan fortfarande ångra mig. Jag vill verkligen slippa extra box, extra fjärr, extra hyra, bindningstider och skit.
Postad 11 June 2008 - 17:23
Postad 11 June 2008 - 18:04
Det där gör mig rejält besviken. Jag har verkligen trott att den inbyggda boxen + ca-modul och ett abbonemangskort från Comhem skulle funka bra. I alla fall lika bra som en standard extern box.
Kass bild?
Osynkat ljud?
Väntar på min 46W4000, men har inte betalat än. Kan fortfarande ångra mig. Jag vill verkligen slippa extra box, extra fjärr, extra hyra, bindningstider och skit.
Sitter med en Sony 46D3000. Är mycket nöjd med denna. Den inbyggda boxen ger en mycket bra bild (så bra det kan bli med Comhem). Kanalbyten tar mindre än en sekund. Låter nästan som de snålat in på nåt i W4000 modellen. Inga eftersläpningar alls även med motion funktionen avslagen.
Redigerat av MacGam, 11 June 2008 - 18:08.
Postad 11 June 2008 - 18:41
Inställningar -> Skärmkontrollinställningar -> Display area -> Alla bildpunkter
och kolla om man då även kan pixelmappa över vga-ingången. Det enda som hindrar mig från ett köp just nu.
Postad 11 June 2008 - 19:44
Kass bild?
Osynkat ljud?
Nä vafan - jag skrev inlägget och det enda jag hade att invända mot den inbyggda boxen var att det slumpmässigt (har inte hittat något mönster ännu) kan ta UPP TILL tio sekunder för ett kanalbyte. 9 gånger av 10 är det inga problem, men helt plötsligt så verkar det som att den får svårt att hitta kanalen vid byte. Oftast så tar det då ett par sekunder, men kan någon gång ta mer än så.
Och som sagt - bilden och ljudet har jag inga problem med.
Mitt största problem är att jag vill kunna titta på en kanal och spela in på en annan.
Postad 11 June 2008 - 20:03
Skaffa en billig box till DVD:nNä vafan - jag skrev inlägget och det enda jag hade att invända mot den inbyggda boxen var att det slumpmässigt (har inte hittat något mönster ännu) kan ta UPP TILL tio sekunder för ett kanalbyte. 9 gånger av 10 är det inga problem, men helt plötsligt så verkar det som att den får svårt att hitta kanalen vid byte. Oftast så tar det då ett par sekunder, men kan någon gång ta mer än så.
Mitt största problem är att jag vill kunna titta på en kanal och spela in på en annan.
Postad 11 June 2008 - 20:12
Nehe Alla tittar tydligen
Redigerat av Benkke, 11 June 2008 - 20:28.
Postad 11 June 2008 - 20:17
Postad 11 June 2008 - 20:29
Angagligen därför de varit ändrade leveranser mm hela tiden från dusin mm. Sony kan ändra en leverans i sista minuten trots de skickat ut spec att den är ivägskickad!
Sonysverige har tydligen stora problem över huvud taget hörde jag. Funkar myckt mycket dåligt med leveranser mm. Tror Sony förlorar rustigt mycket på detta nu när de inte får ut tillräckllig med tv apparater till kunder som vill ha. Speciellt nu vid EM tror jag!
Vet inte när jag får min! Kontakten sa ju att det är inte säket den kommer vid nästa leveransdatum heller. Sonysverige kan ändra den även då i sistaminut om de behöver till deras egna butiker!
Postad 11 June 2008 - 20:32
Nä vafan - jag skrev inlägget och det enda jag hade att invända mot den inbyggda boxen var att det slumpmässigt (har inte hittat något mönster ännu) kan ta UPP TILL tio sekunder för ett kanalbyte. 9 gånger av 10 är det inga problem, men helt plötsligt så verkar det som att den får svårt att hitta kanalen vid byte. Oftast så tar det då ett par sekunder, men kan någon gång ta mer än så.
Tidigare så var det någon som jämförde bilden i den inbyggda med ett tv-kort i en htpc (tror jag) och den inbyggda var mycket sämre.
Postad 11 June 2008 - 20:42
Eh jag vet inte vilka affärer du har varit på, men jag har inte sett 52"arn i lager någonstans här i gbg.
Inte på något annat ställe heller för den delen. Net on Net hade ett par st förut men det tog slut för
längesen.
Okej 52" fanns inte i lager. Men 32-46 finns ju.
Postad 11 June 2008 - 21:17
Postad 11 June 2008 - 22:05
Postad 12 June 2008 - 11:57
Postad 12 June 2008 - 14:32
Utan det är helt klart sony som har klantat sig rejält. Jag är rätt säker på att de förlorar mycket pengar på detta eftersom personer som i princip bestämt sig för denna tv inte får tag på den inom någon vecka så tar de en annan.
Speciellt i ett skede där EM i fotboll påverkar rätt mycket!
Hoppas själv på att min kontakt får tag i en av sony sverige snart. Jag ska få ett bra pris. Jag var erbjuden att få den för 13000 för ca 1 månad sedan. Jag borde få den lite billigare nu! Hehe värt att vänta på! Så länge jga får den till bättre pris än netonet mm så väntar jag några veckor!
Postad 12 June 2008 - 16:15
Den skiljer sig inte på något sett från W4000. W4220 är endast ONOFFs interna produktnummer vad jag förstått det som. Kolla själv på deras hemsida, där heter produkten W4000, tills du placerar den i kundkorgen. De har till och med bara klistrat för modellbetäckningen W4000 på kartongen, med en lapp där det står W4220. Antar att det är i priskrigssyfte de har den här modellbetäckningen, eller? Någon som vet varför?Onoff kör ju med w4220 hur skiljer sig denna från w4000?
Postad 12 June 2008 - 16:49
Hos onoff såg man skillnaden mellan 100hz(samsung) och icke-100hz(sony) när det kom rullande texter men frågan är ju om man märker det lika mycket sen när man inte har något att jämföra med bredvid. Och en klar nackdel med Samsungen var ju att man såg alla lampor och annat skit som fanns runtomkirng i skärmen.
Svårt val det här.... men det lutar ju åt Sonyn just nu iaf....
Postad 12 June 2008 - 16:57
Var och kikade runt hos lite olika butiker idag för att försöka komma fram till ett beslut mellan valet 40W4000 eller Samsung 40A656. Siba visade EM-Fotboll från TV4 HD och ärligt talat kunde jag inte se någon större skillnad mellan dom, Sonyn hade dock lite klarare färger kändes det som. Detta var dock 46" av båda modellerna.
Hos onoff såg man skillnaden mellan 100hz(samsung) och icke-100hz(sony) när det kom rullande texter men frågan är ju om man märker det lika mycket sen när man inte har något att jämföra med bredvid. Och en klar nackdel med Samsungen var ju att man såg alla lampor och annat skit som fanns runtomkirng i skärmen.
Svårt val det här.... men det lutar ju åt Sonyn just nu iaf....
Jag valde mellan de oxå. Men har nu besält sonyn å den e på väg hem
För mig var det pga samsungens högblanka skärm och att jag har mycket fönster. Man vill ju försöka minimera reflektionerna så gott det går och då hjälper det ju inte med att skärmen är spegelblank(även fast det ser riktigt bra ut).
Postad 12 June 2008 - 17:03
Sen att Sonyn har HD-box är väl inte så hett iom att ComHem låser sina kort till sin egna box, fast man ska väl kunna se SVT-HD iaf...
Postad 12 June 2008 - 17:58
Har ett fönster precis bakom (eller framför hur man nu ser på det, bakom soffan är det) som syns rätt bra i min nuvarande tjock-tv och sen ett fönster från sidan. Så Samsungen är nog tyvärr inget vidare för mig heller...
Sen att Sonyn har HD-box är väl inte så hett iom att ComHem låser sina kort till sin egna box, fast man ska väl kunna se SVT-HD iaf...
Är det inte så att man ska kunna få HD tv till tvn ändå via comhem? man måst ringa upp dom o ge dom nummret på din tv, serienummret eller va dom nu låser abonemanget till. dom gör väll heldre det än att förlora en kund.
Postad 12 June 2008 - 18:07
Har hamnat i ett dilemma. Min bror är fanatisk när det gäller att läsa sig till allt när han ska köpa nytt. Vad som helst. Jag å andra sidan är lite för lat och tänkte ju komma smidigt undan och köpa samma som han då jag vet att "han köper inte skräp". Nu har han enl. detta forum blivit tvungen att tänka om, suck. Då blir det så att Ni får leda mig rätt....
Han hade tänkt sig en W4000 40-46 och då jag har längre avstånd till tv´n (4-5m) funderar jag på en 46-52 av samma modell.
Brorsan har marksänd digitaltv och har inga planer på att byta, jag däremot kör nu Canal Digital via parabol och skaffar HD-box i samma veva som jag skaffar ny tv.
Både jag och min bror har våra tvrum i källaren och har inga problem att mörklägga.
Ska jag stå kvar vid "hans" val av tv (W4000) eller kan Ni med era kunskaper tipsa mig rätt ang. val av modell och storlek.
//Tjompan
Postad 12 June 2008 - 18:13
Postad 12 June 2008 - 19:03
Är det inte så att man ska kunna få HD tv till tvn ändå via comhem? man måst ringa upp dom o ge dom nummret på din tv, serienummret eller va dom nu låser abonemanget till. dom gör väll heldre det än att förlora en kund.
Är det sant?! Har någon lyckats med bedriften?
Postad 12 June 2008 - 19:21
Hur många har sagt upp sitt abonnemang? Fungerar senÄr det sant?! Har någon lyckats med bedriften?
Postad 12 June 2008 - 20:44
Postad 12 June 2008 - 20:58
Varför para ihop box ock kort. Ren o-eller illviljaMen handlar det om ren ovilja från Comhem's sida? Som jag har förstått det var det inte tekniskt möjligt för dem.. Varför tar det annars sån tid att få till en CI+ standard, de e ju enligt Comhem det som saknas för att det ska gå...
Postad 12 June 2008 - 21:03
Hade varit kul om nån kunde bekräfta att de lyckats smeka Comhem medhårs och lyckats få dem att para ett abbonemang med en CA-modul.
Som vi tidigare diskuterat i tråden är ju anledningen att W4000 inte klarar Comhems HD att det inte GÅR att para med dagens CA-moduler..
Postad 12 June 2008 - 21:25
Personligen tror jag det mera handlar om kortdelandeDe e pga piratandet, troligtvis är det inte Comhem som vill detta utan mer deras leverantörer i sin tur. De förstår inte hur liten del av piratade tv-serier eller filmer som kommer från folk som spelar in dem själv. I Synnerhet i Sverige där alla serier ligger månader efter USA. När en ny serie introduceras för oss finns oftast första säsongen ute på nätet redan, det är inte mycket man kan påverka med att stoppa folk i Sverige.
Hade varit kul om nån kunde bekräfta att de lyckats smeka Comhem medhårs och lyckats få dem att para ett abbonemang med en CA-modul.
Som vi tidigare diskuterat i tråden är ju anledningen att W4000 inte klarar Comhems HD att det inte GÅR att para med dagens CA-moduler..
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
0
HDMI CEC/Bravia Sync kabelberoende?
16 bilder
543 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?