![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 21 oktober 2010 - 17:11
Postad 22 oktober 2010 - 12:21
Varför är inte detta fixat för länge sen?? Kan ju inte var så svårt tycker man..
Postad 22 oktober 2010 - 12:34
"Inför nästa uppdatering av mjukvaran jobbar vi bland annat med problemet att favoritlistan inaktiveras över natten och måste återaktiveras vid omstart av boxen."
Varför är inte detta fixat för länge sen?? Kan ju inte var så svårt tycker man..
Man kan ju tycka det, det är ju åtminstone flera stycken här på forumet som rapporterat om det här problemet ganska länge nu så det borde ju som sagt ha fixats redan.
Märkligt nog har jag själv aldrig haft det här problemet med favvolistan.
Postad 24 oktober 2010 - 21:43
"Inför nästa uppdatering av mjukvaran jobbar vi bland annat med problemet att favoritlistan inaktiveras över natten och måste återaktiveras vid omstart av boxen."
Nu tycker jag visserligen inte att detta är ett stort problem - ett tryck på grön knapp i börkan av varje session och sen kör man på favoritlistan igen, men felet verkar kvarstå i den här uppdateringen.
Postad 25 oktober 2010 - 21:01
Är ruskigt trött på min Humax CX-1201C som låser sig varje dag och med min Humax CX-FOX C II knäpper det till rejält i högtalarna varje gång jag byter kanal (förstärkare inkopplad med optisk) så den får bo i sovrummet.
Postad 01 november 2010 - 17:47
Ingen som vet svaret på min fråga i inlägget ovanför?
Tror tyvärr inte att det funkar: http://www.comhit.ne...ead.php?t=27293
Postad 03 november 2010 - 20:09
På comhem-bloggen har det nu kommit upp en "change-log".
Vart hittar man den bloggen? (glöm, jag hittade den, måste varit blind)
Hade hoppats på en användbar EPG och fungerande volymkontroll på HD-kanalera.
Inget av detta är fixat.
Problemen med läppsync på HD-kanaler verkar lite bättre.
Redigerat av niz, 03 november 2010 - 20:13.
Postad 04 november 2010 - 18:43
Den har tidigare hängt sig några gånger men det brukar hjälpa med att bryta strömmen en stund. Nu är det värre. Det står "APPL" på displayen och inget händer. Någon som har ett tips?
Postad 05 november 2010 - 18:21
Min box har varit bra dålig sedan jag köpte den och nu verkar den ha lagt av.
Den har tidigare hängt sig några gånger men det brukar hjälpa med att bryta strömmen en stund. Nu är det värre. Det står "APPL" på displayen och inget händer. Någon som har ett tips?
Ring Com Hem!
Postad 07 november 2010 - 09:45
Det var alltså bara en uppdatering boxen ville göra.
Det märkliga är att den informationen inte skickades digitalt via HDMI som min tv är kopplad med utan över scart. Ren tillfällighet att jag snubblade över uppdateringsinformationen.
Postad 09 november 2010 - 07:35
För någon dag sedan när jag brutit strömmen och slog på boxen igen så fick jag meddelande om ny programvara.
Jag laddade ner den och kan konstatera att det fortfarande är synkfel i SVT HD via COMHEM och denna box.
Ljudet ligger efter bild så den funktion som finns i boxen för att "synka" har man ju ingen glädje av.
Skitprodukt.
Fattar inte varför seghuvudena på Comhem inte fixar synkfelet
Redigerat av Enicar, 09 november 2010 - 07:36.
Postad 30 november 2010 - 22:18
Verkar inte gå, helt värdelöst att behöva göra om listan och lägga till dem i rätt ordning.
Ska man verkligen behöva det?
Redigerat av niz, 30 november 2010 - 22:22.
Postad 01 december 2010 - 07:58
Postad 01 december 2010 - 08:04
Någon som vet om man kan sortera kanalerna i sin favoritlista?
Verkar inte gå, helt värdelöst att behöva göra om listan och lägga till dem i rätt ordning.
Ska man verkligen behöva det?
Det går att markera en eller flera kanaler och trycka på en av de färgade knapparna (minns inte vilken, har för mig blå) för att sortera.
Postad 01 december 2010 - 16:10
Boxen verkar ha försvunnit ifrån comhems hemsida, de kanske tar bort humax nu och kör på annat?
Från och med 2010-09-27, säljstoppas försäljning av HD-boxen Humax CXHD-5000-C via Kundservice och comhem.se.
Den kommer endast att säljas via vissa återförsäljarna.
Postad 02 januari 2011 - 22:49
Det går att markera en eller flera kanaler och trycka på en av de färgade knapparna (minns inte vilken, har för mig blå) för att sortera.
Hur markerar jag flera kanaler?
Fattar inte att en så enkel funktion ska vara så jäkla krånglig.
Postad 03 januari 2011 - 10:03
Postad 21 januari 2011 - 17:31
Går denna boxen att styra med en Logitech Harmony 525?
(https://www.prisjakt...kt.php?p=374177)
http://myremotesetup.....th=ProcSpice/
Postad 05 februari 2011 - 20:44
Ljudet ligger efter, pPrecis som när jag skaffade boc´xen för nåt år sedan.
Postad 08 juli 2011 - 18:22
Hej, det är även min första digitalbox.
Jag har 20-30st kanaler i utbudet (com hem medium tror jag det heter). När jag ska zappa genom har jag flera hundra kanaler som det står "ingen signal", zappar xx antal kanaler, sen dyker tex mtv upp, zappar vidare xx kanaler, så dyker nån annan upp.
Går det att ta bort alla kanaler utan signal så man bara zappar på de som ingår i sitt eget utbud?
mvh
Borde ju finnas en inbyggd lista för "mitt utbud" som bara har kanaler man har access till... Särskilt när man ibland behöver göra ny kanalsökning vilket gör att ens favoritlistor försvinner.
Postad 14 juli 2011 - 20:10
Nej, det fungerar fortfarande lika uselt med ljudet.
Är detta fortfarande ett faktum, så här snart ett halvår senare? Den "nya" Samsung-boxen verkar ju inte heller vara helt hundra om man läser den tråden - vad ska man köpa egentligen? Jag har inget behov av inspelningsmöjligheter heller..
Postad 27 september 2011 - 16:44
Har provat ett par olika varianter med blandat resultat... Jag har endast en hdmi-ingång på min skärm och vill därför använda en switch för att kunna koppla både boxen och xbox360 för att slippa koppla in hdmi-kabeln manuellt då jag växlar mellan boxen och xbox360.
Med första switchen jag provade fungerar bilden från boxen endast då xbox360 är ikopplad och igång, stänger jag av xbox360 så försvinner bilden från boxen. Går ej heller att ha endast boxen ikopplad, då får jag ingen bild.
Med den andra switchen jag provade får jag bild från boxen om endast den är ikopplad eller och xbox360 också är ikopplat och igång, stänger jag av xbox360 så försvinner bilden. Likaså försvinner bilden om jag har någon annan avstängd källa (t.ex. dator) ikopplad samtidigt i switchen.
Har provat med tre olika hdmi-kablar i alla portar på switcharna utan förändring.
Redigerat av ag99, 27 september 2011 - 16:45.
Postad 30 september 2011 - 07:12
Någon som lyckats koppla Humax cxhd-5000c till skärm via en hdmi-switch med gott resultat?
Har provat ett par olika varianter med blandat resultat... Jag har endast en hdmi-ingång på min skärm och vill därför använda en switch för att kunna koppla både boxen och xbox360 för att slippa koppla in hdmi-kabeln manuellt då jag växlar mellan boxen och xbox360.
Med första switchen jag provade fungerar bilden från boxen endast då xbox360 är ikopplad och igång, stänger jag av xbox360 så försvinner bilden från boxen. Går ej heller att ha endast boxen ikopplad, då får jag ingen bild.
Med den andra switchen jag provade får jag bild från boxen om endast den är ikopplad eller och xbox360 också är ikopplat och igång, stänger jag av xbox360 så försvinner bilden. Likaså försvinner bilden om jag har någon annan avstängd källa (t.ex. dator) ikopplad samtidigt i switchen.
Har provat med tre olika hdmi-kablar i alla portar på switcharna utan förändring.
Hej ag99
Jag kör med denna hdmi-switch utan några problem http://www.clasohlso...px?id=164051810
Denna har 2st utgångar men det finns en med 1st utgång och är lite billigare.
Postad 23 oktober 2011 - 22:57
Har exakt detta problem och har haft det väldigt länge, men börjar nu bli less. Ingen annan som har samma problem, eller en lösning? Tycker det händer ofta när man växlar SVT 1 HD->TV4 HDNär jag zappar från SD kanal till HD så tar det 4-5 sekunder för bilden att dyka upp, samma sak händer när jag byter från HD till SD. På Alla HD kanaler så har jag osynkat ljud/bild. Har även problem med att boxen tappar kontakten med TVn, byter jag sedan kanal så startar boxen om sig och fungerar normalt ett tag tills problemet dyker upp igen. Någon som känner igen något av dessa fel, eller bör jag skicka in boxen på rep?
Postad 24 oktober 2011 - 07:10
Har exakt detta problem och har haft det väldigt länge, men börjar nu bli less. Ingen annan som har samma problem, eller en lösning? Tycker det händer ofta när man växlar SVT 1 HD->TV4 HD
Jag har också samma problem. TV4 HD går inte alls använda då ljudet är brutalt ur synk.
Postad 08 december 2011 - 17:32
Jag bor i ett Comhemhus och kan alltså se kanal 1,2,4,6 digitalt och gratis. 3an 5an, 7an och några till får jag analogt.
Jag har nyligen nappat på comhems erbjudande om 2 månader med en HD-Modul + 60 kanaler (och en BD-spelare

Nu när jag fick min humax 5000c tog jag helt enkelt ut kortet ut modulen och stoppade in det i boxen men jag får bara in kanal 1,2,4 och 6.Varför?
Passar kortet enbart till modulen?
EDIT: Jag har alltså mindre kanaler nu än om jag bara kört antennkabeln rakt i TVn. Utan någon kort alls.
Redigerat av Andreas266, 08 december 2011 - 17:48.
Postad 08 december 2011 - 18:10
Jag har lite problem med min 2 timmar gamla box.
Jag bor i ett Comhemhus och kan alltså se kanal 1,2,4,6 digitalt och gratis. 3an 5an, 7an och några till får jag analogt.
Jag har nyligen nappat på comhems erbjudande om 2 månader med en HD-Modul + 60 kanaler (och en BD-spelare) och allt fungerar perfekt. Jag har alltså nu massor med digitala kanaler.
Nu när jag fick min humax 5000c tog jag helt enkelt ut kortet ut modulen och stoppade in det i boxen men jag får bara in kanal 1,2,4 och 6.Varför?
Passar kortet enbart till modulen?
EDIT: Jag har alltså mindre kanaler nu än om jag bara kört antennkabeln rakt i TVn. Utan någon kort alls.
Så här är det förstår du, Chuck!
När det handlar om HD-kanaler måste kortet och boxen/modulen paras ihop med varandras serienummer. Sätt dig och spendera 30 min i kö till comhems kundsupport så kommer de lösa det åt dig. Ha kundnummer och serienummer tillgängligt! Under tiden kommer de försöka pracka på dig en hemtelefon men den är det bara att tacka nej till. Man kan inte ha hemtelefon innan man är 35.
EDIT: Till nästa gång kanske du kan ringa kundservic innan du postar på forumet? Sluta vara så otålig.
Redigerat av Andreas266, 08 december 2011 - 18:12.
Postad 10 december 2011 - 12:32
Just nu saknar jag en 'gilla'-knapp på forumetSå här är det förstår du, Chuck!

Postad 24 juni 2012 - 16:18
När jag har valt 'original' som video-utsignal från Humaxen (låter gärna Onkyon sköta uppskalningen) kraschar boxen alltid när en 1080i-kanal väljs. Den startar sen om direkt varpå kanalen/boxen funkar fint. Någon som märkt av samma problem?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar