Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer G9

7510 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro PDP-LX5090H (TV) 2 9,79 (106) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX5090 (TV) 1 9,41 (63) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090 (TV) 1 9,25 (7) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090H (TV) 2 9,55 (10) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX6090D (TV) 0 (0) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500M (TV) 2 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600M (TV) 1 8,75 (3) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-600A (TV) 1 9,29 (6) Inga priser
Pioneer Kuro KRP-500A (TV) 9 9,55 (21) Inga priser
39 relaterade trådar
Marksänd digitaltv (21 inlägg) 4 år sedan
Pioneer KRP-500A/M och KRP-600A/M (1242 inlägg) 5 år sedan
Går det att sätta upp Pioneer Kuro LX5090h på vägg? (15 inlägg) 5 år sedan
Tänkte byta ut min Panasonic TX-L47ET60Y mot en LX-5090 (1 inlägg) 5 år sedan
Pioneer G9, tekniska frågor (1269 inlägg) 5 år sedan
Hur står sig en Pioneer Kuro LX5090h mot dagens apparater? (114 inlägg) 6 år sedan
Ny köks-TV, upplösning 1080P/768P från dator? (12 inlägg) 7 år sedan
Begagnatvärde Pioneer PDP-LX5090? (8 inlägg) 8 år sedan
* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD (818 inlägg) 8 år sedan
Pioneer 6090h problem (3 inlägg) 11 år sedan
Pioneer G9 Buzzing? (418 inlägg) 11 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 13 år sedan
Hjälp - Får (No signal) Dreambox 500c / Onkyo TX-NR709 / Pioneer 5090H (4 inlägg) 13 år sedan
Pionner 5090? (1 inlägg) 14 år sedan
Beslutsångest Samsung LE-46A796(LED) vs Pioneer Kuro PDP-LX5090 (217 inlägg) 15 år sedan
Större TV (5 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro KRP-600A eller kommande Panasonic Viera TC-P65V10 (15 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090 VS Samsung LE-55A966 (34 inlägg) 15 år sedan
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg) 15 år sedan
Panasonic G10 50" eller Pioneer G9 50" ? (3 inlägg) 15 år sedan
Köp av ny TV, max 22 000kr (14 inlägg) 16 år sedan
Bildinställningar till pioneer pdp-lx5090 (5 inlägg) 16 år sedan
LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ? (331 inlägg) 16 år sedan
Pioneer 5090h från Fyndbörsen. Vilka väntar? (30 inlägg) 16 år sedan
Koppla Pioneer PDP-LX5090H med Onkyo TX-SR805 och digitalbox. (1 inlägg) 16 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 16 år sedan
50 tum plasma i TJOCK gipsvägg (4 inlägg) 16 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 16 år sedan
Nyinköp TV (2 inlägg) 16 år sedan
Hjälp! Vilken display ska jag köpa? (5 inlägg) 16 år sedan
DVB-T Strular (11 inlägg) 16 år sedan
Inställningar (1 inlägg) 16 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090H vs. Philips 42PFL9803H (80 inlägg) 16 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp av pioneer G9 (219 inlägg) 16 år sedan
Plasmateknikens stora problem - green phosphor lag (81 inlägg) 16 år sedan
fosfor lag (22 inlägg) 16 år sedan
Problem att få bild vid anslutning av flera hdmi-källor (Pioneer 5090) (2 inlägg) 16 år sedan
Gruppköp Pioneer 9G - STOCKHOLM (124 inlägg) 16 år sedan

Postad 20 februari 2009 - 11:56

Unregistered0e7e2661
  • Unregistered0e7e2661
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jo, i de nya GH/RB-spelen så kan man ju ställa in inputlag för både ljud och bild. Ljud är nog ett måste att kalibrera om man lirar via receiver, vilket de flesta gör med en 5090'a.

Postad 20 februari 2009 - 13:37

g-thang
  • g-thang
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Det där med att man ska undvika att titta på film med text låter helt knäppt. Det behöver du självklart inte oroa dig för och inte heller att en HUD ska "brännas" in. Det är såklart, misshandlar du din tv rejält är väl allt möjligt men använd den bara normalt som Enator skriver så går nog allt fint. Tänk bara på att inte köra i "Dynamiskt" läge, såvida du inte vill sola dig i kontrasten! :wub:

Undrar varför de skriver att tvn ska undvika solljus, bor det en vampyr i den lr? ;)

Edit: Läste nu i manualen att solljus kan deformera fjärrkontrollen. WTF!? ;)

Tack för att du nämnde det där med dynamiskt läge..fick mig att tänka på några grejer jag undrade över när jag läste manualen.

Där stod att man skulle köra i ett visst energispar-läge...typ.."läge1" rekommendera dom..där stod något om att tvn skulle...hålla längre..eller nått ;). Fattar inte riktigt vad dom menar, när dom beskriver det så lät det precis som på en bärbar dator, där man väljer en kompromiss mellan prestanda och längre batteritid när man inte har datorn kopplad till ett uttag.

Vilket läge ska man egentligen köra på? Känner ni igen det jag pratar om? Förresten, enator tog inte upp dynamiskt läge i hans tips om vad han rekommenderade för inställningar i movie läget. Ligger alla bildförbättringar och bildinställningar í samma meny?

Brorsan är precis klar med jordningen av mina uttag så blir o koppla in TV, förstärkare, dvd och 360 snart! Riktigt najs

Postad 20 februari 2009 - 13:43

bigbadboogie
  • bigbadboogie
  • Forumräv

• 819 inlägg
  • 0
Då blev det äntligen gjort. Efter många års letande, läsande o väntande skall den gamla 28" 4:3 Luma Tjcokisen som starta när den själv önskar.... ersättas av en yngre mörkare förmåga.

Då det uppenbarligen inte blir någon Pio G10 fanns det inget att vänta på längre, vill man ha Pioneers bästa plasma så var det dags att handla innan lagret tar slut :wub:

Så en KRP-500-M förväntas anlända i Mars. ;)

Valde KRP-M huvudsakligen p.g.a.:
* Design - Tunnare + Nedåtriktade anslutningar ger möjlighet att få TV extremt nära vägg för slimmat intryck
* Mindre el-lådor - Har ComHem (inget nytta av SAT tuner i KRP-A)
* Optimal bild - Inga ljudkretsar, utvald "referens"panel, klart bättre driv i peak white enl AV forums m.m.
* Inkopplingsmöjlighet - Displayport ger möjlighet att koppla in framtida datorers grafikkort (om det slår)
* Ethernetkalibrering - förutom ISFccc via RS-232 kan man ställa in det mesta via Ethernet från laptoppen
* Pris / behov - Någon krona dyrare än PDP, men samtidigt tunnare. Och sparar 4K på att inte köra KRP-A vilket täcker en HD-box för kabel.

Det enda jag kommer sakna från KRP-A är DNLA-stöd men då jag ändå kommer streama från NAS via Wireless till HTPC till Receiver till TV, så kommer jag runt det. Ush, många punkter som skall passeras innan bild & Ljud e framme.

Postad bild

Happy weekend
Boogieman

Redigerat av bigbadboogie, 20 februari 2009 - 13:59.

Postad 20 februari 2009 - 14:39

g-thang
  • g-thang
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
skall jag koppla alla källor till TVn och sen ta ut allt ljud genom den optiska utången in i förstärkaren?

Förstår ni vad jag menar? Jag har 360, förstärkare och DVD, jag kopplar mitt 360 i komponent ingången (dom säger att man skall koppla konsoler till input 5, varför?)...dvdn i HDMI input 1 och en optisk sladd från förstärkaren till TVn.

Jag tycker det är sjukt rörigt med alla ingångar och utgångar...så...kan ni säga om detta är vettigt kopplat eller ej? Hur har ni kopplat egentligen?

Postad 20 februari 2009 - 14:41

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

skall jag koppla alla källor till TVn och sen ta ut allt ljud genom den optiska utången in i förstärkaren?

Förstår ni vad jag menar? Jag har 360, förstärkare och DVD, jag kopplar mitt 360 i komponent ingången (dom säger att man skall koppla konsoler till input 5, varför?)...dvdn i HDMI input 1 och en optisk sladd från förstärkaren till TVn.

Jag tycker det är sjukt rörigt med alla ingångar och utgångar...så...kan ni säga om detta är vettigt kopplat eller ej? Hur har ni kopplat egentligen?

Kan du inte koppla alla dessa till förstärkare och sedan förstärkare till tv:n?

Postad 20 februari 2009 - 14:42

hyslopc
  • hyslopc
  • Forumräv

• 682 inlägg
  • 0

Så en KRP-500-M förväntas anlända i Mars. :wub:

Spännande! Jag tror att du blir först med en KRP-500M här på minhembio (det finns en KRP tråd, men alla där har A-modellen, tror jag). Det finns jättemånga på AVForums som kör med KRP-500M. Jag är inne på exakt samma tanke som du, kanske jag slår till snart...

Postad 20 februari 2009 - 14:47

KREIGER
  • KREIGER
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Där stod att man skulle köra i ett visst energispar-läge...typ.."läge1" rekommendera dom..där stod något om att tvn skulle...hålla längre..eller nått :wub:. Fattar inte riktigt vad dom menar, när dom beskriver det så lät det precis som på en bärbar dator, där man väljer en kompromiss mellan prestanda och längre batteritid när man inte har datorn kopplad till ett uttag.

Alltså, ES1 och 2 sänker den maximala ljusstyrkan som din tv visar, men oroa dig inte för det. Kör normalt bara.

Vilket läge ska man egentligen köra på? Känner ni igen det jag pratar om? Förresten, enator tog inte upp dynamiskt läge i hans tips om vad han rekommenderade för inställningar i movie läget. Ligger alla bildförbättringar och bildinställningar í samma meny?

Du ska absolut INTE köra i det dynamiska läget, kör istället i filmläget!

Jag har i ett tidigare inlägg skrivit vilka ingångar som är kopplade till vilka inputs. Sök i tråden.

Redigerat av KREIGER, 23 februari 2009 - 01:54.

Postad 20 februari 2009 - 14:48

g-thang
  • g-thang
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Kan du inte koppla alla dessa till förstärkare och sedan förstärkare till tv:n?

hm...kanske värt att berätta att jag har en gammal förstärkare utan HDMI...? Antar att det förändrar läget, eller?

Postad 20 februari 2009 - 14:55

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

hm...kanske värt att berätta att jag har en gammal förstärkare utan HDMI...? Antar att det förändrar läget, eller?

Problemet är att tv:n skickar ut bara 2.1 (2.0) ljud och inte 5.1 ljud. 5.1 ljudet kan skickas ut om den kommer från interna tv-box.

Redigerat av Enator, 20 februari 2009 - 14:57.

Postad 20 februari 2009 - 15:11

g-thang
  • g-thang
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0

Jag har i ett tidigare inlägg skrivit vilka ingångar som är kopplade till vilka inputs. Sök i tråden.

sökte på input dvd, input konsol, input spel, och slutligen endast "input"

hittar 7 sidor i denna tråden som rör sig angående detta, varav 2 av sidorna innehåller några inlägg av dig. Ser ingenting som beskriver hur du har kopplat din spelkonsol till vilket input etc :S

Just nu har jag ett xbox 360 med komponent, en äldre dvd som jag tänkte koppla med hdmi och en förstärkare som ej har hdmi.

Jag läste i manualen att man skall koppla spelkonsoler till input 5, förstår inte varför. Vet ej hur jag ska koppla allt på bästa sätt, skulle uppskattas om du kunde förklara hur du hade gått till väga (eller någon annan för den delen) ...det är ju inget tvång eller så men det skulle vara oerthört trevligt av dig om du gjort det. :wub:

Postad 20 februari 2009 - 16:30

KREIGER
  • KREIGER
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Just nu har jag ett xbox 360 med komponent, en äldre dvd som jag tänkte koppla med hdmi och en förstärkare som ej har hdmi.

Jag läste i manualen att man skall koppla spelkonsoler till input 5, förstår inte varför. Vet ej hur jag ska koppla allt på bästa sätt, skulle uppskattas om du kunde förklara hur du hade gått till väga (eller någon annan för den delen) ...det är ju inget tvång eller så men det skulle vara oerthört trevligt av dig om du gjort det. :blink:

Det finns inget som säger att du måste koppla en spelkonsol till input 5. Jag har t.ex. ett Nintendo Wii (Komponent) kopplat till Input 2, Playstation 3 (HDMI) kopplat till Input 3 och Xbox 360 (HDMI) kopplat till Input 4. Alltså ingen spelkonsol kopplad till Input 5 alls! :(

I ditt fall så använd Input 4 (då du inte behöver aktivera HDMI i inställningar eftersom denna Input bara har HDMI) för din DVD-spelare och Input 2 för din Xbox 360. Glöm dock inte att för att få komponentvideo att fungera måste du aktivera det i inställningarna.

Redigerat av KREIGER, 20 februari 2009 - 16:32.

Postad 20 februari 2009 - 18:06

g-thang
  • g-thang
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
gött att du tog dig tid att svara, blir en hemmakväll med TVn nu troligtvis ^^

Postad 20 februari 2009 - 20:26

g-thang
  • g-thang
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
jag har TVn inställd på autodetektering av sidomasker, har ni också detta?

När jag tittar på tex tv5 (alla kanaler i princip) så ser jag ändå en liten svart kant runt om hela bilden. När jag växlar mellan de olika lägena (zoom, bio etc) så är den enda vettiga inställningen zoom, annars blir det stora sidomasker uppe/nere eller runtom hela bilden.

Kanten är minimal, typ 3mm runtom hela, är det normalt, och kör även ni på zoom?

*edit*

Såg nu när jag startade min dvd o växla över till input4 att sidomaskhanteringen inte gör ett piss åt detta när jag kör med dvdn. Hur stora sidomasker som helst, kan inte heller göra något åt det med de olika bildlägena (zoom bio etc)...kommer bara upp en ruta som säger "auto"....vilket jag vet om att jag har den på eftersom man måste ha den på auto för att kunna ha sidomaskdetekteringen på...

Redigerat av g-thang, 20 februari 2009 - 20:33.

Postad 20 februari 2009 - 21:18

Unregistered220cca61
  • Unregistered220cca61
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0

Sök på mina inlägg ang detta :( Du behöver iaf inte oroa dig :blink:

Är blotching samma som dirty screen?
Har nog kört min tv i +100 timmar nu och min dirty screen har inte blivit något bättre :/

Postad 21 februari 2009 - 08:25

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

Är blotching samma som dirty screen?
Har nog kört min tv i +100 timmar nu och min dirty screen har inte blivit något bättre :/

Blotching är de ojämnheter man ser i en svart ruta & det brukar enligt uppgift försvinna, jag har det fortfarande dock efter knappt 100 timmar.

Dirty screen syns i panoreringar mot ljusa & medelljusa ytor, tror inte att det förändras med tiden men är inte säker?

Postad 21 februari 2009 - 10:16

Sebulba84
  • Sebulba84
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
Då har man Beställt en krp-500m då!
Min återförsäljare säger att lagret hos pioneer börjar sina
och dom vet inte när det ska komma in igen, så det är väl dax att passa på!

Postad 22 februari 2009 - 14:29

g-thang
  • g-thang
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
hade varit trevligt om någon berättat hur ni har sidomaskhanteringen inställd och hur de fungerar för er.

Vissa kanaler typ svt och dr är helt hopplösa, blir inte bra vilket bildformat jag än använder. Sen är där alltid en svart kant runtom bilden, den är inte särkilt stor men skulle vilja veta om det är korrekt eller om det går att göra något åt det

Postad 22 februari 2009 - 14:40

KREIGER
  • KREIGER
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

hade varit trevligt om någon berättat hur ni har sidomaskhanteringen inställd och hur de fungerar för er.

Sidomaskerna vet jag ingenting om. Jag har aldrig kört något program i 4:3-format sedan jag skaffade tvn. Det är väl bara till sådant material du kan använda sidomasker till ändå?

Vissa kanaler typ svt och dr är helt hopplösa, blir inte bra vilket bildformat jag än använder. Sen är där alltid en svart kant runtom bilden, den är inte särkilt stor men skulle vilja veta om det är korrekt eller om det går att göra något åt det

Det är en svart kant runt hela tvn på ett par millimeter, det är inget konstigt alls med det.

Redigerat av KREIGER, 22 februari 2009 - 14:44.

Postad 22 februari 2009 - 23:41

mysen_
  • mysen_
  • Användare

• 196 inlägg
  • 0
Jag har en fråga angående min 5090. Om vi säger att jag sitter och spelar tvspel i kanske några timmar, är det då viktigt eller nödvändigt att efteråt kolla på tex vanlig tv i någon halvtimme eller så? För att jämna ut cellerna eller vad nu någon sa. Jag tycker det låter konstigt. Men om det är nödvändigt får man väl göra det..

Finns det någon teknisk fakta eller så som pekar på att detta kan behövas?

Redigerat av mysen_, 22 februari 2009 - 23:42.

Postad 23 februari 2009 - 01:35

KREIGER
  • KREIGER
  • Användare

• 118 inlägg
  • 0

Jag har en fråga angående min 5090. Om vi säger att jag sitter och spelar tvspel i kanske några timmar, är det då viktigt eller nödvändigt att efteråt kolla på tex vanlig tv i någon halvtimme eller så? För att jämna ut cellerna eller vad nu någon sa. Jag tycker det låter konstigt. Men om det är nödvändigt får man väl göra det..

När jag går direkt från en kontrastrik bild till en helt svart bild (t.ex. input utan källa) i ett mörklagt rum kan jag ibland från ett avstånd på högst 0,5m se jättesvag ghosting på min, men det försvinner direkt då jag visar en annan bild (t.ex. från en tv-kanal) och är inte nåt konstigt. Du ska absolut inte behöva oroa dig för inbränningar och inte heller behöva titta på "vanlig" tv i en halvtimme efter en spelsession. Se dock till att för säkerhets skull visa lite olika material då och då (spela inte samma spel i flera timmar hela tiden), speciellt när den är ny. Det bästa rådet är egentligen att använda din Kuro som en helt vanlig tv och inte oroa dig, det blir mycket roligare då (som någon annan skrev)! :)

Teknisk fakta som du efterfrågar är det faktum att visar du samma statiska delar för mycket på en display baserad på fosfor åldras fosforen snabbare i de statiska delarna och då kan detta synas främst mot ljusa bakgrunder. Dock har jag aldrig läst om någon som lyckats få en sådan Inbränning (Screen-burn) på en 9G. Ghosting (eller Image retention) däremot är något helt annorlunda och beror på att cellerna är olika laddade, men detta försvinner oftast så fort du visar något annat material (om inte efter några minuter iaf) och är inget konstigt.

Se denna länk för vidare info (dock på engelska)!

Puh, ska ta en kopp kaffe till nu och äta en bulle! Heja Mickey Rourke och Heath Ledger! Ni förtjänar att vinna! :)

Redigerat av KREIGER, 23 februari 2009 - 05:48.

Postad 23 februari 2009 - 08:47

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0

Håller helt & hållet med KREIGER om att detta inte är nåt problem med G9 men om man vill köra en bild för att jämna ut cellerna så finns ju något som kallas för videomönster under Meny/Ställ in/Alternativ/videomönster. Om man startar det så pågår det en timme, sen så stängs tv:n av.

Postad 23 februari 2009 - 12:32

Peterrrrr
  • Peterrrrr
  • Beroende

• 1 243 inlägg
  • 0

Har man på orbitern så får du inte ens en skuggbild, har spelat GTA mycket, flera timmar. Har inte sett en enda skuggbild sedan oktober då jag köpte min 5090.

Postad 23 februari 2009 - 17:37

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0
Alltså egentligen så är det ju enkelt. När man spelat så kikar man efter om man kan se nån ghosting, förmodligen inte. Om man gör det så kör man Meny/Ställ in/Alternativ/videomönster.

Postad 23 februari 2009 - 18:39

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Fyndbörsen talar om en leveranstid på ytterligare 4 veckor på redan lagda beställningar.. lång väntan på något gott..

Postad 23 februari 2009 - 19:07

linusjohansson84gmailcom
  • linusjohansson84gmailcom
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Fyra veckor till?! Orimligt..

Postad 23 februari 2009 - 19:29

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0

Fyndbörsen talar om en leveranstid på ytterligare 4 veckor på redan lagda beställningar.. lång väntan på något gott..

ehm, det var ju inga fina nyheter du kommer med Matte1979.
attan att det ska ta så lång tid när de sa i början bara 1 vecka sedan 1 vecka till....
undrar om någon annan företag kan leverera snabbare?

Redigerat av Unregistered5794a5dc, 23 februari 2009 - 19:37.

Postad 23 februari 2009 - 19:34

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1 073 inlägg
  • 0
Nu har jag ju redan fått min så jag är ju nöjd men jag undrar om det kan bli svårt att få tag på dem här i sverige framöver. Jag menar att än om Pio fortsätter tillverkningen så kan ju suget bli stort innan dom försvinner & sverige är kanske ingen prioriterad marknad direkt globalt sett. Dessutom så vet man ju inte hur det blir med produktionstakten, den kanske dras ned.

Postad 23 februari 2009 - 19:54

Unregistered0e7e2661
  • Unregistered0e7e2661
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Mm även jag har fått svar från F_B:

"När det gäller 5090H så kommer det bli förseningar då vi inte har ett säkert leveransbesked från Pioneer för dagen.
De ändrar hela tiden."

Fan, nu har jag varit utan TV sedan slutet av december. Orkar inte vänta längre, men vad gör man?

Postad 23 februari 2009 - 19:58

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
@bewk
det är värre för dig som är utan tv, jag har så jag klagar inte på det sätt men tycker att de (f..b..n)skulle åtminstone skicka brev till alla som har lagt order och förklara att det är förseningar och så..
nja, det blir o vänta!

Postad 23 februari 2009 - 20:08

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0
Trist :)

Jag har inte heller fått nåt besked från FB ang dessa förseningar och tycker faktiskt det är lite dåligt av dom att inte informera alla som lagt ordrar på denna TV:n om detta, ett mail hade ju varit på sin plats tycker jag iallafall.
Det blir till att vänta även för mig..

Postad 23 februari 2009 - 20:12

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Om Pio visste att de skulle kunna säljas så många som blir brist på tv så skulle dem aldrig sluta med tillverkningen av dem :)

Postad 23 februari 2009 - 20:34

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Trist :)

Jag har inte heller fått nåt besked från FB ang dessa förseningar och tycker faktiskt det är lite dåligt av dom att inte informera alla som lagt ordrar på denna TV:n om detta, ett mail hade ju varit på sin plats tycker jag iallafall.
Det blir till att vänta även för mig..

Skall jag vara pessimistiskt så säger jag risken stor att ni får aldrig era apparater eftersom dem skall lägga ner fabriken där i England och Pio har inte medgivit varifrån skall dem hämta er tv från???

Postad 23 februari 2009 - 20:41

Unregisteredd835cead
  • Unregisteredd835cead
  • Användare

• 232 inlägg
  • 0
Uscha.. Hemska tanke.....
Men snacket om att de skall stänga först 2010 då? Eller lägger Pioneer i England ner snabbare?

Redigerat av Unregisteredd835cead, 23 februari 2009 - 20:47.

Postad 23 februari 2009 - 20:52

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Uscha.. Hemska tanke.....
Men snacket om att de skall stänga först 2010 då? Eller lägger Pioneer i England ner snabbare?

Enligt det info som jag har läst England blir nästa månad som säger adios med tillverkningen.

Men jag hoppas att jag har fel.

Redigerat av Enator, 23 februari 2009 - 20:53.

Postad 23 februari 2009 - 21:01

Mentos
  • Mentos
  • Mästare

• 3 992 inlägg
  • 0

Enligt det info som jag har läst England blir nästa månad som säger adios med tillverkningen.

Men jag hoppas att jag har fel.

Är England ensamma i Europa om att tillverka Pio-skärmar?

Postad 23 februari 2009 - 21:16

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Är England ensamma i Europa om att tillverka Pio-skärmar?

Det är så tyvärr.

Postad 23 februari 2009 - 21:20

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
hoppas de håller fabriken öppen tillräcklig länge att vi får våra tv apparater sedan.. tja tyvärr .. bye bye...

Postad 23 februari 2009 - 21:26

Unregistered0e7e2661
  • Unregistered0e7e2661
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jo, jag håller tummarna :) Det är ju inte FB's fel att leveranserna strular, men man kan ju tycka att de kan gå ut med lite info. Jag ligger på som bara den och de lär hata mig där borta, fast det får de ta med tanke på att jag har slängt ett stort antal lappar på dem genom åren.
Skulle vara skönt att få lite info utan att tjata, känns som att det alltid ska vara på det viset :/

Va fan ska man ha annars då, om vi nu missar G9'an ? Känns inte som att det finns något annat alternativ ens.

Postad 23 februari 2009 - 21:45

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0
Men notera att panel tillverkningsfabriken där i Japan kommer att tillverka panel året ut men min fråga är varifrån kommer dem ta in färdigtillverkade plasmor för Sverige? Japan kanske?

Postad 23 februari 2009 - 21:48

Unregistered5794a5dc
  • Unregistered5794a5dc
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0

Men notera att panel tillverkningsfabriken där i Japan kommer att tillverka panel året ut men min fråga är varifrån kommer dem ta in färdigtillverkade plasmor för Sverige? Japan kanske?

tja i så fall blir det bra byggkvalité eller hur? visst då kommer vi vänta längre tid på leveranser men ändå...

Postad 23 februari 2009 - 21:56

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

tja i så fall blir det bra byggkvalité eller hur? visst då kommer vi vänta längre tid på leveranser men ändå...

ehhe fy på mig... glömde att säga Pio skall läggas ner denna fabrik oxå under kommande månader men då är det Panna som skall leverera Pios paneler men dem är redan försenad med sex månader dvs kanske kommer dem i gång med tillverkningen under augusti/september. Då finns två möjligheter att Pio fortsätter med sina tapettillverkning tills då i nuvarande fabriken eller total hoppar över den överenskommelse som dem har med Panna. Dvs ni får inga tv als.

Postad 23 februari 2009 - 22:00

linusjohansson84gmailcom
  • linusjohansson84gmailcom
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Enligt mail till mig så har f-börsen haft rest på 5090h i två månader redan. Kan det stämma? Ingen som fått tv därifrån? Tycker det är konstigt att andra butiker får in i lager som tar slut för att därefter få in nya i lager.
Man undrar ju hur prioriteringen ser ut från pioneers håll...vilka som får och så vidare

Postad 23 februari 2009 - 22:13

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0

Enligt mail till mig så har f-börsen haft rest på 5090h i två månader redan. Kan det stämma? Ingen som fått tv därifrån? Tycker det är konstigt att andra butiker får in i lager som tar slut för att därefter få in nya i lager.
Man undrar ju hur prioriteringen ser ut från pioneers håll...vilka som får och så vidare

Jag fick en 5090H från F-börsen för ungefär 2 veckor sedan. Tror dom fick in 2-4 skärmar vid det tillfället.

Men visst är tillgången på skärmar extremt dålig. En säljare på hemmabiocenter skrev på ett annat forum att dom inte förväntas få in några nya förren i Maj tex.

Redigerat av belzebubb, 23 februari 2009 - 22:23.

Postad 23 februari 2009 - 22:15

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Va fan ska man ha annars då, om vi nu missar G9'an ? Känns inte som att det finns något annat alternativ ens.

I värsta fall det gäller LG :)

Postad 23 februari 2009 - 22:15

Unregistered0e7e2661
  • Unregistered0e7e2661
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
_Z_ fick väl sin 5090h från FB förra veckan? Vet inte när han lade ordern men tror inte det var speciellt långt före mig.

Den som lever får se...

Postad 23 februari 2009 - 22:19

robotize
  • robotize
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0

Ägde tidigare en 50" PG7000 från LG, men skickade in den på service då jag hade div. problem med den. Väntade två månader utan någon info, men fick veta i fredags att LG inte kunde skicka ut min TV (?) och att de inte hade några nya i lager. Fick istället nästan 16 000kr i näven att spendera på annat.

Är så jäkla trött på att inte vara nöjd med TVn så nu blir det en 5090H istället. Blir jag inte nöjd nu så får jag nog lägga ner det här med film/spel :P
Fick iaf 5090H-modellen för 21 900kr så jag behövde bara lägga ca 6000kr i mellanskillnad. Måste ha varit ett rätt okej pris med tanke på att de är listade för 24 900kr på Prisjakt.

Nu ska jag läsa igenom de pio-trådar som jag ännu inte har hunnit avverka ännu. Wish me luck till en buzz-fri skärm :)

Du blir ybernöjd med 5090H! Lite buzzing är helt normalt. Min Pioneer blir bara bättre och bättre ju mer inkörd den blir! Lycka till!

Postad 23 februari 2009 - 22:36

Unregistered1df9a6f7
  • Unregistered1df9a6f7
  • Veteran

• 1 973 inlägg
  • 0

I värsta fall det gäller LG ;)

Det är bara att mentalt förbereda dig till nästa år när du får köpsuget efter en ny plasma (LG LG LG)

Postad 23 februari 2009 - 22:38

Enator
  • Enator
  • Guru

• 4 026 inlägg
  • 0

Det är bara att mentalt förbereda dig till nästa år när du får köpsuget efter en ny plasma (LG LG LG)

Möjligheterna är många med LG ;)

Postad 23 februari 2009 - 22:45

Reference audio
  • Reference audio
  • Forumräv

• 969 inlägg
  • 0

En del butiker har liggande restordrar sen väldigt långt tillbaka och dessa prioriteras alltid först. Vissa återförsäljare väljer att plocka in skärmar vid behov och andra större handlare lägger preorders långsiktigt och efter planering. Lägger man nya ordrar idag eller har lagt nyligen så är nog sannolikheten att få en skärm mycket liten tyvärr. Pioneer vet inte mycket om tillgången fram tills sommaren (då enligt uppgift försäljningen upphör helt).

//Erik
Reference audio

Postad 23 februari 2009 - 22:55

Hinken74
  • Hinken74
  • Veteran

• 2 346 inlägg
  • 0
Om jag fattat det rätt så är det väl KRP modellerna rätt mycket vassare, eller?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.