![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 14 mars 2008 - 21:57
Postad 14 mars 2008 - 21:59
Skall man titta efter popularitetslistan på prisjakt så borde det väl ha varit 1. valet? Förhållandevis populärt märke.
Det som kanske är intressant i sammanhanget är att undertecknad använder sig av enklast möjliga väg för att få fram bild - d v s direkte från box till TV. Inga extra felkällor här inte.
Är detta en teori som bär någonstans?
Postad 14 mars 2008 - 22:01
Har nu snabbt gått igenom alla kanaler efteruppdatering till v .15:
Där jag förut upplevt CB (framfört allt vid blå stillbilder, t ex Viasats paustablå) har detta fenomen minskat en del. Finns förvisso kvar om jag letar efter felen, och om jag sitter nära (1 m). Fenomenet finns även på kanalplats 603.
När det gäller BC så har den minskat. Har inte upplevt detta som ett större problem förut och nu har det försvunnit nästan helt. Måste verkligen anstränga mig för att hitta detta fel och det syns inget från sweet spot (3 m).
Jag upplever ingen försämring i skärpa och heller ingen taggighet. SD-kanalerna fortfarande klart mycket bättre än Sagem-boxen från comhem som jag hade innan och HD-kanalerna uppnår fortfarande vad jag är eredd att betala för i sammanhanget. Totalt sätt en viss marginel förbättring utan att betyget kommer att höjas.
Samsung LE 40 M71 BX, Humax CXHD-1000C, HDMI.
Låter ju bra,har fortfarande ver.10 i boxen.
Sitter med samsung M87 LCD.Får väl våga pilla in den då..kanske*s*
Postad 14 mars 2008 - 22:06
Har nu snabbt gått igenom alla kanaler efteruppdatering till v .15:
Där jag förut upplevt CB (framfört allt vid blå stillbilder, t ex Viasats paustablå) har detta fenomen minskat en del. Finns förvisso kvar om jag letar efter felen, och om jag sitter nära (1 m). Fenomenet finns även på kanalplats 603.
När det gäller BC så har den minskat. Har inte upplevt detta som ett större problem förut och nu har det försvunnit nästan helt. Måste verkligen anstränga mig för att hitta detta fel och det syns inget från sweet spot (3 m).
Jag upplever ingen försämring i skärpa och heller ingen taggighet. SD-kanalerna fortfarande klart mycket bättre än Sagem-boxen från comhem som jag hade innan och HD-kanalerna uppnår fortfarande vad jag är eredd att betala för i sammanhanget. Totalt sätt en viss marginel förbättring utan att betyget kommer att höjas.
Samsung LE 40 M71 BX, Humax CXHD-1000C, HDMI.
Vad menar du? Är du nöjd, eller inte nöjd?
Postad 14 mars 2008 - 22:08
Redigerat av Duckface21, 14 mars 2008 - 22:09.
Postad 14 mars 2008 - 22:14
Filmen är så pass bra att man kan njuta av den trots vår kassa box. Tack Fellini!!!
Postad 14 mars 2008 - 22:15
BC, CB, suddighet, flimmer, oskarp textning eller inte. Titta på Fellini Roma på kanal 9.
Filmen är så pass bra att man kan njuta av den trots vår kassa box. Tack Fellini!!!
som man kunde det då haha har ej kanal 9 har ej valt den i mina 8fav
Postad 14 mars 2008 - 22:20
Postad 14 mars 2008 - 22:29
Postad 14 mars 2008 - 22:34
Knivskarpt!
Inga tendenser till "simmighet" eller "taggighet
Hur upplevde du 10a då?.
Så du menar på fullt allvar alltså att du har en bättre bild än 10an.
Kan säkert vara så men då är du en av få och ska vara lycklig och säger inte emot dig.Sitter ju själv med samsung 1080 panel och pillar f.... inte in den om jag får suddigare bild.
Någon mer med samsung panel som upplever en förbättring.Själv betvivlar jag det starkt om jag ska gå på vad flertalet skriver här
Redigerat av snöharry, 14 mars 2008 - 22:41.
Postad 14 mars 2008 - 22:40
Har märkt suddiga texter på SD-kanaler, men inte på HD-kanaler. Se inlägg #5196
ja jag fattar då inte det va viss del suddigt i v10 men det vart mer suddigt i v15 det är som att texten är en enda gröt bilden i övrigt är klar och fin bara textningen på hdtv kanalerna.... i övrigt uplever jag med de felen som även ni har som suddig bild på SD kanalerna osv
Redigerat av Duckface21, 14 mars 2008 - 22:43.
Postad 14 mars 2008 - 23:10
Jag har min bredbilds-tv kopplad med SCART till boxen.
Då jag använde den gamla programvaran var det inga problem med bildkapningar.
På SVT HD är bilden kapad på ett märkligt sätt, jag ser bara en del av bilden.
Dessutom, om jag byter kanal från VOOM HD till SVT HD så blir SVT HD en liten bild i bilden från VOOM HD som fyller hela bildytan.

Strunta i bildkvaliteten, bilderna är tagna på frihand, men man ser att bilden är kapad.
Jag ska också påpeka att jag brukar titta på HD-kanalerna med min HD-projektor, som klarar upplösningen, men bilden ska ju inte kapas oavsett vilken bildvisare jag använder.
Redigerat av FEA, 14 mars 2008 - 23:24.
Postad 14 mars 2008 - 23:32
Postad 14 mars 2008 - 23:32
Jag uppdaterade den fasta programvaran.
Jag har min bredbilds-tv kopplad med SCART till boxen.
Då jag använde den gamla programvaran var det inga problem med bildkapningar.
På SVT HD är bilden kapad på ett märkligt sätt, jag ser bara en del av bilden.
Dessutom, om jag byter kanal från VOOM HD till SVT HD så blir SVT HD en liten bild i bilden från VOOM HD som fyller hela bildytan.HDTV2.jpg 19,81K 1 Antal nerladdningar
HDTV1.jpg 22,95K 1 Antal nerladdningar
Strunta i bildkvaliteten, bilderna är tagna på frihand, men man ser att bilden är kapad.
Jag ska också påpeka att jag brukar titta på HD-kanalerna med min HD-projektor, som klarar upplösningen, men bilden ska ju inte kapas oavsett vilken bildvisare jag använder.
Detta är ett känt problem har skrivits om i går bara 30min efter nya FM släpptes. Detta psyckar mig jag mailade och frågade CH om detta fick då det dumma svaret att man ska kolla på svtHD med HDMI vilket är en självklarhet men jag vill ju spela in på min dvd med vilket inte går någe mer nu

Postad 14 mars 2008 - 23:37
ComHem planerar att i en nära framtid sända ut glasögon som korrigerar alla bildproblem. Leveransdatum, mars 2009.men fins det nån stackare som har råd till problemet med suddig text på hd kanalerna man blir ju sjukt konstig i ögonen av den suddig heten

Wasgo

Postad 14 mars 2008 - 23:42
Vill bara inflika att uppskalad DVD från en vettig DVD-spelare och på en mindre bildvisare, tex 32" ,är svår att skilja från samma film som visas via en Blu Ray om grundmaterialet är bra. King Kong från 2005 tex.
Wasgo
Det beror på att King Kong till mycket stor del är animerad ...
Tycker inte detta är relavant i diskussionen, då jag kan se stor skillnad på uppskalad DVD och Blu Ray
på en av våra 32" och detta trots att DVD spelaren har det bästa bildchippet på marknaden.
Men jag förstår vad du vill säga och håller med om att 32" inte är det ulitmata att se på
om man vill se fördelarna med HD
Maveric

Postad 14 mars 2008 - 23:45
Japp - har det problemet också på SVTHD, men efter en justering på boxen till 4:3 Center (och 16:9 på tv´n) blir det bättre. Ingen annan kanal har det problemet och denna kanal ahde det inte innan. Utsändningsfel?
Det gäller för alla "två kanalerna" som sänder i 720p
Finns att läsa tidigare i tråden ..
Det beror på att boxen inte klarar att omvandla 720p kanaler till
576i genom scart. För vad skulle det annars vara, då 1080i kanaler fungerar.
Maveric

Redigerat av Unregistered1103, 14 mars 2008 - 23:45.
Postad 14 mars 2008 - 23:53
Japp - har det problemet också på SVTHD, men efter en justering på boxen till 4:3 Center (och 16:9 på tv´n) blir det bättre. Ingen annan kanal har det problemet och denna kanal ahde det inte innan. Utsändningsfel?
Maveric
tillägg i detta boxen kan omvandla 720p till 576i bara gå till baka till FM10 haha
Postad 14 mars 2008 - 23:55
Sannolikt utsändningen är min gissning som rookie.
Tack för pionjärandan hos Maverick, Duckface och alla andra (några nämnda men ingen glömd)! Var mycket tveksam till att installera Fw efter vad som sagts av dessa och vad som familjen tyckte, men kunde naturligtvis inte låta bli. Efter några timmars tittande så visade det sig att förbättringarna var marginela men inte till nackdel .Betyget står fast och jag hoppas att inget händer nu när jag stänger butiken för idag.
Gremlins doesn´t excist but shit happens
Postad 14 mars 2008 - 23:59
Möjligt, men jag har inte scart och nu är bilden korrekt även med 16:9, automatiskt som jag har till alla andra kanaler.
Sannolikt utsändningen är min gissning som rookie.
Tack för pionjärandan hos Maverick, Duckface och alla andra (några nämnda men ingen glömd)! Var mycket tveksam till att installera Fw efter vad som sagts av dessa och vad som familjen tyckte, men kunde naturligtvis inte låta bli. Efter några timmars tittande så visade det sig att förbättringarna var marginela men inte till nackdel .Betyget står fast och jag hoppas att inget händer nu när jag stänger butiken för idag.
Gremlins doesn´t excist but shit happens
jo då vi hjälper till
Postad 15 mars 2008 - 00:23
CB är mycket mindre idag dock upplever jag som många andra att bilden är klart ostadigare och suddigare. Det är som om någon har tillsatt en form av BLURR på bilden om man skall prata Photoshop termer.
Vid 560p upplevs bilden som väldig taggig jämfört mot förut och kraftigt skakig. Även vid 720p är bilden ostadig men taggiheten är borta.
Jag kommer att dundra iväg ett telesamtal till ComHem imorgon bitti och framföra min åsikter vilket jag antar att alla andra har gjort så att dom får reda på att fler har samma problem. Kan även nämna att jag kör med komponent och inte via HDMI.
Redigerat av Minglarn, 15 mars 2008 - 00:24.
Postad 15 mars 2008 - 00:36
Postad 15 mars 2008 - 00:40
Med 10an fick många köra 1080i istället.Hur ser det ut med det nu då,löser det problemen med bilden kanske?
1080i är det mest harmoniska för mig just nu. Stadig och knapp märkabar CB.
Postad 15 mars 2008 - 00:46
Postad 15 mars 2008 - 00:59
Vill bara inflika att uppskalad DVD från en vettig DVD-spelare och på en mindre bildvisare, tex 32" ,är svår att skilja från samma film som visas via en Blu Ray om grundmaterialet är bra. King Kong från 2005 tex.
Wasgo
Det beror på att King Kong till mycket stor del är animerad ...
Tycker inte detta är relavant i diskussionen, då jag kan se stor skillnad på uppskalad DVD och Blu Ray
på en av våra 32" och detta trots att DVD spelaren har det bästa bildchippet på marknaden.
Men jag förstår vad du vill säga och håller med om att 32" inte är det ulitmata att se på
om man vill se fördelarna med HD
Maveric
Okej, jag fyller på med flera filmer eftersom du envisas!

Garden state
Disturbia
Pirates of the Caribbean - At the worlds end
Shawshank redemption
Blood diamond
Bad Santa
Children of men
Babel
Pearl Harbor
Speciellt Pearl Harbor imponerar på mig själv.
Dax att nanna kudden nu.
Vi ses imorrn!
Wasgo

Postad 15 mars 2008 - 01:11

Ta bara pirates .. det är ju ett mästerverk som blurayfilm
Så även Blood Diamond .. Men Perl Harbor är ingen höjdare på bluray

Sov gott
Maveric

Postad 15 mars 2008 - 01:21
Jo faktiskt, både på SD Vanliga filmkanaler och HD, bättre klipp i bilden, allt bättre jämfört med tidigare versioner. sitter med en Samsung 46F86,1080, hdmi kopplad, boxen 1080i och framför allt tv+n inställd bl a på skanna. Suddig bild nej. Ska ni testa så testa på förmiddagarna för då är bilden som bäst. Tyvärr varierar utsändningen hos CH. Så jag rekommenderar starkt fw ......15 framför ...10 Men perfekt NejKnivskarpt!
Hur upplevde du 10a då?.
Kan säkert vara så men då är du en av få och ska vara lycklig och säger inte emot dig.Sitter ju själv med samsung 1080 panel och pillar f.... inte in den om jag får suddigare bild.
Någon mer med samsung panel som upplever en förbättring.Själv betvivlar jag det starkt om jag ska gå på vad flertalet skriver här
Postad 15 mars 2008 - 01:36
Jo faktiskt, både på SD Vanliga filmkanaler och HD, bättre klipp i bilden, allt bättre jämfört med tidigare versioner. sitter med en Samsung 46F86,1080, hdmi kopplad, boxen 1080i och framför allt tv+n inställd bl a på skanna. Suddig bild nej. Ska ni testa så testa på förmiddagarna för då är bilden som bäst. Tyvärr varierar utsändningen hos CH. Så jag rekommenderar starkt fw ......15 framför ...10 Men perfekt NejKnivskarpt!
Hur upplevde du 10a då?.
måste faktiskt hålla med det är klart bättre med v15 men det fins saker som måste bättras
Postad 15 mars 2008 - 09:07
Satt och tittade på svt2 testbild och i alla lägen förutom 1080i hoppade och flimmrade bilden! Trist att detta innebär dubbla skalningar!
Jag upplever oxå att bilden är suddigare. Det blir en del tecknat här hemma och där syns väldigt tydligt att bilden är suddigare. Men visst är BC och CB mindre (genom att sudda bild.....listigt!)framträdande!
En annan "lustig" sak är att när jag tittar på SVT HD och dom visar uppskalade SD program så har den bilden mer BC och CB än de som visas på vanliga kanaler. Upplever bilden något suddigare på HD oxå....
Vet inte vad jag ska tycka om det här....man har minskat vissa fel, tillfört nya fel och det räcker liksom inte.....
Denna kompromiss är inte värd boxens pris!! Ska nog försöka byta in den nu, trörr på det här, deras box och hd-satsning är ett skämt som dom tjänar pengar på!
jag kör en LG LCD 32"LX2 (inget att skryta med, men bör vara tillräckligt kapabel......)
Postad 15 mars 2008 - 09:25
Hur upplevde du 10a då?.
måste faktiskt hålla med det är klart bättre med v15 men det fins saker som måste bättras
Har ni alla bildförbättringsprogram avstängda.Dom anser jag bara var till VISS del nytta när man hade analog sändning.Vad jag är ute efter är att inte ögat luras med dessa enligt mig mindre bra program i apparaten.Personligen anser jag att firmwaren visar mer vad den går för om du endast labbar med ljus,kontras,bakgrundsbelysning och skärpa.
Postad 15 mars 2008 - 10:11
Redigerat av MacGam, 15 mars 2008 - 10:16.
Postad 15 mars 2008 - 10:15
Edit: tar tillbaka lite av vad jag sa om dig Strömkarlen, du har ju åtminstone antytt att det inte varit toppbild!
Redigerat av Life, 15 mars 2008 - 10:20.
Postad 15 mars 2008 - 10:19
Snöharry och Strömkarlen.....vad jag kan komma ihåg har ingen av er sett några märkligheter med någon firmware som diskuterats här och bara haft "knivskarp bild"? Märkligt!!! Inte ens den firmware som CH officiellt erkände var ju dålig i era ögon! hmmmmm...
Jag tror att man måste ha en vanlig digitalbox att jämföra med för att se skillnaden. Har man tittat tillräckligt länge på bilden, så vänjer sig ögat. Jag har två vanliga digitalboxar och det råder inga som helst tvivel om att Humaxen ger en betydligt oskarpare bild när jag växlar mellan dom. Har man ingen referensbox får man lita på det goda minnet vid jämförelser mot tidigare mjukvaror. Hade Comhem testat nya mjukvaran på två identiska skärmar, humaxen på den ena och 1kr boxen på den andra. Då hade man inte kunnat missa skillnaden. Jag tror att de gjort detta, men insett att det är som att välja mellan pest eller kolera. Man hade väl hoppats att vi skulle missa detta. Mycket talar för att det är så det har gått till. Att de skulle ha missat dessa uppenbara brister ännu än gång är helt enkelt inte sannolikt. Såvida inte de gjort några tester alls.

Redigerat av MacGam, 15 mars 2008 - 10:49.
Postad 15 mars 2008 - 10:23
Det gick ju alldeles utmärkt med de tidigare programvarorna i samma boxJapp - har det problemet också på SVTHD, men efter en justering på boxen till 4:3 Center (och 16:9 på tv´n) blir det bättre. Ingen annan kanal har det problemet och denna kanal ahde det inte innan. Utsändningsfel?
Maveric

Nu när jag har tittat en del, så tycker även jag att bilden är oskarpare med den nya programvaran. Grattis ComHem.
Postad 15 mars 2008 - 10:49
Jag har märkt av CB och BC (står någonstans bland mina första inlägg) men att dessa fel är "obetydliga" vid inställning Film på min TV + lite andra justeringar. Vid läge dynamiskt märks CB/BC ganska tydligt. Jag har jämfört hur bilden från Humaxen v.10 (HDMI) ser ut i jämförelse med Sagem-boxen (scart) och hur v.15 ser ut i förhållande till v.10 - några andra resurser har jag inte. Vad avser kommentaren knivskarp bild gäller det HD-kanalerna och en kommentar till en fråga om textremsan på en kanal - och så är det. Bildmässigt är jag mycket nöjd med boxen (utifrån mina krav), framförallt med tanke på priset (1000 kr) som jag tycker är billigt. Boxen har dock andra olägenheter som gör att betyget inte blir topp.
Kvalitetssäkringen är gjord av famijen - återigen upplevelsebaserat - inget annat!
Postad 15 mars 2008 - 11:00
Vad avser kommentaren knivskarp bild gäller det HD-kanalerna och en kommentar till en fråga om textremsan på en kanal - och så är det. Bildmässigt är jag mycket nöjd med boxen (utifrån mina krav), framförallt med tanke på priset (1000 kr) som jag tycker är billigt. Boxen har dock andra olägenheter som gör att betyget inte blir topp.
Precis som du skriver är du nöjd med boxen utifrån dina krav. Problemet är att många här ställer ganska höga krav på boxen. Det är HDTV vi pratar om. Då ska bilden inte bara vara OK. Den ska var i det närmaste perfekt. Bilden ska bara inte bli sämre än med vanliga mediokra digitalboxar. Och man ska absolut inte behöva välja mellan oskärpa och colour banding.

Redigerat av MacGam, 15 mars 2008 - 11:07.
Postad 15 mars 2008 - 11:02
Postad 15 mars 2008 - 11:17
Snöharry och Strömkarlen.....vad jag kan komma ihåg har ingen av er sett några märkligheter med någon firmware som diskuterats här och bara haft "knivskarp bild"? Märkligt!!! Inte ens den firmware som CH officiellt erkände var ju dålig i era ögon! hmmmmm...
Edit: tar tillbaka lite av vad jag sa om dig Strömkarlen, du har ju åtminstone antytt att det inte varit toppbild!
Nu får du allt ta och gå tillbaka.Jag har sagt att jag har bra bild och inte alls såpass mycket problem som andra har.Har också sagt att bilden INTE är perfekt.
Bara gå tillbaka och kika på alla mina inlägg!!
Postad 15 mars 2008 - 12:20
Vad avser kommentaren knivskarp bild gäller det HD-kanalerna och en kommentar till en fråga om textremsan på en kanal - och så är det. Bildmässigt är jag mycket nöjd med boxen (utifrån mina krav), framförallt med tanke på priset (1000 kr) som jag tycker är billigt. Boxen har dock andra olägenheter som gör att betyget inte blir topp.
Precis som du skriver är du nöjd med boxen utifrån dina krav. Problemet är att många här ställer ganska höga krav på boxen. Det är HDTV vi pratar om. Då ska bilden inte bara vara OK. Den ska var i det närmaste perfekt. Bilden ska bara inte bli sämre än med vanliga mediokra digitalboxar. Och man ska absolut inte behöva välja mellan oskärpa och colour banding.
Njae - mycket nöjd är jag med bilden - inte bara OK! För de som inte är nöjda med bilden så får det stå för dem. Inte så kul kanske för de som har investerat 10 000 tals kronor i runtomkringutrustning - och så får de sämre bild!! Jag har investerat i 1 000 och får bättre bild än tidigare - inte konstigt om jag låter positiv.
Postad 15 mars 2008 - 12:28
Life!
Jag har märkt av CB och BC (står någonstans bland mina första inlägg) men att dessa fel är "obetydliga" vid inställning Film på min TV + lite andra justeringar. Vid läge dynamiskt märks CB/BC ganska tydligt. Jag har jämfört hur bilden från Humaxen v.10 (HDMI) ser ut i jämförelse med Sagem-boxen (scart) och hur v.15 ser ut i förhållande till v.10 - några andra resurser har jag inte. Vad avser kommentaren knivskarp bild gäller det HD-kanalerna och en kommentar till en fråga om textremsan på en kanal - och så är det. Bildmässigt är jag mycket nöjd med boxen (utifrån mina krav), framförallt med tanke på priset (1000 kr) som jag tycker är billigt. Boxen har dock andra olägenheter som gör att betyget inte blir topp.
Kvalitetssäkringen är gjord av famijen - återigen upplevelsebaserat - inget annat!
Du har redan fått min edit....och jag respekterar ditt betyg och gratulerar samtidigt Comhem till att ha en nöjd kund (du verkar vara en av de få...).
Nu får du allt ta och gå tillbaka.Jag har sagt att jag har bra bild och inte alls såpass mycket problem som andra har.Har också sagt att bilden INTE är perfekt.
Bara gå tillbaka och kika på alla mina inlägg!!
Ja...hittade funktionen nu...och visst, du har lyckats se vad alla andra sett vid ett tillfälle. Den drunknade i dina övriga uttalanden som inte var lika negativa. Du måste hursomhelst vara comhems andra (och sista) nöjda kund med denna box.
Rätt skall vara rätt och jag kan bara gratulera er till att slippa se bedrövligheterna.....skulle vilja vara som er! Blev det nästan oxå. Jag installerade nämligen fw 15 direkt från 06:an i en tv-paus när familjen gjorde ärenden. Tyckte oxå att BC och CB försvunnit och kände mig lycklig (för ett ögonblick). I slutet av pausen började jag få ont i huvudet (tänkte att det kanske var whiskyn

Postad 15 mars 2008 - 12:31
Svärtan har jag iaf inte noterat någon direkt försämring på.Är det inte någon mer som märkt att bilden tappat svärta? Svärtan har ju varit extrem tidgare. Nu verkar det doch som man dragit ner "svärtreglaget" för långt. Ser detta speciellt i mörka bakgrunder. Blir grådassigt och utsmetat.
Mina helt personliga upplevelser so far:
Via scart: Klart bättre bild totalt sett nu då den gamla var behäftad med massor av BC och CB. Har nästan inte sett något sådant sedan uppdateringen. Ett mer analog och oskarp bild som lite påminner om den dottern har med analog signal till hennnes relativt billiga lcd (inte riktigt så illa dock). Tveksam till om jag kommer att acceptera denna bild. Blir till att koppla in den gamla boxen ett tag för jmf.
Via hdmi: (SD) Ruskigt suddigt och utsmetat. Påminner mycket om dotterns analoga skitbild. Inte alls acceptabelt för mig iaf. (HD) Upplever inte längre den där "wow-känslan" som en hd-sändning skall kunna ge. Acceptabel bild men jag vill ha mer (behöver dock se fler hd-sändningar då jag bara har Svt).
Redigerat av Unregistered1013, 15 mars 2008 - 12:38.
Postad 15 mars 2008 - 12:44
Är det inte någon mer som märkt att bilden tappat svärta? Svärtan har ju varit extrem tidgare. Nu verkar det doch som man dragit ner "svärtreglaget" för långt. Ser detta speciellt i mörka bakgrunder. Blir grådassigt och utsmetat.
Man ser det speciellt väl just i skiftet när man går från SD-kanal till HD-kanal. Bilden växlar direkt till några nyanser mörkare bild. Detta beror säkert på att man inte behöver "dölja" skavankerna fullt lika mycket i hdläge!
Ni som inte ser suddigheten: välj in en tecknad kanal, de har tidigare haft minst påverkan av BC och CB, men det är inte det som är det viktiga. Datoranimerad tecknad film är skarp för det mesta, men nu ser även dom ut som gammal suddig VHS-bild!
Fråga: vart är världen på väg om alla börjar acceptera att producenterna släpper ej funktionsdugliga makapärer, och vi accepterar det, därför att det var ju ändå bättre (annorlunda?) än den gamla. Var finns incitamentet för dom att producera kvalitet oavsett prislapp? Snart går denna boxen ut ur livscykeln, vilket innebär att comhem inte kommer kunna leverera uppdateringar till den oavsett om hela världen klagar på den!
Dax att hoppa av skräptåget! Nu får vi betala för stor del av deras vinst på egen bekostnad!
Postad 15 mars 2008 - 12:51
Postad 15 mars 2008 - 13:05
Jag sneglar på pvr-boxen! Nu har jag inte orkat läsa igenom ytterligare en tråd, men det verkar som dom, till skillnad från oss, faktiskt får en bättre box när dom uppgraderat fw. Vad jag kan förstå så verkar dom ganska nöjda nu. Man kan ex. numera koppla den till component (säkert utan uppskalning, men ändå...)!Alltså om vi bestämmer oss för att skrota denna box totalt, vad finns det för allternativ då? har haft deras zapperbox hemma och den var ju inte mycket att hänga i julgranen den heller. Sen finns ju deras PVR box och den verkar ju inte heller vara så mycket att ha. Såå va faan ska man ha för någe ??? blir galen på detta skit nu !!
Med tanke på ch:s fiaskobetonade hd-satsning, så är säkert pengarna mer välinvesterade i en bra sd-box och kanske komplettera med en blu-ray. Sedan får man vänta på att dom går i konkurs, så att några seriösa kan ta över "satsningen" och hoppa på igen!
Postad 15 mars 2008 - 13:21
Men MacGam har samma TV och tycks inte uppleva bilden bra alls.
Jag kollade på Fåglarna i Torsdags från Humax och samtidigt uppskalad 1080p DVD och kunde inte se
nån märkbar skillnad.
Jag gjorde likadant nyss på "På Andra Sidan Häcken/Over The Hedge" och där hade jag svårt att
se vad som var Humax och DVD faktiskt.
Bilderna tagna med telefonen och nedskalade 50%, de vertikala strecken kommer från kameran.
Bifogad fil(er)
Redigerat av rickardl, 15 mars 2008 - 15:09.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar