* Officiell tråd - Pioneer G9
7510 svar till detta ämne
Postad 03 mars 2009 - 23:12
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
The Rock i Lund har två lite prissänkta KRP500AW.
http://www.therock.s...exobegagnat.htm
Bara att slå till.
Skickar dom överallt i sverige? Såg dock att ISF ingick dock är det värdelöst för mig då den måste skickas.
Postad 03 mars 2009 - 23:20
mi1scto
-
mi1scto
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Skickar dom överallt i sverige? Såg dock att ISF ingick dock är det värdelöst för mig då den måste skickas.
Köp en till fullpris utan ISF då  . De kanske bjuder på frakten eftersom du inte har användning för kalibreringen. Det är väl bara att ringa ner och fråga dem om du nu är sugen på att handla.
Postad 04 mars 2009 - 06:55
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Ganska skön känsla att få plocka ned sin 42PX70 nyss och ställa upp en LX5090 istället på bänken! Shit så mysigt det blev här hemma (även om TV:n fortfarande står i sin kartong nedtill)
Allt blev så mycket bättre och PC-signalen kan äntligen köras i helskärm utan att man missar halva bilden. Pang boom och allt fungerade. Dessutom är min 5090 HELT buzz-fri (peppar peppar) än så länge, vilket kändes som en skön överraskning. Tystare än min PX70 t.om 
Ringde HBC idag och frågde vad de ville ha för en kalibrering och det handlade på runt 5000:- ungefär. Satt och pratade en stund och fick höra att någon (här på forumet?) hade betalat flyg och allting upp till Luleå (tror jag det var) för att få dit en person för att ISF-kalibrera sin TV! Klockrent tycker jag 
5000? Det var rätt mycket, tycker jag.
Postad 04 mars 2009 - 10:22
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Tveka inte, bara slå till. Jag sitter 2.2m från min 50" tv och funderar gå över till 60" 
Beror på vad man kollar på, kanske? Jag sitter 4m från min 106" duk, och det känns lagom för att kolla på Blu-Ray i full HD. Däremot sitter jag 5m från min KRP-500A, och det känns lagom för att kolla på SDTV. Om jag skulle kolla på Blu-Ray på min Kuro skulle jag utan tvekan ville har en 60-tummare. Om 5 år blir det förmodligen mer HDTV än SDTV här i Sverige (får vi hoppas).
Postad 04 mars 2009 - 12:22
Mr_grey
-
Mr_grey
-
Amatör
-
-
56 inlägg
hyslopc, du var, liksom jag, ute efter en KRP-500M egentligen om jag förstått det rätt, men fick satsa på en 500A p.g.a. bristen på 500M, vilket också är det jag funderar på att göra. Har fått nästan samma pris för A.modellen. Är mest nyfiken på om du har hunnit packa upp och installera, och hur tv:n känns? Vad är det du uppgraderar ifrån?
Redigerat av jonsod76, 04 mars 2009 - 16:11.
Postad 04 mars 2009 - 12:56
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Ja, fick den uppe sent igår kväll. Ring mig ikväll när jag är hemma, så kan jag berätta allt du ville veta. Jag skickar en PM med mitt telnr. Jag har lite svårt att jämföra med M-modellen, eftersom jag har aldrig sett den  . Skulle gärna prata med någon som har en 500M, för att jämföra, även om det är nu för sent för min del. Jag kan skriva upp lite mer här, också, så snart jag har lite mer erferenhet med tv:n.
hyslopc, du var, liksom jag, ute efter en KRP-500M egentligen om jag förstått det rätt, men fick satsa på en 500A p.g.a. bristen på 500M, vilket också är det jag funderar på att göra. Har fått nästan samma pris för A.modellen. Är mest nyfiken på om du har hunnit packa upp och installera, och hur tv:n känns? Vad är det du uppgraderar ifrån?
Postad 04 mars 2009 - 16:21
jonsod76
-
jonsod76
-
Beroende
-
-
1 105 inlägg
Mycket Off Topic som skrivits idag. Av den anledningen har jag dolt ett stort antal inlägg.
Huruvida man är tönt eller inte om man lägger mycket pengar på prylar, hänvisas till forumet Off Topic.
Vad gäller olika filmformat och generella tv-inställlningar för dessa, hänvisas till forumet Film.
Försök att håll diskutionerna på rätt plats. Då slipper användare läsa massa OT. Om diskussionen dessutom hålls på rätt plats så hittar de användare som vill vara delaktiga i dessa diskussioner trådarna.
Postad 04 mars 2009 - 19:48
trumtajkon
-
trumtajkon
-
Amatör
-
-
64 inlägg
ehhhe det var en intressant iakttagelse.
vet inte om du driver med mig eller inte  men det hade vart kul att veta vilken inställning i PURE som gör att den uppfattar svart som ingen signal...
Postad 04 mars 2009 - 20:03
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
vet inte om du driver med mig eller inte men det hade vart kul att veta vilken inställning i PURE som gör att den uppfattar svart som ingen signal...
Men är du verkligen säkert på det som du säger?
Postad 04 mars 2009 - 20:11
gbr
-
gbr
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Elgiganten hade iaf 5090H 23000:- . Får min nästa freda
Blev sugen på LG 60PG3000 men men tror pioneern är bättre
Postad 04 mars 2009 - 20:13
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Elgiganten hade iaf 5090H 23000:- . Får min nästa freda Blev sugen på LG 60PG3000 men men tror pioneern är bättre
Bra val du kommer inte att ångra dig.
Postad 04 mars 2009 - 20:13
trumtajkon
-
trumtajkon
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Men är du verkligen säkert på det som du säger?
100% har testat flera ggr och på PURE så stänger den av sig, blir kolsvart
Postad 04 mars 2009 - 20:23
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
100% har testat flera ggr och på PURE så stänger den av sig, blir kolsvart
För några månader sedan fick jag stryk när jag sa nästan samma sak  Elgiganten hade iaf 5090H 23000:- . Får min nästa freda Blev sugen på LG 60PG3000 men men tror pioneern är bättre
eller det är USER som har denna egenskapen?
Postad 04 mars 2009 - 20:26
trumtajkon
-
trumtajkon
-
Amatör
-
-
64 inlägg
För några månader sedan fick jag stryk när jag sa nästan samma sak 
eller det är USER som har denna egenskapen?
inte kul att få virituellt stryk  vet ej om det är USER eller något i PURE som gör det, men tänkte testa lite mer hur det är med resten av lägena. det enda jag kan säga med 100 % säkerhet är att min skärm stänger av sig efter 30 sek när man visar en svart bild med USER minnet inställt enligt PURE (även om vissa här inte verkar tro mig  )
Postad 04 mars 2009 - 20:32
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
inte kul att få virituellt stryk vet ej om det är USER eller något i PURE som gör det, men tänkte testa lite mer hur det är med resten av lägena. det enda jag kan säga med 100 % säkerhet är att min skärm stänger av sig efter 30 sek när man visar en svart bild med USER minnet inställt enligt PURE (även om vissa här inte verkar tro mig )
Du kan göra en Reset på USER och se hur blir då?
Postad 04 mars 2009 - 20:47
trumtajkon
-
trumtajkon
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Du kan göra en Reset på USER och se hur blir då?
Har testat lite till, och nu börjar damen bli irriterad! USER, GAME och OPTIMUM: skärmen stänger av sig efter 30 sek. Provade även att göra reset på USER men ingen skillnad. MOVIE: Skärmen stänger INTE av sig efter 30 sek Övriga lägen har jag inte orkat(vågat  ) testa
Postad 04 mars 2009 - 20:50
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Har testat lite till, och nu börjar damen bli irriterad!
USER, GAME och OPTIMUM: skärmen stänger av sig efter 30 sek. Provade även att göra reset på USER men ingen skillnad.
MOVIE: Skärmen stänger INTE av sig efter 30 sek
Övriga lägen har jag inte orkat(vågat ) testa
Och jag testade MOVIE utan signal men då stänger av sig efter 30s
Postad 04 mars 2009 - 20:54
trumtajkon
-
trumtajkon
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Och jag testade MOVIE utan signal men då stänger av sig efter 30s 
Ok, fast nu har du missuppfattat lite. Samtliga tester är gjorda när jag visar en svart bild via USB-sticka. Jag visar alltså en jpg-bild som är svart. Utan signal så stänger den av sig även i MOVIE (vilket den skall) Jag är bara så jäkla nyfiken vad i MOVIE som gör att den inte stänger av sig där...
Postad 04 mars 2009 - 21:04
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Ok, fast nu har du missuppfattat lite. Samtliga tester är gjorda när jag visar en svart bild via USB-sticka. Jag visar alltså en jpg-bild som är svart. Utan signal så stänger den av sig även i MOVIE (vilket den skall)
Jag är bara så jäkla nyfiken vad i MOVIE som gör att den inte stänger av sig där...
Nej det har jag inte missuppfattad dig utan ville testa och se hur blir utan signal på MOVIE. Detta kan kanske förklara varför några personer här ser att över och sorgbanden av filmen är lite ljusare (tillbaka till diskussionen som vi hade några dagar sedan  )torts att min är helt svart. Jag kör på USER.
Postad 04 mars 2009 - 21:07
trumtajkon
-
trumtajkon
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Nej det har jag inte missuppfattad dig utan ville testa och se hur blir utan signal på MOVIE. Detta kan kanske förklara varför några personer här ser att över och sorgbanden av filmen är lite ljusare (tillbaka till diskussionen som vi hade några dagar sedan )torts att min är helt svart. Jag kör på USER.
Ok, då var det jag som missförstod dig  Kommer du på vad skillnaden mellan MOVIE och PURE beror på, let me know...
Postad 05 mars 2009 - 14:00
Unregisteredd664c405
-
Unregisteredd664c405
-
Rookie
-
8 inlägg
Någon som kan hjälpa mig med ett knepigt fel jag får på min tv! När jag ska se en DVD och startar den så får jag upp att en skyddskrets stänger av tv och att jag har kortslutning i högtalarkablarna men jag har ej kopplat in några i tv:n
Ha det gött alla
Postad 05 mars 2009 - 15:06
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Elgiganten hade iaf 5090H 23000:- . Får min nästa freda Blev sugen på LG 60PG3000 men men tror pioneern är bättre
Fick du TV:n till det priset direkt eller var det efter att du förhandlat ner priset? Ska själv mottaga min 5090H imorrn
Postad 05 mars 2009 - 15:09
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Någon som kan hjälpa mig med ett knepigt fel jag får på min tv! När jag ska se en DVD och startar den så får jag upp att en skyddskrets stänger av tv och att jag har kortslutning i högtalarkablarna men jag har ej kopplat in några i tv:n
Ha det gött alla 
Jag tror någon annan hade samma problem här eller det var du själv? Sök efter skyddskrets eller kortslutning här.
Postad 05 mars 2009 - 15:41
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Snabba på grabbar Pioneer kommer med en prishöjning på ca: 25% i april.http://www.component...=...st&p=121599
Redigerat av Enator, 05 mars 2009 - 15:41.
Postad 05 mars 2009 - 15:56
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Snabba på grabbar 
Pioneer kommer med en prishöjning på ca: 25% i april.
http://www.component...=...st&p=121599
Info från Pio själva: New prices, and agreement terms/conditions as from 2009-04-01. Due to the currency exchange rate fluctuations, the financial crises and the general economic slow-down that is all together impacting negatively to our Nordic business we hereby announce that we have to take measures as from April 1st 2009. First of all we are forced to increase our pricing due to the several layer currency impacts. Dollar versus Yen, Yen versus €uro, and €uro versus Krona all adds up against our operations profitability.
Best regards: Team Pioneer Nordic
Postad 06 mars 2009 - 22:56
Loud
-
Loud
-
Beroende
-
-
1 462 inlägg
dessa kostar ju en del, så är verkligen dom så bra att man istället inte bör köpa sig en proj för tex 50k istället för en 60" pio?
Har pioneer G7 själv och är helnöjd.
Postad 07 mars 2009 - 04:26
thomas79
-
thomas79
-
Beroende
-
-
1 423 inlägg
Så där ja. Nu har man själv fått hem en 5090h och den har inte gjort mig besviken det minsta. Kollat lite dvd och det ser fantastiskt ut. Blev förvånad hur bra det ser ut out of the box. Samt hur svart den är även avstängd. Som min sambo sa, den är som ett svart hål, slukar ju allt ljus som finns i vardagsrummet!
Nej nu blir det till att kolla på Hellboy och Wanted som vi har "sparat" till Pion efter man har jobbat. Ha en skön helg alla Pio ägare!
Postad 08 mars 2009 - 00:55
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Angående prishöjningen. Har redan betalat min 5090h, så Fyndbörsen kan väl inte mygla där? Isf kan man ju lika gärna avbeställa och köpa 500a. =(
Redigerat av Unregisteredb7bdb1f7, 08 mars 2009 - 00:55.
Postad 09 mars 2009 - 21:03
gbr
-
gbr
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Hämtade min idag
Postad 09 mars 2009 - 21:08
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Angående prishöjningen. Har redan betalat min 5090h, så Fyndbörsen kan väl inte mygla där? Isf kan man ju lika gärna avbeställa och köpa 500a. =(
HBC säger att dem kommer att följa nuvarande priser för dem som beställer nu. Hämtade min idag 
Och....
Postad 09 mars 2009 - 21:17
gbr
-
gbr
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Och... jag undrar bara varför det inte följer med nått bordsstativ
egentligen skit samma då den ska upp på väggen men med tanke på priset så borde det ha ingått tycker man.
så.. tips på väggfäste förutom pioneers för 2lax
Postad 09 mars 2009 - 21:29
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
egentligen skit samma då den ska upp på väggen men med tanke på priset så borde det ha ingått tycker man.
ehhe orsaken förklarade du själv. Många vill inte ha den så varför skall dem betala för
Postad 09 mars 2009 - 22:20
FMBio
-
FMBio
-
Användare
-
-
106 inlägg
Fråga...buzzing och ISF-kalibrering
Ang buzzing på 5090 ... vet att det finns en tråd för detta ... men tror denna fråga passar bättre här. Stör mig ibland lite på buzzingen och den försvinner nästan helt i energisparläge 2. Jämför med energisparläge 1 är det ingen skilland i bild jämfört med 2:an. Ser dock att energisparläge 2 ger lite mindre tryck i bilden ("gråare" som vissa säger) jämfört med energisparläge AV.
Fråga: Om jag vill mininmera buzzingen genom att ha energisparläge 2 kan jag då utgå från detta läge inför ISF-kalibreringen och att man ändå får en korrekt bild dock utan buzzing.
Går det ej räcker det ju att höja ljudet lite eller flytta sig en halvmeter från Sweetspot, men detta var en tanke.
Mvh - FMBio
Redigerat av FMBio, 09 mars 2009 - 22:22.
Postad 10 mars 2009 - 04:38
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Fråga...buzzing och ISF-kalibrering
Ang buzzing på 5090 ... vet att det finns en tråd för detta ... men tror denna fråga passar bättre här. Stör mig ibland lite på buzzingen och den försvinner nästan helt i energisparläge 2. Jämför med energisparläge 1 är det ingen skilland i bild jämfört med 2:an. Ser dock att energisparläge 2 ger lite mindre tryck i bilden ("gråare" som vissa säger) jämfört med energisparläge AV.
Fråga: Om jag vill mininmera buzzingen genom att ha energisparläge 2 kan jag då utgå från detta läge inför ISF-kalibreringen och att man ändå får en korrekt bild dock utan buzzing.
Går det ej räcker det ju att höja ljudet lite eller flytta sig en halvmeter från Sweetspot, men detta var en tanke.
Mvh - FMBio
Du får fråga ISF-killen/tjejen om detta. De kommer primärt bry sig om bilden först. Förövrigt blir du av med nästan allt surr genom att sätta ett rejält stort tyg bakom tv:n. Mestadels kommer surret från plasmans bakdel.
Postad 10 mars 2009 - 07:26
Perra1
-
Perra1
-
Veteran
-
-
2 077 inlägg
Du får fråga ISF-killen/tjejen om detta. De kommer primärt bry sig om bilden först.
Hej, Som ansvarig för ISF certifiering i Norden åste jag vända mig emot din kommentar. ISF står för korrekt bild, men samtidigt finns det ingen proffessionell kalibrerare (mig veterlligen iaf!) som inte är kundfokuserad. Vid en kalibrering är det lika viktigt att uppnå kundnöjdhet, som det är att få en så korrekt bild som förutsättningarna ger - dessa förutsättningar kan begränsas av både display, källa, miljö och kundspecifika önskemål  mvh /Pär
Postad 10 mars 2009 - 08:53
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
...Förövrigt blir du av med nästan allt surr genom att sätta ett rejält stort tyg bakom tv:n. Mestadels kommer surret från plasmans bakdel.
Hoppas att du inte känner det som om du blir ansatt från flera fronter, det är inte min avsikt, men jag måste även vända mig mot det du skriver ovan. Buzzingen kommer från panelen självt och det ljudet är framåtriktat, dvs du kan göra vad du vill bakom TVn och det kommer inte att ha någon som helst betydelse. Med det sagt, om du utöver buzzing har ljud kommande från baksidan av TVn så är det med mycket stor sannolikhet möjligt att åtgärda då det antagligen är från nätaggregatet och då är det bätte att få det åtgärdat än att försöka skyla det (reservation för att det verkligen är ett missljud, dvs du ska inte behöva står 1 cm ifrån för att höra det). --- Slutligen skulle jag vilja generellt säga att folk först och främst borde stålsätta sig mot begäret att finna minsta lilla skavank och näst intill besatt söka efter vad de tror är fel. Det blir lätt en besatthet som förstör möjligheterna för att njuta. Försök istället att njuta av en grym TV och då kommer eventuella fel att bli uppenbara inom garantitiden. Man må komma ihåg att det mesta vad gäller elektronik kan behöva en tids inspelning innan dess att den fungerar optimalt.
Postad 10 mars 2009 - 09:02
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Slutligen skulle jag vilja generellt säga att folk först och främst borde stålsätta sig mot begäret att finna minsta lilla skavank och näst intill besatt söka efter vad de tror är fel. Det blir lätt en besatthet som förstör möjligheterna för att njuta.
Håller helt med. Samtidigt skulle jag gissa att man är bara här i tråden ofta om man är den typen av människan som överfokusera på saker och ting, något som kan vara väldigt, väldigt bra ibland, men kan också leda till onödiga problem. Jag undersökte vartenda lilla detalj innnan jag köpte både min Pio G9 och min HD projektor. I båda fall känner jag att jag överfokuserade på det mesta, men det är lätt sagt efter man har köpt något som man är välidgt nöjd med. Om jag hade bara gått ut och snabbt köpt en HDTV i en butik skulle jag säkert har inte varit lika nöjd nu. Men visst har du rätt, Wolfy - efter man har köpt ska man försöka vara nöjd med det man har. I mitt fall är det väldigt lätt - jag är verkligen supernöjd.
Postad 10 mars 2009 - 09:11
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Slutligen skulle jag vilja generellt säga att folk först och främst borde stålsätta sig mot begäret att finna minsta lilla skavank och näst intill besatt söka efter vad de tror är fel. Det blir lätt en besatthet som förstör möjligheterna för att njuta.
Hallelujah broder!
Postad 10 mars 2009 - 10:30
Sebulba84
-
Sebulba84
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Jag köpte pios väggfäste för 1.6k till min krp-500a och tycker det är värt varenda öre. Va precis som du ute efter ett annat väggfäste men insåg snart att det inte finns ett väggfäste som va lika tunnt (2.2cm) och lika stabilt som pios fäste.
Postad 10 mars 2009 - 10:53
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Jag köpte pios väggfäste för 1.6k till min krp-500a och tycker det är värt varenda öre. Va precis som du ute efter ett annat väggfäste men insåg snart att det inte finns ett väggfäste som va lika tunnt (2.2cm) och lika stabilt som pios fäste.
Fast det kommer. Multibrackets kommer börja leverera deras "Super Slim" fäste inom en vecka eller så. I mina ögon är det bättre än Pios fäste på alla sätt. Den sticker ut bara 1.2cm från väggen, den är lite billigare, och den ger möjligheten för tilt (som passar min situation jättebra). Jag har idag deras "Slim" fäste och är väldigt nöjd med den, men kommer byta ut den mot en "SuperSlim" efter HBC har testat det, för att säkerställa att den ger tillräckligt ventilationsutrymme.
Postad 10 mars 2009 - 11:05
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Ja nog är det så men som hyslopc skriver så är vi ofta lite såna till mans som hänger här & har lagt en del pengar på fina prylar. Som gammal audiofil så har jag ofta lidit av detta att aldrig vara nöjd men jag har lärt mig med åren & idag så brukar det mesta lösa sig när jag gett det lite tid.
Postad 10 mars 2009 - 11:08
Brando70
-
Brando70
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Hej grabbar!
Vilket alternativ är bättre?
1. Att köpa sidohögtalare och Pioneers bordstativ för sidohögtalare
2. Att köpa underhögtalare och Pioneers bordstativ för underhögtalare
Jag har inte hemmabiosystem och vill inte hänga plasman på väggen. Därför undrar jag...
Får man bättre ljud med sidohögtalare eller med underhögtalare?
Och en fråga till...
Skruvar man fast sidohögtalarna direkt på Pioneer plasmans kanter eller ska sidohögtalarna hänga lösa på varsin sida???
Hoppas att några kan ge mig lite tips. Mvh Brando
Postad 10 mars 2009 - 11:12
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Jag har inte hemmabiosystem och vill inte hänga plasman på väggen. Därför undrar jag... Får man bättre ljud med sidohögtalare eller med underhögtalare?
Min gissning är att du kommer få bättre stereoljudbild om du har sidohögtalarna.
Postad 10 mars 2009 - 12:31
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Min gissning är att du kommer få bättre stereoljudbild om du har sidohögtalarna.
Ja, så säger alla jag har pratat med. På KRP-500A så skruvar man fast sidohögtalarna. Jag vet inte hur det är på de andra modeller.
Postad 10 mars 2009 - 12:56
Sebulba84
-
Sebulba84
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Fast det kommer. Multibrackets kommer börja leverera deras "Super Slim" fäste inom en vecka eller så. I mina ögon är det bättre än Pios fäste på alla sätt. Den sticker ut bara 1.2cm från väggen, den är lite billigare, och den ger möjligheten för tilt (som passar min situation jättebra). Jag har idag deras "Slim" fäste och är väldigt nöjd med den, men kommer byta ut den mot en "SuperSlim" efter HBC har testat det, för att säkerställa att den ger tillräckligt ventilationsutrymme.
jag har kikat på Multibrackets "Super Slim" jag också men i mitt tycke ser den inte lika stabil ut..Men jag kan ha fel
Postad 10 mars 2009 - 13:09
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
jag har kikat på Multibrackets "Super Slim" jag också men i mitt tycke ser den inte lika stabil ut..Men jag kan ha fel 
Jag har idag "Slim" - samma konstruktion, fast tjockare. Jag var lite orolig över stabilitet, tills jag satt upp den. Den är verkligen superstabil, och väldigt väldesignad. Jag har inte sett "Super Slim" än, men baserat på min "Slim", har jag höga förhoppningar. Jag återkommer så snart jag höra något från HBC.
Postad 10 mars 2009 - 13:12
hyslopc
-
hyslopc
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Förlåt, min väggfäste heter inte "Slim", den heter "Universal": http://www.multibrackets.com/052.shtml. Här finns SuperSlim: http://www.multibrac....com/2933.shtml
Postad 10 mars 2009 - 13:32
Mentos
-
Mentos
-
Mästare
-
-
3 992 inlägg
Hej grabbar!
Vilket alternativ är bättre? 1. Att köpa sidohögtalare och Pioneers bordstativ för sidohögtalare 2. Att köpa underhögtalare och Pioneers bordstativ för underhögtalare
Jag har inte hemmabiosystem och vill inte hänga plasman på väggen. Därför undrar jag... Får man bättre ljud med sidohögtalare eller med underhögtalare?
Och en fråga till... Skruvar man fast sidohögtalarna direkt på Pioneer plasmans kanter eller ska sidohögtalarna hänga lösa på varsin sida???
Hoppas att några kan ge mig lite tips. Mvh Brando
Jag har själv köpt sidohögtalararna + bordsstativet mest på grund av att jag inte vill hänga min TV på väggen och eftersom jag inte har nån ljudanläggning så körde jag på pios egna högtalare, tyckte personligen att det såg mycket bättre ut med dom på sidorna och jag inbillar mig också att man får en bättre ljudupplevelse på detta viset. Har inte fått hem mina högtalare ännu men jag är ganska säker på att man skruvar fast dom.
Postad 10 mars 2009 - 13:40
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Goddag gott folk. Jag står här nu i valet och kvalet om jag ska uppgradera min "gamla" 508XD mot en LX5090H eller en KRP-500A medans man fortfarande kan. Tyvärr har jag ingen möjlighet att själv titta på en KRP-500A i verkligheten innan och göra en jämförelse själv, men det jag är intresserad av är hur dom rent bildmässigt står sig mot varandra? Det ska väl i grunden egentligen vara samma skärm bildmässigt har jag förstått det som? Jag kommer inte att kunna ISF:a skärmen utan kommer vara helt beroende av att User- lägena(och Movie & Standard helst) ska kunna tweakas till hyfsat utan problem, precis som på min 508. Jag är alltså endast intresserad av att veta vilka bildmässiga skillnader det är mellan dom, skulle gärna titta på en KRP själv om jag kunde men så är inte fallet nu tyvärr..  Tackar på förhand.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 10 mars 2009 - 13:41.
Postad 10 mars 2009 - 13:52
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Goddag gott folk. Jag står här nu i valet och kvalet om jag ska uppgradera min "gamla" 508XD mot en LX5090H eller en KRP-500A medans man fortfarande kan. Tyvärr har jag ingen möjlighet att själv titta på en KRP-500A i verkligheten innan och göra en jämförelse själv, men det jag är intresserad av är hur dom rent bildmässigt står sig mot varandra? Det ska väl i grunden egentligen vara samma skärm bildmässigt har jag förstått det som? Jag kommer inte att kunna ISF:a skärmen utan kommer vara helt beroende av att User- lägena(och Movie & Standard helst) ska kunna tweakas till hyfsat utan problem, precis som på min 508. Jag är alltså endast intresserad av att veta vilka bildmässiga skillnader det är mellan dom, skulle gärna titta på en KRP själv om jag kunde men så är inte fallet nu tyvärr.. Tackar på förhand.
Så vitt jag förstått så är nog KRP lämpligare om du inte ska ISF-kalibrera då den har det s.k. pureläget som enligt uppgift ska ligga förhållandevis nära en kalibrering. Själv så har jag 5090H & den saknar Pure-läget så den ska kalibreras framöver. Nu behöver det säkert tweakas till ändå & en kalibrering är ju det optimala om det finns möjlighet. Hur det två skiljer sig åt kalibrerade vet jag inte men jag kan tänka mig att dom är svåra att skilja åt då.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|