Tjaa vi får invänta gruppköpet på MM förstDvs när det inte finns några kvar
då får du köpa min

* Officiell tråd - Pioneer G9
Startad av
The Blackening
, feb 01 2008 23:03
7510 svar till detta ämne
39 relaterade trådar
Postad 11 mars 2009 - 19:38 Tjaa vi får invänta gruppköpet på MM först ![]() ![]() Postad 11 mars 2009 - 19:46 Jag med. Jag kommer ropa med glädje den dag när en tv kommer som slår Pio 9G hårt. Det är bara på grund av att jag tror att det kommer ta flera år att jag köpte en Pio. Postad 11 mars 2009 - 20:00
Jaaaaa nu är det LG som gäller ![]() Postad 11 mars 2009 - 20:15 Jag har enbart tittat på den "out of the box" och har således inte pillat runt med några bildinställningar än sålänge men jag är riktigt imponerad av bilden & framförallt svärtan som är total. Det bildmaterial jag testat än sålänge är vanlig digital-TV & även lite HD i form av några st HD-DVD:er, bla kollade jag lite på Planet Earth idag som såg fruktansvärt bra ut. Även kört några stycken vanliga DVD:er till TV:n som även dom såg riktigt bra ut vid uppskalning från min Pioneer DVD-spelare. Ska dom närmaste dagarna sätta mig in lite mer i dom olika inställningarna, finns en hel del har jag märkt så det blir spännande ![]() Kan också nämna att även jag har lite buzzing från min Pio men jag personligen upplever inte det som direkt störande, testade även att ändra energispar-inställningarna till läge 2 och då hör jag knappt inte det alls. Kan varmt rekommendera denna TV till alla er som funderar på att köpa den ![]() Postad 11 mars 2009 - 20:22 Hehe - håller du på samla elektronikvaror som går inte att köpa längre? HD-DVD? check! Pio 9G? check! LP skivor, kanske :-)? Postad 11 mars 2009 - 20:29
Har ingen blu-ray spelare för tillfället och då får man ta vad som finns till hands ![]() Och nej, LP-skivor är inget jag samlar på ![]() Postad 11 mars 2009 - 22:50 Då ska jag inte säga vad jag köpte min LX5090 för då antar jag. för då vinner jag garanterat ![]() Postad 11 mars 2009 - 23:15
GRATTIS Brando70! ![]() Det var det sista man hade väntat sig, att våra bitvis hetlevrade Brando går och köper en Pioneer men faktum det är SANT, kunde dock sista veckorna antyda att även han hittat vad Pioneer kan erbjuda tittare, no hard feelings trots bitvis hårda argumentationer i forumet, BRANDO 70 välkommen i klubben och njut av ditt köp! ![]() Redigerat av RedMarathon, 11 mars 2009 - 23:15. Postad 12 mars 2009 - 00:24 Tack så mycket! ![]() Det var faktiskt flera logiska anledningar som fick mig att ge bort mina sparpengar för en Pioneer 5090H! 1. bekant kvalité, bevisad toppen prestation 2. kommentarer av andra köpare typ "världens bästa TV" 3. Pioneers egenskaper utifrån specifikationer och omdömen 4. recensioner som säger en hel del om denna TV 5. den inbyggda satellit HD-mottagaren är en extra plus för mig som har parabollantenn på 105 cm 6. svärtan, kontrast, färgdjupet 7. design (principiellt av mig, den sista detaljen jag tittar på när jag väljer en TV), mycket fin design! 8. priset på Panasonic TX-P50G10E fick mig att tänka om flera gånger! 9. bra erbjudande från EL-giganten, bra pris, garanti på 2 år, utlovad support 10. skitbra sidohögtalarna med jättebra ljud och stereo surround för mig som inte har hemmabio, bra lösning etc, etc, etc... OBS! Hoppas att jag får kommentera allting kring Pioneer 5090H som ny ägare av världens bästa TV! ![]() ![]() ![]() Mvh Brando70 Postad 12 mars 2009 - 06:13
Det är väl kanske ett 10-tal jag också haft chansen att se/höra. Du säger ju inte emot mig och jag säger ju inte emot dig, buzzing finns där och den är en del av panelen. Men folk upplever det olika. Jag tror att akustik är en stor anledning till att folk upplever det olika och att jag själv hör det olika beroende på miljö (stor bullrig affär, hemma i soffan, hemma hos polaren etc.) Du går i en försvarande inställning men samtidigt säger du att det finns där, framåtriktat från panelen etc. Det behövs inte, du behöver inte övertala mig om att det är en del av tekniken. Det enda jag säger är att akustik har större betydelse än man kan tro och att även ljud du hör när du sitter rakt framför i soffan i sweetspot är inte ljud som kanske kommer rakt framifrån utan det kan redan ha studsat runt i ett rum flera gånger. Alltså kan en sån sak som isolering på rätt ställen faktiskt hjälpa! Postad 12 mars 2009 - 08:04 Japp men det krävs mer än stort kontrastomfång (vilket på plasma per automatik ger låg svartnivå eftersom vitnivån aldrig är särskillt hög) för att få ett djup i bilden (även om det förstås är en viktig faktor i sammanhanget). Postad 12 mars 2009 - 09:08 Jag intar ingen försvarsställning alls, det är snarare du som uttalar dig väl hastigt - se till det inlägg jag svarade (trebban skrev "...Förövrigt blir du av med nästan allt surr genom att sätta ett rejält stort tyg bakom tv:n. Mestadels kommer surret från plasmans bakdel."). Jag motsätter mig definitivt att man ger intrycket av att ljudisolering skulle kunna hjälpa mot buzzing i någon större utsträckning, vilket det omöjligt kan annat än om man stoppar ljudisoleringen mellan åskådare och panel eftersom primärljudet kommer från rakt framför snoken och är såpass riktningskänlligt att en flytt i sidled med bara 1/2-1 m gör väldigt stor skillnad, borde inte kräva någon koll på akustik för inse att även om du kan avhjälpa studsar m h a isolering så kommer den största källan till buzzing att förbli opåverad. Det är större sannolikhet att det är skillnad mellan hur känslig man är för just detta ljud som avgör hur pass störd man blir, i alla fall till största delen, sen utesluter det inte att ett dåligt utformat rum med mycket odämpade ljudrelexer bidrar. Postad 12 mars 2009 - 11:45 Vad har hänt har Brando70 köpt en Pioneer, grattis och välkommen i klubben. Redigerat av Unregistered25afe1a3, 12 mars 2009 - 11:46. Postad 12 mars 2009 - 13:00 En annan fråga också, kör på följande inställningar: Movie läget Kontrast 25 Ljusstyrka 0 Färg -3 Färgton 0 Skärpa -15 Det enda jag har gjort är att sänka kontrasten lite, har hållit på och provat med pro cinema och dm1,2,3 men tycker fortfarande att bilden rycker. FInns det några andra filter man kan stänga av så att bilden flyter bättre tex brusfilter mm? Finns det något filter som gör bilden mindre skarp som man kan stänga av? Redigerat av Peterrrrr, 12 mars 2009 - 13:20. Postad 12 mars 2009 - 13:46 Postad 12 mars 2009 - 13:49 Tack så mycket! Vilken lättnad efter långt tänkande kring valet mellan Pioneer 5090H och Panasonic TX-P50G10E! ![]() Vad har hänt? Jo, jag skrev ner mina 10 anledningar som orsakade mitt köp. Jag resonerade så här... För samma pengar köper jag hellre en RENOMERAD TV av toppklass än en helt ny Panasonic plasma (som är säkert en mycket bra TV) direkt från fabriken så att säga... Hoppas att jag gjorde RÄTT VAL! ![]() Postad 12 mars 2009 - 17:11
Vad jag vet så funkar den inte med vissa HD kanaler. Eller har dom fixat det nu ? Postad 12 mars 2009 - 17:22
Nej men vi väntar på en CA-Modul som verkar löser problemet. Postad 12 mars 2009 - 17:48
Den inbyggda satellit HD-mottagaren har problem och krånglar BARA när man scanar ner frekvenser som har Symbol Rate 30 000, annars funkar den utan problem, har jag hört iaf! Man kan scana ner de okodade HD kanalerna och titta på dom, så CI-modul är inte nödvändig. Men, om man ska titta på kodade HD-kanaler, då ska man ha en lämplig, fungerande CI-modul samt original kort! Jag fick för mig att dessa prylar heter CI-moduler, inte CA-moduler! Enator, du och dina stavningsfel! ![]() ![]() ![]() Jag fick varning när jag rättade dig på skoj häromdagen. ![]() Enator, du kan passa på och skicka mig ett PM när denna utvecklade CI-modulen kommer ut, ok? Hoppas att du håller koll på den CI-modulen så att vi kan scana ner ALLA MÖJLIGA frekvenser. ![]() OBS! Man kan också scana ner okodade FEED-frekvenser som avser HD-signal! ![]() Men, dessa frekvenser fungerar BARA under tiden då händelsärna pågår! ![]() Då måste man ha bra timing! ![]() http://www.satelliwe...p?section=livef Mvh Brando Redigerat av Brando70, 12 mars 2009 - 17:57. Postad 12 mars 2009 - 18:27
Ehhe det var dags igen. Du måste lära dig att stav rätt den heter Canal Digital godkänd CA-modul förberedd för pairing Jag tror man kan kalla den CI oxå. heee heee det gäller att inte leka med Godfather annars får man varning ![]() Du kommer att få ett PM när den kommer. Den måste komma den närmaste tiden. Postad 12 mars 2009 - 18:36
Förstår att detta var tråkiga frågor för er som kan det här men jag skulle bli väldigt glad om någon orkar svara. Mvh Dell4 Postad 12 mars 2009 - 18:42
1) Blir det bättre bild av en 5090 skärm ? Jag själva avstod från köpet av XD eftersom den inte var full-hd och LX-G8 gav inte den svärta som jag var ute efter. Om G10 skulle komma då skulle jag säga att vänta på den men eftersom den inte kommer att komma så om du har pengar över ja satsa på G9. Annars din är mycket bra tv oxå. Till och med bättre an årets Panna. Postad 12 mars 2009 - 19:05 Postad 12 mars 2009 - 19:07
Men det få som har eller hör buzzing. Postad 12 mars 2009 - 19:13 Jaha ja, det är så att CI står för Conditional interfase och då är det "den håll" man stoppar i: CA eller Conditional Access modul! Och i sin tur man stoppar en kort i denna CA modul! så enkel är det! OCH stor grattis till alla Er nya ägare av den finaste tv i världen. Jag själv fortfarande tålmodig väntar på min från FB.. frågan är när min tålamod tar slut! Om den kommer inte fram till början av april då attan ska jag och köpa en KRP 500A.. eller? Postad 12 mars 2009 - 19:18
Har du pengarna go for it ![]() Postad 12 mars 2009 - 20:28
Har själv undrat lite samma sak faktiskt, har oxå en 508XD idag som jag egentligen är väldigt nöjd med. Dock så tror jag det kan bli svårt att på en ganska lång tid framöver få en lika bra tv som en Pio G9, om man nu har tänkt uppgradera inom överskådlig framtid. Jag gjorde iallafall slag i saken idag och har nu en KRP-500A på ingång i början på nästa vecka. Jag hade egentligen tänkt att vänta till Pio G10 innan det skulle uppgraderas men nu så får man helt enkelt passa på medans man forfarande kan. Jag kan ju återkomma sen när jag fått den och granskat den ingående vad jag tycker iaf, fast det kan ju ev. ta någon vecka från nu.. ![]() Postad 12 mars 2009 - 20:51
![]() Postad 12 mars 2009 - 21:25 Postad 12 mars 2009 - 21:26 Jag läste alla dine frågor, men kunde inte svara på några av dem, därför har jag inte svarat. Postad 12 mars 2009 - 21:30 Köp en sådan som är godkänd för boxer: http://www.expert.se...aspx?id=2124066
![]() Postad 13 mars 2009 - 07:34
Nej det har jag inte hört. Det måste fungera för mpeg4 oxå eller? Postad 13 mars 2009 - 12:07 2:a hemmabion vanlig dvd spelare 3:e ska jag koppla datorn till (utan input lag) vore helt underbart om nån kunde posta inställningar för det här....är helt off när det gäller sånt här....tackar på förhand!!!!!! Postad 13 mars 2009 - 12:25
Det finns en hell del här du kan använda: http://www.avforums....tml#post7309346 Sedan finns Pure som du kan se om passar din smak: Bifogad fil(er)Postad 13 mars 2009 - 12:43 Hmm Media Markt har 20% rabatt på ALLA tv på Lördag 14/3 = Nu börjar det likna nått ![]() Postad 13 mars 2009 - 12:48 Verkar som du får behålla din ![]() Postad 13 mars 2009 - 12:49
BASTARDS!! FInns inget sånt här. CP Östersund! Kanske felgiganten prisgaranti fungerar på den rabatten? :DD Postad 13 mars 2009 - 12:59 ....på alla tv-apparater* fortsätter man sedan läsa vad * betyder - så står det "Gäller för samtliga av följande produkter...." sedan står det klart och tydligt vilka märken som det gäller. Avsaknaden av Pioneer bland dessa märken betyder att rabatten inte gäller för Pioneer. Damn, hur ska dom som inte kan läsa ett reklamblad kunna läsa den här texten. Får hoppas dom har text-to-speach installerat på datorn. Postad 13 mars 2009 - 13:09 Rabatten gäller även Pioneer men om de inte har någon hemma så var bara lugn har du hört att det var ett gruppköp på MM i forumet ![]() Gråt inte ni som har betalat tusentalskronor mer NI har ju bästa PLASMAN än då ![]() ![]() Redigerat av skane, 13 mars 2009 - 14:49. Postad 13 mars 2009 - 13:17
tackar!!!!....ska jag använga pure inställningen på alla ingångar....går väl ha "pure settings" med game mode??? ska man stänga av game mode när man kolla på film med ps:3an ???? sorry om jag kommer med lite dumma frågor....... Postad 13 mars 2009 - 13:19 Det gör inte jag, kan jag lova! Jag är mer än nöjd med priserna + servicenivån hos HBC. Hade de verkligen 5090:or kvar? Annars är det inget jätteköp med bara 1st KRP och 1st 5090H. Postad 13 mars 2009 - 13:24 Nää måste erkänna att vi har inte fått priserna än Andreas jobbar väl för fullt eller så har han blivit pappa ![]() Nä min bad att jag inte läste annonsbladet tillräckligt men men så blir det när pengarna ligger i fickan och bara väntar på att få shoppas upp ![]() Och sen vill man ju trimma upp stämmningen lite här bland alla pioneer älskare. Men den som får en billigast VINNER ![]() Postad 13 mars 2009 - 13:26
Vad har gruppköpet med erbjudandet på Lördag att göra med varandra? Postad 13 mars 2009 - 13:28 Chill läs en rad upp ![]() 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |