ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 18 mars 2008 - 19:31
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Kollar just på TV4 och Lost. Måste delge er på forumet att det är förträfflig bild just nu.
Noterade vid besök i menyerna att det fanns alternativen för upplösning: 576i 576P 720P 1080i 1080P
Och alternativ under "färg" att välja emellan: RGB ( 0 – 255 ) RGB ( 16 – 235 ) YCbCr 4:2:2 YCbCr 4:4:4
Lugn, jag ser resterande av programmet senare eftersom detsamma spelas in på hårddisken. Det där är väl TV:ns inställningar och inte Humax:ens?
Inställningarna är från Sonys hårddisk-inspelare med inbyggd DVB-T mottagare. https://www.prisjakt...kt.php?p=167157Tanken var att Pacman skulle lockas att haka på och beskriva fördelar/nackdelar med de olika alternativen beträffande "färg". Då främst YCbCr alternativen. Teliaboxen har endast val mellan upplösning 576P, 720P och 1080i.
Redigerat av Latman, 18 mars 2008 - 19:38.
Postad 18 mars 2008 - 19:42
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Kollar just på TV4 och Lost. Måste delge er på forumet att det är förträfflig bild just nu.
Noterade vid besök i menyerna att det fanns alternativen för upplösning: 576i 576P 720P 1080i 1080P
Och alternativ under "färg" att välja emellan: RGB ( 0 – 255 ) RGB ( 16 – 235 ) YCbCr 4:2:2 YCbCr 4:4:4
Lugn, jag ser resterande av programmet senare eftersom detsamma spelas in på hårddisken. Det där är väl TV:ns inställningar och inte Humax:ens?
Inställningarna är från Sonys hårddisk-inspelare med inbyggd DVB-T mottagare. https://www.prisjakt...kt.php?p=167157
Tanken var att Pacman skulle lockas att haka på och beskriva fördelar/nackdelar med de olika alternativen beträffande "färg". Då främst YCbCr alternativen.
Teliaboxen har endast val mellan upplösning 576P, 720P och 1080i.
har själv en sån dvd recorder fast en rdr-HX650 den är bra... men får jag fråga vad har den med Humax hdbox att göra? lite OT och fel tråd. sen den är ju för DVB-T och inte DVB-C så den har inte ens med CH att göra
Redigerat av Duckface21, 18 mars 2008 - 19:43.
Postad 18 mars 2008 - 19:49
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Duckface, du glömde Teliaboxen.
Nu var det ju inte system eller box eller Comtill eller Combort att göra, utan alternativ som kanske borde finnas i Humaxboxen.
Postad 18 mars 2008 - 20:45
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Duckface, du glömde Teliaboxen.
Nu var det ju inte system eller box eller Comtill eller Combort att göra, utan alternativ som kanske borde finnas i Humaxboxen.
jo men telia boxen vilken model va det för jag antar det var motorolas?
Postad 18 mars 2008 - 21:01
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Ständigt nya rön i detta "Original-läge" på SD-kanalerSka jag orka ringa in igen eller är CH redan på spåret ( har ni andra haft detta och felanmält detta? ): 1.Ofta, om det nu är när jag växlar fr 720p till Original ståendes på SD-kanal trycks bilden ihop mer än vid pillarbox. Pillarbox-inställningen och även de övriga visar denna "5:4-proportion". Växlar jag över till en WS-sändande SD-kanal går den till 4:3-bredd men då ändå för ihoptryckt, d v s boxen skickar ut anamorfisk 4:3, eller hur man nu ska uttrycka det. Även humaxmenyn blir för ihopkrympt. Tittar man på skärminställning i humax-menyn är den fortf inställd på 16:9. 2. När jag gick över till Original på HD-kanal och sedan tillbaks till 720p på SD hade samtliga kanaler vit hinna. Jag fick minska på ljusstyrkan. Till slut växlade jag till 1080i och det gick det tillbaks till normalt och jag kunde höja ljuset igen. Pacman och andra testare! Det som gäller när ni får ut nästa FW för test är att verkligen våldstesta original-läget på alla möjliga TV-apparater!! Bildkvalité, proportioner ( "5:4-buggen" ) och upplösningsväxlingsbugg i original-läge( blått blink efter ca 1 sek när man växlar upplösning då den ställer om sig ytterligare en gång på något sätt ). Växla fram och tillbaka mellan HD och SD-kanaler i original. Ställ er på SD, ställ in 720p, ställ sedan in original+byt till HD-kanal 720, 1080i, växla upplösning, växla kanal, ja, ni fattar. Vid Original och SD, d v s 576p eller 576i om det kommit:Kolla efter de-interlacingartefakter på folks ansiktskonturer då de rör sig, deras glasögonbågar, alla räta linjer och konturer. Kolla efter taggigheter och combing. Kolla kanaler med ständigt närvarande grafik och ticker-tape såsom CNBC. Ser siffrorna bra och skarpa ut i både original och 720p och 1080i? De rörliga siffrorna samt de som står still? Sågtandsmönster i siffrorna på ena upplösningen jfrt andra? "Ringing", krypningar i siffrorna? Grällhet i humax-menyn vid 576i / 576 p i original? EDIT: Nu lyckades jag komma bort från 5:4-proportionen genom att cirkulera mellan proportionslägena med wide-knappen.
Redigerat av ruhe, 18 mars 2008 - 21:28.
Postad 18 mars 2008 - 21:07
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Ett litet positivt inlägg:
Konståkningen på SVT HD nu ser riktigt bra ut! Likaså House på TV4 HD. Häromdagen var jag på färgblocksspaning i "Andra Avenyn" SVT HD. Inga block. Buggarna i SD är oacceptabla, inte tu tal om det, men det känns som vi börjar komma närmre målet.
Redigerat av ruhe, 18 mars 2008 - 21:07.
Postad 18 mars 2008 - 21:41
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Ett litet positivt inlägg: Konståkningen på SVT HD nu ser riktigt bra ut! Likaså House på TV4 HD. Häromdagen var jag på färgblocksspaning i "Andra Avenyn" SVT HD. Inga block. Buggarna i SD är oacceptabla, inte tu tal om det, men det känns som vi börjar komma närmre målet. 
ja vem tycker konståkningen ser dålig ut haha tänk bara på kvinnorna
Postad 18 mars 2008 - 21:43
pelle1
-
pelle1
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
jag blir så oerhört förbannad på comhem och denna box, det är så ###### pinsamt!!!!
så, nu har jag reagerat av mig för idag...
Postad 18 mars 2008 - 21:54
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Det där med att testa med hjälp av hur texten på Humax-menyn ser ut var inte så dumt. Jag har en skärpe-inställning som är max 30. Nu efter FW 15 har jag den inställd på 20 vid upplösningen 720p som jag normalt kör. Vid tidigare FW hade jag den på 10-15 eller liknande
Växlar jag till Original 576p blir menyn "gräll" och dan, precis som om skärpan var för högt inställd. Mycket riktigt, om jag sänker skärpan till +5 ( lägre än jag nånsin haft den tidigare ) ser menytexterna lika bra ut som i 720p i stort sett.
Min upptäckt är alltså att boxen med nya fw skickar för lite skärpa i HD-upplösningarna och alldeles för mycket i 576p. Det är inte hela problemet men en del av det. Man kan lindra suddighetsbuggen något gm att skruva upp skärpan rejält på sin TV ( om man har det valet ) men då får 576 p "skärpegrällhet" som förutom taggighet och lite krypningar verkligen gör den osebar.
Redigerat av ruhe, 18 mars 2008 - 21:56.
Postad 18 mars 2008 - 22:19
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
en annan sak jag funnit i senaste fm är att färgerna glöder på hdtv kanalerna alltså färgerna är tok för höga
Postad 18 mars 2008 - 22:58
Unregisteredd1a1a4b5
-
Unregisteredd1a1a4b5
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag tror att jag har hittat en förklaring till alla problem med boxen... Kolla in det här, det förklarar allt... HUMAXHihihi
Postad 18 mars 2008 - 23:22
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jag tror att jag har hittat en förklaring till alla problem med boxen... Kolla in det här, det förklarar allt...
HUMAX
Hihihi
jaha sa ju mycket
Postad 19 mars 2008 - 01:11
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Verkar som bara du fått det erbjudandet,eller har några mer fått det mvh Peter HATAR COMHEMS HD BOX fick pcis erbjudande via mail om att köpa en pvr för 1:-. Kan det vara så att det är en hd-pvr på gång!? *hoppas*
Postad 19 mars 2008 - 01:26
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
En liten undran om det finns olika varianter/revisioner av boxen ute?
Min visar denna info:
Hardware Version: PDR REV 1.0
Software Version: CHTCCX 1.00.15 (orginal 1.00.04)
Loader Version: Y 2.00
System ID: 1f06.0000
Chip ID: 01 710 105 267
Update Date : 05-mar-08 (orginal 29-sep-06)
Postad 19 mars 2008 - 02:45
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Ett litet positivt inlägg: Konståkningen på SVT HD nu ser riktigt bra ut! Likaså House på TV4 HD. Häromdagen var jag på färgblocksspaning i "Andra Avenyn" SVT HD. Inga block. Buggarna i SD är oacceptabla, inte tu tal om det, men det känns som vi börjar komma närmre målet. 
Japp, det såg faktiskt sjukt bra ut...
Postad 19 mars 2008 - 08:32
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
1.Ofta, om det nu är när jag växlar fr 720p till Original ståendes på SD-kanal trycks bilden ihop mer än vid pillarbox. Pillarbox-inställningen och även de övriga visar denna "5:4-proportion". Växlar jag över till en WS-sändande SD-kanal går den till 4:3-bredd men då ändå för ihoptryckt, d v s boxen skickar ut anamorfisk 4:3, eller hur man nu ska uttrycka det. Även humaxmenyn blir för ihopkrympt. Tittar man på skärminställning i humax-menyn är den fortf inställd på 16:9.
Wow, weird, ska kolla upp detta. 2. När jag gick över till Original på HD-kanal och sedan tillbaks till 720p på SD hade samtliga kanaler vit hinna. Jag fick minska på ljusstyrkan. Till slut växlade jag till 1080i och det gick det tillbaks till normalt och jag kunde höja ljuset igen.
HDMI-kommunikationsproblem, dvs pc vs video levels missmatch. Ska se om jag kan återskapa sånt här på min skärm, gick med FW10, har inte lyckats med FW12 och FW15 blir väl en tredje variant misstänker jag... Växla fram och tillbaka mellan HD och SD-kanaler i original. Ställ er på SD, ställ in 720p, ställ sedan in original+byt till HD-kanal 720, 1080i, växla upplösning, växla kanal, ja, ni fattar.
Japp, jag brukar mickla järnet hit och dit så räkna med att jag kommer göra det i fortsättningen.  Det där med att testa med hjälp av hur texten på Humax-menyn ser ut var inte så dumt. Jag har en skärpe-inställning som är max 30. Nu efter FW 15 har jag den inställd på 20 vid upplösningen 720p som jag normalt kör. Vid tidigare FW hade jag den på 10-15 eller liknande
Växlar jag till Original 576p blir menyn "gräll" och dan, precis som om skärpan var för högt inställd. Mycket riktigt, om jag sänker skärpan till +5 ( lägre än jag nånsin haft den tidigare ) ser menytexterna lika bra ut som i 720p i stort sett.
Min upptäckt är alltså att boxen med nya fw skickar för lite skärpa i HD-upplösningarna och alldeles för mycket i 576p. Det är inte hela problemet men en del av det. Man kan lindra suddighetsbuggen något gm att skruva upp skärpan rejält på sin TV ( om man har det valet ) men då får 576 p "skärpegrällhet" som förutom taggighet och lite krypningar verkligen gör den osebar.
Mmm, har insett det här oxå. Ska försöka skriva ihop nått vettigt. Tack för väldigt givande och genomtänkta inlägg ruhe.  Just ja. Var igår iväg till några bekanta och kalibrera en Sony W3000. De bor i en comhem-lya (och W3000 har ju som bekant DVB-C dekoder). Om jag orkar kanske jag gör nån jämförelse hemma hos dem nångång framöver för att se om det kan leda till nått givande.
Postad 19 mars 2008 - 08:58
DoggeG
-
DoggeG
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Nu kommer jag med ett inlägg. Har försökt att få veta från ComHem om HD-boxen. Fick svar idag på mail i fredags. Citerar: SVAR 2008-03-19 08:50 Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Dessa problem som du nämner är Com Hem fullt medvetna om och detta har nu åtgärdats med en ny mjukvaru uppdatering från Humax och denna kom ut den 15/3.
Kan även vara bra att veta att när man bokar en Humax HD box endast via Com Hem så har man alltid 2 veckors ångerrätt enligt distansavtalslagen. Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Frida Larsson -------------------------------------------------------------------------------- FRÅGA 2008-03-14 08:19 - Uppföljningsfråga angående: Teknisk support Tv - Annat Nej det fins inte på mina butiker. Och sen så är det ju så beroende av vilken tv man har eftersom er box verkar ha så många problem med HD-tv utmatningen. Det står ju inget på Era sidor om dessa problem. Bara på användarforum på nätet.
Skulle du köpa en sak för 4000:- som har problem utan att kunna prova den innan? -------------------------------------------------------------------------------- SVAR 2008-03-14 08:15 Hej och tack för ditt e-postmeddelande! Tyvärr har vi ingen möjlighet till det i dagsläget. Har du kollat runt på On Off, Expert, Siba osv? Dom brukar kunna koppla in en box om man frågar dom så mitt råd är att testa där.
Med vänlig hälsning Com Hem AB Kundservice Martin Leek -------------------------------------------------------------------------------- FRÅGA 2008-03-13 14:14 - Teknisk support Tv - Annat Finns det möjlighet att låna HD-box för att se hur den fungerar? Har läst så mycket på webben om att det r så dålig kvalitet på det som kommer ut boxen att det känns fel att köpa en box för 4.000:- utan att ens kunna se vad man köper. Det finns ju inte knappt en tv-butik som har boxen för visning heller.Helt otroligt att dom tror att man inte vet vad som händer? Tack för ett superforum /D
Redigerat av DoggeG, 19 mars 2008 - 09:03.
Postad 19 mars 2008 - 10:29
Unregistered1013
-
Unregistered1013
-
Mästare
-
-
3 254 inlägg
Japp, det såg faktiskt sjukt bra ut...
Bra att det är fler som ser även det positiva (kanske man slipper hånas för det framöver...). Spanade hårt under "House" som tidigare har varit osebart pga cb. Allt är inte borta men nu var det iaf så lite så att man kunde koncentrera sig på handlingen. Uppfattade heller inte en mer påtaglig suddighet mot förra veckan men minnet och tillvänjningen kan spela ett spratt där. Detta via scart - sd via hdmi har jag lagt ner (går inte att se på) Kollade HD-konståkningen i pauserna och det såg mkt bra ut det lilla jag såg. Hoppet lever...
Redigerat av Unregistered1013, 19 mars 2008 - 10:29.
Postad 19 mars 2008 - 11:25
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Jag tittade tidigare på allt i 1080i via HDMI (med mycket fula deinterlacing artefakter på SD). Nu kör jag tillsvidare med "original" via HDMI för att testa. Min erfarenhet är att 720p blir väldigt suddigt, men både 576p och 1080i ser ut ungefär som förr bortsett från den starkt reducerade cb:n m.m. Troligen har MaVeRiC rätt i att 1080i dessvärre är den vettigaste inställningen fortfarande. Då jag nästan uteslutande tittar på SD (har inte HD-paketet) är det det jag fokuserar på. Scart kan jag inte jämföra med då sådan ingång saknas mig. Min erfarenhet är att bilden är bättre. Mindre cb och färgblock. Ingen suddighet om 720p undviks. Möjligen en ökad taggighet på diagonala linjer, möjligen. Däremot är de digitala artefakterna à la jpeg-komprimering ungefär desamma. Flimmer är svårt för mig att bedöma då projjen flimmrar lite då och då ity lampan är gammal, men jag tror mig inte ha något problem med detta. Summa summarum är min SD-bild bättre. Att SD via HDMI inte skulle gå att se på är för mig svårbegripligt. Tolka mig dock inte som nöjd. Jag vill helst kunna använda "original"-läget utan att projjen tappar bilden vid upplösningsbyte. Går inte detta vill jag ha ett läge som alltid kan vara inställt. 720p är ordentligt suddigt och 1080i ger deinterlacing-problem i min anläggning. Skitbox.
Redigerat av Doublefix, 19 mars 2008 - 11:32.
Postad 19 mars 2008 - 11:28
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
hmm.. pvr för en krona? I utbyte mot HD-boxen eller med bindningstid eller?
nej, nej. utan byte. den boxen skickade ja tillbaka snabbt efter jag kopplat in den å sett bilden Ja bindningstid 24 månader
Postad 19 mars 2008 - 12:19
Crumbs
-
Crumbs
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
En liten noobfråga kanske...
Jag har en ny HD-Ready Plasma TV från Samsung.
1. Vilket läge är bäst för HD-kanaler?
2. Vilket läge är bäst för SD-kanaler?
Postad 19 mars 2008 - 12:47
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
En liten noobfråga kanske... Jag har en ny HD-Ready Plasma TV från Samsung.
1. Vilket läge är bäst för HD-kanaler? 2. Vilket läge är bäst för SD-kanaler?
på min 42" plasma så tycker jag bara orginal gör sig rätt just nu övriga blir suddiga
Postad 19 mars 2008 - 12:54
Life
-
Life
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
hmm.. pvr för en krona? I utbyte mot HD-boxen eller med bindningstid eller? nej, nej. utan byte. den boxen skickade ja tillbaka snabbt efter jag kopplat in den å sett bilden Ja bindningstid 24 månader
Vilken box skickade du tillbaka?
Postad 19 mars 2008 - 13:17
400 Slag
-
400 Slag
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Någon mer som fått något liknande svar från Com Hem??
Detta var vad jag mailade om:
Hej!!
Har en Humax CXHD-1000C som är uppdaterad till Firmware 1.00.15.
Efter denna uppdatering så har bilden blivit MYCKET sämre! Suddig och gryning bild med ränder i samt hack och eftersläpningar.
HD kanalerna har även dem blivit mycket sämre bild på.
Detta känns inte så kul när man betalat 1,995:- för en box som är klart undermålig i bildkvalitet.
Inte heller att betala 199:- för kanalpaketet som i SD är rent katastrofal bild på efter denna uppdatering.
Finns det en annan HD box att byta till utan kostnad eller kommer denna fw att ersättas snarast?
Önskar att få ekonomisk ersättning för denna box då vi känner oss lurade och inte alls motsvarar förväntningarna som ni betättar om i er reklam för HDTV!
Svar önskas snarast!
Detta var svaret jag fick:
SVAR 2008-03-18 14:40
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Det är jättetråkigt att du är missnöjd med den, men kan vi börja i den ändan att jag skickar ut en galvanisk skärmad antennkabel till dig? Och när du fått den, att du kan ringa in till oss så att vi får lägga en felanmälan(ifall det inte blivit bättre). För självklart vill vi verkligen att du skall känna dig nöjd. Just vad det gäller den här uppgraderingen så har vi haft en hel del fall där just detta har kunnat att lösas, jag skulle gärna vilja be om denna chans.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
xx
Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Tel direkt: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
[email protected]
www.comhem.se
Postad 19 mars 2008 - 13:27
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Detta med Comhem och antennkablar! Sådan antennkabel följer ju med! Samtidigt kan det vara något med antenningången på Humaxen eller den medföljande kabeln. Jag har min andra box kopplad till utgången på Humaxen och det blev för ett tag sedan omöjligt att få in vissa kanaler på den andra boxen, t.ex. Kanal 5. Jag kunde konstatera att antenningången på Humaxen och kontakten på antennkabeln inte blir helt tight. Genom att rucka på kabeln kunda jag tillfälligtvis på bild på den andra boxen, men stabil bild blev det inte förrän jag skarvat den medföljande kabeln med en annan. Det kan tilläggas att jag hade bild på alla kanalerna på Humaxen under hela tiden. Signalstyrka och kvalitet ligger inom det normala. Mycket märkligt.
Postad 19 mars 2008 - 13:29
berry68
-
berry68
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Någon mer som fått något liknande svar från Com Hem??
Detta var vad jag mailade om:
Hej!!
Har en Humax CXHD-1000C som är uppdaterad till Firmware 1.00.15. Efter denna uppdatering så har bilden blivit MYCKET sämre! Suddig och gryning bild med ränder i samt hack och eftersläpningar.
HD kanalerna har även dem blivit mycket sämre bild på.
Detta känns inte så kul när man betalat 1,995:- för en box som är klart undermålig i bildkvalitet.
Inte heller att betala 199:- för kanalpaketet som i SD är rent katastrofal bild på efter denna uppdatering.
Finns det en annan HD box att byta till utan kostnad eller kommer denna fw att ersättas snarast?
Önskar att få ekonomisk ersättning för denna box då vi känner oss lurade och inte alls motsvarar förväntningarna som ni betättar om i er reklam för HDTV!
Svar önskas snarast!
Detta var svaret jag fick:
SVAR 2008-03-18 14:40
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Det är jättetråkigt att du är missnöjd med den, men kan vi börja i den ändan att jag skickar ut en galvanisk skärmad antennkabel till dig? Och när du fått den, att du kan ringa in till oss så att vi får lägga en felanmälan(ifall det inte blivit bättre). För självklart vill vi verkligen att du skall känna dig nöjd. Just vad det gäller den här uppgraderingen så har vi haft en hel del fall där just detta har kunnat att lösas, jag skulle gärna vilja be om denna chans.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB Kundservice xx
Box 43 871 21 HÄRNÖSAND Tel direkt: 0771- 55 00 00 Fax: 020-55 44 11 [email protected] www.comhem.se
Vilket skämt så nu menar dom att medföljande kabel inte duger och är orsaken till detta dom är inte sanna dom små luvorna.....Verkar heller inte villiga att kompensera för denna skämt box nä nöjd dig inte med detta kräv att få prata med chef.... om det nu hjälper
Postad 19 mars 2008 - 13:31
400 Slag
-
400 Slag
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jaa.. det låter mykcet skumt att en ny sådan kabel kan lösa det problemet...
Postad 19 mars 2008 - 13:34
berry68
-
berry68
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jaa.. det låter mykcet skumt att en ny sådan kabel kan lösa det problemet...
Kan lova dig att det inte löser några som helst problem. Felet sitter inte i kabeln om nu inte FW har pajat kabeln när den gick ut.....
Postad 19 mars 2008 - 13:37
400 Slag
-
400 Slag
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Jaa.. det låter mykcet skumt att en ny sådan kabel kan lösa det problemet... Kan lova dig att det inte löser några som helst problem. Felet sitter inte i kabeln om nu inte FW har pajat kabeln när den gick ut..... 
Haha!! Jaa kanske är det så! FW sabbade kabeln... det var den taggiga bilden som rev sönder ledarna i den.. =) Helt sjukt svar ju!!
Postad 19 mars 2008 - 13:48
berry68
-
berry68
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Jaa.. det låter mykcet skumt att en ny sådan kabel kan lösa det problemet... Kan lova dig att det inte löser några som helst problem. Felet sitter inte i kabeln om nu inte FW har pajat kabeln när den gick ut..... 
Haha!! Jaa kanske är det så! FW sabbade kabeln... det var den taggiga bilden som rev sönder ledarna i den.. =)
Helt sjukt svar ju!!
Så är det lömska FW dom har Humax och comhem, ledarna gick sönder och det vart galvaniska stormar i den. Därav bilden bara att skicka ut flera tusen nya kablar och problemet är löst LOL Ja du nog är svaret helt sjuk alltid men då går det när dom inte har en aning om vad dom säger och svarar utan läser i ett uppdiktat papper som någon luva har påtat ihop.....
Postad 19 mars 2008 - 13:49
400 Slag
-
400 Slag
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Har ställt denna följdfrågan till dem:
FRÅGA 2008-03-19 12:47 - Uppföljningsfråga angående: Teknisk support Tv - Annat
Men jag förstår inte hur det skal lösa problemen när det rapporteras om liknande fel hos många över internet efter denna uppdatering!
Annan box eller ny FW är väl det ända som kan hjälpa?
Får se vad jag får för genomfyndigt svar denna gång.
Kanske denna nya kabel besitter överkosmiska krafter...
Herre...
Postad 19 mars 2008 - 13:53
Qudos
-
Qudos
-
Användare
-
-
154 inlägg
Hej!
Har fått samma brev:
"Om du tecknar Digital-tv Medium med 41 kanaler för 199 kr/mån (24 mån bindningstid) får du en PVR-box för otroliga 1 kr (ord. pris 3.995 kr)!"
Det gäller enbart webb-beställning samt att de har begränsat antal.
Men den har väl inga roliga utgångar? eller ska man ta denna nu medan de fixar en bättre programvara till Humax-boxen?
Mvh
Q
Postad 19 mars 2008 - 13:53
berry68
-
berry68
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Har ställt denna följdfrågan till dem:
FRÅGA 2008-03-19 12:47 - Uppföljningsfråga angående: Teknisk support Tv - Annat
Men jag förstår inte hur det skal lösa problemen när det rapporteras om liknande fel hos många över internet efter denna uppdatering!
Annan box eller ny FW är väl det ända som kan hjälpa?
Får se vad jag får för genomfyndigt svar denna gång. Kanske denna nya kabel besitter överkosmiska krafter...
Herre...
Skrattar om du bara visste vilka magiska superkrafter kablen besitter som dom tänker skicka ut till dig. En varning dock är du känslig för kryptonit öppna inte paketet som kommer LOL Men misstänker att svampbob fyrkant har pillat ihop den så ......
Postad 19 mars 2008 - 13:58
berry68
-
berry68
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hej!
Har fått samma brev:
"Om du tecknar Digital-tv Medium med 41 kanaler för 199 kr/mån (24 mån bindningstid) får du en PVR-box för otroliga 1 kr (ord. pris 3.995 kr)!"
Men den har väl inga roliga utgångar? eller ska man ta denna nu medan de fixar en bättre programvara till Humax-boxen? 
Mvh Q
Är du inte intresserad av suddig och kantig bild eller en blaskiga HD kanaler så kan det vara ett bättre val än Humaxboxen pest eller kolera bara att välja :-)
Postad 19 mars 2008 - 15:54
Unregistereda5463e9c
-
Unregistereda5463e9c
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hej!
Har fått samma brev:
Mvh Q
Läste också det där brevet som mailades till min gamla mor. Jag har nu beslutat att gå för Samsung-boxen för att kanske om ett år (när de kanske har lyckats fixa till den HD-PVR de släpper i år  ) satsa på HD-tv. För mig är det dock viktigt att vara helt obunden av avtal med comhem i dagsläget så jag köper boxen begad från dvdirect (omflashade finska boxar). Känner man dock att HD är viktigt så kan ju HD-boxen faktiskt prestera bättre än den gör idag. Det vittnar ju framförallt pacmans tester om. Frågan är väl snarare - när?
Postad 19 mars 2008 - 16:05
JoeV
-
JoeV
-
Användare
-
-
152 inlägg
Kundservice har aldrig vetat va de snackar om men är det fortfarande inte någon som fått besked från Kundrelationer?
Mig ignorerar de helt just nu.....
Postad 19 mars 2008 - 17:18
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
...
Känner man dock att HD är viktigt så kan ju HD-boxen faktiskt prestera bättre än den gör idag. Det vittnar ju framförallt pacmans tester om. Frågan är väl snarare - när?
Comhem tiger fortfarande som muren på hemsidan angående den uppkomna situationen. Dock verkar de ha tagit den på allvar enl kontakterna vi haft med kundtjänst. Jag skulle tippa att vi har en ny FW om några veckor.
Postad 19 mars 2008 - 18:14
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Detta tar aldrig slut ..
Slut tar det bara om man lämnar in skiten ..
Personligen orkar jag inte med det längre och skall istället
fundera ut hur jag kan få ut så mycket som möjligt från comhem
för box och betalda abonnemang innan jag säger upp hela rasket
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 19 mars 2008 - 18:15.
Postad 19 mars 2008 - 18:41
psyman
-
psyman
-
Lärjunge
-
-
280 inlägg
Läste också det där brevet som mailades till min gamla mor. Jag har nu beslutat att gå för Samsung-boxen för att kanske om ett år (när de kanske har lyckats fixa till den HD-PVR de släpper i år ) satsa på HD-tv. För mig är det dock viktigt att vara helt obunden av avtal med comhem i dagsläget så jag köper boxen begad från dvdirect (omflashade finska boxar). Känner man dock att HD är viktigt så kan ju HD-boxen faktiskt prestera bättre än den gör idag. Det vittnar ju framförallt pacmans tester om. Frågan är väl snarare - när?
hmm... kanske skall slå oss ihop några gubbar å köpa från dvdirect. blir juh billigare så. man kan väl få comhem digitaltv medium utan bindningstid?
Postad 19 mars 2008 - 18:55
Maltman
-
Maltman
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Kundservice har aldrig vetat va de snackar om men är det fortfarande inte någon som fått besked från Kundrelationer?
Mig oxå....har inte fått ngt svar om vidare kompensation av tv-abonnemanget...
Postad 19 mars 2008 - 19:51
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Mig oxå....har inte fått ngt svar om vidare kompensation av tv-abonnemanget... 
då ringer man o pratar direkt o ber att få prata direkt med deras VD
Postad 19 mars 2008 - 20:19
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Han har slutat och den nye börjar inte förrän i Juni .. Så just nu dansar råttorna på bordet .. Maveric
Postad 19 mars 2008 - 21:03
robiz
-
robiz
-
Amatör
-
-
53 inlägg
Fattar inte vad deras test av den nya FW har haft för nytta, man har haft externa testare som tex pacman, men när man sen skickar ut den nya fw till kund så har man tagit en annan fw eller vad?
Aja CH e ena riktiga tomtar, att det skall vara så jäkla svårt å ta fram en HD-box som funkar hade tom. jag klarat av...
Postad 19 mars 2008 - 21:10
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Han har slutat och den nye börjar inte förrän i Juni .. Så just nu dansar råttorna på bordet ..
Maveric 
 jasså förstår då varför företaget går åt **** då ingen håller i ratten det kommer att stuta med att de hamnar i diket...... men nån måste ju styra bolaget man kanske kan be o få prata med vice VD bolaget kan ju inte va helt utan VD
Postad 19 mars 2008 - 22:41
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Du kan ju alltid fråga efter informationschefen.
Den förförra slutade och han var desstutom bara tillförordnad då den före honom hade slutat
och sedan kom det ett efterträdare som skickade allt vidare då hon var sjukskriven ..
Eller hur det nu var .. Informationen var bristfällig även vad gäller vem som var vem
och vem som var ansvarig för vad. Vet inte om det har gått fram inom organisationen
vem som är informationschef nu .. då det inte funnits någon informationschef som kunnat
lämna korrekt information ...
Maveric
Postad 19 mars 2008 - 23:03
Unregistered94bbe618
-
Unregistered94bbe618
-
Lärjunge
-
-
476 inlägg
Inget vidare att spela in SVT-HD via scart till HD(hårddisk)spelare..!! Den understa bilden är så som scartsignalen blir när man spelar in SVT-HD   Eller i vissa fall så blir bilden överscannad typ 200 procent!!!!!, beror på vilken kanal man har haft innan. Rena pippin, en sån skräpbox...
Postad 19 mars 2008 - 23:05
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Jo vi såg det när det var en nyhet
Finns fler bilder ett par dagar tillbaka
Maveric
Postad 19 mars 2008 - 23:45
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Inget vidare att spela in SVT-HD via scart till HD(hårddisk)spelare..!!
Den understa bilden är så som scartsignalen blir när man spelar in SVT-HD

Eller i vissa fall så blir bilden överscannad typ 200 procent!!!!!, beror på vilken kanal man har haft innan. Rena pippin, en sån skräpbox...
gå till meny välj ljud o bild ändra bildskärmsformat till 4.3 ändra sen bildformat till center nu kan du spela in från scart på 720p kanaler i din hdd inspelare
Postad 19 mars 2008 - 23:55
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Förutsätter att detta framgår solklart i manualen till Humaxboxen..
Wasgo
Postad 20 mars 2008 - 00:02
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Förutsätter att detta framgår solklart i manualen till Humaxboxen..
Wasgo 
klart det gör kolla sid 3  skämtar bara men det är en bra lösning för scart problemet för svtHD
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|