Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Pioneer BDP-LX71/51FD

818 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Pioneer Kuro PDP-LX5090H (TV) 2 9.859812 (106) Inga priser
Pioneer Kuro PDP-LX5090 (TV) 1 9.640624 (63) Inga priser
Pioneer BDP-LX71 (Blu-ray & DVD-spelare) 4 8.999998 (38) Inga priser
Pioneer BDP-51FD (Blu-ray & DVD-spelare) 3 8.36 (24) Inga priser
Pioneer SC-LX81 (Förstärkare) 5 9.615384 (12) Inga priser
Pioneer SC-LX71 (Förstärkare) 4 9.285714 (20) Inga priser
50 relaterade trådar
* Officiell tråd - Pioneer G9 (7510 inlägg) 5 år sedan
Marksänd digitaltv (21 inlägg) 5 år sedan
Går det att sätta upp Pioneer Kuro LX5090h på vägg? (15 inlägg) 6 år sedan
Tänkte byta ut min Panasonic TX-L47ET60Y mot en LX-5090 (1 inlägg) 6 år sedan
Pioneer G9, tekniska frågor (1269 inlägg) 7 år sedan
Hur står sig en Pioneer Kuro LX5090h mot dagens apparater? (114 inlägg) 7 år sedan
Ny köks-TV, upplösning 1080P/768P från dator? (12 inlägg) 8 år sedan
Begagnatvärde Pioneer PDP-LX5090? (8 inlägg) 9 år sedan
En spelare för både film (4K HDR) och 2-kanal (DSD128 etc.)?? (9 inlägg) 10 år sedan
frimware till pioneer bdp-51fd (12 inlägg) 10 år sedan
Blu-Ray-spelare som mediastreamer? (6 inlägg) 10 år sedan
Marantz AV8801 + MM8077 underkill för Monitor Audio Gold? (7 inlägg) 11 år sedan
Pioneer G9 Buzzing? (418 inlägg) 12 år sedan
* Officiell Tråd - Pioneer LX51,71,81 * (326 inlägg) 14 år sedan
Pioneer-klubben (151 inlägg) 14 år sedan
Hjälp - Får (No signal) Dreambox 500c / Onkyo TX-NR709 / Pioneer 5090H (4 inlägg) 14 år sedan
* Officiell tråd - Pioneer BDP-120 / BDP-320 * (220 inlägg) 14 år sedan
Pionner 5090? (1 inlägg) 15 år sedan
Pioneer Lx71 vs Squeezebox classic (5 inlägg) 16 år sedan
Beslutsångest Samsung LE-46A796(LED) vs Pioneer Kuro PDP-LX5090 (217 inlägg) 16 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090 VS Samsung LE-55A966 (34 inlägg) 16 år sedan
Samsung UE-46/55B7070 (1 inlägg) 16 år sedan
pioneer SC-LX71 receiver (2 inlägg) 17 år sedan
Bästa blu-ray spelare för 4k? (8 inlägg) 17 år sedan
Panasonic G10 50" eller Pioneer G9 50" ? (3 inlägg) 17 år sedan
Köp av ny TV, max 22 000kr (14 inlägg) 17 år sedan
Bildinställningar till pioneer pdp-lx5090 (5 inlägg) 17 år sedan
LG 50PG7000 VS Pioneer Kuro PDP-LX5090 // VILKEN ÄR BÄST ? (331 inlägg) 17 år sedan
Pioneer 5090h från Fyndbörsen. Vilka väntar? (30 inlägg) 17 år sedan
Koppla Pioneer PDP-LX5090H med Onkyo TX-SR805 och digitalbox. (1 inlägg) 17 år sedan
Pioneer SC-LX81 eller Onkyo TX-NR906E? (4 inlägg) 17 år sedan
Onkyo TX-NR905 istället Pioneer SC-LX71 eller SR7002/8002 (13 inlägg) 17 år sedan
Uppgradera från Pioneer VSX-AX5i, tips!? (1 inlägg) 17 år sedan
Köpa 42PZ80 nu eller vänta på PDP-LX5090? (20 inlägg) 17 år sedan
Nya blu-rayspelare hösten 2008 inkl omröstning! (83 inlägg) 17 år sedan
50 tum plasma i TJOCK gipsvägg (4 inlägg) 17 år sedan
46-50" Full HD,max 20K (4 inlägg) 17 år sedan
Nyinköp TV (2 inlägg) 17 år sedan
Hjälp! Vilken display ska jag köpa? (5 inlägg) 17 år sedan
DVB-T Strular (11 inlägg) 17 år sedan
Inställningar (1 inlägg) 17 år sedan
Pioneer Kuro PDP-LX5090H vs. Philips 42PFL9803H (80 inlägg) 17 år sedan
Finns det någon audiofil BD-spelare? (1 inlägg) 17 år sedan
Bästa Blu-ray spelarna (21 inlägg) 17 år sedan
Hjälp med val av TV samt väggfäste , 50-52" (tex Sony 52W4500) (17 inlägg) 17 år sedan
Gruppköp av pioneer G9 (219 inlägg) 17 år sedan
Plasmateknikens stora problem - green phosphor lag (81 inlägg) 17 år sedan
fosfor lag (22 inlägg) 17 år sedan
Problem att få bild vid anslutning av flera hdmi-källor (Pioneer 5090) (2 inlägg) 17 år sedan
Gruppköp Pioneer 9G - STOCKHOLM (124 inlägg) 18 år sedan

Postad 14 March 2009 - 18:50

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Jag har lx-71an og jaa... det tar lååång til för spelaren med lagerbyten på dvd, hela filmen stannar upp och det är som att trycka på paus och sedan på play igen. Det är dock inte på alla filmer detta händer men på det flesta så där har tekniken verkligen tagit ett kliv tillbaka tyvärr. Det är alltså inget fel på din spelare för det, den är bara dålig på dvd lagerbyten jämfört med en renodlad dvd.

Trodde väl det... Ja vissa saker får man väl leva med för att dra fördel av andra...

Postad 15 March 2009 - 16:44

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Ja maken till seg spelare är det ju. Känns som den lever ett eget litet liv ibland när den står och laddar i evigheter och man inte kan göra ett skit.

Postad 17 March 2009 - 13:12

FMBio
  • FMBio
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Någon som lyckats få sin LX-71a regionfri för Bluray?

, FMBio

Postad 18 March 2009 - 01:18

Levi
  • Levi
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Ja jag stör mig väl inte på att spelaren är seg... men det gör min fru! ... fast det gör ju inget för när tiden kanske är mogen så blir det enklare att byta... hihi...

Postad 18 March 2009 - 17:41

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0
Att den står & laddar i evigheter har jag vant mig vid men lagerbytena på DVD stör mig nåt kopiöst ibland. Såg filmen Babel igår & den har lagerbytet lite korkat lagt mitt i en scen & det är ju nästan så att man tror att skiten hängt sig när det sker. Sekunderna det tar är ju en sak men det stör filmupplevelsen & jag hade inte sagt så mycket om det om det inte vore för att min gamla pio DV600 gör lagerbytena så blixtsnabbt så att man i princip aldrig märker dem.

Postad 23 March 2009 - 22:56

Tomas_uppsala
  • Tomas_uppsala
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Jag körde filmen "TROPIC THUNDER" men en vanlig dvd, jag märkte faktiskt inte lagerbytet men kanske det är problem med Blue Ray skivorna??? eller gäller det alla skivorna. Fast det var ett parti i filmen som blev svart nån sek kan det vara lagerbytet. På min gamla philips stannade bilden upp live nån 10dels sekund.

Men seg "ingång" verkar som den måste varm köras precis som farmors gamla vovlo amazon :) men så snygg så jag kan gott vänta....sony, panasonic mfl ser så platstiga ut.

Postad 26 March 2009 - 17:16

Octopussy
  • Octopussy
  • Veteran

• 1868 inlägg
  • 0
Någon som vet när de nya spelarna från Pio kommer?

Postad 28 March 2009 - 09:17

Levi
  • Levi
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hej,

Nu har jag kopplat in min blu-ray med komponent kabel och försöker testa hur bra bilden är jämfört med hdmi.
Nu har jag i och för sig hört att man inte kan köra ut 1080p från komponent. Men när jag testade i natt så kan jag inte ens uppkonvertera vanliga DVD utan det står något i stil med Downconverting video resolution ! .... Kan man lösa detta så man kommer upp i 1080i med vanliga dvd filmer, för på bluray gick det nämligen. Jag har en pioneer tv 5090 om det kan vara någon inställning jag måste åt eller är det något slags kopieringsskydd som spökar :P med komponentsignalet. Blir ju inte bra att köra dvd med orginalupplösningen typ 576p usch... för att jag ens ska kunna testa så måste jag ju upp i 1080i minst... för än så länge är jag inte nöjd med hur det ser ut... hjälp snälla snälla ;) hur får jag upp signalen i 1080 med komponent.

Postad 28 March 2009 - 09:51

Unregisteredc76d9563
  • Unregisteredc76d9563
  • Beroende

• 1048 inlägg
  • 0

Hej,

Nu har jag kopplat in min blu-ray med komponent kabel och försöker testa hur bra bilden är jämfört med hdmi.
Nu har jag i och för sig hört att man inte kan köra ut 1080p från komponent. Men när jag testade i natt så kan jag inte ens uppkonvertera vanliga DVD utan det står något i stil med Downconverting video resolution ! .... Kan man lösa detta så man kommer upp i 1080i med vanliga dvd filmer, för på bluray gick det nämligen. Jag har en pioneer tv 5090 om det kan vara någon inställning jag måste åt eller är det något slags kopieringsskydd som spökar :P med komponentsignalet. Blir ju inte bra att köra dvd med orginalupplösningen typ 576p usch... för att jag ens ska kunna testa så måste jag ju upp i 1080i minst... för än så länge är jag inte nöjd med hur det ser ut... hjälp snälla snälla ;) hur får jag upp signalen i 1080 med komponent.

Såvitt jag vet finns det inga spelare alls som uppkonverterar nån analog signal. 576p är högsta upplösningen. Det var längesen detta var på tapeten, men har för mig att det var nån sorts kopieringsskydd.

Fråga: varför i hela friden ska du använda komponent när du har HDMI i både spelare och TV? Det spelar ju ingen roll om du spelar dvd eller BD, du kan ju uppkonvertera signalen till 1080p i båda fallen.

Postad 28 March 2009 - 10:56

Levi
  • Levi
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Såvitt jag vet finns det inga spelare alls som uppkonverterar nån analog signal. 576p är högsta upplösningen. Det var längesen detta var på tapeten, men har för mig att det var nån sorts kopieringsskydd.

Fråga: varför i hela friden ska du använda komponent när du har HDMI i både spelare och TV? Det spelar ju ingen roll om du spelar dvd eller BD, du kan ju uppkonvertera signalen till 1080p i båda fallen.

Hehe.. ja varför i hela friden ska jag det... jo just för att testa och se hur bra det blir är nr1... nr2 är att mina hdmi platser håller på ta slut ;) och jag orkar inte köpa en splitter för de kostar väl en del om de ska vara bra... men framförallt så tycker jag inte om dvd bilden jag får av lx-71 inte är speciellt bra plus att jag har en lila rand ibland på höger sida vid avspelning av dvd. Detta tycker inte min handlare är nått fel fast det i stort sett kommer i varje film... liksom som bilden är lite förskjuten och det går inte att justera när man kör pixel by pixel :D Till och med på pioneer säger de man ska köra native upplösning, dvs 576 för att få bästa bild! då kunde jag ju lika gärna köpt min spelare på maxi för 500 kr om jag inte ville ha scalern så jag kommer i 1080... jaa så tänkte jag att kanske kanske man kunde köra 1080 med komponent för ingen verkade veta och samtidigt kanske bilden från komponent inte var förskjuten.. man vet ju aldrig... men jag kommer bara i 576 med dvd... däremot klarar den 1080 med bluray på komponent ;) dock inte 24p men ändå... ser kanon ut verkligen.
Fick kabeln lite billigare så jag tänkte det kunde vara lärorikt också och jämföra.. just för det är kul när man har tid :P men tji fick jag om nu inte någon har något trick hur man kommer runt problemet och kan köra 1080.

Postad 28 March 2009 - 13:36

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1192 inlägg
  • 0

Hehe.. ja varför i hela friden ska jag det... jo just för att testa och se hur bra det blir är nr1... nr2 är att mina hdmi platser håller på ta slut :D och jag orkar inte köpa en splitter för de kostar väl en del om de ska vara bra... men framförallt så tycker jag inte om dvd bilden jag får av lx-71 inte är speciellt bra plus att jag har en lila rand ibland på höger sida vid avspelning av dvd. Detta tycker inte min handlare är nått fel fast det i stort sett kommer i varje film... liksom som bilden är lite förskjuten och det går inte att justera när man kör pixel by pixel :( Till och med på pioneer säger de man ska köra native upplösning, dvs 576 för att få bästa bild! då kunde jag ju lika gärna köpt min spelare på maxi för 500 kr om jag inte ville ha scalern så jag kommer i 1080... jaa så tänkte jag att kanske kanske man kunde köra 1080 med komponent för ingen verkade veta och samtidigt kanske bilden från komponent inte var förskjuten.. man vet ju aldrig... men jag kommer bara i 576 med dvd... däremot klarar den 1080 med bluray på komponent :) dock inte 24p men ändå... ser kanon ut verkligen.
Fick kabeln lite billigare så jag tänkte det kunde vara lärorikt också och jämföra.. just för det är kul när man har tid :) men tji fick jag om nu inte någon har något trick hur man kommer runt problemet och kan köra 1080.

Om du börjar få dåligt med hdmi ingångar är nog blu-ray spelaren den absolut sämsta att sluta köra hdmi med ändå.
Jag har personligen inte testat uppskaknings möjligheterna själv. Jag är dock rätt övertygad om att tvn själv kommer skala om det bättre än spelaren. Rekommenderar alltid kunder som köper pioneer av oss att låta tvn skala upp dvd om de har en riktigt bra dvd-spelare.

Postad 28 March 2009 - 14:49

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Var aldrig riktigt 100 procent nöjd med dvd bilden på lx71:an. Köpte Denon 2930:an av en vän för 2000kr. Nu är jag skit nöjd med allt. LX71:an är helt chanslös på dvd bild mot Denonen. Hade inte förväntat mig något annat heller. Skulle ha varit trevligt att ha en bluray spelare med pioneers bluray bild och denons dvd bild. jaja får nöja mig med den lösningen jag har nu. Hur som helst är mer än nöjd nu.

Postad 29 March 2009 - 06:08

Unregistered29af8ed6
  • Unregistered29af8ed6
  • Beroende

• 1073 inlägg
  • 0

Var aldrig riktigt 100 procent nöjd med dvd bilden på lx71:an. Köpte Denon 2930:an av en vän för 2000kr. Nu är jag skit nöjd med allt. LX71:an är helt chanslös på dvd bild mot Denonen. Hade inte förväntat mig något annat heller. Skulle ha varit trevligt att ha en bluray spelare med pioneers bluray bild och denons dvd bild. jaja får nöja mig med den lösningen jag har nu. Hur som helst är mer än nöjd nu.

Vad är det som är sämre i DVD-bilden på Pion jämfört med Denonen?

Har en BDP51FD & har stoppat undan min DV-610AV men funderar på att plocka fram den sistnämnda & se om den t.o.m. kan vara bättre på DVD? Har aldrig jämfört då jag bytte plasma & köpte BD:n samtidigt.

Postad 29 March 2009 - 09:31

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
-Z-<< Vad är det som är sämre i DVD-bilden på Pion jämfört med Denonen? Upplever att Skärpa, kontrast , färger och djupkänsla är bättre. Även Dvd ljudet är bättre på denonen. t o m dåliga dvd inspelningar ser bra ut på denonen den förbättra dåliga dvd inspelningar (tror det har med HQV chipset att göra).

Postad 31 March 2009 - 22:53

Levi
  • Levi
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hur orkar ni skriva varje dag..ler.. man måste ju jobba.. jaja.. det är ju en helt annan historia...ler..

Om jag börjar få ont om hdmi ingångar... joo.. men jag håller inte med om att koppla komponent med min bluray skulle vara det sämsta alternativet... Just för att om du kör bluray så kan man få upp upplösningen i 1080 på den vägen och det ser riktigt kanon ut! Dock blir det inte 24p men ändå. Men ok ska jag vara kritiskt så vinner hdmi med en hårsmån men för mig hade faktiskt komponentkabeln dugit gott för mig. Sedan är det ju det där psykologiska också att kan jag få det där "lilla" extra ur det så då blir det dock hdmi ändå. Men att köra det med dvd ... nej måste jag nog säga.

Vidare till dig som hade en Denon dvd-2930,,, vilket FYND!! 2000 kr för det spelaren... det ska du ALDRIG sälja!... det finns många bra dvd i normala dvd klasser men jag hade valt den om jag hade fått bestämma också. Själv har jag en 2910 och det bilden är också suverän. Ja det är rätt, även dåligt material blir bättre på denna spelaren. Din kan köra 1080p och min "bara" 1080i och trots det så blir bilden i min Denon betydligt lugnare än i min Lx71 samt verkligen håller fast pixlarna så de inte kryper och gör bilden orolig. Man kan säga att Denonen har "full" kontroll över bilden så man slipper en pixligt rörlig bild. Det är egentligen inte så stort problem om man har pixlar som hoppar omkring i snabba ... ska vi kalla det actionscener... men i lugna bilder blir det mycket påtagligt och där tappar en film verkligen med en dålig dvd/bluray. Så tilykke med dig denon :). Dock kan jag inte hålla med om att skärpan är bättre på denon än lx71 men helhetsintrycket är mycket bättre på denon. Men så jämför jag med min dvd-2910 och du har en 2930 och i din spelare sitter ju en helt annan super scaler :blink:... lite avis är jag nog allt när jag känner efter.. hehe...

Sedan vad gäller att låta pioneer tv skala bilden för den är mycket bättre på det... jag kan bara inte hålla med om det. Pioneer tv är bra på mycket, missförstå mig inte men att det skulle ha en bra scaler och filtrera bort pixligheten kan jag inte hålla med om nej. Men så jämför jag ju med de scalerna som tex sitter i min denon dvd och den slår den tvn med hästlängder.

Det finns ett annan tråd som handlar om bluray och hur bra dvd bilden blir på dessa men för min del är jag dock ganska besviken på dvd bilden för en spelare som lx71 som ändå kostar 8000 kr... det är mycket pengar och det är dessutom i dagsläget och då kan man tycka att de borde implementerat tekniken från dvd i dessa spelare men ikke.
Lagerbytena på denna spelare skickar tekniken många år tillbaka, pixligheten uppkommer och en hel del annat... trots detta kanske fåfänga snack så ger den nog en helt ok bild och upplevelse och slår många billigare spelare men kan ändå inte leverera en bra bild på dvd, den har dock väldigt bra skärpa :lol: men den egenskapen räcker inte.

Postad 01 April 2009 - 17:49

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Levi< ja 2930 säljer jag aldrig. Den ger en så otroligt klar, skarp och naturlig bild. Denonen är faktiskt så bra att jag och tjejen funderar på att sälja LX71:an. Hmmmm...

Postad 01 April 2009 - 22:02

Levi
  • Levi
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Hehe Plasmaplytet,

Du den tanken har faktiskt slagit mig också men då har jag tänkt på en denon bluray spelare... problemet är ju att ska man ha de där analoga utgångarna så ska man ju ha deras 20tkr modell...och det är lite väl tycker jag ändå... sedan har jag ju inte sett dvd bilden på den... så jaa.. med 2930 är kvaliteten faktiskt tillräcklig för att egentligen hoppa över bluray generationen... ja oki... jag har 2910 så jag ska inte säga så men... okey man får ut detalskärpan ordentligt med bluray mot dvd så.. men för den som är osäker såå... ja dvd scalningen kan verkligen göra så man kan ta sig en funderare :)

Postad 02 April 2009 - 06:42

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Sedan vad gäller att låta pioneer tv skala bilden för den är mycket bättre på det... jag kan bara inte hålla med om det. Pioneer tv är bra på mycket, missförstå mig inte men att det skulle ha en bra scaler och filtrera bort pixligheten kan jag inte hålla med om nej. Men så jämför jag ju med de scalerna som tex sitter i min denon dvd och den slår den tvn med hästlängder.

Nu är det ju iofs inte i skalning som bilden "tvättas"/filtreras. Så om man av nån anledning föredrar Pions uppsklaning före Denons så går det ju att få både och så att säga.

så jaa.. med 2930 är kvaliteten faktiskt tillräcklig för att egentligen hoppa över bluray generationen... ja oki... jag har 2910 så jag ska inte säga så men... okey man får ut detalskärpan ordentligt med bluray mot dvd så.. men för den som är osäker såå... ja dvd scalningen kan verkligen göra så man kan ta sig en funderare :)

Har man en bra display är man inte osäker på skillnaderna (mellan DVD och BD). :)

Postad 02 April 2009 - 09:43

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1192 inlägg
  • 0

Var just därför jag skrev specifikt Pioneer. av de olika Pioneer dvd/BD-spelare jag testat har nog ingen tagit hand om skalningen bättre än tvn. Att Denon är överlag är mycket bättre håller jag helt och hållet med om men det var ju skalningen i LX71an som var på tal.

Postad 02 April 2009 - 22:34

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
.

Redigerat av plasmaplytet, 02 April 2009 - 23:05.

Postad 02 April 2009 - 23:25

Levi
  • Levi
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Ja alltså bara för att nu säga nått pacman så.. joo jag ser skillnad mellan bd och dvd... visst blir bd "mycket" bättre... eller kanske ska säga att de två olika "teknikerna" inte direkt är jämförbara. Men en 2910 ger en otroligt bra bild och en helt "annan" upplevelse än många andra dvd. Den håller dessutom bilden i järnhand lite likt bd... nej... men lite mer åt det hållet då :). Puh.... svårt o förklara juh...jag är jätte super nöjd med dvd bilden i 2910 men mindre nöjd med dvd bilden i lx-71 men lx-71 slår ju självklart ut bd bilden... så nu var det avklarat.... (men sedan kan man ha olika preferenser om hur mycket pengar den extra kvaliteten i bd är värt kontra en vanlig "super" dvd :) )

Jag får ta och sluta "hacka" på att jag inte kan förstå hur pioneer gör en bra "scalning" (som jag kallar det) som många säger. Jag tycker inte den är bra så jag behöver väl hjälp... nästa gång jag går till en fin butik tänker jag då fråga om detta fenomen.. för jag tror det nog är nått jag inte förstår här.

Postad 03 April 2009 - 09:38

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Räcker inte med en bra display som pacman försöker att få det till, måste ha en bra bluray spelare också!!! Jag ser ju hellre en dvdfilm med en 2930 än en bluray film med tex min PS3:a. USCH! CRAP! LX71:an är en grym bluray spelare. Levi på tal om denons 20tkr modell, Såg den i veckan. Tips titta inte på den om du inte har tänkt att köpa den.haha Den är vassare än LX71:an, ingen snack om saken. Ännu mera 3D känsla och skärpa. skärpan är så fenomenal att allt i bakgrunden på bilden är super tydligt. Ska kika på pioneers LX91 idag som också ska vara ett bild och ljud monster.

Redigerat av plasmaplytet, 03 April 2009 - 09:40.

Postad 03 April 2009 - 12:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Räcker inte med en bra display som pacman försöker att få det till, måste ha en bra bluray spelare också!!!

Ja i så fall är alla BD-spelare bra då eftersom det är en barnlek att se skillnad mellan BD-bild och DVD-bild oavsett vilken BD-spelare man väljer att prova detta med.

Jag ser ju hellre en dvdfilm med en 2930 än en bluray film med tex min PS3:a.

:) :)

Redigerat av pacman, 03 April 2009 - 12:01.

Postad 03 April 2009 - 15:07

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Pacman<< hahaha kom just på du tillhör ju de där släktet som bestämt hävdar att det inte finns någon skillnad mellan dom olika bluray spelarna. PS3 är minst lika bra som en LX71 eller en Denon osv osv.... LX71:an är bättre än en denon dvd, ingen snack. Men PS3.an är inte bättre än en denon 2930. :) :) Pacman nej nej nej fy på dig..

Redigerat av plasmaplytet, 03 April 2009 - 15:17.

Postad 03 April 2009 - 20:32

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

Jag ser ju hellre en dvdfilm med en 2930 än en bluray film med tex min PS3:a. USCH! CRAP! LX71:an är en grym bluray spelare.

Försöker du driva med folk eller är du allvarlig?

MVH
/Chuck

Postad 03 April 2009 - 20:52

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
chuck< Nej absolut inte. Jag är totalt seriös när jag säger att LX71:an är en grym bluray spelare. Skärp dig nu chuck.

Postad 03 April 2009 - 20:58

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0

chuck< Nej absolut inte. Jag är totalt seriös när jag säger att LX71:an är en grym bluray spelare. Skärp dig nu chuck.

Jag menade påståendet att du tycker att en DVD-spelare som Denon 2930 spelandes DVD ger en bättre bild jämfört med en PS3 spelandes Blu-ray?

MVH
/Chuck

Postad 03 April 2009 - 21:26

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Chuck< Ja jag ser hellre en film på 2930 än PS3:an. Denon ger ett kraftfullare och magnifikare ljud, Rösterna är klara, och musiken sprids ut välbalanserat i alla högtalare – även basen. Man sätts helt enkelt i centrum av ljudbilden. Detta gäller även LX71:an som har ett väldigt bra ljud.

Redigerat av plasmaplytet, 03 April 2009 - 21:37.

Postad 04 April 2009 - 06:34

Chuck
  • Chuck
  • Veteran

• 2498 inlägg
  • 0
Nu var det inte ljudet jag frågade dig om, utan bilden.

Jag menade påståendet att du tycker att en DVD-spelare som Denon 2930 spelandes DVD ger en bättre bild jämfört med en PS3 spelandes Blu-ray?

MVH
/Chuck

Postad 04 April 2009 - 07:27

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1192 inlägg
  • 0
Det bör väll vara frågan om både ljudet och bilden. Båda känns jävlit relevanta om det inte är stumfilm det handlar om.

Postad 04 April 2009 - 07:52

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
För mig är film 50% bild 50% ljud. Ja jag ser hellre en film på 2930 över PS3:an tackvare magnifikare ljud. När det gäller bluray film så ser jag det DEFINITIVT på en LX71:a som krossar, pulveriserar PS3:an. End of diskussion!!!

Postad 04 April 2009 - 13:09

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Pacman<< hahaha kom just på du tillhör ju de där släktet som bestämt hävdar att det inte finns någon skillnad mellan dom olika bluray spelarna. PS3 är minst lika bra som en LX71 eller en Denon osv osv.... LX71:an är bättre än en denon dvd, ingen snack. Men PS3.an är inte bättre än en denon 2930. :D :D Pacman nej nej nej fy på dig..

Oj, blev det snurrigt för dig här eller? ;)

Ditt citat...

Räcker inte med en bra display som pacman försöker att få det till, måste ha en bra bluray spelare också!!! Jag ser ju hellre en dvdfilm med en 2930 än en bluray film med tex min PS3:a. USCH! CRAP!

...kan inte tolkas på annat sätt än att du anser dig få bättre BILD med DVD från 2930 än BD från PS3.

DET kan man bara skratta åt.

Kors i taket så verkar du ha insett det själv dock eftersom du börja yra om ljud istället.

Iövrigt är det väl fritt fram för dig att framföra din allt annat än objektiva, nyanserade och faktabaserade f*nboyism. Går nån på det får väl denne skylla sig själv helt enkelt.

Postad 04 April 2009 - 15:57

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Pacman, chuck<< Jag kapitulerar!! PS3:an är den ultimata filmvisaren. Ska sälja min LX71:a och denon 2930 och endast behålla den eminenta PS3:an. Spar feta stålar på det som jag kan lägga på färsköl eller nåt istället? ;) :D

Postad 04 April 2009 - 17:47

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0
Haha, ajdå, du förstod verkligen inte ett ord. Vem kunde tro att det skulle vara så komplicerat?

Jajja...lycka till då.

Postad 04 April 2009 - 18:54

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Pacman<< Alltid krångligt när du är i farten. 9.129 desorienterade inlägg and keeps going on..HAHAHA Skoja bara lite med dig. :) ja PS3:an ger en lite skarpare bild. Men rent bild mässigt finns det absolut inte något att gnälla på när det gäller 2930:an och ljudet är magnifikt. Men för att göra det hela enkelt och okomplicerat. 2930:an har jag för DVD film, LX71:an för bluray film. Spelkonsolen PS3 använder jag endast till för att spela spel på trots dess högst förträffliga egenskaper som filmvisare.

Postad 04 April 2009 - 20:35

Levi
  • Levi
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Vem sa nått att sälja sin 2930 :) ... smil...sköt att höra att någon annan också håller på med "klumpiga" lösningar som jag och plasmaplytet... alltså kör både en dvd spelare och en bluray. Har också sett en pioneer lx-91 med en pioneer 60tum plasma. Men allvars inte ens där var dvd bilden direkt "synkad" tyckte jag tyvärr... för det priset så har vi till o med en bättre kombination som kör en denon till dvd och lx-71 till bluray.. ibland är bara inte världen logisk. Men lykkos oss som både har två spelare och en bättre allroundlösning... tillykke till oss :D.
Attans.. du får ju inte säga så om denons 20tkr spelare att den är bättre.. nu blir jag ju tvungen att gå ner och se den.... fast jag tror inte ens att de har denna spelare i HBG tyvärr... snyft.
En sak dock som lx-71 är bättre på är ljudet i musik... grymt bra.. MEN... jag upplever också att uteffekten.. eller volymen från lx.71 är betydligt högre än hos andra spelare som tex denon dvd-2910. Men ljuden blir mer "pang på"... ja det är nästan som i verkliga livet... men det är en helt annan historia!... Vad jag menar är att ljudet är förträffligt och verkligen kan ta fram detaljerna ur ljudet. För vidare info kan jag säga att jag har kopplat alla kanalerna analogt med supra eff-isl kabel. När jag får tid en dag ska jag lägga upp en bild i galleriet på detta... ser ju lite manligt ut ;) Men nu snackar jag iof om musikljudet i cd men visst är det verkligen kanon även i film.
Detta kan man ju inte göra med sin denon spelare också... ty jag vet inte att det finns en hemmbioförstärkare som kan ta två analoga 5.1/7.1 källor utan det brukar bara vara en... snyft.... grrr... i-lands problem.

Postad 04 April 2009 - 21:13

Levi
  • Levi
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
hmmm... plasmaplytet.. det här inlägget hör iof inte in här.. men har du en ps3 som du kör på en pioneer plasma tv.. vågar du det.. eller behöver man inte vara "rädd" för inbränningar... är tokrädd :D. Har ju ingen ps3 a heller.. men drömmer ju lite.. smil :) ja självklart som spelkonsol då.. inte som dvd o bluray.. det går ju inte! man är väl fåfäng.. skrattar. ;)

Postad 04 April 2009 - 21:55

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
Levi<< Använd ´SPEL´ läget (under AV väljare) för skärmen när du spelar TV-spel, och försök att inte spela mer än någon timme åtgången så ska det absolut inte vara några problem. :)

Postad 05 April 2009 - 00:16

wesslan
  • wesslan
  • Beroende

• 1438 inlägg
  • 0
Tycker läget spel drar över som alla andra lägen så har vant mig vid att spela även på filmläget. Blir inte så in your face starkt med färger och ljus. Verkar mer finnas "korrekta" inställningar för film (bd i mitt fall) via PS3an är det finns för spel. Vore intressant vad ni övriga har för setting?

Postad 05 April 2009 - 11:11

Hays
  • Hays
  • Beroende

• 1192 inlägg
  • 0
Jag kör själv PS3a på min pioneer och även pc med xp har somnat ifrån den med fönster öppna på tvn i flera timmar ingen som helst inbränning. Har även på jobbet haft en skärm som stod med statisk bild från stängning till öppning dagen efter 14 timmar ingen inbränning där inte.

Nu rekommenderar jag väll inte folk att prova, men risken att få en inbränning verkar knappt existera

Postad 05 April 2009 - 21:42

Tomas_uppsala
  • Tomas_uppsala
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Skulle bränna en backup på en music dvd i helgen men när jag kastade i den i pioneer 51:an så vill den inte ta skivan....

Det var en DVD+R DL, till min fasa märkte jag att pioneer 51 bara klarar av minus formatet och som det ser ut klarar bara min acer 8920g laptop att bränna dual layer i + format.....

Är det vanligt att just dvd:s klarar minus formatet bara eller är det pioneer som kör minus????

Blir till att skaffa extern brännare....surt:(

Postad 05 April 2009 - 21:45

THXcht
  • THXcht
  • Veteran

• 2340 inlägg
  • 0
Pioneer var väl de som tog fram just - formatet. Min spelare tar dock både + och -, men har inte provat DL men R och RW.

Postad 05 April 2009 - 21:46

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1866 inlägg
  • 0
Nu hör ju inte detta riktigt till tråden, men vilka tramsigheter med att man inte kan spela på en Pioneerplasma pga inbränningsrisken. Och vilket trams att man bara skulle kunna spela en timme åt gången..

Känns som vissa här har fastnat på stenåldern. Självklart kan man spela hur mycket man vill på en modern plasmatv. Jag spelar ofta 3-4 timmar i sträck på min 5090H och det finns inte tillskymmelse till ens minsta lilla ghostingbild.

Redigerat av belzebubb, 05 April 2009 - 21:52.

Postad 05 April 2009 - 23:36

Levi
  • Levi
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Ja man tackar ju för svaren... roligt ändå och höra att man inte ska vara alltför rädd just för inbränningar på tv n... har ju själv 5090 modellen... Men vi alla som sitter på pioneer skärmar har ju numera "limited edition" :wub: ... eller ja.. så kul kanske det inte blir den dagen det ska bytas då man får hitta ett annat märke men tekniken kommer säkert ikapp då min tv iaf är ny sedan några månader. Hmmm... ja nu fick jag tankar på en ps3a också... nä fan.. det är snart sommar... ska vara ute och inte sitta och spela.. eller ska jag..hmm... :D
Apropå att spela dual layer skivor så tar min både + och - i det formatet... ända kruxet är ju att om man har en avchd skiva och bränner den på en duallayer så spinner skivan upp ganska mycket så det låter lite som sommarfläkten som man har igång... det blir lite av en vindtunnel av spelaren men funka gör det iaf :D.

Postad 06 April 2009 - 07:00

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Pacman<< Alltid krångligt när du är i farten. 9.129 desorienterade inlägg and keeps going on..HAHAHA Skoja bara lite med dig. :D ja PS3:an ger en lite skarpare bild. Men rent bild mässigt finns det absolut inte något att gnälla på när det gäller 2930:an och ljudet är magnifikt. Men för att göra det hela enkelt och okomplicerat. 2930:an har jag för DVD film, LX71:an för bluray film. Spelkonsolen PS3 använder jag endast till för att spela spel på trots dess högst förträffliga egenskaper som filmvisare.

Förträffligt förtydligandet där, vad det nu var som fick dig att tro att nån hade missat vad du använde dina spelare till, tror du inte alla fatta det efter de 5 första gångerna? :D Nu var det ju inte alls det som diskuterades iofs så jag antar att du fortfarande är i "fattar inte"-mode. :wub:

Börjar iaf ana att du frångått dina tidigare påståenden. Om ja, har du för vana att spotta ur dig rena lögner sissodär? :D

Problemet när folk kör sådana där f*nboy lögner som du gillar är att läsare av forumet riskerar att bli helt missinformerade. Som exempel, jag vet inte vad som gjort Levi "tokrädd" för att köra PS3 på sin Pio men det skulle ju mkt väl kunna vara nån f*nboy lögn som han läst på forum som etsat sig fast. Forum är väl till för att hjälpa folk, inte tvärtom. Lögner är sällan hjälpsamma.

OT:

Tycker läget spel drar över som alla andra lägen så har vant mig vid att spela även på filmläget. Blir inte så in your face starkt med färger och ljus. Verkar mer finnas "korrekta" inställningar för film (bd i mitt fall) via PS3an är det finns för spel. Vore intressant vad ni övriga har för setting?

Det går att få Spel-minnet att visa en bild som är hyffsat lik den Film-läget ger. Men å andra sidan finns det ingen direkt anledning att använda Spel-minnet i annat fall än att man känner att man behöver ett extra minne så att säga.

Det finns ingen "korrekt" inställning/"målbild" för spel eftersom de till skillnad från film/video inte skapas med en enhetlig standard som grund. Vissa spel-tillverkare verkar dock färg- och kontrast-balansera sina spel efter samma standard som används för film/video (HDTV mao) varför det iaf knappast är fel att använda samma målbild för både spel och BD.

Det faktum att den bild man ser i hög grad påverkas av inställningar, det inkluderar matchning mellan olika källor och displayen, är orsaken till att så många misslyckas med att göra korrekta jämförelser. Det är främsta anledningen till att man ser så många kommentarer om hur STORA skillnader det är mellan BD-spelare. Vad folk, inkl en uppsjö "testare" i tidningar och på internet, sitter och jämför är i första hand olika kombinationer av inställningar - inte olika prestanda. Kan ju kanske vara värt att ha i bakhuvudet nästa gång nån gapar om hur fantastiskt mkt bättre en BD är än en annan, t.ex.

Postad 06 April 2009 - 17:46

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
HAHAHA PACMAN den allsmäktige!!! Står över folket och en uppsjö expert testare i tidningar och på internet. :)

Redigerat av plasmaplytet, 06 April 2009 - 19:02.

Postad 06 April 2009 - 18:12

plasmaplytet
  • plasmaplytet
  • Lärjunge

• 341 inlägg
  • 0
.

Redigerat av plasmaplytet, 06 April 2009 - 18:13.

Postad 06 April 2009 - 20:47

Levi
  • Levi
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
jooo... jag har blivit "rädd" för inbränningar på plasman.. o mycket pga det som folk skriver och att man sett effekten på en 6 år gammal plasma men aldrig nyare. Man vill ju inte "förstöra" sin bild för det är både dyrt o onödigt.. så ja jag är rädd och kanske pga forum... litar heller inte på försäljare som säger att de inte blir inbränningar då deras nästa kommentar att man ska köpa nått är just att en sak är snygg... så vem ska man lita på....

Postad 07 April 2009 - 16:37

Unregisteredf7bba9d7
  • Unregisteredf7bba9d7
  • Beroende

• 1113 inlägg
  • 0
Har en Pio 51FD region B och köpte i förra veckan ett multiregions-kit från stegen.com.
Har lödkolv och trodde jag kunde löda dit chipet själv. Lödpunkterna var många och små så jag insåg att jag inte har rätt verktyg för detta.
Har demonterat videokortet och har lämnat det och kitet till en som har rätt lödutrustning. Lär få tillbaka det innan påsk.
Ska bli skönt att få en regfri spelare både för Blu-ray och dvd iallafall om allt går som det ska.
Kommer isåfall att sälja min region A Sony S350.

Redigerat av Unregisteredf7bba9d7, 07 April 2009 - 16:45.

Postad 08 April 2009 - 10:55

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

HAHAHA PACMAN den allsmäktige!!! Står över folket och en uppsjö expert testare i tidningar och på internet. :P

Mao, du fattar fortfarande inte? ;)
Står inte över vare sig folk eller "expert-testare", sålänge de vet vad de sysslar med och har den kunskap som krävs för att bedömma video-produkter. Tvärtom, håller, till skillnad från dig, i regel med dem.
Men ja, rena f*nboy-lögnare ger jag inte mkt för nej. Vadå, märks det? :P

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.