Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - Nikon D90 *

1190 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 maj 2009 - 15:24

HiFi_I_Like
  • HiFi_I_Like
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Och varför blir et 50mm skarpare än ett 200mm? Der finns ingen anledning att et 200mm skulle vara skarpare än ett 300 heller :)

55-200 är skarpare än 70-300 i 70-200mm som dom både två täcker dermed inte sagt att 70-300 VR är något dårligt objektiv.

Rätt, fel uttryckt av mig. De jag menade är att vid en större brännvidd/förstoring, exempelvis vid 300 jmf m 200 eller 50 mm så blir det svårare för ett objektiv att få samma skärpa och ljusstyrka. Ett större zoomomfång är även en faktor som generellt försämra prestandan för ett objektiv. Är säkerligen rätt att Nikkor 55-200 är skarpare än ett 70-300 inom området upp till 200.

Redigerat av HiFi_I_Like, 28 maj 2009 - 15:48.

Postad 28 maj 2009 - 15:28

Unregistered0e3a6535
  • Unregistered0e3a6535
  • Forumräv

• 692 inlägg
  • 0

Inomhus! Hur fasen fotar man inomhus?!
Dåligt ljus och ofta glödlampa. Det är engångs undervattenskamera-klass på mina inomhusbilder.

Extern blixt riktad i taket brukar vara en bra lösning vid inomhusfotografering. Underskatta aldrig en extern blixt, dom kostar ofta ett par tusen men är värda pengarna.

Postad 01 juni 2009 - 21:29

ak3r
  • ak3r
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Dustinhomes D90 erbjudande
NIKON D90 + 18-55 + 50/1.8 + VÄSKA + 4 GB MINNE för 9990kr

Redigerat av ak3r, 01 juni 2009 - 21:29.

Postad 01 juni 2009 - 21:35

swebarb
  • swebarb
  • Forumräv

• 585 inlägg
  • 0
Typiskt.. fint erbjudande och så har man inte fått skatten tillbaks :)

Postad 04 juni 2009 - 19:32

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0
Nån som kopplat sin D90 med HDMI-kabel till tv:n? Jag har köpt en adapter från Kjell Co men får det inte att fungera, ställt in kameran på 720p och sätter på kameran och trycker på knappen för bildvisning men då visas bilderna på skärmen på kameran istället för på tv:n. Vore intressant att höra om någon annan kopplat kameran utan problem till sin tv, för jag litar inte på min adapter jag köpt...

Postad 04 juni 2009 - 20:06

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Nån som kopplat sin D90 med HDMI-kabel till tv:n? Jag har köpt en adapter från Kjell Co men får det inte att fungera, ställt in kameran på 720p och sätter på kameran och trycker på knappen för bildvisning men då visas bilderna på skärmen på kameran istället för på tv:n. Vore intressant att höra om någon annan kopplat kameran utan problem till sin tv, för jag litar inte på min adapter jag köpt...

Jag köpte en kabel igår på teknikmagasinet för 100kr!
Upplevde samma problem som dig till en början men efter en stund så fungerade det, antar att "handskakningen" tar en liten stund så var lite tålmodig så hoppas jag att det fungerar för dig.

Postad 08 juni 2009 - 11:17

umhe
  • umhe
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Hejsan

Är det någon mera än jag som hört att det börjar bi brist på Nikon kamror på marknaded? Var på MM i KungensKurva och dom hade inga D90 alls kvar och prognosen var ytterliggare 3mån till nästa leverans!

Kan det vara MM och Nikon som har trassel eller har Nikon kvalitets problem alt. dragit ner på produktionen i dessa nedåtgående tider??

Postad 10 juni 2009 - 08:08

umhe
  • umhe
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Ni som har D90, hur upplever ni batteritiden, klarar man sig på ett batteri en dag?
Är det värt den extra slanten för 18-200 kit objektivet, jag är i dagenslägen inne på 18-105

Postad 10 juni 2009 - 08:18

Unregistered958
  • Unregistered958
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0
Batteriet räcker gott och väl för en dags fotograferande. Det brukar vara minneskorten som blir fulla istället ;)

Postad 10 juni 2009 - 16:55

umhe
  • umhe
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Batteriet räcker gott och väl för en dags fotograferande. Det brukar vara minneskorten som blir fulla istället ;)

Då börjar jag med ett batteri och extra minneskort!

Postad 10 juni 2009 - 21:53

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Då börjar jag med ett batteri och extra minneskort!

Köp ett stort kort istället för flera små!
väntar på 32Gb ultra II, ska komma imorgon förhoppningsvis.
Tror att jag kan fylla kortet på ett batteri sålänge man håller sig ifån liveview och filminspelning så håller det väldigt länge!

Postad 11 juni 2009 - 05:27

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1 960 inlägg
  • 0
Jag säger köp små och flera kort istället. Om det händer ngt med ett kort förlorar du dåinte alla bilder som du tagit den dagen. Gör som med aktier dela upp riskerna så att säga.

Postad 11 juni 2009 - 06:13

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Jag säger köp små och flera kort istället. Om det händer ngt med ett kort förlorar du dåinte alla bilder som du tagit den dagen. Gör som med aktier dela upp riskerna så att säga.

Är inte sannolikheten att man blir påkörd av en bil större än att minneskortet krashar när man är ute och fotar :)

Postad 11 juni 2009 - 08:02

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

• 1 475 inlägg
  • 0

Är inte sannolikheten att man blir påkörd av en bil större än att minneskortet krashar när man är ute och fotar :)

Behöver ju inte vara att minneskortet kraschar. Kameran kan bli stulen, du kan tappa den i sjön, någon är klåfingrig och råkar trycka på formatera osv. Jag håller med om att det är tryggare att ha flera minneskort med mindre utrymme.

Postad 11 juni 2009 - 08:26

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1 960 inlägg
  • 0
det är av egen erfarenhet som jag skrev mitt inlägg.

Postad 11 juni 2009 - 11:01

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

det är av egen erfarenhet som jag skrev mitt inlägg.

Dog kortet eller tappade du bort kameran?

Postad 11 juni 2009 - 12:30

HiFi_I_Like
  • HiFi_I_Like
  • Amatör

• 52 inlägg
  • 0

Det finns givetvis fördelar med ett större kort, men där finns en klar nackdel med att köpa ett stort kort och ta massa bilder på det. Om man gör så, samtidigt som man är inne och raderar en bild här eller där under resans gång, så kommer kortets stora minne att bli väldigt fragmenterat. Det gör att kamran bli långsammare vid lagring av info till kortet (särkskilt vid seriebildstagning). Detta råkade jag ut för. Kameran behöver då lägga mer tid på att leta upp lediga platser på kortet för att förvara ny info på (det handlar om märkbara skillnader). Därav kan det vara en fördel för en del att köra med mindre kort som man då och då tömmer helt och formaterar om.

Redigerat av HiFi_I_Like, 11 juni 2009 - 12:32.

Postad 11 juni 2009 - 12:41

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Det finns givetvis fördelar med ett större kort, men där finns en klar nackdel med att köpa ett stort kort och ta massa bilder på det. Om man gör så, samtidigt som man är inne och raderar en bild här eller där under resans gång, så kommer kortets stora minne att bli väldigt fragmenterat. Det gör att kamran bli långsammare vid lagring av info till kortet (särkskilt vid seriebildstagning). Detta råkade jag ut för. Kameran behöver då lägga mer tid på att leta upp lediga platser på kortet för att förvara ny info på (det handlar om märkbara skillnader). Därav kan det vara en fördel för en del att köra med mindre kort som man då och då tömmer helt och formaterar om.

om man har ett stort kort så behöver man inte ta pauser för att radera kort, då är det ju bara att knäppa på och granska och ev radera när man kommer hem, det är lätt att radera fel kort när man är ute i fält tycker jag.

Tuchè :)

Redigerat av akterspegel, 11 juni 2009 - 12:42.

Postad 11 juni 2009 - 19:31

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1 960 inlägg
  • 0
Mitt kort gick sönder har också haft kort som stiften gått sönder på. Det är inte direkt ovanligt.
Så köp mindre kort och byt istället för att köpa ett stort det är fortfarande mitt tips.

Redigerat av Drey123, 11 juni 2009 - 19:32.

Postad 11 juni 2009 - 19:43

Tec
  • Tec
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0
Jag har haft mina 3 SD kort i över 3 år och de funkar ypperligt, problemet är/var att de bara är på 1GB var, räcker ibland inte för att överleva en 3 dagars helg :)
Köpte ett 16GB för 200kr. Ska vara kul å se om det håller lika länge som de andra.
Jag kanske bara haft tur med mina SD kort ...

Postad 11 juni 2009 - 20:26

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0
Allt elektriskt har en mekanisk och en elektrisk livslängd, siffrorna kan vara svåra att få reda på när det gäller vissa saker.
Den svaga länken när det gäller SD minnen är knappast den elektriska livslängden därför vågar tillverkarna ha livslång garanti, däremot så är det inte livstidsgaranti på kamerans mekanik (lucka och fjädermekanism till kortmatningen). det bästa är att röra kortet sålite som möjligt! som Drey123 säjer så går ju stiften isönder när man tar i och ur korten ofta.

Postad 11 juni 2009 - 20:31

Drey123
  • Drey123
  • Veteran

• 1 960 inlägg
  • 0
Du kan ha ett kort i 10år eller i 1månad det är det som är problemet.
Akterspegel. Mindre och fler kort delar upp riskerna! Vad är det du inte vill förstå?
Du tar inte ut kortet fler gånger för att du har mindre kort. Du sätter i det och tar ut det en gång per foto tillfälle precis som du skulle gjort annars, fast du kanske använder usb kabel till kameran när du drar över bilderna.

Postad 11 juni 2009 - 21:34

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Allt elektriskt har en mekanisk och en elektrisk livslängd, siffrorna kan vara svåra att få reda på när det gäller vissa saker.
Den svaga länken när det gäller SD minnen är knappast den elektriska livslängden därför vågar tillverkarna ha livslång garanti, däremot så är det inte livstidsgaranti på kamerans mekanik (lucka och fjädermekanism till kortmatningen). det bästa är att röra kortet sålite som möjligt! som Drey123 säjer så går ju stiften isönder när man tar i och ur korten ofta.

Tur att flash-minnen inte är mekaniska då. :)

Postad 12 juni 2009 - 08:02

Tec
  • Tec
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Du kan ha ett kort i 10år eller i 1månad det är det som är problemet.
Akterspegel. Mindre och fler kort delar upp riskerna! Vad är det du inte vill förstå?
Du tar inte ut kortet fler gånger för att du har mindre kort. Du sätter i det och tar ut det en gång per foto tillfälle precis som du skulle gjort annars, fast du kanske använder usb kabel till kameran när du drar över bilderna.

Jag vet inte om det var riktat till mig eller inte men det hindrar mig inte från att svara :)
Jag förstår mycket väl vad du säger men jag har inte upplevt den problematiken och de jag känner har det inte heller.
Och JA, jag använder USB för att överföra så kortet sitter alltid i kameran.
Jag har 4 kort, tycker det räcker för att fördela risken!

Postad 12 juni 2009 - 08:59

umhe
  • umhe
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag vet inte om det var riktat till mig eller inte men det hindrar mig inte från att svara :)
Jag förstår mycket väl vad du säger men jag har inte upplevt den problematiken och de jag känner har det inte heller.
Och JA, jag använder USB för att överföra så kortet sitter alltid i kameran.
Jag har 4 kort, tycker det räcker för att fördela risken!

Eftersom jag är ute efter "SDHC EXTREME III"-kort blir det 2*8GB att börja med, Verkar inte finnas större kort. Jag håller dock med att för oss som flyttar kortet ur kameran, delar den med frugan, känns flera kort bättre för att som ni säger sprida rikserna.

Tack för en upplyftande diskussion

Postad 12 juni 2009 - 09:03

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

Tur att flash-minnen inte är mekaniska då. :)

Anslutningen är på sätt och vis mekanisk...

Postad 12 juni 2009 - 10:49

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Anslutningen är på sätt och vis mekanisk...

Var mer skrivet med sarkasm SiC. :)

SATA = mekanisk, Flash/SSD = inte mekanisk

Redigerat av Explorer45, 12 juni 2009 - 10:49.

Postad 12 juni 2009 - 11:12

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Eftersom jag är ute efter "SDHC EXTREME III"-kort blir det 2*8GB att börja med, Verkar inte finnas större kort. Jag håller dock med att för oss som flyttar kortet ur kameran, delar den med frugan, känns flera kort bättre för att som ni säger sprida rikserna.

Tack för en upplyftande diskussion

Det finns 16Gb extreme III kort https://www.prisjakt...kt.php?p=334001
Det var egentligen ett sådant jag var ute efter då det går lite snabbare än ultra II.
Efter mycket avvägande fram och tillbaks så beslöt jag mig ändå för att köpa 32Gb ultra II då man får dubbelt såmycket utrymme för samma pengar typ, tycker att det är värre om kortet blir fullt än att det tar lite längre tid att tömma buffern.. Den övervägningen är ju personlig men för mig så känns det rätt.
Har mailat 24.se angående när dom får in kort i lager och om man kan förhandsboka då dom är betydligt billigare än alla andra men dom vet inte när det återkommer i lager och det går inte att förhandboka för dom vet inte vad priset blir när dom får hem korten igen..

Postad 12 juni 2009 - 11:21

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Kul att föra över ett fyllt 32GB kort till datorn.. :)

5 timmar senare, zzzzzzzzzzzzzz.....

Postad 12 juni 2009 - 11:59

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Kul att föra över ett fyllt 32GB kort till datorn.. :)

5 timmar senare, zzzzzzzzzzzzzz.....

Visst tar det tid men den som väntar på något gott... :)

Angående livslängd.. har förmig att jag sett att optiken har en livslängd på 100.000 kort, är det någon som oroar sig för det? Vad händer efter 100.000 kort, måste man lämna in huset på renovering då?
Finns det en räknare som har koll på det totala antalet kort man tagit?

Redigerat av akterspegel, 12 juni 2009 - 13:53.

Postad 12 juni 2009 - 13:51

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Det är därför man i så fall kör med Extreme IV CF och Extreme Firewire reader så går det på under kvarten. :) Tur man inte använder SD!

Postad 12 juni 2009 - 15:29

Tec
  • Tec
  • Forumräv

• 572 inlägg
  • 0

Angående livslängd.. har förmig att jag sett att optiken har en livslängd på 100.000 kort, är det någon som oroar sig för det? Vad händer efter 100.000 kort, måste man lämna in huset på renovering då?
Finns det en räknare som har koll på det totala antalet kort man tagit?

I EXIF informationen står det hur många kort som är tagen med kameran.

Bifogad fil  shcnt.jpg   14,73K   0 Antal nerladdningar

Postad 12 juni 2009 - 17:32

Fjant
  • Fjant
  • Lärjunge

• 409 inlägg
  • 0

Jag köpte en kabel igår på teknikmagasinet för 100kr!
Upplevde samma problem som dig till en början men efter en stund så fungerade det, antar att "handskakningen" tar en liten stund så var lite tålmodig så hoppas jag att det fungerar för dig.

Nej tyvärr hjälpte det inte att ge kameran lite mer tid. Lät den sitta inkopplad minst 3 minuter utan att det hände nåt. Får väl försöka på något annat vis att testa att hdmi utgången fungerar. Hoppas på att de i affären där jag köpte den kan hjälpa mig att prova om det går.

Postad 12 juni 2009 - 17:36

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0

Var mer skrivet med sarkasm SiC. :D

SATA = mekanisk, Flash/SSD = inte mekanisk

Hmm och SSD hdd's som köra över SATA dom er mekaintisk ? :D :lol:

Postad 12 juni 2009 - 18:14

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Hmm och SSD hdd's som köra över SATA dom er mekaintisk ? :D :lol:

Nope, för det är bara SSD's interface som är SATA, inte byggtekniken. :D

Postad 12 juni 2009 - 18:27

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0

Nope, för det är bara SSD's interface som är SATA, inte byggtekniken. :D

Det gäller jo också för en ordinär hdd :D

Postad 12 juni 2009 - 19:35

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

I EXIF informationen står det hur många kort som är tagen med kameran.

Bifogad fil  shcnt.jpg   14,73K   0 Antal nerladdningar

Får ursäkta min okunskap! har bläddat mig förtvivlad i instruktionsboken!
Vart visas EXIF och lagras det automatiskt i varje bild?? :D

Postad 12 juni 2009 - 21:39

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0

Det gäller jo också för en ordinär hdd :D

Mjo, men det är inte så de märks när de säljs. :lol:

Får ursäkta min okunskap! har bläddat mig förtvivlad i instruktionsboken!
Vart visas EXIF och lagras det automatiskt i varje bild?? :D

EXIF lagras i varje bild ja. Du kan se det genom att tex. ladda ner opandas exif viewer, högerklicka på bilden och välj view exif.

Postad 12 juni 2009 - 22:42

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0

Mjo, men det är inte så de märks när de säljs. :D

EXIF lagras i varje bild ja. Du kan se det genom att tex. ladda ner opandas exif viewer, högerklicka på bilden och välj view exif.

Tackar! 5036 bilder på knappt en månad... då håller kameran i 20 månader om jag håller samma fart! :D

Postad 12 juni 2009 - 22:51

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0
Ang att se hur många klick ens D90 gjort.

Svaren ovan suger (ingen länk, ingen "kolla här", gör så här). Det är klantigt att bara ge halva svaret IMHO..

Om man vill se vad ens D90 tagit så läste jag ut att Exif Pro skulle visa detta enl inlägg ovan. Markera en bild i detta program eller tryck CTRL-I så finns "00a7 Total Shutter Rleases xxxx". (oj, vänta.. nu besvarade jag originalfrågan utan att alla behöver fundera.. sorry..)

Exif Pro är cripplad mjukvara med en counter som räknar ned varje gång man startar programmet.

Postad 12 juni 2009 - 23:02

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Du skojjar? :D Var följande instruktioner för svåra att fatta menar du?:
Du kan se det genom att tex. ladda ner opandas exif viewer, högerklicka på bilden och välj view exif.

Jisses, ibland undrar man hur vissa överlever vardagen.. Behöver du en handbok för att öppna dörren också?

Redigerat av Explorer45, 12 juni 2009 - 23:03.

Postad 12 juni 2009 - 23:04

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0

Tackar! 5036 bilder på knappt en månad... då håller kameran i 20 månader om jag håller samma fart! :D

Jag har tagit ca 3000 på ett halvår (det tar en h-vetes tid att sortera ut guldkorn). Du får väl lugna ditt tryckarfinger :D Kan ju bli lite jobbigt med 30 000 bilder på 6 mån att efterbehandla och sortera. Eller du satsar på kvantitet vs kvalitet. (notera avsaknad av frågetecken)

Ibland tänker jag på hur det var med vanlig film. Tänk dig själv med 5000 bilder i pappers- och negativform varje måndad? hehe
Ändå har man ju sett ett och annat bra foto innan digitalkameran uppfanns, hint hint...

Den här 100 000-gränsen, var läser man om den? Är det inte bara typ en MTBF-siffra?

Postad 12 juni 2009 - 23:15

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0

Du skojjar? :D Var följande instruktioner för svåra att fatta menar du?:
Jisses, ibland undrar man hur vissa överlever vardagen.. Behöver du en handbok för att öppna dörren också?

Nu var det ju inte exakt ditt inlägg jag syftade på...

En person postade en screen shoot och sa att det fanns i exif, en annan tipsar om prpgram men länkar inte. Om man vill hjälpa någon och tipsa om ett program hur svårt är det att länka in det? :-) Allt annat är klantigt.. (och crippleware som det ena tipset var är ju inte så kul)

Ursäkta om jag upprört känslor, jag tyckte bara att svaret inte var vidare pedagogiskt (hade nog inte ens kommit till ditt svar).

Dörren är öppen, varsågod :D In eller ut? Utan handbok!

Postad 12 juni 2009 - 23:22

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Du har alltså aldrig hört talas om google då? :D För om man googlar exakt det jag skrev (opanda exif viewer) så får du rätt på första träffen. Inte svårare än så. :D Den är dessutom inte någon crippleware. Men då detta tydligen är för svårt så ska jag skriva en liten guide hur det funkar:
1. Googla opanda exif viewer
2. Klicka på den första länken som kommer upp
3. Till vänser syns en ruta varav det finns ytterligare en länk döpt till Download
4. Klicka på länken
5. I mitten på sidan, klicka på en av Download länkarna 1,2 eller 3
6. Klicka på kör
7.Efter installation håll muspekaren över valfri bild som du önskar se efix information om
8. Högerklicka på bilden och välj View EXIF/GPS/IPTC with IExif
9. Bläddra tills du hittar den information du letar efter

Var detta tillräckligt eller behövs det en video guide också?

Postad 12 juni 2009 - 23:30

maxxess
  • maxxess
  • Beroende

• 1 160 inlägg
  • 0

Du har alltså aldrig hört talas om google då? :D För om man googlar exakt det jag skrev (opanda exif viewer) så får Var detta tillräckligt eller behövs det en video guide också?

Länk till Opanda Exif Viwer som vi tipsar om här.

Snyggt jobbat :D
(exif viewer pro var ett misstag från min sida -- jag erkänner. Jag gogglade slarvigt, mea culpa!)

Jag kör inte en skola hur man länkar här på min hembio utan begäran :lol:

Postad 12 juni 2009 - 23:31

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Haha, okej. Jag ger mig, nästa gång är länken med. :D

Undrar förresten hur akterspegel lyckades förut, hm..

Postad 13 juni 2009 - 00:19

akterspegel
  • akterspegel
  • Beroende

• 1 309 inlägg
  • 0
Haha! google är min vän och jag hade programmet installerat inom 2 min efter att jag började söka..
Det har blivit löjligt mycket kort det sista bara för att det är så roligt, har ju aldrig använd en systemkamera förut och bara för att jag inte behöver vänta 5sek mellan korten så blåser jag av 10 kort på samma motiv i onödan.. har dock lugnat ner mig kraftigt nu! Det blir ju somsagt så ******** mycket jobb med att tahand om alla kort när man kommer hem!

Postad 13 juni 2009 - 11:27

Ponisch
  • Ponisch
  • Mästare

• 2 525 inlägg
  • 0
Finkar möjligtvis Opanda till Google Chrome?

Postad 13 juni 2009 - 11:52

Hamsteren
  • Hamsteren
  • Veteran

• 1 697 inlägg
  • 0

Finkar möjligtvis Opanda till Google Chrome?

Nix

Postad 13 juni 2009 - 12:03

Explorer45
  • Explorer45
  • Guru

• 4 558 inlägg
  • 0
Opanda tror jag inte har med webbläsaren (du kan kolla exif i bilder som även ligger på datorn) så det borde inte vara något problem.

EDIT: Såg nu på deras hemsida att de bara har support för IE och Mozilla..

Redigerat av Explorer45, 13 juni 2009 - 12:04.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.