Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2

774 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 23 mars 2009 - 10:13

rob08
  • rob08
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jag har precis beställt denna box genom comhems kampanjerbjudande. Tänkte att 500:- var rimligt pris för en gammal hdbox och var inte beredd på att lägga ut 4000:- på den nya.

En fråga, jag har hört att det ska gå att köpa en sladd med ett IR-öga så man kan gömma boxen i en låda men fortfarande styra den med fjärr. Vet någon hur man gör detta och vart man köper en sådan sladd?

Många tack.

Postad 23 mars 2009 - 16:00

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0

En fråga, jag har hört att det ska gå att köpa en sladd med ett IR-öga så man kan gömma boxen i en låda men fortfarande styra den med fjärr. Vet någon hur man gör detta och vart man köper en sådan sladd?

Många tack.

En sådan här du tänker på?
Kjell

Postad 23 mars 2009 - 21:49

Grief
  • Grief
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Har kopplat in min CXHD-1000C ikväll. Ljudet, ljudet är ju helt kass!!

Har en Yamaha RX-V659 som sköter ljudet, körde tidigare helt problemfritt med en Samsung DCB-9104Z.

Nu skickas ljudet ut i alla 3 framhögtalarna, dvs center och frontarna vilket ger ett helt sjukt ekoljud, som det studsar i en stor tunna. På vissa kanaler matas ljudet ut i alla 5 högtalarna, med röster och allt. Har provat att ändra Dolby avkänning i boxens inställningar utan resultat.

Förstärkaren indikerar som vanligt "PCM" på kanaler utan Dolby och "Dolby" på kanaler med Dolby, men det låter likväl helt skräp! Kör med en optisk kabel och det har som sagt fungerat helt perfekt innan, har bara bytt box.

Vad är fel?

Redigerat av Grief, 23 mars 2009 - 21:50.

Postad 23 mars 2009 - 23:41

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

Har kopplat in min CXHD-1000C ikväll. Ljudet, ljudet är ju helt kass!!

Har en Yamaha RX-V659 som sköter ljudet, körde tidigare helt problemfritt med en Samsung DCB-9104Z.

Nu skickas ljudet ut i alla 3 framhögtalarna, dvs center och frontarna vilket ger ett helt sjukt ekoljud, som det studsar i en stor tunna. På vissa kanaler matas ljudet ut i alla 5 högtalarna, med röster och allt. Har provat att ändra Dolby avkänning i boxens inställningar utan resultat.

Förstärkaren indikerar som vanligt "PCM" på kanaler utan Dolby och "Dolby" på kanaler med Dolby, men det låter likväl helt skräp! Kör med en optisk kabel och det har som sagt fungerat helt perfekt innan, har bara bytt box.

Vad är fel?

Mysko. Och du har inte råkat välja nåt konstigt ljudfilter på förstärkaren, eller nåt? Utgår ifrån att du har den senaste FW:n på boxen, eftersom den kom för så länge sen så den borde vara med från start. Men man vet ju aldrig. Testat en av de andra ingångarna på förstärkaren?

Postad 24 mars 2009 - 14:27

joakim2004
  • joakim2004
  • Användare

• 217 inlägg
  • 0
kan man använda Humax CXHD-1000C till nån annan än comhem

Postad 24 mars 2009 - 20:22

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

kan man använda Humax CXHD-1000C till nån annan än comhem

ja den kan funka inom andra kabel tv nät men bara gratis kanalerna

Redigerat av Duckface21, 26 mars 2009 - 08:38.

Postad 26 mars 2009 - 16:24

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Kolla i mitt galleri så ser du hur jag löst det.

Postad 27 mars 2009 - 17:21

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0
Jag har sagt upp mitt abb, brukar Comhem kräva tillbaka boxen?

Postad 27 mars 2009 - 17:25

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Jag har sagt upp mitt abb, brukar Comhem kräva tillbaka boxen?

Har du hyrt den eller varför skulle de kräva tillbaka den?

Postad 28 mars 2009 - 10:40

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Köpte för några dagar sen boxen och den verkar fungera bra, både på SDTV och HD TV. Men har inte haft möjlighet att se så mycket än. Såg färblockningar på TV4 guld men det var i övrigt en dålig kvalité på TV-programmet så det var kanske inte så konstigt. Min standardbox hade också färgblockningar.
Sport i HD är ju grymt. Hur kan jag ha levt utan det? :-)

Postad 28 mars 2009 - 10:45

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Köpte för några dagar sen boxen och den verkar fungera bra, både på SDTV och HD TV. Men har inte haft möjlighet att se så mycket än. Såg färblockningar på TV4 guld men det var i övrigt en dålig kvalité på TV-programmet så det var kanske inte så konstigt. Min standardbox hade också färgblockningar.
Sport i HD är ju grymt. Hur kan jag ha levt utan det? :-)

Det går inte att leva utan sport i HD. ;) :
http://www.comhem.se...s_090316_2.html

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 28 mars 2009 - 10:47.

Postad 28 mars 2009 - 16:39

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Det går inte att leva utan sport i HD. :) :
http://www.comhem.se...s_090316_2.html

Ja det är synd att det inte går ngn match i HD idag, antar jag? Rätt många VM-kval i fotboll idag men ingen verkar gå i HD.

http://www.tvmatchen.se/

Postad 28 mars 2009 - 16:44

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Mmmm. Konstigt att dom inte sänder Sverige-Portugal ikväll på viasat hd och man blir ju lite lack att dom inte sänder Frölunda-HV just nu på canal+ sport hd :) Man betalar ju för dom kanalerna för att man vill se det i HD jue.

Postad 28 mars 2009 - 16:49

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Mmmm. Konstigt att dom inte sänder Sverige-Portugal ikväll på viasat hd och man blir ju lite lack att dom inte sänder Frölunda-HV just nu på canal+ sport hd :) Man betalar ju för dom kanalerna för att man vill se det i HD jue.

Jo, men slutspelet verkar vara fördelat på kanal 5,9 och canal + och jag antar att finalen sen sänds i vanlig sd på kanal 5 eller 9 vilket är synd. Men man vill väl nå ut till så många hushåll som möjligt.

Postad 28 mars 2009 - 16:53

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Men dom jobbar väl tillsammans ? Då borde dom kunna producera den i HD och sända den på canal+ sport HD samt även på kanal5/9 ändå, eller?

Postad 28 mars 2009 - 17:08

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Men dom jobbar väl tillsammans ? Då borde dom kunna producera den i HD och sända den på canal+ sport HD samt även på kanal5/9 ändå, eller?

Det skulle vara gott, men jag tror inte det blir så, kanske en pengafråga...

http://kanal5.se/web...ntDate=20090403

Det verkar som första finalmatchen är på fredag i femman och inget på canal + vilket betyder att det blir ingen hockey i HD förrän i slutet av september. Men snart allsvenskan i alla fall. :)

Postad 28 mars 2009 - 19:23

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Jäävla skit att frölunda åkte ut :) men dom spela helt ärligt inte bra så bara att gilla läget tyvär.
Första final matchen är Onsdag och det verkar inte som att det blir mer hockey i HD :)

Allsvenskan är ju totalt ointressant. Tacka vet jag Premier league och Champions league och det kan vi ju se i HD :D

Sorry för massa off topic nu !

Postad 28 mars 2009 - 22:53

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Det skulle vara gott, men jag tror inte det blir så, kanske en pengafråga...

http://kanal5.se/web...ntDate=20090403

Det verkar som första finalmatchen är på fredag i femman och inget på canal + vilket betyder att det blir ingen hockey i HD förrän i slutet av september. Men snart allsvenskan i alla fall. :)

VM var väl i HD förra året? Sen hoppas jag fortfarande på att de överraskar med stanley cup i HD. :)

Postad 29 mars 2009 - 10:28

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Sen hoppas jag fortfarande på att de överraskar med stanley cup i HD. :)

Joo de vore hur nice som helst :)

Postad 29 mars 2009 - 10:36

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0
Det räcker med OT nu! Om jag är intresserad av tekniska saker som har med den här boxen att göra så har jag inte lust att plöja igenom en massa sportinlägg i tråden...

Edit: moderatorn kanske kan plocka bort alla OT-inlägg (inkl detta)???

Redigerat av hakanh65, 29 mars 2009 - 10:43.

Postad 29 mars 2009 - 14:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

kanal5 och kanal 9 jobbar inte ihop med Canal Plus, Canal Plus ägs av Tv4 och det är nog tv4 som kommer ta och bli mer sport på och cplus

Postad 29 mars 2009 - 20:05

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Därför Canalplus är såna skitkanaler för TV4 äger dom.

Postad 30 mars 2009 - 19:37

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Kan inte fatta att boxen är så varm i standbyläge. Har kopplat in ett grenuttag med brytare så jag kan stänga av den tillsammans med alla andra hemmabioprylar då man knyter sig.

Postad 30 mars 2009 - 21:49

reebase
  • reebase
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Till alla er med HK AVR-255 och CXHD 1000C kan jag bekräfta att lipsync & ljudhack har försvunnit efter att jag gjorde en firmware uppdatering till AVR'en (v.0.0.95). Dock fortfarande blå/grönskärm flimmer mellan HD/SD-kanaler, men detta problem verkar ligga i boxen och inte i recievern.

För att summera:

Efter firmware uppdatering på AVR-255:

+ ljudsync OK
+ Ljudhack borta

- Fortfarande bluescreen vid byte till HD-kanal (felet ligger i boxen)
- med PCM ljud & DD prio i boxen försvinner ljudet på ex. SVT's lokala sändningar, sjukt irriterande!

Redigerat av reebase, 30 mars 2009 - 21:50.

Postad 30 mars 2009 - 23:31

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Kan inte fatta att boxen är så varm i standbyläge. Har kopplat in ett grenuttag med brytare så jag kan stänga av den tillsammans med alla andra hemmabioprylar då man knyter sig.

Min nätdel pajade efter 14 månader, fick den utbytt på garantin. En eller flera elekrolyter hade vid koll av den trasiga nätdelen utbuktande överdelar.
Humaxen är fortfarande varm som tusan med nya nätdelen och bryter sedan nätdelsbytet därför strömmen efter varje tittning för att hålla burken vid liv så länge som möjligt och garantin går ut nu i dagarna. Jag har monterat en brytaren som är placerad vid sidan om Humaxen för enkelt av och påslag.

Fråga, hur många CXHD-1000C har lagt av pga bristfällig nätdel/ undermåliga komponenter ?

Forum-medlem "7.1" fick ej sin lagad pga att två-års garantin hade gått ut 16 dagar innan kollapsen...kul som fffn

Följande postade jag i Humax PVR-tråden för någon vecka sedan

ClarkOne

Är den nya boxen märkbart varm närmast nätdelen ?

Ur artikel i senaste numret av tidningen "Ljud&Bild"
Det beror inte på dålig elkvalitet, utan på att vissa komponenter medvetet gjorts marginella, Små, förslutna elektronikenheter blir varma trots att de bara drar 15 watt, vilket stressar svaga komponenter.

Vidare i artikeln
När elekrolytkondensatorer får arbeta under för varma förhållanden kommer de att bli ännu varmare inuti, eftersom deras jobb är att släta ut ström. Till detta färdas en hel del rippelström in och ut ur kondesnsatorn och värmer dess interna ekvivalenta serieresistans. Till slut blir det för mycket. Elektrolyten, som är flytande, börjar koka och plåthatten flyger av.

Händer det i nätaggregatetkommer detta att förlora sin reglerförmåga och utspänningen ökar ( eller gjorde det i det här fallet ). Resultatet blir att andra kondensatorer i sin tur överbelastas med för hög spänning, läckströmmen i dessa ökar, de överhättas och exploderar. Och börjar en kondensator överhettas, drar den med sigde andra intill eftersom den är så varm. Matningsspänningen är inte längre glättad utan dras med toppar och dalar och det får microprocessorn att krascha eller bära sig felaktigt åt.

Redigerat av Latman, 30 mars 2009 - 23:43.

Postad 31 mars 2009 - 01:06

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Precis som jag trodde... :)

Postad 31 mars 2009 - 06:36

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
"Fråga, hur många CXHD-1000C har lagt av pga bristfällig nätdel/ undermåliga komponenter ?"
Min gjorde det, fick skicka in den på lagning.
Har funderat på HDPVR, (när den går sönder nästa gång är nog garantin slut), men hittat obestyrkta uppgifter om att den saknar oumbärliga redigeringsförutsättningar, är det så?

Postad 31 mars 2009 - 07:18

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Har funderat på HDPVR, (när den går sönder nästa gång är nog garantin slut), men hittat obestyrkta uppgifter om att den saknar oumbärliga redigeringsförutsättningar, är det så?

Så är det, men eftersom den ändå saknar brännare är det skitsamma för de flesta. Det man vill spara undan eller bränna ut drar man över på en vanlig hårddiskvideo med brännare och redigeringsfunktioner. Det är bara ifall man vill ha nått kvar på boxen och se om och om igen som redigeringen hade varit bra.

Funktionen med redigering verkar finnas i boxen men var inte aktiverat vid lanseringen. Det kommer en uppdaterad mjukvara i april men det har inte kommit ut någon info om ifall redigeringen aktiveras då.

edit: i maj verkar uppdateringen av HD-PVR komma

Redigerat av Unregisteredc2e5ee9c, 01 april 2009 - 11:40.

Postad 31 mars 2009 - 07:23

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

- med PCM ljud & DD prio i boxen försvinner ljudet på ex. SVT's lokala sändningar, sjukt irriterande!

Har du inte haft det så tidigare? Det beror väl på att en del sändningar skickar ett tomt DD-spår? På HD-PVR får man klicka ljudspårsknappen på fjärren och välja stereospåret för att få ljud när det sänds tomt DD. Det har inget med förstärkaren att göra.

Postad 31 mars 2009 - 13:05

Unregistered514eb353
  • Unregistered514eb353
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Har du inte haft det så tidigare? Det beror väl på att en del sändningar skickar ett tomt DD-spår? På HD-PVR får man klicka ljudspårsknappen på fjärren och välja stereospåret för att få ljud när det sänds tomt DD. Det har inget med förstärkaren att göra.

Stämmer fint det. Det blir samma med min Samsung DCB-P850Z (SD PVR-box). Tittar dock mycket sällan på SVTs lokala sändningar.. :)

///DM

Postad 31 mars 2009 - 17:52

reebase
  • reebase
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

jo, det var nog säkert så innan med, upptäckte det först igår dock :)

Postad 06 april 2009 - 09:42

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0
Har just flyttat och har därmed ingen box längre eftersom den gamla ingick i hyran på min förra lägenhet. Har haft den vanliga samsung-boxen.

Har alltså kvar comhem-abbonemang utan bindningstid som är flyttat till min nya lägenhet men ingen box. Den enda leverantören av TV i det nya huset är comhem, om man inte vill köra med nån form av bordsantenn (eller parabol, vilket inte känns som ett alternativ i dagsläget)

Min fråga är, är det värt att köpa Humax CXHD för 499:- och 12 mån bindning och uppgradera till HD-abbonemanget? Känns inte värt att köpa HDPVRen för 3000:- eller vad den nu kostar med 12 månader.
Eller är Humaxboxen så buggig att det inte är värt att köra HD utan lika bra att nöja sig med den vanliga samsung-boxen jag hade innan?

Jag vill ju gärna ha någon digital-tv-box och då känns det ju lika bra att passa på och byta upp till HD, men man blir ju osäker efter all kritik som denna box fått. 500:- och 12 månader bindning känns ju dock relativt billigt. Går det att stå ut med denna box numera?

Postad 06 april 2009 - 10:03

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Jag vill ju gärna ha någon digital-tv-box och då känns det ju lika bra att passa på och byta upp till HD, men man blir ju osäker efter all kritik som denna box fått. 500:- och 12 månader bindning känns ju dock relativt billigt. Går det att stå ut med denna box numera?

Jag har denna box och är nöjd med den.Om jag inte hade haft någon box hade jag nog ändå valt denna, med tanke på de brister den andra boxen har fortfarande. Speciellt som man kan få denna box för 1 kr hos Netonnet: http://www.netonnet.....asp?iid=153470
Om 12 månader så har det kanske kommit någon bättre burk eller så har HDPVR'en blivit ok och kommit ner i pris.

Postad 06 april 2009 - 11:43

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Nån som vet om den här boxen fungerar i Tele2s kabelnät? Den puckade styrelsen i min bostadsrättsförening har, utan att fråga oss medlemmar, bestämt att vi ska byta från ComHem till Tele2. :wub:

Postad 06 april 2009 - 11:55

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Jag har denna box och är nöjd med den.Om jag inte hade haft någon box hade jag nog ändå valt denna, med tanke på de brister den andra boxen har fortfarande. Speciellt som man kan få denna box för 1 kr hos Netonnet: http://www.netonnet.....asp?iid=153470
Om 12 månader så har det kanske kommit någon bättre burk eller så har HDPVR'en blivit ok och kommit ner i pris.

För 1 kr är det ju inget snack... men hur fungerar det om jag redan har ett abb. hos comhem, dock utan bindningstid? Kan jag beställa från netonnet då? Måste jag säga upp det abbonemanget jag har?

Postad 06 april 2009 - 12:02

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
Jag hade ett obundet Large-paket och hoppade på erbjudandet (prova på i 3 månader för 99:-/mån etc). Dom avslutade då mitt förra abonnemang och startade ett helt nytt. Jag ordnade det hela hos Hifi-klubben, men Netonnet bör ju kunna göra samma sak.

Postad 06 april 2009 - 12:53

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0
Ringde netonnet men de sa att man var tvungen att avsluta sitt eget abbonemang först. Ringde sen comhem och de sa att om jag tecknar ett nytt abbonemang hos en återförsäljare så kan jag ringa till comhem sen så tar de bort de gamla....

Bara att hålla tummarna nu att de inte trilskas nästa gång jag ringer och vill att jag ska betala för uppsägningstiden. Jag kan nästan svära på att jag kommer åka på en extra kortavgift eller något åtminstone =/

Hursomhelst, betalade 50:- på NetOnNet (1:- för box, 49:- för frakt) så nu är boxen på väg...

Postad 06 april 2009 - 13:18

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Jag kan nästan svära på att jag kommer åka på en extra kortavgift eller något åtminstone =/

Den lär du inte slippa eftersom det handlar om ett nytt abonnemang. Den skulle du väl ändå få betala snart eftersom du inte hade någon bindningstid kvar?

Redigerat av hakanh65, 06 april 2009 - 13:18.

Postad 06 april 2009 - 13:21

stewed
  • stewed
  • Lärjunge

• 478 inlägg
  • 0
I erbjudandet bjuder dom i alla fall på första halvårsavgiften...

Postad 06 april 2009 - 13:32

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

I erbjudandet bjuder dom i alla fall på första halvårsavgiften...

Såg det också, så det ordnar sig =) Enda risken blir alltså att jag får betala en månad för mitt gamla abbonemang, men vad jag förstod så skulle de kunna säga upp det gamla med omedelbar verkan. En sak jag dock blev lite besviken på var att det bara ingår 2 HD-kanaler i large... jag hade ju tänkt köra med Medium 8 favoriter HD och välja in hd-kanalerna, hade ju inte precis trott att jag skulle få färre HD-kanaler med Large...
Och i erbjudandet står också att om man utnyttjar möjligheten att byta abbonemangsform inom de 3 första månaderna, så träder bytet i kraft dag den 4e månaden....
Men det är klart, kan ju välja till ett par HD-kanaler separat under tiden antar jag...

Postad 06 april 2009 - 15:10

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

Har just flyttat och har därmed ingen box längre eftersom den gamla ingick i hyran på min förra lägenhet. Har haft den vanliga samsung-boxen.

Har alltså kvar comhem-abbonemang utan bindningstid som är flyttat till min nya lägenhet men ingen box. Den enda leverantören av TV i det nya huset är comhem, om man inte vill köra med nån form av bordsantenn (eller parabol, vilket inte känns som ett alternativ i dagsläget)

Min fråga är, är det värt att köpa Humax CXHD för 499:- och 12 mån bindning och uppgradera till HD-abbonemanget? Känns inte värt att köpa HDPVRen för 3000:- eller vad den nu kostar med 12 månader.
Eller är Humaxboxen så buggig att det inte är värt att köra HD utan lika bra att nöja sig med den vanliga samsung-boxen jag hade innan?

Om du har en platt tv ska du inte ens fundera på en gammal Scart-box. Den uppskalade bilden från HDMI-utgången är mycket bättre.

Sen är bägge boxarna från Comhem bra. Den utan hårddisk har dom fått till nu på slutet och den med hårddisk var bra redan från början. Några mindre grejer är det enda som folk har att anmärka på. En del timerinspelningar kan avbrytas i förtid men det är inga problem att undvika. Det försvinner med en ny mjukvara om en månad också. Sen är ljudsynkningen lite svajig och inget verkar hitta felet där. Oftast är det så litet problem att de flesta inte märker av det. Eftersom resten av typ 1000 saker är kanonbra så är totalbetyget för boxen riktigt högt. Det är förmodligen är det den allra bästa boxen som någon operatör erbjuder just nu. Grundläggande delar som ljudnivå, bildkvalitet, användarvänlighet och snabb responstid har alla högsta betyg.

Postad 07 april 2009 - 08:41

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Jag har haft boxen ett tag nu och jag är rätt nöjd. 100 % perfekt är den inte men det är prisvärt att lägga 499 kr samt 200 kr per månad för att få HD. (dessutom har jag canal + sport) Förut betalade jag abbonemang 159 kr utan HD. Den är bättre än min förra sd box, helt klart.

Nu får jag se fotboll och ishockey i HD och det är verkligen förbättring kan jag lova. En ren njutning, nu blir det svårt att se sport i SD framöver. :)

Ska du däremot spela in ofta så är väl den nya HD PVR bättre men min dvd recorder är ett bra komplement till boxen.

Postad 07 april 2009 - 09:40

Mr_Empa
  • Mr_Empa
  • Veteran

• 1 742 inlägg
  • 0
Eller så betalar man bara en krona om man köper den från netonnet :)
http://www.netonnet....asp?sid=1007326

Postad 07 april 2009 - 20:19

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Ja det var ju typiskt att jag inte såg detta innan jag själv slog till men det går an ändå.

Postad 08 april 2009 - 21:58

fredrik_ha
  • fredrik_ha
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej.

Jag har en optoma hd65 projektor som jag kopplat samman med digitalboxen: CXHD-1000C via hdmi. Men jag får ingen bild på projektorn. Den verkar hitta signalen från digitalboxen men ingen "tv-bild" kommer upp. Är det någon inställning man skall göra som jag missat?

mvh Fredrik

Postad 09 april 2009 - 08:20

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Fick hem den från NetOnNet igår. Fungerar fint, första intrycket av boxen är i alla fall att den verkar kanon. Såg visserligen att det var lite ljudsynk-problem på SVT HD men det verkade försvinna när jag bytte lite mellan några olika kanaler...

Bilden är i alla fall mycket bättre på den här nya boxen (även i SD) än den jag hade på comhems Samsung-box med SCART. Hoppas att den inte börjar krångla längre fram då. Än så länge är jag väldigt nöjd =)

En fråga, det var papper på avtal som skulle skickas tillbaka till netonnet, och de kommer ju antagligen inte vara hos comhem på ett tag eftersom det är påskhelg, men alla kanaler på kortet är upplåsta såhär i början. Hur länge kommer det vara så? Är det risk att jag inte har några kanaler alls innan avtalet kommit fram till comhem?

Redigerat av schjak, 09 april 2009 - 08:20.

Postad 09 april 2009 - 08:45

Unregisteredc2e5ee9c
  • Unregisteredc2e5ee9c
  • Lärjunge

• 447 inlägg
  • 0

En fråga, det var papper på avtal som skulle skickas tillbaka till netonnet, och de kommer ju antagligen inte vara hos comhem på ett tag eftersom det är påskhelg, men alla kanaler på kortet är upplåsta såhär i början. Hur länge kommer det vara så? Är det risk att jag inte har några kanaler alls innan avtalet kommit fram till comhem?

Comhem brukar ha alla kanaler öppna de första två veckorna på alla nya kort. Det är bara att spela in så mycket man hinner :) Meningen är väl att man ska bli peppad på att abonnera på fler kanaler.

Postad 10 april 2009 - 09:48

fredrik_ha
  • fredrik_ha
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hej igen.

Ingen därute som kan hjälpa mig med det här problemet? Jag har en optoma hd65 som jag kopplat samman med Humax cxhd-1000c via hdmi portarna.

Nu till problemet: När jag sätter på digitalboxen får jag bild ett par sekunder på projektorn. Sedan återgår projektorn till den vanliga blå tomma standardbilden igen?

Har provat ändra upplösningen på digitalboxen utan resultat.

Någon som har erfarenhet av det här problemet?

Mvh Fredrik.

Postad 10 april 2009 - 10:01

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0
Har du långt mellan projektorn och boxen ?
Kan vara kabeln som inte räcker till.

Postad 10 april 2009 - 13:31

fredrik_ha
  • fredrik_ha
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Hdmi-kabeln jag använder är 10 m. Menar du att det skall vara något problem?

mvh Fredrik.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.