Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *

5767 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 10 July 2009 - 09:44

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Nja, dts-downmix problemet och ftp-problemet verkar vara kvar enl. användare på mpcclub.

http://www.mpcclub.c...;t=22080#166042

Postad 10 July 2009 - 09:48

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
DViCO is alive!

Postad 13 July 2009 - 19:20

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Howdy alla tvixlovers,

Kan någon svara på ifall någon nyare FW avhjälper problemen jag har för tillfället? Jag kör FW 1.4.52 och det har funkat kanon ända tills för någon vecka sedan då den började kuka ur ordentligt. Det funkar inte att spola eller att hoppa i tid i en videofil. Gäller oavsett om det är MKV eller AVI. Då puckar spelaren ur och säger "please wait" och sedan är man tillbaka i roten där man startade uppspelningen. Spelar jag upp MKV så går filmen ett antal sekunder sedan tappar den ljudet och sedan fryser bilden medan räkneverket fortsätter räkna sekunder och pang, sedan får man "please wait" och där står den sedan och hänger. Dessutom har den bilvit seg som sirap på att svara på kommandon. Trycker man stopp i en uppspelning av video så kan det ta upp mot 5 sekunder innan man är tillbaka i menyn. Detta gick blixtsnabbt innan.

Jag vill inte dra in en ny FW innan jag vet ifall det hjälper. Sist jag gjorde det så sket det sig kungligt med raderad FW och utan möjlighet att läsa in en ny vilket resulterade att jag var tvungen att få ut en ny på garanti. Detta kan ju vara ett HW fel också eftersom det har uppkommit hux flux bara. Jag är ingen som drar in en ny FW bara för att. If it ain't broke, don't try to fix it men i det här fallet så måste något göras. Så, ny FW och isåfall vilken version? :)

Postad 14 July 2009 - 11:24

Jon Fors
  • Jon Fors
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Howdy alla tvixlovers,

Så, ny FW och isåfall vilken version? :)

Jag har kört 1.7.11 i nån vecka nu och den fungerar verkligen perfekt. Har inte märkt några problem med uppspelning av nån film, vare sig iso eller mkv. DTS fungerar fint mot mitt högtalarsystem. Det enda som stör lite är att man måste ändra mellan analogt och digitalt ljud i setup beroende på om man vill ha ljud till TV via HDMI eller till surround via coax. Men det verkar vara så med alla FW som jag testat.
Kör både från intern hdd samt streamat via netshare från datorn. Däremot har jag läst att vissa inte får igång ftp funktionen längre. Men den använder inte jag så det kan jag inte uttala mig om.

Postad 14 July 2009 - 13:05

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Tack för svaret. Jag ska pröva .711 versionen. FTP funktionen är bra när man ska dra ner SRT-filer eller MP3 till tvixen så det hade ju varit bra att få behålla den men av två onda ting...

Postad 19 July 2009 - 19:29

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Begränsningar att visa antal mappar i nya betan?
Har laddat in 1.7.11 och nu visas inte vissa mappar, samtliga finns kvar när jag kopplar tvixen till datorn.

Mina filer syns, men inte mina ikoner. Skulle man göra något mer än ha en icon.tvix-fil för att aktivera detta visningsläge?

Någon som testat 1.7.15?

Postad 22 July 2009 - 15:36

polpotkin
  • polpotkin
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Tror min 5100 har gått sönder :)

Får inte fram någon bild när jag startar den. Står bara boot i ca en halv sekund sen är displayn helt svart. Men när jag kopplar den till datorn så kan jag se vad som finns på hårddisken.

Hade igång den igår kväll senast och nu i morse så får jag ingen bild.. skumt

Redigerat av polpotkin, 22 July 2009 - 15:37.

Postad 26 July 2009 - 21:09

Unregistered23995e7c
  • Unregistered23995e7c
  • Lärjunge

• 279 inlägg
  • 0

Tror min 5100 har gått sönder :)

Får inte fram någon bild när jag startar den. Står bara boot i ca en halv sekund sen är displayn helt svart. Men när jag kopplar den till datorn så kan jag se vad som finns på hårddisken.

Hade igång den igår kväll senast och nu i morse så får jag ingen bild.. skumt

Du kan ju testa att göra en reset...

Tryck på stop och setup på själva Tvix:en samtidigt (har jag för mig)

Postad 03 August 2009 - 14:12

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Jag har testat att koppla in en USB DVD-spelare (egentlligen brännare men brännardelen går inte att använda) till TVIX. Egentligen var det mest för att testa gränserna men det kan finnas fördelar med det också när det gäller hembrända skivor. Om man har en vanlig DVD-spleare utan HDMI-uttag så får man bättre bildkvalitet med TVIX (HDMI-kopplad).
Ett alternativ kan ju vara att använda DVD-spelaren i datorn via nätverk.

Jag har använt en USB spelare till Tvixen och det funkar. BluRay funkar inte för Tvixen har inget stöd för BluRay. Kan inte ens spela upp en skiva kopierad till HDD:en. Har testat att koppla upp Tvixen mot en nätverks DVD-läsare men har inte lycktas. Har nu köpt en stationär BluRay-spelare...

Postad 03 August 2009 - 23:12

polpotkin
  • polpotkin
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0

Du kan ju testa att göra en reset...

Tryck på stop och setup på själva Tvix:en samtidigt (har jag för mig)

Testade det men funkade inte ^_^

Postad 14 August 2009 - 07:13

Honda
  • Honda
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0

Vad menar ni med Dts stöd? Har fattat det som att Dts fungerar digitalt till stärkaren, men inte skalas ner till stereo, men nu ikväll provade jag två olika 1080p filmer med Dts ljud och båda tappade ljudet efter en liten stund (digitalt till förstärkaren via optisk). Provade senare en annan 1080p men då med DD ljud och den fungerade utan problem samt en 720p med Dts. Kan det vara någon begränsning i överföringen? Några tips?

Glömde, jag har betan 1.7.5.

Uppgraderade från 1.7.5 till 1.7.15 och då försvann problemen jag hade med att ljudet försvann och att det hackade lite när jag spelade 1080p mkv filer :) . (Vid denna uppgradering sparades alla inställningar). Provade bara att spela upp filmer, så jag har inte märkt några andra buggar.

Postad 15 August 2009 - 11:01

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Uppgraderade från 1.7.5 till 1.7.15 och då försvann problemen jag hade med att ljudet försvann och att det hackade lite när jag spelade 1080p mkv filer ;) . (Vid denna uppgradering sparades alla inställningar). Provade bara att spela upp filmer, så jag har inte märkt några andra buggar.

Inga problem med att se alla filer/mappar? Funkar icon-mode?
Funkar inte för mig i alla fall...

Postad 16 August 2009 - 13:29

Gfer
  • Gfer
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hejsan, jag behöver lite hjälp, jag har flera filer med DTS 6ch ljud, men jag har ingen förstärkare och skulle vilja köra dessa genom högtalaren på tvn, i inställningar kan jag inte ändra DTS ljud till analog, det är grått. Jag kör på HDMI kabel mellan tvn och tvixen. Jag kör alldedes senaste FW 1.7.15.

Postad 16 August 2009 - 17:55

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Hejsan, jag behöver lite hjälp, jag har flera filer med DTS 6ch ljud, men jag har ingen förstärkare och skulle vilja köra dessa genom högtalaren på tvn, i inställningar kan jag inte ändra DTS ljud till analog, det är grått. Jag kör på HDMI kabel mellan tvn och tvixen. Jag kör alldedes senaste FW 1.7.15.

De nya FW från i år (1.7.5, 1.7.9, 1.7.11 och 1.7.15) har ingen DTS till analog, det är bortplockat. Enda sättet att höra DTS på dessa FWs är via digital ljudutgång till förstärkare. Det suger men så är det.

Postad 16 August 2009 - 18:07

Gfer
  • Gfer
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Ok, men om jag nergraderar till en äldre version så borde det fungera? Vilken version rekommenderas då? Spelar nu för tiden mest HD filmer i mkv format, kanske iso ibland.

Redigerat av Gfer, 16 August 2009 - 18:08.

Postad 16 August 2009 - 21:36

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Ok, men om jag nergraderar till en äldre version så borde det fungera? Vilken version rekommenderas då? Spelar nu för tiden mest HD filmer i mkv format, kanske iso ibland.

Jag kör med 1.4.52 tills DTS har fixats i den nya FW:n

Postad 16 August 2009 - 21:55

Gfer
  • Gfer
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Låter bra, körde in den med. Stöd för ASS undertexter verkar lite konstigt jämfört med dem senaste dock. Men det är väl bara att byta tillbaka om det skulle bli för dåligt.

Postad 17 August 2009 - 10:53

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Låter bra, körde in den med. Stöd för ASS undertexter verkar lite konstigt jämfört med dem senaste dock. Men det är väl bara att byta tillbaka om det skulle bli för dåligt.

... och ISO funkar inte med denna FW.

Postad 17 August 2009 - 12:59

Unregistered2b81a10f
  • Unregistered2b81a10f
  • Veteran

• 2047 inlägg
  • 0

Har kört med 1.4.52 sedan den kom ut och har inga problem alls med omdöpta .img-filer.
Jag kör allt via nätverket dock..

Postad 17 August 2009 - 13:55

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Har kört med 1.4.52 sedan den kom ut och har inga problem alls med omdöpta .img-filer.
Jag kör allt via nätverket dock..

Sant. Det är från intern disk som det hackar.

Är det någon av de nya FW´s som inte har problem med att filer försvinner?
Har annars upplevt ett lyft av både bildspel och mp3-uppspelning på det lilla jag testat.

Postad 17 August 2009 - 14:48

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Att det inte funkar är lite hårt att säga. Var 10:e iso/img stannar för mig så att jag får starta om filmen (ibland hela tvixen). Sedan brukar jag kunna se resten av iso:n utan problem. Hackande har jag aldrig upplevt tror jag.

Så visst, det är absolut inte felfritt men det går att kolla på (för mig iaf)

Postad 18 August 2009 - 20:17

SkitfulApa
  • SkitfulApa
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har lite frågor ang 4100sh.

Jag har gjort filmfodral och sparat dem som både png och jpg men tvixen vägrar visa dem som är png, hur kommer det sig? Dem som är jpg funkar jätte bra men då kan jag inte ha transparant.

Jag hitta nyaste firmware till 4100 men när jag uppdatera så vart tvixen jätte seg i menyerna när man ska välja film... nån som vet hur jag löser det?

Bifogad fil(er)

Postad 19 August 2009 - 09:11

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har lite frågor ang 4100sh.

Jag har gjort filmfodral och sparat dem som både png och jpg men tvixen vägrar visa dem som är png, hur kommer det sig? Dem som är jpg funkar jätte bra men då kan jag inte ha transparant.

Jag hitta nyaste firmware till 4100 men när jag uppdatera så vart tvixen jätte seg i menyerna när man ska välja film... nån som vet hur jag löser det?

Döp om dina .png till .jpg och testa. Så gjorde jag.
Dock har jag problem med icon-mode i de nyaste FW's.

PS. Har du testat Tvixie? Smidigt sätt att automatiskt ladda hem covers/beskrivningar.

Postad 19 August 2009 - 14:24

SkitfulApa
  • SkitfulApa
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Döp om dina .png till .jpg och testa. Så gjorde jag.
Dock har jag problem med icon-mode i de nyaste FW's.

PS. Har du testat Tvixie? Smidigt sätt att automatiskt ladda hem covers/beskrivningar.

tack för ditt svar!!

Nej det har jag inte testat. Vart kan jag hitta det?

Hur blir jag av med nyaste FW? Det är sjukt störande att det tar 30sek att ladda varje sida när man ska välja film ;) Jag försökte uppdatera med en äldre fw men det verkade inte gå..

Postad 19 August 2009 - 18:41

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

tack för ditt svar!!

Nej det har jag inte testat. Vart kan jag hitta det?

Hur blir jag av med nyaste FW? Det är sjukt störande att det tar 30sek att ladda varje sida när man ska välja film ;) Jag försökte uppdatera med en äldre fw men det verkade inte gå..

www.tvixie.com
Programmet skapar omslagsikon + bakgrundsbild med filminformation.

Postad 19 August 2009 - 20:27

Bond_007
  • Bond_007
  • Lärjunge

• 308 inlägg
  • 0
På tal om tvixie...testade det förr en gång och skapade omslag och info till filmerna.
Allt gick bra men när jag startade tvixen och skulle bläddra bland filmerna så gick allt segt.
För det första så tog det tid att ladda alla omslag när man gick in i filmmappen, sen när man valde en film så tog det även där tid att ladda filminfon.....

Någon som har upplevt samma sak? ;)

mvh Bond_007

Postad 20 August 2009 - 11:09

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

På tal om tvixie...testade det förr en gång och skapade omslag och info till filmerna.
Allt gick bra men när jag startade tvixen och skulle bläddra bland filmerna så gick allt segt.
För det första så tog det tid att ladda alla omslag när man gick in i filmmappen, sen när man valde en film så tog det även där tid att ladda filminfon.....

Någon som har upplevt samma sak? :(

mvh Bond_007

För mig rasslar det på ganska snabbt. Kör från intern disk med en äldre FW.

Postad 20 August 2009 - 17:44

Unregistered841d930f
  • Unregistered841d930f
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0
Jag använder tvixie, streamar filmer och kör med FW 1.7.9 och
det rasslar på fint.

Postad 23 August 2009 - 13:13

SkitfulApa
  • SkitfulApa
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
kan nån förklara hur man byter till en äldre fw?

Postad 24 August 2009 - 15:40

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Det ska bara vara att ladda in den på samma sätt som en ny...

Postad 24 August 2009 - 19:57

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Du kanske måste göra en "factory reset" först: håll inne "Stop"-knappen och tryck samtidigt på "Setup"-knappen. Sedan får du ställa in upplösning och allt igen men inget på disken försvinner. Efter det borde det gå att nedgradera fw utan problem.

Postad 25 August 2009 - 12:05

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0
Någon som har hört något om en slutligt FW på senaste betan?

Postad 25 August 2009 - 12:20

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Någon som har hört något om en slutligt FW på senaste betan?

Nej, jag har lagt ett meddelande till Dvico med kommentarer på deras senaste beta men inte fått något svar.
Det är nog bra ju fler som stöter på...

Postad 25 August 2009 - 12:56

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Det verkar som att de har fastnat på något och inte orkat lägga tid på att göra färdigt tyvärr. Nu är ju nyare modeller på gång (M-6600 och en ny värstingmodell) så tyvärr verkar det som att det inte kommer att komma någon ny färdig fw :)

Postad 25 August 2009 - 14:53

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Det verkar som att de har fastnat på något och inte orkat lägga tid på att göra färdigt tyvärr. Nu är ju nyare modeller på gång (M-6600 och en ny värstingmodell) så tyvärr verkar det som att det inte kommer att komma någon ny färdig fw :)

Jag utnyttjar inte DTS, men jag förstår att det är ett avbräck för många att detta stöd har försvunnit.
Förutom detta så verkar det som att mycket annat blivit bättre (ISO-uppspelning, mp3, slideshow), men det är ju en riktig showstopper att inte alla filer syns. Man tycker att detta inte skulle vara så stor sak att fixa till.

Vi får väl utnyttja vår 3-åriga reklamationsrätt och lägga pengarna på en ny variant...

Postad 25 August 2009 - 22:34

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Vi får väl utnyttja vår 3-åriga reklamationsrätt och lägga pengarna på en ny variant...

Ja, jag har varit inne på den linjen också.
Som jag ser det så finns det inte någon FW som klarar både ISO, mkv och DTS utan hacka, strula, vara tyst eller något annat tjaffs. Om ni reklamerar (och framför allt om ni lyckas) skriv det då här. Så får vi andra lite mer kött på benen (OBS, utan glaze eller marinad).

Redigerat av Unregistered9a2220f8, 25 August 2009 - 22:35.

Postad 25 August 2009 - 22:48

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Ja, jag har varit inne på den linjen också.
Som jag ser det så finns det inte någon FW som klarar både ISO, mkv och DTS utan hacka, strula, vara tyst eller något annat tjaffs. Om ni reklamerar (och framför allt om ni lyckas) skriv det då här. Så får vi andra lite mer kött på benen (OBS, utan glaze eller marinad).

Det ska inte vara några problem med att få till en reklamation. Det finns ju ett antal sidor med inlägg här som visar att det varit problem från start. Du får kanske inte pengarna tillbaka men en annan modell eller liknande.

Jag gjorde faktiskt så med en 2,5 år gammal Dilog PVR som aldrig fick en fungerande FW. Siba bytte den mot en ny modell som var stabil.

Postad 26 August 2009 - 06:13

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0
Funkar inte filmer med DTS ljud längre? eller är det något jag missat?
Jag avkodar DTS i förstärkaren.

Postad 26 August 2009 - 10:15

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Funkar inte filmer med DTS ljud längre? eller är det något jag missat?
Jag avkodar DTS i förstärkaren.

Ingen fara, det gäller bara dem som vill ha DTS avkodat i tvixen för att köra ut via hdmi/analogt direkt till tv:n. De nya fw:s klarar inte det.

Postad 26 August 2009 - 14:25

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Det ska inte vara några problem med att få till en reklamation. Det finns ju ett antal sidor med inlägg här som visar att det varit problem från start. Du får kanske inte pengarna tillbaka men en annan modell eller liknande.

Jag gjorde faktiskt så med en 2,5 år gammal Dilog PVR som aldrig fick en fungerande FW. Siba bytte den mot en ny modell som var stabil.

Det känns konstigt att jag ska skriva följande med tanke på vilken galla jag spytt över 4100 (den som jag haft) men:

Jag håller med om principen att det ska vara möjligt att byta in en pryl som inte uppfyller de specifikationer som fanns vid köpitllfället. Jag vill minnas att ISO fanns med på listan över format som 4100 skulle klara enligt spec när jag köpte min 4100. Däremot är jag rätt så övertygad om att MKV inte fanns med på listan. När det gäller DTS har jag inget minne alls.

Det finns FW som klarar att köra ISO alldeles utmärkt.

Vad jag egentligen vill ha sagt är att ni nog bör ha rätt så torrt på fötterna om ni vill byta. Ni bör i så fall kunna visa att någon vid köptillfället har lovat (muntligt eller skriftligt) att 4100 ska klara att köra t.ex. MKV och DTS samt att det är en viktig funktion för er. Om ni kan det så tror jag att ni har underlag för att kräva ett byte.

EDIT: Det enda som jag själv var missnöjd med var inspelning av HDTV. Hade det inte varit för det hade jag antagligen fortfarande haft kvar min 4100.

Redigerat av Goeran, 26 August 2009 - 14:30.

Postad 27 August 2009 - 09:06

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Jag håller med dig Göran. I stort sett klarar 4100 mer än vad som utlovades från början. Vill man endast ha stabil uppspelning av vad som utlovades vid säljstart så finns det en gammal fw som fixar det. Men då missar man mkv, uppspelning av blu-rayimage mm.

Postad 27 August 2009 - 09:11

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Det känns konstigt att jag ska skriva följande med tanke på vilken galla jag spytt över 4100 (den som jag haft) men:

Jag håller med om principen att det ska vara möjligt att byta in en pryl som inte uppfyller de specifikationer som fanns vid köpitllfället. Jag vill minnas att ISO fanns med på listan över format som 4100 skulle klara enligt spec när jag köpte min 4100. Däremot är jag rätt så övertygad om att MKV inte fanns med på listan. När det gäller DTS har jag inget minne alls.

Saxat från Canman´s hemsida:

"Video: H.264, MPEG-1, MPEG-2, (VOB, ISO, IFO), AVI, TP, WMV9, tp, trp, ts, .mkv (Matroska) Upplösning: 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i

Audio: MP3, WMA, AAC, Ogg, PCM, AC3, M4A, DTS Pass Through och nedmixning "

Postad 27 August 2009 - 09:47

menhallå
  • menhallå
  • Beroende

• 1014 inlägg
  • 0

Jag håller med dig Göran. I stort sett klarar 4100 mer än vad som utlovades från början. Vill man endast ha stabil uppspelning av vad som utlovades vid säljstart så finns det en gammal fw som fixar det. Men då missar man mkv, uppspelning av blu-rayimage mm.

Que!?! finns det stöd för blu-ray nu ? Dvs man tar en säkerhetskopia på en BD skiva till HDD och spelar upp den via tvixen. Vadå "image" ? Måste man konvertera först? Får man med kapitel och texter etc?
Äh, jag som redan köpt en stationär BD-spelare.

Postad 27 August 2009 - 11:24

Slim Shady
  • Slim Shady
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Jag köpte inte min 5100 lika tidigt och på min kartong finns en dekal som utlovar MKV-stöd samtidigt som ISO står med i den ursprunligt tryckta specifikationen, så jag tycker inte att den lever upp till detta fullt ut.

Postad 27 August 2009 - 11:32

Unregistered9a2220f8
  • Unregistered9a2220f8
  • Användare

• 147 inlägg
  • 0

Saxat från Canman´s hemsida:

"Video: H.264, MPEG-1, MPEG-2, (VOB, ISO, IFO), AVI, TP, WMV9, tp, trp, ts, .mkv (Matroska) Upplösning: 1080p, 1080i, 720p, 576p, 576i

Audio: MP3, WMA, AAC, Ogg, PCM, AC3, M4A, DTS Pass Through och nedmixning "

För mig känns ju det där som rätt torrt!
Ska ta och dra iväg ett mail till Dvico.

Postad 27 August 2009 - 14:05

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Que!?! finns det stöd för blu-ray nu ? Dvs man tar en säkerhetskopia på en BD skiva till HDD och spelar upp den via tvixen. Vadå "image" ? Måste man konvertera först? Får man med kapitel och texter etc?

Jag slant visst på tangentbordet där, det är de nya fw till 6500 som klarar BD-image.

Jag köpte inte min 5100 lika tidigt och på min kartong finns en dekal som utlovar MKV-stöd samtidigt som ISO står med i den ursprunligt tryckta specifikationen, så jag tycker inte att den lever upp till detta fullt ut.

Ja, de har väl lagt till MKV-stödet i specen efter att jag köpte då antar jag. Just MKV-stödet är det ju iof inget fel på :(
Prova att reklamera, man kan väl inte få något värre svar än nej.

Postad 28 August 2009 - 00:29

SkitfulApa
  • SkitfulApa
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Nu är min tvix helt körd.... installera en ny FW och den vart cp så testa jag en äldre å nu kan inte tvixen hitta hårddisken :D va fan gör jag nu?

Postad 28 August 2009 - 05:46

Goeran
  • Goeran
  • Forumräv

• 601 inlägg
  • 0

Nu är min tvix helt körd.... installera en ny FW och den vart cp så testa jag en äldre å nu kan inte tvixen hitta hårddisken :D va fan gör jag nu?

Det är inte säkert att det hjälper men du kan prova en "Factory Reset". Boota Tvixen och när den har bootat tryck och håll inne Setup och Stop på Tvixen (inte fjärren) tills det står "Saving" i Tvixens display. Antagligen bootar den om själv men om den inte gör det boota om manuellt.

Postad 28 August 2009 - 16:08

Unregistered1d33b6c9
  • Unregistered1d33b6c9
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0
Någon som vet vad största storlek på en extern hdd kan vara? Är det 1 TB eller går det med större?

Postad 28 August 2009 - 17:19

Unregisteredb32e32da
  • Unregisteredb32e32da
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Någon som vet om nedmixning av DTS kommer att finnas med när den nya skarpa versionen släpps? Det borde det väl?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.