ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 27 mars 2008 - 02:13
Unregistereda7b0d7a3
-
Unregistereda7b0d7a3
-
Lärjunge
-
-
433 inlägg
Jag skall testa och göra det för ringt ett antal ggr men får svaret att vi kan bara kompensera dig med 300:- mvh Peter ringde igen för att reklamera min hd box,ville att dom häver köpet men gick ej dom kunde erbjuda 300:- i kompensation som jag sa nej till,vad skall man göra nu åt saken skall man vänta på FW 22222 eller
Någon som har har lyckats få sin box hävd
mvh peter
Ni som vill häva köpet ringer 08-553 630 00 och ber att bli kopplad till kundrelationer. Säg att ni inte är nöjd pga de bildproblem som boxen ger och att ni inte längre vill vänta på eventuella mjukuppdateringar. Begär också ersättning för abbonemangskostnader för den tid ni haft boxen.
Svårt att tro att de nekar er att häva köpet.
Funkar inte detta så har ni enligt distansavtalslagen 30 dagar på er att ångra köpet (spelar ingen roll om ni använt produkten, så länge den är i väsentligen oförändrat skick). Ni som haft boxen längre än 30 dagar kan med största säkerhet också ångra köpet. Detta eftersom Comhem inte informerat om mjukvaruproblemen i boxen vid köpet. De har känt till bristerna i mjukvaran åtminstone sen december 2007. Detta ska de informera om vid köpet enligt distansavtalslagen. Har de inte gjort det förlängs din ångerrätt till 1 år, enligt samma lag, vilket öppnar upp för de flesta här att ångra sina köp.
Vid ångrat köp får man oftast stå för returfrakten själv. Så på det sättet är det bättre om man kan reklamera som fel i varan i stället för att ångra köpet.
Postad 27 mars 2008 - 08:54
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Är det kundservice eller kundrelationer du har pratat med? Tror inte kundservice har befogenhet att ge mer än 300kr. Kundrelationer har större befogenheter.
Postad 27 mars 2008 - 08:55
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Men har du inte fått följdfrågor, nu när du konstaterat att FW .15 inte alls är som FW .12 som du testade och tyckte var bra ( eller bättre än FW .10 ) De måste väl ha kontaktat dig igen .. kan man tycka ?
Jorå jag har hela tiden haft dialog med Comhem och dialogen funkar faktiskt över förväntan. Det finns inte så mkt att diskutera om FW15, it sucks, gör om, gör rätt. Vad man kan diskutera är varför det hände (igen) - ser inte riktigt vad jag kan göra åt det dock, annat än att man gör det indirekt genom att fortsätta påpeka fel. Tror jag har minst sagt begränsade möjligheter att påverka comhems relation till humax samt den senares arbetssätt. Men jag tar gärna emot förslag om nån har nån idé om vad som kan göras här, jag har bara föreslagit spanking  . Jag frågade förövrigt vad Humax inte förstod i orden "kör som FW12 fast utan låsningsbugg" och Comhem undrar samma sak...  FW12+buggfix hade varit en platform att utgå ifrån, det krävs ytterliggare åtgärder för att det ska vara riktigt bra (främst på HD-sidan, plus att vi vill ha 576i för SD), men det hade varit en ok grund att stå på efter trasslet med FW10 (&FW15).
Redigerat av pacman, 27 mars 2008 - 08:56.
Postad 27 mars 2008 - 09:30
Unregistered421f5d40
-
Unregistered421f5d40
-
Beroende
-
-
1 364 inlägg
Har ringt & reklamerat min box ingen pga nya uppdateringing & begärde kompensation . Har haft den i sedan Dec 07 & jag fick 1 månads TV (199 kr) + HD paktet gratis i 6 mån . Så jag är nöjd med det erbjudandet tillsvidare .
Postad 27 mars 2008 - 13:08
frhape
-
frhape
-
Lärjunge
-
-
276 inlägg
edit
Redigerat av frhape, 27 mars 2008 - 13:09.
Postad 27 mars 2008 - 13:48
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Pacman
Det låter bra ...
Det finns så klart inte mycket mer att göra, än det du redan gjort ..
Dvs. tala om för dem vad som är fel och vad de kan göra så att det blir rätt.
Det viktigaste för oss .. är att detta nått fram till comhem och att de förstått det
och av vad du säger .. tolkar jag det som att de förstår vad du säger ..
Nu skall Humax också förstå detta .. Så mitt förslag .. är att comhem fixar
fram en korean som både talar svenska och koreanska som fattar orden
på båda språken .. Kan faktiskt vara så att missen ligger i översättning
från svenska till engelska till koreanska som sedan går samma väg tillbaka,
Maveric
Postad 27 mars 2008 - 15:20
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Det viktigaste för oss .. är att detta nått fram till comhem och att de förstått det och av vad du säger .. tolkar jag det som att de förstår vad du säger ..
Ja jag är övertygad om att de förstår vad jag säger. Vad jag dock inte fått nån riktigt bra på kvitto på är om det fattas några konkreta beslut baserat på det. Så om den över förväntan fungerande dialogen mynnar ut i nått återstår att se mao. Ska dock tillägga att de, iaf numera (hur det var förr vet jag inte, gissar på sämre eftersom banding/blocking borde tagits bort FÖRE dag 1...) verkar på egen hand vara fullt kapabla till att identifiera de fel vi pratar om i denna tråd (och det jag rapporterar). Så det är nog (baserat på det det intryck jag fått av dem) inte teknisk inkompetens som är främsta orsaken till allt FW-strul (utan andra orsaker - du har säkert berört några av dem i nått inlägg). Kan faktiskt vara så att missen ligger i översättning från svenska till engelska till koreanska som sedan går samma väg tillbaka,
Hehe japp, vem vet, "fix the hanging-bug" kanske på koreanska låter som "pajja scart-signalen vid HD"... Ärligt talat så tror jag du har en poäng här, att språk-problem kan vara en iaf bidragande faktor till det FW-strul som varit.
Postad 27 mars 2008 - 15:26
aiity
-
aiity
-
Amatör
-
-
54 inlägg
Jag ringde precis Comhem och felanmälde boxen, dum som jag är så har jag inte gjort det tidigare. Har ägt super boxen i drygt 2 månader nu. Hursomhelst så ville hon påpeka att det inte var ett känt fel, och att alla hade olika fel, beroende på vilken box dom hade? Trodde alla hade samma sorts hdbox.
Iaf så frågade hon efter portkoden hem till mig och sa att jag skulle kontaktas, vilket jag gav.
En timma senare ringer hon och säger att det tydligen var ett "känt" fel och att jag skulle kompenseras från idag tills det blir fixat. Men jag ska fortsätta betala som vanligt. För att senare få tillbaka det jag betalat....
Så ni som inte gjort en felanmälan borde göra det om ni vill ha kompensation.
Redigerat av aiity, 27 mars 2008 - 15:27.
Postad 27 mars 2008 - 15:36
pelle2004
-
pelle2004
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Hehe japp, vem vet, "fix the hanging-bug" kanske på koreanska låter som "pajja scart-signalen vid HD"... 
pacman, kolla innlägg 5596, är det samma bugg?
Postad 27 mars 2008 - 17:09
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Som jag ser de är det några saker kvar att fixa.
Fixa flimret i p upplösningen.
Fixa mer skärpa i 1080i
Fixa 720p signalen i scartutgången
Fixa så man kan få 576i i hdmi utgången
Glömt något?
Postad 27 mars 2008 - 17:48
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Fixa flimret i p upplösningen. Fixa mer skärpa i 1080i Fixa 720p signalen i scartutgången
Glömt något?
det konstaterade vi redan då fm släpptes
Postad 27 mars 2008 - 21:18
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
har tråden dött nu? har ju vart tyst ett bra tag nu
Postad 27 mars 2008 - 21:33
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Finns väl inget mer att klaga på just nu när alla buggar i FW15 blivit kända.
Chefen på CH, Magnus Claar, har tydligen försökt nå mig på telefon efter mitt mail till honom. Det låg en lapp i brevlådan om det idag. Det kan kanske tolkas som att de tar problemen på allvar. Vem vet? Fick dock aldrig något svar på mailen från honom.
Wasgo
Redigerat av Unregistered7ae15c99, 27 mars 2008 - 21:45.
Postad 27 mars 2008 - 22:37
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Om jag personligen får tolka varför Magnus väljer telefonen, är att det i efterhand är svårt att återge relevant information till er andra därute. Bara en tanke.
W
Postad 27 mars 2008 - 23:06
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Så klart är det bättre att inte skicka mail, då de flesta här är lojala sina vänner
framför comhem och publicerar mailet i tråden
Maveric
Postad 28 mars 2008 - 00:10
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Fixa flimret i p upplösningen. Fixa mer skärpa i 1080i Fixa 720p signalen i scartutgången
Glömt något?
Jag frågade om jag glömt något! Hade räckt med ett nej eller ett eventuellt tillägg (om man vill). Ska man prompt vara otrevlig så kan man ju bara låta bli att svara. I nästa inlägg undrar du om tråden dött...Ja med denna typen av respons så lär det inte bli bättre.
Postad 28 mars 2008 - 01:42
Ticalo
-
Ticalo
-
Forumräv
-
-
841 inlägg
Enligt chs kundservice så skulle det komma en nyare FW som skulle fixa alla dessa buggar!
Men jag ville dock inte prova längre o hoppas i onödan. Fick lämna tillbaka boxen och abonnemanget!
Glad att jag slipper skiten iallafall!
Lycka till med er alla!
Postad 28 mars 2008 - 01:45
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
plus att vi vill ha 576i för SD
Tror det hade löst mycket av boxens problem om vi fått en original inställning som inte gjorde ett skit med signalen .. utan bara släppte igenom den. För det måste vara en mycket kass tv för att den inte skulle fixa det bättre än boxen vad gäller SD kanalerna. Dvs " Original 576i - 720p - 1080i " Tror du att du kan få dem till att förstå detta Pacman ? Du kan väl ringa upp någon på Koreanska ambasaden som får ge dig en översättning som comhem kan lämna direkt till Humax Viktigt är .. att signalen får passera oberörd .. Jag tror inte ens SVT HD får passera .. Boxen gör något med den kanalen också .. trots att kanalen är 720p och boxen står i original 720p Att sedan original och de manuella inställningarna skiljer sig .. kan jag inte förstå .. Det borde inte vara någon skillnad när det är samma upplösing på signalen som boxen är ställd i .. Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 01:48.
Postad 28 mars 2008 - 01:52
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Glömt något?
Jag frågade om jag glömt något! Hade räckt med ett nej eller ett eventuellt tillägg (om man vill). Ska man prompt vara otrevlig så kan man ju bara låta bli att svara. I nästa inlägg undrar du om tråden dött...Ja med denna typen av respons så lär det inte bli bättre.
ehh men snälla mednade alls att va o trevlig jag tog ditt inlägg som att du promtade felen.. med detta svar du lade ut så va det mer otrevligt så jag bara säger orka tjafsa inte värt det bara onödigt!!!
Postad 28 mars 2008 - 09:08
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
kolla innlägg 5596, är det samma bugg?
Samma? Näe jag syftade på 720p-kanaler via Scart. Noterar din bugg. MaVeRiC>> Har tjatat mkt om 576i via hdmi och jag har redogjort tydligt för dem varför det är önskvärt. Men som sagt, inget konkret besked än... Det är önskvärt främst av den anledningen att förutom lite skum skärpehantering så är ett kringgående av boxens deinterlaceing det enda jag uppenbart saknar när det gäller "Original SDTV" i FW12. Har iaf inte noterat några andra betydande bild-fel vid "Original SDTV" uppspelning.
Redigerat av pacman, 28 mars 2008 - 09:11.
Postad 28 mars 2008 - 09:27
Unregistered1465
-
Unregistered1465
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
borta
Redigerat av Unregistered1465, 28 mars 2008 - 17:37.
Postad 28 mars 2008 - 10:02
whitepointer
-
whitepointer
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Hmm, hoppsan. Den finns där men ingen åtkomst än så länge...smyger de in den sådär för o försöka behålla lite kunder tro. Tror nog de kände sig tvingade i detta läget.
Fick också 50% rabatt på abbet till problemet ev är löst.
Postad 28 mars 2008 - 10:24
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
Glömt något?
ehh men snälla mednade alls att va o trevlig jag tog ditt inlägg som att du promtade felen.. med detta svar du lade ut så va det mer otrevligt så jag bara säger orka tjafsa inte värt det bara onödigt!!!
Jag tror det kan vara av vikt att då och då sammafatta våra fynd. Tråden är fasligt lång. För egen del vill jag lägga till suddighet vid bruk av 720p-läget, fortsatt problematik med upplösningsväxlingar med HDMI (fruktansvärt störande) samt digitala artefakter, t.ex. hackiga diagonala linjer, vid original 576p. Sedan en tid märker jag också av mer av dålig lip-sync än förr. Om detta har med nya fw:n vad jag inte.
Postad 28 mars 2008 - 11:22
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Här kommer lite info från nån kille som säger att han jobbar på teknisk support. Han tycks till höra de "fåtalet" kunder som "upplever" problem med Humax boxen. https://www.minhembi...s...9100&st=331
Postad 28 mars 2008 - 13:43
Matte_86
-
Matte_86
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Här kommer lite info från nån kille som säger att han jobbar på teknisk support. Han tycks till höra de "fåtalet" kunder som "upplever" problem med Humax boxen.
https://www.minhembi...s...9100&st=331
Japp och den killen är här inne nu också så ni kan säkert fråga mig om ni har några frågor så ska jag se om jag kan hjälpa er
Postad 28 mars 2008 - 14:28
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Här kommer lite info från nån kille som säger att han jobbar på teknisk support. Han tycks till höra de "fåtalet" kunder som "upplever" problem med Humax boxen.
Japp och den killen är här inne nu också så ni kan säkert fråga mig om ni har några frågor så ska jag se om jag kan hjälpa er
jepp då kommer första frågan när kommer ny Firmware som rättar de felen haha
Postad 28 mars 2008 - 15:02
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
En liten fundering: hur viktigt är det egentligen med de sk "3 hål i väggen" vs ett vanligt, gammalt, antennuttag med 2 hål (tv,radio)? Kan det påverka om folk får dassig bild bild på HDTV eller skall det inte funka alls med två hål? Eller är enbart signalstyrka/kvalitet indikeringen på signalen som avgör? från ComHem's sida: Fyra krav för att kunna se HDTV 1) att hushållet är uppgraderat med tre hål i tv-jacket. Gör en sökning här om fastigheten du bor i är klar för HDTV. 2) att man har en HD-ready tv. 3) att man har Com Hems certifierade HD-box Humax CXHD-1000 C. 4) att man något av grundabonnemangen Digital-tv Small, Medium, Medium 8 Favoriter eller Large.
Postad 28 mars 2008 - 15:08
yngwie_mp3
-
yngwie_mp3
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Jag har flyttat in i ett helt nytt hus som har comhem, men endast "gammalt" 2 antennuttag, kan jag då inte köra HDTV? Mitt hus finns ännu inte registrerat som comhemhus pga att det är så nyligen vi fick comhem. Vet att det är fiber till fastigheten samt fiber till varje lägenhet.
Redigerat av yngwie_mp3, 28 mars 2008 - 15:14.
Postad 28 mars 2008 - 15:37
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1 242 inlägg
Jag har flyttat in i ett helt nytt hus som har comhem, men endast "gammalt" 2 antennuttag, kan jag då inte köra HDTV? Mitt hus finns ännu inte registrerat som comhemhus pga att det är så nyligen vi fick comhem. Vet att det är fiber till fastigheten samt fiber till varje lägenhet.
Jag har också 2 hål men har fungerande HD-TV (och tydligen milsvida bättre kvalitet än övriga...  ) men det skall snart uppgraderas i förening till 3 hål så jag var lite nyfiken om jag kunde tänkas få *ännu bättre* kvalitet då när det funkar så bra med två hål trots att det står att 3 hål är ett krav. Jag gissar att dock kablarna ändå är uppgraderade tidigare men att uttaget inte är bytt då det skall gå på bara 15 minuter för uppgraderingen till 3 hål.
Redigerat av rickardl, 28 mars 2008 - 15:37.
Postad 28 mars 2008 - 15:42
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
rickardl: Spelar ingen roll om det är 3 hål i väggen. Huvudsaken är att det är uppgraderat i övriga huset vilket det sällan är om man själv inte har 3hål i väggen. Kontrollera om du kan få bredband från comhem på deras hemsida. Kan du inte få det så kommer inte heller HDtv fungera trolígen. "3 hål i väggen" är som en certifiering att förstärkaren i fastigheten klarar de högre banden HDtvkanalerna och bredband ligger i. Det kan såklart fungera även om det inte är uppgraderat men comhem kan ej svara för att det gör det eller inte.
yngwie_mp3 : Hus? Som i villa? Sällan villor har möjlighet till bredband/HDtv från comhem. Näten är oftast för dåliga (avtappningsnät).
Postad 28 mars 2008 - 15:47
yngwie_mp3
-
yngwie_mp3
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
yngwie_mp3 : Hus? Som i villa? Sällan villor har möjlighet till bredband/HDtv från comhem. Näten är oftast för dåliga (avtappningsnät).
Det gäller bostadsrätt (nybyggd fastighet)
Postad 28 mars 2008 - 16:44
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
alltså vad är detta för snack man kan inte få dassig bild på grund av gammla o dåliga kablar det är hur som hällst digitalt allt skickas som paket och packas upp i digital boxen detta handlar enbart en pissig box med en mycket pissig firmware
Postad 28 mars 2008 - 17:35
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
... och då har vi Canal + Sport HD i utbudet fr o m nu. Ljudet kom direkt men bilden först efter ca 10 sek. Inget höjdarutbud, men Pool -Ton på söndag får bli premiertitten.
Postad 28 mars 2008 - 18:54
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Jag har också 2 hål men har fungerande HD-TV (och tydligen milsvida bättre kvalitet än övriga... )
Ta det inte personligt  Men jag tror inte att du har bättre bild än någon annan vad gäller SD och HD tv via Humaxboxen Det beror nog mer på att du inte förstår lika bra som oss som har "dålig" bild .. att bilden inte är så bra som den skulle kunna vara ..  Därför är det jobbigt att höra det .. Läs Pacmans inlägg om du inte litar på oss övriga .. Om du nu litar på honom ..  ( vilket du borde göra ) Men mitt bästa råd till dig .. är att du tar reda på vad det är vi vet och vad vi har sett så kanske du ändrar inställning ... ( såvida du inte har allt för nedsatt syn och saknar glasögon ) Ursäkta att jag säger precis som jag tycket o tänker .. men det är min och många andras sanning och verklighet .. Så varför hymmla ? Hade du sagt det en gång så ok .. men du tjatar om hur bra bild du har .. Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 19:06.
Postad 28 mars 2008 - 20:41
mAdnezZ
-
mAdnezZ
-
Rookie
-
8 inlägg
Jag har också 2 hål men har fungerande HD-TV (och tydligen milsvida bättre kvalitet än övriga... )
Ta det inte personligt 
Men jag tror inte att du har bättre bild än någon annan vad gäller SD och HD tv via Humaxboxen Det beror nog mer på att du inte förstår lika bra som oss som har "dålig" bild .. att bilden inte är så bra som den skulle kunna vara .. 
Därför är det jobbigt att höra det .. Läs Pacmans inlägg om du inte litar på oss övriga .. Om du nu litar på honom .. ( vilket du borde göra )
Men mitt bästa råd till dig .. är att du tar reda på vad det är vi vet och vad vi har sett så kanske du ändrar inställning ... ( såvida du inte har allt för nedsatt syn och saknar glasögon )
Ursäkta att jag säger precis som jag tycket o tänker .. men det är min och många andras sanning och verklighet .. Så varför hymmla ? Hade du sagt det en gång så ok .. men du tjatar om hur bra bild du har ..
Maveric 
Haha hur kan man INTE ta det personligt med påhopp som om man har nedsatt syn och saknar glasögon osv. Han har säkert bra bild på sin HD box, jag har sett både dåliga och bra bilder med samma box, och dom boxar jag har tillgång till att titta på, fungerar hur bra som hellst och har en riktigt bra bild. och jag VET vad jag pratar om.
Postad 28 mars 2008 - 20:47
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Det vet du ..
Hur kan då vara att samtliga som har lite erfarenhet av HD och bild i allmänhet
inte har lyckats få en sådan box ... som har bra bild  som du har fått ..
Om du vet vad du talar om .. kanske du kan tala om för oss andra vad det är
du vet som inte vi vet ..
Du är ju inte precis lastgammal i tråden eller på forumet .. Kan inte tala för
andra .. men jag har ingen aning .. vem du är som vet så mycket ..
Jag lyssnar  ( med största intresse )
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 20:48.
Postad 28 mars 2008 - 20:49
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Vi har ju alla olika referenser, det finns säkert dom som anser att Ford Fiesta 1.1L är en fruktansvärt snabb bil...
Postad 28 mars 2008 - 20:51
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Postad 28 mars 2008 - 20:55
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Med tanke på att ditt enda inlägg innan det jag precis besvarade .. såg ut så här ... Jo det sitter en fläkt i HD boxen.. så det är den som låter..
Kan jag själv dra slutsatsen ...  Men som sagt .. berätta gärna ..  Maveric  Ps. Det finns vissa som är mycket lojala comhem .. man kan undra varför
Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 21:08.
Postad 28 mars 2008 - 21:42
mAdnezZ
-
mAdnezZ
-
Rookie
-
8 inlägg
Med tanke på att ditt enda inlägg innan det jag precis besvarade .. såg ut så här ...
Jo det sitter en fläkt i HD boxen.. så det är den som låter.. Kan jag själv dra slutsatsen ... 
Men som sagt .. berätta gärna .. 
Maveric 
Ps. Det finns vissa som är mycket lojala comhem .. man kan undra varför 
Jag är bara inne och kikar då och då.. men har inget direkt att svara på, så fort någon skriver att "Boxen funkar bra" eller är nöjd eller något så blir dom överkörda och nerpetade av er som tycker den är mindre bra, och det är tråkigt. Det är faktiskt så att efter uppdateringarna som gjort så fungerar dom flesta boxar nu utan problem, och vi har en par stycken på min arbetsplats som fungerar riktigt bra. Nej jag är ingen stor skrivare, tänkte satsa på att skriva mera då jag skrev det inlägget i sept 07, men det blidde inte så. Jag är inte lojal eller skyddar Comhem bara för att jag inte gillar att folk ska bli påhoppade då dom skriver något sånt, det var då jag kände att jag var tvungen att skriva, vuxna människor som ska bete sig så, det är tråkigt. Och ja, en Ford 1.1l kan gå fort om man trimmar dom
Postad 28 mars 2008 - 21:45
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Med tanke på att ditt enda inlägg innan det jag precis besvarade .. såg ut så här ...
Jo det sitter en fläkt i HD boxen.. så det är den som låter.. Kan jag själv dra slutsatsen ... 
Men som sagt .. berätta gärna .. 
Maveric 
Ps. Det finns vissa som är mycket lojala comhem .. man kan undra varför 
Jag är bara inne och kikar då och då.. men har inget direkt att svara på, så fort någon skriver att "Boxen funkar bra" eller är nöjd eller något så blir dom överkörda och nerpetade av er som tycker den är mindre bra, och det är tråkigt. Det är faktiskt så att efter uppdateringarna som gjort så fungerar dom flesta boxar nu utan problem, och vi har en par stycken på min arbetsplats som fungerar riktigt bra. Nej jag är ingen stor skrivare, tänkte satsa på att skriva mera då jag skrev det inlägget i sept 07, men det blidde inte så.
Jag är inte lojal eller skyddar Comhem bara för att jag inte gillar att folk ska bli påhoppade då dom skriver något sånt, det var då jag kände att jag var tvungen att skriva, vuxna människor som ska bete sig så, det är tråkigt.
Och ja, en Ford 1.1l kan gå fort om man trimmar dom 
mAdnezZ: jag föreslår du läser igenom tråden fins en hel del att läsa boxen har ingen fläkt. som tidigare nämt så har boxen ett stort problem med värme med. och hur fan kan du säga att du inte har fel med boxen ser du inte den suddiga bilden och inte att tala om att bilden skakar på 576p det är ju som att lägga tv på en extra stor vibrator o låta frugan använda tv sen som sin lilla sak och sen detta med scart på 720p det funkar inte alls att spela in från svtHD mer på min dvd vilket funkade hur bra som hälst på gammla Firmwaren. om du tycker bilden är bra koppla över din box på component eller scart så ser du att bilden är mycket klarare en hdmi vilket säger ett stort fel
Redigerat av Duckface21, 28 mars 2008 - 21:48.
Postad 28 mars 2008 - 21:51
hlundin
-
hlundin
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Jaha ja, nu har ComHem lämnat ett inlägg till ARN angående min anmälan. De låtsas i sitt svar som om jag är den ende som "upplever problem" med boxens kvalitet, och hävdar att de gjort allt för att tillfredsställa mig, den besvärlige kunden. Trots att de gjort allt som går att göra påstår de att de inte kan erbjuda en box av alternativt fabrikat, jag undrar, är Humax den enda leverantören??!! Jag har kompletterat min anmälan till ARN, se nedan. Nu får ni alla som är missnöjda ta er i kragen och skicka in en anmälan till ARN. Den ende övrige här på forumet som också anmält CH till ARN beträffande Humaxboxen är, mig veterligen, MacGam. Även om ni alla har gjort ett jättejobb i tråden på att lyfta fram åsikter och relevanta felbeskrivningar, är tråden ändå inte en formell anmälan och CH sk_ter högaktningsfullt i vad som står här, åtminstona vad det gäller viljan att släppa tag om den här eländiga värmekaminen från Humax. Trevlig TV-helg. Min kompletterande anmälan till ARN: "Hej! Har en anmälan gällande ComHem HDTV med ärendenummer 2008-1151, som jag skulle vilja komplettera med följande uppgifter/handlingar: ComHem marknadsför HDTV via sin Internetsajt och via direktreklam, och har gjort så det senaste året trots att de vet att deras box Humax CXHD 1000C ger en dålig bild. Själv blev jag "lurad" av deras falska marknadsföring och köpte box och tecknade abonnemang våren 2007. Jag kontaktade ComHem's kundtjänst och fick boxen utbytt. Den nya boxen var behäftad med samma felaktigheter. Jag gav upp det hela i ett halvår eftersom jag trodde att jag var ensam om problemet, men under julhelgen 2007 upptäckte jag via ett dikussionsforum (länk: https://www.minhembi...s...62&st=5340) att problemet var allmänt, så jag kontaktade återigen kundtjänst i början på januari 2008. Problemet med deras HDTV-box är generellt. ComHem har haft viss dialog i ovanstående tråd via en medarbetare, så de är väl medvetna om att felet gäller alla levererade boxar. I januari kom en uppdaterad programvara, vilken skulle lösa problemen. Tyvärr försämrade uppdateringen bilden. i samband med detta lämnade jag in min anmälan till ARN. Har hela tiden haft kontakt med kundrelationer på ComHem och godkände en tillfällig kreditering av abonnemangskostnaden t.o.m. 29/2. ComHem lovade att lösa problemen med en ny uppdatering senast 29/2. Den nya programvaruuppdateringen distribuerades 13/3. Återigen samma sak, vissa förbättringar och några försämringar. Har därefter kontaktat kundrelationer och krävt en ny box av annat fabrikat. Kundrelationer har svarat att de väntar på ARN's rekommendationer. ComHem har tidigare erbjudit mig ett återlämnande och kreditering av boxen, men jag har svarat att jag vill ha det de fortfarande erbjuder i sin reklam beträffande HDTV. Hela tiden har ComHem fortsatt marknadsföra HDTV som om alla problem vore lösta. Mitt krav på ComHem är att de levererar en fungerande HDTV-box. Bifogar ett dokument med komplett skriftväxling mellan ComHem's kundrelationer och mig. Hälsningar NN
Postad 28 mars 2008 - 22:13
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
...Och ja, en Ford 1.1l kan gå fort om man trimmar dom 
Som sagt, vi har alla olika referenser... mAdnezZ: Kör du HDMI mellan box och TV?, om du nu gör det så tycker jag du skall göra som Ankfejset föreslog ... koppla din box via Scart så kommer du med dina mått mätt få en superb bild på SD kanalerna!
Redigerat av ClarkOne, 28 mars 2008 - 22:30.
Postad 28 mars 2008 - 22:26
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
MadnezzDu är nog här o läser lite för sällan för att förstå vad det var som menades Kom inte o prata om påhopp o annat skit .. Det värsta är väl Poliser som MÅSTE komma in o rätta andra för vad de får skriva eller inte .. Om jag tycker att någon måste se dåligt .. så skriver jag att han måste se dåligt.. Det gör man som vuxen till vuxna och kan man inte ta det .. är man inte vuxen. Kom inte och påstå att det finns boxar som fungerar medan andra inte gör det .. Det tyder klart o tydligt på att du inte fattat vad det är som är fel ..Din arbetsplats .. har boxar .. Vilken arbetsplats .. är det en butik med illa inställda apparater eller är det comhem som ... ( behöver inte skriva det en gång till ) Intressant för alla att veta .. då du vet så mycket .. Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 22:30.
Postad 28 mars 2008 - 22:36
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
I en annan tråd.. men säkert här någonstans .. påstås det att 80% av dem som har boxen och som
begärt ersättning nu är nöjda ..
Först förstod jag inte hur de kan komma fram till något sådant och det förstår jag fortfarande inte
Men jag misstänker ..
Många har skickat in nya mail ( bla jag ) och sagt att det fortfarande är fel på boxen.
och många med mig har inte ens fått svar ..
En del kanske inte har skickat något nytt mail för att de avvaktar..
Kanske räknar comhem de mail de uppenbarligen missat och de som ännu inte gjort en ny
felanamälan som nöjda ..
För att undvika att det är så .. Skicka en ny felanmälan till kundrelatioern
Får ni inte svar inom 3 dagar .. skicka samma mail igen med ett påpekande att
ni inte fått svar ..
Sedan bör väl alla följa Hlundin,s råd om ARN
Maveric
Ps. Tänk nu efter .. Här finns säkert ett 100 tal boxägare som läser denna tråden om inte många fler
( Det är ytterst få som skriver, de flesta läser och jag får många pm av dem som bara läser  )
Om alla skickar in en enkel anmälan till ARN ( ni kan kopiera mycket av de texter som finns i trådarna )
Så skulle det bli en riktig stjärnsmäll för comhem.. Det gynnar alla ... Faktiskt även comhem .. fastän
att de inte vill förstå det ..
Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 22:47.
Postad 28 mars 2008 - 22:52
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Ser att du Harlin är här inne och läser just nu. Du har inge trevligt att tala om för oss kanske ang en ny FW ??
Redigerat av Unregistereda8d246d3, 28 mars 2008 - 22:52.
Postad 28 mars 2008 - 22:55
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Det är synd om Harlin
För båda gångerna han har gjort så .. har FW smakat kattpiss ..
Så jag tror aldrig att han gör om det ..
Maveric
Ps. det har varit helt dött på kommentarer kring sändningarna på Canal+ Sport HD
En hel hockeymatch har passerat och ingen har sagt ett knyst ..
Jag hade en bekant som har tjock tv hemma på snabb visit .. Han föll baklänges ..
Jag kunde bara inte säga .. Ser du inte hur suddig bilden är i jämförelse med .. ?
I jämförelse med vaddå .. hans tjocktv ?
Nej .. vi är nog för få .. som vet hur det skall se ut .. Comhem kan leva på att man
i stugorna blir mäkta impade på att man har bild överhuvudtaget och att det inte
snöar på tvn.. Svensken är glad för det lilla .. men betalar gärna för mer ..
Mer vaddå .. ? Det han inte vet ett skit om ..
Redigerat av Unregistered1103, 28 mars 2008 - 23:01.
Postad 29 mars 2008 - 00:05
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Själv har jag varit en ivrig amatörfotograf med systemkamerautrustning och tagit kurser i mörkrummets hemligheter och har lite hum om bilder. Men inget har hitills slagit de HD-bilder jag såg i USA -99 vad gäller tv.
Jag åker dit varje år och kanske bör ta en ny titt i maj när det är dags igen. Tjejen och jag brukar ta en sväng på Best Buy och Circuit City när jag är där.
\W
Postad 29 mars 2008 - 00:14
ganja
-
ganja
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Är det någon skillnad på bildkvalitet mellan HDMI och komponent med den här boxen? Eller anser ni som upplever problemen att Scart även slår komponent?
Vill ju ha HD nu och helst inte en parabol på balkongen...
Postad 29 mars 2008 - 00:24
mAdnezZ
-
mAdnezZ
-
Rookie
-
8 inlägg
Madnezz
Du är nog här o läser lite för sällan för att förstå vad det var som menades
Kom inte o prata om påhopp o annat skit .. Det värsta är väl Poliser som MÅSTE komma in o rätta andra för vad de får skriva eller inte .. Om jag tycker att någon måste se dåligt .. så skriver jag att han måste se dåligt.. Det gör man som vuxen till vuxna och kan man inte ta det .. är man inte vuxen.
Kom inte och påstå att det finns boxar som fungerar medan andra inte gör det .. Det tyder klart o tydligt på att du inte fattat vad det är som är fel ..
Din arbetsplats .. har boxar .. Vilken arbetsplats .. är det en butik med illa inställda apparater eller är det comhem som ... ( behöver inte skriva det en gång till )
Intressant för alla att veta .. då du vet så mycket ..
Maveric 
Kanske är jag här för lite för att förstå vad som menades, men jag har hört/läst/sett det mesta av det iaf.. Som sagt igen så har jag fattat vad som är fel, och jag påstår fortfarande att dom flesta fungerar riktigt bra, det finns fortfarande buggar och fel på boxen vilket comhem och Humax vet om, men eftersom DU vet så mkt och allt jag skriver är helt fel, så låter jag detta vara, och du får sista ordet. I rest my case. Och ja, jag jobbar på Comhem.
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|