ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 29 mars 2008 - 00:28
mAdnezZ
-
mAdnezZ
-
Rookie
-
8 inlägg
Med tanke på att ditt enda inlägg innan det jag precis besvarade .. såg ut så här ...
Jo det sitter en fläkt i HD boxen.. så det är den som låter.. Kan jag själv dra slutsatsen ... 
Men som sagt .. berätta gärna .. 
Maveric 
Ps. Det finns vissa som är mycket lojala comhem .. man kan undra varför 
Jag är bara inne och kikar då och då.. men har inget direkt att svara på, så fort någon skriver att "Boxen funkar bra" eller är nöjd eller något så blir dom överkörda och nerpetade av er som tycker den är mindre bra, och det är tråkigt. Det är faktiskt så att efter uppdateringarna som gjort så fungerar dom flesta boxar nu utan problem, och vi har en par stycken på min arbetsplats som fungerar riktigt bra. Nej jag är ingen stor skrivare, tänkte satsa på att skriva mera då jag skrev det inlägget i sept 07, men det blidde inte så.
Jag är inte lojal eller skyddar Comhem bara för att jag inte gillar att folk ska bli påhoppade då dom skriver något sånt, det var då jag kände att jag var tvungen att skriva, vuxna människor som ska bete sig så, det är tråkigt.
Och ja, en Ford 1.1l kan gå fort om man trimmar dom 
mAdnezZ: jag föreslår du läser igenom tråden fins en hel del att läsa boxen har ingen fläkt. som tidigare nämt så har boxen ett stort problem med värme med.
Den gamla quoten han tog med handlade om Samsung 850z boxen som har en fläkt.
Postad 29 mars 2008 - 00:38
Unregisteredd5dddbb3
-
Unregisteredd5dddbb3
-
Amatör
-
-
64 inlägg
Är det någon skillnad på bildkvalitet mellan HDMI och komponent med den här boxen? Eller anser ni som upplever problemen att Scart även slår komponent?
Vill ju ha HD nu och helst inte en parabol på balkongen...
Jag körde HDMI länge men efter senaste firmwaren testade jag komponent i stället. Tycker det blev ett litet lyft. Det är ju dock bara 1080i som går att använda. 576p och 720p rycker oavsett "Original" eller valt på det hårda sättet. Har en Mirai DTL-642E500 42" LCD. Har inte testat SCART och vill inte det heller. Skönt med Canal+ Sport HD äntligen...
Postad 29 mars 2008 - 01:18
Unregisteredcdfa2218
-
Unregisteredcdfa2218
-
Lärjunge
-
-
423 inlägg
Ps. det har varit helt dött på kommentarer kring sändningarna på Canal+ Sport HD En hel hockeymatch har passerat och ingen har sagt ett knyst ..
Bilden var mycket sämre än de matcher jag såg innan sporten fick en separat kanal. Blev väldigt besviken.
Postad 29 mars 2008 - 01:24
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Med tanke på att ditt enda inlägg innan det jag precis besvarade .. såg ut så här ...
Jo det sitter en fläkt i HD boxen.. så det är den som låter.. Kan jag själv dra slutsatsen ... 
Men som sagt .. berätta gärna .. 
Maveric 
Ps. Det finns vissa som är mycket lojala comhem .. man kan undra varför 
Jag är bara inne och kikar då och då.. men har inget direkt att svara på, så fort någon skriver att "Boxen funkar bra" eller är nöjd eller något så blir dom överkörda och nerpetade av er som tycker den är mindre bra, och det är tråkigt. Det är faktiskt så att efter uppdateringarna som gjort så fungerar dom flesta boxar nu utan problem, och vi har en par stycken på min arbetsplats som fungerar riktigt bra. Nej jag är ingen stor skrivare, tänkte satsa på att skriva mera då jag skrev det inlägget i sept 07, men det blidde inte så.
Jag är inte lojal eller skyddar Comhem bara för att jag inte gillar att folk ska bli påhoppade då dom skriver något sånt, det var då jag kände att jag var tvungen att skriva, vuxna människor som ska bete sig så, det är tråkigt.
Och ja, en Ford 1.1l kan gå fort om man trimmar dom 
mAdnezZ: jag föreslår du läser igenom tråden fins en hel del att läsa boxen har ingen fläkt. som tidigare nämt så har boxen ett stort problem med värme med.
Den gamla quoten han tog med handlade om Samsung 850z boxen som har en fläkt.
ok då får jag dra mig tillbaka på det med fläkt. men testa boxen mot komponent så ser du vad vi pratar om, hdmi ska alltid va bättre bild och inte en suddig bild det är hemskt att man ska behöva dras med detta vissa program går ju inte ens att se då bilden skakar på SD kanalerna.. Om du jobbar på comhem framför felen i stället så de blir verkligen årtärdat att det ses som på hopp här i forumet kan ju bero på att folk är sura för att det har pumpats ut Firmware efter firmware som alla haft fel efter fel det är inte roligt comhem lovar super bild på alla kanaler vilket det inte är varför skulle så många va missnöjda annars jag vet i allaf att bilden suger har sett bra mycket bättre bild på Canal digitals hdtv kanaler och comhem är inte ens nära det så snälla LÖÖÖÖS felen det är inte acceptabelt..
Postad 29 mars 2008 - 02:23
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Ps. det har varit helt dött på kommentarer kring sändningarna på Canal+ Sport HD En hel hockeymatch har passerat och ingen har sagt ett knyst ..
Bilden var mycket sämre än de matcher jag såg innan sporten fick en separat kanal. Blev väldigt besviken.
Jag och min bror hade extremt svårt att till en början avgöra om det var HD över huvud taget. Specielt försnacket i studion och intervjuerna var ju helt katastrofalt (för att vara HD). Själva matchen var bättre men det var något skumt med bilden, suddig (suddigare får man väl tyvärr säga med den här boxen) och lite för grumliga och murriga färger på något sätt. Brorsan var helt övertygad om att de körde en TV4 HD och bara skalade upp en vanlig SD-sändning. Såg ju ut som vanliga kanalen fast med lite högre bitrate bara. "HDTV har en detaljskärpa som är upp till fem gånger högre än med vanlig digtal-TV"
Jotack...  Vart kan jag beställa det?
Redigerat av Unregistered92d7e447, 29 mars 2008 - 02:27.
Postad 29 mars 2008 - 03:02
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jag och min bror hade extremt svårt att till en början avgöra om det var HD över huvud taget. Specielt försnacket i studion och intervjuerna var ju helt katastrofalt (för att vara HD). Själva matchen var bättre men det var något skumt med bilden, suddig (suddigare får man väl tyvärr säga med den här boxen) och lite för grumliga och murriga färger på något sätt.
Brorsan var helt övertygad om att de körde en TV4 HD och bara skalade upp en vanlig SD-sändning. Såg ju ut som vanliga kanalen fast med lite högre bitrate bara.
"HDTV har en detaljskärpa som är upp till fem gånger högre än med vanlig digtal-TV" Jotack... Vart kan jag beställa det?
det jag säger skamligt så här ska det inte va. en annan sak comhem säger att de inte gör nått med bilden de vidare sänder bara det!!! säger bara ursekta förutom boxen måste de göra nått med bilden med för vissa dagar är bilden bättre medan andra är bilden sämre och uslare en någonsin
Postad 29 mars 2008 - 08:35
400 Slag
-
400 Slag
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Dags för ännu ett mail till ComHem...
FRÅGA 2008-03-29 08:31 - Uppföljningsfråga angående: Teknisk support Tv - Annat
Tack för ditt svar!
Varför går ni då inte ut med via er hemsida att ni vet att även denna fw är behäftad med fel och en ny är på gång? Många på nätet är väldigt sura och uppretade på dessa ständiga fel med denna HD box och att man aldrig tycks få några konkreta svar från er på ComHem.
Anser faktisk att ni för med falsk marknadsföring när ni VET att denna box inte presterar som man önskar, utan fortfarande hävdar att det ger en kanonbild! Jag / Vi vill fortfarande ha kompensation för den här tiden som man måste dras med denna usla bild som denna Humax box leverar trots flertalet FW uppdateringar! Den är klar undermålig!
Som jag skrev så önskar vi att få byta till en annan HD box av annat fabrikat utan någon extra kostnad!
Mvh
xx xx
SVAR 2008-03-25 11:15
Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Det är ett problem som vi känner till och vi har samarbete med Humax som kommer att framställa en ytterligare mjukvara som löser detta problem. Förhoppningsvist ska det vara klart i början av april.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Postad 29 mars 2008 - 08:45
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Och ja, jag jobbar på Comhem.
Det fattades bara det...
Postad 29 mars 2008 - 09:13
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Tänkte precis säga detsamma !!
Postad 29 mars 2008 - 09:56
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Bättre med lite info än ingen info så det är lite synd att vi skrämmer iväg de som är här och skriver.
Tycker att det väldigt fort blir ennågot irreterad stämning.
Postad 29 mars 2008 - 10:19
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Och ja, jag jobbar på Comhem.
Ja, vad säger man. Ytterligare en person som smyger in här och försöker övertyga oss om att boxarna minsann funkar bra. Och så visar det sig att han jobbar på Comhem. Skrattretande.
Redigerat av MacGam, 29 mars 2008 - 10:23.
Postad 29 mars 2008 - 10:35
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jag säger bara en sak Förbannad.... Comhem Fixa boxen nu eller lägg ner skit företaget låt canal digital ta över er lekstuga och låt de stora gubbarna sköta det som ett bolag ska skötas... detta är skamligt är så trött på alla fel nu
Postad 29 mars 2008 - 12:16
JoeV
-
JoeV
-
Användare
-
-
152 inlägg
Som sagt igen så har jag fattat vad som är fel, och jag påstår fortfarande att dom flesta fungerar riktigt bra
NEJ, "gAlninG" ingen box fungerar riktigt bra. Och ja, jag jobbar på Comhem.
Ahh, då förstår jag
Postad 29 mars 2008 - 12:35
Truckerhate
-
Truckerhate
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Tycker det är bra att folk från com hem är här och läser men att dom påstår att 80% är nöjda och att vissa har jättebra bild är bara trams, ALLA har problem med bilden
Postad 29 mars 2008 - 12:38
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Det är faktiskt så att efter uppdateringarna som gjort så fungerar dom flesta boxar nu utan problem, och vi har en par stycken på min arbetsplats som fungerar riktigt bra.
Om det är så att de flesta boxar nu fungerer utan problem. Varför jobbar ni då med Humax för ytterligare en mjukvaruuppdatering? Varför förbättra något som inte är behäftat med några problem.  Är det nu som du säger, så är ni ju inne på helt fel spår. Förmodligen är det i stället hårdvarufel ni ska leta efter om boxarna nu uppträder så olika. Då kan ni ju lägga ner allt lattjande med mjukvaran. Dvs byt ut alla boxar som inte fungerar mot en sån som ni har på din arbetsplats  Det är ju en fungerande box alla här vill ha  Jag tror personligen inte att ni har några problemfria boxar som du skriver i ditt inlägg. Är det samma personer som har bedömt bilden innan lansering av de senaste mjukvarorna, är det som alla här förstår extra svårt att tro på detta.
Redigerat av MacGam, 29 mars 2008 - 12:46.
Postad 29 mars 2008 - 14:29
mAdnezZ
-
mAdnezZ
-
Rookie
-
8 inlägg
Det är faktiskt så att efter uppdateringarna som gjort så fungerar dom flesta boxar nu utan problem, och vi har en par stycken på min arbetsplats som fungerar riktigt bra.
Om det är så att de flesta boxar nu fungerer utan problem. Varför jobbar ni då med Humax för ytterligare en mjukvaruuppdatering? Varför förbättra något som inte är behäftat med några problem. Är det nu som du säger, så är ni ju inne på helt fel spår. Förmodligen är det i stället hårdvarufel ni ska leta efter om boxarna nu uppträder så olika. Då kan ni ju lägga ner allt lattjande med mjukvaran. Dvs byt ut alla boxar som inte fungerar mot en sån som ni har på din arbetsplats Det är ju en fungerande box alla här vill ha 
Jag tror personligen inte att ni har några problemfria boxar som du skriver i ditt inlägg. Är det samma personer som har bedömt bilden innan lansering av de senaste mjukvarorna, är det som alla här förstår extra svårt att tro på detta. 
Okej utan problem var att ta i, det finns fortfarande några problem med den, men det jag menar är att dom fungerar riktigt bra, och att väldigt många kunder är nöjda nu, och störningarna visar sig nog väldigt olika beroende på tv aparater, mer eller mindre menar jag. Och dom som iallafall finns här, fungerar riktigt bra, tycker iallafall jag. Jag har ingen hemma heller utan jag väntar hellre på PVR boxen.
Postad 29 mars 2008 - 14:39
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Om det är så att de flesta boxar nu fungerer utan problem. Varför jobbar ni då med Humax för ytterligare en mjukvaruuppdatering? Varför förbättra något som inte är behäftat med några problem. Är det nu som du säger, så är ni ju inne på helt fel spår. Förmodligen är det i stället hårdvarufel ni ska leta efter om boxarna nu uppträder så olika. Då kan ni ju lägga ner allt lattjande med mjukvaran. Dvs byt ut alla boxar som inte fungerar mot en sån som ni har på din arbetsplats Det är ju en fungerande box alla här vill ha 
Jag tror personligen inte att ni har några problemfria boxar som du skriver i ditt inlägg. Är det samma personer som har bedömt bilden innan lansering av de senaste mjukvarorna, är det som alla här förstår extra svårt att tro på detta. 
Okej utan problem var att ta i, det finns fortfarande några problem med den, men det jag menar är att dom fungerar riktigt bra, och att väldigt många kunder är nöjda nu, och störningarna visar sig nog väldigt olika beroende på tv aparater, mer eller mindre menar jag. Och dom som iallafall finns här, fungerar riktigt bra, tycker iallafall jag.
Jag har ingen hemma heller utan jag väntar hellre på PVR boxen.
När kommer den då?!
Postad 29 mars 2008 - 14:44
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Okej utan problem var att ta i, det finns fortfarande några problem med den, men det jag menar är att dom fungerar riktigt bra, och att väldigt många kunder är nöjda nu, och störningarna visar sig nog väldigt olika beroende på tv aparater, mer eller mindre menar jag. Och dom som iallafall finns här, fungerar riktigt bra, tycker iallafall jag.
Det jag vill ha sagt är att jag tror inte för 5 öre på att det skulle finnas bra och dåliga boxar. Alla boxar är lika dåliga. Annars skulle ni väl rikta in er på att fixa dom "dåliga" boxarna och inte leta efter generella mjukvarufel?  Om det skulle vara som du säger så får nog Comhem utreda varför bara vissa boxar är bra.
Redigerat av MacGam, 29 mars 2008 - 14:46.
Postad 29 mars 2008 - 14:45
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
om du tycker boxen funkar så bra varför vänta skaffa nu varande box då
Postad 29 mars 2008 - 14:57
mAdnezZ
-
mAdnezZ
-
Rookie
-
8 inlägg
om du tycker boxen funkar så bra varför vänta skaffa nu varande box då
För att jag har Samsung PVR hemma nu som är helt underbar, och kommer aldrig skaffa en box utan pvr funktion nu, och förhoppningsvis har den nya hd pvr lika bra och smidiga funktioner som Samsung boxen.. Vad jag har hört så verkar den riktigt bra dock.. för att svara jonas, så har det blivit en viss försening men kommer förhoppningsvis så snart som möjligt, preliminärt sagt under våren iaf..
Redigerat av mAdnezZ, 29 mars 2008 - 14:58.
Postad 29 mars 2008 - 15:48
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Jaha ja, nu har ComHem lämnat ett inlägg till ARN angående min anmälan. De låtsas i sitt svar som om jag är den ende som "upplever problem" med boxens kvalitet, och hävdar att de gjort allt för att tillfredsställa mig, den besvärlige kunden. Trots att de gjort allt som går att göra påstår de att de inte kan erbjuda en box av alternativt fabrikat, jag undrar, är Humax den enda leverantören??!! Jag har kompletterat min anmälan till ARN, se nedan. Nu får ni alla som är missnöjda ta er i kragen och skicka in en anmälan till ARN. Den ende övrige här på forumet som också anmält CH till ARN beträffande Humaxboxen är, mig veterligen, MacGam. Även om ni alla har gjort ett jättejobb i tråden på att lyfta fram åsikter och relevanta felbeskrivningar, är tråden ändå inte en formell anmälan och CH sk_ter högaktningsfullt i vad som står här, åtminstona vad det gäller viljan att släppa tag om den här eländiga värmekaminen från Humax.
Trevlig TV-helg.
Hallå där. Jag kommer att göra detta i början av nästa vecka. Ringde nyss men de har stängt på helgerna tyvärr. Jag ska följa MacGams råd  Hoppas jag inte behöver skicka in den två gånger och att det går på ett svep... vill såååå gärna bli av med boxen nu. Speciellt nu när jag har börjat se och irritera mig mer på felen jag inte tänkte på så mycket. Tänk vad 30 cm framflyttning av TVn kunda göra. Nu sitter jag alltså 2.7 meter från en 40" M86.
Redigerat av shuriken, 29 mars 2008 - 15:50.
Postad 29 mars 2008 - 16:19
Biohazard
-
Biohazard
-
Lärjunge
-
-
300 inlägg
Ja, jisses vad mycket suddigare bilden var nu, såg ju nästan ingen skillnad på C+ sport HD & Kanal9´s sändningar. tragiskt
Postad 29 mars 2008 - 16:19
Unregistered1ff325c1
-
Unregistered1ff325c1
-
Forumräv
-
-
743 inlägg
Ungefär hur många har du hört som är nöjda? Hur har dessa hört av sig till er? Är de totalt fler än de som hört av sig som inte är nöjda? Väntar ivrigt på svar på dessa frågor.
Postad 29 mars 2008 - 16:48
mAdnezZ
-
mAdnezZ
-
Rookie
-
8 inlägg
Ungefär hur många har du hört som är nöjda? Hur har dessa hört av sig till er? Är de totalt fler än de som hört av sig som inte är nöjda?
Väntar ivrigt på svar på dessa frågor.
Nu är det inte jag som fört statistik överlag om detta prat om 80% osv som ska vara nöjda, men personligen har jag hört några som är nöjda med hur bilden är nu, dock vi som sitter här hör ju mest dom som har problem så självklart har jag mest pratat med sådana kunder, som er som är missnöjda. Jag har hört folk som är nöjda genom telefon och även per mail, och även kunder som tycker att "Det är okej" nu men gärna ser fram emot att det blir klockrent, men är nöjd för tillfället. svar på den sista så har JAG naturligtvis haft fler som hört av sig som inte är nöjda, som svarar just på den biten.
Postad 29 mars 2008 - 17:29
hlundin
-
hlundin
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Bra shuriken!
Jag ska ringa ARN på måndag och kolla att de registrerat min komplettering till anmälan. Passar på och ber dem sammanföra alla anmälningar på CH beträffande Humax-boxen.
/ Hasse
Postad 29 mars 2008 - 21:43
RobieBerg
-
RobieBerg
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Har era boxar bara lagt av?? min gjorde det nyss o är helt död...kanske överhettad men ska testa den igen, vet någon om garanti och så? för jag köpte den genom comhem.
/Robban
Postad 29 mars 2008 - 22:04
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Har era boxar bara lagt av?? min gjorde det nyss o är helt död...kanske överhettad men ska testa den igen, vet någon om garanti och så? för jag köpte den genom comhem. /Robban
alla boxar har standard 2 års garanti enligt lag så ring comhem om du har köpt den innom det vilket jag tror
Postad 29 mars 2008 - 22:07
tarcin
-
tarcin
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Har era boxar bara lagt av?? min gjorde det nyss o är helt död...kanske överhettad men ska testa den igen, vet någon om garanti och så? för jag köpte den genom comhem. /Robban
Min Humaxbox dog på påskafton. Kontaktade ComHem och fick en retursedel och har skickat in boxen. Skulle få en ny med vändande post sa dom. Stig
Postad 30 mars 2008 - 01:08
berry68
-
berry68
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Är det någon som fått bild på Canal+ sport HD .....
Har nu ringt comhem 2 gg mailat felanmält men bilden uteblir. Och deras ###### support ger jag inte mycket för du är nu nummer 1 i kön...sen stänger dom för dagen och man kopplas bort kl 1800 sen klipper dom hela ###### kön seriöst företag ........lovar att ringa upp men gör dom det neps.....nnått annat var ju inte att förvänta heller....
Postad 30 mars 2008 - 09:22
Unregisterede6970ea2
-
Unregisterede6970ea2
-
Beroende
-
-
1 141 inlägg
Inga problem att få in Canal+ sport HD . Den var igång när kag kom hem fredag EM. Har Canal+ Total.
Postad 30 mars 2008 - 10:22
Topper Harley 77
-
Topper Harley 77
-
Veteran
-
-
1 997 inlägg
Du har provat (förstås)?
-Låta kanalen vara på 20-30 min? (funkade för mig i förrgår)
eller
-Rycka sladde till boxen i 20-30 sek (har funkat vid 2 andra tillfällen)
Postad 30 mars 2008 - 15:21
Figgis
-
Figgis
-
Användare
-
-
190 inlägg
Hej
Har nyss köpt boxen men det är ett problem,
Signalstyrkan den varierar mellan olika kanaler är detta normalt?
T.ex Discoevery HD ligger på 53% medans C+ sport HD ligger på 28%
Kvalién ligger på 100% på alla kanaler.
jag använder den medskickade kabeln
Jag vet att det står nånstans om det här i tråden men jag orkar inte tröska igenom den en gång till.
Har inte ringt supporten tror jag kan få bättre hjälp här
Postad 30 mars 2008 - 15:46
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Signalstyrkan den varierar mellan olika kanaler är detta normalt? T.ex Discoevery HD ligger på 53% medans C+ sport HD ligger på 28% Kvalién ligger på 100% på alla kanaler.
Så länge du har 100% kvalité är det hur lugnt som helst...
Postad 30 mars 2008 - 16:00
dantheman13
-
dantheman13
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Du har provat (förstås)?
-Låta kanalen vara på 20-30 min? (funkade för mig i förrgår) eller -Rycka sladde till boxen i 20-30 sek (har funkat vid 2 andra tillfällen)
Skitbox funkar inte att få in canal sport HD för mig. Återstår att testa att ha kanalen på då i 20-30 och se vad som händer... bläää
Postad 30 mars 2008 - 16:19
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Har du ringt in till supporten och bett dom skicka en aktiveringssignal ?? gjorde jag och sen funkade det efter ca 10 min med kanalen på.
Postad 30 mars 2008 - 16:33
dantheman13
-
dantheman13
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Har du ringt in till supporten och bett dom skicka en aktiveringssignal ?? gjorde jag och sen funkade det efter ca 10 min med kanalen på.
Jobbar på det nu. "Ditt samtal är placerat i kö"...
Postad 30 mars 2008 - 17:05
dantheman13
-
dantheman13
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Jobbar på det nu. "Ditt samtal är placerat i kö"...
JA en liten aktiveringssignal fixade biffen. Trevligt. :-)
Postad 30 mars 2008 - 17:33
johanssonrobin
-
johanssonrobin
-
Användare
-
-
194 inlägg
Kanske lite offtopic men om man skaffar sig canal+ film får man med canal + hd då?
Postad 30 mars 2008 - 17:49
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Kanske lite offtopic men om man skaffar sig canal+ film får man med canal + hd då?
Nej det får man inte och det kan man ju bli vansinnig på vill inte ha deras sport kanaler men vill ha canal+ film HD och det är ju inte comhem som avgör det. föreslår du skickar en klagan till canal+ om det för det tänker jag göra
Postad 30 mars 2008 - 18:23
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Canal+ Film HD ingår väl i Canal+ Film-paketet? I alla fall enligt Comhems hemsida...
Postad 30 mars 2008 - 18:50
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
edit
CANAL+ Film HD ingår i CANAL+ Total och CANAL+ Film.
CANAL+ Sport HD ingår i CANAL+ Total och CANAL+ Sport.
Redigerat av haihep, 30 mars 2008 - 18:49.
Postad 30 mars 2008 - 18:53
aziraphele
-
aziraphele
-
Användare
-
-
117 inlägg
CANAL+ Total - Världens största filmer, hetaste tv-serier och direktsänd sport på tre filmkanaler, två sportkanaler och en mixkanal. Dessutom får du CANAL+ Film HD och CANAL+ Sport HD.
Pris: 249 kr/mån
CANAL+ Film - Med denna kanal får du de största Hollywood-filmerna och de hetaste tv-serierna helt utan reklamavbrott i fem filmkanaler. Dessutom får du CANAL+Film HD.
Pris: 169 kr/mån
CANAL+ Sport - Här får du de största ligorna och de hetaste matcherna i tre renodlade sportkanaler. Dessutom ingår även CANAL+ Sport HD.
Pris: 209 kr/mån
CANAL+ Film HD- Kanalen visar storfilmer och tv-serier i en kvalitet som är överlägsen dagens tv-sändningar. Klarare färger och mycket bättre skärpa ger mer detaljer och ett helt annat liv till bilden. Alla HD-sändningar är i 16:9-format.
CANAL+ Film HD ingår i CANAL+ Total och CANAL+ Film.
CANAL+ Sport HD - Kanalen ger dig tillgång till över 200 direktsända matcher från Allsvenskan, Premier League och Elitserien i överlägsen bildkvalitet. Alla HD-sändningar är i 16:9-format
Postad 30 mars 2008 - 18:55
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Kanske är jag här för lite för att förstå vad som menades, men jag har hört/läst/sett det mesta av det iaf.. Som sagt igen så har jag fattat vad som är fel, och jag påstår fortfarande att dom flesta fungerar riktigt bra, det finns fortfarande buggar och fel på boxen vilket comhem och Humax vet om, men eftersom DU vet så mkt och allt jag skriver är helt fel, så låter jag detta vara, och du får sista ordet. I rest my case. Och ja, jag jobbar på Comhem.
Tycker att de flesta inläggen i denna tråden talar sitt tydliga språk, så jag behöver inte tillägga mer vad gäller detta  Det var du som påstod att du visste saker vi andra inte visste genom dina uttalanden som du fortatt med i det jag citerat. Det är du som kom till tråden och tillrättavisade.. Jag förstod att du jobbade på comhem då hela ditt sätt att resonera tydde klart på det  Du har fått svar från övriga i två dagar så jag skall inte spä på med mer, du kan besvara de andra först ... Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 30 mars 2008 - 18:55.
Postad 30 mars 2008 - 20:00
Jarl
-
Jarl
-
Amatör
-
-
97 inlägg
" Inlägg #5692"
Canal+FilmHD ingår inte i Canal+ Film, däremot ingår TV1000 HD om du är filmkund hos TV1000 för att få tillgång till C+FilmHD måste vi abbonnera på C+Total. Som vanligt stämmer CH info site inte med verkligheten. Jag har varit C+Film kund sedan länge och har inte tillgång till C+FilmHD.
Redigerat av Jarl, 31 mars 2008 - 04:21.
Postad 30 mars 2008 - 22:51
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Säger adjöss till ComHem och Humaxboxen. Vi fick aldrig mötas, boxen och jag. Nu vankas Canal Digital och riktig HD-TV!
/W
Postad 31 mars 2008 - 06:11
berry68
-
berry68
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Håll i hatten......
Igår efter 3 samtal så lyckades comhem äntligen få till min canal+ HD sport fick bild och håll i er igen bilden var riktigt hyffsad. Men skall det behövas envishet från kunds sida att få en canal?? Deras pairing är ett skämt utestänger betalande kunder, sånt skall säkerställlas att det fungerar innan man börjar med sånt sattyg. Var likadant när jag fick boxeländet med ingen åtkomst i flera dagar.........
Postad 31 mars 2008 - 09:21
Kokosnöt
-
Kokosnöt
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Håll i hatten...... Igår efter 3 samtal så lyckades comhem äntligen få till min canal+ HD sport fick bild och håll i er igen bilden var riktigt hyffsad. Men skall det behövas envishet från kunds sida att få en canal?? Deras pairing är ett skämt utestänger betalande kunder, sånt skall säkerställlas att det fungerar innan man börjar med sånt sattyg. Var likadant när jag fick boxeländet med ingen åtkomst i flera dagar.........
Det känns som att det är väldigt mycket klagande för klagandets skull från flera håll, Maveric och Berry inräknat. Det är klart att det krävs en aktiv åtgärd för dig som kund ifall du har en tjänst som inte fungerar, visst är det dåligt att det inte fungerade från början men när du väl kom fram till en medarbetade så verkade du få bra och snabb hjälp. Sen vet jag inte vad det ska spela för roll ifall madnezz jobbar på ComHem eller inte, om han sitter och tittar på en bild på en tv som kommer från Humaxen och bilden är bra, så är den väl det, enligt hans åsikter då såklart. Men du Maveric som tidigare har nämnt "Den perfekta bilden" kan väl förklara för oss andra hur den ska vara så att även vi lekmän kan felsöka lika bra som dig!
Postad 31 mars 2008 - 09:27
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Så nu har jag skrivit ett saftigt brev till 5st personer inom ComHem (varav 4st sitter i ledningen). Återstår att se om/när dom svarar. Jag är så galet trött på det här nu!!
Redigerat av ClarkOne, 31 mars 2008 - 09:28.
Postad 31 mars 2008 - 09:29
hlundin
-
hlundin
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Idag har jag pratat med den på ARN som utreder min anmälan mot CH. Det vore bra om ARN samlar ihop alla anmälningar och låter dem handhas av samme utredare. Personen lovade söka bland inkomna anmälningar på CH och försöka hitta "våra" ärenden. Alla ärenden kommer ändå att behandlas separat.
Förklarade att mitt krav på CH är en box/tjänst som levererar det deras reklam lovar.
Ni som är missnöjda och ännu inte anmält CH till ARN, gör det nu!
Hänvisa till min anmälan nr 2008-1151 NS, så kan ARN lättare hitta dem som "hänger ihop".
Njut sedan av vårvädret / Hasse
Postad 31 mars 2008 - 09:54
berry68
-
berry68
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Det känns som att det är väldigt mycket klagande för klagandets skull från flera håll, Maveric och Berry inräknat.
Det är klart att det krävs en aktiv åtgärd för dig som kund ifall du har en tjänst som inte fungerar, visst är det dåligt att det inte fungerade från början men när du väl kom fram till en medarbetade så verkade du få bra och snabb hjälp.
[/quote]
Ja du om man blir tvingad att ringa 3 gånger och support lovar att ringa upp men inte gör det vad annat kan man göra än klaga då? Man skall hålla det man lovar eller är även du en sån som ljuger folk rätt upp i ansiktet. Då förstår jag att du är nöjd med denna aroganta stil.
Började att ringa i fredags fick igång kanalen i söndags bra service ? ja inte vet jag men jag tycker inte det.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|