ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 02 april 2008 - 20:13
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
En positiv sak med humax boxen är iaf att den fungerar klockrent med smartwi 8 med följande fw: SmartWi2.43Beta9T0.
Jag kör 2st humax boxar och en samsung,.
och ja, alla kanaler fungerar så som CANAL+HD , TV1000 HD, Voom hd, svt hd, tv4hd, discovery hd osv....
Edit: Testade den nya mjukvaran som kom ut igår till smartwi, och det fungerar klockrent med humax boxen och samsung boxen för comhem, jag sappar snabbt och allt, kom upp en gång när jag zappade att min humax box inte kunde hitta kortet men detta löste sig snabbt genom att byta kanal och tillbaka en snabbis. Är totalt nöjd.
Edit2: Det kommer nog komma en till beta och då är nog dom där små problemen lösta 
alltså funkar smartwi nu? med alla hd kanalerna på alla hd boxar man har? tex tv1000hd på alla hd boxar i hemmet?
Postad 02 april 2008 - 21:59
johanssonrobin
-
johanssonrobin
-
Användare
-
-
194 inlägg
En positiv sak med humax boxen är iaf att den fungerar klockrent med smartwi 8 med följande fw: SmartWi2.43Beta9T0.
och ja, alla kanaler fungerar så som CANAL+HD , TV1000 HD, Voom hd, svt hd, tv4hd, discovery hd osv....
Edit: Testade den nya mjukvaran som kom ut igår till smartwi, och det fungerar klockrent med humax boxen och samsung boxen för comhem, jag sappar snabbt och allt, kom upp en gång när jag zappade att min humax box inte kunde hitta kortet men detta löste sig snabbt genom att byta kanal och tillbaka en snabbis. Är totalt nöjd.
Edit2: Det kommer nog komma en till beta och då är nog dom där små problemen lösta 
alltså funkar smartwi nu? med alla hd kanalerna på alla hd boxar man har? tex tv1000hd på alla hd boxar i hemmet?
Japp det fungerar  Med nyaste betan
Postad 02 april 2008 - 23:25
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Japp det fungerar Med nyaste betan 
men fan va bra detta är ju guld ska ta o köpa en smartwi på en gång nu. nått billigt ställe nån?
Redigerat av Duckface21, 02 april 2008 - 23:26.
Postad 02 april 2008 - 23:41
johanssonrobin
-
johanssonrobin
-
Användare
-
-
194 inlägg
Japp det fungerar Med nyaste betan 
men fan va bra detta är ju guld ska ta o köpa en smartwi på en gång nu. nått billigt ställe nån?
Följande har jag testat ut : Samsung 270 med ComHem För att få samsung 270 att fungera klockrent så sätter man följande fw på klienten/kortet: SmartWi 2.27 T=0 Och följande i mastern: SmartWi 2.43 Beta9 Humax HD box med ComHem Om man kör följande i klienten och mastern SmartWi 2.43 Beta9 så kan bilden ibland försvinna när man zappar fort, jag ska försökta exprementera och lösa detta på något sätt. Men som sagt att köra SmartWi 2.43 Beta9 i både mastern och klienten är det bästa alternativet just nu för att få Humax HD Boxen att fungera bra. Dock är inte detta något stort problem då man bara kan lugna ner sig i ca 30secunder så kommer bilden. För övrigt så beställde jag mitt smartwi från digitalboxen.com
Postad 03 april 2008 - 00:00
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Någon som tycker att dessa citat på citat på citat är drygt ?
Var i kontakt med Canal Digital igår och undrade ifall det skulle vara möjligt för boende i Comhem-hus med parabol-möjlighet att få abb endast på HD-paketet och förklarade att det eventuellt skulle locka kunder från Comhem däribland mig som är ej intresserad av betala för paket med SD-kanaler. I fall Canal Digital köper konceptet skaffar jag ny lådda till parabolen. Trevliga kundtjänst-tjejen skulle höra av sig.
Nästa projekt är att försöka bli av med dessa analoga Comhem-kanaler för föreningens 157 lägenheter.
Postad 03 april 2008 - 00:03
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
jag har listat ut hur man får skarp bild på 1080i öppnade min box!!! det fins en reset knapp på moderkortet startade boxen och tryckte på den bilden vart skit skarp efter att den startat igen  testa ni och hör av er med resultat, ni som ej vill öppna boxen prova om ni kommer ner genom gallret med en plast sticka eller liknade knappen ligger mellan scart och kortläsaren är som en liten rund knapp svart...
Postad 03 april 2008 - 00:04
Shire
-
Shire
-
Användare
-
-
192 inlägg
Skrev en liknande post i canal+ sport hd tråden. Tänkte det var bra tillfälle och göra det här med och få svar. Start: Nu har ju Comhem äntligen bestämt sig för att skaffa Canal+ Sport HD. Jag är stort premier-League fan och skaffade HD-TV i höstas. Comhem har ju tråkigt nog segat som aldrig förr, och nu när säsongen i princip är slut så kommer dom till skott. Stället jag bor på är inge vidare för en möjlig canal digital parabol så har helt enkelt fått vänta. Iallafall, för att komma till saken. Har haft Canal+ paketet från Comhem i mer än 5år. Så sitter med en gammal jäkla scart Sagem box. Bor hos morsan just nu och planerat på att flytta _snarast_. Så att skapa ny bindningstid från comhem bara för att få hd-boxen någelunda billigt är inget vidare alternativ. Lättaste alternativet för mig borde väll vara att köpa Humax boxen separat från internet? https://www.prisjakt...kt.php?p=145390~2300 inklusive frakt. Kan jag betala bara för få uppleva lite hdsport för första gången. När jag väl flyttar så kan jag ju bara ta med mig boxen sålänge det är "Comhem hus"? Slut: Dock så har jag nu, efter att ha läst några sidor i denna tråden och främst omdömmen från prisjakt, blivit tveksamt på boxen. Den verkar inte alls vara värd pengarna? Rent lotteri om den funkar för folk eller inte. Jag vill verkligen se lite sport i HD så blev osäker på hur jag ska göra. Detta är vad jag väntat på LÄNGE. I mitten på mars släppte tydligen ytterligare en firmware till boxen. Hjälpte det nått?
Postad 03 april 2008 - 00:10
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
AnkFace
Det är inte 1 april idag
Shire
Läs några sidor till 
( är för trött för att dra hela historian för bara dig )
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 03 april 2008 - 00:12.
Postad 03 april 2008 - 00:12
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
AnkFace
Det är inte 1 april idag
Maveric 
detta är inget aprilskämt testa i stället för att bara dra skit över andra men du kanske är feg för att öppna din box
Redigerat av Duckface21, 03 april 2008 - 00:14.
Postad 03 april 2008 - 00:17
johanssonrobin
-
johanssonrobin
-
Användare
-
-
194 inlägg
AnkFace
Det är inte 1 april idag
Maveric 
detta är inget aprilskämt testa i stället för att bara dra skit över andra men du kanske är feg för att öppna din box
Du vet att en reset knapp återställer hela boxen som den va när du fick den? Dvs den raderar dom nya uppdateringarna och tar in det som kom från början med boxen från ett flash minne = man får alla buggarna som fanns från början.
Postad 03 april 2008 - 00:21
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
AnkFace
Det är inte 1 april idag
Maveric 
Du vet att en reset knapp återställer hela boxen som den va när du fick den? Dvs den raderar dom nya uppdateringarna och tar in det som kom från början med boxen från ett flash minne = man får alla buggarna som fanns från början.
jepp det va därför jag testade för jag ville ha tillbaka första FW men den gjorde inte det har kvar nya firmware enu så ingen ändring efter så detta gjorde den inte... men skarpare bild fick jag ni får dementera det om ni vill men nu är då jag nöjd
Postad 03 april 2008 - 00:24
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Vad tomt det blev helt plötsligt. Är alla och rotar i verktygslådan ?
Eller gick det bra med plastpinne sa du ?
Sedan levde dom lyckliga i alla sina dar.....
Redigerat av Latman, 03 april 2008 - 00:30.
Postad 03 april 2008 - 00:28
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Vad tomt det blev helt plötsligt. Är alla och rotar i verktygslådan ?
Eller gick det bra med plastpinne sa du ?
jag öppnade min box men som jag sa kan man komma åt knappen med en plast pinne genom ett av hålen i gallret på boxen jag kan personligen inte anmärka på nått ang bilden nu den är skarp o fin kan dock se en aning små pixligt på discoveryHD men det har nog med utsändningen att göra
Postad 03 april 2008 - 00:39
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
AnkFace
Det är inte 1 april idag
Maveric 
Bli inte så aggresiv .. ( nu blev du precis som ankorna i parken när man inte matar dom  ) Den knappen har jag varit o tryckt på för ett bra tag sedan och inte blev det någon skillnad då .. Jag skall testa igen och har du rätt .. så skall jag slänga till dig några brödbitar.. Maveric
Postad 03 april 2008 - 00:42
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
AnkFace
Det är inte 1 april idag
Maveric 
Bli inte så aggresiv .. ( nu blev du precis som ankorna i parken när man inte matar dom )
Den knappen har jag varit o tryckt på för ett bra tag sedan och inte blev det någon skillnad då ..
Jag skall testa igen och har du rätt .. så skall jag slänga till dig några brödbitar..
Maveric 
coola ner va inte så skämtsam haha... btv jag hadde på discoveryHD i 1080i orginal då jag tryckte på knappen kanske kan va bra info
Redigerat av Duckface21, 03 april 2008 - 01:43.
Postad 03 april 2008 - 08:06
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Postad 03 april 2008 - 08:14
johanssonrobin
-
johanssonrobin
-
Användare
-
-
194 inlägg
Nu har samtliga här förverkat sin garanti.. 
Exakt, det fungerar inge bättre bara för att man trycker på reset knappen. Han jobbar säkert från comhem och dom kommer nu idag eller imorgon säkert att erbjuda: Ni som har våran gamla HDTV box får byta in den mot våran nya HDTV box med 160GB HDD. Sedan så skcikar alla in dom och så får alla tillbaka sina gamla med en fin liten lapp: Ni har förbrukat eran garanti för att ni har öppnat den, ni har orsakat alla felen i eran box pågrund av det.
Postad 03 april 2008 - 09:31
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Kan vi inte enas om att denna så kallade resettknapp inte är lösningen på boxens problem
Hade det varit så enkelt hade tom comhem kommit på det.
Som sagt .. jag såg denna knappen för ett bra tag sedan och har naturligtvis tryckt på
den redan vid detta tillfälle och gjorde så även nu, för att försäkra mig om att Duckface
"upptäckt" inte var något sensationellt.
Jag kan förstå att man är så desperat att man försöker finna alla lösningar på boxens
problem, när inte comhem visar någre som helst tecken på att så göra.
Men man skall nog ta det lite försiktigt när man tror sig ha funnit lösningar som typ denna.
Till dig Duckface ... vill jag säga .. Du har nog haft en lycklig afton med din box, men när
du slår upp gluggarna idag .. så kommer du märka att det inte var så som du trodde.
Bilden från boxen kan vara riktigt bra på tex Tv6 och Kanal 5 när de sänder HD material
i SD. ( vilket några av deras serier är ) Det är så stor skillnad mot annat material att det
ser bra ut. Men när man sedan ser vad boxen presterar med HD material på en HD kanal
förstår man hur fel den gör.
Felet kvarstår och det är bara att sätta sig o vänta på nästa FW
Men tro inte att det kommer att lösa allt. Lösningen kommer förhoppningsvis med
nästa box och MYCKET bättre hårdvara.
Maveric
Postad 03 april 2008 - 10:11
johan964
-
johan964
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Halloj alla som följer den här tråden med spänning...
Jag har en seriös fråga till er som redan har det här åbäket till box. Jag står inför samma dilemma som någon annan som precis har postat här i tråden. Jag sitter med ett abbonemang som jag måste förlänga typ nu, där jag har Canal+ osv. Är också hängiven PL-fantast och sjuuukt sugen på fotboll i HD på canal+. Dessutom måste jag beställa innan den här månaden är slut så att jag får en någorlunda 'sweet' deal på canal+-paketet!! (Även om man då binder upp sig till comhem över de närmsta två åren...)
Men! Jag har en riktigt gammal HUMAX-box som är långsam men förvisso levererar, vad jag kan bedöma, en helt OK SD-bild. Däremot hade det ju varit fett att av praktiska skäl kunna koppla med HDMI-sladd i stället för scart och jag tackar ju inte nej till lite bättre bild på SD-signalerna heller...
Men efter att ha läst igenom (nästan) hela den här tråden verkar det verkligen som om det är heeelt meningslöst att ta hem den här boxen? Man får sämre bild på SD-signalerna om man kopplar med HDMI, och HD-sändningarna blir så dåliga med den här boxen att det inte är värt det? Ska jag behålla min gamla sketna SD-box och vänta tills det kommer något bättre att få högupplösta signaler igenom? För comhem rabatterar ju såklart priset om jag klipper till på den här boxen vid beställning...
Help? Tack.
/
J
Postad 03 april 2008 - 10:29
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Kan du få boxen till 495 kr och utan bindningstid och med rabatt på paketen ( utan bindningstid )
så slå till
Den är ju bättre än de flesta SD boxar .. när den har sina bästa dagar 
Så som SD box med HDMI är det ett ganska bra köp med de förutsättningar jag ger ovan.
Måste skilja på vad vi som har varit med från början, har köpt boxen för o vad vi har betalat för våra program paket tills nu och vad ni andra får för pengarna .. nu när comhem kastar boxen efter kunderna
Maveric
Hehe
Vågar knappt skriva detta efter vad jag skrev i inlägget ovan ..
Pacman
De ryckningar som man får i bilden lite då och då .. Är det något du upptäckte vid beta test.
Är det något du ser nu ...
Jag är smått irriterad på det ..
Skall dock inte förväxlas med de ryckningar i bilden som vi hade med 60Hz problemet
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 03 april 2008 - 10:26.
Postad 03 april 2008 - 11:13
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Haha nä jag jobbar ej för CH men detta funkade för mig tror ni inte mig e det bara komma o förbi o kolla
Redigerat av Duckface21, 03 april 2008 - 11:27.
Postad 03 april 2008 - 11:17
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Nej .. jag tror dig inte
Men det innebär inte heller att du inte upplever det du upplever
Det finns så mycket folk upplever som inte andra upplever ..
Då ser vi inte dig mer i denna tråden
nu när dina problem är lösta ..
Maveric
Ps, har du fått 3 års gratis abonnemang för att komma ut med denna idé
Redigerat av Unregistered1103, 03 april 2008 - 11:18.
Postad 03 april 2008 - 11:34
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Postad 03 april 2008 - 11:35
johan964
-
johan964
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Tackar Mav!
Humm..
Man får väl helt enkelt hoppas att de antingen löser problemen med ytterligare en ny fw till boxen (vilket tyvärr låter ganska osannolikt efter vad man har läst här hittills..) eller punga upp med mer deg när det kommer en box som fungerar klockrent, och byta då. Eftersom man inte lär kunna sälja skräpet vid det laget får man väl rituellt bränna upp den eller nåt!
Synd att man inte har så många alternativ till comhem som lägenhetsägare i Malmö. Iaf inte om man vill njuta alla canal+-kanaler.
Ha det nice alla och keep up the good work med att posta nyheter och info!
/
J
Postad 03 april 2008 - 11:44
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
ha så lätt blir ni inte av med mig kommer endå hänga i tråden... fins fortfarande problem för mig som 720p över scart
Vi kan väl skicka dig ett pm när det problemet också är löst ( för du är ju helt problemfri för övrigt ) Tänk om min knapp hade varit lika magisk .. Man kanske skulle kontakta Harry Potter.. Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 03 april 2008 - 11:44.
Postad 03 april 2008 - 11:48
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
ha så lätt blir ni inte av med mig kommer endå hänga i tråden... fins fortfarande problem för mig som 720p över scart
Vi kan väl skicka dig ett pm när det problemet också är löst
( för du är ju helt problemfri för övrigt )
Tänk om min knapp hade varit lika magisk .. Man kanske skulle kontakta Harry Potter..
Maveric 
haha känner en viss villighet till att bli av med mig haha näää jag stannar måste ju endå se vad ni andra får för lösningar även om jag fick bättre bild.
Postad 03 april 2008 - 12:14
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
haha känner en viss villighet till att bli av med mig haha näää jag stannar måste ju endå se vad ni andra får för lösningar även om jag fick bättre bild.
Eftersom frågorna redan är ställda, så är det ju bara att läsa sig till svaren när dom väl kommer, så Mav, du kan nog andas ut
Redigerat av Unregistered42562, 03 april 2008 - 12:14.
Postad 03 april 2008 - 12:38
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
popcorn.gif 2,88K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Unregistered1103, 03 april 2008 - 12:42.
Postad 03 april 2008 - 12:49
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
föresten funderade på detta har nån funderat på att koppla boxen via rs232 o ta ut firmware? och möjligen modifiera den själv den är ju inte krypterad så det ska ju inte va nått större prob bara man inte rör kodnigs delen för kortet så
Postad 03 april 2008 - 15:45
johanssonrobin
-
johanssonrobin
-
Användare
-
-
194 inlägg
föresten funderade på detta har nån funderat på att koppla boxen via rs232 o ta ut firmware? och möjligen modifiera den själv den är ju inte krypterad så det ska ju inte va nått större prob bara man inte rör kodnigs delen för kortet så
Om du är duktig på sådant så är det värt ett test iaf  Så kan du sälja den till comhem
Postad 03 april 2008 - 15:54
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Tycker detta e extremt jobbigt. Svarar man på ett inlägg ovan så behöver man inte citera hela tiden. Eller hur Duckface21
Postad 03 april 2008 - 19:18
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
äää va inte så negativ nån kan ju skriva undertiden
Postad 03 april 2008 - 19:29
Dixxon
-
Dixxon
-
Wannabe
-
-
48 inlägg
Någon annan som har problem att få in canal+ sporthd o filmhd? det har funkat innan men inte nu längre för mig!
Postad 03 april 2008 - 20:26
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Nix! Njema problema - dock har Viasats HD-sändning samma problem som förut
Postad 03 april 2008 - 21:09
Unregistered1ff325c1
-
Unregistered1ff325c1
-
Forumräv
-
-
743 inlägg
Tycker detta e extremt jobbigt. Svarar man på ett inlägg ovan så behöver man inte citera hela tiden. Eller hur Duckface21 
Nämnde det tidigare och håller med. Sen en uppmaning till Duckface21: Dina inlägg är ofta väldigt svårlästa p.g.a. att du skriver allt i en mening utan punkt och stor bokstav. Försök tänka på detta, även om du kanske har dyslexi, så blir det roligare att läsa dina inlägg
Postad 03 april 2008 - 22:42
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Jag fick en ny box av comhem idag. Kundtjänsten var övertygad om att det skulle lösa problemet med att bilden ser förj*vlig ut med senaste firmwaren.
Jag är så full av förhoppningar och förväntningar på den nya boxen att jag tänker vänta till helgen minst innan jag ens pluggar in den
Postad 03 april 2008 - 22:43
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Jag tycker inte alls om att få påpekningar ang mitt sätt att skriva det är nått jag inte kan hjälpas vid och det är många som e putt på det överallt där jag är det är tyvärr inget jag kan ändra på men ska försöka ta det åt mig men lovar inget!!!
sedan detta med att jag trycker citera ska försöka ändra mig ..
Postad 03 april 2008 - 22:46
Bertilsson
-
Bertilsson
-
Beroende
-
-
1 058 inlägg
Citerandet må väl vara en sak... Men med tanke på att du precis gjorde det så kan du ju tydligen använda både stor bokstav och skiljetecken om du bara anstränger dig.
Redigerat av Bertilsson, 03 april 2008 - 22:47.
Postad 03 april 2008 - 22:50
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
>> Keeallo, min chef är dyslektiker också, och en mästare på särskrivningar, men vi alla på jobbet gillar honom och klagar aldrig!
Postad 04 april 2008 - 00:03
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
klart jag rättade mig då eftersom det va i samma meddelande jag svarade på...
känns mer som att bara för att jag inte skriver perfekt så är man sämmre... en del påhopp är det här man ska inte behöva höra att man skrivit fel på olika ställen tror nog var o en är kapabel till att läsa vad som står. för kan man inte det då är det nog nått värre här en vad en dyslektiker är.... sen tråden handlar om HD boxen inte folks stavfel osv
Redigerat av Duckface21, 04 april 2008 - 01:03.
Postad 04 april 2008 - 08:33
Funlight
-
Funlight
-
Rookie
-
1 inlägg
Här verkar det finnas många kunniga medmänniskor så jag ställer en fråga i detta forum angående ComHems Humax CXHD-1000C och ser om någon av Er har råkat ut för samma problem och eventuellt om Ni lyckats lösa problemet.
Jag hoppade på Comhems erbjudande om HDTV och denna box för en vecka sedan men har redan problem med den.
Helt plötsligt fryser bilden och ljudet försvinner. Detta har hänt nu 5 ggr på en vecka.
Byter man då kanal via boxen så är det bara svart på TV:n och inget ljud hörs. Går jag till en kanal som har textning så fungerar textningen men inget annat vad beträffar ljud och bild. Menyer på boxen fungerar att gå in på.
Kollar man på samma kanal analogt som felade via boxen så funkar allt som det ska den vägen. Det enda sättet jag kommit på att åtgärda problemet har varit att boota om boxen till fabriksinställning men det känns inte som att det är riktigt rätt. Allra helst då det sker så ofta.
Boxen är ansluten med, (efter förslag från CH kundtjänst att ansluta med annan antennkabel) Profigolds antennkabel 2m + HDMI -> DVI-D kabel 1m och optisk S/PDIF 1m för ljudet men problemet kvarstår.
Boxen har nya mjukvaran 1.00.15.
Vid kontakt med ComHem´s kundtjänst har testats signalstyrka osv och allt är OK.
Igår, vid kontakt med CH fick jag det smått chockande svaret att detta var ett känt problem med Humax HDTV boxen. Inte alla med att det var ett problem som fanns på en del och att det var Humax som måste komma med en åtgärdande firmware. Det fanns inget som man kunde göra från ComHems sida vilket jag tycker verkar konstigt av fler orsaker.
1. Man måste ju kunna fastställa vilket eller vilka serienr som har detta problem.
2. Är man rädd om sina kunder borde man informera om problemet på hemsidan. Åtminstone med infolapp/brev i boxen. Det gick ju bra att lägga i en lapp med direktiv att använda deras medskickade antennkabel.
3. Man borde kunna ställa krav på Humax om dom vill stå kvar som leverantör av hårdvaran CH använder.
Vem sjutton köper en bil som visar sig fela och verkstaden säger att det är ett känt problem och vi kan inget göra. Du får ta den som det är. Nej tack CH detta är inte positiv kundhantering.
24 mån bindningstid med svaret att du får väl titta då det går att se.
Känner någon igen problemet?
Tack för mig / Funlight.
Postad 04 april 2008 - 08:38
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Välkommen till ComHem's underbara värld!
Redigerat av ClarkOne, 04 april 2008 - 08:40.
Postad 04 april 2008 - 08:53
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Är den så ny så är det bara häva köpet. Sen är de problem du beskriver INTE ett av de problem som humax ska lösa med mjukvara. Det där är någonting helt annat, troligen trasiga komponenter i boxen. Kräv en utbytesbox ifall du väljer att inte häva köpet.
Postad 04 april 2008 - 08:58
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
klart jag rättade mig då eftersom det va i samma meddelande jag svarade på... känns mer som att bara för att jag inte skriver perfekt så är man sämmre... en del påhopp är det här man ska inte behöva höra att man skrivit fel på olika ställen tror nog var o en är kapabel till att läsa vad som står. för kan man inte det då är det nog nått värre här en vad en dyslektiker är.... sen tråden handlar om HD boxen inte folks stavfel osv

Jag HAR problem att läsa dina inlägg, men jag har en kompis som har läs och skrivsvårigheter, så jag vet hur illa/svårt det kan vara, hur mycket man än försöker, så just därför har jag inte kommenterat om det. Men, ett tips är, installera rättstavning i tex. Firefox, det är guld, och hjälper en del! Bara ett tips, inget ont! Och nej, jag har inte dyslexi.
Redigerat av Unregistered42562, 04 april 2008 - 09:01.
Postad 04 april 2008 - 09:10
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Pacman De ryckningar som man får i bilden lite då och då .. Är det något du upptäckte vid beta test. Är det något du ser nu ...
Jag har inte upplevt att någon FW rycker mer än nån annan iaf. Men är det så så är det nått jag missat. Har inte använt FW15 i så många dagar dock. Har hittils mest bara suttit och stört mig på den lågupplösta SD-bilden boxen ger...
Postad 04 april 2008 - 10:16
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Här verkar det finnas många kunniga medmänniskor så jag ställer en fråga i detta forum angående ComHems Humax CXHD-1000C och ser om någon av Er har råkat ut för samma problem och eventuellt om Ni lyckats lösa problemet.
Jag hoppade på Comhems erbjudande om HDTV och denna box för en vecka sedan men har redan problem med den. Helt plötsligt fryser bilden och ljudet försvinner. Detta har hänt nu 5 ggr på en vecka. Byter man då kanal via boxen så är det bara svart på TV:n och inget ljud hörs. Går jag till en kanal som har textning så fungerar textningen men inget annat vad beträffar ljud och bild. Menyer på boxen fungerar att gå in på.
Kollar man på samma kanal analogt som felade via boxen så funkar allt som det ska den vägen. Det enda sättet jag kommit på att åtgärda problemet har varit att boota om boxen till fabriksinställning men det känns inte som att det är riktigt rätt. Allra helst då det sker så ofta.
Boxen är ansluten med, (efter förslag från CH kundtjänst att ansluta med annan antennkabel) Profigolds antennkabel 2m + HDMI -> DVI-D kabel 1m och optisk S/PDIF 1m för ljudet men problemet kvarstår. Boxen har nya mjukvaran 1.00.15.
Vid kontakt med ComHem´s kundtjänst har testats signalstyrka osv och allt är OK. Igår, vid kontakt med CH fick jag det smått chockande svaret att detta var ett känt problem med Humax HDTV boxen. Inte alla med att det var ett problem som fanns på en del och att det var Humax som måste komma med en åtgärdande firmware. Det fanns inget som man kunde göra från ComHems sida vilket jag tycker verkar konstigt av fler orsaker. 1. Man måste ju kunna fastställa vilket eller vilka serienr som har detta problem. 2. Är man rädd om sina kunder borde man informera om problemet på hemsidan. Åtminstone med infolapp/brev i boxen. Det gick ju bra att lägga i en lapp med direktiv att använda deras medskickade antennkabel. 3. Man borde kunna ställa krav på Humax om dom vill stå kvar som leverantör av hårdvaran CH använder.
Vem sjutton köper en bil som visar sig fela och verkstaden säger att det är ett känt problem och vi kan inget göra. Du får ta den som det är. Nej tack CH detta är inte positiv kundhantering. 24 mån bindningstid med svaret att du får väl titta då det går att se.
Känner någon igen problemet? Tack för mig / Funlight.
Jag tror att du måste få boxen bytt. Katastrof att ks sagt att det är ett känt fel!! Säg att du vill prata med en chef om inget annat biter.
Postad 04 april 2008 - 12:07
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
ja om vi nu kan gå vidare med tråden jag ska försöka att använda citera då det bara behövs...
tänkte se är de nån som uplever att färgerna flyter ut på tex discoveryHD starkare färger en i övriga kanaler?
Postad 04 april 2008 - 13:36
65skoter
-
65skoter
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Harlin !
Har du inte något nytt du kan informera oss om ?
Det börjar kännas tröstlöst med en box som blir det ena efter det andra felet på vid varje uppdatering.
Istället för att sitta med vänner och bekanta och njuta av bra tv får man mest förklara VARFÖR bilden är som den är. De flesta säger JAHA, är HDTV inte bättre än såhär. Vilken BRA reklam för ComHem.
Det som oroar mig mest är att man ständigt lyckas skapa dessa NYA fel som inte fanns innan när en ny FW släpps.
// Skoter
Postad 04 april 2008 - 13:58
Phunky
-
Phunky
-
Forumräv
-
-
675 inlägg
Jo vad gäller de "digitala" störningarna .. så är det viasats HD kanaler som har det .. ( ( det blir så kallade schackrutor ) Vanligt förekommande om man har dålig signal och det har vi ju inte .. Men det kan vara så att det är något fel på antingen viasats utsändning eller som jag tror .. Comhems mottagning.
Fruktasvärt störigt är det .. Ser just nu Arsenal mot Liverpol och det är nästan bättre att se matchen på Tv6 i 4:3 format ..
För inte är jag impad av HD kvalitén heller
Maveric 
Se mitt svar i slutet av denna tråd: https://www.minhembi...s...86096&st=30 Skulle förövrigt också vilja se en ordentligt lösning på detta HDdebackel någon gång.
Redigerat av Phunky, 04 april 2008 - 14:49.
Postad 04 april 2008 - 15:13
Unregistered49c9c121
-
Unregistered49c9c121
-
Användare
-
-
211 inlägg
Om de åtminstone kunde lägga ner den här idiotiska pairingskiten, så hade jag blivit väldigt nöjd att då kunna köra HDTV PÅ VALFRI HÅRDVARA. Men nehej, körd i !"#¤ som vanligt.
TA BORT PAIRINGEN IDIOTER. Inget "men det kräver filmbolagen", för det är en hög med kodynga. Att filmbolagen kan göra just det är p.g.a. att alla böjer sig framåt och tar upp tvålen så fort de kacklar ur sig något. "Kräver ni pairing? Jaha, då får ni inte tillgång till några av våra hushåll" (vilka f.ö. är en hel del och det går knappast att ignorera).
Skit är vad det är, dra åt !"#¤.
Redigerat av Unregistered49c9c121, 04 april 2008 - 15:20.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|