Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 04 april 2008 - 15:52

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Fick detta svar idag från kundrelationer på frågan om man inte kunde göra ett nytt-hd paket med viasat sport-hd och tv1000-hd så man inte behöver betala för alla paket för att få tillgång till enstaka kanaler.

" Vi tittar aktivit på hur marknaden runt om kring oss ser ut och i och med detta så ser vi över våra tv-paketeringar med jämna mellanrum, vilka paket och priser vi kan erbjuda styrs dock till viss del av programbolagen. I dagsläget kan vi inte erbjudan det du föreslår men HD-markanden är relativt ung och vad som händer i framtiden kan man bara spekulera i. "

Hahaha kunde inte hålla mig för skratt ! vet dom ens vad dom håller på med för något överhuvud taget ??

Postad 04 april 2008 - 19:16

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Vad har ni fått för uppgörelser tills ni får ny FW
( frågar er som fått ny uppgörelse efter den 29/2 som var deadline för förra uppgörelsen )

Maveric :)

Postad 04 april 2008 - 20:16

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Mig skiter de i, eftersom jag lagt en anmälan på ARN och endast kommer att acceptera ett byte till en box av annat fabrikat. Tycker att det får vara slut på lekstugan. Även om Humax får till den här boxen nödtorftigt anser jag att de bränt sina skepp. Det här duger inte!
Trevlig helg / hasse

Postad 04 april 2008 - 20:23

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
By the way, MacGam har pratat med ARN.
Nu har en och samma handläggare hand om två anmälningar på CH gällande den här förbenade boxen. Det är ju faktiskt dubbelt så mycket som en. Häng på !

Postad 04 april 2008 - 21:49

whitepointer
  • whitepointer
  • Amatör

• 73 inlägg
  • 0
eftersom jag köpte boxen för 995-3 mån fritt 8 fav så avvaktar jag fw. Fick dessutom Viasat Golf fritt i 3 mån och 50% på abbet tills ny fw som löser problemen dyker upp. Som det är nu kör jag scart på SD kanalerna

Postad 04 april 2008 - 23:28

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

eftersom jag köpte boxen för 995-3 mån fritt 8 fav så avvaktar jag fw. Fick dessutom Viasat Golf fritt i 3 mån och 50% på abbet tills ny fw som löser problemen dyker upp. Som det är nu kör jag scart på SD kanalerna

Kan säga att du är snuvad på 1mån på Viasat Golf du kan dra bort en månad av golf. du fick det fritt på bara 2 mån för viasat golf är gratis hela denna månad för alla abonnenter.

Redigerat av Duckface21, 05 april 2008 - 00:50.

Postad 05 april 2008 - 09:27

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Fick detta svar idag från kundrelationer på frågan om man inte kunde göra ett nytt-hd paket med viasat sport-hd och tv1000-hd så man inte behöver betala för alla paket för att få tillgång till enstaka kanaler.

" Vi tittar aktivit på hur marknaden runt om kring oss ser ut och i och med detta så ser vi över våra tv-paketeringar med jämna mellanrum, vilka paket och priser vi kan erbjuda styrs dock till viss del av programbolagen. I dagsläget kan vi inte erbjudan det du föreslår men HD-markanden är relativt ung och vad som händer i framtiden kan man bara spekulera i. "

Hahaha kunde inte hålla mig för skratt ! vet dom ens vad dom håller på med för något överhuvud taget ??

Vad ville du ha för svar då?

Postad 05 april 2008 - 09:39

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Ja typ att jo vi för den diskutionen och ett nytt hd paket är på g med ett anntal nya hd kanaler etc.
Inte direkt detta svar iaf.

"HD-markanden är relativt ung och vad som händer i framtiden kan man bara spekulera i"

Det betyder ju att dom inte funderar ett skit på något utan tar det som det kommer bara. Det är ju dumt att tänka på kundernas bästa och så kanske man får tills sig mera kunder med bra utbud eller ?

Postad 05 april 2008 - 11:17

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
Tycker det var ett ärligt svar faktiskt, det är programbolagen som det hänger på, Prister och utbud m.m. CH är en tv operatör inte ett producerande bolag. Av konkurransskäl så är det en självklarhet att dom inte skriker ut vad dom har för planer(vilka kanaler dom skall ta in m.m). Vi kommer nog aldrig att komma ifrån paketlösningarna heller heller. C+ kommer aldrig att godta att deras kanaler sätts i samma paket som viasats bara för att priserna för kunderna skall bli lägre. Dom vill naturligtvis sälja hela sina paket och få så mycket pengar som möjligt.
Denna typ av diskussion eskalerade då säsongskortet kom. (Kunderna måste abbonnera på c+ i grunden för att få abbonnera på säsongskortet).
Även här så har det inte ändrats något. Dock är det bra att man är kritisk så CH m fl inte tror att dom kan ta vilka priser som helst utan att dom aktivt ser över priser/paketeringar m.m.

Redigerat av haihep, 05 april 2008 - 11:19.

Postad 05 april 2008 - 13:44

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Du har rätt i vad du säger .. att har varit ..
Men framtiden bör inte byggas på vad som har varit utan vad som är förenligt med
vad kunderna tycker o tänker ..

Man kan inte bygga programpaket som först skall köpas för att man sedan skall kunna
köpa en enskild kanal. Utvecklingen går mot att man skall kunna köpa det man vill ha
och inget annat. ( Därav alla nya "pay" siter och tjänster som dyker upp )
Dock är det mesta tänkt för IPTV men desto större anledning för comhem att
göra sak samma i sitt nät för att behålla marknadsandelar.

Comhem måste lära sig att de inte står för den tekniska utvecklingen de måste
börja följa den och detta med sin teknik. Finns tex ingen anledning för comhem
att sälja bort sin kabeltjänst för IPTV då IPTV kräver bandbredd på ett annat sätt
en vanligt bredband. Det vore idiotiskt av comhem att inte använda det dom har
och ta upp konkurrensen med de andra aktörerna som ENBART kan komma åt
comhemns kunder med IPTV. IPTV är inte bra för comhem så varför då införa
det hos befintliga kabelkunder..

Är du med i resonemanget .. :)

Maveric :D

Redigerat av Unregistered1103, 05 april 2008 - 13:45.

Postad 05 april 2008 - 15:49

Unregisteredaacaaa42
  • Unregisteredaacaaa42
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Jag har följande problem med Canal+ HD. I vissa filmer är det inget ljud alls medan det är ljud på andra. Exempel på filmer där ljudet varit borta är The Queen samt The Contract. Jag har exakt samma inställningar på boxen och på hembioförstärkaren. Någon annan som råkat ut för bortfallande ljud på Canal+ HD? På de andra kanalerna har jag aldrig haft dessa problem.

Postad 05 april 2008 - 17:08

KentaG
  • KentaG
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Det här med "Color Banding" och "Black Crush", är det något som bara uppträder på SD-kanalerna och via HDMI?
För SD-kanalerna kan jag tänka mig att se via RGB
HD-kanalerna hade jag tänkt att titta på via HDMI

/Kent

Postad 05 april 2008 - 18:39

Mr.Hammer
  • Mr.Hammer
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0

Jag har följande problem med Canal+ HD. I vissa filmer är det inget ljud alls medan det är ljud på andra. Exempel på filmer där ljudet varit borta är The Queen samt The Contract. Jag har exakt samma inställningar på boxen och på hembioförstärkaren. Någon annan som råkat ut för bortfallande ljud på Canal+ HD? På de andra kanalerna har jag aldrig haft dessa problem.

Felet har funnits i mer än 6 månader tillbaks i tiden, mycket frustrerande. En av anledningarna jag skickade tillbaks boxen för åtgärd. Felet kvarstår. Speciellt igår kväll. Comhem har inte bara problem med Humaxboxen, dom har även problem med utsändningen.

Postad 05 april 2008 - 22:42

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
Jag gick igenom min dvd och digitalbox och kollade inställningar det som jag förvånar mig mest på hos Humax boxen är att den saknar allt som kan avgöra en bilds kvalitet fins inga inställningar för hur SD bilden ska visas osv och andra inställningar. Dvd spelaren som jag har är en sony rdr-hx650 den har alla möjliga inställningar för hur sd bild ska skalas upp till hd uplösning så som skärpa och o bildförbättring och en hel del annat skit som faktiskt gör en sd bild bättre osv. Förstår inte humax som är ett ganska stort företag var har de glömt alla inställningar...

Postad 06 april 2008 - 00:15

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Det du efterlyser ligger i FW och är inget man lägger ut i en digitalbox.
Du har tre val Limited RGB, Full RGB och Component.

Om de bara får ordning på FW så blir inställnignarna rätt .
Resten får du justera på din tv

Maveric :)

Postad 06 april 2008 - 11:58

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Jag har felanmält min HD-box flera gånger eftersom jag inte anser attt bilden lever upp till löftena och varje gång fått höra att det kommer lösningar på problemen.

Jag tröttnade till slut efter att den sista uppdateringen av den fasta programvaran innebar sämre bild och krävde av ComHem Kundrelationer att få tillbaka alla pengar jag lagt ut sen jag skaffade HD-boxen i augusti 2007.

Jag fick följande erbjudande som jag accepterade trots mina tidigare krav; jag ville bara få ett slut på det hela:

Omedelbart avslut av abonnenmanget (trots 17 månader kvar)
Pengarna åter för HD-boxen (1995:-)
Pengarna åter för HDTV 3 månader
Pengarna åter för TV Large abonnemang 3 månader

Jag fick alltså tillbaka 3189:- och avslut av abonnenmanget 2 april mot att jag skickade tillbaka HD-boxen. Abonnemanget avslutades (så nu har jag bara SVT och TV4) trots att jag betalat för hela april, men jag orkar inte tjafsa med Stora Starka ComHem.

Redigerat av FEA, 06 april 2008 - 11:59.

Postad 06 april 2008 - 12:39

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Det var inte dåligt. Jag krävde också att få tillbaka alla pengar jag lagt ut sedan jag köpte box en sommaren 2007. Erbjudandet jag fick är "50% avdrag på tv-abonnemanget 3 månader framöver samt utöver detta ett avdrag om 358kr för historiska fel."
För övrigt samma erbjudande jag fått ett par gånger tidigare från Com Hem och aldrig nappat på. Känns som att dunka skallen mot en vägg. De struntar blankt i alla mina argument. Kan det vara så att olika handläggare hos kundrelationer är olika "generösa" eller är det för att jag köpte min box hos Expert som jag får så dåliga kompensationserbjudanden?

Postad 07 april 2008 - 03:34

Unregisteredcdfa2218
  • Unregisteredcdfa2218
  • Lärjunge

• 423 inlägg
  • 0

Nej, bara riktigt taskig lipsync på Canal+ Film HD.

Postad 07 april 2008 - 08:27

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ju då skaffat en PX80 och eftersom min bild på de analoga kanalerna inte är så bra så tänkte jag skaffa digital-tv. Då är ju då den ständiga frågan, HD eller inte HD. Men jag har ju då oturen att bo i ett ComHem-hus.

Har t.ex. sett att fotbolls-EM kommer sändas i HD på TV4 och canal digital, och det låter ju riktigt trevligt. I övrigt kan man kanske klara sig utan HD eftersom kanalutbudet inte är så stort.
Och samtidigt tvekar jag på hur bra bilden blir med comhems vanliga digitalbox, dvs den vanliga billiga samsungen, när man kopplar in den med scart. Är det ett jättelyft mot analog sändning, eller är det bara en liten höjning på ögonbrynen?

Slutligen, valet hade nog landat på HD för fotbolls-EMs skull, om det inte varit för allt dåligt jag har hört om Humax-boxen. Är den så dålig att det helt enkelt inte är värt det? Är det så att alla har problem med den, eller är det bara vissa boxar som krånglar? ... vore tacksam för hjälp med beslutsångest....

Postad 07 april 2008 - 08:35

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
EM och Humax behöver du inte fundera på eftersom EM inte kommer sändas i HD via comhem.

Postad 07 april 2008 - 08:54

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

EM och Humax behöver du inte fundera på eftersom EM inte kommer sändas i HD via comhem.

Nu förstår jag inte, comhem har ju TV-4 HD, varför skulle de inte ha hela programutbudet?

Postad 07 april 2008 - 09:23

mikaklin
  • mikaklin
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Denna fråga har diskuterats flera gånger. Från tv4.se:

Många hör av sig redan nu för att få reda på ifall matcherna i fotbolls-EM i juni kommer att sändas i äkta HD. Svaret är att de som har HDTV från Canal Digital kommer att kunna se fotbolls-EM i äkta HD, medan Com hem tyvärr har tackat nej och alltså kommer att sända EM i normal bildkvalitet (SDTV).

Postad 07 april 2008 - 09:34

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Nu förstår jag inte, comhem har ju TV-4 HD, varför skulle de inte ha hela programutbudet?

Canal Digital sitter på rättigheterna. Sök och läs, finns många många inlägg om detta.

Postad 07 april 2008 - 11:51

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0
Okej, vilka idioter de är rent ut sagt!!! Men det gjorde ju valet betydligt enklare :)

Det slog mig aldrig att söka på ämnet ovan, jag läste någonstans att TV4 HD skulle sända EM och jag utgick från att det skulle gå via com-hem eftersom de har TV4 HD. Tänkte inte en tanke på att det skulle vara på annat sätt och då söker man ju inte info om det heller...

Då åter till frågan, hur stor är meningen att skaffa en vanlig digital-box från comhem? Är det stor skillnad jämtemot den analoga sändningen, eller är den bilden också skräp? Hur är deras billigare samsung-box via SCART? (dvs inte PVRen) Kommer jag få en hygglig bild på min 42"-plasma?
Ni rekommenderar denna boxen framför Humax bugg-box?

Redigerat av schjak, 07 april 2008 - 11:54.

Postad 07 april 2008 - 12:08

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Då åter till frågan, hur stor är meningen att skaffa en vanlig digital-box från comhem? Är det stor skillnad jämtemot den analoga sändningen, eller är den bilden också skräp? Hur är deras billigare samsung-box via SCART? (dvs inte PVRen) Kommer jag få en hygglig bild på min 42"-plasma?

Jag har en vanlig SD-box (inte Samsung) och det är helt klart värt att byta upp sig till digital-tv jämfört med Comhems analoga. Förutom bättre bild och bättre ljud så får du ju även rätt aspect ratio på många kanaler. Har en 42" plasma jag med.

Postad 07 april 2008 - 13:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Okej, vilka idioter de är rent ut sagt!!! Men det gjorde ju valet betydligt enklare :)

Det slog mig aldrig att söka på ämnet ovan, jag läste någonstans att TV4 HD skulle sända EM och jag utgick från att det skulle gå via com-hem eftersom de har TV4 HD. Tänkte inte en tanke på att det skulle vara på annat sätt och då söker man ju inte info om det heller...

om du endå vill se hd kanalerna så går ju hdboxen men inte via hdmi då bilden är en aning sämre då ska du köra den via scart då är bilden bra

Postad 07 april 2008 - 13:52

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Okej, vilka idioter ...
...

Jag har en vanlig Samsung-box. Tror att den kallas zapperbox eller nå't liknande.
Än så länge har jag också en gammal (8 år) Philips 36' tjockis
Det enda problemet jag kunnat se med zapperboxen är att det kan ta tid att uppdatera/vara blankt i EPG-tablåerna. Annars fungerar boxen med alla kanaler utmärkt (large-abg).
Med tanke på vad som sagts i detta forum om Humaxboxen så blir man liksom lite skiträdd att hoppa på HD-tåget hos CH.
Ehh kanske lika bra det. Ska man hoppa på HD-tåget så är det ju inte bara boxen som behöver bytas utan även TV'n.
Lite OT kanske men 30 Tkr för åtta år sedan & 23 Tkr nu skulle bli lite väl saftigt TV-konto så jag lugnar mig tills HD-boxarna blir befriade från en del av dagens buggar iaf.
Hur som helst: Du tjänar definitivt på att byta till digitalt abg jämfört med analogt. T.om. i min gamla tjockis-TV är bilden märkbart bättre med respektive utan box.
:)

Redigerat av Ödlan, 07 april 2008 - 13:56.

Postad 07 april 2008 - 13:53

niclas83
  • niclas83
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Jag fick en Samsungbox (1:--varianten) i väntan på FW-uppgradering och till och med min flickvän kommenterade att bilden var skarpare än på humaxen. Kommer inte gå tillbaka till humaxen, enda anledningen vore att ComHem plötsligt lanserade lite HDTV värt att kolla på, men det verkar ju inte ske det närmsta året.

Dessutom sparar du yta i lägenheten då Samsungen är grymt mycket kompaktare, humaxen ser ut som ett skämt i jämförelse. För att inte tala om all frustration över CH och dess FW-uppgraderingar som du undviker.

Kontentan: Köp inte Humaxen!!! Den suger!!!

Postad 07 april 2008 - 13:54

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

om du endå vill se hd kanalerna så går ju hdboxen men inte via hdmi då bilden är en aning sämre då ska du köra den via scart då är bilden bra

HD-boxen via scart? Då får jag väl inte ens ut HD-signal? Vad är meningen med det?
Nä jag bryr mig inte så mycket av de fåtal HD-kanaler som finns nu när det inte blir något fotbolls-EM. Vill bara få ut en vettig tv-bild för en vettig penning. Vilken box rekommenderar ni då?

Postad 07 april 2008 - 14:18

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0
jo du ser kanalerna nerskalade till 480i blir inte hdtv men de blir en bra sdtv bild som är lite bättre en vanliga sd kanaler

Redigerat av Duckface21, 07 april 2008 - 14:19.

Postad 07 april 2008 - 15:19

Unregistered891a0113
  • Unregistered891a0113
  • Forumräv

• 890 inlägg
  • 0

jo du ser kanalerna nerskalade till 480i blir inte hdtv men de blir en bra sdtv bild som är lite bättre en vanliga sd kanaler

Nedskalade till 576 linjer. NTSC är 480 linjer.

/Mats K

Postad 07 april 2008 - 15:57

schjak
  • schjak
  • Forumräv

• 644 inlägg
  • 0

Ja, men vad jag menar är, varför skulle jag köpa humax-boxen, som kostar mer än 3000kr (eller 1000 kr med två års bindning), om jag inte ens ska kolla på HD utan koppla in den i Scart?
Då köper jag väl en vanlig box istället som kostar 1200:- utan bindning och får dessutom en bättre bild än humax, enligt vad de flesta säger i den här tråden... =)

Postad 07 april 2008 - 16:15

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Ja, men vad jag menar är, varför skulle jag köpa humax-boxen, som kostar mer än 3000kr (eller 1000 kr med två års bindning), om jag inte ens ska kolla på HD utan koppla in den i Scart?
Då köper jag väl en vanlig box istället som kostar 1200:- utan bindning och får dessutom en bättre bild än humax, enligt vad de flesta säger i den här tråden... =)

Ska du se HDTV köper du HD-boxen och kopplar in den med hdmi. Precis som du säger är det onödigt att köpa en hd-box om man inte ska se hd-tv.

Postad 07 april 2008 - 17:37

pelle1
  • pelle1
  • Forumräv

• 582 inlägg
  • 0

Ska du se HDTV köper du HD-boxen och kopplar in den med hdmi. Precis som du säger är det onödigt att köpa en hd-box om man inte ska se hd-tv.

ska man se hd så köper man inte humax-boxen utan man köper ett canal digital-abonnemang

Postad 07 april 2008 - 18:29

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Håller med! Hämtade ut mitt CD-paket på Posten idag! :)

/W

Postad 07 april 2008 - 18:41

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0
nu har jag skaffat comhem! jag kan inte sätta upp en stor ful parabol =) de kanske ni vill ha md canal digital :).. men aja =)

jag valde HD boxen, som alla hatar nått så fruktansvärt, men för mig funkar den hur bra som helst, bilden är ju helt underbar! kör med komponent till projektorn , ljudet är underbart bra också i hemmabion,

det enda som jag tycker e konstigt är signalstyrkan som står på 56% skall de vara så? alla kanaler funkar perfekt , men i kanalen TV 1000 HD skramlar bilden emellanåt och de kommer ett thing ljud, varför blir det så?

Postad 07 april 2008 - 18:47

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

nu har jag skaffat comhem! jag kan inte sätta upp en stor ful parabol =) de kanske ni vill ha md canal digital :P.. men aja =)

jag valde HD boxen, som alla hatar nått så fruktansvärt, men för mig funkar den hur bra som helst, bilden är ju helt underbar! kör med komponent till projektorn , ljudet är underbart bra också i hemmabion,

Jag hade också fin bild innan de bytte den fasta programvaran, du skulle se hur bra HD-bild det var innan! :)

... sen kan du inte se HD-bild om du kör med komponent, det går bara med HDMI, så du får byta kabel om du vill se äkta HD, annars har du ingen nytta av en HD-box :P

Redigerat av FEA, 07 april 2008 - 18:56.

Postad 07 april 2008 - 18:54

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

nu har jag skaffat comhem! jag kan inte sätta upp en stor ful parabol =) de kanske ni vill ha md canal digital :P.. men aja =)

Jag hade också fin bild innan de bytte den fasta programvaran, du skulle se hur bra HD-bild det var innan! :)

... sen kan du inte se HD-bild om du kör med komponent, det går bara med HDMI, så du får byta kabel om du vill se äkta HD, annars har du ingen nytta av en HD-box :P

men komponent funkar väl? alltså 1080i och 720p skall väl kunna gå via det eller? till en 720p projektor

Postad 07 april 2008 - 18:55

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Jag tänkte nog lite fel där, eftersom jag själv körde med HDMI :)

Jag bröt med ComHem för att bilden på HD-kanalerna var bättre innan... för mycket strul med dem och HUMAX. De höll inte avtalet om att bilden skulle vara "kristallklar".

Jag ska köra Canal Digital via bredband istället, slipper parabol.

Redigerat av FEA, 07 april 2008 - 19:01.

Postad 07 april 2008 - 19:03

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Jag tänkte nog lite fel där, eftersom jag själv körde med HDMI :)

Jag bröt med ComHem för att bilden på HD-kanalerna var bättre innan... för mycket strul med dem och HUMAX. De höll inte avtalet om att bilden skulle vara "kristallklar".

Jag ska köra Canal Digital via bredband istället, slipper parabol.

men hur vet man om bilden är dålig eller inte? alltså ok de e inte blu ray kvalité men de kan man inte begära =) , jaså aha men då e canaldigital bra =) men kan man ta det med alla operatörer da?

Redigerat av ESAFESA, 07 april 2008 - 19:07.

Postad 07 april 2008 - 19:25

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0

men hur vet man om bilden är dålig eller inte? alltså ok de e inte blu ray kvalité men de kan man inte begära =)

Det är klart man kan! :)

720p eller 1080i/p är samma sak vare sig det är på skiva eller via en HDTV-box. Ställ krav på bilden, det ska inte vara sämre, vilket det ju är idag med ComHem.

jaså aha men då e canaldigital bra =) men kan man ta det med alla operatörer da?

Det beror på var man bor/ vad man har i sitt bredband.
I mitt fall har jag Stadsnät Stockholm och kan just idag välja mellan Viasat, FastTV och Canal Digital.

Postad 07 april 2008 - 20:45

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Bildkvalitén på HD-kanalerna bör ligga någonstans mellan uppskalad DVD via en hygglig spelare och en BluRay i de lägre prisklasserna. Dvs närmast knivskarp bild där du tex kan räkna skäggstråna på den manliga huvudrollsinnehavaren.

/W

Postad 07 april 2008 - 21:07

_Pinhead_
  • _Pinhead_
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
kanske en dum fråga som redan har besvarats i den här tråden men jag frågar ändå.
Om man kopplar in denna med komponent kabel. Kan man fortfarande på 720p signal till tv då eller måste man ha en hdmi kabel då?

Postad 07 april 2008 - 21:21

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

men hur vet man om bilden är dålig eller inte? alltså ok de e inte blu ray kvalité men de kan man inte begära =)

Det är klart man kan! :)

720p eller 1080i/p är samma sak vare sig det är på skiva eller via en HDTV-box. Ställ krav på bilden, det ska inte vara sämre, vilket det ju är idag med ComHem.

jaså aha men då e canaldigital bra =) men kan man ta det med alla operatörer da?

I mitt fall har jag Stadsnät Stockholm och kan just idag välja mellan Viasat, FastTV och Canal Digital.

de kan tyvärr inte jag ha =) så comhem är de enda alternativet =) alltså vanlig SD TV e de inte så bra bild på, men HDTV kanalerna e ok.. men när comhem kommer med nått nytt ringer jag in skitförbannad då =) så får man de nya

sen har COMHEM ett supererbjudande nu =) 299 för medium med 8 valfri + canal+ total :P

Redigerat av ESAFESA, 07 april 2008 - 21:27.

Postad 07 april 2008 - 21:34

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
CH börjar inse att de förlorar kunder till konkurrenterna. Jag är en av dem. Vore jag som ni skulle jag avvakta ett halvår eller så innan ni hakar på CH's så kallade HD-paket. Som det ser ut just nu är det skrutt!

/W

Postad 07 april 2008 - 22:58

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1 040 inlägg
  • 0

Det är klart man kan! :wacko:

Man kan inte begära Blu Ray kvalité via comhems HDTV (även om vi skulle få en felfri box). Det är en ganska stor skillnad på t.ex bitrate och dit når vi inte inom den närmaste framtiden. Kanske om tio år men hur hett är Blu Ray då? Men att kvalitén ska vara bättre än vad vi får just nu...det ska vi absolut begära!

Postad 07 april 2008 - 23:32

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Både jag och Maverick har nämnt tidigare i tråden hur bra riktig HD-TV är! Jag upplevde det själv redan 1999 i USA. Detta sagt i repris.

Wasgo :wacko:

Postad 07 april 2008 - 23:38

ESAFESA
  • ESAFESA
  • Forumräv

• 750 inlägg
  • 0

Både jag och Maverick har nämnt tidigare i tråden hur bra riktig HD-TV är! Jag upplevde det själv redan 1999 i USA. Detta sagt i repris.

Wasgo :wacko:

vad för märker har de på boxarna i USA da? kan man köpa hit en kanske?

Postad 08 april 2008 - 00:11

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5 967 inlägg
  • 0
Jag kan säga .. att bitraten har mycket lite att göra med kvaliten då det gäller HD
Man kan dra ner en bluray till en tredjedel och ändå ser det många ggr
bättre ut än comhems HDTV.

Maveric :wacko:

Postad 08 april 2008 - 01:14

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

CH börjar inse att de förlorar kunder till konkurrenterna. Jag är en av dem. Vore jag som ni skulle jag avvakta ett halvår eller så innan ni hakar på CH's så kallade HD-paket. Som det ser ut just nu är det skrutt!

/W

Eller förklara sig villiga att betala kanske 49 kr i månaden för HD-paketet utan bindningstid.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.