ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 08 april 2008 - 08:55
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag kan säga .. att bitraten har mycket lite att göra med kvaliten då det gäller HD Man kan dra ner en bluray till en tredjedel och ändå ser det många ggr bättre ut än comhems HDTV.
Maveric 
Mycket är väl bara uppskalad SD, det och en kass box.. Hade det funnits en riktig high end box så hade det varit betydligt intressantare..samt fler riktiga HD program. Tycker dock att viasat sport hd har riktig bra bild...Tänk hur det skulle se ut med en riktigt bra box
Postad 08 april 2008 - 08:58
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Sen att HD filmkanalerna kör gamla filmer uppskalat.. Katastrof!! Om dom skall vara HD kanaler så skall det vara riktiga hd filmer. Någon standard bör finnas annars kan dom sända vilket skit som helst.
Postad 08 april 2008 - 09:20
Bloodmoon
-
Bloodmoon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Söker lite tips och råd om Comhem, har försökt att läsa mig ett något bra svar här i tråden men inte blivit mycket klokare.
Info:
Vi har i dagsläget Comhems analoga utbud utan digital box då vi bor i ett Comhem hus och tar tv ur väggen.
Vi har en ny Samsung 40M87 med full hd.
Vi kommer inte byta leverantör idagsläget.
Påstående 1: Bilden blir avsevärt mycket bättre med digitalbox jämnfört med det Analoga vi får ur väggen?
Påstående 2: Humax HD box verkar inte vara värt pengarna utan man klarar sig lika bra eller bättre med en av de billigare icke HD boxarna från comhem enligt denna tråd?
Fråga 1: Vilken box ska man välja om man vill ha stabil bild och en bra bild när det gäller comhem?
Fråga 2: Kan man köpa sin box på annat håll och sedan hoppa på comhems erbjudande? Dvs köpa den av en annan butik då comhem tar ut mycket pengar för sina boxar.
Tacksam för svar =)
Postad 08 april 2008 - 09:52
schjak
-
schjak
-
Forumräv
-
-
644 inlägg
Söker lite tips och råd om Comhem, har försökt att läsa mig ett något bra svar här i tråden men inte blivit mycket klokare. Info: Vi har i dagsläget Comhems analoga utbud utan digital box då vi bor i ett Comhem hus och tar tv ur väggen. Vi har en ny Samsung 40M87 med full hd. Vi kommer inte byta leverantör idagsläget.
Påstående 1: Bilden blir avsevärt mycket bättre med digitalbox jämnfört med det Analoga vi får ur väggen? Påstående 2: Humax HD box verkar inte vara värt pengarna utan man klarar sig lika bra eller bättre med en av de billigare icke HD boxarna från comhem enligt denna tråd? Fråga 1: Vilken box ska man välja om man vill ha stabil bild och en bra bild när det gäller comhem? Fråga 2: Kan man köpa sin box på annat håll och sedan hoppa på comhems erbjudande? Dvs köpa den av en annan butik då comhem tar ut mycket pengar för sina boxar.
Tacksam för svar =)
Söker också svar på dessa frågor... Men svaret på fråga 2 måste ju vara ja. Har sett att vanliga butiker säljer comhem-boxar, dock inte mycket billigare men ändå något. Frågan är, måste man köpa exempelvis samsung Samsung DCB-270z, eller motsvarande PVR, eller finns det andra boxar som fungerar? Och dessutom undrar jag, i vilken "fast" butik ska man köpa sin box? Vilka har bra priser och kan dessutom sätta igång ett abbonemang åt mig på studs? Just nu är jag så förbannad på comhem att de inte har något bra att erbjuda om man inte vill binda sig i flera år. Ska man över huvud taget starta canal+ så måste man teckna i 12 månader. Jag vet ju inte om jag kommer bo kvar i mitt com-hem hus så länge, så det verkar som att det får bli att KÖPA boxen och teckna ett abbonemang utan bindning. Det känns trist att det ska vara så, speciellt eftersom boxen inte lär fungera om jag flyttar till något hus som inte har com hem. Tycker att man borde få låna en box medans man har abbonemanget...
Redigerat av schjak, 08 april 2008 - 09:53.
Postad 08 april 2008 - 10:13
Bloodmoon
-
Bloodmoon
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Söker lite tips och råd om Comhem, har försökt att läsa mig ett något bra svar här i tråden men inte blivit mycket klokare. Info: Vi har i dagsläget Comhems analoga utbud utan digital box då vi bor i ett Comhem hus och tar tv ur väggen. Vi har en ny Samsung 40M87 med full hd. Vi kommer inte byta leverantör idagsläget.
Påstående 1: Bilden blir avsevärt mycket bättre med digitalbox jämnfört med det Analoga vi får ur väggen? Påstående 2: Humax HD box verkar inte vara värt pengarna utan man klarar sig lika bra eller bättre med en av de billigare icke HD boxarna från comhem enligt denna tråd? Fråga 1: Vilken box ska man välja om man vill ha stabil bild och en bra bild när det gäller comhem? Fråga 2: Kan man köpa sin box på annat håll och sedan hoppa på comhems erbjudande? Dvs köpa den av en annan butik då comhem tar ut mycket pengar för sina boxar.
Tacksam för svar =)
Söker också svar på dessa frågor...
Men svaret på fråga 2 måste ju vara ja. Har sett att vanliga butiker säljer comhem-boxar, dock inte mycket billigare men ändå något. Frågan är, måste man köpa exempelvis samsung Samsung DCB-270z, eller motsvarande PVR, eller finns det andra boxar som fungerar?
Och dessutom undrar jag, i vilken "fast" butik ska man köpa sin box? Vilka har bra priser och kan dessutom sätta igång ett abbonemang åt mig på studs?
Just nu är jag så förbannad på comhem att de inte har något bra att erbjuda om man inte vill binda sig i flera år. Ska man över huvud taget starta canal+ så måste man teckna i 12 månader. Jag vet ju inte om jag kommer bo kvar i mitt com-hem hus så länge, så det verkar som att det får bli att KÖPA boxen och teckna ett abbonemang utan bindning. Det känns trist att det ska vara så, speciellt eftersom boxen inte lär fungera om jag flyttar till något hus som inte har com hem. Tycker att man borde få låna en box medans man har abbonemanget...
Jag har dock läst att man kan "Hyra" en box av comhem för 70kr i månaden dock vet jag inte om jag är så sugen på denna utgift.
Postad 08 april 2008 - 13:07
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Postad 08 april 2008 - 15:22
vlajaboy
-
vlajaboy
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Tacksam för svar =)
Hej Jag köpte Humax HD box i torsdags. 1 JA! Bilden blir avsevärt mycket bättre med digitalbox jämnfört med det Analoga ni får ur väggen. 2 Helt klart värt pengarna, enormt stor skillnad mellan tex kanal 4 och kanal4HD och ännu bättre skllnad mellan svt & svtHD Mvh V
Postad 08 april 2008 - 17:06
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
Hej
Jag köpte Humax HD box i torsdags. 1 JA! Bilden blir avsevärt mycket bättre med digitalbox jämnfört med det Analoga ni får ur väggen. 2 Helt klart värt pengarna, enormt stor skillnad mellan tex kanal 4 och kanal4HD och ännu bättre skllnad mellan svt & svtHD
Mvh V
ursekta här analoga genom väggen så kommer hd boxen alltid att prestera bättre men gämför denna skit hd box med en vanlig digital mottagare för comhem så kommer du bli grymt besviken... och sen kanal4 va är det för kanal eller mednar du tv4hd
Postad 08 april 2008 - 17:25
ESAFESA
-
ESAFESA
-
Forumräv
-
-
750 inlägg
ursekta här analoga genom väggen så kommer hd boxen alltid att prestera bättre men gämför denna skit hd box med en vanlig digital mottagare för comhem så kommer du bli grymt besviken... och sen kanal4 va är det för kanal eller mednar du tv4hd
är denna bättre da?
Postad 08 april 2008 - 17:52
oscar_lkpg
-
oscar_lkpg
-
Användare
-
-
207 inlägg
är denna bättre da?
Det där är en DVB-S för Satelit inte DVB-C för Kabel så den kommer aldrig funka i ComHems nät. Om det nu var det du menade..
Postad 08 april 2008 - 19:08
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
är denna bättre da?
som tidigare svar den är för satelit... Nån annan som vet är den där Humax HDCI-2000 är samma specs som CXHD-1000C förutom att den har en microsat anslutning?? firmware är ju självklart olika då det är ändringar för micrsat men i övrigt är det nån liknade? mottagare? i utförandet?
Redigerat av Duckface21, 08 april 2008 - 19:13.
Postad 08 april 2008 - 21:58
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Skulle inte en ny FW komma i början på april ?? börjar bli dags då isf. Har du någe info Harlin ??
Postad 08 april 2008 - 22:07
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Ny mjukvara, När gick den infon ut?
Postad 08 april 2008 - 22:17
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Hade för mig att jag fått det till svar i ett mail från kundrelationer men så var icke fallet nu när jag dubbelkollade, sorry. har väl löäst det nån annanstans  Men svaret jag fick var att en ny FW var beställd och humax jobbar på en lösning så fort som möjligt.
Postad 08 april 2008 - 22:27
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Förhoppningsvis går det att göra mer med mjukvaran.. Borde göra det då det är bättre bild på sd kanalerna på billigare boxar. Dock skall ju denna box skala upp/skala om bilden samt handha både sd och hd i en och samma processor. Hoppas det kommer ny mjukvara inom kort och hoppas det blir en acceptabel/bra bild på sd kanalerna då. När det gäller hd bilden så kan det säkert bli bättre också, dock tror jag att källmaterialet gör den största skillnaden där.
Postad 09 april 2008 - 08:13
Ödlan
-
Ödlan
-
Användare
-
-
146 inlägg
Jag kan säga .. att bitraten har mycket lite att göra med kvaliten då det gäller HD Man kan dra ner en bluray till en tredjedel och ändå ser det många ggr bättre ut än comhems HDTV.
Maveric 
Stämmer nog väldigt bra i praktiken. Den enda absoluta skillnaden mellan CH's HDTV & BD-skivor är väl i så fall att BD-skivorna har Full-HD-upplösning. Då krävs väl i alla fall minst en 46-tumsskärm & c:a 2,5 meters tittavstånd om man ska märka någon skillnad. Åtminstone gäller det mig med mina halvskumma ögon. I övrigt ska det inte vara några större (läs märkbara) skillnader mellan CH "lilla" HD-upplösning & BD!
Postad 09 april 2008 - 10:21
Unregistered92d7e447
-
Unregistered92d7e447
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Stämmer nog väldigt bra i praktiken. Den enda absoluta skillnaden mellan CH's HDTV & BD-skivor är väl i så fall att BD-skivorna har Full-HD-upplösning. Då krävs väl i alla fall minst en 46-tumsskärm & c:a 2,5 meters tittavstånd om man ska märka någon skillnad. Åtminstone gäller det mig med mina halvskumma ögon. I övrigt ska det inte vara några större (läs märkbara) skillnader mellan CH "lilla" HD-upplösning & BD!
beroende på vilken bildvisare du har behöver det inte vara någon skillnad på 1080i och 1080p så länge vi talar om film (för video blir det ju dock en annan femma) däremot finns det ju en rad andra faktorer som mer avancerade kodningsparametrar, högre bitratemöjligheter (speciellt burstbitrate)
Postad 09 april 2008 - 12:53
shuriken
-
shuriken
-
Forumräv
-
-
851 inlägg
Nu har man reklamerat boxen och jag har tagit upp alla problem som fanns med den.
Jag blev väldigt bra bemött men jag måste väl nämna att jag inte var sur heller. Tror inte någon person, oavsett företag, gillar att man ringer dit sur och kräver att man ska ha kompensation och vill reklamera tjänst och box. Så tänk på det ni som vill reklamera. Framför de relevanta argumenten på rätt sätt så kommer de inte neka dig din rätt.
Jag krävde heller ingen kompensation, de erbjöd också att jag får tillbaka avgiften som jag betalade för Humaxboxen vilket jag tyckte var väldigt trevligt.
Bra jobbat av Com Hem.
Mvh
Postad 09 april 2008 - 13:01
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
När man "drar" drar ner en BD skiva till lägsta nivå 90 min film 720p så kan den rymmas på en DVD skiva. Du ser inte stor skilnad mot original på en tv om man ser någon. I vilket fall som helst .. är det så mycket bättre än HDTV från comhem att det är skrämmande. Maveric
Postad 09 april 2008 - 13:54
Ödlan
-
Ödlan
-
Användare
-
-
146 inlägg
Nää, precis! Det är därför man sitter här & avvaktar som en annan fegis 
Förutom möjligen ekonomin då!
Redigerat av Ödlan, 09 april 2008 - 13:55.
Postad 09 april 2008 - 14:12
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
alltså nån som kollar tv1000hd nu Narnia bilden ska va HD men den ser fan upskalad ut är det utsändnigen eller va fan är det. bättre bild har man sett
Postad 09 april 2008 - 14:33
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
Nu har man reklamerat boxen och jag har tagit upp alla problem som fanns med den.
Jag blev väldigt bra bemött men jag måste väl nämna att jag inte var sur heller. Tror inte någon person, oavsett företag, gillar att man ringer dit sur och kräver att man ska ha kompensation och vill reklamera tjänst och box. Så tänk på det ni som vill reklamera. Framför de relevanta argumenten på rätt sätt så kommer de inte neka dig din rätt.
Jag krävde heller ingen kompensation, de erbjöd också att jag får tillbaka avgiften som jag betalade för Humaxboxen vilket jag tyckte var väldigt trevligt.
Bra jobbat av Com Hem.
Mvh
Givetvis ska man vara trevlig  Det jag tycker är märkligt är att kunder får olika besked och olika kompensation. Då jag reklamerade min HD-box fick jag tillbaka för både boxen (1995:-) och tre månaders abonnemang (1194:-) Pengarna kom med en avi alldeles nyss.
Redigerat av FEA, 09 april 2008 - 14:34.
Postad 09 april 2008 - 14:53
mikaklin
-
mikaklin
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Då jag reklamerade min HD-box fick jag tillbaka för både boxen (1995:-) och tre månaders abonnemang (1194:-) Pengarna kom med en avi alldeles nyss.
Var det kundservice eller kundrelationer som godkände den reklamationen? Kundrelationer är helt omöjliga att resonera med. De erbjuder mig att skicka tillbaka boxen och få den återbetald, men inte en krona i kompensation (för dålig bild i över 15 månader) om jag väljer att reklamera boxen... Jag har haft boxen sedan start (december 06).
Redigerat av mikaklin, 09 april 2008 - 14:54.
Postad 09 april 2008 - 15:41
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Jag tror att det finns lika många bud som det finns anmälningar.
De har ingen generell ersättning även om de påstår det för viss
och i vissa mail.
Maveric
Postad 09 april 2008 - 16:07
JoeV
-
JoeV
-
Användare
-
-
152 inlägg
Var det kundservice eller kundrelationer som godkände den reklamationen? Kundrelationer är helt omöjliga att resonera med. De erbjuder mig att skicka tillbaka boxen och få den återbetald, men inte en krona i kompensation (för dålig bild i över 15 månader) om jag väljer att reklamera boxen... Jag har haft boxen sedan start (december 06).
Det där ska du inte gå med på. De flesta får någon form av kompensation....
Postad 09 april 2008 - 16:29
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
Det var Kundrelationer som godkände reklamationen. Jag började iofs med Kundservice på telefon, sen Kundservice via mail. Då ville de ha skriftligt via vanlig post från min sida, och det fick de. Tills slut blev det Kundrelationer via mail. Jag skrev att jag ville ha pengarna tillbaka för allting sedan jag skaffade boxen i augusti 2007 eftersom jag inte fick tjänsten som vi avtalat om (bland annat fem gånger bättre bild och kristallklar bild) Jag fick tillbaka för tre månaders abonnemang (TV Large & HDTV) och boxkostnaden, samt att de avslutade mitt abonnemang tvärt (det var 17 månader kvar).
Postad 09 april 2008 - 17:12
Maltman
-
Maltman
-
Amatör
-
-
80 inlägg
Vad har ni fått för uppgörelser tills ni får ny FW ( frågar er som fått ny uppgörelse efter den 29/2 som var deadline för förra uppgörelsen )
Maveric 
Jag fick 50% avdrag på tv abonnemanget 3 mån framåt.....
Postad 09 april 2008 - 17:19
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Jag fick 50% avdrag på tv abonnemanget 3 mån framåt..... 
Det är nog en ganska vanligt förekommande deal för oss som stannar kvar ett tag. Jag kommer som tidigare sagt, snart säga upp mitt .. men väntar till sista sekunden, då de avslutar det tvärt. ( enligt de andra som gjort så ) Maveric
Postad 09 april 2008 - 17:25
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
Rent formellt så är det väl så attt under bindningstiden får man inte säga upp avtalet, och sedan när bindningstiden är slut gäller en kalendermånads uppsägning.
Jag sade upp mitt Internetabonnemang hos ComHem tidigare (24 MBit/s som faktiskt fungerade perfekt!  ) och då gällde samma sak, en kalendermånads uppsägningstid. Jag sade upp det i början av mars men måste ändå vänta till sista april innan abonnemanget avslutas.
Jag har varit kund hos UPC/ComHem sedan 1989, men det ska väl inte spela någon roll (för att jag fick avsluta abonnemanget tvärt). Är tjänsten man betalar för inte bra (HDTV) så ska man inte acceptera det.
Redigerat av FEA, 09 april 2008 - 17:32.
Postad 09 april 2008 - 17:32
FEA
-
FEA
-
Guru
-
-
4 200 inlägg
nt
Redigerat av FEA, 09 april 2008 - 17:33.
Postad 09 april 2008 - 18:08
mikaklin
-
mikaklin
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Så vad har ni för tips när det inte går att föra någon dialog med Kundrelationer?
De står fast vid sitt erbjudande om ca 450 kr och behålla HD-boxen, ca 250 kr och få en Samsung DCB-270Z (för 1 kr plus frakt) och behålla HD-boxen eller returnera HD-boxen och få pengarna tillbaka för boxen samt erhålla en zapper-box (för 1 kr plus frakt).
Jag frågade om det gick att erhålla zapper-boxen och ha möjligheten att skicka tillbaka HD-boxen om de inte löste firmwaren inom en snar framtid. Men nej, det gick absolut inte för de vill ha ett "avslut" i frågan och de menar att de erbjuder "skälig kompensation" (för 15 månader med en box med dålig bild...).
Antar att det bara är ARN som återstår eller att försöka förlika sig med något av erbjudandena. Mest logiskt vore väl att skicka tillbaka boxen och då ha möjligheten att köpa en ny HD-box när den kommer (om några år?) och HD-utbudet har utökats. Om man väljer någon kompensation idag lär man ju inte få någon subvention på nästa HD-box.
(Om Kundrelationer läser här får ni ju gärna tipsa mig om hur jag ska göra...  )
edit: förenklade en mening...
Redigerat av mikaklin, 09 april 2008 - 18:09.
Postad 09 april 2008 - 18:35
johanssonrobin
-
johanssonrobin
-
Användare
-
-
194 inlägg
Det är nog en ganska vanligt förekommande deal för oss som stannar kvar ett tag.
Jag kommer som tidigare sagt, snart säga upp mitt .. men väntar till sista sekunden, då de avslutar det tvärt. ( enligt de andra som gjort så )
Maveric 
Jag tänker vänta tills nästa fw kommer ut sedan tänker jag avsluta mitt, alt att dom ger mig enorm rabatt på den nya hdboxen om det kommer någon ny.
Postad 10 april 2008 - 07:16
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
var har man inte hört de förr de sa många innan nu varande FM men men hur många gjorde det igentligen
Postad 10 april 2008 - 07:47
pelle1
-
pelle1
-
Forumräv
-
-
582 inlägg
jag kan inte ens förstå att folk väntar på nästa fw... den kommer ju gå åt skogen den med...
...bittra Pelle1 har sagt sitt igen...
Postad 10 april 2008 - 08:40
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Till alla er som inte är nöjda med boxen och dess tjänster. Jag tänker inte göra några längre upprepningar här, men om ni vill ha råd om;
Vart ni ska vända er
Vilka argument ni kan använda
Vilka krav ni kan ställa
Då kan ni gå tillbaka några sidor i den här tråden och läsa mina tidigare inlägg.
Mitt ärende och några till ligger för närvarande hos ARN. I stora drag är kraven där att få tillbaka 100% av alla abbonemangskostnader från det datum HD-boxen började nyttjas fram till det datum boxen presterar som den ska.
Ingen bör nöja sig med mindre!
Det bästa för alla här är naturligtvis om ni själva vänder er till ARN, så vi får lite större slagkraft mot Comhem. Om ni inte orkar göra detta kan ni ju alltid vänta på att våra ärenden blir avgjorda hos ARN. Om våra ärenden som redan ligger hos ARN faller ut som vi vill, kommer Comhem med 99% sannolikhet att kompensera övriga på samma sätt. Förutsatt att man själv ringer till kundrelationer och hänvisar till ARN:s rekomendationer. Problemet är bara att det kommer att dröja ytterligare ett par månader innan ARN har sagt sitt.
Mitt råd är att avvakta ARN:s beslut. Ta inga skambud från Comhem i nuläget.
Edit. Än en gång kan man konstatera att det gått en månad sedan förra mjukvaruuppdateringen. Man tittar ivrigt efter den uppdaterade informationen om detta på Comhems hemsida. Nä, det stod inget i dag heller. Kommer väl ingen info där heller. Det är väl i vanlig ordning fairshopping som gäller om vi ska få någon info överhuvudtaget. Någon som känner sig manad
Redigerat av MacGam, 10 april 2008 - 14:39.
Postad 10 april 2008 - 08:45
Doublefix
-
Doublefix
-
Lärjunge
-
-
366 inlägg
I någon mening nöjd med att slippa CB har jag testkört original-läget sen senaste FW. Slutade i går. Alla dessa artefakter i SD tillsammans med hackiga linjer plågar ögat.
Bilden på fotbollen på TV4 sport i går var fruktansvärd. Jag kunde inte se att det var gräs, spelarna hade en stor halo runt sig och allt var randigt eller hackigt. Bilden kändes som det var bara halv upplösning som boxen försökte fixa till. Bytte till 1080i och såg plötsligt att det var gräs och skräpet försvann nästan.
Utan att kunna underbygga med direkta fakta eller kunskap (nu är jag ute på hal is) är jag övertygad om att det inte är boxens uppskalning som gör mästerverk med bilden, utan snarare att det är något som går fruktansvärt fel i 576p. Jag skulle vilja beskriva 576p SDTV som 1080i med hård mpeg-komprimering och detta är knappast något som uppskalning råder bot på. För det kan väl inte vara så att boxen skalar upp allt för att sedan skala ner det?
Postad 10 april 2008 - 15:42
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1 570 inlägg
Mailade en fråga till comhem kundservice kl 2015 igår angående när en eventuell ny firmware skulle komma. Svaret kom idag kl 0820:
"Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Humax jobbar på en ny mjukvara och vi hoppas den kommer inom kort."
Har läst någonstans i tråden att någon fick svaret "... i början av april." på samma fråga.
"I början" torde väl i all fall vara före 15/4 - annars närmar vi väl oss slutet av månaden? Med detta resonomang, +/- någon dag så kanske det händer något inom en vecka?
OBS! Spekulationer OBS!
Postad 10 april 2008 - 17:46
400 Slag
-
400 Slag
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Stämmer!!
Jag fick svaret "i början av April" av ComHem´s kundtjänst...
Borde vara hög tid nu!!!!!
Postad 10 april 2008 - 17:58
ganja
-
ganja
-
Lärjunge
-
-
278 inlägg
Nu har jag också en box
Angående ComHem så har jag fått intrycket av att de är något av tidsoptimister.
Postad 10 april 2008 - 18:26
Magoo71
-
Magoo71
-
Rookie
-
1 inlägg
Men när väl uppdateringen har kommit så ska väl ComHem testa den en månad eller så.
Postad 10 april 2008 - 22:04
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
En idé vore ju om alla som har balkonger eller villor som pekar mot satelliten Thor, sade upp sitt abonnemang hos Comhem, och signade upp hos Canal Digital istället.
Inga fler klagomål på bildkvalitén, Snarare tvärtom! Många Wow och positiva omdömen!
Bara en tanke...
/W
Postad 10 april 2008 - 22:07
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2 709 inlägg
Hur vet man om man kan rikta den mot satelliten Thor ??
Postad 10 april 2008 - 22:23
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Hur vet man om man kan rikta den mot satelliten Thor ??  http://www.dishpoint...?satellite=0575
Postad 10 april 2008 - 23:32
Unregisteredf01c457b
-
Unregisteredf01c457b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
En fråga, svaret kanske finns tidigare men orkar inte läsa 200 sidor 
Köpte Humaxen nyss, när jag kopplat in den så hänger den sig vid "Laddar konfigurationsdata. Var god vänta" Där har den stått i några timmar nu. Får antagligen ringa till CH imorn men är det nått man kan själv göra? Har haft Samsung 850 hittils, sålde den idag och köpte Humaxen....
Redigerat av Unregisteredf01c457b, 10 april 2008 - 23:33.
Postad 11 april 2008 - 01:21
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4 337 inlägg
En fråga, svaret kanske finns tidigare men orkar inte läsa 200 sidor  Köpte Humaxen nyss, när jag kopplat in den så hänger den sig vid "Laddar konfigurationsdata. Var god vänta" Där har den stått i några timmar nu. Får antagligen ringa till CH imorn men är det nått man kan själv göra? Har haft Samsung 850 hittils, sålde den idag och köpte Humaxen....
måndags ex ring comhem
Postad 11 april 2008 - 07:51
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
En fråga, svaret kanske finns tidigare men orkar inte läsa 200 sidor  Köpte Humaxen nyss, när jag kopplat in den så hänger den sig vid "Laddar konfigurationsdata. Var god vänta" Där har den stått i några timmar nu. Får antagligen ringa till CH imorn men är det nått man kan själv göra? Har haft Samsung 850 hittils, sålde den idag och köpte Humaxen....
Har du ett gammalt kort kanske det måste bytas,, kan även vara så att du fått "fel" box från anovo så det är fel serienummer pairat mot ditt programkort, ring CH och uppge dessa uppgifter så får dom paira om grejorna
Postad 11 april 2008 - 08:37
Unregisteredf01c457b
-
Unregisteredf01c457b
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
måndags ex ring comhem
Har du ett gammalt kort kanske det måste bytas,, kan även vara så att du fått "fel" box från anovo så det är fel serienummer pairat mot ditt programkort, ring CH och uppge dessa uppgifter så får dom paira om grejorna
Ringde CH och det var inga probs. Dom pairade ihop boxen med kortet och efter nån minut så funkade det. Har en riktigt bra bild, hoppas det fortsätter så. Gräsänkling i helgen så nu blir det leka av
Postad 11 april 2008 - 08:56
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Har en riktigt bra bild, hoppas det fortsätter så.
Riktigt bra bild?? ... i gämföreslse med??? ... ursäkta ... bara undrar! Vad har du för bildvisare? och kör du HDMI mellan box och TV? Sorry I don´t wanna rain on your parade, men jag tror inte på att du har någe bättre (läses kass) bild än vi andra!
Redigerat av ClarkOne, 11 april 2008 - 09:08.
Postad 11 april 2008 - 09:13
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Har man haft en riktigt dålig bild innan så kan man säkert bli positivt överraskad av denna boxen. Tex som att gå från analog tv till digital. Saken är den också att alla är inte lika intresserade, petiga, känsliga ja kalla det vad ni vill  Jag är känslig när det gäller fel och vill ha perfektion i allt jag köper. Brukar alltid hitta något fel på grejerna jag köper
Väntar med spänning på HD-PVR boxen.
Mvh D
Postad 11 april 2008 - 09:26
MacGam
-
MacGam
-
Användare
-
-
234 inlägg
Någon som såg Örebro - Kalmar FF på Canal+ sport HD i går? Bilden blev extremt suddig vid panoreringar. Detta upplevde jag inte med den gamla mjukvaran. Någon mer än jag som noterade detta? kan det bero på att sändningen inte var den bästa eller är problemet kopplat till den nya mjukvaran?
Redigerat av MacGam, 11 april 2008 - 09:28.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|