* Officiell tråd - Pioneer G9
7510 svar till detta ämne
Postad 17 april 2009 - 14:20
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Men saken är ju den att jag inte får någon överskärpa och förlust av detaljer alls. Ingenting ser konstigt ut, allt ser bara skarpt och fint ut. Inga "jaggies" bara skitfin skrärpa. Jag sitter på ca 2.5 meter från min TV skall tilläggas, men har nu under hela morgonen stått och glott på allt mellan 1 meter till 30 cm för att se om jag får någon överskärpa samt förlust av detaljer, eller bara en rent allmän disorienterad bild, men det får jag inte. Och för att göra det tydligt igen, så "vet" jag hur en bra och "rätt" bild skall se ut, det är just därför detta gör mig så förbryllad. Vilket material jag än matar med, blir det SÄMRE bild i min mening ju längre ned jag drar skärpan. Skall tilläggas att inställningarna när jag spelar Wii är: Konstrast: + 30/35 (beroende på spel) Ljusstyrka: - 10 Färg: -2/+5 (beroende på spel) Färgton: 0 Skärpa: +10Allting annat är på "av" och spelläget är aktiverat för att undvike input lag. Där får jag överskärpa på allt över +10 och det syns omedelbart. Iof är Wii absolut sämsta tänkbara källa (trots komponent-kablar från Monster Cable, både från Wii till förstärkaren, och från denna upp till TV:n). Wii lider ju dessutom mycket av "jaggies" mycket pga av den låga upplösningen (480p) och bristen på anti-alias, och överskärpan träder då fram mycket tydligare än på andra signalkällor. Varför jag tar upp Wii i detta exempel är för att jag spelar extremt mycket Wii (jordens största Nintendo-fan) där spel som t.ex Mario Galaxy är ett tydligt exempel på att det är lätt göra bort sig i inställningarna då balansen i den dåliga källan är på vinst eller förlust. Xbox 360 har jag inte ens inkopplad för tillfället, men jag tycker den är svårmätt där, med tanke på att jag hellre hade suttit på en ruggigt stark PC och tweakat sönder mig i någon Catalyst-klient tillsammans med TV:n för att få bästa möjliga bild på spel som t.ex Fallout 3 (som ser bedrövligt ut på Xbox 360). Jag önskar att man på något sätt kunde ta direct-feed-bilder från sin TV...eller kan man det på nåt sätt, då dåligt komprimerade jpeg-bilder från en kompakt-kamera inte gör någon som helst rättvisa i ett sånt här läge. Jag önskar bara att jag fick visa varför jag verkligen njuter av bilden när jag kör +15 i skräpan istället för det "rekommenderade" -15. Och med bilden som Wolfy visade (och även sett i tidigare tråd med Will Smith-bilden) i åtanke, upplever jag ingenting av de brister som uppstår i dessa bilder på min TV. För hade dett sett ut så, hade jag tagit svansen mellan benen och snabbt som attan dragit ned skärpan till minimala värden
Redigerat av Salmonboy, 17 april 2009 - 14:25.
Postad 17 april 2009 - 15:52
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Kör du med -10 i ljusstyrka? Blir det inte lite för mörkt?
Intressant det där med skärpan. Jag har på det förinställda, rekommenderade -15, och jag upplever en enorm detaljrikedom på blu-ray filmer. Förstår inte hur du kan tycka att det inte är tillräckligt. Men jag ska testa att köra skärpan på max och se hur det blir. Alltid kul att testa
Redigerat av belzebubb, 17 april 2009 - 15:55.
Postad 17 april 2009 - 16:04
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Kör du med -10 i ljusstyrka? Blir det inte lite för mörkt?
Nej nej, alldeles ypperligt trivsamt för mina ögon. Dessutom har jag i princip alltid mörklagt i rummet när TV:n brukas och ibland bara lite svag belysning ovanför/bakom TV:n (väldigt svag så att den inte stör IR i Wiimoten). Som jag sa tidigare, uppskattar jag en lugn och varm bild, fast så detaljrik som möjligt, och detta är i alla fall vad jag kommit fram till är de inställningarna till min Wii som jag kommer bäst överrens med. Kan nog dock pillas med lite till om jag vill, men i alla fall i mitt fall, är jag fast besluten om ljusstyrkan, mycket pga av att man sitter ganska länge och spelar, och eftersom man koncentrerar sig mer när man spelar tv-spel (än filmtittande) vill jag ha lite mörkare bild, precis som från min dator. Kan ju även tillägga att jag stänger av energispar-funktionen när jag spelar, och även vid filmtittande om jag kommer ihåg att stänga av den, men sätter den på läge 2 när jag använder min dator. Synd bara att denna funktion inte kan ligga i minnet för de olika ingångarna, men det är väl småsaker man får leva med helt enkelt.
Postad 17 april 2009 - 16:32
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Som jag sa tidigare, uppskattar jag en lugn och varm bild, fast så detaljrik som möjligt,
Men vid -10 ljus så bör du ju tappa nåt kopiöst av detaljerna i lågdagrarna tycker jag? Nu är min ISF-kalibrerad & jag vet faktiskt inte riktigt vad ljuset hamnade på men vid egna tester så kan jag se att redan under +1 så börjar man tappa detaljer i lågdagrarna medan svärtan absolut inte blir lidande på bra filmmaterial. Jag körde -2 i ljus i början men märkte att jag bara trollade fram lite djupare svärta ur material som i sig hade dassig svärta eller ur exempelvis svarta kläder, med en högklassig BD så får jag den djupaste möjliga svärtan vid +1. Nu kan jag dock idag ändå tycka att ISF-kalibreringen gav lite väl optimal lågdagerhantering, skulle faktiskt vilja ha ned ljuset nåt snäpp för att få lite mer djup i svarta detaljer. Tror jag kan leva med att inte se vartenda veck & dammkorn på svarta kavajer
Postad 17 april 2009 - 16:42
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Nej nej, alldeles ypperligt trivsamt för mina ögon. Dessutom har jag i princip alltid mörklagt i rummet när TV:n brukas och ibland bara lite svag belysning ovanför/bakom TV:n (väldigt svag så att den inte stör IR i Wiimoten).
Som jag sa tidigare, uppskattar jag en lugn och varm bild, fast så detaljrik som möjligt, och detta är i alla fall vad jag kommit fram till är de inställningarna till min Wii som jag kommer bäst överrens med. Kan nog dock pillas med lite till om jag vill, men i alla fall i mitt fall, är jag fast besluten om ljusstyrkan, mycket pga av att man sitter ganska länge och spelar, och eftersom man koncentrerar sig mer när man spelar tv-spel (än filmtittande) vill jag ha lite mörkare bild, precis som från min dator.
Kan ju även tillägga att jag stänger av energispar-funktionen när jag spelar, och även vid filmtittande om jag kommer ihåg att stänga av den, men sätter den på läge 2 när jag använder min dator. Synd bara att denna funktion inte kan ligga i minnet för de olika ingångarna, men det är väl småsaker man får leva med helt enkelt.
Jaha, du menar att du kör -10 i ljusstyrka endast vid spelande? Jag har också -10 när jag spelar Xbox 360 pga anledningen som du skrev ovan.
Postad 17 april 2009 - 17:09
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Jaha, du menar att du kör -10 i ljusstyrka endast vid spelande? Jag har också -10 när jag spelar Xbox 360 pga anledningen som du skrev ovan.
Jaså det är spelande ni pratar om. Ja det har jag aldrig gjort på min så det har jag ingen aning om...
Postad 18 april 2009 - 00:15
BruteBonk
-
BruteBonk
-
Användare
-
-
145 inlägg
Kan man driva sidohögtalare direkt med 5090H? Typ dessa https://www.prisjakt...ukt.php?o=64468 eller https://www.prisjakt...ukt.php?p=73262
Redigerat av BruteBonk, 18 april 2009 - 00:18.
Postad 18 april 2009 - 03:42
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Postad 18 april 2009 - 09:12
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Är det någon som har hört något om Pioneers BDR-WD900 och BDR-WD700, om när de kommer släppas så att man kan inhandla en sådan? De har tydligen ingen DVB tuner inbyggd utan en ISDB, någon ssom vet vad vad ISDB är för typ av tuner och om den funkar i Svearike? http://www.akihabara... BDR-WD700.htmlNågon som har har någon erfarenhet av hemmabiosystemet Pioneer LX01, jag har fått ett pris schysst pris på 14.000:- på det systemet men de hade det inte uppsatt ordentligt, så att man kunde höra vad det presterar. Sjukt snyggt är det ju men frågan är om det är värt pengarna.
Postad 18 april 2009 - 10:08
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
Japp och man kan ju fundera på vad den där extra kanten gör för att få plats? Japp, petar undan nån annan "riktig" information. Man får alltså inte fler detaljer om man överstyr Sharpness, utan färre...
Wow! Sicket inlägg. Well done, sir!
Postad 18 april 2009 - 10:29
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
Nej nej, alldeles ypperligt trivsamt för mina ögon. Dessutom har jag i princip alltid mörklagt i rummet när TV:n brukas och ibland bara lite svag belysning ovanför/bakom TV:n (väldigt svag så att den inte stör IR i Wiimoten)...
_Z_ har dock helt rätt. Vad du gör med en inställning av -10 hos reglaget ljusstyrka är att förlora massor av information i bilden. För en mindre ljusstark bild är det reglaget kontrast och valet av gamma du ska justera. En display visar ljus olika för det mörka respektive det ljusa i bilden genom att använda en gammafunktion:
ljusreglage1.png 7,99K
1 Antal nerladdningardär 1 är svart och 2 är vitt, dvs stegen i det mörka i bilden är mycket mindre än stegen i det ljusa i bilden, speciellt ju närmare svart man kommer blir stegen i ljusskillnad väldigt små. När du justerar reglaget ljusstyrka (förbaskat korkat namn på detta reglage) så justerar du svartnivån. Reglaget kontrast justerar vitnivån, dvs hur intensiv färgen vit är. Man kan också se det som att reglaget ljusstyrka flyttar svartnivån utefter gammakurvan, men du kan aldrig komma lägre än displayens lägsta svartnivå. Under det och allt du gör är att flytta ner stegen just ovanför svart till svart. Om man tittar lite närmare på signalen nära svart:
ljusreglage2.png 9,76K
0 Antal nerladdningarökar man reglaget ljusstyrka för mycket blir svart mer och mer grått.
ljusreglage3.png 9,46K
0 Antal nerladdningarminskar man reglaget ljusstyrka för mycket förlorar man informationen i bilden nära svart. Nu har jag inte mätt upp en G9, men för G8 är inställningen av ljusstyrka under vilken man bara förlorar information 0 eller -1 och jag tror inte G9 skiljer sig nämnvärt vad gäller det. Reglaget kontrast kan man se som att man roterar hela gammakurvan kring origo ovan och resultatet av en felaktig inställning är liknande, dvs antingen att vitt övergår till grått eller att man förlorar information i det vita, men man har mycket större spelmarginal för vitt. Orkar inte rita upp vad jag menar.  Nu är ovan lite förenklat dels då ljusstyrka och kontrast interagerar lite dels då en del displayers kontrastreglage inte fungerar annat än som en ljusventil utan att klippa informationen i det vita i bilden.
Redigerat av Wolfy, 18 april 2009 - 10:32.
Postad 18 april 2009 - 13:30
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Beställde en 5090H på en bra nätbutik i månadskiftet och tyvärr blev det något strul, så att de inte kunde leverera. Tröttnade då lite och tänkte köpa en LGPS8000 eller en Panasonic G10. Drog iväg till Mediamarkt och vandrade runt en timme. Såg då hur hopplöst dålig bild LG hade med SD material medan där stod en 6090H som med samma signal hade mycket bätttre bild. G10 de hade visade Discovery HD och det såg bra ut, men inte så bra som förväntat.
Drog vidare till Elgiganten som till min förvåning hade en 5090H på väggen och två på lager. En av lagermaskinerna hade öppnad kartong pga klantig personal. Prutade ner den till 22 500kr och med väggfäste 23 000kr. Blev alltså ca 2000kr billigare än den Tv som inte blev levererad från nätbutiken. Tyvärr är det barnkalas idag, så TV står kvar i lådan i bilen (inlåst i gareget). Ganska sugen på att skruva upp den och köra HD material från TViX och PS3.
/Honda.
Postad 19 april 2009 - 06:13
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Hehe, your secret is safe with me...
Menar du AVS HD709 filerna i mp4 format? De är nog en smältdegel av olika personer, säkert killen bakom w6rz.net också samt killarna bakom AVS HD709 själva.
Om du använder dem till din PS3 är det enklare att ladda hem AVCHD-varianten och bränna till en DVD-R. Jag är lite osäker på hur PS3 hanterar filer uppspelade från hårddisk om den inte alltid skickar RGB och då beroende på dina inställningar kan du få fel indikation av korrekt svartnivå jämfört om du skickar Y'CbCr vid DVD-uppspelning (inställd till Y'CbCr och Superwhite On), men jag har inte testat så det är bara en tanke.
Chockerande nog har jag aldrig bränt en skiva.. I kalibreringfilerna fanns det ett avsnitt där svärtan kunde justeras med ett blinkande mönster. Det kändes som jag hamnade rätt. Jag skall dock ta reda på det där med RGB genom PS3. Hur som helst hamnar svärtan på +4 vid Blu-Ray tittning. Förresten, är AVCHD ett program som också finns på avsforum?
Postad 19 april 2009 - 06:20
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Ett annat tips som jag uppmanar alla här inne att i alla fall testa är att ändra inställningen 'Enhancer Mode' till 1 istället för 2 (som rekommenderas i de tidigare länkade inställningarna som för övrigt Avforums.com (UK) medlemmar blir galna om man frångår).
Tittar man istället på Avforums.com (US) så är det så att där är rekommenderade inställningar att ha just 1 på Enhancer Mode (vilket gör bilden mycket skarpare).
Jag vet inte om det skiljer sig så mycket mellan Europeiska och Amerikanska modeller så att denna inställning inte gör alls samma sak på de olika modellerna. Men i UK / Europa verkar folk helt inställda på att använda 2 och i USA att använda 1. På Europeiska modeller ger i alla fall 1 en mycket skarpare bild än 2. Om den sen lägger till en massa info till bilden som inte ska finnas där har jag inte undersökt.
På KRP:n så hamnar jag också ibland på ettan. Skillnaden är liten mellan ett och två. Trean däremot ser inte riktigt klok ut. Det blir ju dvd över det hela. Jag får ta fram testbilderna och se vad som händer mellan ettan och tvåan.
Postad 19 april 2009 - 06:28
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Intressant, du kanske kan dela med dig lite av dina settings i KRP tråden...? 
Mina settings är enkla: Svärta +4 Färgmättnad -9(varierar lite på grund av innehåll) Skärpa -15 vid Blu-Ray(har inte provat att dra upp skärpan vid dvd-tittning) Kontrast 20 Färgomfång 2 Bildläge "Pure" Alla andra "bildförbättringar" är avstängda.
Postad 19 april 2009 - 06:41
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Men vid -10 ljus så bör du ju tappa nåt kopiöst av detaljerna i lågdagrarna tycker jag?
Nu är min ISF-kalibrerad & jag vet faktiskt inte riktigt vad ljuset hamnade på men vid egna tester så kan jag se att redan under +1 så börjar man tappa detaljer i lågdagrarna medan svärtan absolut inte blir lidande på bra filmmaterial. Jag körde -2 i ljus i början men märkte att jag bara trollade fram lite djupare svärta ur material som i sig hade dassig svärta eller ur exempelvis svarta kläder, med en högklassig BD så får jag den djupaste möjliga svärtan vid +1.
Nu kan jag dock idag ändå tycka att ISF-kalibreringen gav lite väl optimal lågdagerhantering, skulle faktiskt vilja ha ned ljuset nåt snäpp för att få lite mer djup i svarta detaljer. Tror jag kan leva med att inte se vartenda veck & dammkorn på svarta kavajer 
Men vad händer om man "gammar" lite då? Om man har svärtan, på, säg noll och kalibrerar med gammainställningarna borde man väl i princip kunna få fram ett uns mer detaljer ur svärtan? Eller är det så enkelt att det blir en aning mer "ljusbrus" om man försöker trycka fram mer gamma? Ungefär som med för hög RGB-cuts. Komplicerat det här med djupet på svärtan samtidigt som det skall vara detaljer. Men vid -10 ljus så bör du ju tappa nåt kopiöst av detaljerna i lågdagrarna tycker jag?
Nu är min ISF-kalibrerad & jag vet faktiskt inte riktigt vad ljuset hamnade på men vid egna tester så kan jag se att redan under +1 så börjar man tappa detaljer i lågdagrarna medan svärtan absolut inte blir lidande på bra filmmaterial. Jag körde -2 i ljus i början men märkte att jag bara trollade fram lite djupare svärta ur material som i sig hade dassig svärta eller ur exempelvis svarta kläder, med en högklassig BD så får jag den djupaste möjliga svärtan vid +1.
Nu kan jag dock idag ändå tycka att ISF-kalibreringen gav lite väl optimal lågdagerhantering, skulle faktiskt vilja ha ned ljuset nåt snäpp för att få lite mer djup i svarta detaljer. Tror jag kan leva med att inte se vartenda veck & dammkorn på svarta kavajer 
jag tycker också att det verkar enormt lågt. Nästan som om han har 0-255(dator) på.
Postad 19 april 2009 - 07:53
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
...AVCHD ett program som också finns på avsforum?
AVCHD är bara formatet på imagefilen. Skivan, AVSHD HD 709 finns som AVCHD eller HDMV, där AVCHD är för att bränna till DVD-R och HDMV är för att bränna till BD-R med en blu-ray-brännare. Vissa spelare är inte kompatibla med respektive format. De flesta tar AVCHD inklusive PS3. Du har väl någon polare som kan fixa bränningen åt dig, det är så mycket enklare med skivan och sen kan man använda den för att kolla in kommande inköp också, men då är DVE HD Basics ett bättre alternativ förstås.
Postad 19 april 2009 - 09:47
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
AVCHD är bara formatet på imagefilen. Skivan, AVSHD HD 709 finns som AVCHD eller HDMV, där AVCHD är för att bränna till DVD-R och HDMV är för att bränna till BD-R med en blu-ray-brännare.
Vissa spelare är inte kompatibla med respektive format. De flesta tar AVCHD inklusive PS3.
Du har väl någon polare som kan fixa bränningen åt dig, det är så mycket enklare med skivan och sen kan man använda den för att kolla in kommande inköp också, men då är DVE HD Basics ett bättre alternativ förstås. 
Jo då. Jag har polare som kan bränna. Testade förresten skärpan i "enhancement"-menyn. Hade man läge 1 så verkade det inte som några artefakter dök upp. Det finaste detaljerna dock, som linjer och små punkter, ändrades "ljuset" på. Svårt att förklara. Det behöver inte vara fel men man undrar över effekten. Jo just det. Det var när jag testade skärpan som jag märkte att figurer hade lite rött till höger om sig och blått till vänster. Jag gissar att detta är naturligt när man står med näsan mot glaset. Men det jag undrar över är om man joxa lite med chroma delay för att kolla lite vad som händer då? Ni som är experter, finns chroma delay i servicemenyn(genom control cal) Eller är denna funktion bara till för analoga källor?
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 19 april 2009 - 09:48.
Postad 20 april 2009 - 08:19
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
jag tycker också att det verkar enormt lågt. Nästan som om han har 0-255(dator) på.
Precis. Får se om jag tänker rätt nu...men om skärmen förväntar sig pc-levels och källan skickar video-levels så kan jag tänka mig att en väldigt lågt (negativt) inställd brightness/svartnivå är det som ger mest rätt bild. Gissningsvis är det en sådan missmatch Salmonboy råkat ut för - hade han inte haft missmatch hade han märkt att "-10" var helt galet. Testade förresten skärpan i "enhancement"-menyn. Hade man läge 1 så verkade det inte som några artefakter dök upp. Det finaste detaljerna dock, som linjer och små punkter, ändrades "ljuset" på. Svårt att förklara. Det behöver inte vara fel men man undrar över effekten.
Ja amplitud-ändringar kommer synas som ändraringar i ljusstyrka ja. Om det är fel eller inte och hur Enhanchment-mode fungerar förklara jag på förra sedan.
Redigerat av pacman, 20 april 2009 - 08:20.
Postad 20 april 2009 - 08:48
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
Precis. Får se om jag tänker rätt nu...men om skärmen förväntar sig pc-levels och källan skickar video-levels så kan jag tänka mig att en väldigt lågt (negativt) inställd brightness/svartnivå är det som ger mest rätt bild. Gissningsvis är det en sådan missmatch Salmonboy råkat ut för - hade han inte haft missmatch hade han märkt att "-10" var helt galet...
Hmmm, har du varit med om att Pion missat vilka nivåer den matas med när den är ställd till Auto? ...om nu inte Salmonboy ställt om den manuellt förstås.
Postad 20 april 2009 - 09:02
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Japp, jag har fått Pion att bli lurad av en Humax-box iaf.
Postad 20 april 2009 - 14:03
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
Kewlt! Vad skickade du och vad trodde den att den fick då?
Postad 20 april 2009 - 14:29
GForce
-
GForce
-
Forumräv
-
-
682 inlägg
Hej!
Jag har nyligen köpt en 5090H och är jättenöjd med bilden.
Men inställningarna är rätt krångliga. Jag har sökt i tråden men inte hittat någon lösning på mina problem, så jag försöker själv beskriva problemen nedan:
1.
Jag har fått igång HDMI ingångarna men sedan så är det en massa val som jag tidigare hade som numera är utgråade. tex systeminställningar, home media gallery, ingångar, kanal, favoruter samt "skiftnyckeln". Jag får texten "aktuell status tillåter inte val och justering" för de valen trots att de funkade tidigare. Någon som vet vad det beror på och hur man löser det?
2.
När jag ska välja input 1-5 så brukar det (inte alltid) dyka upp en ruta som har ett stort utropstecken och sedan texten "Startar. Var god vänta.". Även om jag väntar tills rutan försvinner (ca 1 min) så byter den inte mellan input lägena. Men om jag håller på och fibblar ett tag så funkar det plötsligt. Ibland behöver jag starta om tv´n, ibland den apparat som är kopplad till just den input:en. Någon som vet vad detta beror på och hur man löser det?
Observera att jag inte har varken analog tv, sattelit eller digitalmottagare valt. Jag kör IP-tv från min leverantör på INPUT1 och alla kanaländringar etc sköts via den boxen och inte tv´n.
Redigerat av GForce, 20 april 2009 - 14:33.
Postad 20 april 2009 - 15:56
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Hmmm, har du varit med om att Pion missat vilka nivåer den matas med när den är ställd till Auto? ...om nu inte Salmonboy ställt om den manuellt förstås.
Kör man Xbox 360 med "Expanded"(0-255) över HDMI så missar Pion(både 508XD & KRP-500A) det och man måste manuellt ställa om till "color-4". Men det är även den enda som missats här, PS3 etc. funkar smärtfritt. Kan det bero på att 360:n i det här fallet "ljuger" för tv:n på något konstigt sätt? Sen när man kör PC-levels så är min erfarenhet iaf att man får bumpa upp brightness en liten bit jämfört med videolevels då även alla steg under "16" nu ska synas och inte bara vara BTB.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 20 april 2009 - 15:57.
Postad 20 april 2009 - 21:02
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Precis. Får se om jag tänker rätt nu...men om skärmen förväntar sig pc-levels och källan skickar video-levels så kan jag tänka mig att en väldigt lågt (negativt) inställd brightness/svartnivå är det som ger mest rätt bild. Gissningsvis är det en sådan missmatch Salmonboy råkat ut för - hade han inte haft missmatch hade han märkt att "-10" var helt galet.
Ja amplitud-ändringar kommer synas som ändraringar i ljusstyrka ja. Om det är fel eller inte och hur Enhanchment-mode fungerar förklara jag på förra sedan. 
" Ta fram en sån bild och mickla med Enhacher mode och man ser vääääldigt tydligt vad denna funktion gör (hint: ljusstyrkan, dvs amplituden, vid de olika frekvenserna ändras)." Aha! Jag förmodar att enhancer-mode är just vad den är -för hård. För "amplitudig"? Jag går över till "naturlig" och observerar. Tack!
Postad 20 april 2009 - 21:04
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Kör man Xbox 360 med "Expanded"(0-255) över HDMI så missar Pion(både 508XD & KRP-500A) det och man måste manuellt ställa om till "color-4". Men det är även den enda som missats här, PS3 etc. funkar smärtfritt. Kan det bero på att 360:n i det här fallet "ljuger" för tv:n på något konstigt sätt?
Sen när man kör PC-levels så är min erfarenhet iaf att man får bumpa upp brightness en liten bit jämfört med videolevels då även alla steg under "16" nu ska synas och inte bara vara BTB.
Vad är det som försigår här? Vad är det jag missat och gjort fel? Är det Wii-konsolen vi pratar om nu där jag kör -10 i brightness? What am I doing wrong?
Postad 21 april 2009 - 06:56
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Kewlt! Vad skickade du och vad trodde den att den fick då?
PC-Levels ut, Pio tolka det som Video-Levels. Tror precis som Slayer att källan kommunicerar fel colorspace till displayen (har för mig att sån information ingår i hdmi-handskakningen). Vad är det som försigår här? Vad är det jag missat och gjort fel? Är det Wii-konsolen vi pratar om nu där jag kör -10 i brightness? What am I doing wrong?
Just fasen ja, det var ju Wii och inte 360 du hade ja. Läget är följande: Antingen ger Wii rätt skumma signalnivåer ut (och du har ställt in din tv därefter, vilket troligtvis är tämligen rätt gjort) eller så krossar du detaljer i lågdagrar. Så beroende på hur Wii funkar så behöver du inte gjort fel alltså.
Postad 21 april 2009 - 06:59
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Wii har ju dessutom enbart analog video ut (komponent 480p som bäst) så den där flugan med digital video över ex. HDMI slipper vi Wii-ägare bli utsatta för!
Postad 21 april 2009 - 07:14
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Precis och om Salmonboy har gjort rätt så verkar den inte lägga svartnivån på 0 Volt iaf...
Eller att hans Pio inte tolkar signalen som så...
Eller att bilden är krossas...
Eller...
Dags att Nintendo släpper DVE till Wii.
Postad 21 april 2009 - 07:20
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Via alternativa vägar kan man ju faktiskt köra DVD-video på Wii så då kan man ju köra DVE den vägen.
Jag vågar dock inte gå i god för att folket som gjort mediaspelarna hanterar färger etc som Wii gör native, är ju fullt tänkbart att de lägger på filter de anser är fina
Postad 21 april 2009 - 19:31
Wiizard
-
Wiizard
-
Användare
-
-
240 inlägg
PC-Levels ut, Pio tolka det som Video-Levels. Tror precis som Slayer att källan kommunicerar fel colorspace till displayen (har för mig att sån information ingår i hdmi-handskakningen).
Har också lurat den på samma sätt men via datorn, skulle vara 0-255, tolkades som 16-235. Denna info borde ingå i handskakningen precis som du säger, så troligtvis är det källan som inte uppför sig.
Postad 22 april 2009 - 07:25
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
OT-dravel:
0-255, PC-Levels, PC-RGB, Expanded, Full...
vs
16-235, Video-Levels, Studio-RGB, Limited...
Fan, kärt barn har många namn.
Funderar på vilket som är bäst att använda. Ingenjören i mig gillar förstås 0-255/16-235 men samtidigt vet jag att folk har en tendes att missförstå 16-235 och få för sig att det innebär klippt/kapad signal när det inom video-sammanhang är 0-255 som är den klippta fullingen. Tror det blir svårt att hamra hem att 16/235 pekar ut referenserna INTE signalens "ändpunkter".
Därför ska jag nog börja köra med PC resp Video-levels. Då det förklarar i vilka sammanhang de olika alternativen man helst ska användas (dator(pc)-genererat material, kör PC, all video och film, kör Video).
Vi får väl ha en omröstning och försöka ensa ett begrepp för forumet.  Nej det är inte hela världen men är man inte insatt så antar jag att det är lite förvirrande med alla dessa begrepp...
Redigerat av pacman, 22 april 2009 - 07:26.
Postad 22 april 2009 - 07:30
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Därför ska jag nog börja köra med PC resp Video-levels. Då det förklarar i vilka sammanhang de olika alternativen man helst ska användas (dator(pc)-genererat material, kör PC, all video och film, kör Video).
Så när man kör film via HTPC kör man..?
Postad 22 april 2009 - 08:28
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
..Videonivå? Spel på PC.....PC-nivå? Lite klurigt. Man kör en film genom pc. Men vilken nivå sätter man svärtan på då? Jag hade satt ingången på 16-255 och satt svärtan i pc:n Eller?
Postad 22 april 2009 - 09:27
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
...så ställer man HTPC:n på att ge ut Video-levels för "all video och film" samt PC-levels för dator-genererat material/grafik.
Postad 22 april 2009 - 13:36
bigbadboogie
-
bigbadboogie
-
Forumräv
-
-
819 inlägg
Nu har jag inte mätt upp en G9, men för G8 är inställningen av ljusstyrka under vilken man bara förlorar information 0 eller -1 och jag tror inte G9 skiljer sig nämnvärt vad gäller det.
Wow vilket inlägg - fina bilder  Ang G9 så sägs +1 på brightness ge full gråskala. Har verifierat via PC & VGA-connector på min KRP-M och mkt riktigt: Vid 0 så tappar man detaljer längst ner i skalan, men vid 1 så kommer de tillbaka och då i ett mörklagt rum. Möjlgit att om man mörklagt och hade svarat väggar att 0 hade funkat, men mina ögon kunde inte urskilja det i mitt rum. Läge: User i övrigt oförändrat. Gamma ligger spot on utan tweak på grafikkort (finns inte pure i PC läge tyvärr) Mvh Boogieman
Redigerat av bigbadboogie, 22 april 2009 - 13:38.
Postad 23 april 2009 - 17:08
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Jaha, ska jag bli den första personen med en "dokumenterad" inbränning nu eller? Haft min 5090 i ca en månad nu, och vad ser jag nu på morgonen när jag vaknar? Jo...hela fältet ifrån Firefox som ligger och skriker igenom. Detta syns allra bäst vid en tydligt grå bild och sticker också igenom när man tittar på film.
Trodde inte G9 skulle göra detta!
Skall tilläggas att jag har en skärmsläckare (läs: blank skärm) som går igång per automatik efter 2 minuter, kör väldigt låga inställningar rent ljusmässigt, då jag framförallt tycker det är skönt så, men också för att jag är enormt petig av mig. Har inte ens sett ett spår av ghosting tidigare heller, men nu sitter det där...och skriker åt mig. Har kört video-mönster under ca 2-3 timmar idag, och kört med break-in-bilderna i kanske den dubbla tiden, men inte ett skit händer.
WTF
Hur kan detta bara uppkomma, och varför just jag? Hade en PX70 tidigare, och fick självklart lite ghosting då och då, men inte ens en antydan på något permanent inbränning. Kompisen har en 50PZ79 som han använder otroligt mycket som datorskärm, till surfande, PC-spel, tv-spel, film och allehanda saker, i snart över ett år, och han har inte ens en skärmsläckare och är helt galen med sin kontrast och ljusstyrka och även en väldigt hög upplösning då han gillar riktigt skarpa och tydliga linjer. Men inte ett skit har lyckats fastna i hans bildvisare.
Och här sitter jag, en månad senare, är otroligt försiktig med allting. Har suttit med låga inställningar, t.om kört break-in ganska mycket då och då, för att jag snart hade tänkt kalibrera min skärm. Och så vaknar jag i morse och ser detta...
Måste även tillägga att jag ganska ofta också trycker på "F11" för att få bort just denna raden, alltså URL-fält, snabbknappar, bokmärken och hela mojängen, men icke då.
Säg nu till mig att det kommer att försvinna, och hur jag ska lyckas få bort det igen...ghosting är en sak (som jag redan var van med)...men detta...ska det verkligen vara så när man som jag är så pass försiktig med min skärm.
Hilfe
Postad 23 april 2009 - 17:12
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Hur länge har du suttit och surfat i sträck?
Redigerat av belzebubb, 23 april 2009 - 17:16.
Postad 23 april 2009 - 20:21
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Hur länge har du suttit och surfat i sträck?
Tja, det är svårt att svara på faktiskt, eftersom jag som tidigare skrivet, att jag mer i regel än undantag tar bort hela "menyn" med F11-knappen och får därmed helskärm . Tittar vi den kvällen (eftersom det inte ens har existerat någon ghosting) handlade den statiska bilden om ett par minuter då jag låg och slösurfade lite och somnade ifrån allting, men sen hoppar ju "skrärmsläckaren" igång efter bara 2 minuter (hade 3 minuter förut, men sänkte denna tid ytterligare). Det konstiga är ju bara att det är upptill allting är, och inte på sidolist eller nånting (som faktiskt är mer aktiv än menyn i Firefox). Har ju dessutom inte ens sett ett spår tidigare av ens ghosting, och sitter inte och använder inte webbläsaren speciellt långt i sträck, då jag pysslar med mycket annat oftast. Lite Spotify, uTorrent, GrabIT osv, då webbläsaren står egentligen aldrig helt still. Inte ens ett spår, och den bara BOOM! Eftersom jag nu försökt att få bort denna, men utan att lyckas, betyder det nu att den verkligen kommer att sitta kvar där? Hur kan två andra (och enklare paneler) inte drabbas av samma sak, som en av de bästa plasma-panelerna på marknaden just nu, vara "bättre" i det sammanhanget? Som jag sagt tidigare, så i princip misshandlar min kompis sin PZ70 och använder inte ens en skärmsläckare ö.ht. Hans skärm kan stå i en timme med ett statiskt fönster, och han använder sin webbläsare MER än vad jag gör. Så sjukt trist då man ÄR väldigt försiktig av sig
Postad 23 april 2009 - 22:07
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Jag förstår inte riktigt. Dök Spökbilderna upp idag? Fanns de inte för tre dagar sedan tex?
Tittar du på film hela tiden genom datorn? Har du misstagit dig på att dra ner ljuset istället för kontrast?
Har jag tolkat detta rätt så har ditt problem dykt upp plötsligt. En spökbild borde inte dyka upp helt plötsligt med försiktiga inställningar.
Min andra tanke är att om du nu tittar genom datorn, är att filmfönstret har blivit halvgenomskinligt och syns även när du stängt av programmet för filmvisning. Syns inte spökbilden via andra ingångar är det ingen spökbild. Då har du problem med datorn.
Även en svår spökbild går att ta bort. Många inser inte att man måste ha tålamod. De tror att det går att tvätta bort spökbilden fortare än det gick att få den. Det tar oftast längre tid. Det kanske tar en månad, eller ett halvår för bilden att försvinna. Men sätter du det emot hur länge en plasma förväntas leva är ett halvår en fis i världsrymden.
Jag tycker det är underligt att du ser spökbilden lättast med grått. Det borde vara lättare att upptäcka en spökbild i svärtan.
Berätta mer om hur snabbt spökbilden uppstod så man får en uppfattning om vad som kan ha hänt.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 23 april 2009 - 22:09.
Postad 23 april 2009 - 23:18
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Jag förstår inte riktigt. Dök Spökbilderna upp idag? Fanns de inte för tre dagar sedan tex? Tittar du på film hela tiden genom datorn? Har du misstagit dig på att dra ner ljuset istället för kontrast?
Har jag tolkat detta rätt så har ditt problem dykt upp plötsligt. En spökbild borde inte dyka upp helt plötsligt med försiktiga inställningar.
Min andra tanke är att om du nu tittar genom datorn, är att filmfönstret har blivit halvgenomskinligt och syns även när du stängt av programmet för filmvisning. Syns inte spökbilden via andra ingångar är det ingen spökbild. Då har du problem med datorn.
Även en svår spökbild går att ta bort. Många inser inte att man måste ha tålamod. De tror att det går att tvätta bort spökbilden fortare än det gick att få den. Det tar oftast längre tid. Det kanske tar en månad, eller ett halvår för bilden att försvinna. Men sätter du det emot hur länge en plasma förväntas leva är ett halvår en fis i världsrymden.
Jag tycker det är underligt att du ser spökbilden lättast med grått. Det borde vara lättare att upptäcka en spökbild i svärtan.
Berätta mer om hur snabbt spökbilden uppstod så man får en uppfattning om vad som kan ha hänt.
Nej du har helt rätt, allting dök upp i morse och har aldrig någonsin visat sig tidigare. Jag tittar ALDRIG på film genom datorn alls, utan enbart genom min TViX eller Blu-ray. Jag har inte ändrat någonting i varken ljus- eller kontrast-inställningar, utan vad jag kom på nu, är att "Energisparfunktionen" var ställd på "av" tydligen, och står alltid på "läge2" när jag använder min dator, mycket för att jag gillar den lite lugnare och mildare bilden/ljuset. Ser inte spökbilden (jag vet, jag har benämnt det som inbränning, för det är så det känns  just nu), ser jag inte alls mot direkt svärta, utan bäst mot (om jag nämner break-in-bilderna: Bild 4 och 5 (gråa) 11 - 16 (hela den gröna serien bilder) Slänger jag på helsvart, ser jag inte ett spår av den. Skall även tilläggas att jag tittar väldigt mycket på film och spelar Wii, vilket ger tv:n en ganska allround-körning, och jag lämnar sällan (eller aldrig) bilden på längre stunder på någon av mina ingångar. Datorn är väl den ingång som kanske har sin statiska bild längst i så fall, men inte skadligt på något sätt, eftersom jag är försiktig av mig. Jag upplevde att spökbilden inte fanns där när jag somnade på soffan och vaknade upp dagen efter...och då släcks även min dator-bild ned efter bara 2 minuter, no more, no less. Och innan allt detta, har jag suttit betydligt längre stunder (på alla källor) med statiska bilder (må låta hårt, men statiska i icke skadliga mängder, utan i jämförelse med denna kväll) och har ALDRIG sett ett spår från nånting tidigare.
Postad 23 april 2009 - 23:56
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Slänger jag på helsvart, ser jag inte ett spår av den.
Det låter ju sanslöst konstigt! Ghosting brukar ju framträda som mest vid svarta bilder Jag upplevde att spökbilden inte fanns där när jag somnade på soffan och vaknade upp dagen efter...och då släcks även min dator-bild ned efter bara 2 minuter,
Detta låter ännu konstigare? Om spökbilden uppkommit under natten när du somnade framför tv:n (det var det du gjorde antar jag?) så har ju skärmsläckaren helt klart av nån anledning inte gått igång. Annars så misstar du dig & spökbilden har uppkommit under en längre tid för förnuftet säger ju att så kraftig ghosting inte kan uppstå på 2 minuter, ja bortsett från på min gamla LG då
Postad 24 april 2009 - 00:21
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Det låter ju sanslöst konstigt! Ghosting brukar ju framträda som mest vid svarta bilder
Detta låter ännu konstigare? Om spökbilden uppkommit under natten när du somnade framför tv:n (det var det du gjorde antar jag?) så har ju skärmsläckaren helt klart av nån anledning inte gått igång. Annars så misstar du dig & spökbilden har uppkommit under en längre tid för förnuftet säger ju att så kraftig ghosting inte kan uppstå på 2 minuter, ja bortsett från på min gamla LG då 
Ja visst är det, då jag tidigare på min PX70 enbart såg ghosting vid mörka bilder, byten mellan källor eller var det nu kunde tänkas vara. Min skärmsläckare går igång varje gång, och även denna gång. Samma sak även denna morgon, då jag vaknade och rörde till på musen som låg på bordet intill mig. När jag använder datorn och ligger och halvsover, använder jag oftast mitt Dinovo Edge, och så även denna kväll till ära, så någon mus som ramlade omkring i soffan förekom ju inte heller. När jag hade min PX70 (och en annan dator) kunde det ibland hända att skärmslackaren inte gick igång, men inte tog tv:n någon skada av det inte...annat än ghosting som försvann på någon minut eller två.
Postad 24 april 2009 - 05:59
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
En vild tanke var att någon skojat till det med fejkade spökbilder i inkörningsbilderna. Men nu när jag tänker efter...njäe..
Kan det vara så att inkörningsprogrammet ligger och "läcker" i bakgrunden på något sätt. Det här är ju väldigt underligt. Speciellt som du ser spökbilder när skärmen blir ljusare.
Helmysko!
Postad 24 april 2009 - 08:25
Wiizard
-
Wiizard
-
Användare
-
-
240 inlägg
Varför är ni så säkra på att det är spökbilder? Om de syns vid ljusa bilder så låter det ju mer som inbränning.
Postad 24 april 2009 - 08:37
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
Wow vilket inlägg - fina bilder  Ang G9 så sägs +1 på brightness ge full gråskala.
Tackar! Ja, jag menade att under 0 eller -1 på en G8 så blir inte svartnivån lägre utan man förlorar bara information. Man kan få mer detaljer vid högre inställning, men då höjs också svartnivån. Man får helt enkelt välja vad man föredrar för man får tyvärr inte allt, Pio Kuros gammahantering är inte perfekt. Förvisso kan man få ut lite till via ISF C3, men det är marginellt då man inte har kontroll över nivåerna just över svart vilket är det viktigaste för gammaprestandan. Har verifierat via PC & VGA-connector på min KRP-M och mkt riktigt: Vid 0 så tappar man detaljer längst ner i skalan, men vid 1 så kommer de tillbaka och då i ett mörklagt rum. Möjlgit att om man mörklagt och hade svarat väggar att 0 hade funkat, men mina ögon kunde inte urskilja det i mitt rum. Läge: User i övrigt oförändrat. Gamma ligger spot on utan tweak på grafikkort (finns inte pure i PC läge tyvärr)
Mvh Boogieman
Intressant, då är KRP bra mycket vassare än LX G8 (inte oväntat) och även "vanliga" G9. Av det jag sett så är inte "vanliga" G9ans gammahantering optimal heller och kommer ur svart lite för långsamt, men det är inget som stör mig oavsett, inte heller hos G8. Märker du inte av någon skillnad i svartnivå mellan 0 och +1?
Postad 24 april 2009 - 09:07
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
Intressant, då är KRP bra mycket vassare än LX G8 (inte oväntat) och även "vanliga" G9. Av det jag sett så är inte "vanliga" G9ans gammahantering optimal heller och kommer ur svart lite för långsamt, men det är inget som stör mig oavsett, inte heller hos G8.
Märker du inte av någon skillnad i svartnivå mellan 0 och +1?
Jag håller på för fullt och kämpar med min KRP-500A och User-läget, och jag får inte till det helt på den punkten iaf. För mig är det omöjligt få till en bra detaljbotten utan att sabba svartnivån. Redan vid +1 på brightness så får man en synbart högre svartnivå. I Pure-läget så kan man köra +1 på brightness utan problem och man får då massor med detaljer även längst ner på skalan. Pure-läget har helt annorlunda gamma-lägen än User, tyvärr så finns även en del andra bakomliggande skillnader, tex att Pure är ljussvagare och upplevs lite suddigare (tänk Movie på G8 vs User) än User.
Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 24 april 2009 - 09:08.
Postad 24 april 2009 - 15:07
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Märker du inte av någon skillnad i svartnivå mellan 0 och +1?
Jag märker av det helt klart & som du säger så får man absolut ingen högre svartnivå under +1, däremot så kan man fuska till lite bättre svärta i sämre material genom att gå under +1 men då självfallet på bekostnad av detaljer. Wolfy, eller nån annan. Vad behöver jag för programvara/kabel för att kunna gå in & justera i mina ISF-minnen? Var får jag tag på detta? Har ju fått min 5090H ISF-kalibrerad & skulle faktiskt vilja dra ned ljuset ett snäpp, känns som att jag kan offra lite i detaljerna för att få det lite svartare rent allmänt.
Postad 24 april 2009 - 15:11
KREIGER
-
KREIGER
-
Användare
-
-
118 inlägg
SALMONBOY, får man fråga från vilket avstånd du kan se fenomenet? Spelar det dessutom någon roll om rummet är mörkt eller ljust? Antar också att du inte använt någon orbiter va (eftersom det saboterar pixelmappningen)? Tycker i och för sig att det inte ska spela någon roll under den korta tid du beskriver. Det låter verkligen jättekonstigt!  Har du förresten talat med din återförsäljare eller Pioneer support om det här?
Redigerat av KREIGER, 24 april 2009 - 18:32.
Postad 24 april 2009 - 19:04
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
SALMONBOY, får man fråga från vilket avstånd du kan se fenomenet? Spelar det dessutom någon roll om rummet är mörkt eller ljust?
Antar också att du inte använt någon orbiter va (eftersom det saboterar pixelmappningen)? Tycker i och för sig att det inte ska spela någon roll under den korta tid du beskriver. Det låter verkligen jättekonstigt! 
Har du förresten talat med din återförsäljare eller Pioneer support om det här?
Jag kan se "fenomenet" från mitt tittastånd på ca 2.5 meter och sen närmare såklart. Spelar heller ingen roll om rummet är mörkt eller ljust heller tyvärr. Någon orbiter har jag inte använt, men är det att rekommendera eller tycker du? Har inte haft tid att ringa Pioneer heller tyvärr (mycket att göra på jobbet just nu)..och fick nu höra att de inte har en endaste pjäs kvar på sitt lager. Ingen modell, ingen storlek...det är snustorrt. Ska försöka prata med dem på måndag vid tillfälle och se vad de säger. Kan man inte få "videomönstret" att gå hela tiden istället för att TV:n slår av efter en timme? Finns det någon chans på miljonen att break-in-bilderna skulle kunna göra nånting lite bättre tror ni? Eller finns det nåt annat program till datorn att rekommendera, och i så fall, spelar det någon som helst roll vilken upplösning man kör på antingen break-in eller nåt program från datorn?
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|