LG LB2R Serien
1170 svar till detta ämne
Postad 03 februari 2007 - 00:55
Hoffer
-
Hoffer
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Mer info från er som har köpt hem 37-tummaren tack! Och bilder vill vi ha! 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag föll för grupptrycket (Och ja, lite skrytsugen är man ju! ), så det kommer bilder om ~10min från mig!
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för bilderna, visst är den fin, ser jätte bra ut, grattis!
Postad 03 februari 2007 - 12:25
DrHD
-
DrHD
-
Användare
-
-
166 inlägg
Det viktigaste av allt!
Hur ser det ut med True M på Tv spel ?
Gör det någon skillnad, som dom hävdar att flytet ska bli helt enormt mycket bättre än på en vanlig som har 50 Hz ?
Postad 03 februari 2007 - 19:23
Orren
-
Orren
-
Rookie
-
2 inlägg
Kollade på denna tv men såg ingen strömbrytare....? Kan vara blind....men var sitter den? (Inte knappen som sätter tv'n i standby).
Postad 03 februari 2007 - 20:56
badpojken
-
badpojken
-
Användare
-
-
108 inlägg
Kollade på denna tv men såg ingen strömbrytare....? Kan vara blind....men var sitter den? (Inte knappen som sätter tv'n i standby).
<{POST_SNAPBACK}>
Finns ingen. Du kan bara sätta den i standby såvitt jag hittat, så montera en brytare på strömkabeln istället
Postad 03 februari 2007 - 21:02
badpojken
-
badpojken
-
Användare
-
-
108 inlägg
Det viktigaste av allt!
Gör det någon skillnad, som dom hävdar att flytet ska bli helt enormt mycket bättre än på en vanlig som har 50 Hz ?
<{POST_SNAPBACK}>
Ska testa imorgon, så jag återkommer då! Tänkte testa Zelda: Wind Waker, Burnout 3: Fler förslag?
Postad 03 februari 2007 - 21:08
badpojken
-
badpojken
-
Användare
-
-
108 inlägg
Mer info från er som har köpt hem 37-tummaren tack! Och bilder vill vi ha! 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag föll för grupptrycket (Och ja, lite skrytsugen är man ju! ), så det kommer bilder om ~10min från mig!
<{POST_SNAPBACK}>
Tack för bilderna, riktigt fina. Hur upplever du bilden då? Känner du dig nöjd?
<{POST_SNAPBACK}>
Jag känner mig nöjd med bilden såhär på första intrycket. Sitter och kollar på melodifestivalen, och trots sunkig SDTV så är bilden helt okej, XD engine gör ett bra jobb (Har dock stängt av ett par egenskaper). Bra bild från DVD'n med SCART också. Enda nackdelen jag hittat är att TrueMotion ger lite artefakter här och var, kan bli på rätt stora områden (och gärna i textningen) om det händer mycket i bilden. Har sett 6 avsnitt House, och det har väl inträffat 7-8ggr totalt under de episoderna.
Postad 03 februari 2007 - 22:13
DrHD
-
DrHD
-
Användare
-
-
166 inlägg
Det viktigaste av allt!
<{POST_SNAPBACK}>
Ska testa imorgon, så jag återkommer då! Tänkte testa Zelda: Wind Waker, Burnout 3: Fler förslag?
<{POST_SNAPBACK}>
Hej! Jättebra ser fram emot det mycket, tackar
Postad 03 februari 2007 - 22:34
Unregistered1197
-
Unregistered1197
-
Guru
-
-
4 219 inlägg
Såg just att Komplett har 12 st 42LB2R i lager för 18 papp (styck)
Postad 03 februari 2007 - 23:20
amb01
-
amb01
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Exakt vad är artefakter? Är detta något som endast dyker upp vid TrueMotion? Är bilden bra om man ser på DVD genom Scart eller HDMI?
Postad 04 februari 2007 - 00:23
fredde_b
-
fredde_b
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej!
Införskaffade en 42LB1 för en vecka sedan. Trodde inte 42 LB2 skulle dyka upp så "tidigt" likaså att priset skulle hamna betydligt högre dvs runt 19-20...
Gav 16 för min LB1, öppet köp i fysisk butik 14 dagar....
Min fundering; skall jag byta till en LB2 istället ?
Synpunkter hittills på LB1:an, är 2:an bättre på dessa punkter ?:
1.Lite känslig för vinklar. Man bör sitta väldigt rakt framifrån i med rätt ögonhöjd för undvika att bilden börjar ljusna.
2. Sega kanalbyten....
3. Text tv fullskärm i "16:9" svårläst.
Pure black och true motion verkar ju fått sisådär uppskattning....
LB2 anges ha 5000:1 i kontrast medan LB1 endast har 1600:1....har LG bytt mätmetod ?
/Fredde
Postad 04 februari 2007 - 11:31
Unregistered5986f1c4
-
Unregistered5986f1c4
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej! Införskaffade en 42LB1 för en vecka sedan. Trodde inte 42 LB2 skulle dyka upp så "tidigt" likaså att priset skulle hamna betydligt högre dvs runt 19-20... Gav 16 för min LB1, öppet köp i fysisk butik 14 dagar.... Min fundering; skall jag byta till en LB2 istället ? Synpunkter hittills på LB1:an, är 2:an bättre på dessa punkter ?: 1.Lite känslig för vinklar. Man bör sitta väldigt rakt framifrån i med rätt ögonhöjd för undvika att bilden börjar ljusna. 2. Sega kanalbyten.... 3. Text tv fullskärm i "16:9" svårläst.
Pure black och true motion verkar ju fått sisådär uppskattning....
LB2 anges ha 5000:1 i kontrast medan LB1 endast har 1600:1....har LG bytt mätmetod ?
/Fredde
<{POST_SNAPBACK}>
Hej! Några svar: 1. LB2:an är också något känslig för vinklar, inte något som jag stör mig på dock. Jag tycker inte att bilden blir sämre än vad jag förväntar mig om jag tittar från sidan. De känns ju aldrig kul ändå att titta från sidan  . Det som är lite irriterande är att man ser bilden förändras lite om man rör på huvudet i sidled. 2. Kanalbyten är som jag förstått det ganska segt på LCD/plasma jämfört med tjock CRT, så det är nog ungefär samma på LB1 och LB2. 3. Vad jag vet så går det bara att köra text tv i 16:9 på LB2, tycker inte att det är särskilt svårläst dock. Inte den funktionen som jag använder mest heller  . 4. Det är nog ganska personligt om man gillar pure black och pure motion. Dock är det ju trevligare att ha dessa funktioner och i så fall stänga av dem ifall man inte gillar dem. 5. Tror inte att det skiljer natt och dag mellan kontrasterna på LB1 och LB2. Vet inte om de har mätt på olika sätt. Båda värdena låter dock dynamiska i mina öron för en LCD. Du får känna efter själv om det är värt att byta. LB1:an verkar ju vara en fin TV det med. För mig vad det en stor fördel att LB2:an har dubbla HDMI ingångar.
Postad 04 februari 2007 - 13:26
everwake
-
everwake
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Är det någon som klurat ut hur man gör för att få bort foten på lb2r?
själva bottenplattan är ju lätt att skruva bort, men det ser ju ganska illa ut med en svart plast-fyrkant som sticker ut i botten på tvn när den sitter väggmonterad...
Postad 04 februari 2007 - 18:01
margusta
-
margusta
-
Rookie
-
9 inlägg
Tack för kommentarerna! Angående DVD'n så avvaktar jag lite med ny, dels på grund av min ekonomi och dels på grund av att jag väntar tills HD-DVD/Blu-Ray går ner i pris så man införskaffar en sådan istället. Men en ny sådan blir det förr eller senare. Överväger också att skaffa en sådan "Twix" (Om jag minns rätt namn), en jobbarkompis har också en sådan och säger den fungerar bra, och när jag var på The Rocks projektormässa i Lund så var jag lite imponerad över vad den lilla boxen kunde trolla fram!
Fler bilder är på väg, sitter och kopplar produkter nu bara.. Tar sin lilla tid 
<{POST_SNAPBACK}>
Hej! Rekommenderar verkligen Tvixen!  Har själv en sedan ett par månader, och det är bra mycket smidigare med tvserier, filmer och musik. Ser fram emot att kolla hur den funker med LB2R - som verkar dyka upp med UPS nästa vecka.
Postad 04 februari 2007 - 18:37
amb01
-
amb01
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Tack för kommentarerna! Angående DVD'n så avvaktar jag lite med ny, dels på grund av min ekonomi och dels på grund av att jag väntar tills HD-DVD/Blu-Ray går ner i pris så man införskaffar en sådan istället. Men en ny sådan blir det förr eller senare. Överväger också att skaffa en sådan "Twix" (Om jag minns rätt namn), en jobbarkompis har också en sådan och säger den fungerar bra, och när jag var på The Rocks projektormässa i Lund så var jag lite imponerad över vad den lilla boxen kunde trolla fram!
<{POST_SNAPBACK}>
Hej! Rekommenderar verkligen Tvixen! Har själv en sedan ett par månader, och det är bra mycket smidigare med tvserier, filmer och musik. Ser fram emot att kolla hur den funker med LB2R - som verkar dyka upp med UPS nästa vecka.
<{POST_SNAPBACK}>
Vad är Tvix för någonting? Vad gör den?
Postad 04 februari 2007 - 19:03
margusta
-
margusta
-
Rookie
-
9 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Hej! Rekommenderar verkligen Tvixen! Har själv en sedan ett par månader, och det är bra mycket smidigare med tvserier, filmer och musik. Ser fram emot att kolla hur den funker med LB2R - som verkar dyka upp med UPS nästa vecka.
<{POST_SNAPBACK}> Vad är Tvix för någonting? Vad gör den?
<{POST_SNAPBACK}>
Det är en liten hårddisk som du enkelt för över musik, film och bilder till för att sedan visa på din tv. den kan hantera de flesta format, iso, avi. Sparar en massa dvd-r i mitt hem! Kolla in deras websida, det finns en del olika modeller: http://www.tvix.co.kr/eng/
Postad 04 februari 2007 - 19:17
amb01
-
amb01
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Kan man även streama filmer och musik från datorn genom den där? Har den snygga och lättanvända menyer? Och hur blir kvalitén på filmer om man kör img?
Postad 04 februari 2007 - 21:59
margusta
-
margusta
-
Rookie
-
9 inlägg
Vet inte om det går att streama från datorn via tvixen, har bara lagt över direkt. Tror att det är beroende av vilken modell man har? Men kvalitén på img blir riktigt riktigt bra, givetvis med 5.1 ljud om man vill ansluta hemmabioanläggningen.
Postad 04 februari 2007 - 23:01
Frenetick
-
Frenetick
-
Användare
-
-
166 inlägg
Badpojken//
Testat att spela spel med den än?
Är väldigt intresserad av hur det ser ut. Blir det några eftersläpningar?
Hur ser det ut med svärtan egentligen? Kan man ställa in backlight och så om man stänger av PB?
.........................................
Någon som kopplat in datorn via HDMI ingången och har något att dela med sig? ser det godkänt ut?
Postad 05 februari 2007 - 16:22
amb01
-
amb01
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Hur fungerar det här med "pixelmappad bild via 1360x768@60Hz PC DVI->HDMI" t.ex? Behöver man någon superdator och speciella program? Och hur fungerar det mer ingående?
Postad 05 februari 2007 - 17:29
cruse
-
cruse
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Är j-vligt sugen på 42LB2R, någon som vill smälla in lite bilder på den?!
Väntar bara på att fler butiker ska få in den i lager! Då kommer nog priset gå ner yttligare!
Postad 05 februari 2007 - 19:20
fredde_b
-
fredde_b
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej!
Håller på att försöka få bort foten på en 42LB1, säkert samma som LB2. Hur i h..... får man bort den ?
Plattan är ju lätt att få bort, men sen är det ju den gjutna aluklumpen nertill som skall bort också.
Tacksam för akut hjälp....
Såg att någon försökt häromdan, hur gick det ??
/MVH Fredrik
Postad 05 februari 2007 - 20:48
Hoffer
-
Hoffer
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Hej! Håller på att försöka få bort foten på en 42LB1, säkert samma som LB2. Hur i h..... får man bort den ? Plattan är ju lätt att få bort, men sen är det ju den gjutna aluklumpen nertill som skall bort också. Tacksam för akut hjälp.... Såg att någon försökt häromdan, hur gick det ?? /MVH Fredrik
<{POST_SNAPBACK}>
Kanske jammerdk's svar hjälper? http://www.hifi-foru...ad-145-159.html
Postad 05 februari 2007 - 21:11
badpojken
-
badpojken
-
Användare
-
-
108 inlägg
Badpojken//
Hur ser det ut med svärtan egentligen? Kan man ställa in backlight och så om man stänger av PB?
Någon som kopplat in datorn via HDMI ingången och har något att dela med sig? ser det godkänt ut?
<{POST_SNAPBACK}>
Har testat lira Burnout Revenge och det var mycket bra! Just nu försöker jag justera färgerna på komponentingången, ser lite "blekt" ut när jag kollar på XViD-serier via XBMC, kan iofs vara en inställning där jag behöver justera också.
Postad 05 februari 2007 - 21:56
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Lovade komma tillbaka ang. 42LB2R.
Ville först ha ordentligt med kött på benen, erfarenhet med olika inst. från olika matr. och bildkällor. dels brukar man hitta negatva och sämre egenskaper efter en tids användande.
Med denna är det presis tvärtom. den slutar inte imponera på alla område.
Enligt min mening har man här lyckats slå ihop det det bästa egenskaper från LCD, Plasma och CRT med ett underbart, vilsamt flyt. Gäller även snabba, mycket snabba rörelser och sidopanoreringar,sport m.m.
Kan låta lite överdrivet och är så klart min högst personliga uppfattning, men tror inte att jag kan ha helt fel.
Som jag sagt tidigare, vet inte om 42an. har blivit uppgraderad sen 32 och 37 kom ut, el. det beror på inst. insignaler. Kan iallafall inte upptäcka någon aura el. andra artefakter som inte är normalt.
Min uppfattning är baserad på jämförelser med andra senare LCD Plasma och CRT som jag har tillgång till.
Ingenting är så klart perfeckt och sitter man och tittar på en och samma skärm kan det ibland vara svårt att säga om det är skärmen, dålig bitrade, materialet det är fel på.
Tidigare Plasma för TV och film. Ja.... men man har väl rätt att ändra sig.
Här har man ju allt i ett.
Postad 06 februari 2007 - 11:00
Coof
-
Coof
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Är j-vligt sugen på 42LB2R, någon som vill smälla in lite bilder på den?!
Väntar bara på att fler butiker ska få in den i lager! Då kommer nog priset gå ner yttligare!
<{POST_SNAPBACK}>
Beställde från Digitalo i November. Hamnade på ca 15 000 kr inkl. frakt för LB2R42" Får den ikväll. Kan rekommendera denna leverantör. Bra svarstider och dom förde dessutom över prissänkningen på mitt konto
Postad 06 februari 2007 - 11:13
SciFi
-
SciFi
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Ni grabbar sóm har försökt att få bort foten, har ni lyckats än? Tänkte ge mig på denna manöver ikväll. Köpte detta väggfäste: http://www.datorbuti...duct=LAVLVM-601Självklart så passade det inte LB2R rakt av  , Får bli och slita fram borrmaskinen ikväll. Återkommer om jag är den första som lyckas få bort fotdelen /Staffan
Postad 06 februari 2007 - 11:18
Unregisteredc15c8064
-
Unregisteredc15c8064
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Hej!
Jag har ännu inte tagit bort foten på min 37:a men fick idag en bild från LG som beskriver förfarandet...
Postad 06 februari 2007 - 11:21
Unregisteredc15c8064
-
Unregisteredc15c8064
-
Amatör
-
-
78 inlägg
...just det, ett tips på väggupphängningsstativ..Claes Olsson 495:-
/Johan
Postad 06 februari 2007 - 11:21
SciFi
-
SciFi
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Tack Johan  Du lär nog ha sparat mig några timmars slit!
Helt sjukt att detta inte är med i manualen!?
Postad 06 februari 2007 - 11:30
Unregisteredc15c8064
-
Unregisteredc15c8064
-
Amatör
-
-
78 inlägg
Kan inte annat än att hålla med...skruvade och skruvade i helgen utan större framgång...hoppas nu bilderna stämmer överens med verkligheten...
/Johan
Postad 06 februari 2007 - 14:39
Damis
-
Damis
-
Rookie
-
2 inlägg
Äger en LG 42LB1R själv och hade planer att byta upp mig mot den nyare LB2R men inte efter att ha sett bieffekterna på LB2R när man tittar på snabba scener på en DVD film. Har aldrig sett såna artefakter på en TV tidigare. Liknade stundtals ett videosamtal i 3G nätet. Ringde min kontakt på LG och fick dessvärre bekräftat att så var fallet. Bildmotorn hänger inte med precis som på Samsungs 100 Hz LCD modeller. Den LB2R jag tittade på igår var visserligen en 37 tummare men den borde snarare vara snabbare än 42 tummaren.
Är det någon som sett ett seriöst test på LB2R?
Blir bilduppdateringen lika snabb som på LB1R om man slår av 100 Hz Perfect Motion tekniken?
Är det någon som har egna erfarenheter av detta?
Postad 06 februari 2007 - 15:07
fredde_b
-
fredde_b
-
Rookie
-
6 inlägg
Ang. bort monterinag av bordstativ på LG 42LB1R och LG 42LB2R:
På 42:an tar man bort 2 st M4 skruvar i horsiontell led ovanför foten samt 2 st M4 i vertikal led på varje sida, ca 300 mm från mitten.
Man får då bort hela alustativet med fot. Det är som ett U med ca 600 mm mellan "benen" på U:et.
Skruvhålen till bordstativet syns i PDF-manualen sid 7 (LB1R).
Hoppas det hjälper någon....
/mvh Fredde
Postad 06 februari 2007 - 18:01
macke_mix
-
macke_mix
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag har fått hem en LB2R 37" och bilden är skit (aura samt enorm eftersläpning) när man använder Truemotion läget (100hz) ok bild om man stänger av den.
Kontaktade LG ang detta och dom förnekar att dom känner till några problem och säger att det är fel på min TV.
Lämnar tillbaks tv:n och får en ny likadan, SAMMA FEL igen!
Givetvis förnekar LG fortfarande att dom känner till problemet, samt att det är näst intill omöjligt att få tag på nån vettig person att prata med hos dom, har försökt få tag på någon i över en vecka nu!
Riktigt dåligt av LG att inte kunna kläcka ur sig att dom känner till problemet när det uppenbarligen är många som har haft samma problem.
Aldrig mer en LG om dom inte kommer med ett vettigt besked snart.
Postad 06 februari 2007 - 18:24
Unregistered3d1a00d0
-
Unregistered3d1a00d0
-
Amatör
-
-
93 inlägg
Jag har fått hem en LB2R 37" och bilden är skit (aura samt enorm eftersläpning) när man använder Truemotion läget (100hz) ok bild om man stänger av den. Kontaktade LG ang detta och dom förnekar att dom känner till några problem och säger att det är fel på min TV. Lämnar tillbaks tv:n och får en ny likadan, SAMMA FEL igen! Givetvis förnekar LG fortfarande att dom känner till problemet, samt att det är näst intill omöjligt att få tag på nån vettig person att prata med hos dom, har försökt få tag på någon i över en vecka nu! Riktigt dåligt av LG att inte kunna kläcka ur sig att dom känner till problemet när det uppenbarligen är många som har haft samma problem.
Aldrig mer en LG om dom inte kommer med ett vettigt besked snart.
<{POST_SNAPBACK}>
Har en 37:a också och har under den månad jag nu ägt teven inte sett de problem som du och andra beskriver. Iofs har jag sett auran två gånger, dels i en piratkopierad konsert med AC/DC och sen i egna filmer jag spelat in med videokamera. Annars är bilden underbar vid spelning av DVD eller tittande på Tv som jag ser via parabol. Jag har Truemotion påslagen men har ändrat övriga inställningar ganska drastiskt. Kör du med lagligt inköpta filmer eller hembrända kopior?
Postad 06 februari 2007 - 18:37
Because
-
Because
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Fick min 42" LB2R idag!
Hann dock bara slita fram sakerna och koppla in lite snabbt, sen var det jobbet som gällde.
Ska hem och pilla lite på några timmar. Någon som kan guida lite om hur man ändrar inställningar och vilka inställningar som ger bäst bild för er?
Postad 06 februari 2007 - 18:54
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
Har kört mn 42LB2R ganska länge nu och har förgäves letat efter aura och andra onormala artefakter. kan inte hitta något sådant i något läge.
Bilden är mycket bra på denna även utan 100Hz, men jag är helsåld på detta fina flyt och har det på i alla läge.
Kan nu inte förstå hur man orkat titta på TV utan 100Hz tidigare
Postad 06 februari 2007 - 19:33
DrHD
-
DrHD
-
Användare
-
-
166 inlägg
Har kört mn 42LB2R ganska länge nu och har förgäves letat efter aura och andra onormala artefakter. kan inte hitta något sådant i något läge.
Bilden är mycket bra på denna även utan 100Hz, men jag är helsåld på detta fina flyt och har det på i alla läge.
Kan nu inte förstå hur man orkat titta på TV utan 100Hz tidigare
<{POST_SNAPBACK}>
Tack det låter så jäkla bra hehe..presis vad jag ville höra, nu är denna strul pi.. jag här säker på att köpa denna LG.. Vägen har varit lång fram o tibax o jag har varit ganska arg eller okey helt vansinnigt arg av all denna väntan på LB2 modellen som jag långt före jul hade lagt beställning på men tog tillbaks den då den alldrig kom! 100 hz mmm det låter så underbart att köra spel på och även film förhoppningsvis
Postad 06 februari 2007 - 20:43
-P-
-
-P-
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Jag har varit helt inställd på denna TV så länge nu så det känns nästan sjukt. Tycker att 100Hz verkar vara perfekt för mig som spelar mycket och tycker att den är så jäkla snygg. Har känt att jag bara måste ha den.
Men, så idag så dök det till min stora förvåning upp något som gjorde mig osäker.
Det visade sig att jag kunde få en Philips 37PF9631D för i stort sätt samma pris. Eller tillochmed något billigare än jag skulle få LB2an.
Är det någon har något att säga om denna.
Vad skulle ni välja? Vad talar för den ena eller den andra?
Hoppas att någon kan ge mig lite råd och hjälp i detta svåra val.
Postad 06 februari 2007 - 20:50
Bernhard
-
Bernhard
-
Rookie
-
4 inlägg
Badpojken//
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har kopplat in min HD-videokamera (SONY HDR-HC3) via HDMI och resultatet är fantastiskt bra. Utsignalen är 1080i och jag kan inte upptäcka några störande moment som artefakter eller auror vid panoreringar eller snabba rörelser. Jag ska se om jag hinner lägga upp några bilder i morgon på resultatet.
Postad 06 februari 2007 - 21:01
amb01
-
amb01
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Ni som har sett artefakter och auror, kör ni via HDMI med en DVD som skalar upp eller kör ni via scart utan uppskalning?
Postad 06 februari 2007 - 21:27
Unregistered5986f1c4
-
Unregistered5986f1c4
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Ni som har sett artefakter och auror, kör ni via HDMI med en DVD som skalar upp eller kör ni via scart utan uppskalning?
<{POST_SNAPBACK}>
Pioneer dv-696av med uppskalning till 720p -> Supra HDMI -> 32LB2R.
Postad 06 februari 2007 - 21:36
amb01
-
amb01
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Pioneer dv-696av med uppskalning till 720p -> Supra HDMI -> 32LB2R.
<{POST_SNAPBACK}>
Och du har upplevt problem med artefakter och auror?
Postad 06 februari 2007 - 22:08
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Pioneer dv-696av med uppskalning till 720p -> Supra HDMI -> 32LB2R.
<{POST_SNAPBACK}> Och du har upplevt problem med artefakter och auror?
<{POST_SNAPBACK}>
Detta får mig då att undra om dessa problem möjligen kan uppstå vid omskalning i 2 steg. Eftersom jag inte sett något sådant och kör utan uppskalning via clicktronick scart. TVn gör ett bra omskalningsjobb själv och jag får, som man skulle tro med denna dåliga överföringen, en förbluffande bra bild
Postad 06 februari 2007 - 22:10
ffodil
-
ffodil
-
Mästare
-
-
2 644 inlägg
<{POST_SNAPBACK}> Och du har upplevt problem med artefakter och auror?
<{POST_SNAPBACK}>
Detta får mig då att undra om dessa problem möjligen kan uppstå vid omskalning i 2 steg. Eftersom jag inte sett något sådant och kör utan uppskalning via clicktronick scart.
TVn gör ett bra omskalningsjobb själv och jag får, som man inte skulle tro med denna dåliga överföringen, en förbluffande bra bild
<{POST_SNAPBACK}>
Postad 07 februari 2007 - 01:21
silverhelm
-
silverhelm
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej
Här måste jag kunna få svar på min besvärande fråga!
Har kopplat en HDMI kabel från datorn och får bild etc, men min audio kabel har jag provat koppla till diverse av de audio in som jag lyckas hitta (svårt och nå när den sitter på väggen).
Hur som helst på "komponent" audi ingången får jag ljud om jag ställer TV på "komponent".
Byter jag sedan till HDMI så får jag bild men ej ljud.
Vilken av audio in ska jag sätta ljudkabeln i?
Tack så mycket för svar!
PS har en LG37 LC2R eller LC3R minns inte.
Postad 07 februari 2007 - 08:51
Xvani
-
Xvani
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej
Har kopplat en HDMI kabel från datorn och får bild etc, men min audio kabel har jag provat koppla till diverse av de audio in som jag lyckas hitta (svårt och nå när den sitter på väggen). Hur som helst på "komponent" audi ingången får jag ljud om jag ställer TV på "komponent".
Tack så mycket för svar!
<{POST_SNAPBACK}>
Denne tråden omhandler LG LB2, lag din egen tråd for å få svar.
Postad 07 februari 2007 - 09:51
Unregistered5986f1c4
-
Unregistered5986f1c4
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Och du har upplevt problem med artefakter och auror?
<{POST_SNAPBACK}>
Ja, visst gör jag det när jag tittar på DVD. Man ser ytterst lite, eller inget alls med analog kabel TV. Jag ska ta och prova att inte skala upp bilden på DVDn senare idag.
Postad 07 februari 2007 - 11:11
silverhelm
-
silverhelm
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej
Har kopplat en HDMI kabel från datorn och får bild etc, men min audio kabel har jag provat koppla till diverse av de audio in som jag lyckas hitta (svårt och nå när den sitter på väggen). Hur som helst på "komponent" audi ingången får jag ljud om jag ställer TV på "komponent".
Tack så mycket för svar!
<{POST_SNAPBACK}>
Denne tråden omhandler LG LB2, lag din egen tråd for å få svar.
<{POST_SNAPBACK}>
Du var trevlig. Jag hittar ingen tråd om min modell. Eftersom jag tror att LG har ett likvärdigt system med sina portar finns det kanske folk här som kan hjälpa mig ändå. Éller tror du inte det? Om man ska va småaktig: Detta är ett svenskt forum, hejdå.
Postad 07 februari 2007 - 11:25
Unregistered4aa6b296
-
Unregistered4aa6b296
-
Användare
-
-
154 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
LG DBRH198 --->HDMI Supra --->LG 32LB2R. Uppskalat till 720p ibland och 576p oftast. Haft denna aura men efter att nu haft Tv;n ett tag så ser man auran mindre och mindre. Verkar som mina ögon nu är inkörda på TM.
Redigerat av Unregistered4aa6b296, 07 februari 2007 - 11:26.
Postad 07 februari 2007 - 13:32
cruse
-
cruse
-
Forumräv
-
-
503 inlägg
Till er som köpt 42LB2R:
Bilder vi vill se!!!
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|