Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6.744564 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 13 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 13 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 15 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 15 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 16 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 17 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 17 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 17 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 17 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 17 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 17 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 17 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 17 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 17 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 17 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 17 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 17 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 17 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 18 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 18 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 18 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 18 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 18 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 18 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 18 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 18 år sedan

Postad 18 April 2008 - 08:04

Unregistered0b50c762
  • Unregistered0b50c762
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Ingen box UTAN HDMI kan ge bra bild, så den enda boxen i dagens läge för oss som "måste" ha comhem, är Humax CXHD.!

sorry, men detta är sant....

Så om jag köper hd boxen ( även efter att ha läst detta forum ) så kommer jag iaf inte få sämre bild än på Samsungen ?

Postad 18 April 2008 - 08:42

Unregistered92d7e447
  • Unregistered92d7e447
  • Beroende

• 1428 inlägg
  • 0

Ingen box UTAN HDMI kan ge bra bild, så den enda boxen i dagens läge för oss som "måste" ha comhem, är Humax CXHD.!

sorry, men detta är sant....

Lite väl grov generalisering.

Ummm, VGA och komponent kan ge i princip lika bra bild som HDMI.
SDI hade också funkat. :(

RGB-SCART kan med en bra box och bildvisare också komma ganska nära. (Jag upplever bilden från Samsung PVR:en med RGB-SCART som lugnare och mer naturlig och den har bättre färgåtergivning, inte ens skärpan är särskilt mycket sämre men sedan saknar den såklart lite av "tydligheten" som man får genom HDMI)

Postad 18 April 2008 - 09:11

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Jag tycker dock att man får mycket bättre bild med HDMI vad man än kopplar till sin TV

Maveric :(

Postad 18 April 2008 - 09:32

Unregistered0b50c762
  • Unregistered0b50c762
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag tycker dock att man får mycket bättre bild med HDMI vad man än kopplar till sin TV

Så du tycker det blir bättre bild från HD boxen via hdmi än från Scart från samsungen när man kikar på AD kanaler ?

Postad 18 April 2008 - 09:38

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Det ingår i allt man kopplar till tvn .. Ja :(

( SD kanaler)

Postad 18 April 2008 - 10:23

Jonas H
  • Jonas H
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Lite off-topic kanske, men måste man koppla något till "de 3 hålen" i comhem hus om man beställt digital-tv? Har beställt digital-tv av comhem (samsung box). Fick en kabel som va ca 1 m lång, men den måste gå till Box-TV om jag inte är helt full.
Plus: Stödjer den scart kabel som medföljer full RGB?
Mvh

Förlåt för off-topic!

Redigerat av Jonas H, 18 April 2008 - 10:25.

Postad 18 April 2008 - 11:39

johan964
  • johan964
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Har en enkel fråga som folk på det här forumet säkert kan 1000 svar på men jag försöker ändå.

ComHem kör ett erbjudnande nu där man får Canal+ med 8 favoriter för 299 nåt som jag inte kan tacka nej till. Men om får välja mellan den enkla Samsung DCB-B270Z och Humax CXHD 1000 C, vilken får man bäst bild ifrån (Skit i priset) ? Visst jag kan tänka mig att skulle vilja kunna titta på Canal+ Sport HD med inte om det blir sämre bild på alla andra SD kanaler...

Är Humaxen bara skit eller är den iaf bättre än samsungen, klarar mig som sagt utan HD kanalerna om det nu blir generellt bättre bild ?

Hej!

Jag kunde inte heller tacka nej, och beställde samma deal. Har precis fått min CXHD 1000C, och konstaterade ganska snabbt att jag (faktiskt) hade till synes bättre bild på min förra box, en Sagem eller vad den heter som jag körde via scart. Däremot är ju menyer och allt annat grymt mycket bättre och snabbare på Humax-boxen än på min gamla så redan där är det ett litet lyft. Framför allt tycker jag också att även om HD-kanalerna inte är så bra som dom kan vara (och detta verkar bero både på boxen och på sändningarna; framför allt sändningarna på Canal + Film HD är ingen höjdare!!) så är det rätt sweet att exempelvis se fotboll högupplöst! Men om du inte är intresserad alls av HD-kanalerna tror jag nog att du får bättre bild med en annan box, trots att denna kopplar via HDMI. I alla fall med nuvarande firmware.

Diskussionen med scart vs HDMI och bild är ju närmast löjlig eftersom man absolut visst det kan få bättre bild via scart om man kopplar en skitbild i jämförelse via HDMI. Signalöverföringen som sådan, oberoende av om den är digital eller analog, spelar ju mindre roll om signalen som ska föras över, dvs bilden som boxen skapar, är helt kass från början vilket är fallet med SD-kanalerna på Humax-boxen.

MVH
/
Jay-Dizzle

Postad 18 April 2008 - 11:55

Jonas H
  • Jonas H
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Jag beställde Comhem boxern(samsung) för 1 kr. Den har inget HDMI uttad utan bara scart. Anser du att den boxern ger en lika bra bild som tex Humax boxern som stödjer HDMI?
Vet du något om scarten man får med i min box? Är den bra? Stödjer den Full RGB eller skall man satsa på en ny bättre scart för bättre bild i vanliga sändningar. Jag kollar mest på vanlig TV, fotboll och DVD. Har en Pioneer 4280XA.

Hej!

Jag kunde inte heller tacka nej, och beställde samma deal. Har precis fått min CXHD 1000C, och konstaterade ganska snabbt att jag (faktiskt) hade till synes bättre bild på min förra box, en Sagem eller vad den heter som jag körde via scart. Däremot är ju menyer och allt annat grymt mycket bättre och snabbare på Humax-boxen än på min gamla så redan där är det ett litet lyft. Framför allt tycker jag också att även om HD-kanalerna inte är så bra som dom kan vara (och detta verkar bero både på boxen och på sändningarna; framför allt sändningarna på Canal + Film HD är ingen höjdare!!) så är det rätt sweet att exempelvis se fotboll högupplöst! Men om du inte är intresserad alls av HD-kanalerna tror jag nog att du får bättre bild med en annan box, trots att denna kopplar via HDMI. I alla fall med nuvarande firmware.

Diskussionen med scart vs HDMI och bild är ju närmast löjlig eftersom man absolut visst det kan få bättre bild via scart om man kopplar en skitbild i jämförelse via HDMI. Signalöverföringen som sådan, oberoende av om den är digital eller analog, spelar ju mindre roll om signalen som ska föras över, dvs bilden som boxen skapar, är helt kass från början vilket är fallet med SD-kanalerna på Humax-boxen.

MVH
/
Jay-Dizzle

Postad 18 April 2008 - 12:02

Unregistered0b50c762
  • Unregistered0b50c762
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Hej!

MVH
/
Jay-Dizzle

Ungefär det svaret jag ville ha, jag beställde precis paketet med hd boxen. Lär ju klå min sagem skit med boxer-kort ( hoppas jag )!

När de släpper en ny vettig hd box får man väl köpa den då och flytta den andra in i sovrummet!

Postad 18 April 2008 - 12:13

johan964
  • johan964
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jonas H: I dagsläget och på de "vanliga" SD-kanalerna, absolut! Kvaliteten på scarten som kommer med boxen vet jag dock inget om...

MiLi: Jag resonerar som du... :)

Postad 18 April 2008 - 12:17

Jonas H
  • Jonas H
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Tack så mycket för hjälpen. Satsar på att köpa en bra scart kabel som stöder full RGB istället då, tycker du det låter bra? :) När jag ändå har dig på tråden, i och med att jag har comhem så måste en antennkabel vara kopplad till "de 3 hålen" i väggen sen till TV'n, är det skillnad på antennkablarna med eller är det hugget som stucket? Påverkar dem bilden alls?

mvh

Jonas H: I dagsläget och på de "vanliga" SD-kanalerna, absolut! Kvaliteten på scarten som kommer med boxen vet jag dock inget om...

MiLi: Jag resonerar som du... :)

Postad 18 April 2008 - 12:33

engstroem
  • engstroem
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Tack så mycket för hjälpen. Satsar på att köpa en bra scart kabel som stöder full RGB istället då, tycker du det låter bra? :) När jag ändå har dig på tråden, i och med att jag har comhem så måste en antennkabel vara kopplad till "de 3hålen" i väggen sen till TV'n, är det skillnad på antennkablarna med eller är det hugget som stucket? Påverkar dem bilden alls?

mvh

Tja! Jag var sugen på att beställa com hem med hd-box då jag bor i ett com hem-hus.
Efter att ha läst här på forumet blev jag mer tveksam då dem flesta verkar tycka att det är skit men en del har tyckt att det funkat bra.

Jag tog en chansning och beställde och fick hem paketet igår.
Kopplade in allt, använde deras antennsladd som de skickat med som man enligt deras användarhandbok var TVUNGEN att använda för att få en bra signal.
Det stod att de va helt ok att förlänga med en annan antennsladd om den inte räckte vilket den inte gjorde för mig.

Jag använde en förlängningskabel och fick ihop allting med hdmi kopplat till min panasonic pv60.
Först funka allt bra förutom DiscoveryHD och Canal+filmHD som inte gick att titta på överhuvudtaget.
Efter ett tag slutade dock dem flesta kanaler att fungera så jag ringde support, han bad mig att bara använda en kabel och ingen förlängningssladd.

Jag tog bort deras medskickade antennkabel och körde bara med min 5m profigold kabel.
Han fråga hur lång den var och jag sa 5 meter, då sa supporten att det var alldeles för långt för att få en bra signal, dock kopplade jag in bara den och allt funka klockrent.
Fick en grym signalstyrka och bilden kan ja inte klaga på vare sig på sd-kanaler och allra minst på hd-kanalerna.
Jag körde med 720p på alla kanaler då det är maxupplösningen på min tv och det gav bäst resultat även när boxen skalade upp vanliga sd-sändningar.

Upplevde inget av det ni har nämnt här tidigare i forumet trots att jag uppgraderade till senaste firmwaren.
Nu e jag inget tekniskt geni och har öga för jättesmå detaljer utan är mer en vanlig svensson med ett stort teknikintresse.
Så de verkar vara lite hugget som stucket, har ju dock bara tittat på tv en kväll så det kanske är för tidigt att göra en utvärdering men jag tyckte allt fungerade smidigt, snabbt och att bilden var riktigt bra.
Förut har jag kört ip-tv via bredbandsbolaget och haft viasat.

Måste säga att bilden upplever jag bättre hos com hem och HD kanalerna uppmätte precis den kvalitet jag hade förväntat mig.

Oj va långt detta blev men det är iaf my two cents i denna diskussionen.

/Anders

Postad 18 April 2008 - 13:31

Jonas H
  • Jonas H
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
@engstroem,

Så man behöver inte använda en antennkabel i comhem jacket > TV'n? Man får ju 1 kabel med i paketet men har man ingen "vanlig" antenn kabel så måste man köpa de. Det är så ###### korkat av comhem att ha 3 jack i väggen. först koppla i väggen > TV och sen boxern > TV'n. I och med att jag precis har flytat så har jag ingen antenn kabel, är det skillnad på kvalitet mellan antennkablar och påverkar de bilden mkt?

Redigerat av Jonas H, 18 April 2008 - 13:38.

Postad 18 April 2008 - 13:52

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

@engstroem,

Så man behöver inte använda en antennkabel i comhem jacket > TV'n? Man får ju 1 kabel med i paketet men har man ingen "vanlig" antenn kabel så måste man köpa de. Det är så ###### korkat av comhem att ha 3 jack i väggen. först koppla i väggen > TV och sen boxern > TV'n. I och med att jag precis har flytat så har jag ingen antenn kabel, är det skillnad på kvalitet mellan antennkablar och påverkar de bilden mkt?

du behöver inte använda alla hål i jacket om du bara ska ha ut analog/digital tv så är det = Jack ---> digitalbox ---> tv .. i detta fall kör du antingen scart eller hdmi till tv från boxen beroden på vad boxen har... de 3 hålen i jacket är tv, cabel internet, radio. i detta fall med tv används bara tv...

om du ska köpa antenn kabel så tar du lös meter en antenn kabel ska va 45ohm .. det ska de flesta ant kablar va 45ohm.. lösa kontakter fins att köpa med de brukar oftast bara skruvas på

Redigerat av Duckface21, 18 April 2008 - 13:57.

Postad 18 April 2008 - 13:56

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Jag gissar att antennsladden som följde med boxen har en stor "klump" en bit upp, vilket är en jordavskiljare.

Anledningen till den specialkabeln är att blockera krypströmmar mellan antennuttaget och nätuttagets skyddsjord, eftersom platta TV-apparater numer har jordad nätanslutning och nya elinstallationer medför jordade uttag. Krypströmmar mellan antennuttaget och skyddsjorden kan både orsaka störningar och skada elektroniken.

Från digitalboxen vidare till TV:n kan man använda en vanlig antennkabel.

Postad 18 April 2008 - 14:00

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0

det ska de flesta ant kablar va 45ohm..

75 Ohm menar du :)

Postad 18 April 2008 - 15:01

Jonas H
  • Jonas H
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Man fick bara en "antennkabel" från box --> TV. inte från Jack ---> Tv. I och med att jag inte har någon alls så måste jag köpa ny. Varför inte köpa en hel 3 m kabel istället för köpa lösa meter?

Mvh

Postad 18 April 2008 - 15:11

ganja
  • ganja
  • Lärjunge

• 278 inlägg
  • 0
Kabeln du fick med ska sitta mellan boxen och antennuttaget i väggen. Sen utgår nog ComHem från att de flesta har en antennkabel dan, och den ska kopplas mellan box och tv.

Självklart kan du köpa en färdig tremeterskabel.

Postad 18 April 2008 - 15:20

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Det jag har markerat med rött gör att jag inte riktigt förstår vad det är du försöker säga ..
Kan du ta det en gång till :)

Maveric :)

Postad 18 April 2008 - 15:25

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Om man behöver en längre kabel mellan antennuttag och box och inte vill skarva den man fick med, kan nog också köpa en tillräckligt lång antennkabel och en separat jordavskiljare (mantelströmsfilter) att plugga in mellan antennuttaget och kabeln, exempelvis en sån här.

Postad 18 April 2008 - 15:30

johan964
  • johan964
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Mav: Jag tyckte jag såg någon här på forumet som dum-hävdade att bara för att en enhet har HDMI-utgång så blir det automatiskt bättre bild på allting man visar genom den. Men om man exempelvis väljer mellan att se en SD-signal på en ok box, med ok signalbehandling osv som trattar ut signalen analogt via scart och en dålig box (läs humax CXHD-1000C) som förvisso har en HDMI-utgång och kan skala upp en bild till exempelvis 720p men som i övrigt har en firmware som gör bilden FUBAR blir slutresultatet att du får en bättre bildupplevelse med en scartkabel än med en HDMI-dito. Så då spelar HDMI-utgången mindre roll. Som sagt, jag hade själv betydligt bättre bild på en gammal Sagem-box, via scart, på SD-kanalerna än vad jag nu har via HDMI, på samma SD-kanaler. Det vara bara det jag menade.

/
J

Postad 18 April 2008 - 15:40

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

75 Ohm menar du :)

jo sa fel hehe... vissa gånger kommer de fel hehe bra att du rättade

Postad 18 April 2008 - 18:16

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Om man behöver en längre kabel mellan antennuttag och box och inte vill skarva den man fick med, kan nog också köpa en tillräckligt lång antennkabel och en separat jordavskiljare (mantelströmsfilter) att plugga in mellan antennuttaget och kabeln, exempelvis en sån här.

jord avskiljaren kan man ta bort från den medföljande kabeln och använda på en ny bra klippa upp krymp slangen som sitter över. under den är det vanliga skruv kontakter på varje sida av den bara skruva på samma typ av kontakt och gänga på skiljaren på den nya kabeln.

Postad 18 April 2008 - 18:37

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Men då behöver man ju en kabel med F-hane i ena änden, plus en adapter från F-hane till en vanlig Belling Lee/PAL-hona (om man sätter jordavskiljaren i änden för antennuttaget). Inte en dum idé alls med tanke på att avskiljaren förmodligen är ganska bra, men kanske omständligt. :)

Redigerat av Zacabeb, 18 April 2008 - 18:44.

Postad 18 April 2008 - 19:38

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Duger det inte med vanliga ferritfilter?

Finns hos Kjell. Fick tyvärr inte till länken ordentligt, men det går att leta sig fram till rätt artikel. Artikelnummer 37066 tex.

/W

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 18 April 2008 - 19:43.

Postad 18 April 2008 - 20:07

johanssonrobin
  • johanssonrobin
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0

Duger det inte med vanliga ferritfilter?

Finns hos Kjell. Fick tyvärr inte till länken ordentligt, men det går att leta sig fram till rätt artikel. Artikelnummer 37066 tex.

/W

Joo det duger, men man behöver knappast ett sådant om du köper en antennkabel med kvalité dvs med guldade kontakter osv.

Denna kabel har jag: Antennkabel Hi-End - 5M artikelnummret är: 37822 @ kjell.com

Fungerar klockrent har ingen bildförlust eller något, kör inte med något filter eller något åt det hållet.

Redigerat av johanssonrobin, 18 April 2008 - 20:08.

Postad 18 April 2008 - 21:05

Jonas H
  • Jonas H
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Kabeln du fick med ska sitta mellan boxen och antennuttaget i väggen. Sen utgår nog ComHem från att de flesta har en antennkabel dan, och den ska kopplas mellan box och tv.

Självklart kan du köpa en färdig tremeterskabel.

Du menar väl tvärtom? Den kabeln jag fick med skall sitta i TV'n > digitalboxern och sen får man köpa en antennkabel och sätta i väggen > tv'n?!
Köpte nyss en supra scart, hoppas få en bra bild.

Postad 18 April 2008 - 21:12

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Mav: Jag tyckte jag såg någon här på forumet som dum-hävdade ....... (klippt)

Men om de boxarna som bara har scart hade haft HDMI med 576i ut .. Hade förmodligen
HDMI sett bättre ut än Scart. Säger detta då jag inte har någon pryl med både scart/component och HDMI
där scart/component överträffar HDMI

Maveric :)

Postad 19 April 2008 - 01:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Men då behöver man ju en kabel med F-hane i ena änden, plus en adapter från F-hane till en vanlig Belling Lee/PAL-hona (om man sätter jordavskiljaren i änden för antennuttaget). Inte en dum idé alls med tanke på att avskiljaren förmodligen är ganska bra, men kanske omständligt. :D

inga f-adaptrar inte därimot vanlig 75ohm kabel och skruvbara f-kontakter de gängas bara på kabeln man skalar så tråden i mitten sticker ut jorden är själva kontakten fins på de flästa välsorterade butiker

http://www.clasohlso...spx?id=20792666

inget svårt alls skala bort krympslangen. köp kabel 75ohm och passande f-kontakt. skala kabeln så att skärmningen är öppen vik skärmen bakåt och skala fram passande längd av tråden i mitten skruva på f-kontakt och skuva sen på avskiljaren och en vanlig antennkontakt i motsvarende ände av antennkabeln klart funkar kanon

Redigerat av Duckface21, 19 April 2008 - 01:17.

Postad 19 April 2008 - 01:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Du menar väl tvärtom? Den kabeln jag fick med skall sitta i TV'n > digitalboxern och sen får man köpa en antennkabel och sätta i väggen > tv'n?!
Köpte nyss en supra scart, hoppas få en bra bild.

kabeln med klumpen på ska sitta i väggen och in på boxens RF in från RFout till tv sätter du en vanlig antenn kabel. kabeln som följde med skall du absolut inte setta mellan tv och box!!!!

Redigerat av Duckface21, 19 April 2008 - 15:09.

Postad 19 April 2008 - 16:56

Jonas H
  • Jonas H
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

kabeln med klumpen på ska sitta i väggen och in på boxens RF in från RFout till tv sätter du en vanlig antenn kabel. kabeln som följde med skall du absolut inte setta mellan tv och box!!!!

Den kabeln som va med i paketet måste ju sitta mellan TV > box?!?!?!?!?! Den är svart och sen så är den ca 50 cm lång. Den har ingen klump!

Postad 19 April 2008 - 17:01

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Tror inte du har den nyast antennsladden. Du bör nog kontakta comhem

Postad 19 April 2008 - 17:18

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Den kabeln som va med i paketet måste ju sitta mellan TV > box?!?!?!?!?! Den är svart och sen så är den ca 50 cm lång. Den har ingen klump!

Du har ej fått rätt antenn sladd den vi pratar om ska va vit och ha en stor kump på sig en (avskiljare)... kontakta comhem och be dem skicka dig en ny antenn kabel den skall ha en avskiljare på sig har du ej avskiljaren så kan det medföra brandrisk om du får jord överslag

Postad 19 April 2008 - 17:29

johanssonrobin
  • johanssonrobin
  • Användare

• 194 inlägg
  • 0
Jag var i kontakt med comhem igår och då erbjöd dom mig 50% rabatt på mitt abb i 3 månader framåt vilket jag tackade ja till.
Dom sa även att dom var medvetna om problemet och att dom ska åtgjärda det i den nya mjukvaran som Humax håller på att jobba för fullt med.

Då jag inte kan ha någon annan leverantör så anser jag att det var bra av comhem att erkänna sin brist och ge mig rabatt (ersättning) för mina besvär.

Postad 19 April 2008 - 18:08

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Ja kanske det, framför allt om de är medvetna om att du inte kan använda dig av någon annan leverantör. De kunde ju ha visat "monopolmusklerna" om de hade velat.

Postad 19 April 2008 - 18:32

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Har ingen susning, men visst lär det finnas minst 10.000 defekta boxar eller fler därute i svenska hem.
De flesta slår sig till ro och tycker bilden är okej, fast visst borde den vara bättre?

Resten kollar in detta forum och får bekräftat att de ej har fel på synen!

Ha en fortsatt god helg!

Wasgo :D

Postad 19 April 2008 - 19:55

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
"Dom sa även att dom var medvetna om problemet och att dom ska åtgjärda det i den nya mjukvaran som Humax håller på att jobba för fullt med."
Känns som vi har hört det förut...

Postad 19 April 2008 - 20:27

Jonas H
  • Jonas H
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
Kan säga att jag har inte haft annat än problem med comhem. Fel i beställning typ 5 ggr innan det blev rätt, fel varor leverarade, fel priser osv. SÄMST kundservice med okunnig och dryg personal. Dock så har jag valt att fortsätta med comhem. Men ska sluta med offtopic nu.

Vad tycker ni om Humax boxern? Ger den bra bild? Reflektioner?

Postad 19 April 2008 - 20:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Kan säga att jag har inte haft annat än problem med comhem. Fel i beställning typ 5 ggr innan det blev rätt, fel varor leverarade, fel priser osv. SÄMST kundservice med okunnig och dryg personal. Dock så har jag valt att fortsätta med comhem. Men ska sluta med offtopic nu.

Usel bild duger inte till nått bra annat en att ha som ankare till båten..

Postad 19 April 2008 - 20:32

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Har du läst något i tråden över huvud taget?

Postad 19 April 2008 - 22:01

tortillaboy
  • tortillaboy
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har bollat meddelanden fram och tillbaka med supporten den här veckan. Efter uppdatering av mjukvaran till x.x.15 har jag problem med att bilden fryser och blockbildningar på endast tv4 HD och Canal+ sport HD. Alla andra kanaler funkar som tidigare, uppdaterade från x.x.04

Fick ett svar igår som jag rent blev förbannad över

”Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Ursäkta att svaret på ditt mejl dröjt längre än normalt.
Jag har skickat iväg en felanmälan. Om vi skickar en tekniker hem till dig och han upptäcker att felet sitter i din utrustning, kan du bli skyldig att betala för teknikerbesöket.
Om vi behöver skicka en tekniker till dig, kommer vi att ringa i förväg och boka en tid.
Därför är det viktigt att man testat med en annan antennsladd och inte har några extra kopplingar inkopplade till boxen som kan störa signalen.
Antennsladden ska helst in vara längre än 3 meter lång.

Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Emelie Nilsson ”

Att hota mig med en kostnad tycker jag bara är så fel….

Postad 19 April 2008 - 22:26

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Har bollat meddelanden fram och tillbaka med supporten den här veckan. Efter uppdatering av mjukvaran till x.x.15 har jag problem med att bilden fryser och blockbildningar på endast tv4 HD och Canal+ sport HD. Alla andra kanaler funkar som tidigare, uppdaterade från x.x.04

Fick ett svar igår som jag rent blev förbannad över

”Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Ursäkta att svaret på ditt mejl dröjt längre än normalt.
Jag har skickat iväg en felanmälan. Om vi skickar en tekniker hem till dig och han upptäcker att felet sitter i din utrustning, kan du bli skyldig att betala för teknikerbesöket.
Om vi behöver skicka en tekniker till dig, kommer vi att ringa i förväg och boka en tid.
Därför är det viktigt att man testat med en annan antennsladd och inte har några extra kopplingar inkopplade till boxen som kan störa signalen.
Antennsladden ska helst in vara längre än 3 meter lång.

Med vänlig hälsning
Com Hem AB
Kundservice
Emelie Nilsson ”

Att hota mig med en kostnad tycker jag bara är så fel….

du jag säger bara välkommen till klubben!!!!!.. comhem hotar att ta ut summor på saker som ska ingå om man är abbonent har vart med om liknade tidigare dock inte med comhem men bredbandsbolaget de skrev exakt lika då de va fel på mitt modem.. om de visar sig att du inte får felet avhjälpt och felet kvarstår så kan jag råda dig att gå till konsumentvärket för det kommer visa sig att de inte hittar felet och de vill ha summan !!!

Postad 19 April 2008 - 23:12

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Så klart är det helt fel taktik att hota med kostnader ..

Man skulle istället be kunder kolla vissa punkter och be kunden komma tillbaka
om det var fel på en av dessa. Om kunden inte kommer tillbaka och servicetekniker
åker ut o konstaterar att man använder helt fel kabel eller något annat som innefattas
av dessa punkter, är det så klart bara att debitera.

Problemet är dock .. att i detta avlånga land bor så många tekniska idioter och många
av dem kan inte ens läsa en instruktions bok.. Se bara i denna tråden :)
Detta kostar comhem en hel del pengar och onödiga servicebesök.

Som alla vet, är comhems motto att skinna sina kunder på så många kronor som möjligt
att företaget kan säljas för lite mer, nästa gång det går till försäljning :)

Maveric :P

Redigerat av Unregistered1103, 19 April 2008 - 23:13.

Postad 20 April 2008 - 06:19

Old Ozz
  • Old Ozz
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
tortillaboy hur hög är signalstyrkan och kvalitet på dom kanalerna?jag hade problem med 2 hd-kanaler kom aldrig upp i 100% kvalitet och signalstyrkan låg på 8,fick hit en tekniker som skruva dit ett nytt uttag och problemen upphörde,i det nya uttaget finns även inbyggd jordavskiljare eller vad klumpen kallas som sitter på comhems sladd vilket är bra för mig då jag slipper skarva,det var samma kanaler som du har problem med förresten.

Redigerat av Old Ozz, 20 April 2008 - 06:28.

Postad 20 April 2008 - 10:45

tortillaboy
  • tortillaboy
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
dom 2 kanalerna jag har problem med ligger signalen på 52% och kvalite 100%

har kollat några andra kanaler som fungerar där ligger signalen på ca 57% och kvalite 100%

kan en så liten skillnad i signalstyrka göra så stor skillnad på bilden?

Postad 20 April 2008 - 12:02

anasazi
  • anasazi
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Om du har 100% i kvalité så kvittar det om det är 52 istället för 57. Det blir ingen skillnad på bilden.

Postad 20 April 2008 - 12:31

Old Ozz
  • Old Ozz
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jag ligger på 13-14 i signalstyrka och 100 i kvalitet och har inga problem,felet lär ligga i utrustningen i huset

Postad 20 April 2008 - 12:32

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
mycket rätt signal styrkan kommer alldrig att va 100% mycket beroende på att det finns många i ett hus som använder samma och det sänker den. därimot signal kvalitet skall va 100% är den inte det då ringer man comhem o be dem problem söka den dåliga bilden

Redigerat av Duckface21, 20 April 2008 - 12:33.

Postad 20 April 2008 - 14:44

tortillaboy
  • tortillaboy
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
nu är det ju så att det är det enda som skiljer kanalerna åt

signal 57%, kvalite 100%, = en kanal som går att se på

signal 52%, kvalite 100%, = en kanal med så mycket blockbildning och frysningar att det är omöjligt att se på

allt har ju fungerat ända tills jag uppdaterade mjukvaran till .15

anasazi jag lovar dig att det ÄR skillnad på bilden

Postad 20 April 2008 - 14:45

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
är detta nya pvr boxen???!!!

http://www.comhem.se...n/humax_pvr.pdf
manualen ligger på comhems hemsida att tanka nu

Redigerat av Duckface21, 20 April 2008 - 14:48.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.