* Officiell tråd - Pioneer G9
7510 svar till detta ämne
Postad 24 april 2009 - 19:43
KREIGER
-
KREIGER
-
Användare
-
-
118 inlägg
Jag kan se "fenomenet" från mitt tittastånd på ca 2.5 meter och sen närmare såklart. Spelar heller ingen roll om rummet är mörkt eller ljust heller tyvärr. Någon orbiter har jag inte använt, men är det att rekommendera eller tycker du?
Har inte haft tid att ringa Pioneer heller tyvärr (mycket att göra på jobbet just nu)..och fick nu höra att de inte har en endaste pjäs kvar på sitt lager. Ingen modell, ingen storlek...det är snustorrt. Ska försöka prata med dem på måndag vid tillfälle och se vad de säger. Kan man inte få "videomönstret" att gå hela tiden istället för att TV:n slår av efter en timme? Finns det någon chans på miljonen att break-in-bilderna skulle kunna göra nånting lite bättre tror ni? Eller finns det nåt annat program till datorn att rekommendera, och i så fall, spelar det någon som helst roll vilken upplösning man kör på antingen break-in eller nåt program från datorn?
Jag har ingen aning om Orbiter verkligen ger någon effekt (visst man ser att bilden flyttas runt men om det hjälper vet jag inte), eller om det bara är ett försäljningsargument. Dock kör jag med det ändå när jag tittar på material som har statiska element. Videomönstret är jag ganska säker på att det kan du inte visa längre än en timme. Dock kan du ju pröva med att köra den vita break-in bilden med hög kontrast inställd under långa perioder (flera timmar i streck alltså). Kanske kan det få fosforen att jämna ut sig mer. Är det en inbränning du fått eller kanske snarare väldigt kraftig "image retention" brukar det ta lång tid att få bort det om det ens går. Anledningen till det är att för att få en inbränning måste en bild visas under en väldigt lång period eller kortare perioder men med hög frekvens och för att jämna ut bilden igen tar det säkerligen minst lika lång tid med en tvätt. Jag skulle dock kontakta support om det inte blivit bättre efter helgen. Dessa apparater ska vara väldigt motståndskraftiga. Vem vet, kanske är det något fel på ditt ex. Lycka till iaf! Edit: Myrornas krig under längre perioder brukar ju oftast nämnas som ett alternativ också.
Redigerat av KREIGER, 24 april 2009 - 20:00.
Postad 24 april 2009 - 20:33
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Samsungen blöder riktigt i bilden, någon som sett blå asfallt? http://www.avforums....-TV-Review.html
Redigerat av Peterrrrr, 24 april 2009 - 20:38.
Postad 24 april 2009 - 20:59
KREIGER
-
KREIGER
-
Användare
-
-
118 inlägg
Samsungen blöder riktigt i bilden, någon som sett blå asfallt? http://www.avforums....-TV-Review.html
Tur att man äger en Kuro då!  Sonys X4500 LED-modell verkar ju dock vara grymt bra, men det är nog en diskussion för en annan tråd.
Redigerat av KREIGER, 24 april 2009 - 21:01.
Postad 25 april 2009 - 00:19
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Tur att man äger en Kuro då! Sonys X4500 LED-modell verkar ju dock vara grymt bra, men det är nog en diskussion för en annan tråd.
Precis. Den hör hemma i LCD-tråden.
Postad 25 april 2009 - 08:42
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
...Vad behöver jag för programvara/kabel för att kunna gå in & justera i mina ISF-minnen? Var får jag tag på detta?
Har ju fått min 5090H ISF-kalibrerad & skulle faktiskt vilja dra ned ljuset ett snäpp, känns som att jag kan offra lite i detaljerna för att få det lite svartare rent allmänt.
Du behöver mjukvaran ControlCal, en USB-RS232 adapter (om du kommer att använda en dator utan 9-pinnars seriell port) och en rak seriell kabel med DB9, hona-hona kontakter. Du kan läsa mer om vad du behöver i denna länk. Notera att ControlCal också säljs som en paketlösning där all nödvändig hårdvara är inkluderad, till ett högre pris då förstås. Skulle du inte behöva t ex adaptern så skicka ett PM till "Turbe" så kan du säkert förhandla om priset.
Postad 27 april 2009 - 20:25
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Hej,
Jag har nu ställt in min 5090H i filmläget och stängt av alla bildförbättrare enligt inställningstips i hemmabiotidningen. Jag tycker dock att kontrasten (tror jag) skulle kunna ökas på vid tv tittande på dagtid. Sabbar ljussensorn mitt filmläge på kvällen om jag slår på den?
Postad 27 april 2009 - 21:01
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Jag har den på och ser bra ut på kvällen oxå.
Postad 28 april 2009 - 06:25
DaddyCool
-
DaddyCool
-
Amatör
-
-
79 inlägg
Hej, Jag har nu ställt in min 5090H i filmläget och stängt av alla bildförbättrare enligt inställningstips i hemmabiotidningen. Jag tycker dock att kontrasten (tror jag) skulle kunna ökas på vid tv tittande på dagtid. Sabbar ljussensorn mitt filmläge på kvällen om jag slår på den?
Vart hittade du de inställningstipsen? Jag behöver också ställa in min tv lite. Mer eller mindre fabriksinställd nu.
Postad 28 april 2009 - 06:43
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Vart hittade du de inställningstipsen? Jag behöver också ställa in min tv lite. Mer eller mindre fabriksinställd nu.
Finns _massor_ med inställningstips i denna tråden så du behöver inte köpa nån tidning för att få dem, sök och du skall finna
Postad 28 april 2009 - 07:51
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Hej, Jag har nu ställt in min 5090H i filmläget och stängt av alla bildförbättrare enligt inställningstips i hemmabiotidningen. Jag tycker dock att kontrasten (tror jag) skulle kunna ökas på vid tv tittande på dagtid. Sabbar ljussensorn mitt filmläge på kvällen om jag slår på den?
Vilka bildförbättrare ska man stänga av?
Postad 28 april 2009 - 18:30
box
-
box
-
Användare
-
-
105 inlägg
Har problem med min nya 5090H! När jag ser på kanal 1 så tappar den signal (bild o ljud försvinner) kommer dock snabbt tillbaka!
Har provat att dra ut ca modulen men samma problem kvarstår! Har till o med prövat med min gamla "tjock" tv och den gamla externa boxer boxen och det funkar på den gamla tv:n. Kopplar jag samma box till Pioneeren och "loopar" antennen så tappar den bilden igen.? Har ni några ideer vad som kan vara fel?
Postad 28 april 2009 - 20:25
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Det är samma sak hos mig men jag struntar i helt då använder jag den interna hdtv-boxen
Postad 28 april 2009 - 23:28
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Vilka bildförbättrare ska man stänga av?
Du kan gott stänga av alla. Men stäng inte av 24p-funktionen när du ser på Blu-ray. De flesta bildförbättrare är skräp.
Postad 29 april 2009 - 09:03
Peterrrrr
-
Peterrrrr
-
Beroende
-
-
1 243 inlägg
Du kan gott stänga av alla. Men stäng inte av 24p-funktionen när du ser på Blu-ray. De flesta bildförbättrare är skräp.
Vilka är dessa bildförbättrare då?
Postad 29 april 2009 - 09:44
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Vilka är dessa bildförbättrare då? 
Pro Adjust PureCinema off Intelligent Mode Off Picture Detail DRE Off Black Level off ACL off Colour Temp Manual CTL off
Postad 29 april 2009 - 10:46
andekar
-
andekar
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Går det att utnyttja Ethernet kontakten till att koppla samman LX5090H med datorn för bildvisning??
Vilka format går att se på 5090H? Film, musik, bild?
Behövs något program på datorn för att kunna hantera utdelningen?
Postad 29 april 2009 - 18:19
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1 298 inlägg
nån som har tips på bra inställningar för at tse streamad sport från pcn ? tittar just nu på fotboll via canalplus hemsida och de blockar sig liksom och hackar lite då spelas lite bättre då dem är stilla men de är dem ju inte hela tiden ;( nån som har bra tips ösnkas så fort som möjligt
pioneer 5090 är de som är bildskärm
Redigerat av Unregistered850f6856, 29 april 2009 - 18:20.
Postad 29 april 2009 - 20:06
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Pro Adjust PureCinema off Intelligent Mode Off
Picture Detail DRE Off Black Level off ACL off
Colour Temp Manual CTL off
Precis, ber om ursäkt att jag inte hunnit svara själv
Postad 29 april 2009 - 20:10
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Går det att utnyttja Ethernet kontakten till att koppla samman LX5090H med datorn för bildvisning??
Vilka format går att se på 5090H? Film, musik, bild?
Behövs något program på datorn för att kunna hantera utdelningen?
Du kan spela mp3, visa jpg mm. men behöver använda tex windows media player 11 eller liknande dlna server på dator. Den klarar fler format, men jag har inte provat mer eftersom min PS3 gör det bättre.
Postad 29 april 2009 - 23:51
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Hur går det egentligen Salmonboy? Nu var det 6 dagar sedan du skrev något. Håll oss uppdaterade
Redigerat av belzebubb, 29 april 2009 - 23:52.
Postad 30 april 2009 - 06:22
Unregistered30b080d6
-
Unregistered30b080d6
-
Rookie
-
6 inlägg
Hej
"Stäng inte av 24P funktionen när man tittar på Bue Ray"?
Ligger inte materialet på Blue Ray i 24P format och skickar till TVn i rätt format från början, varför behöver man då ha på Pure Cinema inställningar som har som funktion att skapa 24P av något som en gång har varit det men inte är det längre.
DVD ligger välll också lagarat med 24P format?
Eller är jag fel ute, är ialla fall förvirrad över alla inställningar.
Redigerat av Unregistered30b080d6, 30 april 2009 - 06:23.
Postad 30 april 2009 - 11:23
Unregisteredcab460d8
-
Unregisteredcab460d8
-
Forumräv
-
-
701 inlägg
Hej
"Stäng inte av 24P funktionen när man tittar på Bue Ray"?
Ligger inte materialet på Blue Ray i 24P format och skickar till TVn i rätt format från början, varför behöver man då ha på Pure Cinema inställningar som har som funktion att skapa 24P av något som en gång har varit det men inte är det längre.
DVD ligger välll också lagarat med 24P format?
Eller är jag fel ute, är ialla fall förvirrad över alla inställningar.
För Blu-ray 24p använd Pure Cinema 'Advanced'. DVD är inte lagrat som 24p, det går dock att återskapa 24p från filmbaserade NTSC DVDer om du skickar 480i från spelaren och använder Pure Cinema 'Advanced'. För filmbaserade PAL DVDer får du skicka ut 576i från spelaren och använda Pure Cinema 'Standard'.
Postad 30 april 2009 - 12:51
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
PureCinema Off
"Pure Cinema" är inte en "bildförbättrare" i vanlig mening (dvs det som bör kallas "signalförstörare") utan ska (för optimal bild) ställas in beroende på det material man tittar på. Får man problem med sk combing ("sågtands konturer") i subtitels när man kör "Pure Cinema:Standard/Advanced" så kan det vara värt att prova Text Optimizer:On. Hjälper inte det så kör Pure Cinema: Off. Förutom de nämda gäller - för korrekt bild - även "Enhancher Mode:2" (om G9 funkar som G8, har inte kollat just denna) och "Colorspace:2". TVC15>> För filmbaserade PAL DVDer får du skicka ut 576i från spelaren och använda Pure Cinema 'Standard'.
Man bör kanske förtydliga med att detta gäller allt filmbaserat material, dvs även det som man får via digital-tv t.ex. Oavsett om vi pratar om 576i eller 1080i (HD alltså, vid uppskalad SD spelar det ingen direkt roll vad man väljer) film.
Redigerat av pacman, 30 april 2009 - 12:53.
Postad 03 maj 2009 - 00:25
Salmonboy
-
Salmonboy
-
Forumräv
-
-
907 inlägg
Hur går det egentligen Salmonboy? Nu var det 6 dagar sedan du skrev något. Håll oss uppdaterade 
Jag kämpar vidare, men jag vet inte om det är mina ögon som vant sig lite nu, eller om det blivit lite bättre. Drar jag igång break-in-bilderna ser jag precis samma konturer fortfarande, men på något sätt är jag nog van nu känns det som. Har dock en kompis som har en G8 och hade haft samma problem ungefär samma tid in i användandet...men han klappade mig bara på axeln och skålade med ölen och sa att "det är ingen fara, det försvinner ska du se"...och jag väljer väl att tro honom i det sammanhanget (eller så har han också bara vant sig). Nej, men i ärlighetens namn tycker jag mig se att det inte är lika tydligt längre, även om det syns när man väl vet om det. Ingen som sagt något ännu som varit här, då jag inte direkt säger det heller, men ska se om tjejen kommer se nåt också när hon börjat vara här mer hemma hos mig. Jag hoppas verkligen att det släpper helt...håll tummarna för mig
Postad 03 maj 2009 - 08:36
KREIGER
-
KREIGER
-
Användare
-
-
118 inlägg
Postad 03 maj 2009 - 21:47
blackburn_
-
blackburn_
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
jag köpte KRP-WM02 till min 5090, efter att grabbarna på hificenter i malmö rekomenderat detta då det bara bygger ut 2cm. detta är egentligen till krp-mobellerna men kan användas till 5090 om man har vinklade hdmi-kontakter.
jag har dock inte satt upp mitt än, ska flytta till helgen.
Är bra nära att slå till på en 5090 nu men tänkte höra hur det gick att köra med krp-wm02 väggfästet? Gick det bra för dig Ellerström eller är det någon annan kanske som också kör med kombinationen 5090(H) + krp-wm02 som kan säga hur det fungerar med montaget och kablarna?
Postad 04 maj 2009 - 08:07
jaxon1
-
jaxon1
-
Användare
-
-
196 inlägg
Hallå!
Har letat runt efter inställningar till min PDP-LX5090 men hittar inga.
Vill kunna använda bara en inställning, typ bara film, standard, sport, dynamisk, spel, användare, eller optimal, finns det någon utav dom man rekomenderar om man vill använda bara en inställnig till allt, Tv, Film, Sport, osv.
Har telia digital box, kör 720P på den, plus att jag har pioneer 696 dvd spelare som jag åkså kör 720P på, Det är kopplat till pioneer vsx-lx50 recivern, där ifrån en kabel till tv`n ingång 1.
Vill gärna ha tips på alla manuella inställningar.
Vad rekomenderas?
Tacksam för alla tips!!
Redigerat av jaxon1, 04 maj 2009 - 08:10.
Postad 04 maj 2009 - 08:09
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Har letat runt efter inställningar till min PDP-LX5090 men hittar inga.
Ehh, finns i denna tråd, på den här sidan t.o.m. Men iaf, lättast är att utgå från "Film".
Redigerat av pacman, 04 maj 2009 - 08:34.
Postad 04 maj 2009 - 08:17
jaxon1
-
jaxon1
-
Användare
-
-
196 inlägg
Nja var väll ute efter alla inställningar,
Eller är det jag som är blind och missar det inlägget
Tacksam om du kan länka mig sånt fall,
Postad 04 maj 2009 - 09:35
ellerström
-
ellerström
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Är bra nära att slå till på en 5090 nu men tänkte höra hur det gick att köra med krp-wm02 väggfästet? Gick det bra för dig Ellerström eller är det någon annan kanske som också kör med kombinationen 5090(H) + krp-wm02 som kan säga hur det fungerar med montaget och kablarna?
det fungerar finfint med min supra hdmi kabel (har bara en, går till min förstärkare). dock fick jag använda en vinkelkontakt, från monster cables, för att subprakabeln är så väldigt tjock och gillar inte riktigt att bli böjd så nära kontakten. kan säga att jag absolut inte ångrar att jag valde det fästet, ligger väldigt tätt mot väggen och var dessutom lätt att få helt vågrätt (dock ska man vara försiktig då man sätter upp det, för man kan inte justera det i efterhand. så om det inte blir helt vågrätt uppsatt så får man ta till silvertejp för att fixa ev skillnader, du kommer att förstå vad jag menar om du kollar på fästet).
Postad 04 maj 2009 - 15:28
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hej,
Jag har följt anvisningar om bildinställningarna i denna tråd och testat mig fram till vad som blir bäst och jag måste hålla med om alla filter bara strular till bilden och gör den sämre. Jag är mer än nöjd med bilden förutom att den hackar lite i panoreringar, har jag missat någon inställning vad gäller detta, jag kör med Drive Mode 2, Pure Cimema Advanced och filterna avstängda, matar bilden från min PS3'a med Blu-ray och DVD.
Postad 04 maj 2009 - 17:28
KREIGER
-
KREIGER
-
Användare
-
-
118 inlägg
Hej, Jag har följt anvisningar om bildinställningarna i denna tråd och testat mig fram till vad som blir bäst och jag måste hålla med om alla filter bara strular till bilden och gör den sämre. Jag är mer än nöjd med bilden förutom att den hackar lite i panoreringar, har jag missat någon inställning vad gäller detta, jag kör med Drive Mode 2, Pure Cimema Advanced och filterna avstängda, matar bilden från min PS3'a med Blu-ray och DVD.
Vanlig DVD brukar jag köra med Drive Mode 1 och Pure Cinema Standard. Tycker det blir bäst för mig. Drive Mode spelar ingen roll när man tittar på BD, men Pure Cinema ska vara inställd på Advanced iaf. Ta en titta på denna sida, där ges bra info om vilka inställningar som passar bra till olika källor.
Postad 06 maj 2009 - 11:49
jaxon1
-
jaxon1
-
Användare
-
-
196 inlägg
Vanlig DVD brukar jag köra med Drive Mode 1 och Pure Cinema Standard. Tycker det blir bäst för mig. Drive Mode spelar ingen roll när man tittar på BD, men Pure Cinema ska vara inställd på Advanced iaf.
Ta en titta på denna sida, där ges bra info om vilka inställningar som passar bra till olika källor.
Står ingenstans hur man skall ställa den om man kör 720P på både DVD och Telia Digital TV, Några tips ? Färgutrymme ( 1 ) Eller ( 2 ) , Och varför ?
Postad 06 maj 2009 - 13:23
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Står ingenstans hur man skall ställa den om man kör 720P på både DVD och Telia Digital TV,
Jo det gör det men inte i klartext kanske.  Checka "Type of sourcematerial". Lat-varianten ärväl DM 2 för allt eller DM2 för videobaserat-material (såsom t.ex. sport, nyheter, många serier etc) och DM1 för filmbaserat-material (de flesta filmer, vissa serier etc). Dvs drivemode har inget med insignalens upplösning att göra, utan med materialets frekvens. Färgutrymme ( 1 ) Eller ( 2 ) , Och varför ?
Färgutrymme 2 ger mest korrekta färger. Färgutrymme 1 ger övermättade färger. För att verkligen jämföra behöver man ev justera "Color" (checka med färgfilter och DVE).
Redigerat av pacman, 06 maj 2009 - 13:24.
Postad 06 maj 2009 - 18:36
jaxon1
-
jaxon1
-
Användare
-
-
196 inlägg
Ok ska kolla det..
Tackar för svar...
Postad 06 maj 2009 - 18:45
jaxon1
-
jaxon1
-
Användare
-
-
196 inlägg
För att verkligen jämföra behöver man ev justera "Color" (checka med färgfilter och DVE).
[/quote
Jo just det om man inte kör med dve då ?
Kör allt genom recevern med Hdmi och sedan en Hdmi kabel till Tv`s input 1
Redigerat av jaxon1, 06 maj 2009 - 18:46.
Postad 06 maj 2009 - 19:58
jaxon1
-
jaxon1
-
Användare
-
-
196 inlägg
För att verkligen jämföra behöver man ev justera "Color" (checka med färgfilter och DVE). [/quote
Jo just det om man inte kör med dve då ? Kör allt genom recevern med Hdmi och sedan en Hdmi kabel till Tv`s input 1
ursäkta min noobig` het och miss tolkade DVE Ursäkta mig
Postad 06 maj 2009 - 20:06
Callekl
-
Callekl
-
Användare
-
-
221 inlägg
Skrev även i tråden om tekniska frågor, men tänkte vare lite fräck att även ställa den här...
Är det någon som använder en dator/htpc eller dyl med ATI grafikkort mot sin 5090H? Isf är det några problem att få 1080p24 att fungera korrekt?
Jag har ett Radeon 4650 och kör Vista 32bit, min nuvarande plasma stödjer inte 24Hz så jag väntar ivrigt på min 5090H...
Postad 07 maj 2009 - 03:39
Gaara
-
Gaara
-
Användare
-
-
174 inlägg
Tänkte höra om någon har stött på detta (smått?) ovanliga problem.
Jag har kopplat min dator(med ett ATI 4870) till min 5090H(Kör HDMI-HDMI(DVI adapter från ATI), och får inte riktigt hela bilden att fyllas. Det är nämligen så att när bilden äntligen ser korrekt ut, så " vandrar " den snett ner mot vänstra hörnet och jag får en aningen tjockare svart kant på höger sida än på vänster. Den har även vandrar snett upp mot vänster och snett ner mot höger, vilket resulterar i att hur jag än gör så får jag en tjockare svart kant på höger eller vänster sida.
Det som är lite skumt är att när jag går in i position så ställer sig bilden automatiskt in korrekt, men flyttar sig sen 10 sekunder efter. Svårt att se att den flyttar sig men tittar man under den gröna startknappen i windows så ser man hur den silvriga lilla randen från aktivitetsfältet försvinner och startbaren börjar " dyka " ner och förlorar kanske 0.5% av ytan på den.
Jag har testat 1080p/24/50/60 och det är samma problem med alla. Det handlar inte om under/overscan då jag har den på 0%.
Kan det vara så att ATI och deras totalt värdelösa drivrutiner ställer till det, eller är det något med TV:n? Kanske någon inställning man inte riktigt kollat på?
Har testat olika HDMI uttag för att utesluta det samt att både PS3 och vanlig digital TV fungerar perfekt, något med dator + TV.
Redigerat av Gaara, 07 maj 2009 - 03:45.
Postad 07 maj 2009 - 05:38
Unregistered5794a5dc
-
Unregistered5794a5dc
-
Lärjunge
-
-
478 inlägg
@gaara
Stäng av Orbiter...
Postad 07 maj 2009 - 13:47
Gaara
-
Gaara
-
Användare
-
-
174 inlägg
@gaara Stäng av Orbiter...
Där ser man, det fungerade ju faktist. Tack för hjälpen! Finns det någon anledning till varför bilden flyttar sig när man kör PC + TV med orbiter på? Har inte märkt av det på digital tv eller ps3.
Redigerat av Gaara, 07 maj 2009 - 13:48.
Postad 07 maj 2009 - 14:10
urskog
-
urskog
-
Lärjunge
-
-
468 inlägg
Orbiter är till för att förebygga ghosting alt. i värsta fall fastbränningar (invänta anstormning av inlägg som säger att det inte förekommer  ) genom att just flytta runt bilden litegrann.
Den borde vara lika aktiv hela tiden oavsett källa tycker jag, själv har jag aldrig provat då även jag anser att risken för inbränningar är minimal så det uppväger inte irritationsmomentet med en flytande bild.
Postad 07 maj 2009 - 14:20
KREIGER
-
KREIGER
-
Användare
-
-
118 inlägg
- Orbiter 1 flyttar bilden förutom när man kör Dot-by-dot mode.
- Orbiter 2 flyttar bilden även i Dot-by-dot mode.
Kanske kör du med Orbiter 1 och har du då exvis din PS3 inställd på att visa 1080i/p och dessutom Dot-by-dot inställt på TV-n flyttas alltså inte bilden. En anledning till att du kanske inte märkt det på digitaltv kan vidare bero på att den bilden inte går att köra i Dot-by-dot (utan "bara" Full), alltså finns det viss information i bilden som du inte ser. När bilden sedan flyttar sig blir det av den anledningen sedan inga svarta kanter på sidorna.
Jaja, strunt samma. Nu verkar det ju fungera, så grattis till en bra tv.
Redigerat av KREIGER, 07 maj 2009 - 14:26.
Postad 07 maj 2009 - 17:47
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Jag kör med orbiter 2 på, men inte märker jag av att bilden skulle flytta sig. Hur ser man det?
Postad 07 maj 2009 - 19:03
KREIGER
-
KREIGER
-
Användare
-
-
118 inlägg
Jag kör med orbiter 2 på, men inte märker jag av att bilden skulle flytta sig. Hur ser man det?
Sätt på en statisk bild en stund så får du se. Det går långsamt och är svårt att se, men nog flyttar den sig lite. Köra man dessutom 1080p i Dot-by-dot blir det ibland lite svart i någon av kanterna.
Postad 07 maj 2009 - 21:34
jaxon1
-
jaxon1
-
Användare
-
-
196 inlägg
Fråga!!
Vilket energisparläge skall man köra på och varför ?
Det blir ju lite skillnad på bild när man kör med energisparläge av.
Drar den så mycket mer ström när man har den i avläget och hur mycket mer i sånt fall..?
Postad 08 maj 2009 - 11:46
gamefreak
-
gamefreak
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Såg att komplett har fått in 5090 var längesedan jag såg en sån i lager och kunde inte se någon annan som tipsat om det.
Postad 08 maj 2009 - 13:13
Väs
-
Väs
-
Rookie
-
8 inlägg
Komplett och inwarehouse har inte 2 års garanti med på platsen service och lånetv.
De har 1 års garanti och om sakerna sönder ska du skicka tillbaka dem till norge typ.
GL HF med det.
Redigerat av Väs, 08 maj 2009 - 13:15.
Postad 08 maj 2009 - 13:26
Honda
-
Honda
-
Lärjunge
-
-
282 inlägg
Komplett och inwarehouse har inte 2 års garanti med på platsen service och lånetv. De har 1 års garanti och om sakerna sönder ska du skicka tillbaka dem till norge typ.
GL HF med det.
Har handlat av båda tidigare och inte jättenöjd. Företagen startade samtidigt och hade exakt samma antal 5090 i lager. Är det samma företag och lager? Fråga!! Vilket energisparläge skall man köra på och varför ? Det blir ju lite skillnad på bild när man kör med energisparläge av. Drar den så mycket mer ström när man har den i avläget och hur mycket mer i sånt fall..?
Sparar på den bra bilden samtidigt som du sparar ström. Använd inte energisparläge.
Postad 08 maj 2009 - 15:20
jaxon1
-
jaxon1
-
Användare
-
-
196 inlägg
Har handlat av båda tidigare och inte jättenöjd. Företagen startade samtidigt och hade exakt samma antal 5090 i lager. Är det samma företag och lager?
Sparar på den bra bilden samtidigt som du sparar ström. Använd inte energisparläge.
Hänger inte riktigt med sparar man ström när man kör den i avläget åkså eller ??
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|