Hänger inte riktigt med sparar man ström när man kör den i avläget åkså eller ??
OK, kanske inte så tydligt. Jag menar att bilden blir sämre när du sparar energi. Annars skulle det väl inte finnas någon anledning att ha ett val.
* Officiell tråd - Pioneer G9
Startad av
The Blackening
, feb 01 2008 23:03
7510 svar till detta ämne
39 relaterade trådar
Postad 08 maj 2009 - 16:29
OK, kanske inte så tydligt. Jag menar att bilden blir sämre när du sparar energi. Annars skulle det väl inte finnas någon anledning att ha ett val. Postad 08 maj 2009 - 17:49 Jepp, samma företag/lager. ![]() ![]() Postad 08 maj 2009 - 17:51 Postad 09 maj 2009 - 12:30 ![]() ![]() Bifogad fil(er)Redigerat av Enator, 09 maj 2009 - 12:31. Postad 09 maj 2009 - 15:25
Det stämmer. Det är den en av dem tv som finns på abc-studion. Men på resten av dem andra ser man inte den ![]() Postad 10 maj 2009 - 07:35 Redigerat av Wolfy, 10 maj 2009 - 07:36. Postad 14 maj 2009 - 08:49 kör min 5090h på drivemode 2 överlag mest för att slippa buzzet, hoppar han automatiskt över på någon annan dm när man kör ps3 ?? Har Tv:n inställd på dm 2 även där ända skillnaden är att han buzzar ändå??? Postad 14 maj 2009 - 09:22 Nån annan kanske vet??????!!!! PS: !!!!!!!!!! ???????????????????????????? Postad 14 maj 2009 - 09:25 PS3-spel går i 60hz och BD-filmer i 24/60hz så enda gången du behöver bekymra dig om Drive Mode ihop med PS3 är när/om du använder den till att spela upp PAL-DVD:er, och då är Drive Mode 1(75hz) starkt att rekommendera. Redigerat av Unregistered3ff26ed4, 14 maj 2009 - 09:30. Postad 14 maj 2009 - 12:05 Ja, den hoppar auto. Postad 15 maj 2009 - 11:08 Men till skillnad från Kuro är TV:n tunn och fin, även om jag personligen spyr på de röda detaljerna. Så nu till min fråga: det är en LCD-TV med LED och local dimming, vilket var vad jag tittade på i form av Samsung A796 innan jag köpte min 5090H. Är det sant att Pioneer blivit besegrade? http://m3.idg.se/2.1...-ren-perfektion Postad 15 maj 2009 - 11:24 så lugn bara... Kuro är fortfarande kungen på tronen. vi tittade på fotboll i onsdags förra veckan och.. det blev lite av besvikelse.. en hel del rörelseoskärpa! Sedan blev det Batman på blu-ray och Ok där var bliden fin men som sagt.. mörka partier lämnar lite att önska. Kanske blir nästa serie sammy (B 9xxx) bättre i fråga om mörka detaljer. Postad 15 maj 2009 - 12:31
http://www.hdtvtest....20090502147.htm Postad 15 maj 2009 - 16:15 Tycker inte samma om M3 ![]() Postad 16 maj 2009 - 07:58 Vad händer när man spelar upp från ps3ans hårddisk? Då matar den ut i 50 Hz men materialet kanske från början var nåt annat. Postad 16 maj 2009 - 08:31 M3 är i det närmaste ett skämt. Håller helt med om att Samsung tar stora kliv efter varje generation och är på god väg att bli riktigt, riktigt kompetenta oavsett displayteknik. Jag hoppas att deras 9-serie av "riktig" LED LCD kommer till Sverige, ska bli intressant att se. Hursomhelst, den tillverkare av Panasonic, Samsung, LG, Sony, Sharp, (eventuellt någon fler) som lyckas med bedriften att få mig att med vilja skiljas från min Pio G8 kommer att ha tillverkat en grym TV. ![]() Postad 16 maj 2009 - 09:02 När du spelar upp material som är 50 Hz så skickar den ut det som 50 Hz. När du spelar upp saker som är 60 Hz så matar den ut det. Det finns dock en inställning i PS3an bland videoinställningarna som låter den konvertera 50 Hz till 60 för dom som har TVs som inte klarar 50 Hz. Postad 17 maj 2009 - 11:25 Vad jag menade var att materialet från början är 24fps men det skickar inte ps3ans hårddisk ut. Vad händer då? Postad 17 maj 2009 - 11:30 Behöver man ha pure cinema advanced påslagen för att slippa hack vid panoreringar? När jag testar själv så ser jag större skillnader mellan olika filmer än vid samma film med olika inställningar. Vid vissa hackiga scener har jag provat alla kombinationer av pure cinema med drive mode men det spelar inte så stor roll. Just nu stör jag mig mer på själva ovetskapen än det sporadiska hackandet. Dessutom så när tvn kalibreras kan man inte längre välja pure cinema utan är låst till en inställning vilket är ganska dumt om det nu är en viktig funktion. Är det någon som är helt säker på sin sak som vill berätta hur det egentligen ligger till? Postad 17 maj 2009 - 13:53 Använd Pure Cinema Standard till PAL DVD samt Drive mode 1. Till BD i 24p ska du välja Pure Cinema Advanced, Drive Mode spelar dock ingen roll här. Postad 17 maj 2009 - 15:24 Har lite svårt att förklara, men då det är ljus bakgrund kan det bli som en överexponerad bild. Det är bara vitt och inga konturer syns. Såg det senast på melodifestivalfinalen från Moskva. Då Malena sjöng refrängen var det mycket ljus kuliss och det var som ett filter över hela bilden. Inga skarpa färger/konturer, bilden var matt. Har en 6090H. Postad 17 maj 2009 - 15:50 Samsung B7070 har inte lokal dimning. Inga av Samsungs supertunna Bx0x0 tv:ar har lokal dimning. Postad 17 maj 2009 - 15:52 Vet ju inte vilka inställningar du valt men förmodligen så har du mycket kontras pådraget, hur mycket har du där? Ang. Malenas framträdande & refrängen så var den oerhört ljus, extremt påfläskat & det såg lite konstigt ut... Postad 17 maj 2009 - 16:10 Kontrasten stod på 38. Har dragit ner till 30. Vad är default? Upplever mitt svårförklarade problem då t.ex. kameran riktas mot ett fönster och solen skiner mot fönstret. Då ser jag inte riktigt fönstret, utan det blir bara en vit/ljus massa. Postad 17 maj 2009 - 17:10 Default i Movie-läget är 40 tror jag. 40 brukar vara lite för mycket dock och 30 kanske lite för lite (enligt mitt tycke alltså). Tror att de flesta som fått sina kalibrerade kör med inställningar mellan 30 och 40, men varken mer eller mindre. Redigerat av KREIGER, 17 maj 2009 - 17:11. Postad 17 maj 2009 - 19:17 Synd att mina kalibrerade lägen har pure cinema off då... Tittade nyss på Superman returns på BD och det flöt väldigt fint på isf day. Ingen ryckighet alls. I vissa filmer har det ryckt men då har det inte hjälpt att byta till filmläge och pure cinema advanced. Jobbigt att inte pioneer kan säga exakt vad som gäller. Postad 17 maj 2009 - 20:22
Vid BD-tittande så är det en klar fördel att ha Pure Cinema på Advance, har du ett kalibrerat låst läge för blu-ray och Pure Cinema på Off så skulle jag försöka få det ändrat om jag vore dig. Dessutom så säger dom lärde på Avsforums(om det stämmer vet jag dock inte) att på G9(ändrat från G8) så ska man ALLTID ha ett Pure Cinema läge aktiverat när tv:n får en filmbaserad progressiv signal, för med Pure Cinema på Off så förväntar sig tv:n att den mottager en interlaced videobaserad signal. Någon som _vet_ får dock gärna bekräfta eller dementera detta. ![]() Postad 18 maj 2009 - 09:45 Den skickar då ut 60Hz. Postad 18 maj 2009 - 12:39 Kan tvn då återskapa 24fps av det om det skickas ut som 1080p60 eller måste jag ställa om så att ps3an skickar ut 1080i istället för att den ska kunna göra det? Postad 18 maj 2009 - 12:44 Har inte ens hittat var man gör dessa inställningar hihi Postad 18 maj 2009 - 13:15 Nej, om du vill få ut maximal kvalitet och är villig att lägga ner mer jobb så får du ta mkv filerna och remuxa dom med t.ex. tsMuxer till Blu-ray struktur och bränna DVDer. Då får du 'små' Blu-ray's (BD5 eller BD9) och kan få ut både 720p24 och 1080p24, som kan återges korrekt. Bildkvaliteten blir även allmänt bättre när man spelar upp saker från disk. Postad 18 maj 2009 - 16:28 Postad 18 maj 2009 - 16:57
Troligast är det att kameran inte klarade den höga kontrasten. Jag har svårt att tänka mig att enkalibrerad bild plötsligt visar urfrätt kontrast. Allra konstigast var ljudet. Musiken var väldigt frånvarande på Marlena sång. Postad 19 maj 2009 - 20:52 Tror dom drog på extra i efterhand & att det inte hade med kameran att göra, dom ville ha det superljust & det såg säkert häftigt ut på 26-42 tummarna som svenssons i europa sitter & tittar på men inte på min kalibrerade pio ![]() Postad 19 maj 2009 - 21:24
Det är kul att äga en bra tv...ti hi... Ännu har jag inte tittat på tv genom min KRP-M. Visst borde det finnas svenska program att ladda ner någonstans så man kan få se tv nångång? Jag har försökt med SVT-Prima, men får ganska kass bild där. Inget högupplöst med mitt snigel-bredband(en fjärdedels megabyte..). Postad 20 maj 2009 - 20:13 Vet inte om det här är rätt ställe att ställ denna fråga men gör det ändå.. Har en pioneer dvd spelare dv 696 som jag har en hdmi kabel kopplad till min pioneer lx50 reciver, som jag har en hdmi kopplad till pioneer pdp- lx5090, Har hört att man skall ställa hdmi på recivern på through inte AMP, och låta tv´n ta hant om uppskalningen, någon som vet något om det? grejen är den att när jag ställer den på through så får jag bild men inget ljud men står den på AMP så får jag både och men då är det väll recivern som tar hant om uppskalningen? Är det någon mer funktion på tv´n eller recivern jag måste ändra ?? Tacksam för all hjälp jag kan få Postad 20 maj 2009 - 20:42 Så här har jag kopplat: Digitalbox -> 5090 (HDMI1) Playstation 3 -> 5090 (HDMI2) 5090 (Optisk ut) -> Marantz 7400 (optisk in) Dolby digital fungerade innan jag bytte TV men då körde jag optiskt ut direkt från respektive enhet till receivern. Kan någon hjälpa mig att få ordning på detta? Jag har tittat i instruktionsboken utan att bli klokare. Tacksam för hjälp. Postad 20 maj 2009 - 20:50 Slå av upskalning i din reciever! Då blir det så att bilden går igenom reciever orörd medan ljudet behandlas. Du hittar det under recieverns "setup" (" video convert" OFF) mvh D Postad 20 maj 2009 - 21:00 via receivern (amp) eller through till en TV. AMP THROUGH V. CONV (Digital videokonvertering) Omvandlar analoga videosignaler så att alla typer av video kan matas ut via uttagen MONITOR OUT. ON OFF Den här du menar eller ? Hur skall man ställa hdmi AMP eller Through ? Postad 21 maj 2009 - 08:49 HDMI ska stå på "AMP" annars slussas ljudet vidare till tv-n. du fick en PM. MVH D Postad 21 maj 2009 - 22:11 Vi har en (LX5090) kvar på lager som jag lagt undan till mig själv, men jag är nu inne på att köra bara proj i stället. Du kan få den sista för 20995.- Det finns också möjlighet att delbetala den, men du måste ta dig till innerstan. Skicka ett PM om det låter intressant. Postad 22 maj 2009 - 09:11 För mig är djupet inte av sås tor betydlese, om det dock är så att bilden skiljer sig åt nämvärt åt mellan dessa två så är det av större betydelse. Lokala handlarn hade en PDP-LX6090 och sa att det inte var någon skillnad mellan den och KRP:n, jag litar dock med på forumrävar så därför hoppas jag att det finns någon som kan ge lite vägledning. :-) Postad 22 maj 2009 - 09:15 Postad 22 maj 2009 - 14:18
Oki tack för info, jag är tveksam om jag kommer att kunna kalibrera skärmen då det inte finns några kunniga på nära avstånd. KRP har bättre grundinställningar säger du. Bilden är okalibrerad alltså bättre på KRP:n om jag förstått dig rätt? Postad 22 maj 2009 - 17:12 Ja. Men nog måste du ändock kalibrera till den en del själv för helt färdiga är dom absolut inte. Min kompis KRP500 i pureläge ligger långt ifrån min ISF-kalibrerade 5090H så om man vill utnyttja dess potential så blir det till att skruva en del. En Professionellt kalibrerad 6090 klår en hemkalibrerad KRP600 ganska så rejält, såvida du inte lägger ned rejält med tid på att lära dig kalibrera & sen lägger ned en stor del av din fritid på att göra det, då kan nog KRP:n komma ganska så nära men ända fram är svårt att nå. Var bor du? Är du säker på att du inte kan hitta en kalibrerare för jag anser att både KRP600 & 6090H bör kalibreras professionellt för att visa sitt yttersta men självfallet så kan du säkerligen bli nöjd med en KRP i pureläge också, bara en fråga om vilka krav man ställer... Postad 24 maj 2009 - 10:57 tacksam för svar om nån har några 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |