* Officiell tråd - Pioneer G9
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 09 juli 2009 - 19:15
Postad 09 juli 2009 - 20:29
Om jag byter kanal och sedan går tillbaka så visar den rätt information.
Postad 10 juli 2009 - 11:32
Jag har lagt in den utan problem.Är det någon som lagt in den nya mjukvaran 0908-0901 som finns ute nu.
Postad 10 juli 2009 - 13:11
Postad 10 juli 2009 - 13:14
Ja vad är skillnaden? Min reciever & min BD-spelare har jag blivit tvingad att byta fv på då de haft en del hyss för sig men min 5090H är superstabil så jag undrar vad jag skulle kunna vinna på att uppgradera den?
Förutom felet med att TVn jämt visar fel programinfo

Postad 10 juli 2009 - 13:16
Absolut ingen skillnad med den nya firmwaren.Ja vad är skillnaden? Min reciever & min BD-spelare har jag blivit tvingad att byta fv på då de haft en del hyss för sig men min 5090H är superstabil så jag undrar vad jag skulle kunna vinna på att uppgradera den?
Jag bara är sådan att jag alltid måste ha senaste firmware på allt.

Postad 10 juli 2009 - 15:46
Kör digitalbox så det är väl då inget jag märkt av...Förutom felet med att TVn jämt visar fel programinfo
Postad 10 juli 2009 - 15:55
Har inte det problemet. Jag använder den inbyggda digitalboxen med egen inomhusdigitalantenn.Ni som använder den inbyggda digitalboxen (i mitt fall Boxer); har ni samma problem som jag med att programnamnet "fastnar" i inforutan även efter att programmet slutat?
Postad 10 juli 2009 - 16:46
Absolut ingen skillnad med den nya firmwaren.
Jag bara är sådan att jag alltid måste ha senaste firmware på allt.
Om man gör en uppgradering, försvinner alla inställningar så att man borde spara/skriva upp allt först? Eller behåller den dom?
Postad 10 juli 2009 - 17:33
De två gånger jag uppgraderat firmware på min skärm, har inga inställningar ändrats.Om man gör en uppgradering, försvinner alla inställningar så att man borde spara/skriva upp allt först? Eller behåller den dom?
Postad 10 juli 2009 - 19:07
Hos Pioneer finns Update history.Kan man se någonstans vad för förbättringar det har gjorts?
http://www.pioneer.s...90H_History.txt
Postad 12 juli 2009 - 01:51
Är sjukt nöjd att jag fick tag i en innan de tog slut

Har lite problem med att bilden inte visas korrekt, bilden är lite zoomad via hdmi från datorn.
Men har inte läst manualen ang det ännu så blir till att läsa på =)
Vilken superkillnad i svärta mellan datorskärmen, en LG 22" lcd mot Pio G9, som natt och en dimmig morgon typ

Postad 12 juli 2009 - 05:35
Postad 12 juli 2009 - 10:05
Tydligen så får några lyckliga få en stänk av G10 av de som köper sista exemplaren.
synd att det bara var 50" versionen.
http://www.avsforum....58#post16610558
Fattar inte vad de menar
Postad 12 juli 2009 - 11:43
Postad 12 juli 2009 - 12:18
Så förstod jag det också. Fasen också, jag som beställde en 5090 för ett par dagar sedan, hade nog haft god chans att få en G10:aLOL samma hopp som 8g till 9g i svärtan? Som jag förstod det dock så var det bara på 500m?

Postad 12 juli 2009 - 15:52
Är bara KRP-500m som har G10 prylar. Inte budget tv'n 5090 =(
Och innan ni hetsar upp er för mycket; det gäller KRP-500M av nordamerikansk modell som inte är samma som den 500M som säljs i Europa.
Postad 12 juli 2009 - 19:12
Postad 12 juli 2009 - 19:41
Postad 12 juli 2009 - 19:45
Ja mycket vill ha merJag skulle önska lite bättre svärta. Känns som att den inte räcker till ibland.

Nej men en 600 hade varit nice också, 50" börjar kännas normalt nu.
Vore ju roligt om det kommer nya Kuros snart, oavsett om Pio återupptar eller lämnar över så borde det snart bli dags så dom behåller försprånget! Någon som hört något?
Postad 12 juli 2009 - 22:27
Och innan ni hetsar upp er för mycket; det gäller KRP-500M av nordamerikansk modell som inte är samma som den 500M som säljs i Europa.
Nej det gäller samtliga 500 krp modeller
http://www.avsforum....48#post16618848
synd att dom inte hann peta in nya panelen i 600:an med.
Postad 13 juli 2009 - 06:45
Så alla med KRP 500A i sverige har bättre svärta då än 5090? =/
ja panelen skiljer sig åt tydligen och har gjort så hela tiden, låter ju rimligt då KRP även står för Kuro Reference Plasma. Men som sagt på 600 är det tydligen samma som 6090. Följ tråden jag refererade till det finns länkar till Pioneers reservdels sida som bekräftar att modellerna har andra pdp paneler.
Postad 13 juli 2009 - 08:05
Nu får ni väl ändå ta och kamma er, det förstår ni väl att detta bara är skitsnack.
Skulle ett så eftertraktat märke som Pioneer släppa en " maskerad G10 " och inte säga någonting om det. Dom hade ju kunnat ta hur mycket som helst betalt för dessa "G10or" om så vore fallet.
Det ända vettiga som framgick utav den tråden var vad en utav yankee-mupparna sa. Nämnligen det att det antagligen om något finns ett för stort lager kvar utav krp-500 och att detta är ett fult sätt att bli av med dem.
Att det skulle skilja sig åt på reservdelar är väl inte så konstigt, det är ju inte samma teve.
Postad 13 juli 2009 - 08:38
Är bara KRP-500m som har G10 prylar. Inte budget tv'n 5090 =(
kalla inte 5090 budget TV, vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser dina och din polare Zyberzekes inlägg.
Redigerat av henke007, 13 juli 2009 - 08:40.
Postad 13 juli 2009 - 08:48
kalla inte 5090 budget TV, vet inte om man ska skratta eller gråta när man läser dina och din polare Zyberzekes inlägg.
Håller med dig fullkomligt
Postad 13 juli 2009 - 08:53
Hej
Nu får ni väl ändå ta och kamma er, det förstår ni väl att detta bara är skitsnack.
Skulle ett så eftertraktat märke som Pioneer släppa en " maskerad G10 " och inte säga någonting om det. Dom hade ju kunnat ta hur mycket som helst betalt för dessa "G10or" om så vore fallet.
Det ända vettiga som framgick utav den tråden var vad en utav yankee-mupparna sa. Nämnligen det att det antagligen om något finns ett för stort lager kvar utav krp-500 och att detta är ett fult sätt att bli av med dem.
Att det skulle skilja sig åt på reservdelar är väl inte så konstigt, det är ju inte samma teve.
Kanske de kom på ett sätt att föra över en del av den teknik som skulle bli deras noll-emissions-tv? Skillnad i svärta är det i alla fall.
Postad 13 juli 2009 - 09:36
Jaså hur mkt då?
Om det var mig du frågade, henke, så var en kamrat över och sade efter bara en minut att min tv hade djupare svärta. När jag går över till honom och tittar så märker jag också skillnad på svärtan. Det räcker med ögonen faktiskt.
Har man dock stark belysning bakom dessa apparater ser svärtan likadan ut. Ögonen kan inte se djup svärta samtidigt som bakgrundsbelysningen är stark. Fast polaren såg skillnaden i svärta trots min bakgrundsbelysning, som i och för sig inte är speciellt stark, men ändå gick det att se skillnad. Jag skulle gissa att en film med formatet 1: 78:1 är ännu bättre att jämföra svärta med. Då får ögonen en större yta att "arbeta" med, så att säga.
Men svärtan är inte så djup att jag inte ser skillnad när teven går över i viloläge. Svärtan är då absolut, och det märker man. Sedan glömde jag lägga till att justeringsmöjligheterna är dubbelt upp i M-serien. Istället för 60 steg i hanteringen av svärtan har jag 120. Något jag länge önskat att andra tillverkare genast tar upp. Det är så retsamt när svärtan borde varit bra på säg "50" i skalan. Istället får man hoppa till en djupare svärta(vi säger 49) men förlora detaljer istället.
Om de inte fixar till absolut svärta om några generationer, så kommer jag inte köpa plasma. Då får vi plasmaälskare börja titta på OLED. Jag är alltför teknikintresserad för att låta bli absolut svärta. Jag hoppas verkligen att plasma tar hem spelet före OLED dock. Absolut svärta är nästa naturliga steg för plasma. Låter de bara bli en massa fåniga internetkopplingar och höjningar av hertzen så kammar "plasmisarna" hem det hela.....

Redigerat av Unregistered1fef72f3, 13 juli 2009 - 09:38.
Postad 13 juli 2009 - 09:42
Postad 13 juli 2009 - 09:57
Jag har nästan bestämt mig för att köpa en Pioneer 50" plasma-tv men har några newbee frågor som jag skulle vilja ha svar på innan jag slantar upp...
1. Vilken 50" anser Du vara mest value for money?
2. Kan "buzzing" bli ett verkligt problem för en icke-nörd...?
3. Det har ju nu varit ganska kraftiga prissänkningar vilket brukar föranledas av soon to come nya modeller - bör jag vänta på G10 modellerna...? Kommer det komma några fler G10 modeller eller har Pioneer verkligen lagt ner plasma produktionen..?
4. Kan jag se på Svt1, Svt2 och Tv4 med vanlig tv-antenn utan någon extern digitalbox med modellen 5090 ?
5. Hur mycket bättre är KRP modellerna kontra LX modellerna? Tror ni att JAG skulle upptäcka någon direkt skillnad i bildkvalité och/eller funktioner?
6. Om jag köper en 5090 vilken BlueRay bör jag då komplettera med? Gillar regionsfritt och inte allt för långsamma apparater...
7. Flera nätshoppar säljer 5090 för under 24.000:-, vilken nätshop anser du vara bäst att handla av?
Tacksam för seriösa svar på mina eventuellt dumma frågor

Postad 13 juli 2009 - 10:10

Många i tråden på AVS har ju validerat detta påstående. Och han D-Nice är ju betrodd användare på AVS. Och enligt alla som har båda och har gjort jämförelse sida vid sida så har detta varit uppenbart. Så jag vet inte hur du ändå kan tvivla?
Vet du vad, jag föreslår att du säljer din 5090

Redigerat av henke007, 13 juli 2009 - 10:10.
Postad 13 juli 2009 - 10:17

Postad 13 juli 2009 - 10:17
Många i tråden på AVS har ju validerat detta påstående. Och han D-Nice är ju betrodd användare på AVS. Och enligt alla som har båda och har gjort jämförelse sida vid sida så har detta varit uppenbart. Så jag vet inte hur du ändå kan tvivla?
Jag hänger inte med riktigt. Vem frågar du? Mig eller henke?
Postad 13 juli 2009 - 10:18
Jag hänger inte med riktigt. Vem frågar du? Mig eller henke?
Sorry såg inte ditt inlägg svarade henke.

Postad 13 juli 2009 - 10:47
Sorry såg inte ditt inlägg svarade henke.
Glöm inte att sätta dit en söt liten punkt efter "inlägg" i ditt svar. Nu ser det ut som henke glömde svara på ett inlägg...he he..

Nog med mina stavningsmanier nu(sorry Zeek...

d-nice har tyvärr med sitt rätt korta sätt att svara medlemmar gjort att hans resultat av kalibreringen av den ISFccc-patchade nordamerikanska kuron verkar dröja. Jag väntar med stor nyfikenhet på hans resultat.
d-nice verkar vara en genomtrevlig grabb men får ständigt på taffsen för att han att han måste svara på frågor om sin stora kunskap om Pioneer. Lite synd då det nästan ser ut som om han kommer lämna forat. Eller snarare får man det intrycket i alla fall...

Postad 13 juli 2009 - 12:04
På pioneers hemsida står det som vi alla vet att dom lägger ned sin tillverkning av tv-apparater, senast i mars 2010. Är det någon som hört om dom kommer att släppa en riktig G10? Jag menar det är ju ändå ett tag kvar tills dess, eller kommer den att komma i skepnad av en panasonic?
Postad 13 juli 2009 - 14:33
Jag gör avbön...

PS:
Däremot vet jag att det är skillnad mellan min kamrats(5090..?) och min Kuro.
Postad 13 juli 2009 - 14:42
hej
På pioneers hemsida står det som vi alla vet att dom lägger ned sin tillverkning av tv-apparater, senast i mars 2010. Är det någon som hört om dom kommer att släppa en riktig G10? Jag menar det är ju ändå ett tag kvar tills dess, eller kommer den att komma i skepnad av en panasonic?
Jag har svårt att se att Pioneer kommer tillbaka med något nytt när det gäller plasma. Jag tror inte det kommer något mer från dem.
En representant från Panasonic var med vid shootouten som sändes live. d-nice från AVSforum hade en önskan att teknik från Pioneer skulle komma på deras modeller. Vi får se om absolut svärta blev avbockad i att-göra-listan.
Gör inte Panasonic det så är de ärligt talat idioter. Absolut svärta var något som gjorde att man drog efter andan i plasma-världen.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 13 juli 2009 - 14:44.
Postad 13 juli 2009 - 15:05
Postad 13 juli 2009 - 16:00
Min väns 500 är i mina ögon exakt jämförbar med min 5090H (båda kalibrerade av samma person) men det är som sagt var med mina ögon & jag ska erkänna att jag irriterar mig mer när jag på min ser skillnaden mellan ramen & bilden jämfört med hans som mot silverramen ser svartare ut.
G9 har så pass bra svärta så att utan ramreferens så är det svårt att tycka annat än att det är svart. Annars så får man väl lacka om ramen på den, vitt kanske

Redigerat av Unregistered29af8ed6, 13 juli 2009 - 16:04.
Postad 13 juli 2009 - 16:11
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar