D3000 - Hur går det med er beställning?
Sony Bravia KDL-46D3000
(TV)
|
1
|
(36)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-40D3000
(TV)
|
1
|
(57)
|
Inga priser | |
Sony Bravia KDL-32D3000
(TV)
|
1
|
(13)
|
Inga priser |
Postad 03 October 2007 - 12:39
Vi som beställt från Inwarehouse får fortfarande inga besked, de tiger som muren. Har nu skickat 3 mail på lika många dagar med olika frågor, inte bara de där "jobbiga" frågorna, men som väntat bara tystnad...
Ingen som har något färskt tips på var man kan hitta en 40 tummare? Jag har varit i kontakt med både dustin och komplett men där är det nu slut. Det går bra att pm:a mig om tips
Postad 03 October 2007 - 12:46
QUOTE(magnus1111 @ Oct 3 2007, 13:21 )
Innan helgen? Efter allt som hänt i den här soppan, skulle det kanske vara snyggt av Dustin att se till att vi åtminstone har TV:n i morgon. Det verkar dock inte finnas några såna planer. Ingen kompensation i övrigt heller vad jag kan förstå.
Inte för att verka vara en besserwisser men kan vi inte vara glada för att Dustin ändå kirrade det här i slutändan?! I mitt fall blev TV:n ca 2 veckor försenad (prel leveransdatum 21/9) men det kan jag absolut leva med....allrahelst efter beskedet att den inte skulle komma alls.
Hur som helst så är jag jätteglad att det ordnade sig till sist och TV:n kommer nog med Posten på fredag skulle jag gissa.
Vi ses kanske snart i tråden "Inställningar"?!
Klart vi ska vara glada att det ordnade sig till slut. Jag tycker dock att sättet hela den här historien har skötts av Dustin är katastrof, med leveransdatum hit och dit. Sen kan det mycket väl vara så att det är Sony som är den som ställt till med problemen.
Trots alla problem finns det en person på Dustin som förtjänar beröm. Det är han på kundtjänst som har fått till ansvar att svara på alla irriterade kunders frågor. Jag har så gott som dagligen ringt och uttryckt min irritation, men han har hela tiden hållt sig lugn och behärskad.
Det är svårt att bli riktigt irriterad på personen i fråga. Jag fårstår att man kastar in honom när det börjar hetta till.
Dustin, där har ni ett fullfjädrat proffs.
Postad 03 October 2007 - 12:51
Men somsagt är bara så sjukt glad att slippa slösa massa energi och framförallt tid på detta!
Återigen BRA DUSTIN!!
Jag har fått kollinr nu
Redigerat av Tyzon, 03 October 2007 - 12:52.
Postad 03 October 2007 - 13:03
Jag har inte fått kolli nr.
det ska komma snart.. har inte heller fått
Det måste Ni ju få när som helst.
Postad 03 October 2007 - 13:07
Dags att avbeställa den man har på InW, samt rinnga SonyCenter och kräva tillbaka handpenningen på den man har beställd där
Om inte någon vill ta över beställningen där
Postad 03 October 2007 - 13:09
Hej,
Nu har Dustin Home fått leverans av 46D3000. Vi har även 3 st 46D3000 kvar att sälja - så det är först till kvarn som gäller! Och vi kommer ej att få in några fler.
Notera dock att ordrarna måste läggas via telefon och produkten går ej att hitta på hemsidan.
Mvh
Niclas
Nu är alla 46D3000 tyvärr slut och vi kommer som sagt inte att få in några fler.
Mvh
Niclas
Postad 03 October 2007 - 13:10
Så jag ringde Dustin för 5min sen och köpte mig en helt enkelt.
Dock gick det inte ta den via Handelsbanken finans då dom som finns inte ligger ute på hemsidan,så det får bli en postväxel från baken,men jag får väl titta på mamma eller pappa med hundögon och låna av dom
Kan finnas någon tv kvar kanske, men det lät på försäljaren att det fanns "någon kvar" när han kollade åt mig.
Postad 03 October 2007 - 13:14
Kanske va dig jag beställde av Nicklas?
Nä nu måste jag avbeställa från In Crap House
Redigerat av Dice, 03 October 2007 - 13:15.
Postad 03 October 2007 - 13:22
Nästan så att man borde rama in detta efter alla turer
---------------
xxx4439467SE
Från:
DUSTIN AB
Till:
13245 Saltsjö-boo Här är din försändelse:3 okt kl 15:52
Hub Stockholm, Försändelsen har sorterats
Visa mer infoVikt:
56,00 kg
Typ av försändelse:
PALL.ETT
Kvitterad av:
-
Referens eller ordernr:
- Historik: Datum Meddelande
3 okt kl 15:52 Hub Stockholm, Försändelsen har sorterats
3 okt kl 15:05 Norrmalm, Posten har tagit emot försändelsen
Redigerat av swe75, 03 October 2007 - 15:31.
Postad 03 October 2007 - 13:23
Hoppsan.......Det va i grevens tid, jag köpte visst den sista tydligen.
![]()
Kanske va dig jag beställde av Nicklas?
Nä nu måste jag avbeställa från In Crap House
Grattis!
Det måste varit någon av våra eminenta medarbetare som du beställde av, jag jobbar på en annan avdelning.
mvh
Niclas
Postad 03 October 2007 - 13:29
Märklig känsla har längtat efter d3000
Postad 03 October 2007 - 15:01
Postad 03 October 2007 - 15:02
Härligt
Redigerat av tvspel, 03 October 2007 - 15:03.
Postad 03 October 2007 - 15:14
Är det någon som har en aning om var man eventuellt kan få tag på en 40" inom Sveriges gränser?
AudioVideo i Örebro hade åtminstone igår på lager
Postad 03 October 2007 - 15:36
Postad 03 October 2007 - 16:37
Jag har därför en färsk 40D3000 som jag skulle vilja sälja om någon är intresserad. Den finns att hämta i Sollentuna i Stockholm.
Skicka ett PM om ni är intresserade.
Postad 03 October 2007 - 18:12
Det finns fortfarande ex kvar.
Postad 03 October 2007 - 18:46
Är det Posten Sverige eller ???
Postad 03 October 2007 - 18:56
Postad 03 October 2007 - 19:00
Vid leverans från Dustin, vem skriver man in som mottagare på postväxeln ?
Ställ postväxeln i ditt eget namn. När du sen ska lämna över den till mottagaren så skriver du namnet på mottagaren på baksidan och kvitterar med din namnteckning. När sen mottagaren ska lösa in den skriver mottagaren sin namnteckning på baksidan.
Jag har jobbat på Handelsbanken de senaste två somrarna, och där har vi gjort så i alla fall. Inte helt ovanligt att folk får hem ett helt gäng med möbler med någon budbil som ska ha betalt och kunden inte vet vilken namn som ska vara mottagare. Då har vi gjort som ovan, och det har fungerat.
Edit: stavfel...
Redigerat av adamwasta, 03 October 2007 - 19:03.
Postad 03 October 2007 - 19:31
Postad 03 October 2007 - 19:51
Kan man betala med kort när posten kommer? Ringer dom innan dom kommer eller?
Du måste ha en post eller bankväxel har jag för mig sen tidigare köp !
Postad 03 October 2007 - 19:53
Vad heter de i så fall?
Postad 03 October 2007 - 19:54
Kan man betala med kort när posten kommer? Ringer dom innan dom kommer eller?
Du måste ha en post eller bankväxel har jag för mig sen tidigare köp !
Med risk för att låta petig, men för att undvika missförstånd, kan jag berätta att även om växeln köps på bank (t.ex. SHB eller Swedbank) kallas den postväxel
Postad 03 October 2007 - 19:54
Någon som vet om det kommer någon liknande variant med full HD-stöd?
Vad heter de i så fall?
KDL-xxD3500 (där xx är storleken), om jag inte har helt fel.
Tillägg: Med betoning på "liknande". En del på det här forumet hävdar att den är sämre än D3000.
Redigerat av adamwasta, 03 October 2007 - 19:55.
Postad 03 October 2007 - 20:08
Postad 03 October 2007 - 20:10
Ställ postväxeln i ditt eget namn. När du sen ska lämna över den till mottagaren så skriver du namnet på mottagaren på baksidan och kvitterar med din namnteckning. När sen mottagaren ska lösa in den skriver mottagaren sin namnteckning på baksidan.
Jag har jobbat på Handelsbanken de senaste två somrarna, och där har vi gjort så i alla fall. Inte helt ovanligt att folk får hem ett helt gäng med möbler med någon budbil som ska ha betalt och kunden inte vet vilken namn som ska vara mottagare. Då har vi gjort som ovan, och det har fungerat.
Menar du att man ska skriva Postbilens förare som mottagare ?
Postad 03 October 2007 - 20:20
Njae, du ber din bank som skriver ut postväxeln att skriva ditt namn (Axan, eller vad du nu heter) som mottagare. När du sen tar emot TV:n från budet frågar du honom vem du ska ställa postväxeln till (t.ex. Poståkeriet AB) och sen skriver du på baksidan "Postväxeln överlåtes till Poståkeriet AB" och sen skriver du din namnteckning där under.
Postad 03 October 2007 - 20:51
Njae, du ber din bank som skriver ut postväxeln att skriva ditt namn (Axan, eller vad du nu heter) som mottagare. När du sen tar emot TV:n från budet frågar du honom vem du ska ställa postväxeln till (t.ex. Poståkeriet AB) och sen skriver du på baksidan "Postväxeln överlåtes till Poståkeriet AB" och sen skriver du din namnteckning där under.
Ok då förstår jag dig
Postad 03 October 2007 - 21:15
Efter att nu 2007-09-30 passerats så står det fortfarande 2007-09-30 på min order när jag loggar in, MEN vid beställning av KDL-40D3000 så står det nu Preliminärt i lager hos Komplett.se: 2007-10-31.
De har inte sänt mig något annat datum än 2007-09-30 som jag fick vid beställning.
Så jag mejlade Komplett.se och frågade hur det låg till med min order, ifall det är 2007-10-31 som nu gäller.
Till svar från Komplett.se fick jag då:
==
Hej.
Tyvärr så har vi mellan 2-3 veckors leveransförseningar från det beräknade leveransdatumet för tillfället och beklagar detta.Detta beror på en ombyggnad på lagret som gjort att ordrar tyvärr har lagts på kö och nu ska betas av.Jag kan därmed inte säga exakt när din order levereras.
--
Med Vänliga Hälsningar Komplett.se
==
Snacka om koll alltså, istället för att helt enkelt erkänna att det är stora problem att få tag på just KDL-40D3000 (på grund snabbt tagit slut och den inte tillverkas längre) och att på grund av det inte är säkert att de kan leverera några alls... ...så "skyller" och bortförklarar Komplett.se med att:
"-Vi bygger om lagret..."
Det var den sämsta ursäkt jag hört på länge..! ;-)
/Makusi
Postad 03 October 2007 - 21:55
Stod att de hade 25st kvar på den leveransen som skulle vara redo att levereras 2007-09-30.
Står fortfarande samma sak på min orderbekräftelese och att den är bekräftad.
Men nu står det ju 48st den 2007-10-31, så jag mailade också och fick detta svar:
Hej,
Dessvärre är det så att TVn beräknas i slutet av november, dock så är det ett preliminärt datum vilket innebär att det kan ändras.
Snacka om noll koll...
Hoppas de fick in leveranserna till den 29 september och att de betar av dem, precis som du fick som svar Makusi.
Men jag antar att det är för bra för at vara sant. Den här länken ligger visserligen på deras första sida:
27.09.2007: OBS LEVERANSFÖRSENINGAR! - Läs mer här>>
Jag hoppas i varje fall!
Postad 03 October 2007 - 22:47
länk till information finns:
http://www.komplett....9d-98ald3y9f1cv
Och det gäller inte bara, som du tror, beställningar på Sony´s nya tv, utan även på datorer och dylikt.
Kan länka till en tråd på ett annat forum där dom behandlar samma problem.
vassego: http://www.sweclocke...threadid=708964
Redigerat av Unregistered0625e41c, 03 October 2007 - 22:48.
Postad 03 October 2007 - 23:15
Lars Bengtssons
https://www.prisjakt...fo.php?ftgid=35
Postad 04 October 2007 - 07:04
Om ngn är intresserad så har jag en 40" till salu (typ 10 dgr gammal).
// Mvh P
Postad 04 October 2007 - 07:15
Gjorde en chansning och la en beställning hos www.komplett.se på en KDL-40D3000 i slutet av förra veckan. Då var Preliminärt datum för dom att skicka 2007-09-30 (en Söndag!).
Efter att nu 2007-09-30 passerats så står det fortfarande 2007-09-30 på min order när jag loggar in, MEN vid beställning av KDL-40D3000 så står det nu Preliminärt i lager hos Komplett.se: 2007-10-31.
De har inte sänt mig något annat datum än 2007-09-30 som jag fick vid beställning.
Så jag mejlade Komplett.se och frågade hur det låg till med min order, ifall det är 2007-10-31 som nu gäller.
Till svar från Komplett.se fick jag då:
==
Hej.
Tyvärr så har vi mellan 2-3 veckors leveransförseningar från det beräknade leveransdatumet för tillfället och beklagar detta.Detta beror på en ombyggnad på lagret som gjort att ordrar tyvärr har lagts på kö och nu ska betas av.Jag kan därmed inte säga exakt när din order levereras.
--
==
Snacka om koll alltså, istället för att helt enkelt erkänna att det är stora problem att få tag på just KDL-40D3000 (på grund snabbt tagit slut och den inte tillverkas längre) och att på grund av det inte är säkert att de kan leverera några alls... ...så "skyller" och bortförklarar Komplett.se med att:
"-Vi bygger om lagret..."
Det var den sämsta ursäkt jag hört på länge..! ;-)
/Makusi
Gjorde min beställning den 11 sept hos komplett.se och då stod det att det skulle komma 2007-09-30 vilket mycket väl var en söndag. Till min glädje kom den redan på fredagen istället så nog hade dom allt på lager, du var bara lite för sen med ordern
Postad 04 October 2007 - 07:19
...det må väl så vara hänt!
MEN i just detta fallet med KDL-40D3000 så tror jag inte att det är just "DET" som är problemet (att de bygger ett nytt lager-system).
Problemet är ju det välkända att det helt enkelt är skitsvårt att få tag på KDL-40D3000
..Och då är det väl lika bra från Komplett.se och meddela att det är jättesvårt att få tag på just den TV'n (ungefär som nu Inwarehouse.se har skrivit på sin beställningssida för denna produkt!
Sedan tycker jag att det är lite "B" att jag som kund ej har fått ut något nytt e-mail angående att datumet har flyttats fram.
Går jag in på min order på Komplett.se så står det på min order fortfarande:
"1 st. har förväntat sänddatum 2007-09-30"
Jag borde fått ut ett e-mail där Komplett.se meddelat att något i stil med:
"Varan är mycket svår att få tag på samt att vi bygger om vårt lager. Nytt förväntat sänddatum xxxx".
MEN jag har ju inte fått något liknande meddelande från dom (förrutom nu när jag själv kontaktade dom och undrade vad som händer.. och man då meddelade att de har lagerproblem".
Det är lite dålig Kundservice enligt mig!
Postad 04 October 2007 - 07:38
Ni har åter vunnit mitt förtroende och gått plus på det också! Tackar en himla massa.
Ska hämta ut den om 2 timmar, sen ikväll får man se vad man har fått
ps. poståkerietkillen sa att det ska stå Posten Sverige AB som mottagare på postväxeln. Trodde att det skulle stå Dustin på det?
ps.2 Poståkeriet hade kört ut den själv hit, men dom kör ut till mitt område först nästa vecka så jag hämtar själv.
edit: Det ska stå posten sverige AB, ringde samtidigt och tackade för all hjälp vi stackare fått av dustin
Redigerat av Mahti, 04 October 2007 - 07:42.
Postad 04 October 2007 - 07:54
Har nu lagt in en beställning på 46" hos Lasse Bengtssons. Är det ngn som känner till hur företaget är? Seriöst? Bra att ha att göra med etc?
Om ngn är intresserad så har jag en 40" till salu (typ 10 dgr gammal).
// Mvh P
Jag tycker de är bra att ha att göra med, inte billigast men ganska kunniga på det de säljer. Seriösa, och har funnits med sedan 1981.
Jag såg nu att 46D3000 har försvunnit från deras hemsida, beställde en själv i går kväll. Har också en beställning på en 46:a hos Voxon sedan 10 aug. men när jag ringde dem idag verkade de inte längre själva tro på att de skulle kunna leverera några.
Postad 04 October 2007 - 08:26
Där ser man, dom har tagit bort den från siten nu ja. Då kanske jag blev en av dom lyckliga då
// P
Postad 04 October 2007 - 08:49
Så mycket pengar utan att ha sett TV:n irl!
Postad 04 October 2007 - 09:10
har en order på inwarehouse på 46 varianten sedan mitten av september. Hunnit få framknuffade datum 3ggr och nu bara obekräftat leveransdatum. Pratade med kundtjänst fast blev inte så mycket klokare om de ens själva tror att de kommer att få hem så det räcker till de som redan beställt.
Såg att Lars bengsson skulle kunna ha tvn hemma så jag pratade med dem nu när de öppnade men lät som att man får boka och ställa sig i kö på eventuella kommande apparater, de som kommit igår hade inte helt överaskande rätt strykande åtgång.
Måste nog anställa någon att kolla forumet konstant så man hinner med när de dyker upp någonstans
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
1080p/24
24 bilder
34 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?