Sony 32/40/46/52 W4000
1184 svar till detta ämne
Postad 20 June 2008 - 10:23
rilletheman
-
rilletheman
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Har haft min 52" i snart 3 veckor, och är helnöjd  . Jag kan inte höra något svagt pipande eller surrande från panelen och jag sitter på ca 2.5-3 m.
Bilden är helt underbar bara lite dåligt med inställningsmöjligheter för bilden
Då jag matar den med PS3 så har man ju valet på PS3 Whiter than White och Blacker than Black, Och jag kan inte någonstans att Sonyn fixar det?
Är det något i detta avlånga land som kanske har en susning om panelen fixar det?
Redigerat av rilletheman, 20 June 2008 - 10:23.
Postad 20 June 2008 - 13:41
guineapig
-
guineapig
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Inga "vita pelare" eller "dlp" effekt som jag märker, men har som sagt tidigare vitt i hörnen, mindre nu än i början, så man fårväl vänta in de 300 timmarna som Sony hävdar...inte för att jag tror att det kommer göra ett skit skillnad men men...får väl åka tillbaka med den på dag 29 av mina 30dagars öppet köp, de har inga apparater i lager att byta med nu i alla fall.
Postad 20 June 2008 - 22:32
Jackdust
-
Jackdust
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hmm, läste lite på Sonys hemsida... Är 1280x1024 verkligen max resolution i pc läge på denna TV, inte ens 1600x1200 support...?
Postad 21 June 2008 - 00:39
Unregisteredb11ad5c2
-
Unregisteredb11ad5c2
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Hmm, läste lite på Sonys hemsida... Är 1280x1024 verkligen max resolution i pc läge på denna TV, inte ens 1600x1200 support...?
Kan väl vara så. Har försökt med högre men det går ej. 1280x1024 är ju inte heller något upplösningsalternativ för en widescreen. Använder 1360x768 vilket blir perfect på en 52"a. Hade man kört fullhd via hdmi så kan jag tänka mig att man knappt kunnat se ikonerna.
Postad 21 June 2008 - 01:01
Jackdust
-
Jackdust
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
En sak till... Någon som vet vad KDL-46W4000"K" är för version?
Postad 21 June 2008 - 02:44
vipah
-
vipah
-
Amatör
-
-
75 inlägg
En sak till... Någon som vet vad KDL-46W4000"K" är för version?
K är bara en regionsmärkning, det betyder att du har nordiska manualer i paketet, apparaten är densamma som Europeiska .AEP versionen, enda som skiljer e vad de stoppat i paketet, lite olika reklam och erbjudanden samt manualer. ÅF skriver oftast inte ut det, då man antar att en TV i Sverige har svenska manualer.
Postad 21 June 2008 - 08:16
drbrain
-
drbrain
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Kan väl vara så. Har försökt med högre men det går ej. 1280x1024 är ju inte heller något upplösningsalternativ för en widescreen. Använder 1360x768 vilket blir perfect på en 52"a. Hade man kört fullhd via hdmi så kan jag tänka mig att man knappt kunnat se ikonerna.
Det är väl bara om man köra via VGA som upplösningen begränsas... om man köra via DVI->HDMI eller HDMI direkt från datorn så kan man väl köra 1920x1080 pixelmappat.? Får jag verkligan hoppas iaf...
Postad 21 June 2008 - 09:58
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
K är bara en regionsmärkning, det betyder att du har nordiska manualer i paketet, apparaten är densamma som Europeiska .AEP versionen, enda som skiljer e vad de stoppat i paketet, lite olika reklam och erbjudanden samt manualer. ÅF skriver oftast inte ut det, då man antar att en TV i Sverige har svenska manualer.
Det betyder att El-gigantens w4210aep inte är den svenska modellen
Postad 21 June 2008 - 11:25
edvul
-
edvul
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Kan väl vara så. Har försökt med högre men det går ej. 1280x1024 är ju inte heller något upplösningsalternativ för en widescreen. Använder 1360x768 vilket blir perfect på en 52"a.
Kan man få så att det täcker hela bildytan då eller visas det pixelmappat med svarta kanter runt om?
Postad 21 June 2008 - 11:29
vipah
-
vipah
-
Amatör
-
-
75 inlägg
Det betyder att El-gigantens w4210aep inte är den svenska modellen
Tydligen kunde man inte avgöra det så enkelt, Europamodeller kan säljas i Sverige med av en auktoriserad ÅF. Men enligt supporten är K bara vad som ligger packat i kartongen, där K betyder Norden. Men när lagren sinar så skickas antagligen AEP versioner med ut, eller så köper ÅF in från Sony Europa och får bara AEP modeller.. De e ett gissel det här med gråimport eller inte, och att det är upp till oss som köper att ta reda på var apparaten kommer ifrån gör det väldigt svårt att hitta bra priser.
Postad 21 June 2008 - 11:43
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Tydligen kunde man inte avgöra det så enkelt [...] De e ett gissel det här med gråimport eller inte, och att det är upp till oss som köper att ta reda på var apparaten kommer ifrån gör det väldigt svårt att hitta bra priser.
Tack för svaret vipah. Problemet är ju att om man frågar dem på Elgiganten om AEP-versionen ändå ger Nordiska garantier så vet de säkert inte vad man pratar om. Även om de skulle svara på frågan så kan man heller aldrig vara säker på att det de säger är sanning! Förresten, har Sony fortfarande 100% Pixelgaranti?
Postad 21 June 2008 - 11:52
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Tack för svaret vipah. Problemet är ju att om man frågar dem på Elgiganten om AEP-versionen ändå ger Nordiska garantier så vet de säkert inte vad man pratar om. Även om de skulle svara på frågan så kan man heller aldrig vara säker på att det de säger är sanning! Förresten, har Sony fortfarande 100% Pixelgaranti?
Ja, men bara på Sony norden levererade apparater
Postad 21 June 2008 - 11:59
Unregisteredb11ad5c2
-
Unregisteredb11ad5c2
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Kan man få så att det täcker hela bildytan då eller visas det pixelmappat med svarta kanter runt om?
Jag vågar säga att 1360x768 är optimalt, iallafall för 52"'arn. Ja, det täcker hela bildytan. Jag går även in på Inställningar - PC inställningar - Skärmformat. Här väljer jag Full 2. Vet ej exakt vad skillnaden är på full 1 och full 2. Men man får typ 1-2 mm svarta kanter på full 1 medan full 2 verkar använda alla pixlarna. Skillnaden är knappt synbar kan jag säga. Står förmodligen i manualen men jag har inte äns öppnat plasten runt dem ännu lol. Angående pixelgaranti. Det finns ju en anledning till att Sony vågar gå ut med 100% pixelgaranti. Förmodligen så är processen att tillverka skärmarna så stabil nu så de nästan aldrig får problem med sånt. Va va det någon skrev här tidigare.. Sony hade fått in 3 skärmar med pixelfel på ett år eller nåt sånt?
Redigerat av Unregisteredb11ad5c2, 21 June 2008 - 12:06.
Postad 21 June 2008 - 12:05
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Jag vågar säga att 1360x768 är optimalt, iallafall för 52"'arn.
Ja, det täcker hela bildytan. Jag går även in på Inställningar - PC inställningar - Skärmformat. Här väljer jag Full 2. Vet ej exakt vad skillnaden är på full 1 och full 2. Men man får typ 1-2 mm svarta kanter på full 1 medan full 2 verkar använda alla pixlarna. Skillnaden är knappt synbar kan jag säga. Står förmodligen i manualen men jag har inte äns öppnat plasten runt dem ännu lol.
Try and try again. Manualen öppnas först när något gått sönder  . Använder samma taktik själv
Postad 21 June 2008 - 16:53
Zacabeb
-
Zacabeb
-
Veteran
-
-
2484 inlägg
Full1 fyller ut bilden på höjden och behåller proportinerna, Full2 fyller ut bilden på både bredden och höjden utan hänsyn till proportionerna. Eftersom 1360x768 inte är exakt 16x9 ger Full1 alltså svarta kanter på sidorna.
Varför de envisas med samma namn med olika siffror istället för klartext är ett mysterium. Det skulle ju lika gärna kunnat heta Full Height/Fullhöjd och Full Screen/Fullskärm.
Postad 22 June 2008 - 22:08
Unregisteredc70b0c19
-
Unregisteredc70b0c19
-
Användare
-
-
108 inlägg
Men det bör väl gå att få 1920x1080p i 50/60 hz med hdmi-anslutning från datorn? Jag har fått 1080 25 hz att fungera, antar att de andra hz och upplösningar inte fungerar pga. mitt gamla grafikkort (radeon x850xt)...
Postad 22 June 2008 - 23:46
iken
-
iken
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jag kommer att sitta 3,5-4m ifrån TV:n och undrar ifall jag skall välja 40" eller 46" an. Finns det för nackdelar med för stor skärm? Trötta ögon?
Postad 23 June 2008 - 08:19
Unregistered32e6b0a6
-
Unregistered32e6b0a6
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Jag kommer att sitta 3,5-4m ifrån TV:n och undrar ifall jag skall välja 40" eller 46" an. Finns det för nackdelar med för stor skärm? Trötta ögon?
Med den utmärkta bilden hos W4000 även på SD såsom digital-tv och DVD så är 46" inga som helst problem på nära håll. Så på ett avstånd av 3,5-4m skulle jag rekommendera 46", kanske till och med 52" om du ska titta på mycket högupplöst. Jag sitter på 2,5-3m med en 46" och ångrar mig liiite att jag inte tog 52", men jag matar TVn i 9 fall av 10 med höupplöst (XBOX, PS3 eller dator).
Redigerat av Unregistered32e6b0a6, 23 June 2008 - 12:29.
Postad 23 June 2008 - 08:57
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Inga "vita pelare" eller "dlp" effekt som jag märker, men har som sagt tidigare vitt i hörnen, mindre nu än i början, så man fårväl vänta in de 300 timmarna som Sony hävdar...inte för att jag tror att det kommer göra ett skit skillnad men men...får väl åka tillbaka med den på dag 29 av mina 30dagars öppet köp, de har inga apparater i lager att byta med nu i alla fall.
Skönt att jag inte är ensam om att de DLP-effekter i vissa LCD-paneler. Jag har INTE heller sett det på DENNA modell vilket är SKÖNT. Rätt irreterande att köpa en tv som man sedan skall sitta o störa sig på annars att man ser "rengbågseffekter" på. Jag förstår inte ens hur man kan se sånna effekter på en LCD-skärm, en sak med en projektor som har ett färghjul, men hur går detta till på en platt-tv? /Hans
Postad 23 June 2008 - 09:05
Unregisteredb11ad5c2
-
Unregisteredb11ad5c2
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Men det bör väl gå att få 1920x1080p i 50/60 hz med hdmi-anslutning från datorn? Jag har fått 1080 25 hz att fungera, antar att de andra hz och upplösningar inte fungerar pga. mitt gamla grafikkort (radeon x850xt)...
Ja 1080p 60Hz från datorn skall funka (HDMI).
Postad 23 June 2008 - 09:27
Unregisteredb11ad5c2
-
Unregisteredb11ad5c2
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Skönt att jag inte är ensam om att de DLP-effekter i vissa LCD-paneler. Jag har INTE heller sett det på DENNA modell vilket är SKÖNT. Rätt irreterande att köpa en tv som man sedan skall sitta o störa sig på annars att man ser "rengbågseffekter" på. Jag förstår inte ens hur man kan se sånna effekter på en LCD-skärm, en sak med en projektor som har ett färghjul, men hur går detta till på en platt-tv?
/Hans
Varför man ser tendenser av detta kan jag inte heller svara på. Teknikerna är ju så olika. DLP effekterna går bara att se, eller rättare sagt går lättare att se när det finns mycket mörka partier i bilden och någon enstaka vit detalj. Min kompis har 40" modellen och där är det PRECIS likadant. Detta är min första LCD och jag har aldrig tidigare sett detta fenomen. Men det skall ändå tilläggas att jag aldrig heller stått och letat efter något sådant i butik. I butiken är det ju alltid helt andra bildförhållanden osv osv. Jag kan dock inte tänka mig att detta skulle vara synligt bara på de nya modellerna Sony modellerna. Som jag ser det så är detta iallafall inget stort problem, och det kan absolut inte jämföras med regnbågseffekten på en DLP skärm. Där ser jag regnbågar i princip varje gång jag sveper hastigt med blicken över skärmen. Anledningen till att jag överhuvudtaget tog upp det var ju just för att jag blev så förvånad första gången jag lade märke till det.
Redigerat av Unregisteredb11ad5c2, 23 June 2008 - 09:29.
Postad 23 June 2008 - 09:37
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Varför man ser tendenser av detta kan jag inte heller svara på. Teknikerna är ju så olika. DLP effekterna går bara att se, eller rättare sagt går lättare att se när det finns mycket mörka partier i bilden och någon enstaka vit detalj. Min kompis har 40" modellen och där är det PRECIS likadant. Detta är min första LCD och jag har aldrig tidigare sett detta fenomen. Men det skall ändå tilläggas att jag aldrig heller stått och letat efter något sådant i butik. I butiken är det ju alltid helt andra bildförhållanden osv osv. Jag kan dock inte tänka mig att detta skulle vara synligt bara på de nya modellerna Sony modellerna. Som jag ser det så är detta iallafall inget stort problem, och det kan absolut inte jämföras med regnbågseffekten på en DLP skärm. Där ser jag regnbågar i princip varje gång jag sveper hastigt med blicken över skärmen.
Anledningen till att jag överhuvudtaget tog upp det var ju just för att jag blev så förvånad första gången jag lade märke till det.
Vadå, så du har sett dessa effekter även på W4000 ? eller? De jag sett det på har varit W2000 och även KDL-46D3500. Skulle vara bra o veta om nån har sett några sånna här effekter på W4000 ? Jag har tyvärr rätt lätt att se dessa effekter, så för mig är det rätt viktigt om detta fenomen existerar på w4000. Annars kanske man måste kolla på någon annan modell eller teknik (plasma kanske?). Mvh Hans
Postad 23 June 2008 - 12:12
Unregisteredb11ad5c2
-
Unregisteredb11ad5c2
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Vadå, så du har sett dessa effekter även på W4000 ? eller? De jag sett det på har varit W2000 och även KDL-46D3500. Skulle vara bra o veta om nån har sett några sånna här effekter på W4000 ?
Jag har tyvärr rätt lätt att se dessa effekter, så för mig är det rätt viktigt om detta fenomen existerar på w4000. Annars kanske man måste kolla på någon annan modell eller teknik (plasma kanske?).
Mvh Hans
Det är just W4000 modellerna jag skrivit om. Som jag tidigare nämde så har jag aldrig sett det på någon LCD förut, och var av uppfattningen att det ej existerade på LCD innan jag köpte KDL52W4000. MEN!!! Återigen, det är knappt märkbart. Inte alls på samma sätt som på DLP. Kör man PC 1080p så är det ganska lätt att se i spel med svarta bakgrunder och vita texter. Kan nog säga att jag aldrig upplevt regnbågarna någon annanstans än i vita texter/bilder. Har själv funderat på plasma vissa gånger men alltså. Skall man spela eller köra PC på skärmen som jag gör så finns inget alternativ. Kan tillägga att jag är superkräsen när det gäller bild irriterar mig så in i bomben på minsta fel. Jag är ändå helnöjd med skärmen om man bortser ifrån den lite ojämna backlighten i mitt fall.
Redigerat av Unregisteredb11ad5c2, 23 June 2008 - 12:18.
Postad 23 June 2008 - 12:36
Unregistered01212181
-
Unregistered01212181
-
Lärjunge
-
-
391 inlägg
Hej alla. Eftersom det oftast är de som ha problem med sina apparater (eller inte har någon och är sugen på en) som skriver här så känner jag att jag måste väga upp det med lite tyckande om min egen 40W4000 som jag haft i 2 veckor nu. Ingen backbleeding eller vita "pelare", inga döda pixlar, inget surr, ingen regnbågseffekt (jag lovar, jag hade sett om det om det hade funnits. Har tittar på ett 20-tal DLP projar i alla prisklasser och har sett regnbågar på ALLA). Hyffsad bild på digital-SD, kanon på allt HD-material. Underbar text-tv (kanske mest för att den förra boxen var så kass). Kommer inte på mer just nu men fråga gärna om ni vill veta något.
Postad 23 June 2008 - 12:55
Domnerus
-
Domnerus
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Jag är också jättenöjd med min 46-tummare! Inga problem, bara möjligheter!
Jag lyckas inte köra högre än 1080i (HDMI port1) via min Sony DVD-recorder som ska skala upp till 1080p. Är det någon som har några ledtrådar? Har det med källmaterialet att göra? Lite dålig koll på detta måste jag erkänna.
Jag köpte ett Hontech väggfäste på WEBHALLEN till TV'n. Det funkar klockrent och är superstabilt, dock hamnar TV'n väldigt nära väggen så det är knappt att man får plats med HDMI kablar av grövre kaliber. Man blir tvungen att "bocka" kabeln ohälsosamt mycket för att det ska gå. Alla som jobbat lite med elektronik och mätt på kablar vet att impedansen kan ändras väldigt mycket om man böjer kabeln alltför mycket.
Over and out
Postad 23 June 2008 - 14:42
Unregisteredb11ad5c2
-
Unregisteredb11ad5c2
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Jag är också jättenöjd med min 46-tummare! Inga problem, bara möjligheter! 
Jag lyckas inte köra högre än 1080i (HDMI port1) via min Sony DVD-recorder som ska skala upp till 1080p. Är det någon som har några ledtrådar? Har det med källmaterialet att göra? Lite dålig koll på detta måste jag erkänna.
Jag köpte ett Hontech väggfäste på WEBHALLEN till TV'n. Det funkar klockrent och är superstabilt, dock hamnar TV'n väldigt nära väggen så det är knappt att man får plats med HDMI kablar av grövre kaliber. Man blir tvungen att "bocka" kabeln ohälsosamt mycket för att det ska gå. Alla som jobbat lite med elektronik och mätt på kablar vet att impedansen kan ändras väldigt mycket om man böjer kabeln alltför mycket.
Over and out
Du får väl kanske distanser mellan fästet och väggen, va vet jag. Kan ju inte vara mycket som behövs?
Postad 23 June 2008 - 14:52
Unregisteredb11ad5c2
-
Unregisteredb11ad5c2
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Hej alla. Eftersom det oftast är de som ha problem med sina apparater (eller inte har någon och är sugen på en) som skriver här så känner jag att jag måste väga upp det med lite tyckande om min egen 40W4000 som jag haft i 2 veckor nu. Ingen backbleeding eller vita "pelare", inga döda pixlar, inget surr, ingen regnbågseffekt (jag lovar, jag hade sett om det om det hade funnits. Har tittar på ett 20-tal DLP projar i alla prisklasser och har sett regnbågar på ALLA). Hyffsad bild på digital-SD, kanon på allt HD-material. Underbar text-tv (kanske mest för att den förra boxen var så kass). Kommer inte på mer just nu men fråga gärna om ni vill veta något.
Angående regnbågar: Jag har sett dem på min egen, på kompisens 40" och på mediamarkts 52" och på Telemekanos 40"'are. Tror det är något med tekniken. Kan ju ej vara helt säker såklart. Det finns ju en extremt liten chans att du skulle fått ett EX. utan. 4 maskiner från olika butiker och i 2 olika storlekar säger ändå en del. Hade det varit ett fel på dem som man åtgärdat, så hade Sony "förmodligen" återkallat dessa.
Redigerat av Unregisteredb11ad5c2, 23 June 2008 - 14:57.
Postad 23 June 2008 - 16:09
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Du får väl kanske distanser mellan fästet och väggen, va vet jag. Kan ju inte vara mycket som behövs?
Finns ju också lösa HDMI-vinklar att köpa.
Postad 23 June 2008 - 16:16
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
Nu blir man ju lite orolig. Kan någon förklara hur DLP-effekter ser ut, om det blir som en regnBÅGE eller kanske en rak variant, och hur man lättast kan se dem när man kollar i butiker?
Någon som vet hur man identifierar versionen genom att titta runt TVn och/eller kartongen? Alltså om den är nordisk eller europeisk.
Redigerat av p1er, 23 June 2008 - 16:29.
Postad 23 June 2008 - 16:16
Stefan Bäckman
-
Stefan Bäckman
-
Forumräv
-
-
976 inlägg
Finns ju också lösa HDMI-vinklar att köpa.
Bara för att fylla på lite på ovanstående... Kjell.com HDMI Ner och upp./Bäckman
Postad 23 June 2008 - 16:31
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Nu blir man ju lite orolig. Kan någon förklara hur DLP-effekter ser ut, om det blir som en regnBÅGE eller kanske en rak variant, och hur man lättast kan se dem när man kollar i butiker?
Någon som vet hur man identifierar versionen genom att titta runt TVn och/eller kartongen? Alltså om den är nordisk eller europeisk.
w4000k nordisk w4000aep europeisk Finns någon 46w4000 tråd om detta
Redigerat av Benkke, 23 June 2008 - 16:32.
Postad 23 June 2008 - 16:35
speechless
-
speechless
-
Amatör
-
-
76 inlägg
Jag har en DLP projektor och så här upplever vi den. Fladdrar du med blicken och rör ögonen så blir det regnbågens färger vid vitare ställen, typ textremsor och så. Undrade om man råkat få i sig syra men nu har jag vant mig och tänker inte ens på det, eller om att den har blivit "inkörd" om det är möjligt och det visar sig mindre men jag tror det är en vanesak...
Redigerat av speechless, 23 June 2008 - 16:36.
Postad 23 June 2008 - 17:07
p1er
-
p1er
-
Lärjunge
-
-
485 inlägg
w4000k nordisk w4000aep europeisk Finns någon 46w4000 tråd om detta
Ville veta hur man identifierar vilken version TVn har genom att titta på t.ex. TVns ram eller baksida och även på kartongen, om det kanske står ett speciellt nummer någonstans? Jag antar att W4000K/AEP inte står utskrivet på TVn, kanske W4000 och dess serienummer men vill veta hur man urskiljer dem... Och tack för ditt svar speechless.
Postad 23 June 2008 - 18:35
Domnerus
-
Domnerus
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Bara för att fylla på lite på ovanstående... Kjell.com HDMI Ner och upp.
/Bäckman
Coolt, dessa såg ju praktiska ut. Något ironiskt.. man lägger en hel del slantar på en bra HDMI-kabel och så sabbar man allt genom att använda en adapter med okända prestanda.
Postad 23 June 2008 - 18:48
Unregistered5254b9e1
-
Unregistered5254b9e1
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Då var det en 40 tummare på väg från Borås till Västerås..
Jag avbokade min order på dustinhome som har lev. datum 2008-09-17, tyvärr går jag miste om väggfästet som man fick på köpet. Undrar därför om någon har tips på ett billigt & bra väggfäste med nära-väggen-upplevelse :-)
Postad 23 June 2008 - 19:53
Domnerus
-
Domnerus
-
Amatör
-
-
85 inlägg
Då var det en 40 tummare på väg från Borås till Västerås..
Jag avbokade min order på dustinhome som har lev. datum 2008-09-17, tyvärr går jag miste om väggfästet som man fick på köpet. Undrar därför om någon har tips på ett billigt & bra väggfäste med nära-väggen-upplevelse :-)
Som sagt, väggfästet från HONTECH som finns på WEBHALLEN är riktigt bra och kostar under 500:- Alla skruvar du behöver ingår. Lite trångt med kablarna, men det går att leva med. Och TV'n kommer nära väggen.
Postad 23 June 2008 - 20:06
drbrain
-
drbrain
-
Amatör
-
-
83 inlägg
Ville veta hur man identifierar vilken version TVn har genom att titta på t.ex. TVns ram eller baksida och även på kartongen, om det kanske står ett speciellt nummer någonstans? Jag antar att W4000K/AEP inte står utskrivet på TVn, kanske W4000 och dess serienummer men vill veta hur man urskiljer dem...
Och tack för ditt svar speechless.
Det står 40W4000 "K" på ett antal ställen på klisterlapparna på min kartong iaf.. men på baksidan av TVn finns bara 40W4000.
Postad 23 June 2008 - 22:44
iken
-
iken
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Med den utmärkta bilden hos W4000 även på SD såsom digital-tv och DVD så är 46" inga som helst problem på nära håll. Så på ett avstånd av 3,5-4m skulle jag rekommendera 46", kanske till och med 52" om du ska titta på mycket högupplöst. Jag sitter på 2,5-3m med en 46" och ångrar mig liiite att jag inte tog 52", men jag matar TVn i 9 fall av 10 med höupplöst (XBOX, PS3 eller dator).
Tack för svar, jag är inne på samma linje dvs en 46a, Är just nu på besök hos vänner med 32a och från 3m håll ser det för tok litet ut. Jag kommer att se mest Boxer och som jag förstått så är bildkvaliteten hygglig, men kan variera mellan kanaler, där SVT är bäst och de billigare reklam TV kanalerna kanske har sämre bild. Hur Boxer skiljer sig från Comhem vet jag inte. Man kan nog säga att 32" duger till max 3m avstånd, 40-42" till max 4m, 46 blir nog bra från 3,5-4m.
Postad 23 June 2008 - 23:31
illerG
-
illerG
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Beställde en 40 från netonnet idag tack vare alla åsikter.
Så tack för all information.
Postad 24 June 2008 - 07:27
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Svårt att beskriva, men det är som en lite lättare variant av den hemska dlp-rengbågen. Se till att det är mörkt i rummet där tvn är och "flacka" med blicken från sidan om tvn till tvn förbi tvn till andra sidan av tvn och tillbaka. Detta fenomen syns extra tydligt om det är svart bakgrund med vita detaljer. Kolla på en DLP-projektor av billigare snitt så ser du det lätt. Låter på dem som äger tvn som om denna rengbågseffekt har blivit mindre/eller inte alls synlig på Sonys w4000 än på tidigare modeller. Vilket är bra. /Hans (superkräsen)
Redigerat av DiSNEY, 24 June 2008 - 07:28.
Postad 24 June 2008 - 09:00
relaxer
-
relaxer
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Coolt, dessa såg ju praktiska ut. Något ironiskt.. man lägger en hel del slantar på en bra HDMI-kabel och så sabbar man allt genom att använda en adapter med okända prestanda. http://ars.userfrien...ns/?id=20080619
Redigerat av relaxer, 24 June 2008 - 09:01.
Postad 24 June 2008 - 09:09
Unregistered0455b57b
-
Unregistered0455b57b
-
Användare
-
-
214 inlägg
Var kan man få tag i en 52" i dagens läge? Är det fortfarande lika svårt att få tag i? Vill gärna beställa på Dustin då jag har rabatt där, men de verkar ha svårt att leverera?
Postad 24 June 2008 - 12:10
Octomore
-
Octomore
-
Wannabe
-
-
40 inlägg
Ja vänta det får man göra på 52" om man inte var med på första leveransen!
Jag la min bestälning hos Audio Video den 29/4 och fick ett leverans besked igår med
datum 9/9
Postad 24 June 2008 - 12:18
LegionOrange
-
LegionOrange
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Var kan man få tag i en 52" i dagens läge? Är det fortfarande lika svårt att få tag i? Vill gärna beställa på Dustin då jag har rabatt där, men de verkar ha svårt att leverera?
jag beställde min i mitten av april det har ju gått några veckor sen dess... så man får se när den kommer snart är det ju höst.
Postad 24 June 2008 - 12:29
Lorkster
-
Lorkster
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Ja vänta det får man göra på 52" om man inte var med på första leveransen! Jag la min bestälning hos Audio Video den 29/4 och fick ett leverans besked igår med datum 9/9 
Eller så håller man noga koll på lagerstatusen hos de handlare där man inte kan förhandsboka. Jag hade inte beställt med lyckades knipa ett av de två ex Netonnet fick in i lagerbutiken i Barkarby (under lanseringsveckan)
Redigerat av Lorkster, 24 June 2008 - 12:30.
Postad 24 June 2008 - 15:39
Unregisteredb11ad5c2
-
Unregisteredb11ad5c2
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Med regnbågseffekt så menar man helt enkelt att man kan se färgerna röd, grön och blå skimra förbi snabbt. Eftersom färgerna då ligger precis brevid varann så upplevs ju detta lite som en regnbåge. Om du tänker dig en ganska mörk bakgrund. Något ljust tänds upp i bilden och rör sig fort mot någon sida. Här kan man se spår eller en viss släpning med regnbågseffekt. Men vi snackar millisekunder, så det är inte lätt att se om man inte letar efter det. Är ganska säker på att de flesta har sett det någon gång men inte tänkt mer på det sen. Det kanske är fel att kalla det regnbågs effekt på en lcd efter som de inte alls uppträder på samma sätt som på en DLP projektor. På en "dålig" sådan proj så räcker det i princip att blinka lite snabbt med ögonen för att se denna effekt. Ooops.. såg han inte se att någon redan förklarat detta.
Redigerat av Unregisteredb11ad5c2, 24 June 2008 - 15:40.
Postad 24 June 2008 - 15:52
patrikbrann
-
patrikbrann
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Mycket nice läsning här från andra sidan jorden! Blir såklart en 52" ett tag efter jag kommit hem (förutsatt att det inte kommit yttligare en ny och bättre!?) hursomhelst! Ett väggfäste för 52"? Helst som man får plats med sina hdmi kablar och allt annat skit! Sen så verkar hifiklubben ha 52" i lager? 52 Massiva tum
Postad 24 June 2008 - 20:35
Harmonica
-
Harmonica
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag är riktigt sugen på en 40w4000 men tyvär så verkar ju Sony Sverige ha svårt att leverera så det lutar åt att beställa från komplett.se. Fast där står det att det finns över 100 i lager vilket känns lite oroväckande. Någon som beställt därifrån nyligen som kan säga hur lång tid det tog att få tv:n levererad?
Om 100+ skulle betyda "vi har inga inne utan beställer från utlandet först så det tar två veckor innan den skickas" så kan jag lika gärna vänta och köpa en tv som jag får pixelgarantin till.
Postad 24 June 2008 - 20:58
iken
-
iken
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Hej,
Kollade W4000 modellerna idag på Siba idag och måste säga att jag blev besviken över hur mycket skärmen faktiskt reflekterar. Man kunde se lampor reflekteras i skärmen. Den var fortfarande bättre än plasmaskärmar, men skillnaden mot t.ex Px80 är ej enorm utan ganska liten skillnad. Dock skiljer ju priset flera tusenlappar åt det dyrare hållet.
Den äldre 3500 modellen reflekterade inte alls men den såg gräsligt ful ut till designen jfm den nya som var snygg.
Jag funderar nu på en Samsung LCD på 46" av fjolårets modeller, dessa finns som F, M, A och S- serier. Finns det någon av dessa som har matt skärm? (bla, 40" är R serien matt, de andra vet jag ej)
Postad 24 June 2008 - 21:02
Benkke
-
Benkke
-
Mega-Guru
-
-
7289 inlägg
Jag är riktigt sugen på en 40w4000 men tyvär så verkar ju Sony Sverige ha svårt att leverera så det lutar åt att beställa från komplett.se. Fast där står det att det finns över 100 i lager vilket känns lite oroväckande. Någon som beställt därifrån nyligen som kan säga hur lång tid det tog att få tv:n levererad?
Om 100+ skulle betyda "vi har inga inne utan beställer från utlandet först så det tar två veckor innan den skickas" så kan jag lika gärna vänta och köpa en tv som jag får pixelgarantin till.
Hur är det med El-gigantens w4210 ungefär samma pris?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|