Hur länge har du haft den? Flera har ju rapporterat om en spole/kondensator (minns inte vilket) som ger upp efter ca 2 år när garantin tar slut.Comhems Humax HD-box är SKRÄP!
Min HD-box dog i natt bara så där!
Ni som funderar på att skaffa nån HD-box från Comhem, tänk flera gånger om...
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
Postad 05 maj 2009 - 12:54
Postad 05 maj 2009 - 16:26
Hur länge har du haft den? Flera har ju rapporterat om en spole/kondensator (minns inte vilket) som ger upp efter ca 2 år när garantin tar slut.
Jag har haft min HD-box i 15 månader nu. Den bara dog, den är helt död.
Ringde till Comhems kundservice, de bad mig slå av och slå på startknappen på baksidan av HD-boxen, det var samma sak igen. Sedan fick jag byta uttaget och sätta in strömkabel i ett annat uttag för att testa. Men det var egentligen dum idé från Comhems servicekille i och med att jag har redan TV, PS3 och DVD inspelare inkopplade i samma uttag där HD-boxen är inkopllad och alla deom andra funkar bra. Min HD-box är död och jag lär ju få ny HD-box från Comhem, om de inte lyckas reparera min HD-box. Det är jättedåligt om sådana HD-boxar blir trasiga efter så kort tid! Man har ju inte pengar att byta ut HD-boxar hela tiden. Hoppas att jag får ny HD box och nytt garanti på 2 år nu. Annars blir jag besviken.
Postad 05 maj 2009 - 16:48
Samma procedur vid kontakt med kundtjänst..skifta nätuttag..puh. Boxen kom tillbaka efter två veckor och jag fick kompensation för tiden.
Värre var det för forummedlem "7.1" vars box pajade 16 dagar efter garantin gått ut. Lång näsa sade kundtjänst.
Skitkomponenter...köp ny box varje år eller kräva att Comhem/Humax fixar en anständig nätdel för kostnadsfritt utbyte. Eller ?
Komsumenköplagen säger väl tre år ?
---------------
Ur artikel i tidningen " Ljud&Bild "
Det beror inte på dålig elkvalitet, utan på att vissa komponenter medvetet gjorts marginella, Små, förslutna elektronikenheter blir varma trots att de bara drar 15 watt, vilket stressar svaga komponenter.
Vidare i artikeln
När elekrolytkondensatorer får arbeta under för varma förhållanden kommer de att bli ännu varmare inuti, eftersom deras jobb är att släta ut ström. Till detta färdas en hel del rippelström in och ut ur kondesnsatorn och värmer dess interna ekvivalenta serieresistans. Till slut blir det för mycket. Elektrolyten, som är flytande, börjar koka och plåthatten flyger av.
Händer det i nätaggregatetkommer detta att förlora sin reglerförmåga och utspänningen ökar ( eller gjorde det i det här fallet ). Resultatet blir att andra kondensatorer i sin tur överbelastas med för hög spänning, läckströmmen i dessa ökar, de överhättas och exploderar. Och börjar en kondensator överhettas, drar den med sigde andra intill eftersom den är så varm. Matningsspänningen är inte längre glättad utan dras med toppar och dalar och det får microprocessorn att krascha eller bära sig felaktigt åt.
Redigerat av Latman, 05 maj 2009 - 17:18.
Postad 05 maj 2009 - 16:59
Jag har ring till comhem angående text tv problemet.De är ett problem som boxen haft ett tag nu. Du är tvungen att slå av och på med "on/off"-knappen.
Vet inte om de jobbar med felet.
Textade program som svenska filmer fungerar dåligt
Jag fick till svar att jag kunde avbryta mitt abonemang om jag ville
Det kommer nog ingenmera uppdatering till denna box är jag rädd för.
Annars hade jag nog inte fått abryta mitt tv abonemang.
Redigerat av Unregistered70cc6dac, 05 maj 2009 - 17:24.
Postad 05 maj 2009 - 20:23
Postad 05 maj 2009 - 20:48
när ni säger att maskinen bara dör, vad menar ni? Ikväll vill inga kanaler fungerar. Maskinen lyser dvs kanalen och klockan syns men inga av kanaler syns. EPG aktiveras men inget syns i listan.
Totalkaos på digitalsändningar i stora delar av landet. Polare i Helsingborg har samm fel som jag - inget digitalt fungerar. VArken TV, bredband eller telefoni. Oklart i skrivande stund om det är comhems fel. Ca 2130 kom allt tillbaka efter 1 1/2 frånvaro.
Postad 06 maj 2009 - 12:15
Jag har läst noga ditt inlägg om problem som uppstår i Comhems HD-box.
Det är mycket intressant det du skriver om själva elektroniken i HD-boxen.
Det är verkligen oroväckande! Man vill ju så gärna titta på HD-kanaler och sedan blir man av med HD-boxen i minst 2 veckor på grund av ett stort elektroniskt fel i HD-boxen. Dess komponenter bränns sönder, HD-boxen dör och slocknar helt vilket är bedrövligt! Vad är lösningen då???
Tur att min HD-box var under garantin så Comhem får nu antingen reparera den (frågan är om deras reparation håller länge) eller skicka till mig en ny HD-box (frågan är då om den nya HD-boxen ska drabbas av samma problem och dö efter 14-15 månader?!?!). Man vill ju helst inte hålla på och byta ut HD-boxar hela tiden på grund av elektroniska problem. Jag är medveten om att elektronikprylar går sönder, men 15 månader för min HD-box är ganska uppenbart att det handlar om en dålig HD-box! Frågan är om det finns lösning?
Hur kan man slippa sådana elektroniska problem i Comhems HD-box?
Jag undrar också om Comhems andra HD-box (PVR) drabbas av samma problem? Tacksam för svar!
Mvh Brando
Redigerat av Brando70, 06 maj 2009 - 12:15.
Postad 06 maj 2009 - 18:27
Kundtjänst kunde som vanligt inte svara på mina frågor om vad uppdateringen bestod av när jag ringde för att få den pairad härom dagen. "Vår tekniska avdelning jobbar kontinuerligt med att förbättra mjukvaran" blev svaret. Det var allt.
Det är här på forumet man får svar på frågorna man undrar över. Så, nu väntar jag ivrigt!

Wasgo

Postad 06 maj 2009 - 18:38
Jag minns att det var en mindre förändring bestående av en hel radda av ettor och nollor utförd av programerare i Korea. Den ena var visst bättre än den andra. Scartfelet vid HD-sändning bla.Är det bara jag som har version 1.00.20 av mjukvaran i min nyinköpta box??? Den hade 1.00.17 ur kartongen dock, men uppdaterades under installationen.
Kundtjänst kunde som vanligt inte svara på mina frågor om vad uppdateringen bestod av när jag ringde för att få den pairad härom dagen. "Vår tekniska avdelning jobbar kontinuerligt med att förbättra mjukvaran" blev svaret. Det var allt.
Det är här på forumet man får svar på frågorna man undrar över. Så, nu väntar jag ivrigt!![]()
Wasgo
Hur är boxen värmemässigt ? Sval, ljummen eller het ?
Jo Wasgo, undrar om det möjligtvis var dig som jag försökt lura på min Humax för en mindre summa vilket gav svaret att, om det nu var du, inte skulle ta emot boxen även om du skulle få betalt... Var det du Wasgo

Redigerat av Latman, 06 maj 2009 - 18:44.
Postad 06 maj 2009 - 19:11
Jag minns att det var en mindre förändring bestående av en hel radda av ettor och nollor utförd av programerare i Korea. Den ena var visst bättre än den andra. Scartfelet vid HD-sändning bla.
Hur är boxen värmemässigt ? Sval, ljummen eller het ?
Jo Wasgo, undrar om det möjligtvis var dig som jag försökt lura på min Humax för en mindre summa vilket gav svaret att, om det nu var du, inte skulle ta emot boxen även om du skulle få betalt... Var det du Wasgo
Det kan möjligen ha varit jag! Tror att jag har ett svagt minne av det. Det var när FW låg runt 1.00.10 eller så och folk var fly förbannade på den!

Jag har köpt denna boxen för en krona endast i syfte att låta den ligga och skräpa och sedan ta fram den den dagen jag köper en plattis till vardagsrummet också. Under tiden njuter jag av CD's fantastiska bildkvalité på min tv i sovrummet!

Så det jag gjort är att installera Humaxen via denna tv och tyckte spontant att den ger lite blaskiga färger och märkbart sämre skärpa på tex Canal+ HD film än min CD PVR. Men jag testar lite mer och återkommer gärna med en liten rapport när jag kör en A-B test framöver.
Humaxen blir lite ljummen som all elektronik blir, men tycker den känns normalt varm när den varit påslagen ett par dagar. Inte alls lika het som några har rapporterat om.
Wasgo

Redigerat av Unregistered7ae15c99, 06 maj 2009 - 19:59.
Postad 09 maj 2009 - 10:54

Pratade med Comhem, boxen är köpt i dec 2006 och har enligt dem ingen garanti...vad hände med den 3 -åriga reklamationsrätten då frågade jag? nej tyvärr vi har bara 2 års garanti (och ja jag är medveten att det är skillnad på garanti och reklamation)...så då är frågan, har nån något tips om hur jag smidigast går vidare i detta?
MVH Patrik
Postad 09 maj 2009 - 12:37
Sådär ja, nu har boxen gått och dött
![]()
Pratade med Comhem, boxen är köpt i dec 2006 och har enligt dem ingen garanti...vad hände med den 3 -åriga reklamationsrätten då frågade jag? nej tyvärr vi har bara 2 års garanti (och ja jag är medveten att det är skillnad på garanti och reklamation)...så då är frågan, har nån något tips om hur jag smidigast går vidare i detta?
MVH Patrik
Välkommen till crashklubben
Har du öppnat boxen och kollat om ev synligt buktande kondensatorer på nätdelen ?
Läs mitt tidigare inlägg gällande bristande komponentkvalitet osv för några dagar sedan
Inlägg 528 :När elekrolytkondensatorer får arbeta under för varma förhållanden kommer de att bli ännu varmare inuti, eftersom deras jobb är att släta ut ström. Till detta färdas en hel del rippelström in och ut ur kondesnsatorn och värmer dess interna ekvivalenta serieresistans. Till slut blir det för mycket. Elektrolyten, som är flytande, börjar koka och plåthatten flyger av.
Händer det i nätaggregatetkommer detta att förlora sin reglerförmåga och utspänningen ökar ( eller gjorde det i det här fallet ). Resultatet blir att andra kondensatorer i sin tur överbelastas med för hög spänning, läckströmmen i dessa ökar, de överhättas och exploderar.
Redigerat av Latman, 09 maj 2009 - 12:43.
Postad 09 maj 2009 - 19:04
Tur man fick boxen för 1:- om den skulla paja.
Du kanske skulle hjälpa den på vägen

Postad 09 maj 2009 - 19:21
Hävda den 3-åriga reklamationsrätten. Om felet kan antas ha funnits från början så har du rätten på din sida. Dåliga komponenter är en sådan sak kan man tycka.Sådär ja, nu har boxen gått och dött
![]()
MVH Patrik
Postad 10 maj 2009 - 16:28
Vilken "tur" att min HD-box gick sönder (dog) efter 14-15 månader. Den dog alltså inom garantiperiod (2 år) och därmed måste Comhem ta hand om den. Min HD-box kommer att repareras inom 7-14 dagar, enligt Comhem. De tänker inte skicka ny HD-box till mig, utan åtgärdar felet.
Då vet de säkert att det finns en hel del abbonenter som skickar sina trasiga HD-boxar med samma fel, med samma symptom! Alltså, Comhem säljer Humax HD-box som har skitkomponenter inbyggda och jag undrar verkligen om det går att undvika HD-box reparationer??? Finns det lösning? Ska man hålla på och låta Comhems tekniker byta ut skitomponenter och löda dit nya "bra" komponenter? Hur länge håller det egentligen???
Postad 10 maj 2009 - 18:17
Tror knappast att man sitter och handlöder på ett maskinlött kretskort. Möjligen har CH ett lager med färdiga kort som de sätter in i boxarna. Med samma komponenter som förr...!@Latman
Vilken "tur" att min HD-box gick sönder (dog) efter 14-15 månader. Den dog alltså inom garantiperiod (2 år) och därmed måste Comhem ta hand om den. Min HD-box kommer att repareras inom 7-14 dagar, enligt Comhem. De tänker inte skicka ny HD-box till mig, utan åtgärdar felet.
Då vet de säkert att det finns en hel del abbonenter som skickar sina trasiga HD-boxar med samma fel, med samma symptom! Alltså, Comhem säljer Humax HD-box som har skitkomponenter inbyggda och jag undrar verkligen om det går att undvika HD-box reparationer??? Finns det lösning? Ska man hålla på och låta Comhems tekniker byta ut skitomponenter och löda dit nya "bra" komponenter? Hur länge håller det egentligen???
Wasgo

Postad 11 maj 2009 - 11:06
japp ,har anmält felet på comhems reklamationssida, är väl bara att vänta o se nu vad som händer...Hävda den 3-åriga reklamationsrätten. Om felet kan antas ha funnits från början så har du rätten på din sida. Dåliga komponenter är en sådan sak kan man tycka.
Postad 11 maj 2009 - 17:50
Postad 11 maj 2009 - 18:33
http://www.comhem.se...ews_090511.htmlDet har smugit sig in en ny HD-kanal ser jag idag: History-Channel. Någon som har info om hur länge detta håller i sig?
Postad 12 maj 2009 - 09:54
Är det fler som har samma problem med boxen som jag har?
I dagsläget är det följande:
Ljudet är ur sync på den optiska ljudutgången. Fel lokaliserat i boxen eftersom det fungerar fint med DVD'n.
Får nu ingen bild på Animal planet och Discovery HD.
Ibland hackande ljud
Har ungefär 55-60% signalstyrka där jag bor. Jag testade av okänd anledning att byta nätuttag för boxen, och då fungerar kanalerna ibland med korta mellanrum innan man måste starta om kanalen.
Har ni samma problem med kanalerna just nu eller är det lokalt hos mig?
Hur gör man för att slippa den irriterande 100ms fördröjningen på ljudet? Min tv har ingen fördröjningsfunktion... :'(
/Oscar
Postad 12 maj 2009 - 19:42
Har letat förgäves. Någon som vet?
Tackar på förhand
Postad 13 maj 2009 - 12:47
Du vet att det finns en sökfunktion för tråden va?Har fått ny box och jag vill gärna testa mjukvaran xxx 17 ett tag. Har för mig att ngn tidigare nämnde att man kan ställa in boxen så den inte automatiskt frågar om man vill uppgradera till den senaste xxxx 20 varje gång den startas.
Tackar på förhand
Jag sökte på "automatisk" och fick upp följande:
ja det går .. Menu ---->system----> status tryck denna kombination röd grön gul blå gul grön röd tryck sen på ird to srd bläddra ner till dynamisk uppdatering och inaktivera det OBS!!! ändra inget annat i service menyn
Postad 13 maj 2009 - 12:50
Har fått ny box och jag vill gärna testa mjukvaran xxx 17 ett tag. Har för mig att ngn tidigare nämnde att man kan ställa in boxen så den inte automatiskt frågar om man vill uppgradera till den senaste xxxx 20 varje gång den startas.
Tackar på förhand
jupp det går
gå till status menyn tryck röd,grön,gul,blå,gul,grön,röd i den menyn som kommer up kan du stänga av dynamiska updateringar
Postad 15 maj 2009 - 19:47
Postad 15 maj 2009 - 19:53
Redigerat av Phunky, 15 maj 2009 - 19:54.
Postad 15 maj 2009 - 20:02
Antingen kommer det fungera inom ett par minuter alt testa att stänga av boxen (stanby) i 2min och slå på boxen igen. Fungerar det inte då måste du ringa comhem för att de ska slå på pairingen mellan kort och box.
Jag har nu låtit den vänta i ett par minuter och det funkade inte så jag stängde av den till standby. Kanske jag ska stänga av den helt ett tag?
Postad 15 maj 2009 - 20:29
Att ta sig fram till deras telefonsupport kan ta tid men när de slår på pairinge från sin sida brukar det max ta 10min innan allt fungerar.
Postad 15 maj 2009 - 20:33
Tror inte det spelar någon roll. Fungerar det inte då du slår på den nu så kan enbart comhem fixa det på sin support. Inget ovanligt fel, se tidigare i tråden tex.
Att ta sig fram till deras telefonsupport kan ta tid men när de slår på pairinge från sin sida brukar det max ta 10min innan allt fungerar.
Ok. Behöver jag veta något speciellt när jag ringer till dem?
Fan att man inte kan få igång boxen ikväll! Få ringa när de öppnar sin kundtjänst.
Redigerat av arthur_anderson, 15 maj 2009 - 20:34.
Postad 15 maj 2009 - 21:37
Postad 16 maj 2009 - 14:12
Postad 16 maj 2009 - 18:12
Postad 20 maj 2009 - 15:02
Redigerat av Likvid, 20 maj 2009 - 15:03.
Postad 20 maj 2009 - 20:47
Så glad idag, installerat parabolen på balkongen och det kändes så jädrans skönt ringa Comhem mupparna och säga upp abonnemanget.
skulle inte tänka mig byta från comhem de är bra och har mest kanaler enda nackdelen är ju denna box som tur e har jag både nya hdpvr och cxhd boxen och måste säga at hdpvr boxen är kanon gämfört med cxhd som bara ######s helatiden
Postad 20 maj 2009 - 22:44
skulle inte tänka mig byta från comhem de är bra och har mest kanaler enda nackdelen är ju denna box som tur e har jag både nya hdpvr och cxhd boxen och måste säga at hdpvr boxen är kanon gämfört med cxhd som bara ######s helatiden
Det viktigaste för Likvid var ju att han bytte - vi lär ju aldrig få höra vilka problem han har med parabollföretaget

Postad 21 maj 2009 - 00:46
Jag har motor på parabolen, kör just nu med min Dreambox och har cirka 8500 kanaler som jag scannat in på 15 satelliter jag får in på balkongen, väntar på Canal Digital kortet som kommer nästa vecka.
Just nu får jag in hela Canal Digitaal NL paketet samt Digitv på Thor samt Multicanal paketet på Hispasat gratis genom nycklar jag lagt in från Satandkey bundles.
Ganska skönt med att få bestämma själv vad man vill se och inte ligga i händerna på comhem, dessutom behandlar Comhem sina kunder som skit med att ändra och tillföra avgifter i smyg eller ta bort och lägga till kanaler.
Redigerat av Likvid, 21 maj 2009 - 00:50.
Postad 21 maj 2009 - 09:18
Inte för att jag gillar ComHem på något sätt, de är USLA på kundvård, kundservice och teknik i allmänhet, men att de skulle tillföra avgifter i smyg eller ta bort kanaler utan förvarning stämmer väl ändå inte? Kortavgiften är SKIT, men de gjorde det iaf inte i smyg.Ganska skönt med att få bestämma själv vad man vill se och inte ligga i händerna på comhem, dessutom behandlar Comhem sina kunder som skit med att ändra och tillföra avgifter i smyg eller ta bort och lägga till kanaler.
Jag tycker att man ska hålla kritiken på en saklig nivå. Fast du kanske har exempel på detta som jag inte vet om?
Dessutom är ComHem riktigt dåliga på att kompensera kunder som haft problem/krånglande boxar mm. Dåligt ComHem!
EDIT: det här är ju extremt off-topic så vi kanske inte ska starta en diskussion om detta här. Kan bli långdraget/seglivat.
Redigerat av distortion2, 21 maj 2009 - 09:34.
Postad 21 maj 2009 - 11:43
Inte för att jag gillar ComHem på något sätt, de är USLA på kundvård, kundservice och teknik i allmänhet, men att de skulle tillföra avgifter i smyg eller ta bort kanaler utan förvarning stämmer väl ändå inte? Kortavgiften är SKIT, men de gjorde det iaf inte i smyg.
Nja kortavgiften var en stor lögn, jag har varit Comhem kund i 10 år till och från och att de sa att dom inte hade tidigare haft kortavgift var bara en stor lögn, jag har gamla fakturor kvar många år tillbaks där det står explicit att de är tvungna införa en kortavgift, sen kommer de flera år senare att de ska införa en kortavgift igen där pressansvarig säger att dom aldrig haft kortavgift tidigare hos både Sverker och annan media.
Sen gillar jag inte Comhems dryga attityd, de tar bort kanaler så fort de tycker inte tillräckligt många tittar, anledningen till detta är att tekniken de kör med tillåter inte så många kanaler i deras nät, med satellit kan du pressa in nästa hur mycket kanaler som helst eftersom det finns bandbredd och transpondrar i mängd.
Comhem skyller då på minskat intresse och tar bort kanalen och ersätter med en annan, tex blev jag rent förbannad på dom nyligen då jag fick brev hem att dom skulle ta bort Euronews som jag tittar mycket på.
Dessutom har inte Comhem Bloomberg finanskanalen eftersom jag handlar mycket med värdepapper är den kanalen guld värd, visst dom har CNBC, men Bloomberg är så mycket bättre.
Sen tror jag inte dugg på att dom inte modifierar signalen de tar ned, för Comhem kör med lägre bitrate än om man tar direkt med parabol.
Postad 22 maj 2009 - 08:29
Är det någon annan som drabbats av detta problemet eller kan det vara någon inställning?
Tacksam för svar
Postad 22 maj 2009 - 11:00
Postad 22 maj 2009 - 11:09
vad alla klagar på denna kort avgift det är ju bara en spott summa drabbar ingen fattig
Det måhända vara en låg avgift, men det är en avgift som inte ger något mervärde. Ska man betala extra vill man ha något för det.
Postad 22 maj 2009 - 11:18
vad alla klagar på denna kort avgift det är ju bara en spott summa drabbar ingen fattig
Comhem borde sänka kostnaden med samma summa från tidigare nivå eftersom de tjänar massor på att ta ut avgift på kanaler som vissa redan betalar för analogt.
Vad hade Comhem för vinst förra året ?
----
Com Hem fortsätter att växa
Bredbands- och digital-tv-bolaget Com Hem fick under första kvartalet totalt 40 000 nya abonnenter. Samtidigt växte rörelseresultatet före avskrivningar till 403 miljoner kronor, från 331 miljoner kronor första kvartalet i fjol. Omsättningen uppgick till 944 miljoner kronor, jämfört med 843 miljoner kronor ett år tidigare, enligt delårsrapporten.
http://www.nt.se/nyh...ticleid=3593304
-------------------
Canal Digital:
Genom att det analoga basutbudet på ett enkelt sätt kan omvandlas till ett digital paket med hjälp av en digitalbox och ett kort kan kunderna få bättre bild. Eftersom kanalerna redan finns i fastigheten betalar man inte för kanalerna två gånger, utan endast en kortavgift på 35 kr/mån.
http://www.hdtvforum...p;articleid=305
Redigerat av Latman, 22 maj 2009 - 11:20.
Postad 22 maj 2009 - 12:14
Jag har brev från dom för flera år sen där dom skriver att de inför kortavgift.
Comhem har alltid varit ett skitföretag, men dom flesta av deras kunder är för lata och bekväma för att byta leverantör och därför kan dom fortsätta göra som dom vill.
Kanske är typiskt svenskt, man ska tiga och vara tacksam.
Och vad gäller Viasat, det är bara skitkanaler alltihopa, vet inget vettig människa som betalar för det.
Redigerat av Likvid, 22 maj 2009 - 12:15.
Postad 22 maj 2009 - 12:52
Alla kan/vill/får inte ha parabol på balkongen. Eller så har man balkong åt fel håll.Comhem har alltid varit ett skitföretag, men dom flesta av deras kunder är för lata och bekväma för att byta leverantör och därför kan dom fortsätta göra som dom vill.
Vad har Viasat med det här att göra? Dessutom är Viasat Sport HD extremt viktig att ha i Champions League-tider!Och vad gäller Viasat, det är bara skitkanaler alltihopa, vet inget vettig människa som betalar för det.
Redigerat av distortion2, 22 maj 2009 - 12:53.
Postad 23 maj 2009 - 06:34
Jodå det händer ibland, enkelt att fixa med ett strömbryt (min Humax har vippströmbrytare på baksidan) det räcker med några sekunder.Har ett problem med min box som började den 19:e. EPG-informationen har försvunnit. Jag kan bara se vad programmen heter och vad det tillhör för genre (dokumentär, drama etc) Ingen annan info...
Är det någon annan som drabbats av detta problemet eller kan det vara någon inställning?
Tacksam för svar
Postad 23 maj 2009 - 10:59
Alla kan/vill/får inte ha parabol på balkongen. Eller så har man balkong åt fel håll.
Det har tagits upp förut, ingen kan förbjuda dig ha parabol på balkongen, finns direktiv inom EU för detta.
Staten har fått betala 500000:- i böter till EU för att dom inte följde EU direktiv vad gäller mänskliga fria rättigheter för den familjen som bodde i en förort som var tvungna ta ner parabolen.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar