Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter

3224 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Logitech Squeezebox Classic (Mediaspelare) 5 9,38 (199) Inga priser
Slim Devices SqueezeBox Wired MP3 (Mediaspelare) 1 8 (2) Inga priser
Slimdevices Squeezebox2 (Trådlös ljud- och bildöverföring) 1 8,8 (4) Inga priser
Thecus N2100 (NAS-servrar) 1 (0) Inga priser
Thecus N5200B (NAS-servrar) 1 6 (1) Inga priser
Logitech Squeezebox Transporter (Mediaspelare) 4 9 (4) Inga priser
Logitech Squeezebox Duet (Mediaspelare) 7 8,73 (90) Inga priser
Logitech Squeezebox Controller (Fjärrkontroller) 4 8,25 (3) Inga priser
Logitech Squeezebox Receiver (Mediaspelare) 2 8,17 (5) Inga priser
Logitech Squeezebox Boom (Kompaktstereo) 5 9,37 (58) Inga priser
Logitech Squeezebox Touch (Mediaspelare) 9 8,07 (44) Inga priser
Logitech Squeezebox Radio (Radio) 7 7,74 (97) Inga priser
36 relaterade trådar
* Officiell tråd - Squeezebox Touch * (445 inlägg) 9 år sedan
Vad är det som skiljer logitech UE smart radio och squeezebox radio? (27 inlägg) 11 år sedan
Spotify + musik från ReadyNAS DUO på stereon!?! (13 inlägg) 11 år sedan
Squeezebox Radio (160 inlägg) 11 år sedan
* Officiell Tråd - Squeezebox™ Duet * (1152 inlägg) 12 år sedan
Bästa musikstreamern? (72 inlägg) 12 år sedan
Logitech Squeezebox Boom (140 inlägg) 12 år sedan
Svensk eller kinesisk T-amp? (16 inlägg) 12 år sedan
Spotify: Sonos vs. Logitech (41 inlägg) 13 år sedan
Drömanläggning 300.000 kr (43 inlägg) 13 år sedan
Uppspelning av strömmande musik (1 inlägg) 13 år sedan
Köpa Sqeezebox Duet nu? (13 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox eller Ipod/Airport express? (12 inlägg) 14 år sedan
Squeezebox och android (5 inlägg) 14 år sedan
Pioneer Lx71 vs Squeezebox classic (5 inlägg) 15 år sedan
CD-spelaren dödförklarad, ny ljudstreamer för audiofiler! (79 inlägg) 15 år sedan
Datorn som HiFi källa? (76 inlägg) 15 år sedan
SqueezeBox, Qnap NAS, Spotify (1 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox-DAC mot Musical Fidelity hörlursförstärkare, vilken är bäst? (0 inlägg) 15 år sedan
Logitech Squeezebox Touch (8 inlägg) 15 år sedan
Squeezebox bla bla bla (6 inlägg) 15 år sedan
Mediacenter, vill spela musik, film och ha backup... (9 inlägg) 16 år sedan
En ny Squeezeboxmodell (94 inlägg) 16 år sedan
Hur lägger man in internetradiostationer till Squeezeboxboom ? (2 inlägg) 16 år sedan
SACD / HDCD (53 inlägg) 16 år sedan
Ny 2-kanals för 20-25 lakan - behöver tips! (37 inlägg) 16 år sedan
Squeezebox vs Soundbridge (202 inlägg) 16 år sedan
Popcorn Hour & Squeezebox eller TViX 6500A (1 inlägg) 16 år sedan
NAS - teori och praktik (22 inlägg) 17 år sedan
Ska byta ut min Soundbridge... (25 inlägg) 17 år sedan
Tror ni jag gjorde ett dumt val ... ? (14 inlägg) 17 år sedan
Benchmark DAC1 mot Slimdevices Transporter? (11 inlägg) 17 år sedan
Slimdevices släpper ny Squeezebox (27 inlägg) 17 år sedan
Extern DAC (90 inlägg) 18 år sedan
Slim Devices Squeezebox blir rumsren (2 inlägg) 18 år sedan
Creative Wireless Music eller Squeezebox 2? (10 inlägg) 19 år sedan

Postad 11 november 2006 - 15:24

gooseman
  • gooseman
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Är väldigt nära ett köp av en Squeezebox. Det enda som hindrar mig är frugan, hon vill att det ska gå och lyssna på Mixmegapol. Har provat att få in kanalen via SoftSqueeze men får det inte att funka. Kan någon bekräfta om man kan lyssna på Mixmegapol?

<{POST_SNAPBACK}>

Kolla detta inlägg

URL Snooper

<{POST_SNAPBACK}>

Har provat och fått en adress.
Provade den men fick error can't connect to retrieve playlist.
Har lagt in adressen i slim server Tune In URL, är det rätt?

Fick det att funka nu efter lite trixande :P
Då är det bara att beställa en leksak B)

Redigerat av gooseman, 11 november 2006 - 16:31.

Postad 11 november 2006 - 17:08

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Ang Hifi & Musiks dumheter.

Gå in på deras hemsida och skriv ett mail till redaktionen, det tänker jag göra.
Det är ta mig tusan skandal att man inte tar med Squeezebox i denna test och än värre, inte nämner FLAC.

Mvh Tweakarn.

Ps: Bjornf!! Jag beställde också mitt ex från Dustin.

Postad 12 november 2006 - 19:37

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0
När det gäller fjärren så är det så att man nu nästan får en Transporter-fjärr med sin Squeezebox, skillnaden är att Transporter-fjärren har bakgrundsbelysning.

En ny Transporter-fjärr kostar $29, synd att det tillkommer en hel del frakt + sedan moms och tull på det...

Postad 12 november 2006 - 21:47

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

När det gäller fjärren så är det så att man nu nästan får en Transporter-fjärr med sin Squeezebox, skillnaden är att Transporter-fjärren har bakgrundsbelysning.

En ny Transporter-fjärr kostar $29, synd att det tillkommer en hel del frakt + sedan moms och tull på det...

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bakgrundsbelysning på min fjärr som följde med Squeezeboxen (se mitt tidigare inlägg om detta) dvs knappsatsen lyser så läckert så.

Mvh Tweakarn.

Postad 12 november 2006 - 21:50

Bjorn_are
  • Bjorn_are
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ny på forumet med en fråga jag hoppas ngn kan hjälpa mig med.

Håller på att förebereda mitt nya hus för bl.a musik. Min tanke är att köra ett lexcom i hela huset med storagediskarna nere i tvättstugan. I flera rum hade jag tänkt att installera slimserver's, men inser nu jag efter att ha läst lite att jag dessutom behöver aktiva högtalare till den, vilket gör mig litte frustrerad, eftersom jag hatar sladdar men får väl leva med det, vad rekommenderar ni för vettiga högtalare för mindre rum? I vardagsrummet kör jag på med mitt Pinnacle showcenter (vilket i sig suger) genom hemmabiosystemet så det är inte kräm som behövs utan bara ok ljud.

MvH

Björn

Redigerat av Bjorn_are, 12 november 2006 - 21:54.

Postad 13 november 2006 - 17:07

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Om du kan bygga lite själv finns det finfina förstärkare på www.41hz.com... de verkar kunna byggas in i en tändsticksask och limmas fast bakpå Squeezeboxen. :)

Det vore ju rätt coolt om nån händig individ kunde bygga ihop en slutstegslåda som passar bakpå Squeezeboxen... fast å andra sidan är det väl inte optimalt att använda den inbyggda volymkontrollen så det faller väl på avsaknad av ordentligt försteg. Men som partylåda..... :blink:

Postad 14 november 2006 - 11:19

Unregistered28144
  • Unregistered28144
  • Användare

• 175 inlägg
  • 0

Om du kan bygga lite själv finns det finfina förstärkare på www.41hz.com... de verkar kunna byggas in i en tändsticksask och limmas fast bakpå Squeezeboxen. :D

Det vore ju rätt coolt om nån händig individ kunde bygga ihop en slutstegslåda som passar bakpå Squeezeboxen... fast å andra sidan är det väl inte optimalt att använda den inbyggda volymkontrollen så det faller väl på avsaknad av ordentligt försteg. Men som partylåda..... B)

<{POST_SNAPBACK}>

Nu skall man ju inte gå till överdrift. Bara för att vissa säger att den inbyggda volymen är olämplig i vissa "hifi"-sammanhang, så betyder inte det att den inte skulle fungera i ett sekundärsystem eller?

Postad 14 november 2006 - 11:37

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Nä det kan jag väl köpa. Dock - "White noise of death", dvs om det skulle uppstå nån mjukvarubugg som får squeezeboxen att spruta ur sig vitt brus på full volym, gör mig ändå lite orolig - då är det hejdå med högtalarna troligen. Det har tydligen hänt förr... har man SB på maxvolym och reglerar volymen ut på ett försteg så skyddar man sig från sånt.

Men det kanske är en liten risk, vad vet jag.

Postad 14 november 2006 - 16:18

bjornf
  • bjornf
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Det är bakgrundsbelysning på min fjärr som följde med Squeezeboxen (se mitt tidigare inlägg om detta) dvs knappsatsen lyser så läckert så.

Mvh Tweakarn.

<{POST_SNAPBACK}>

Jodå, min lyser också.

Om man vill ha ett smutt system finns ju alltid meridians dsp3100, koppla direkt på digitalutgången
och har intern volymkontroll. Jag hörde dessa på Lefflers i Linkp och de låter klart större än de ser ut. Kostar ju en slant förstås, men är man noga med inredning o design så!

Postad 15 november 2006 - 11:44

bjornf
  • bjornf
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Nu är lyckan fullständig!

http://www.inguzaudi...RoomCorrection/

Har redan en ECM mic  .. nu ska det beställas phantom-matning bara. Lyckan är fullständig  ;)  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Hur går det med Inguz?

Jag är själv jäkligt sugen men måste skaffa mic o ljudkort.
Behringer ECM8000 är tydligen micken man behöver, men vilket ljudkort?
Tascam US-122 = 1562:-
M-Audio MobilePre = 1402:-
De andra rekomenderade på Inguz sida är för dyra. Vad tror ni om detta då
E-MU 0404
Lite dyrare, 1967:- men lite kul o bra mjukvaror på köpet (jag försöker spela lite gitarr imellanåt)

E-MU kortet gillar jag rent spontant men om nån har andra förslag så är jag idel öra.

Postad 15 november 2006 - 14:02

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Jag har försökt läsa mig till utan att lyckas hur man ska kunna koppla in en squeezebox med en sk NAS-server som tydligen ska funka. Kan i princip inget om servrar därav min kanske dumma fråga.

Så finns det någon som kan beskriva exakt vad det är man behöver köpa i serverväg m.m, gärna länk med priser där man kan beställa till bra pris. Samt hur det sedan ska kopplas ihop med squeezeboxen?

Har en gammal dator som låter som ett tröskverk så det vore nice att slippa ha den påslagen ;)

EDIT: Skulle det räcka med en sådan här?

http://www.dustin.se...odID=5010071168

Redigerat av Unregistered2d5b6d9a, 15 november 2006 - 14:06.

Postad 15 november 2006 - 14:34

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
bjornf: Jag väntar på att få loss lite cash efter nyår, sen blir det ett MobilePre och en ny dator, micen har jag redan ;)

evosex: Satsa på en vanlig dator. Om du inte är en computerwiz kommer du nog aldrig att få igång en NAS, det är inte något man gör i en handvändning. Men om du har någon kompis som är übergeek så kanske det kan fixa sig ändå.

Postad 15 november 2006 - 14:38

Case00
  • Case00
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag har försökt läsa mig till utan att lyckas hur man ska kunna koppla in en squeezebox med en sk NAS-server som tydligen ska funka. Kan i princip inget om servrar därav min kanske dumma fråga.

Så finns det någon som kan beskriva exakt vad det är man behöver köpa i serverväg m.m, gärna länk med priser där man kan beställa till bra pris. Samt hur det sedan ska kopplas ihop med squeezeboxen?

Har en gammal dator som låter som ett tröskverk så det vore nice att slippa ha den påslagen ;)

EDIT: Skulle det räcka med en sådan här?

http://www.dustin.se...odID=5010071168

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm.. En NAS-server kan finnas i många olika skepnader. Den varianten du pekar på är i princip en väldigt enkel dator med en hårddisk kopplad till sig. Jag tror inte att det skulle gå att få den att fungera utan enorma mängder handpåläggning (om en då).

För att kunna köra SB så krävs ju som bekant att SlimServer-programvaran körs någonstans. Vissa NAS-servrar kan "fixas" så att Slimserver kan köras på den. Det finns en ganska dyr variant som heter Infrant ReadyNAS (6400+moms+hårddiskar) och så finns det en som heter NSLU2. NSLU2:an är i princip en liten dator som man kan koppla 2 st USB-diskar till. Dom som har prövat säger dock att Slimserver blir alldeles för långsam (lite minne i NSLU:n) och att det är mycket krångligt att få det att funka.

Min rekommendation (till dig och till alla som inte har råd med med ReadyNAS) är att köpa en billig och tyst dator (om du kan bygga själv så kommer du undan med några 1000 kr), installera CC och stoppa undan burken i en skrubb. Vips så har du en NAS för bråkdelen av pengarna, som du dessutom kan använda till annat kul som FTP-sever, web-server, m m. Längre upp i denna tråd så finns det långa diskussioner om att använda CC och Slimserver.

Om du nu är så lycklig att pengar inte är ett problem så hittar du den svenska distributören av ReadyNAS här.

/m

Postad 15 november 2006 - 14:54

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Tack för snabba och bra svar båda två ;)

Jag kom på att jag har ju faktiskt en bärbar dator också. Den har inbyggt trådlöst nätverkskort plus att den är tyst :P Om jag kopplar in en extern hårddisk till den så borde väl det funka bra, För det behöver väl inte vara en värstingdator för att kunna hantera slimserverprogramvaran?

Postad 15 november 2006 - 15:15

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Går bra att köra på de flesta burkar ;)

Postad 15 november 2006 - 20:11

bjornf
  • bjornf
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Tack för snabba och bra svar båda två :)

Jag kom på att jag har ju faktiskt en bärbar dator också. Den har inbyggt trådlöst nätverkskort plus att den är tyst :P Om jag kopplar in en extern hårddisk till den så borde väl det funka bra, För det behöver väl inte vara en värstingdator för att kunna hantera slimserverprogramvaran?

<{POST_SNAPBACK}>

Se där! så bra! då är det bara att köra, slimserver kräver inte någon värstingdator.

Lycka till.

Postad 15 november 2006 - 20:42

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Tack för snabba och bra svar båda två :)

<{POST_SNAPBACK}>

Annars kan jag tipsa om en Linuxdator som de säljer ut för 1998:- på PC-City (Arninge-Täby). Den innehåller en brännare, 200GB disk samt en Celeron 800MHz processor...samt Linux som du kan köra SlimServern på. Den verkkade inte låta så mycket, och kändes knappt ljummen.
Själv byggde jag en "server" av en gammal dator som jag installerade ClarkConnect på. Detta har jag beskrivit tidigare i tråden.

mvh Manor

Postad 15 november 2006 - 20:47

Unregistered2d5b6d9a
  • Unregistered2d5b6d9a
  • Lärjunge

• 346 inlägg
  • 0
Tack för tipset. Ska först testa med den bärbara så får jag se hur det funkar i praktiken

Postad 15 november 2006 - 20:47

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0
...vem vill inte vara kompis med Martin.M :).

Ett stycke Squeezebox är nu beställd från DustinHome...jag orkade inte göra iordning vardagsrummet innan köpet :P.

Jag har haft SlimServern gående ett tag och testat via SoftSqueeze från två separata burkar. Min förhoppning är bara att Squeezebox:en fungerar bättre är SoftSqueeze...för den är buggig med jämna mellanrum...

Jag har inte testat något med Squeeze-network och Pandora (förutom direktkopplat), och detta hoppas jag att man ska kunna få till utan allt för mycket meck.

mvh Manor

Postad 15 november 2006 - 20:54

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0
En sak man kan testa är SlimCD. En minimal linux-distro/live-cd som bygger på Damn Small Linux och Knoppix. Det är Michael Herger som ligger bakom den och ett antal plugins till slimserver.

SlimCD is a complete operating system which will boot from CD. It features all you need to run SlimServer including some of the community's favourite plugins. Your SlimServer will be up and running within a few minutes without the need to install anything!

SlimCD contains the following features which will run out of the box:

* SlimServer 6.5.0 (can easily be updated to latest nightly build)
    * SoftSqueeze 3.0
    * FireFox
    * Many of the community's most popular plugins like
          o Advanced Alarm
          o Album Review
          o
            AlienBBC
            - will be back soon!
          o Biography
          o RandomPlay
          o Shadow Play
          o ...and many more
    * Perl 5.8.6, Java 1.5, mplayer
    * Debian Linux based operating system
    * Some server software to build a nice and quiet server (please note: these have to be configured manually! Not for the fainthearted ;-))
          o Samba, rsync
          o cron
          o ntpdate

Läste i slimdevices forum där Michael Herger tipsade om en sida där det stod beskrivet hur man kunde köra LiveCD i en virtuell maskin utan att behöva bränna iso-filen på en cd. Det innebär att man bland annat kan testa ett antal olika linux-distros utan att behöva installera linux eller att behöva bränna någon cd. Själv provar jag SlimCD. Här är sidan:

LiveCD Player Virtual Machine

Här kan ni ladda ner VMware Player

Allting är gratis och hittills funkar det finfint.

Postad 15 november 2006 - 22:05

kalman
  • kalman
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Lite OT kanske,men diskussionen här är ju så bildad och aktiv.

Jag har nu börjat köra över mina cd till .flac med eac+autoFLAC.

Det funkar finfint, men hur får jag in taggarna i .flac-filerna?

I övrigt har jag också en bakbelyst fjärr. Mycket läcker.

Postad 15 november 2006 - 22:37

impressa
  • impressa
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

[Jag köpte SONOS, det kostar visserligen mer, men man får mer.

<{POST_SNAPBACK}>

Utan att dra igång ett flamewar, vad är det för fördelar med en Sonos? Jag har sett den, men inte orkat ta reda på för- och nackdelar.

<{POST_SNAPBACK}>

Skillnaden är någ inte så stor, sonos har en snygg fjärr eget trådlöst nät, musiken har jag på en 300 Gb NAS från Maxtor för 2500.- (dvs ingen pc eller programmvara som går), radio, spellistor.
I vardagsrummet kopplat till förstärkere, i sovrummet har jag sonos med inbyggd föstärkare. Det som är sämre med sonos är någ priset.

Postad 16 november 2006 - 14:14

bjornf
  • bjornf
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

Lite OT kanske,men diskussionen här är ju så bildad och aktiv.

Jag har nu börjat köra över mina cd till .flac med eac+autoFLAC.

Det funkar finfint, men hur får jag in taggarna i .flac-filerna?

I övrigt har jag också en bakbelyst fjärr. Mycket läcker.

<{POST_SNAPBACK}>

EAC hämtar ju info på nätet och taggar med utomatik om du ställt in rätt.
Antagligen har du missat nått i EAC, EAC kollar i freedb efter skivan.

Hittade en guide, Kolla där.

EAC

Ibland måste man tagg lite manuelt och för det använder jag Tag & rename.
Media monkey är också poppis.

Postad 17 november 2006 - 14:50

gooseman
  • gooseman
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Hur gör man för att lägga in omslagen manuellt?
Har hämtat omslag från cdon och döpt dom till folder.jpg
Lagt dom i mappen men får inte upp bilden i Slimservern.
Där finns bara dom omslagen som fans på typ amazon.com.

Postad 17 november 2006 - 14:51

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Har du gjort en rescan i slimserver? Tror du måste göra en "clear database and do full rescan" eller vad det nu heter...

Postad 17 november 2006 - 15:15

gooseman
  • gooseman
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Tackar, det löste prolemet :(

Postad 17 november 2006 - 21:26

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag fick hem min Squeezebox idag, och det gick som en dans att sätta upp och få igång allt (inkl. Pandora) :(. Fjärren som följde med ser ut som Transporter-fjärren, men inte har min fjärr någon bakgrundsbelysning inte...borde den ha haft det!!?

Som alla redan har rapporterat så är det en väldigt läcker tingest. Funktionen är rejält mycket bättre än SoftSqueeze kan jag rapportera, men SoftSqueeze gjorde ändå nytta iom att man fick testa att servern fungerade mm.

mvh Manor

Postad 18 november 2006 - 00:08

Tweakarn
  • Tweakarn
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
Jag beställde mitt ex från Dustin home och det är alltså själva knappsatsen/knapparna som börjar lysa när man trycker ner dom. Det räcker att trycka på en så lyser allihopa, klart elegant och lätt att hitta rätt om man har lite nedsläckt. Fjärren ser precis ut som den som tillhör Transportern på Slimdevices hemsida.

Mvh Tweakarn.

Postad 18 november 2006 - 00:16

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Vad orättvist, jag har gamla 80-tals modellen utan ljus.. får hoppas jag får en med ljus jag med till bästa box jag köper så kan man köra den i källaren där det är mörkt och den "gamla" i vardagsrummet :(

Postad 18 november 2006 - 16:21

tommypeters
  • tommypeters
  • Veteran

• 2 279 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Mvh Tweakarn.

<{POST_SNAPBACK}>

Då måste du alltså fått en Transporter-fjärr :( Läste på Slims forum om de som fått en Transporter-fjärr, men utan bakgrundsbelysning. De tyckte det var underligt att de bemödat sig om att ta fram två nya, så lika modeller.

Kanske de tog fram modellen först till Transporter, utan bakgrundsbelysning. Sedan tyckte de att det var för snikigt och skickade med dem med SB3. När de sedan tog slut, kommer alla med belysning.

Kanske.

Postad 18 november 2006 - 21:48

bjornf
  • bjornf
  • Användare

• 223 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Mvh Tweakarn.

<{POST_SNAPBACK}>

Då måste du alltså fått en Transporter-fjärr :( Läste på Slims forum om de som fått en Transporter-fjärr, men utan bakgrundsbelysning. De tyckte det var underligt att de bemödat sig om att ta fram två nya, så lika modeller.

Kanske de tog fram modellen först till Transporter, utan bakgrundsbelysning. Sedan tyckte de att det var för snikigt och skickade med dem med SB3. När de sedan tog slut, kommer alla med belysning.

Kanske.

<{POST_SNAPBACK}>

Tja, vem vet.

Min lyser i alla fall :wub:

Postad 18 november 2006 - 22:10

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Hur gör man för att lägga in omslagen manuellt?
Har hämtat omslag från cdon och döpt dom till folder.jpg
Lagt dom i mappen men får inte upp bilden i Slimservern.
Där finns bara dom omslagen som fans på typ amazon.com.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag påminner om påminnelsen :(

https://www.minhembi...5

titta även lite över ursprungslänken

Postad 19 november 2006 - 01:05

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Jag beställde mitt ex från Dustin home och det är alltså själva knappsatsen/knapparna som börjar lysa när man trycker ner dom. Det räcker att trycka på en så lyser allihopa, klart elegant och lätt att hitta rätt om man har lite nedsläckt. Fjärren ser precis ut som den som tillhör Transportern på Slimdevices hemsida.

Mvh Tweakarn.

<{POST_SNAPBACK}>

Även min kommer från Dustin-Home, men som sagt...ingen belysning på fjärren. Nu använder jag iof oftast min Logitech harmony 525:a som fungerar näst intill perfekt och har bakgrundsbelysning :(.

mvh Manor

Postad 19 november 2006 - 11:56

PJUX
  • PJUX
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
är det någon mer som har problem at få in slimserver att funka..??

Laddade hem det för att testa innan jag köper produkten...men får det inte att fungera! :o

Först fick jag inte ens det att ladda.. stod bara starting slimserver.
tog bort allt och installera det igen men nu med automatisk uppstart och under rekomenderad plats...c:/program/blabla.....

nu startar det iallfall (öppnar en internet sida) men det står bara ansluter till platsen i info fältet. sedan efter flera minuter så kommer sidan kan inte hittas!

någon som har haft samma problem?

Postad 19 november 2006 - 14:04

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Har du testat att låta den stå en halvtimme och scanna klart?

Postad 19 november 2006 - 19:32

PJUX
  • PJUX
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Har du testat att låta den stå en halvtimme och scanna klart?

<{POST_SNAPBACK}>

Fattar inte riktigt va du mena nu..

för nu när jag startar slimserver så öppnar han en internet ruta och den bli efter ett tag kan inte visa sida.

har kört C:\Program\SlimServer\server\slim.exe i ca 2 h utan det händer nått..är det den du menar... läste det på FAQ när jag inte fick den att ladda alls!

Postad 19 november 2006 - 21:11

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0
Programmet går igenom dina musikfiler innan det startar upp första gången.
På min gamla skitdator jag hade förut (Pentium III 800) tog det nästan två timmar innan allt var färdigscannat och programmet kunde öppnas.

Annars, ladda ner en annan version och kör igång.

Postad 25 november 2006 - 08:50

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Jag planerar julklappsinköp - en liten musikspelare. iPod Nano ser hemskt lockande ut. Hur bra integrerar den med Slimserver?

Med iTunes blir det säkert fantastiskt, jag är dock skeptisk till iTunes - jag vill inte köpa komprimerad musik, och formatet stöds ju inte av Squeezeboxen.

Frågan är om man tappar så mycket när man kopplar iPod + Slimserver så att det är värt att kika på andra alternativ (till bärbar musikspelare) och vad som i så fall passar bäst?

Skälet till att frågan hamnar i den här tråden är förståss att jag undrar hur FLAC-folket gör ;)

Postad 25 november 2006 - 08:59

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19 825 inlägg
  • 0

Jag planerar julklappsinköp - en liten musikspelare. iPod Nano ser hemskt lockande ut. Hur bra integrerar den med Slimserver?

Med iTunes blir det säkert fantastiskt, jag är dock skeptisk till iTunes - jag vill inte köpa komprimerad musik, och formatet stöds ju inte av Squeezeboxen.

Frågan är om man tappar så mycket när man kopplar iPod + Slimserver så att det är värt att kika på andra alternativ (till bärbar musikspelare) och vad som i så fall passar bäst?

Skälet till att frågan hamnar i den här tråden är förståss att jag undrar hur FLAC-folket gör ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Jag måste erkänna att jag inte riktigt förstår vad det är du vill göra B)
Koppla ipod + Slimserver?! Är det för att jag är nyvaken jag inte förstår.

Slimserver kan i alla fall läsa in spellistor direkt från Itunes om man nu kör det, apple lossless filerna kodas väl om till wav i realtid innan dom skickas till Squeezeboxen.

Redigerat av Martin.M, 25 november 2006 - 09:02.

Postad 25 november 2006 - 11:18

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0
Jag är också inne på samma lina som MArtin.M. För iPod tar väl inte emot FLAC -formatet, om man inte gör lite fulhack.
Så ska du ha en iPod så msåte du tyvärr köra iTunes. Men som sagt så fungerar SlimServer till iTunes.

Postad 26 november 2006 - 17:52

Calle
  • Calle
  • Lärjunge

• 477 inlägg
  • 0
Hmm jag kanske ställer en korkad fråga.. men jag vill alltså behålla min nuvarande miljö med Slimserver och FLAC, och helst slippa blanda in iTunes - jag har ändå inte förstått vad iTunes skulle tillföra? Men iPod är himla integrerat med iTunes och, som sagt, saknar FLAC-stöd... innebär det att jag ska satsa på

1- börja använda iTunes - också? Hur jobbigt blir det på en skala? Hur funkar det med alla mina FLAC-filer?
2- nåt annat än iPod - men Nanon är himla läcker.

Jag har för mig att jag såg nånstans nåt om att man kunde koda om till AAC från FLAC samtidigt som man syncade sin iPod...

Redigerat av Calle, 26 november 2006 - 17:53.

Postad 26 november 2006 - 17:56

kribban
  • kribban
  • Mästare

• 3 037 inlägg
  • 0
strunta i Ipoden och köp en Iaudio spelare istället :)

Postad 26 november 2006 - 18:34

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Hmm jag kanske ställer en korkad fråga.. men jag vill alltså behålla min nuvarande miljö med Slimserver och FLAC, och helst slippa blanda in iTunes - jag har ändå inte förstått vad iTunes skulle tillföra? Men iPod är himla integrerat med iTunes och, som sagt, saknar FLAC-stöd... innebär det att jag ska satsa på

1- börja använda iTunes - också? Hur jobbigt blir det på en skala? Hur funkar det med alla mina FLAC-filer?

Jag har för mig att jag såg nånstans nåt om att man kunde koda om till AAC från FLAC samtidigt som man syncade sin iPod...

<{POST_SNAPBACK}>

Hej !

Jag, frun och äldsta sonen har alla behov av "bärbar" musik, och för min och fruns del så innebär det iPod. Jag har valt att köra MP3-filer på min Slimserver, kodade enligt den standard som nämns på www.ubernet.org (EAC + Lame samt en hel del inställningar). Jag tycker att resultatet blir kanonbra, men jag är väl ingen direkt audiofil.
Samliga mina MP3:or ligger på samma ClarkConnect-server som jag kör Slimservern på. Musik-katalogen har jag mappat upp från den windows burk som jag kör iTunes på...därefter så har jag pekat ut denna mapp för iTunes som därefter har byggt upp sin databas. Jag utnyttjar inte kopplingen till iTunes i SlimServer, utan den lever sitt egna liv.

Det är absolut inget fel på iTunes som programvara, den fungerar bra i windows och perfekt med iPod:en. Jag har iofs aldrig köpt någon musik från iTunes, men jag "prenumererar" på en del Podcasts som iTunes tar hand om på ett bra sätt.

Jag har haft mer strul med MediaServer, som är en trist mjukvara som följer med Creatives MP3-spelare.

Har man behov av FLAC så är kanske inte iPod:en den rätta spelaren (om det nu inte finns något "fulhack" som grejar biffen), men detta är något jag har valt bort...än så länge.

mvh Manor

Postad 26 november 2006 - 18:56

Spiken
  • Spiken
  • Forumräv

• 543 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Har man behov av FLAC så är kanske inte iPod:en den rätta spelaren (om det nu inte finns något "fulhack" som grejar biffen), men detta är något jag har valt bort...än så länge.

mvh Manor

<{POST_SNAPBACK}>

Fulhack finns. Ex: Im listening to FLAC on my iPod

Postad 27 november 2006 - 13:49

Unregistered1e08abba
  • Unregistered1e08abba
  • Användare

• 139 inlägg
  • 0
Nån som vet vem som är distributör i sverige?

Jonas

Postad 28 november 2006 - 12:02

TCM
  • TCM
  • Forumräv

• 781 inlägg
  • 0

Nån som vet vem som är distributör i sverige?

Jonas

<{POST_SNAPBACK}>

http://www.slimdevic...ers.html#sweden

Postad 28 november 2006 - 21:46

Danne_85a
  • Danne_85a
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Så gott folk.. Beställde min Squeezebox igår kväll från dustins.. Och hämtade ut den idag eftermiddag på Ica :)
Efter ngntimmes krångel med att få igång nätverket så fungerar den nu klanderfritt..
Ska rensa hårdisken från mp3 varefter man får in flac..

En sak som roade mig väldigt stort var att en scysst mp3´a i 128k/s låter (betydligt) bättre än en billig cd-spelare som spelar orginal skivor (jämnförde med min spelare)... Helt otroligt ;)

En sak till som roade mig stort var att med detta köp är jag nästan klar med min stereo.
Började förra vintern med den, och nu, nästan ett år senare fattas bara ett par redigt feta högtalarkablar å ev. lite schyssta nätdosor å liknande :D Men det duger fint som är nu, dock så vill man ju inte förlora ljuvliga toner i ngn flaskhals ;)

Postad 28 november 2006 - 23:18

Case00
  • Case00
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Härligt... min ClarkConnect-burk har blivit hackad, via någon IP-adress som härstammar från Rumänien. Kan inte starta om eller komma in på något sätt och är alldeles för okunnig för att fixa med linux-rootkit eller vad det nu heter. Som tur var har jag backup:er på musiken. :)

Det enda som var öppet utåt var SSH och FTP... tydligen har intrånget skett via någon brute-force lösenords-testare och kommit in trots mitt synnerligen knepiga lösenord. Så nu är det bara att formatera och börja om från början ;)

FY F**N!!!!!

Ledsen att köra OT här... men CC har vi diskuterat tidigare och jag är så j**la förbannad!

/m

Postad 02 december 2006 - 10:41

Unregistereda8f82565
  • Unregistereda8f82565
  • Forumräv

• 660 inlägg
  • 0
Går det att via fjärrens sifferknappar välja en viss Internetradiokanal?

HS

ps
fantastisk apparat denna Squeezebox - funkar perfekt och har fin kvalitetskänsla.
Ljudet är toppen - har faktiskt lyft undan min Musical Fidelity-CD som jag köpte för ca 10 år sedan för 12000:-. Squeezeboxen verkar ge lika bra ljud.

Postad 02 december 2006 - 14:27

Manor
  • Manor
  • Beroende

• 1 225 inlägg
  • 0

Härligt... min ClarkConnect-burk har blivit hackad, via någon IP-adress som härstammar från Rumänien. Kan inte starta om eller komma in på något sätt och är alldeles för okunnig för att fixa med linux-rootkit eller vad det nu heter. Som tur var har jag backup:er på musiken.  :)

Det enda som var öppet utåt var SSH och FTP... tydligen har intrånget skett via någon brute-force lösenords-testare och kommit in trots mitt synnerligen knepiga lösenord. Så nu är det bara att formatera och börja om från början <_<

FY F**N!!!!!

Ledsen att köra OT här... men CC har vi diskuterat tidigare och jag är så j**la förbannad!

/m

<{POST_SNAPBACK}>

Hjälp...hur yttrade sig detta? Jag har ju också en ClarkConnect server som SlimServer värd. Var den kopplad via en router med brandvägg, eller var den lättare att komma åt än så? Min förhoppning var att man kunde känna sig ganska säker med CC.

mvh Manor

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.