* Officiell tråd - Pioneer G9
Pioneer Kuro PDP-LX5090H
(TV)
|
2
|
(106)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX5090
(TV)
|
1
|
(63)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090
(TV)
|
1
|
(7)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090H
(TV)
|
2
|
(10)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro PDP-LX6090D
(TV)
|
0
|
(0)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-500M
(TV)
|
2
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-600M
(TV)
|
1
|
(3)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-600A
(TV)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Pioneer Kuro KRP-500A
(TV)
|
9
|
(21)
|
Inga priser |
Postad 07 September 2009 - 11:00
Postad 07 September 2009 - 12:13
Postad 08 September 2009 - 15:08
Redigerat av belzebubb, 08 September 2009 - 15:09.
Postad 08 September 2009 - 15:45
Blir det varmt i rummet för er också efter att plasman har varit på ett tag? Nu sitter jag förvisso i ett litet rum men ändå. Ganska jobbigt emellanåt.
Japp, jag har en liten lägenhet på 24 kvm och plasman fungerar utmärkt som ett extra element. Min TV-bänk är väl ca 60 cm djup med TVn på väggen ovanför och när jag går förbi den så känner jag värmen mot sidan av kroppen. Så nog är den varm...
Postad 08 September 2009 - 19:22
Postad 08 September 2009 - 20:01
Japp, jag har en liten lägenhet på 24 kvm och plasman fungerar utmärkt som ett extra element. Min TV-bänk är väl ca 60 cm djup med TVn på väggen ovanför och när jag går förbi den så känner jag värmen mot sidan av kroppen. Så nog är den varm...
Jag behöver då inte gå förbi tvn för att känna att den ger ifrån sig mycket värme. Hela mitt lilla rum blir varmt.. Känns som att man har satt ett element på max.
Redigerat av belzebubb, 08 September 2009 - 20:02.
Postad 08 September 2009 - 20:07
Jaha, folkens då har man huggit tag på en KRP 500 då idag, haha. Fifaan va mycket kanel-knäckebröd å ljummet vatten jag kommer livnära mig på nu de nästkommande åren
Att man är student gör ju inte saken bättre. Men är man över 30 får man ju faktiskt göra sånna här köp ibland xD haha (gör allt för att verkligen övertyga mig själv just nu
Äh, jag är själv 20 år och arbetslös. Och jag köpte mig en Pionner LX5090H
Postad 21 September 2009 - 19:38
Postad 21 September 2009 - 20:48
jag har ett problem med min dator som är inkopplad via HDMI in i min Kuro 500A.
1. Om jag kör "normal-läget" i hdmi-inställningen får jag naturligtvis overscan och windows syns inte i kanterna
2. Jag slår över till PC-läget, och overscan försvinner direkt. Tyvärr försvinner även alla bildförbättringar också, så bilden och texten blir verkligen ful, suddig och svaga färger.
Jag vill alltså kombinera ingen overscan med optimal-läget och alla andra förbättringar så bilden blir lika bra som vanligt. Hur gör jag det? Nvidias kontrollpanel är ju så buggig så att klockorna stannar, när man ändrar overscan så kan man dels inte flytta i sid/höjd-led, dels så ändrar den även upplösning och blir bara fel.
Hur gör ni?
Postad 21 September 2009 - 22:32
Vad skickar du för insignal till tv:n idag?
Postad 22 September 2009 - 00:07
Vad skickar du för insignal till tv:n idag?
Jag skickar 1080p men i upplösningen 1360x780 om jag minns rätt. Det funkar perfekt i pc-läget under hdmi-inställningar, såtillvida att det inte blir någon overscan. Men det blir väldigt trist och suddig bild jämfört med att köra i normal-läget. I normal-läget blir det gudomlig bild. Jag vill kunna därför kunna köra normal-läget med alla bildförbättringar, fast utan overscan
Testa själv att av-aktivera pc-läget, det blir ju sjukt mycket bättre bild! Fast med overscan...
Tacksam för info om hur ni kör HTPC i kuron för bästa resultat!
Postad 22 September 2009 - 04:02
Letar efter ett bordsstativ till min 50" G8, de stativ som säljs nämner bara G9 och även i manualen nämns att G9 stativet är endast till 509/5090-modellerna. Vet ni om det är exakt samma mått på G8/G9 och går att köra med de "nya" stativen? Har en PDP-LX508D...
Hade en låne-TV av 7:e generationen hemma och stativet passade till den utan problem iaf! Det blev en lite större glipa mellan bord och TV men skruvarna passade i hålen.
Hur det är med G8 vet jag inte men nog borde den väl passa om G7 gör det. Se till att du får ett på öppet köp?
Postad 22 September 2009 - 09:44
Du ska köra med 1920x1080 upplösning från datorn, då kan du använda 'Video Mode' på TV'n tillsammans med bildläge pixel-för-pixel och få perfekt pixelmappning utan overscan och alla bildinställningar finns till förfogande.Jag skickar 1080p men i upplösningen 1360x780 om jag minns rätt. Det funkar perfekt i pc-läget under hdmi-inställningar, såtillvida att det inte blir någon overscan. Men det blir väldigt trist och suddig bild jämfört med att köra i normal-läget. I normal-läget blir det gudomlig bild. Jag vill kunna därför kunna köra normal-läget med alla bildförbättringar, fast utan overscan
Testa själv att av-aktivera pc-läget, det blir ju sjukt mycket bättre bild! Fast med overscan...
Tacksam för info om hur ni kör HTPC i kuron för bästa resultat!
Postad 22 September 2009 - 11:25
Jag köpte ett Pio TS 25B till vår 428XD och det passar även till 50" G8. Finns (fanns) både i svart och silver, är vridbart och mycket gediget (11kg)Letar efter ett bordsstativ till min 50" G8, de stativ som säljs nämner bara G9 och även i manualen nämns att G9 stativet är endast till 509/5090-modellerna. Vet ni om det är exakt samma mått på G8/G9 och går att köra med de "nya" stativen? Har en PDP-LX508D...
Redigerat av Sceptic, 22 September 2009 - 11:27.
Postad 23 September 2009 - 11:53
När når cellerna sin gräns då de inte längre blir mörkare? För de kommer väl knappast bli mörkare hela tiden tills bilden blir svart
För det jag menar med om det spelar någon roll är alltså att rent logiskt så borde ju de cellerna som är mörkare än de andra bara bli ännu mörkare och de ljusare lite mörkare om jag kör break-in bilderna. Eller är det alltså så att de som är mörkare inte blir mörkare, och att det då bara är en tidsfråga innan de ljusare cellerna blir lika mörka som de mörka. (Ursäkta om det blev lite rörigt)
Det är inget garantiärende iaf?
Tacksam för svar
Redigerat av SirThoms, 23 September 2009 - 12:11.
Postad 23 September 2009 - 12:22
Är det någon som kan hjälpa mig med en grej?
Jag har Pioneer 5090H och Comhems HD-box.
När jag startar TV då kommer det upp bild från analoga kanaler.
Hur kan jag komma direkt till Comhems kanaler??? Hur gör jag för att TV:n ska starta med digitala Comhem-kanaler?
Jag har ställt in Comhems HD-box med HDMI-kabel på "Input 4" och har den ingången för Comhem.
Resten är Playstation3 Input1, DVD recorder Input2, tom Input 3 och till slut Comhem Input 4.
Har Pioneer 5090H "HOTELL mode funktion" som t. ex Panasonic PX70/PX80 osv...???
Postad 23 September 2009 - 19:39
Du ska köra med 1920x1080 upplösning från datorn, då kan du använda 'Video Mode' på TV'n tillsammans med bildläge pixel-för-pixel och få perfekt pixelmappning utan overscan och alla bildinställningar finns till förfogande.
Det här tackar jag för! Ska testa detta snart. Dock en följdfråga, det lär bli sjukt liten text när man sitter i tv-soffan? Då ändrar ni DPI:n i windows antar jag?
Postad 23 September 2009 - 21:35
Ja, så får man göra. Det blir ju ganska litet. Browsers brukar även ha zoom-funktioner om man vill få det större.Det här tackar jag för! Ska testa detta snart. Dock en följdfråga, det lär bli sjukt liten text när man sitter i tv-soffan? Då ändrar ni DPI:n i windows antar jag?
Postad 24 September 2009 - 09:17
Du ska köra med 1920x1080 upplösning från datorn, då kan du använda 'Video Mode' på TV'n tillsammans med bildläge pixel-för-pixel och få perfekt pixelmappning utan overscan och alla bildinställningar finns till förfogande.
Det jag gör är att gå in i HDMI-inställningar och ändrar mellan pc och video. Med video får jag precis som du säger alla optimala inställningar, men EJ pixelmappat. Det blir overscan. Eftet det hittar jag inga andra inställningar som anger pixel-by-pixel. Behöver nog lite hjälp här!
Jag har den senaste generationen kuro, är det annorlunda då?
Postad 24 September 2009 - 12:28
Måste dock göra mig av med min 8: gen först.. , hmm
Postad 24 September 2009 - 15:02
Är du säker på att du inte kör med bildläge 'Helskärm' i stället för 'Pixel-för-Pixel' ? Stega mellan bildlägena med 'Screen Size' på fjärren.Det jag gör är att gå in i HDMI-inställningar och ändrar mellan pc och video. Med video får jag precis som du säger alla optimala inställningar, men EJ pixelmappat. Det blir overscan. Eftet det hittar jag inga andra inställningar som anger pixel-by-pixel. Behöver nog lite hjälp här!
Jag har den senaste generationen kuro, är det annorlunda då?
Bildläget 'Pixel-för-Pixel' finns bara när TV'n matas med en 1080 signal.
Postad 26 September 2009 - 15:50
Tänkte fråga om det spelar någon roll om man kör Break-In bilderna när man har fått en ojämn bild? Jag ser det väldigt tydligt så fort det blir ljusa bakgrundsbilder i filmer, vilket det blir väldigt ofta (himmelen, vita väggar osv).
När når cellerna sin gräns då de inte längre blir mörkare? För de kommer väl knappast bli mörkare hela tiden tills bilden blir svart.. Så om jag kör break-in bilderna i flera hundra timmar så borde cellerna ha jämnat ut sig till samma nyans eller?
För det jag menar med om det spelar någon roll är alltså att rent logiskt så borde ju de cellerna som är mörkare än de andra bara bli ännu mörkare och de ljusare lite mörkare om jag kör break-in bilderna. Eller är det alltså så att de som är mörkare inte blir mörkare, och att det då bara är en tidsfråga innan de ljusare cellerna blir lika mörka som de mörka. (Ursäkta om det blev lite rörigt)
Tacksam för svar
Ingen som kan hjälpa mig med ovanstående inlägg? =(
Postad 26 September 2009 - 16:24
Meen break-in-bilderna bör man köra de första 100-150 timmarna för att det ska slitas någorlunda lika mycket utöver hela skärmen. Sen ska ju fosforn "lägga sig" mer till en stabilare nivå.
Men låt säga att man ställer in bilden till bästa egen förmåga alt en ISF-kalibrering efter dessa 100-150 timmar. Så efter ... låt säga ett år, så kommer bilden ha förändrats. Så om du skulle göra en ISF-kalibrering då så skulle det finnas något att ändras på. Nu vet inte jag formeln/intervallet hur snabbt fosfor förändras så jag drog bara till med ett år.
Men det jag vill komma fram till iaf att detta måste ju innebära att trots efter dessa 100-150 timmar så sker en förändring i forforn, givetvis, och den "slits" då olika mycket.
Så det jag hävdar utav eget tänkande är att bilden är mer känslig för inkörning de första 100-150 timmarna MEN, den "slits" ändå konstant hela tiden, dock kanske bara en bråkdel mot vad den gör i början. Men det "slits"/förändras iaf.
Så, som jag ser det så har du inget att förlora på att köra break-in-bilderna och testa och hoppas på det bästa helt enkelt. Lycka till!
Redigerat av rustylefty, 26 September 2009 - 16:25.
Postad 26 September 2009 - 16:45
Well, jag har inte exakt koll på hur fosfor fungerar i praktiken till fullo
Meen break-in-bilderna bör man köra de första 100-150 timmarna för att det ska slitas någorlunda lika mycket utöver hela skärmen. Sen ska ju fosforn "lägga sig" mer till en stabilare nivå.
Men låt säga att man ställer in bilden till bästa egen förmåga alt en ISF-kalibrering efter dessa 100-150 timmar. Så efter ... låt säga ett år, så kommer bilden ha förändrats. Så om du skulle göra en ISF-kalibrering då så skulle det finnas något att ändras på. Nu vet inte jag formeln/intervallet hur snabbt fosfor förändras så jag drog bara till med ett år.
Men det jag vill komma fram till iaf att detta måste ju innebära att trots efter dessa 100-150 timmar så sker en förändring i forforn, givetvis, och den "slits" då olika mycket.
Så det jag hävdar utav eget tänkande är att bilden är mer känslig för inkörning de första 100-150 timmarna MEN, den "slits" ändå konstant hela tiden, dock kanske bara en bråkdel mot vad den gör i början. Men det "slits"/förändras iaf.
Så, som jag ser det så har du inget att förlora på att köra break-in-bilderna och testa och hoppas på det bästa helt enkelt. Lycka till!
Har aldrig kört "break-in" varken när jag hade en G8 eller min "nya" 5090. Har inte haft en skymt till ghosting.
Har då haft ganska höga värden redan från start.
Postad 26 September 2009 - 19:19
Ojämnheter i bilden mot ljusa bakgrunder. Det låter som en solkar "dirty screen", tycker jag. Sök på det i tråden så hittar du mer info.Tänkte fråga om det spelar någon roll om man kör Break-In bilderna när man har fått en ojämn bild? Jag ser det väldigt tydligt så fort det blir ljusa bakgrundsbilder i filmer, vilket det blir väldigt ofta (himmelen, vita väggar osv).
När når cellerna sin gräns då de inte längre blir mörkare? För de kommer väl knappast bli mörkare hela tiden tills bilden blir svart.. Så om jag kör break-in bilderna i flera hundra timmar så borde cellerna ha jämnat ut sig till samma nyans eller?
Tacksam för svar
Break-in är inte nödvändigt, men det kan ju vara bra om man snabbt vill kunna kalibrera sin skärm!Har aldrig kört "break-in" varken när jag hade en G8 eller min "nya" 5090. Har inte haft en skymt till ghosting.
Har då haft ganska höga värden redan från start.
Redigerat av KREIGER, 26 September 2009 - 19:20.
Postad 27 September 2009 - 09:21
Postad 27 September 2009 - 10:32
Har inte upplevt detta när källan är påslagen och bilden blir "svart".
Antar att detta inte är något att oroa sig för men ni med 5090 kan väl kolla och återkomma.
Postad 28 September 2009 - 08:55
Postad 28 September 2009 - 09:30
Nja, det beror på vad man anger som mål. Om det är minskad risk för ghosting/inbränning så håller jag med dig, något sådant samband har aldrig visats. Då är det bättre att, direkt man fått TVn, köra en vända med en kalibreringsdisk, t ex DVE, och justera in en bra grundinställning.Jag sket i break-in helt och hållet. Det vara bara att köra fullbild och titta på film. Break-in dvd är rena ormoljan..
Om målet anges att vara att maximera förutsättningarna för en köpt kalibrering (eller en man gör själv) så är det bara postivit att angingen göra enligt ovan under en längre tid innan eller att köra en break-in för att på så sett se till att cellerna nått jämvikt.
Postad 28 September 2009 - 09:59
Har upptäckt en sak på min 5090H. När den står i läge utan källa, t ex HDMI 1 och sat-boxen är avstängd, så blinkar vissa, inte många pixlar, till i vitt, mestadels uppe i högra hörnet. . Vet ej om det är samma eller olika pixlar som blinkar.
Antar att detta inte är något att oroa sig för men ni med 5090 kan väl kolla och återkomma.
Har samma problem. Min 5090H har varit in tre vändor på reparation för detta. De kan aldrig se problemet så jag får alltid tillbaka den utan att något speciellt är gjort.
Har läst lite grann på avforums.com (England) och där finns folk med vad vi tror är samma problem. De har fått det åtgärdat i vissa fall på något sätt.
Svenska Pioneer säger att dom har kontakt med Pioneer i övriga Europa och har aldrig hört om detta problem och aldrig åtgärdat något liknande.
Som ni förstår ger jag inte speciellt mycket för Pioneers PDP+ garanti i det här fallet eftersom man inte kan gå mot affären man köpt apparaten på och kräva ett helt nytt exemplar. Utan allt ska gå via PDP+ och då hamnar man i Pioneers support vilka säger de inte kan se problemet och inte gör nånting. I det här fallet hade det varit bättre med en "vanlig" garanti där man helt enkelt kräver och får en ny apparat igenom butiken (som sedan får kräva kompensation av tillverkaren.
PDP+ i Sverige verkar innebära att man aldrig kan få en ny apparat hur många gånger den än är in på reparation.
Postad 28 September 2009 - 20:55
Postad 28 September 2009 - 21:02
Har upptäckt en sak på min 5090H. När den står i läge utan källa, t ex HDMI 1 och sat-boxen är avstängd, så blinkar vissa, inte många pixlar, till i vitt, mestadels uppe i högra hörnet. . Vet ej om det är samma eller olika pixlar som blinkar.
Skulle tro att det har med "handskakningen" att göra. Orolig skulle jag bli om de blixtrande pixlarna var på samma ställe oavsett bildkälla.
Postad 28 September 2009 - 21:22
Nja, det beror på vad man anger som mål. Om det är minskad risk för ghosting/inbränning så håller jag med dig, något sådant samband har aldrig visats. Då är det bättre att, direkt man fått TVn, köra en vända med en kalibreringsdisk, t ex DVE, och justera in en bra grundinställning.
Om målet anges att vara att maximera förutsättningarna för en köpt kalibrering (eller en man gör själv) så är det bara postivit att angingen göra enligt ovan under en längre tid innan eller att köra en break-in för att på så sett se till att cellerna nått jämvikt.
Jag har tack och lov inte sett tendenser till inbränning. Redan innan jag köpte plasma så visste jag att CRT-tekniken innebar vissa risker som nu verkar vara reducerade med plasma. Eller åtminstone på Pioneer.
Dessutom är jag lite motståndare till all möjlig inkörning när det gäller elektronik. Fast det motståndet överrumplades av min rädsla för ghosting. Så fullbild körde jag i ett antal timmar. Efter ett tag glömde jag bort hur många filmer som behövdes för att uppnå en optimal "inbränning". Men det gör inget. Tittar jag på plasman utan signal så att säga så ser svärtan helt jämn ut.
Jag "oroar" mig för andra saker. Men det är mer tekniska frågor som vad filtret gör för nytta på kvällen med mörkläggning. Samt om något skulle försämras om jag på något sätt fick bort fegfiltret. Filtret som reducerar reflexer alltså..
Jag är abnormt nyfiken på om svärtan skulle se ljusare ut om man lyckades gnugga bort en del av filtret.
Hur som helst, fortfarande känns det lite julafton varje gång jag ser en film på min Kuro..
Postad 29 September 2009 - 18:45
Jag köpte ett Pio TS 25B till vår 428XD och det passar även till 50" G8. Finns (fanns) både i svart och silver, är vridbart och mycket gediget (11kg)
Följer inte med stativ till 428XD så jag köpte från början ett enklare G9 Pio-stativ (G8 slut) som Lars Bengtsson´s sa skulle passa - vilket det naturligtvis inte gjorde
Tack för svaret. Det nya G9-stativet passar inte 4xx-serien men tror du att det är möjligt att den passar 5xx? Hur svårt ska det vara att få tag på ett stativ till min tv haha herregud...
Postad 01 October 2009 - 18:34
Hursomhelst så vill jag veta om det är flyt i bilden vid panoreringar? Jag har en panasonic plasma nu och den hackar så illa, avskyr det verkligen.
Färdjup och svärta allt det vet jag ju att Kuron levererar men hur är det med judder eller vad man nu säger när enkamera sveper över ett landskap t.ex?
Zeke
Postad 01 October 2009 - 18:46
tack för snabbt svar,låter bra, för min Panasonic är under all kritik. Har sparat på massor med film för jag inte haft tv som ger rättvisa. tex The dark knight, the wrestler, osv, kan bli en trevlig höst dåInga problem alls, flyter på otroligt bra
Fint flyt på G9:an alltså
Postad 01 October 2009 - 18:49
Postad 01 October 2009 - 19:02
Ja, och kul att du nämner det för Dark Knight är min referensfilm på BD, sjukt bra ljud och bild
Sweet Det låter kalas! Jag har bara kollat 5 min in i filmen ett par gånger, har varit sugen men samtidigt inte velat förstöra allt med sunkig svärta och hackig bild.
Postad 01 October 2009 - 20:24
För mig är det enkelt eftersom jag vet att de flesta filmer hackar. Jag accepterar det. Dessutom är hack något man ser bäst perifert(vid sidan av). Gamla datormonitorer måste jag ha på över åttio hertz för att inte se flimmer. Inga problem när jag tittar rakt på. Tittar jag vi sidan av monitorn så ser jag lätt flimmer. 60Hz är gränsen för mig även om jag tittar rakt fram på en gammal datormonitor.
Så bli inte jättebesviken ifall det flimrar och har sig när du får hem teven.
Postad 01 October 2009 - 20:56
Det är inte omöjligt att du kommer se judder på alla apparater. Din preferens för en mjuk bild kanske ligger i hur tevens bildförbättringar sköter sig. Du kanske rent av är ute efter den så kallade "dokusåpa"-effekten?
För mig är det enkelt eftersom jag vet att de flesta filmer hackar. Jag accepterar det. Dessutom är hack något man ser bäst perifert(vid sidan av). Gamla datormonitorer måste jag ha på över åttio hertz för att inte se flimmer. Inga problem när jag tittar rakt på. Tittar jag vi sidan av monitorn så ser jag lätt flimmer. 60Hz är gränsen för mig även om jag tittar rakt fram på en gammal datormonitor.
Så bli inte jättebesviken ifall det flimrar och har sig när du får hem teven.
Nä jag kan bara referera till den tv jag har nu och där blir bilden i princip suddig vid en panorering.
För att visa på vad jag menar så photoshoppade jag en bild, ungefär så här ser det ut på min Panasonic om det är en svepande kamerarörelse. Den hackar sig fram.
judder.jpg 150.49K
0 Antal nerladdningar
Postad 02 October 2009 - 05:02
Postad 02 October 2009 - 05:52
Sådär ser väl alla displayer ut som visar 24fp på ett korrektsätt? Åtminstone så gör min Kuro G9 det.
Mmm. Jag upplever också detta. Förhoppningvis finns det en dokusåpaknapp han kan slå på. Själv gillar jag inte bildförbättrare alls. I hans fall kommer han nog göra det.
Postad 13 October 2009 - 15:19
Postad 13 October 2009 - 16:40
komplett.se ?Finns det någon butik i Göteborg där man kan bli "demad" en 5090H eller är de helt slut?
Postad 15 October 2009 - 15:29
Postad 15 October 2009 - 19:47
Det tror jag faktiskt inte, eller tja...nä. De kan ju egentligen inte veta vad fästet i övrigt har varit utsatt för, eller hur? Man kan ju faktiskt "råka" orsaka en sådan olycka själv också. På tal om det kom jag ju på att jag har ett original-fäste ståendes nytt i kartong, som jag inte bemödat mig med att sätta upp ännu. Kanske skulle ta och göra det snartOm man köper Pioneers svindyra orginalväggfäste, har man då försäkring emot ifall fästet skulle ge vika och plasman åker ner i golvet?
Postad 15 October 2009 - 20:35
/Tack på förhand Anders
Postad 15 October 2009 - 20:53
oturHejsan, har haft min 5090 i snart ett år och har varit mycket nöjd tills ikväll när jag hittade en "död" röd pixel på skärmen. Hur kan en en så dyr tv ha sådan problem och hur står sig Pioneer till sånt? Finns det något som jag kan göra så att den går bort?
/Tack på förhand Anders
testa det här ingen aning om det funkar men,
http://www.jscreenfix.com/
Postad 15 October 2009 - 21:53
Bara för att en tv är dyr och har mycket bra kvalitè i överlag så finns det ju såklart ingen 100% garanti mot att det inte kan uppkomma problem.Hejsan, har haft min 5090 i snart ett år och har varit mycket nöjd tills ikväll när jag hittade en "död" röd pixel på skärmen. Hur kan en en så dyr tv ha sådan problem och hur står sig Pioneer till sånt? Finns det något som jag kan göra så att den går bort?
/Tack på förhand Anders
Pioneer har ingen pixelgaranti vad jag vet.
Är nog sant som du säger. Dock läste jag i en annan tråd att hans plasma hade gått sönder bara genom att vara upphängd på väggen med ett icke orginalfäste. Att någonting hade spruckit eller var det var. Och den skadan tog inte tillverkaren på sig pga att han inte körde orginalväggfäste.Det tror jag faktiskt inte, eller tja...nä. De kan ju egentligen inte veta vad fästet i övrigt har varit utsatt för, eller hur? Man kan ju faktiskt "råka" orsaka en sådan olycka själv också. På tal om det kom jag ju på att jag har ett original-fäste ståendes nytt i kartong, som jag inte bemödat mig med att sätta upp ännu. Kanske skulle ta och göra det snart
En sådan här typ av skada borde väl rimligvis gå under reklamation om man kör orginalfäste? För det är ju samma sak som att tvn går sönder.
Måste vara extremt ovanligt att någonting sånt händer iofs men.
Redigerat av belzebubb, 15 October 2009 - 21:56.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
2
Marksänd digitaltv
3 bilder
1291 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?