Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6.744564 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 13 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 13 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 15 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 15 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 16 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 17 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 17 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 17 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 17 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 17 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 17 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 17 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 17 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 17 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 17 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 17 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 17 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 17 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 18 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 18 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 18 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 18 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 18 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 18 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 18 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 18 år sedan

Postad 13 June 2008 - 14:29

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Mer info finns i Öga mot öga-tråden

Efter ett par dagar med nya mjukvaran !

Vad var det som skulle förbättras i nästa mjukvara ?
...
HDMI verkar vara en svår nöt att knäcka vad gäller denna boxen!
När jag träffade comhem, hade de ingen aning om att HDMI krånglade för många. Man hade helt enkelt inte
alla den utrustning som många hembioentusiaster har hemma. Man hade bara testat genom en flerkanalsförstärkare
och där fungerade HDMI växlningen. Jag visade dem hur det såg ut när det inte fungerade och man lovade att
göra något åt det i framtida uppdateringar. Nu visar det sig att problemet förvärrats för vissa genom denna mjukvara
och det tyder på att man varit inne och försökt ändra på något. Man hade själv misstanken att det kunde ha
något med HDCP att göra. Det finns ett "protokoll" för HDMI och som satts som en standard. Förmodligen följer
inte Humax -boxen detta protokoll och fungerar således inte med de flesta HDMI -växlare.

Genom att läsa i olika trådar på "minhembio" kan jag konstatera att man inte nådde fram denna gången heller.
Så det är bara att hoppas att man jobbar vidare och finner en mjukvara som kan tillfredställa de flesta
även om den inte kommer att bli så perfekt som kunderna hoppats. Hoppet kunderna istället får inrikta sig
på, är att nästa modell blir bättre och att man lärt sig av misstagen från denna boxen.
...
EricS

Postad 13 June 2008 - 15:00

wanderine
  • wanderine
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Bara hos mig som Comhem har lagt av totalt? Boxen hittar inga kanaler, Comhems telefonnummer funkar inte, och inte hemsidan heller...

Postad 13 June 2008 - 15:02

Unregisteredfe239b4c
  • Unregisteredfe239b4c
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Har samma problem wanderine :)

/daniel

Postad 13 June 2008 - 15:05

Unregistered730fbd91
  • Unregistered730fbd91
  • Amatör

• 79 inlägg
  • 0

Mer info finns i Öga mot öga-tråden

Samma här.
http://www.comhem.se fungerar inte heller och grannen som har Internet via Com Hem saknar Internet.

Postad 13 June 2008 - 15:06

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Mitt internet fungerar, men inte tv, och telefoni..

Postad 13 June 2008 - 15:08

Phindus
  • Phindus
  • Mästare

• 2854 inlägg
  • 0
Trodde bara det var min box som lagt av. Jag som höll på att spela in!!

Mitt internet fungerar, men inte tv, och telefoni..

Mitt internet fungerar, med tanke på att jag kan vnc:a in till hemdatorn, men TVn är död.

Nu funkar det igen.

Redigerat av Phindus, 13 June 2008 - 15:09.

Postad 13 June 2008 - 15:21

Dixxon
  • Dixxon
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Någon som tycker att bilden från själva fotbollsmatcherna på 4:an är dålig? Jag har vita "halos" runt spelarna som jag inte brukar ha när jag ser matcher på t ex 3:an eller Canal +. Bilderna från studion är bra så jag antar att det är själva utsändningen från Österrike/Schweiz som är dålig. Sedan kan jag tillägga att jag fått mycket bättre bild via SCART efter uppgradering av Firmware till senaste men min HDMI -> DVI är inte förbättrad.

Håller med dig närbilder på ansikte med mera ser BRA ut men när man ser matcherna ser det inget vidare ut :) några fler som känner att dem har samma problem? :)

Postad 13 June 2008 - 15:23

wanderine
  • wanderine
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0

Håller med dig närbilder på ansikte med mera ser BRA ut men när man ser matcherna ser det inget vidare ut :) några fler som känner att dem har samma problem? :)

Jag har samma problem

Postad 13 June 2008 - 15:33

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
"www.comhem.se"

"Portalen stängd för underhåll"

Lägger dom upp den nya PVR'en månne? :)

Postad 13 June 2008 - 15:43

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Har "all inclusive" med comhem o allt var nere en ca halvtimme men det är tillbaka igen.

Postad 13 June 2008 - 15:49

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Jo samma här, förutom internet, men man kan ju alltid hoppas att dom överraskar med något :)

Postad 13 June 2008 - 16:03

Parabol
  • Parabol
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Hörde på radio att det var något elfel hos Comhem

TV ska fungera nu, bredband och telefoni kan vara nere någonstans fortfarande.

Postad 13 June 2008 - 19:40

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Nån mer som tycker CB har ökat lite med nya FW? Ringarna i Viasats Sport HD:s testbild är lite skarpare än i ver 15 tror jag bestämt.

Postad 13 June 2008 - 20:26

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Nån mer som tycker CB har ökat lite med nya FW? Ringarna i Viasats Sport HD:s testbild är lite skarpare än i ver 15 tror jag bestämt.

jag funderade på det med, Att CB framträder mer kan de inte bero på att bilden är mer skarp tex? framträder mer nu en vad det gjorde på fw15

Postad 13 June 2008 - 21:01

Unregisteredeaefbf2e
  • Unregisteredeaefbf2e
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0
Vilka ###### dårar de verkar vara på comhem/humax...nu funkar det ju för fan inte att använda min yamaha v2700 som bildväxel, läste om att folk hade problem med detta ..men men, man vill ju alltid hoppas att de någon gång ska få till en mjukvara som funkar...blir ett argt samtal till comhem imorrn ang denna pissbox...

Postad 13 June 2008 - 23:04

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Ser även i Nat Geo HD tendenser detsamma vilket ej konstaterat i FW15. Krypningar tillbaka på SD och plana ytor, främst med kulörer typ ljusbrun/beige.

Postad 13 June 2008 - 23:40

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Mjja?! Skrev redan första dagen att CB i grönt/blått/svart upplevdes (t ex då olika havsvattenfärger visades på Discovery HD). Har dock inte upplevet det igen - men... :)

Postad 14 June 2008 - 00:01

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

Ser även i Nat Geo HD tendenser detsamma vilket ej konstaterat i FW15. Krypningar tillbaka på SD och plana ytor, främst med kulörer typ ljusbrun/beige.

Nej, CB är på samma nivå på Axess TV's slinga eller tom mindre än förut (1.00.15).
Den har absolut inte ökat i alla fall.

Postad 14 June 2008 - 09:41

johan964
  • johan964
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Liten uppdatering från mina problem efter uppdateringen. Jag har i alla fall kopplat in en scartsladd och jämfört. Problemen finns tydligt även via scart, om än i lite mindre omfattning. Det är precis som om störningarna eller hacken/hoppen i bilden blir mindre genomslagskraftiga på scart. De syns mer som blixtsnabba tillfällen då bilden blir helt vit via scart, och genom HDMI blir det mer påtagliga vågräta streck/interlace:at eller så... De vita glittriga linjerna är kvar oavsett om jag kör genom HDMI eller scart. Har testat att byta runt lite på ingångarna på TVn också, och samma problem. Får avvakta tills det kommer en tekniker från Comhem; ska bli kul att se vad dom gör åt det här!

Tills vidare får jag titta på EM via scart på min "HD-box". Och det är en svår fråga om det är bättre än den vanliga analoga signalen, men jag tror att det väger över till boxen o scart! :)

Go Sverige.
/
J

Postad 14 June 2008 - 10:23

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Liten uppdatering från mina problem efter uppdateringen. Jag har i alla fall kopplat in en scartsladd och jämfört. Problemen finns tydligt även via scart, om än i lite mindre omfattning. Det är precis som om störningarna eller hacken/hoppen i bilden blir mindre genomslagskraftiga på scart. De syns mer som blixtsnabba tillfällen då bilden blir helt vit via scart, och genom HDMI blir det mer påtagliga vågräta streck/interlace:at eller så... De vita glittriga linjerna är kvar oavsett om jag kör genom HDMI eller scart. Har testat att byta runt lite på ingångarna på TVn också, och samma problem. Får avvakta tills det kommer en tekniker från Comhem; ska bli kul att se vad dom gör åt det här!

Tills vidare får jag titta på EM via scart på min "HD-box". Och det är en svår fråga om det är bättre än den vanliga analoga signalen, men jag tror att det väger över till boxen o scart! ;)

Go Sverige.
/
J

(får se vad de gör åt det här) Ja det vet alla redan teknikern kommer och han säger jag tar med mig denna box nu och du får en ny inom en vecka vilket inte gör nån bättring alls

Redigerat av Duckface21, 14 June 2008 - 13:44.

Postad 14 June 2008 - 13:43

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Förutom tidigare nämnda ansiktsglitterbug över HDMI och komponent( som kanske fanns tidigare också och ev inte syns på långt håll ) har jag en till:

Det är samma problem med hack i statisk grafik som tidigare över 1080i, men det är i mindre omfattning, d v s om det tidigare syntes på t ex 50% av all grafik kanske man kommit ner till 10%. Det kan vara t ex målsiffor i en fotbollsmatch, siffror och diagram på CNBC o s v. Hacken/taggigheterna i dessa är också mindre störande, men som sagt, i viss omfattning finns buggen kvar.

Ge oss 576i över HDMI!!

Redigerat av ruhe, 14 June 2008 - 13:44.

Postad 14 June 2008 - 18:31

Luinmir
  • Luinmir
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Allt är fint i bildväg dok får jag ibland ljudhackande i bland, går fixa genom att byta kanal och sedan tebax.

Postad 14 June 2008 - 18:58

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Ja bilden är i alla fall bättre än Sveriges spel, vilket i o för sig inte säger något ;)

Postad 15 June 2008 - 10:46

Tomgot
  • Tomgot
  • Lärjunge

• 463 inlägg
  • 0
Jag sällar mig till dom som har hackande ljud, mycket irriterande.

Postad 15 June 2008 - 14:41

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Har varit på resande fot nån vecka och kom hem igår. Drog hem senaste fw för humaxen och nu är det bara blåskärm hela tiden.. kör med onkyo 705...sjuuuuuukt irriterad och förbannad....(&#%&"#€%&#/#/

Nån mer som har samma problem?

/M

Postad 15 June 2008 - 17:45

Unregisteredeaefbf2e
  • Unregisteredeaefbf2e
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Har varit på resande fot nån vecka och kom hem igår. Drog hem senaste fw för humaxen och nu är det bara blåskärm hela tiden.. kör med onkyo 705...sjuuuuuukt irriterad och förbannad....(&#%&"#€%&#/#/

Nån mer som har samma problem?

/M

Japp har samma problem med min yamaha v2700, det jag däremot har märkt är att om man stänger av den och sedan sätter på den (v2700), så får jag bild ca en halvsek innan det blir blått, om jag då snabbt som fan byter kanal på dekodern så stannar bilden kvar :P

Postad 15 June 2008 - 18:57

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
haha, ska testa detta så snart jag kan. Precis sådana saker man hoppas nån kommer på ibland, även om det fortfarande är bökigt.
Kanske nåt för Comhem att lägga till som "workaround" på sin kundservicesida. :P

Postad 15 June 2008 - 19:43

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

Japp har samma problem med min yamaha v2700, det jag däremot har märkt är att om man stänger av den och sedan sätter på den (v2700), så får jag bild ca en halvsek innan det blir blått, om jag då snabbt som fan byter kanal på dekodern så stannar bilden kvar B)

Alltså hur f*n kan man kalla nåt sånt här för en uppdatering? Jag pallade inte ta tag i bitarna idag och börja ringa och ha mig för det har jag gjort förut, blir lika irriterad varje gång på deras sega support. Imorrn är en annan dag får väl börja rodda i det då... :P

Postad 15 June 2008 - 20:05

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
Fattar fortfarande inte vad problemet är det är väll bara att dra hdmi direkt till tv och toslink till recivern och har man bara en hdmi så skaffar man en manuell switch o delar HDMI så och det står klart o tydligt att updateringen inte rättar på på switchningen på:

http://www.comhem.se...s_080605_2.html

Återstående punkter:
HDMI-switchning. Vissa hemmabioförstärkare kan inte växla HDMI-signalen från boxen. Den tillfälliga lösningen då detta inträffar är tyvärr att koppla förbi hemmabioförstärkaren. Arbete pågår för att kunna förbättra detta i en framtida mjukvara.

Detta va ingen updatering för nått annat en bättre bild kvalitet de ville släppa updateringen så fort som möjligt det faktum att några har problem med hdmi switching är inte prio 1 det som är prio 1 är bild och ljud ska va hygglig o funka, sen de som har problem med switchningen får vänta tills de mest viktiga funkar...

/Ankan

Redigerat av Duckface21, 15 June 2008 - 20:08.

Postad 15 June 2008 - 20:17

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Japp har samma problem med min yamaha v2700, det jag däremot har märkt är att om man stänger av den och sedan sätter på den (v2700), så får jag bild ca en halvsek innan det blir blått, om jag då snabbt som fan byter kanal på dekodern så stannar bilden kvar B)

Har samma problem med min Marantz SR6001. Det brukar lösa sig efter att jag har stängt av recievern några gånger.

Alltså hur f*n kan man kalla nåt sånt här för en uppdatering? Jag pallade inte ta tag i bitarna idag och börja ringa och ha mig för det har jag gjort förut, blir lika irriterad varje gång på deras sega support. Imorrn är en annan dag får väl börja rodda i det då... :P

Satt 35 minuter i kö igår. När jag kom fram så hade tekniska supporten stängt. Hur behandlar Com Hem de om har IP-telefoni genom den?

Postad 15 June 2008 - 20:20

Unregisteredeaefbf2e
  • Unregisteredeaefbf2e
  • Användare

• 137 inlägg
  • 0

Fattar fortfarande inte vad problemet är det är väll bara att dra hdmi direkt till tv och toslink till recivern och har man bara en hdmi så skaffar man en manuell switch o delar HDMI så och det står klart o tydligt att updateringen inte rättar på på switchningen på:

Återstående punkter:
HDMI-switchning. Vissa hemmabioförstärkare kan inte växla HDMI-signalen från boxen. Den tillfälliga lösningen då detta inträffar är tyvärr att koppla förbi hemmabioförstärkaren. Arbete pågår för att kunna förbättra detta i en framtida mjukvara.

Detta va ingen updatering för nått annat en bättre bild kvalitet de ville släppa updateringen så fort som möjligt det faktum att några har problem med hdmi switching är inte prio 1 det som är prio 1 är bild och ljud ska va hygglig o funka, sen de som har problem med switchningen får vänta tills de mest viktiga funkar...

/Ankan

Problemet är ju att "HDMI switchningen" blivit SÄMRE!, det funkade ju bra innan...

Postad 15 June 2008 - 20:20

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

Återstående punkter:

/Ankan

Skönt att du fortsätter att leverera positiva tankar men menar du att vi ska vara nöjda med blåskärm eller menar du att vi ska vara nöjda med två kablar istället för en som lösning på problemet?

Redigerat av Nerd, 15 June 2008 - 20:36.

Postad 15 June 2008 - 20:22

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Skön att du fortsätter att leverera positiva tankar men menar du att vi ska vara nöjda med blåskärm eller menar du att vi ska vara nöjda med två kablar istället för en som lösning på problemet?

säger inte man ska va nöjd med blå skärm men jag har enu inte sett de felen har du dragit hdmi kabeln direkt till tv

Postad 15 June 2008 - 20:24

Unregisteredf81605d6
  • Unregisteredf81605d6
  • Användare

• 104 inlägg
  • 0
Har också problemet med blåskärm efter nån sekund. Som en annan redan påpekat har även jag kunnat åtgärda bluescreen innan genom att starta om förstärkaren samt sett till att den startats innan Humaxen. Detta hjälpte dock inte mig denna gången.

För mig löser sig problemet genom att bryta strömmen med strömbrytaren på baksidan å sätta på den igen. Dock sjukt irriterande eftersom jag tyckte det funkade bra som det var! Nån som vet om man kan plocka väck den senaste uppdateringen?!

Postad 15 June 2008 - 20:34

Unregistered7ae15c99
  • Unregistered7ae15c99
  • Lärjunge

• 316 inlägg
  • 0
Jag håller med dig Mav.

Flera har hört av sig i forumet och är förbannade för att HDMI-switchningen inte fungerar längre. CH nämnde inte ett ord om detta.

Wasgo :P

Postad 15 June 2008 - 20:45

Nerd
  • Nerd
  • Forumräv

• 551 inlägg
  • 0

säger inte man ska va nöjd med blå skärm men jag har enu inte sett de felen har du dragit hdmi kabeln direkt till tv

Att bypassa recievern och istället förse boxen med ytterligare en kabel är kanke en lösning för ComHem, men inte för mig.

Postad 15 June 2008 - 21:04

BaldoClair
  • BaldoClair
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
riktigt pissföretag humax.. har försökt hjälpa en polare (Denon 3808) men det blev komponentsladdarna i stället
upplever som nåra andra oxå att boxen blivit slööööö, den var inte snabb innan men nu e den extremt slö

pratade med "supporten" på comhem igår om dom inte kunde tänka sig att satsa på en fungerande hdbox.. -öhh den funkar väl jättebra?!?, sen kunde man väl få rabatt hos comhem om man binder hd-abbonnemang, inte samma pris som jag kan köpa den för nånannanstans.. fick inget svar på det

väntar själv på en fungerande hdbox eftersom jag tyvärr bara har comhem att välja på

såg förresten en hel del hack i bilden bara under en timmes tid

Redigerat av BaldoClair, 15 June 2008 - 21:07.

Postad 15 June 2008 - 21:05

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Tror inte så många är speciellt sugna på att lägga ännu mer pengar på denna box. Switchar och kablar kostar ju också en del, även om man inte väljer en dyr variant.
Problemet, ankan, är ju fortfarande att detta problemet med switchningen INTRODUSERADES med FW17, det funkade bra med FW15. En del hade problem tidigare också.

Jag vet att felet kom i fw17 jag har en reciver med hdmi switch men använder det aldrig, recivern är till för ljud otroligt störande om man drar bild genom recivern om man vill lyssna på CD och ha bild från boxen samtidigt. betydligt lättare direkt till tv. Det jag inte förstår att alla klagar här, klaga till CH och få bättring på det. det som CH prioriterar nu är bildkvaliteten.

Redigerat av Duckface21, 15 June 2008 - 21:14.

Postad 15 June 2008 - 22:32

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Humaxen är faktist den bästa TV-box med klocka jag någonsin haft, faktist. Klockan funkar helt perfekt.

Någon som sett Harlin här på tråden?

Någon som fått något besked från kundtjänst ang möjlighet ladda FW15 igen ?

Postad 15 June 2008 - 22:37

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Klockan är utmärkt, men ganska ofta skulle jag vilja slippa se den. Ge mig en dimmerfunktion pronto! Till att börja med kan "Standby" tas bort från displayen.

Postad 16 June 2008 - 01:43

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0
Är supernöjd med nya fw17!! (inte ironisk).

Tittade på matchen mellan Turkiet-Tjeckien, och kunde konstatera en bildkvalitet som närmade sig HD-kvalitet!!

Påminner om att jag äger en Blu-ray spelare med ett antal Blu-ray filmer därtill, så jag tror mig veta vad HD kan erbjuda i bildkvalitet. (Panna PV-60 som bildvisare).

Postad 16 June 2008 - 01:58

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Är supernöjd med nya fw17!! (inte ironisk).

Tittade på matchen mellan Turkiet-Tjeckien, och kunde konstatera en bildkvalitet som närmade sig HD-kvalitet!!

Påminner om att jag äger en Blu-ray spelare med ett antal Blu-ray filmer därtill, så jag tror mig veta vad HD kan erbjuda i bildkvalitet. (Panna PV-60 som bildvisare).

Har du några antydningar till blockbildningar på SVTHD programtablå, den nya roströda bakgrunden ?

Har du National Geographic HD, i så fall ser du skiftningar i toningar mot himlen ( vitt tonat mot blått tex ? )

Redigerat av Latman, 16 June 2008 - 02:00.

Postad 16 June 2008 - 08:49

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
det som är väldigt konstigt i den här tråden är att bara för att man tycker att fw17 funkar bra så blir man klassad som om man skulle va helt bakom flötet.

Boxen har många fel även efter fw17 men man måste ändå få säga att man tycker att senaste FW är i rätt riktning och att den gav bättre bild inte 100% bättring men tillräckligt för man ska klara sig tills nästa FW
man ska självklart även i fortsättnigen klaga på felen till CH

har liksom aldrig antytt att jag är helt nöjd !!!!!!

många här har liksom en förmåga att hoppa på en för att man säger att en box blivit bättre man ska heltiden säga att boxen funkar dåligt nått annat godtas inte här vist många är missnöjda och känner sig lurade av CH men det ska inte gå ut över övriga i tråden låt den frustrationen gå ut över CH.............................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Redigerat av Duckface21, 16 June 2008 - 08:51.

Postad 16 June 2008 - 09:25

Audio Code 3
  • Audio Code 3
  • Über-Guru

• 12561 inlägg
  • 0
En monster hd mottagare?

Jag blir nästan mörkrädd av att läsa några sidor här... :P

Postad 16 June 2008 - 12:04

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Denoudsten:
Har du några antydningar till blockbildningar på SVTHD programtablå, den nya roströda bakgrunden ?
Har du National Geographic HD, i så fall ser du skiftningar i toningar mot himlen ( vitt tonat mot blått tex ? )

Jag har också en PV60

Postad 16 June 2008 - 12:48

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Denoudsten:

Jag har också en PV60

Återkommer med svar inom någon dag eller två.

Postad 16 June 2008 - 13:40

Maltman
  • Maltman
  • Amatör

• 80 inlägg
  • 0
Funderade på om man skulle välja National Geo HD som en extra kanal.
Hur är bildkvaliteten på det hela stora? Som en bra SD eller höjer den sig till HD?
Vad tycker ni som har den? :(

Postad 16 June 2008 - 14:11

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
gratulerar vi får troligen en till humax hd box :(

http://www.prylporta...105900-027.html

http://www.component...?showtopic=7414

gammal nyhet men endå tråkig

Redigerat av Duckface21, 16 June 2008 - 14:15.

Postad 16 June 2008 - 14:21

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Personligen har jag inget som helst behov av inspelningsmöjlighet. Ser hellre en liten och snygg box som är helt tyst (och bra). Hoppas att arbetet med den nuvarande inte upphör bara för att det kommer en ny.

Postad 16 June 2008 - 14:26

HenkeEdge
  • HenkeEdge
  • Veteran

• 1863 inlägg
  • 0

Är det här du?
http://www.aftonblad...ticle2564975.ab

[offtopic]
Vilket pucko, hade ju kunnat fått amputera hela foten, det är ju värre att skjuta sig med lös-ammo (träkula) som kan splittra sig rätt nasty i kroppen. Helmantlade övningsammon skulle nog vart vettigare för att minimera skadan.
[/offtopic] :(

Tillbaka ontopic var bara tvungen efter att man plötsligt mindes filmerna vid sjukvårdsutbildningen i lumpen.

Är erbjudandet från comhem kvar angående boxen för 1kr? En spänn kanske den kan vara värd ändå, för man kan ju köpa en riktig när det kommer någon bättre.

Har ju TV-rummet på övervåningen och Bio-rummet nere så kanske inte är dumt med en andrabox ändå, dock har man ju löst det där med så man kan se endel sportevenemang på "bion" med mediaextendern man har (fanns dvb-t modul till den där man får in gratiskanalerna)

Redigerat av HenkeEdge, 16 June 2008 - 14:27.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.