ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 04 July 2008 - 13:47
Minglarn
-
Minglarn
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
att bilden stannar upp har jag inget problem med men att bilden fryser till och sen går vidare vill säga en del pixlar sen fryser till. bra signal är det så det kan de inte va. detta problem kom efter senaste fw
Det är precis det fenomenet jag har. Då är det inte bara min box verkar det som...
Postad 04 July 2008 - 16:02
johan964
-
johan964
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Hej igen.
Jag uppdaterar lite med mina problem. Efter firmware-uppdateringen fick jag enorma problem med alla SD-kanaler (mitt under fotbolls-EM också!!). Det är vissa som har pratat om att bilden, eller delar av den, fryser till ett kort ögonblick och det skulle kunna beskriva mina problem. Förutom detta hade jag snö-liknande lodräta linjer som syntes till och från. Och så blinkade hela bilden till också, i svart eller vitt i väldigt korta ögonblick (kanske 1/10 sekund eller så). I korta perioder kunde bilden fungera OK, men vips så var dessa "störningar" där. HD-kanalerna fungerade som vanligt dock!
Hur som helst skulle comhem skicka en tekniker till mig. Men i stället för att göra det fick jag bara hem en returlapp och har nu skickat in boxen... Kanske ett känt problem hos dem??? Nån mer som har sett nåt liknande?
Hoppas nu att en ny box löser detta.
Peace
/
J
Postad 04 July 2008 - 16:05
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Hej igen.
Jag uppdaterar lite med mina problem. Efter firmware-uppdateringen fick jag enorma problem med alla SD-kanaler (mitt under fotbolls-EM också!!). Det är vissa som har pratat om att bilden, eller delar av den, fryser till ett kort ögonblick och det skulle kunna beskriva mina problem. Förutom detta hade jag snö-liknande lodräta linjer som syntes till och från. Och så blinkade hela bilden till också, i svart eller vitt i väldigt korta ögonblick (kanske 1/10 sekund eller så). I korta perioder kunde bilden fungera OK, men vips så var dessa "störningar" där. HD-kanalerna fungerade som vanligt dock!
Hur som helst skulle comhem skicka en tekniker till mig. Men i stället för att göra det fick jag bara hem en returlapp och har nu skickat in boxen... Kanske ett känt problem hos dem??? Nån mer som har sett nåt liknande?
Hoppas nu att en ny box löser detta.
Peace / J
kan lova att dina problem inte försvinner i allaf om de kvarstår så ta upp det med CH det med linjer har jag inte hört tidigare
Postad 04 July 2008 - 16:32
Arg Ument
-
Arg Ument
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hur som helst, efter installation av boxen (via HDMI) kunde jag tydligt se den suddiga bilden som FW 15 hade. Uppgraderade direkt till FW 17 och bilden blev "hur bra som helst" Ja, ja.. nu tror Ni att jag överdriver kanske. Att jag är nöjd med bilden kan bero kanske på att jag för tillfället bara har en Philips 32PF5331 som är ju inte någon versting. Jag ser inte heller någon större skillnad på SD kanaler oavsett jag väljer Original 576i , 720P eller 1080i. '
Hur tycker du SD med Humaxen står sig mot SD via den digtalbox du hade tidigare (om du nu inte körde analogt direkt från vägguttaget)?
Postad 04 July 2008 - 16:55
Sijekovac
-
Sijekovac
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hur tycker du SD med Humaxen står sig mot SD via den digtalbox du hade tidigare (om du nu inte körde analogt direkt från vägguttaget)?
Jag vet faktiskt inte vad ska jag säga. Vissa kanaler dvs program på vissa kanaler är bättre med gamla boxen. Det verkar bero i vilket kvalite program är inspelade. Jag kör 1080i på HDboxen och SD kanaler ser då en aning bättre då. Men handlar det om ett äldre program som t.ex serien Alf och Cosby så är bilden bättre med gamla boxen. Jag ska försöka ta några kort på samma program. en med hdboxen och en med gamla boxen så jag lägger in bilder i mitt galleri inom kort. Återkommer Hälsningar Sijekovac Nu har jag testat båda boxarna som jag kopplat in samtidigt och kan säga att jag upplever följande: - HDboxen har bättre bild på SD kanaler via HDMI och uppskalning till 1080i än min gamla boxen Humax CX-1201C Till min hjälp hade jag min fru, dotter och son som allla tyckte alltså att HD-Boxen ger bättre bild. Som sagt, vissa kanaler, som t.ex TV1 och TV4 ger mycket bättre bild medan andra kanaler som TV3 t.ex ger en smäre bild oavsett boxen. Det kan knappt bero på boxarna eller hur. Jag försökte ta några kort med min Nikon D40  men det är svårt att ta bilder på "levande" TV.. Hälsningar Sijekovac ps. Min gamla boxen Humax CX-1201C har jag i ett annat rum och den funkar (än). Jag testade att dela TV kabel med T- kontakt och det funkar..  så jag kan se olika program i olika rum .. Vet inte hur det är möjligt men det funkar..
Redigerat av Sijekovac, 04 July 2008 - 18:01.
Postad 04 July 2008 - 22:09
hlundin
-
hlundin
-
Amatör
-
-
59 inlägg
För mig har kvalitén på SD-kanalerna förbättrats, men följande "nya" problem med SD-kanalerna fick jag i och med FW17:
Ibland blir bilden pixlig (som när signalstyrkan är låg) och kan även frysa till väldigt kort. De gånger detta inträffar har jag gått in i menyn och sett att signalstyrkan legat på 50-60% och signalkvaliteten på 100%. Växlar jag mellan kanaler uppträder felet på flera andra.
Ibland uppträder horisontella smala linjer över bilden (ser nästan ut som stjärnfall).
När jag startat om boxen (norsk reset) försvinner felet.
Kör med originalupplösning via HDMI till 42" plasma.
Har naturligtvis felanmält till CH.
/ Hasse
Redigerat av hlundin, 04 July 2008 - 22:09.
Postad 05 July 2008 - 07:28
Arg Ument
-
Arg Ument
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Nu har jag testat båda boxarna som jag kopplat in samtidigt och kan säga att jag upplever följande: - HDboxen har bättre bild på SD kanaler via HDMI och uppskalning till 1080i än min gamla boxen Humax CX-1201C
Till min hjälp hade jag min fru, dotter och son som allla tyckte alltså att HD-Boxen ger bättre bild. Som sagt, vissa kanaler, som t.ex TV1 och TV4 ger mycket bättre bild medan andra kanaler som TV3 t.ex ger en smäre bild oavsett boxen. Det kan knappt bero på boxarna eller hur.
Tack för svaret! Jag har samma erfarenhet vid jämförelse mot Samsungs SD-box. HD-boxen ger bättre bild. En del program ser oavsett box verkligen skit ut speciellt om man kör gammal 4:3-sändning i WS-format. Däremot anser jag att många nyare program på TV3 ser mycket bättre ut nu än för några månader sedan (gäller fler kanaler).
Redigerat av Arg Ument, 05 July 2008 - 07:33.
Postad 05 July 2008 - 07:59
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Jag upplever skillnad i boxens sätt att växla mellan kanaler beroende på om "Original" eller om förvald upplösning (t ex 720p) är inställd. Vid "Original" tycks boxen få arbete ytterligare ett moment vid kanalväxling, vilket märks genom att det tar längre tid att byta kanal, vågräta linjer samt att svarta/lila rutor uppträder mycket snabbt - framförallt vid växling mellan HD- o SD-kanaler. Vid förinställd upplösning (t ex 720p) går kanalväxlingen snabbare o utan att linjer o rutorframträder. Egentligen inget problem i sig men kanske en intressant iaktagelse i sammanhanget?
Postad 05 July 2008 - 12:27
Sijekovac
-
Sijekovac
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Jag har tittat på ett par filmer på Canal + Action och Canal + Drama och jag tyckte att bilden var nästan som HD!?
Alla Canal+ och TV100 kanaler har mycket bättre bild än övriga SD kanaler så jag tror att dålig bild på t.ex TV3 eller TV5 måste bero på att de kanalerna skickar ut för dålig signal/kvalite så det kvittar vilken box man har.
Jag hittar inget att klaga på min nya HDboxen än..
Har jag haft extremt tur med HDboxen eller som jag sa från början, har jag för dålig TV så jag inte kan se några saker att klaga på. Jag brukar inte ha turen på min sida i vardagen så jag är bara glad att HDboxen gör mig nöjd.
Jag har t.o.m. skarvat antenn sladden på flera ställen och ändå funkar det fint.
Sijekovac
Postad 05 July 2008 - 13:08
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Jag har tittat på ett par filmer på Canal + Action och Canal + Drama och jag tyckte att bilden var nästan som HD!? Alla Canal+ och TV100 kanaler har mycket bättre bild än övriga SD kanaler så jag tror att dålig bild på t.ex TV3 eller TV5 måste bero på att de kanalerna skickar ut för dålig signal/kvalite så det kvittar vilken box man har. Jag hittar inget att klaga på min nya HDboxen än.. Har jag haft extremt tur med HDboxen eller som jag sa från början, har jag för dålig TV så jag inte kan se några saker att klaga på. Jag brukar inte ha turen på min sida i vardagen så jag är bara glad att HDboxen gör mig nöjd. Jag har t.o.m. skarvat antenn sladden på flera ställen och ändå funkar det fint.
Sijekovac
Jag kan instämma att bilden är bra men inte fullt bra du skulle behöva gemföra 2 olika HD boxar för att se skillnaden om du har möjlighet till Canal digital så kan du gemföra där o ser att bilden kan va mycket bättre.. vad det beträffar tv3 o tv1000 så är det dåliga riktmärken då de aldrig kör top utrustning i utsändningen gemför tv4, kanal5, o Canal plus de kan man se som riktmärken i bild.. det som är det stora att klaga hos på boxen är ju detta med HDMI switchningen via recivers den funkar väldigt uselt i fw17... sen att du säger att filmer på Canal plus action och drama är lika fina som HD om det så är det nått fel HD ska ge 100% bra bild och en skärpa som inte kan finnas i SD.. jag ser fram emot fler gemförelser från dig men vi vill att du har nått som riktlinje först så vi kan möjligen se en bra skillnad..
Redigerat av Duckface21, 05 July 2008 - 13:19.
Postad 05 July 2008 - 13:49
Sijekovac
-
Sijekovac
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
... sen att du säger att filmer på Canal plus action och drama är lika fina som HD om det så är det nått fel HD ska ge 100% bra bild och en skärpa som inte kan finnas i SD..
Jag kanske formulerade det hela lite dåligt. Alltså, HD kanalerna är helt perfekta 100% det är inget snack om det. Jag ville bara säga att canal+, alla canalplus SD kanaler faktiskt, har så bra bild att det "nästan" går att att jämföra med HD kanaler. Jag är i alla fall imponerad med bildkvalite. Att jämföra TV 3 och Canal+Action är för mig som att jämföra VHS med DVD. Sijekovac
Postad 05 July 2008 - 14:53
Jarl
-
Jarl
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Det är precis det fenomenet jag har. Då är det inte bara min box verkar det som... 
Händer med min box också. Har även korta sporadiska ljud bortfall vid dolby digital sändningar, någon som funnit annan lösning än att med OPT+ knappen väljla MPEG, (tack DF), ljud? Har toslink ljud från Humax till HarmanKardon och HDMI bild från Humax till Panasonic, detta problem tillkom med senaste FW.
Redigerat av Jarl, 05 July 2008 - 21:11.
Postad 05 July 2008 - 15:24
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Jag kanske formulerade det hela lite dåligt. Alltså, HD kanalerna är helt perfekta 100% det är inget snack om det. Jag ville bara säga att canal+, alla canalplus SD kanaler faktiskt, har så bra bild att det "nästan" går att att jämföra med HD kanaler. Jag är i alla fall imponerad med bildkvalite. Att jämföra TV 3 och Canal+Action är för mig som att jämföra VHS med DVD.
Sijekovac
oki då låter det bättre men jag råder dig endå gämföra med en annan HD box för att få en riktig bild av allt om denna box
Postad 05 July 2008 - 15:28
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Händer med min box också. Har även korta sporadiska ljud bortfall vid dolby digital sändningar, någon som funnit annan lösning än att med OPT+ knappen väljla analogt ljud? Har toslink ljud från Humax till HarmanKardon och HDMI bild från Humax till Panasonic, detta problem tillkom med senaste FW.
det problemet har blivit allt vanligare med fw17 och ingen verkar veta nån lösning så det återstår att avakta ny updatering jag får inget ljud alls på tv1000hd mer  ...Vill rätta dig lite allt ljud är digitalt oavsett om det är dolby digital eller nått annat ljudspår de övriga ljudspåren sänds i MPEG
Postad 05 July 2008 - 20:48
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Hej,
Har ni andra problem med "blockstormar" på NatGeo HD, Eurosport HD sen igår ?? På NGC störs även ljudet.
Det kan väl inte bara vara min box? Någon som felanmält?
Postad 05 July 2008 - 20:54
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
En snabb fråga. Om man kopplar bild med hdmi och sen ljud med optisk till stärkare, kan man då höja volymen med humax fjärren eller måste man höja och sänka med stärkar fjärren?
Postad 05 July 2008 - 21:14
Jarl
-
Jarl
-
Amatör
-
-
97 inlägg
Humax volym påverkar inte min ljudanläggning.
Postad 05 July 2008 - 21:21
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Såg på Touren på E-Sport i dag med kraftiga störningar. Men av vad jag kommer ihåg från föregående år så har det med direktsändingen att göra. Inga störningar på de andraHD-kanalerna.
Postad 05 July 2008 - 22:10
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
En snabb fråga. Om man kopplar bild med hdmi och sen ljud med optisk till stärkare, kan man då höja volymen med humax fjärren eller måste man höja och sänka med stärkar fjärren?
ljudet mappas rakt igenom på toslink så du ändrar bara ljudet på recivern
Postad 05 July 2008 - 22:31
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Jag upplever skillnad i boxens sätt att växla mellan kanaler beroende på om "Original" eller om förvald upplösning (t ex 720p) är inställd. Vid "Original" tycks boxen få arbete ytterligare ett moment vid kanalväxling, vilket märks genom att det tar längre tid att byta kanal, vågräta linjer samt att svarta/lila rutor uppträder mycket snabbt - framförallt vid växling mellan HD- o SD-kanaler. Vid förinställd upplösning (t ex 720p) går kanalväxlingen snabbare o utan att linjer o rutorframträder. Egentligen inget problem i sig men kanske en intressant iaktagelse i sammanhanget?
Kan väl vara för att boxen måste ställa om till att skicka ut annan upplösning till bildvisaren. Samma sak händer om du ändrar upplösning på grafikkortet för en datorskärm. Jag har inte kollat om det är så att det tar tid även vid växling mellan kanaler med samma upplösning, då jag har "problem" med blåskärm vid ändring av upplösning. Jag har förresten också märkt en uppryckning på bilden på Kanal5 och 9. Är det nån mer som märkt det? För ett tag sen (minns inte var) så var det nån som hade gjort mätningar av bitrate för olika kanaler. Nån som vet nåt om det? (Sorry, lite OT, men tråden heter ju Comhem och HD
Postad 05 July 2008 - 23:24
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Kan väl vara för att boxen måste ställa om till att skicka ut annan upplösning till bildvisaren. Samma sak händer om du ändrar upplösning på grafikkortet för en datorskärm. Jag har inte kollat om det är så att det tar tid även vid växling mellan kanaler med samma upplösning, då jag har "problem" med blåskärm vid ändring av upplösning.
Jag har förresten också märkt en uppryckning på bilden på Kanal5 och 9. Är det nån mer som märkt det? För ett tag sen (minns inte var) så var det nån som hade gjort mätningar av bitrate för olika kanaler. Nån som vet nåt om det? (Sorry, lite OT, men tråden heter ju Comhem och HD 
stämmer gått, det är dock inte boxen som ställer om sig utan tv. boxen sänder bara signalen rakt igenom tv plockar bara upp den o ställer sig till rätt upplösning vilket gör att tv får flickra till lite innan bilden kommer jag har dock märkt att kopplar jag hdmi --> hdmi så får jag vänta en längre stund innan bilden kommer men kopplar jag hdmi ---> DVI så går det mycket snabbre det beror högst sannolikt hur tv behandlar de olika ingångarna men som sagt original läget så får man stå ut med flickradet i bild och på fasta upplösningar så ändar den inte upplösning så då behöver inte tv kolla hur bilden ska visas.
Redigerat av Duckface21, 06 July 2008 - 00:21.
Postad 05 July 2008 - 23:26
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
ljudet mappas rakt igenom på toslink så du ändrar bara ljudet på recivern
Ok tack !
Postad 06 July 2008 - 12:13
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Imorse när jag knäppte på mina prylar så fick jag starta om stärkarn typ 10ggr innan blåskärm slutade uppträda. Har Ni samma problem som kör med hdmi via stärkare?
Sen tycker jag att det blivit mkt segare när man byter till HD kanal som någon annan skrev tidigare. T ex Discovery HD då har man svartskärm en bra stund för att först höra ljud och slutligen få bild.
Redigerat av MrSthlm, 06 July 2008 - 12:14.
Postad 06 July 2008 - 12:19
Traneberg
-
Traneberg
-
Amatör
-
-
56 inlägg
Imorse när jag knäppte på mina prylar så fick jag starta om stärkarn typ 10ggr innan blåskärm slutade uppträda. Har Ni samma problem som kör med hdmi via stärkare?
Sen tycker jag att det blivit mkt segare när man byter till HD kanal som någon annan skrev tidigare. T ex Discovery HD då har man svartskärm en bra stund för att först höra ljud och slutligen få bild.
Jag har testat att starta boxen några minuter innan, samt förstärkaren, sist TV'n. Du kan även testa att "hdmi-växla" med TV'n, efter det du startat allt, brukar funka bäst. Com hem har dock skrivit att dom håller på att fixa detta till en kommande fw-uppdatering, http://www.comhem.se...s_080605_2.html Läs om HDMI-switchning.
Postad 06 July 2008 - 12:21
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Det är ett problem som uppträder med 99% av alla stärkare och Humaxboxen. Av all utrustning jag testat så är det bara Humaxboxen som ger dessa problem. Dvs det är varken fel på tv eller stärkare Att vissa datorer kan ge samma problem, beror på att de har samma problem med sitt HDMI protokoll som Humaxboxen. Det kan man åtgärda genom att byta grafikkort till ett bättre. Vad gäller Humaxboxen är det troligtvis något ni får leva med, såvida man inte lyckas knäcka det med en eventuell framtida FW uppdatering. För övrigt har vi rett ut detta för någon månad sedan, men tänkte det kunde vara bra att repetera det, så att ingen ger eller får felaktig information. Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 06 July 2008 - 16:43.
Postad 06 July 2008 - 14:50
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Hej!
Följt denna tråd i evigheter. Vågar man köpa den här boxen nu? Sitter med boxer och halvtaskig signalstyrka nu och har tänkt och byta till comhem ijumed att jag bor i comhem hus. Men vill ju inte köpa en skitbox.
Mvh D
Postad 06 July 2008 - 15:26
Sijekovac
-
Sijekovac
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hej!
Följt denna tråd i evigheter. Vågar man köpa den här boxen nu? Sitter med boxer och halvtaskig signalstyrka nu och har tänkt och byta till comhem ijumed att jag bor i comhem hus. Men vill ju inte köpa en skitbox.
Mvh D
Hejsan Jag hade precis lika svårt att bestämma mig för att köpa denna hdbox från comhem.. Men så efter att ha läst att (själva) bilden blev bättre med senaste FW och att jag fått bra(?) pris på boxen gjorde att jag ändå slog till. Priset jag fick på OnOff i Motala var 495kr och 12 månaders abb. på HD paketet. Så... jag tyckte att det var värt att testa själv. Du har ju ändå ångervecka eller vad det nu hette. Testa och se själv.. Jag är nöjd kan jag säga, men jag har då ingen hemmabio eller hdmi switch (rätt stavat?) som folk klagar på. Min åsikt  Lycka till Mvh Sijekovac
Postad 06 July 2008 - 16:05
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Hejsan Jag hade precis lika svårt att bestämma mig för att köpa denna hdbox från comhem.. Men så efter att ha läst att (själva) bilden blev bättre med senaste FW och att jag fått bra(?) pris på boxen gjorde att jag ändå slog till. Priset jag fick på OnOff i Motala var 495kr och 12 månaders abb. på HD paketet. Så... jag tyckte att det var värt att testa själv. Du har ju ändå ångervecka eller vad det nu hette. Testa och se själv.. Jag är nöjd kan jag säga, men jag har då ingen hemmabio eller hdmi switch (rätt stavat?) som folk klagar på. Min åsikt Lycka till
Mvh Sijekovac
Just det! Informationen om denna box är verkligen allt från skräp till perfekt - köp själv och kolla. Konsumentköplagen gäller d v s två veckor ångerrätt om du inte är nöjd.
Postad 06 July 2008 - 16:43
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Hej!
Mvh D
det är en smak sak jag tror du vågar köpa du har ju 14 dagars ångerrätt... om du har hemmabio reciver med hdmi så råder jag dock att inte köra hdmi kabeln genom recivern för det skapar stora problem med blå skärm osv (dra hdmi kabeln direkt till tv)
Postad 06 July 2008 - 16:53
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Hej!
Mvh D
I och med att du har ett sämre alternativ idag, så blir du förmodligen nöjd. Alla som varit i din situation har inte blivit nöjda men sannolikheten är ganska stor att du skall bli det. De som är missnöjda, är dom som har något bättre att jämföra med och det har du tyvärr inte. Men tänk på att du "slösar" bort bindningstid som du annars kan använda för att köpa de nya HD boxarna till reduserat pris. Maveric
Postad 06 July 2008 - 17:04
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Hej!
Tack för svaren. Hur pass nära är vi en ny box då?
Kan vänta om det handlar om 1-3 månader men inte om det handlar om mer än det.
Mvh D
Postad 06 July 2008 - 17:18
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Hej!
Tack för svaren. Hur pass nära är vi en ny box då?
Kan vänta om det handlar om 1-3 månader men inte om det handlar om mer än det.
Mvh D
ingen som vet när den nya HD pvr boxen kommer att komma. att vänta på nya boxar är som att låta klockan stå still.. CH säger HDpvr boxen ska komma i sommar men jag tvivlar starkt
Redigerat av Duckface21, 06 July 2008 - 17:19.
Postad 06 July 2008 - 18:30
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Comhem har aldrig sagt att PVR boxen skall komma i sommar ..
Det kommer nya boxar innan detta året är slut ..
De finns redan .. men testas just nu ..
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 06 July 2008 - 18:31.
Postad 06 July 2008 - 19:26
marka971
-
marka971
-
Användare
-
-
168 inlägg
Comhem har aldrig sagt att PVR boxen skall komma i sommar ..
Det kommer nya boxar innan detta året är slut .. De finns redan .. men testas just nu ..
Maveric 
se en bit ner här vad comhem själva säger: http://www.comhem.se...s_080605_2.html
Postad 06 July 2008 - 19:49
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Det var ju en miss .. för tiderna håller de inte ..
Men å andra sidan står det bara där .. det står inte under nyheter eller annat
så de kan och får skylla på en medarbetare som har svårt att hålla på hemligheterna.
Maveric
Postad 06 July 2008 - 21:18
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det var ju en miss .. för tiderna håller de inte ..
Men å andra sidan står det bara där .. det står inte under nyheter eller annat så de kan och får skylla på en medarbetare som har svårt att hålla på hemligheterna.
Maveric 
står det så står det inget kan ändra på det
Postad 06 July 2008 - 21:29
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Jo, det står också en massa "om". Är hur lätt som helst för dem att hävda att de inte var nöjda med kvaliten och därför vart allt försenat 6 månader.
Postad 06 July 2008 - 21:40
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
står det så står det inget kan ändra på det
Och ?
Postad 06 July 2008 - 22:38
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Och ?
lät som du försökte förbise det faktum att CH har skrivit det men inte oftast håller vad de skriver
Redigerat av Duckface21, 06 July 2008 - 22:39.
Postad 07 July 2008 - 01:03
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
lät som du försökte förbise det faktum att CH har skrivit det men inte oftast håller vad de skriver
Kan jag aldrig tro att det lät som ... Du får läsa en gång till ..  Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 07 July 2008 - 01:03.
Postad 07 July 2008 - 08:20
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Självklart tror CH på att PVR skulle komma till sommaren - vid den tidpunkten de skrev så. Nu vet vi ju att shit happens o förseningar uppstår - vilket kan vara fallet även här. Men att gå in o ta bort det befintliga utlåtandet gör de nog inte. Tror mer på ett nytt utlåtande när ett bättre datum finns.
P S
De sa inte vilken sommar - de kanske menar 2009
D S
Postad 07 July 2008 - 08:47
isolde
-
isolde
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Hejsan !
Är det flera som har problem med t4hd's ljud, alla andra kanaler fungerar. Varken scart eller hdmi funkar kör opt till förstärkaren.
Isolde
Postad 07 July 2008 - 09:59
Unregistered891a0113
-
Unregistered891a0113
-
Forumräv
-
-
890 inlägg
Comhem bör snart komma med en ny HD box. Börjar likna de gamla öststaterna där man körde samma produkt i 40 år. Får man inte fram en ny box innan årsskiftet kommer jag att avveckla allt som har med Comhem att göra.
Herre jösses, en sketen HD box att välja sedan snart två år. Ta mig fan uruselt så Comhem borde skämmas.
/Mats K
Postad 07 July 2008 - 10:39
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Hejsan !
Är det flera som har problem med t4hd's ljud, alla andra kanaler fungerar. Varken scart eller hdmi funkar kör opt till förstärkaren.
Isolde
det är inte bara tv4hd jag har inget ljud på tv1000hd mer alls har inte haft det på 2v så jag har gett upp på den kanalen
Postad 07 July 2008 - 12:16
aziraphele
-
aziraphele
-
Användare
-
-
117 inlägg
Självklart tror CH på att PVR skulle komma till sommaren - vid den tidpunkten de skrev så. Nu vet vi ju att shit happens o förseningar uppstår - vilket kan vara fallet även här. Men att gå in o ta bort det befintliga utlåtandet gör de nog inte. Tror mer på ett nytt utlåtande när ett bättre datum finns.
P S
De sa inte vilken sommar - de kanske menar 2009
D S

Det är väl så Comhem jobbar, Dom väntar på att en ny box skall komma och hoppas att den skall trilla ner i knät på dom, ist för att aktivt påverka tillverkarna till att producera en lämplig box.
Redigerat av aziraphele, 07 July 2008 - 12:17.
Postad 07 July 2008 - 12:58
Kroem
-
Kroem
-
Forumräv
-
-
626 inlägg
En dum fråga kanske:
Är det olika priser på dessa, eller är det smartast (om man nu kan säga smart att beställa denna efter att ha läst tråden) att beställa från CH direkt?
Vad är det för bindningstid som är ett "måste", om jag typ köper minsta paketet + C+? Tacksam för svar!
Postad 07 July 2008 - 13:26
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
En dum fråga kanske:
Är det olika priser på dessa, eller är det smartast (om man nu kan säga smart att beställa denna efter att ha läst tråden) att beställa från CH direkt?
Vad är det för bindningstid som är ett "måste", om jag typ köper minsta paketet + C+? Tacksam för svar!
bindningstid är 12mån o priserna är ju det som står på ch med motsvarande paket du tar
Postad 07 July 2008 - 14:06
zhango
-
zhango
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Hejsan !
Isolde
Japp, hade inget ljud på TV4 HD igår kväll. Har inte testat idag dock. Jag är helt säker på att ljudet fungerat på TV4 HD efter den senaste FW så det kanske är TV4 som har strulat till det.
Postad 07 July 2008 - 23:12
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Fick mitt smartcard från Comhem idag, o det var inget större problem att få igång boxen efter att man ringt till och (slutligen) fått tag i någon på Comhem för "pairing" mellan box o kort. Efter att ha haft HD från både blu-ray o HDDVD ett tag nu, kan jag inte säga att HDTV från Comhem imponerar så värst. Blev väl ungefär som förväntat kanske. Den enda kanal som verkligen verkar sända HD är dock bara National Geographic. TV4 HD har lika dålig bild som TV4  ... SVT HD sänder Allsång på Skansen i HD men vad mer ?? Montalbano var SD, Rapport likaså. Canal plus Film HD verkar snygg men inte för 169 kr/mån extra. Har firmware v.17. Signalstyrka ~55%. 720p fr projektor. HDMI fr boxen till Vision HDP videoprocessor.
Postad 07 July 2008 - 23:28
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Nej, med de referenser du redovisar så låter det vettigt att du har fått som du förväntat  . Att NG är den enda kanal som sänder HD ställerjag mig tveksam till: Canal + Sport, Eurosport och Viasat Sport sänder med vad jag uppfattar som "mer HD" än SvTV, TV4 o Canal + Film (motsv). Kvaliten är dock skiftande på olika HD-kanaler (framför allt NG, Canal+ Film (motsv)) vilket iofs kan bero på att inspelningen inte är HD från början?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|