![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser | |
![]() |
![]() |
![]() |
Inga priser |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
14 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
16 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
17 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
![]() |
18 år sedan |
Postad 29 januari 2007 - 21:48
Postad 29 januari 2007 - 23:21
ser ut å va trevlig bild

beställer en i morgon!

Postad 30 januari 2007 - 08:51
Postad 31 januari 2007 - 09:49
Postad 31 januari 2007 - 12:52
Postad 31 januari 2007 - 13:27
Någon som vet var man kan få en seriös demonstration av 47 tummaren i Stockholm .
Det kan du få på Hages på nynäsvägen, tror även att reference audio på götgatsbacken har den för demo
Postad 31 januari 2007 - 17:24
Är det någon som vet va "dtv" är på rgb, när ja kikar på hd dvd på rgb i pc läge så är bilden i rätt format men färgerna är mattare liksom....i det läget kan man bara ändra kontrast å ljusstyrka, men switchar ja till dtv så zoomas bilden in liksom men färgerna är bättre+att ja har tillgång till alla bildinställningar.Är det någon som vet hur ja fixar så att bilden INTE zoomas in, å vad är dtv?
DTV är digitaltv-läge. Trycker du på högerpil när du har input på hdmi kan du växla mellan DTV och PC-läge där det sistnämnda pixelmappar 1/1. Hur det är med VGA vet jag inte......testa.
Glöm inte att inputlistan måste vara synlig för att du ska kunna ändra.
/Mats K
Postad 31 januari 2007 - 18:57
dom trodde den skulle dyka upp på måndag hemma hos mig

återkommer med recension

Postad 31 januari 2007 - 19:06
Postad 31 januari 2007 - 20:44
/Mats K
Postad 31 januari 2007 - 23:12

Postad 05 februari 2007 - 18:29

kör komponent till dvdn och bilden är brusfri och fin!
har bara haft den på i två timmar men jag är väldigt nöjd än så länge
Undrar bara om nån vet varför jag inte kan ställa in svart nivån? den står på auto och går inte att ändra???
har alla inställningar på andvändare och har ställt in bilden efter hembios rekomendationer.
Postad 05 februari 2007 - 19:17
Problem med transporten. Den väger för mycket.
Är det någon som lyckats att köpa från Tyskland denna? Det är 2papp billigare...
Vad skulle ni annars välja mellan dessa LCDs? Jag är inte märkestomte, utan bryr mig mer om funktion och pris.
LG 47LB2RF ca 22 papp EU (24K i Sverige)
Sharp LC-46XD1E 28 papp EU (30K i Sverige)
Sony KLD-46W2000 ca 26papp
Sony KLD-46X2000 ca 33papp
LGn är störst och billigast. Har bra erfarenhet av LG. Sitter idag framför en LG RZ-42PX12X.
Sharpen får bra kritik i tidningar.
Sony är Sony

Vilken skulle ni köpa?
Postad 05 februari 2007 - 20:26
Postad 05 februari 2007 - 20:37
/Mats K
Postad 06 februari 2007 - 15:27
stativet väger 10 kg.
Bra att du tog upp det här med stativet. För jag undrar om man på något sätt kan ta bort stativet?
Postad 06 februari 2007 - 19:27

/Mats K
Postad 06 februari 2007 - 19:27
Hmm går inte å starta vissa spel (gtr 2 och wtcc) står bara att den har gjort en förbjuden åtgärd?
fungerar om man har den på monitorn,allt fungerar annars kanske måste uppdatera drivrutinerna till grafikkortet?
Postad 07 februari 2007 - 00:35
kopplade in datorn på tvn nu med hdmi-dvi kabel
Hmm går inte å starta vissa spel (gtr 2 och wtcc) står bara att den har gjort en förbjuden åtgärd?
fungerar om man har den på monitorn,allt fungerar annars kanske måste uppdatera drivrutinerna till grafikkortet?
Är det samma upplösning på monitorn som på LGn?
Har haft liknande problem med widescreen skrärmar. Äldre spel klarar inte widescreen.
De startar någon defalt 4:3 meny som tex 1280x1024. Om detta sänds till TVn så blir det förbjuden åtgärd.
Lösning? Låsa spelet till en upplösning som monitorn klarar.
Postad 07 februari 2007 - 18:41

jäkligt skarpt å fint
Postad 08 februari 2007 - 14:21
Visst tar den 1089p?
Såg i MatsK körde i 1080i är det pga hdsändningarna körs i i och inte i P?
Är inte speciellt haj på detta med FULL HD 1080P. Vad jag förstått är 1080 P "riktig" Full hd. i är interlaced och kan ge ryckig bild stämmer det ni som kör i 1080i ?
Rätta mig gärna om jag har fel i nåt som jag skriver:D
Postad 08 februari 2007 - 16:11
/Mats K
Postad 08 februari 2007 - 17:30
Om jag fattat det rätt så är RF modellen inte 120 Hz?
Postad 08 februari 2007 - 19:33
Utan stativ 1280x719x137, 48 kg.
/Mats K
Postad 08 februari 2007 - 21:16
Min gamla philips som är en 42" mätte ju typ samma
EDIT den mätte 123cm bredd. Så det är ju lite konstigt.
Redigerat av Lokus, 08 februari 2007 - 21:33.
Postad 08 februari 2007 - 21:53
/Mats K
Postad 09 februari 2007 - 16:19
Redigerat av TiarCHi, 09 februari 2007 - 16:20.
Postad 09 februari 2007 - 16:38
Jämfört med dagens skärmar i 46 och 47 tums storlek samt den stora kvalitetshöjningen bildmässigt anser jag att LCD är billigt i dag.
/Mats K
Edit: rätt tid är sommaren 2005
Redigerat av Unregistered891a0113, 10 februari 2007 - 07:46.
Postad 10 februari 2007 - 18:35
Skicka de till min PM.
Tack på förhand

Redigerat av TiarCHi, 10 februari 2007 - 18:36.
Postad 13 februari 2007 - 08:34
Postad 13 februari 2007 - 08:50
Jag sitter och funderar på lg 47lb2rf. Jag har 3½ m till min tv, kommer tv:n vara för stor för detta avstånd?
Nej.
Jag tycker det snarare låter perfekt.
Många sitter för långt ifrån TVn.
Speciellt om man vill se skillnad på 720P och 1080P.
Man vill ju se Angelina Jolies pormaskar. Det är bevis på en bra bild
(och orsaken varför Porr inte funkar så bra i HD)
Är själv väldigt sugen på en LG47. Är väldigt nöjd med deras plasma. Tror man betalar mycket för namn om man tar andra märken.
Enda intressanta alternativet är att importera en 46 Bravia. Det går på 26K. 3K mer än LGn.
Att betala svenska ockerpriser funkar dock inte.
Postad 13 februari 2007 - 19:30

kollade runt länge innan det blev denna och jag är mycket nöjd
Postad 17 februari 2007 - 23:23
Postad 20 februari 2007 - 20:55
Postad 20 februari 2007 - 21:34
Har precis inköpt LG 47" LB2RF och packat upp den.
Det första jag upptäcker är att XD engine är totalt värdelöst, och försöker givetvis att stänga av denna. Dock efter 1 timmes försök ger jag upp det verkar helt enkelt inte gå....jag har läst manualerna men inte blivit klokare.
Ni som redan äger denna tv-modell - går det ens att stänga av xd engine och hur gör man ?
Tacksam för svar.
/Matte S
Postad 20 februari 2007 - 23:25

Postad 21 februari 2007 - 08:56
Efter mycket velande är jag nu på det klara att det kommer bli en LG 42LB2R för min del. Min innan det slutgilltiga beslutet faller skulle jag vilja se pjäsen i verkligheten. Undra därför om någon känner till en återförsäljare i Malmö/Lund-regionen för denna produkt. Har googlat runt men lyckas bara finna online butiker och butiker mer norrut. Tacksam för all info...
Köpte min på Euronics på sallerupsvägen i Malmö.
Postad 21 februari 2007 - 12:35
Du måste gå in i menyn och välja andvändare 1 eller 2 sen kan du stänga av Xd
Tack som F-n !

Postad 22 februari 2007 - 11:43
först kan jag inte få pixelmappat med VGA, när jag har 1080p så blir bilden så stor att jag måste dra musen åt sidan för att "scrolla" väljer jag 1920x1200 istället som tvn ska stödja, så blir det ännu värre, bilden får stora svarta fält runt om och bilden visas inte i helhet, alltså jag måste "scrolla" med musen för att se hela skrivbordet. Via HDMI får jag den pixelmappat, och jag kan inte få PC/DTV valet på VGA ingången som man kan få på HDMI.
Det andra problemet är något jag inte vet var felet kan ligga, datorn, kabeln eller tvn, det är så när jag använder datorn (via DVI-HDMI 6m) så kan plötsligt bilden försvinna, sen kommer den tillbaka efter 1-2 sek och det kan hålla på så rätt ofta. nån som känner till det?
Postad 22 februari 2007 - 12:27
Jag skall ner till göteborg i på måndag och jag undrar om någon vet någon butik i göteborg som har lg47 uppställd? tänkte ta mig en titt på den innan jag beställer!

Borås och närliggande funkar också.... i värsta fall
Postad 22 februari 2007 - 12:35
Jag har en 47a som jag har lite problem med,
först kan jag inte få pixelmappat med VGA, när jag har 1080p så blir bilden så stor att jag måste dra musen åt sidan för att "scrolla" väljer jag 1920x1200 istället som tvn ska stödja, så blir det ännu värre, bilden får stora svarta fält runt om och bilden visas inte i helhet, alltså jag måste "scrolla" med musen för att se hela skrivbordet. Via HDMI får jag den pixelmappat, och jag kan inte få PC/DTV valet på VGA ingången som man kan få på HDMI.
Det andra problemet är något jag inte vet var felet kan ligga, datorn, kabeln eller tvn, det är så när jag använder datorn (via DVI-HDMI 6m) så kan plötsligt bilden försvinna, sen kommer den tillbaka efter 1-2 sek och det kan hålla på så rätt ofta. nån som känner till det?
Har du testat pc läge? När du väljer den HDMI ingång du har kopplad till datorn ska du trycka på höger pilknapp för att välja pc läge.....fungerar enbart när du har markerat ingångsvalet. Kanske fungerar likadant på VGA.
/Mats K
Postad 22 februari 2007 - 13:00
Har du testat pc läge? När du väljer den HDMI ingång du har kopplad till datorn ska du trycka på höger pilknapp för att välja pc läge.....fungerar enbart när du har markerat ingångsvalet. Kanske fungerar likadant på VGA.
/Mats K
Jo det vet jag jag får pixelmappat på HDMI har den på PC läget, men det är VGA som jag inte kan få in på nått sätt, läste att det var pixelmappat via vga oxå men jag får inte till det
Postad 22 februari 2007 - 13:21
/Mats K
Postad 23 februari 2007 - 08:08
Det finns ingen PC-inställning på tv:n för VGA som det finns på HDMI, får du bild så har du gjort rätt.
Kolla i inställningarna för ditt grafikkort.
Jag har Nvidia GeForce 7600. I Nvidias kontrollpanel finns det en funktion, typ "anpassa skrivbord", som krympte storleken utan att påverka upplösningen.
Ska ärligt säga att jag inte kollade om det blev pixelmappat. Mitt problem berodde inte på om det var HDMI eller VGA och därför bytte jag tillbaka till HDMI igen.
Aldrig upplevt något bildbortfall, kör HDMI-->HDMI.
Däremot kan det ibland ta ljudet ca 10-15 sekunder att komma igång om jag kör ut det via TV:n. Är det väl igång funkar det felfritt sen.
Ljudet till förstärkaren är däremot igång direkt.
EDIT: kom på en grej till!
När jag kopplar HDMI till förstärkaren och sedan till TV:n funkar det först. Men så fort förstärkaren stängs av och sätts på igen funkar det inte längre utan TV:n blir svart. Förstärkaren är rätt inställd...
Har du någon HDMI växel så testa att ta bort den.
Redigerat av MrNutmeg, 23 februari 2007 - 08:15.
Postad 23 februari 2007 - 11:09
Vga fungerar utan problem för mig, har testat vga både från grafikkortets vga utgång och från dvi utgången (via dvi->vga adapter). Det enda jag behövde göra var att lägga till upplösningen 1920x1080 (den fanns inte med från början som standardupplösning). Har ett nvidia kort.
Jag tror även att jag får upp någon form av val under interface (precis som på hdmi). Ska kolla det närmare ikväll.
EDIT: finns ett PC->DTV läge på RGB inputen. Kollade precis
Redigerat av Unregisteredc130e5cc, 23 februari 2007 - 18:14.
Postad 23 februari 2007 - 14:42
Jag hade tänkt mig en Sony kdl w2000 innan , men då jag fick reda på att man får en 47:a för ungefär samma pris så är det ju helt klart intressant. Läste också att den har 2 komponent ingångar vilket skulle vara väldigt bra för min del då jag kan ha xbox 360 och Wii:n inkopplade samtidigt.
Men vad är det som är dåligt på denna tv då?
jag har hört att den är snabbare än sony:n.
Är det svärtan och bilden som är mkt sämre kanske?
Postad 23 februari 2007 - 14:52
annars har den iaf på min lite probelm med vga, kan vara jag som gör fel men vet inte, plus något med hdmi ingången via datorn, men samma där vet inte om det är tvn, datorn eller typ kabeln som tappar signalen... har inte mycket att testa med. Vet iaf om jag skrollar upp och ner snabbt på aftonbladet så tappar tvn signalen.. jag kan återskapa felet där iaf
Redigerat av LCL, 23 februari 2007 - 14:53.
Postad 02 mars 2007 - 19:11
Blir la att lämna in tvn på rep

0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar