Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - TViX M-4100SH/M-5100SH *

5767 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 July 2007 - 17:17

482set
  • 482set
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Enligt den här länken
http://www.mediamani...re35/index.html
så kan den spela upp mkv-filer. OBS Klicka på "läs mer" och sedan längst ner på sidan! Nå´n som har provat?

Redigerat av 482set, 27 July 2007 - 17:20.

Postad 27 July 2007 - 20:17

Narog
  • Narog
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Tyvärr tankbilen det är jag inte men vad bra att det löste sig. :lol:

Ok, så MKV är lite struligt att få igång fortfarande, men MP4 då? Det står ju uttryckligen i manualen att det formatet stöds och ändå så vägrar TVIXen att starta såna filer..?

Postad 28 July 2007 - 14:06

Paul Vintage
  • Paul Vintage
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hej! Var på mediamarkt idag och impuls köpte en tvix 4100. Jag visste att det inte skulle vara att koppla in och köra men att datorn inte ens känner igen tvixen börjar jag bli orolig. Den ska ju dyka upp som en ikon i "den här datorn" men det gör det inte. Har testat på den stationära (vista) och laptopen (xp). Värt att nämna är att jag inte satt i nån hd än utan kopplat en extern via usb. Försöker hitta drivrutiner på nätet utan nåt resultat. Har även prövat att ladda ner den nya firmware:en från trvix hemsida men får som felmeddelande att "550 passive mode" inte fungerar. Har stängt av brandväggen oxå. Nån som har lite svar på dessa problem?.

Vill komma igång med den innan tjejen kommer från jobbet så hon inte tror att jag köpt en skitleksak för nästan 4000;-.

Mvh jonas

Postad 28 July 2007 - 16:00

Skadeglad
  • Skadeglad
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Paul:

Kör som dig fast en 5100 med usb disk. Jag kopplade den aldrig till min dator dock. utan körde bara igång direkt med tvn. Enda "trixet" var att trycka på tvout X antal gånger så man fick bild.
Sen vara det bara att tuta och köra.

Om du absolut måste koppla den till datorn så koppla bara usb disken kanske?

Postad 28 July 2007 - 16:27

Paul Vintage
  • Paul Vintage
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Skadeglad: Kruxet är att jag vill ha de senaste drivisarna och uppgraderingerna till den och då är det nödvändigt att koppla den till en dator som känner igen den. Men eftersom jag testat alla usb-ingångar så tyder det nog på att jag har fått en defekt tvix tyvärr. Först trodde jag att den inte igenkändes för att jag inte satt i nån hd i den utan kopplat extern via usb men det kan ju inte göra nån skillnad. Ska testa den lite till, löser det sig inte "doar" jag den imorgon.

/jonas

Postad 28 July 2007 - 17:40

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Paul Vintage: Har du provat att plugga in en SATA-disk i TViX:en? Om inte, gör det. Det kan vara så (och här är jag inte helt hundra än), att den behöver "boota" en gång med en disk, av någon anledning för att "skapa" menysystemet osv.

Jag skulle defintivt prova det ovan innan du stämplar den som trasig eller icke fungerande. Återkom sen.

Postad 28 July 2007 - 18:18

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Är det någon som testat TV-tunern till sin 4100 och kan komma med en liten uppdatering hur den fungerar?

Postad 28 July 2007 - 18:51

Paul Vintage
  • Paul Vintage
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Hej tack för tipset sean, prövar detta om jag får lite mer backup av andra tvix-innehavare. just nu nyfiken hur alla andra tvix 4100 ägare gjort, Ifall dom monterat en sata disk direkt efter upppackningen och sen synkat med pc. eller om dom gjort som jag, kopplat en usb-hd och sen synkat för att få drivrutinerna och kunnat uppgradera. I dagsläget kan jag koppla den med hdmi och spela upp divx och mpeg, men hd-material funkar inte förrän jag har driv. samt ny firmware. Snälla!, ni som har denna kan väl berätta hur ni gjorde efter att ni plockat den ur kartongen.

Tack på förhand.

/jonas

Postad 28 July 2007 - 21:59

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Hej tack för tipset sean, prövar detta om jag får lite mer backup av andra tvix-innehavare. just nu nyfiken hur alla andra tvix 4100 ägare gjort, Ifall dom monterat en sata disk direkt efter upppackningen och sen synkat med pc. eller om dom gjort som jag, kopplat en usb-hd och sen synkat för att få drivrutinerna och kunnat uppgradera. I dagsläget kan jag koppla den med hdmi och spela upp divx och mpeg, men hd-material funkar inte förrän jag har driv. samt ny firmware. Snälla!, ni som har denna kan väl berätta hur ni gjorde efter att ni plockat den ur kartongen.

Tack på förhand.

/jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Tror inte att datorn kan hitta tvixen om du inte har en hårdisk i den.

Det verkar som att ditt problem är att få in nya firmware:n på tvixen? Då kan du nog göra så här:

1: Ladda ner firmware:n.
2: Plugga in din USB-hårdisk i datorn och lägg över firmware-filen på den hårdisken.
3: Koppla in usb-disken till tvixen och tvixen till tv:n, och sen är det bara att navigera in till usb-disken och trycka på firmware-filen.

Postad 28 July 2007 - 22:11

Paul Vintage
  • Paul Vintage
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Shapic: Det kan jag pröva med, men när jag ska ladda ned firmware på tvix hemsida så kommer det ett felmeddelande att jag använder fel port tror jag "550 passive" vet du vart jag kan hitta samma fil nån annanstans?

/jonas

Postad 28 July 2007 - 22:21

Calder
  • Calder
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Hej. Beställde en Tvix för en vecka sen på JME. É det nån som vet om generalagenten tagit semester? Har fortfarande inte fått in den till JME, trots att där var beställda när jag köpte...
Fast när den väl kommer så kommer väl solen också som ett brev på posten! ;)

Postad 28 July 2007 - 23:23

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Shapic: Det kan jag pröva med, men när jag ska ladda ned firmware på tvix hemsida så kommer det ett felmeddelande att jag använder fel port tror jag "550 passive" vet du vart jag kan hitta samma fil nån annanstans?

/jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Hmm, det låter konstigt. Kanske ngt tillfälligt fel på deras server? Eller något felinställt i din brandvägg?

Tyvärr sitter jag på jobbet och kan inte skicka det till dig, men imorgon kan jag skicka det till dig om du fortfarande inte lyckats få ner det. Adda mig på [email protected] isåfall.

Postad 29 July 2007 - 08:53

Unregisteredf7afae65
  • Unregisteredf7afae65
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Efter ett par dagar med Tvixen 5100 har jag detta att förtälja:

1. Manualen. ....ingen direkt jättegenomarbetad sak tyvärr. Detta citatet säger allt. sid 13

"I detta fallet används ofta en LAN kabel av "cross cabel",korskabel typ."

Ofta??? Som amatör vill jag veta exakt vad jag skall använda för att få grejerna att funka. Inte vad man oftast skall använda. Har hållt på i 3 dar nu och grejerna funkar fortfarande inte som jag vill.

2. Lätt att förstå sig på. När man väl installerat allt som behövs är allt annat en baggis. Fjärren är kanon och menysystemet är likadant.

3. Har hängt sig en hel del gånger när jag kollat på bilder. Den gillar inte när man trycker flera gånger och känns ostabil. Kanske har att göra med vad man döper bilderna till ?? Kanske inte gillar åäö ??

4. Texten hade gärna fått rulla lite fortare i display fönstret. Som någon redan påpekat på forumet.

5. Kollade en snutt på ett heroes avsnitt Heroes.S01E21.720.HDTVx264-NBS kanon bra bild med HDMI kabel i tv kolla mina bilder....

Idag skall jag åka och köpa en crosskabel för det skall man enlt sida 13 i manualen "oftast" ha ?? Antingen skall man väl ha för att det skall funka eller inte ?? Jag är inte så insatt men jag tycker det är flummigt skrivet. Men efter det tror jag att allt skall funka.

Ha d

Postad 29 July 2007 - 09:39

tiger2007
  • tiger2007
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

funderar på att skaffa en tvix 5100, nån som kan bekräfta att den klarar att spela FLAC?

Redigerat av tiger2007, 29 July 2007 - 09:45.

Postad 29 July 2007 - 10:07

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Hej,

funderar på att skaffa en tvix 5100, nån som kan bekräfta att den klarar att spela FLAC?

<{POST_SNAPBACK}>

Ja, jag kan bekräfta det, om du nu litar på mig som officiell representant. ;)

Postad 29 July 2007 - 10:17

Unregistered6fa69c03
  • Unregistered6fa69c03
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Är det NÅN som lyckats få till sig fw 1.0.43? Spelar ingen roll vad jag försöker ansluta med så får jag bara felmeddelanden i olika smaker.

ftp://ftp.dvico.com/Products/TViX/Firmwar...x100_1.0.43.zip

Postad 29 July 2007 - 10:34

Paul Vintage
  • Paul Vintage
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Strip: Det enda sättet är nog att tanka den vi ftp skulle jag tro. Använder du dig av intern eller extern hd till din tvix. Lurar på ifall jag ska skaffa mig en intern så jag kan synka den med pc. isf. rek. du nån speciell hd på 250-max 500gb?. Sen skulle jag vilja ha den kopplad till mitt trådlösa nätverk men då måste man ha en wifi antenn, nån som vet vart man kan köpa en passande till tvix 4100sh?

Mvh Jonas

Postad 29 July 2007 - 10:39

Unregisteredf7afae65
  • Unregisteredf7afae65
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
japp installerade det i förgår, tog en rackarns tid att ladda hem ....

Postad 29 July 2007 - 10:48

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Tror det är många som laddar just den firmwaren från DViCO just nu för det går som sagt långsamt. Det här med "Passive mode is not allowed" har med någon inställning hos DViCO att göra och något de säkerligen fixar på måndag igen när de är tillbaka på jobbet.

Ett sätt att komma runt det på, vilket jag själv gör just nu är att använda ett vanligt FTP-program. Då ska du använda följande uppgifter:

Address: ftp.dvico.com
Användarnamn: anonymous
Lösenord: anonymous

Märk väl att FTP-programmet INTE får vara ställt under Settings, till "passive mode". Om det är ibockat någonstans, ta bort det. Då fungerar det. ;)

GL HF! ^^

Postad 29 July 2007 - 11:07

Paul Vintage
  • Paul Vintage
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Sean: Hur är det med wifi anslutningen? Jag kan inte välja den funktionen gui:et. Måste man ha en extern antenn, isf. vart hittar jag en sådan?

Postad 29 July 2007 - 14:11

Unregisteredf7afae65
  • Unregisteredf7afae65
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Har köpt en cross kabel nu och installerat den men tvixen säger bara att den inte hittar disken. Har delat ut en mapp från datorn via netshare.

Någon som har någon ide ??

Postad 29 July 2007 - 14:14

Unregistered578665fc
  • Unregistered578665fc
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Oj, det verkar vara halvt omöjligt att ladda ner den senaste FW:n. :) Finns det ingen som kan slänga upp den på alternativ plats där man kan ladda ner den från? Det vore onekligen värt en guldstjärna på TVIX-himlen! ;)

EDIT: Nu funkade det utmärkt och det gick dessutom snabbt! Måste ha varit temporärt serverfel.

Redigerat av Unregistered578665fc, 29 July 2007 - 14:31.

Postad 29 July 2007 - 14:43

shapic
  • shapic
  • Beroende

• 1446 inlägg
  • 0

Har köpt en cross kabel nu och installerat den men tvixen säger bara att den inte hittar disken. Har delat ut en mapp från datorn via netshare.

Någon som har någon ide ??

<{POST_SNAPBACK}>

Beskriv din setup först så kanske vi kan hjälpa dig. Kör du via en switch/router tex?

Postad 29 July 2007 - 16:38

Unregisteredf7afae65
  • Unregisteredf7afae65
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Använder ingen router/switch har bara dragit en crosskabel från dator till Tvixen. Får det inte att funka.

Delar ut en mapp ej i roten.

Vet inte riktigt var jag skall börja felsöka ...

Postad 29 July 2007 - 21:46

Unregisteredd8860d4b
  • Unregisteredd8860d4b
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Tack för hjälpen med ftp-adressen Sean, funkade perfekt!

För er som ännu inte fått er Tvix eller kanske bara vill se lite Tvix-bilder så har jag nu slängt upp en del i mitt galleri 4100:an :)

Redigerat av Unregisteredd8860d4b, 29 July 2007 - 23:09.

Postad 30 July 2007 - 07:12

Unregistered2431065f
  • Unregistered2431065f
  • Lärjunge

• 473 inlägg
  • 0

Använder ingen router/switch har bara dragit en crosskabel från dator till Tvixen. Får det inte att funka.

Delar ut en mapp ej i roten.

Vet inte riktigt var jag skall börja felsöka ...

<{POST_SNAPBACK}>

Har du satt statisk IP i både datorn och Tvix'en?
Är båda IP-adresser i samma range?
Kan du pinga Tvix'en?

//BC

Postad 30 July 2007 - 16:53

Unregistered578665fc
  • Unregistered578665fc
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat att spela upp WMV HD-filer? Jag har laddat ner ett par stycken från Microsofts hemsida. Bilden funkar kanonbra, men däremot är det knäpptyst vad gäller ljudet! Jag har testat Coral Reef Adventure och Terminator 2 och det är samma resultat. Jag har senaste FW-versionen i min 4100.
Jag fick för mig att någon av de senaste FW skulle fixa till så att ljudet skulle funka, men icke. Eller är det bara hos mig som det strular?
Här är en länk till filmerna som jag laddat ner:
http://www.microsoft...ntshowcase.aspx

Postad 30 July 2007 - 17:44

Unregisteredd8860d4b
  • Unregisteredd8860d4b
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Är det någon som har testat att spela upp WMV HD-filer? Jag har laddat ner ett par stycken från Microsofts hemsida. Bilden funkar kanonbra, men däremot är det knäpptyst vad gäller ljudet! Jag har testat Coral Reef Adventure och Terminator 2 och det är samma resultat. Jag har senaste FW-versionen i min 4100.
Jag fick för mig att någon av de senaste FW skulle fixa till så att ljudet skulle funka, men icke. Eller är det bara hos mig som det strular?

<{POST_SNAPBACK}>

Med den absolut senaste FW som kom igår så funkar ljudet via HDMI igen (gäller endast .iso filer som jag förstått). Har själv testat de där testfilmerna du länkar till och de funkar perfekt utan problem. WMV-filer funkar i övrigt oxå väldigt bra.

Postad 30 July 2007 - 18:13

Paul Vintage
  • Paul Vintage
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Tja, ni som använder tvixens trådlösa kapacitet kan väl berätta vilken typ av usb dongle ni använder, gärna märke. Jag är grymt nöjd med köpet 4100sh förutom gui:et, finns det nån datakunnig där ute som kan modifiera det kanske?

Mvh Jonas

Postad 30 July 2007 - 18:25

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Samma här! Vid analog så spelar den ut ljud (PCM) via optiska utgången men vid digitalt i setup är det knäpptyst!

Postad 30 July 2007 - 21:25

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
Jag kan inte längre spela upp .iso-filer som jag spelade upp med firmware 1.0.38.
Har nu senaste firmware 1.0.43 till min 4100.
Någon med 1.0.43 som kan prova?

Postad 30 July 2007 - 23:26

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0
Tuppen, jag har precis dragit i samma firmware i en 4100 som jag har stående framför mig och alla filmer (ISO-filer) som jag har provat, för att dubbelkolla, har fungerat precis som tidigare. :)

Postad 31 July 2007 - 07:37

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1276 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Samma här! Vid analog så spelar den ut ljud (PCM) via optiska utgången men vid digitalt i setup är det knäpptyst!

<{POST_SNAPBACK}>

Ljudspåret är nog WMA stödjer din förstärkare WMA 5.1?
oftast är stödet bara Dolby surround, AC3 och DTS.

Postad 31 July 2007 - 17:40

loskings
  • loskings
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0
Hej

Jag har idag hämtat ut min nya Tvix (utan hdd), beställd från Directman.com.

Lite senare är jag minst sagt lite upprörd då jag har följande problem.

1, När jag pluggar in Tvixen till min dator (Windows Vista Ultimate 64bit) så säger min dator (och 3 andra datorer i mitt hem med Windows xp Pro/media center) att den hittat antingen en okänd enhet som den inte har drivrutiner till, att den hittat en usb mass storage device men att något är fel så den kan inte starta. Jag har provat alla möjliga varianter inkl byte av USB kabel utan resultat.

2, Netshare funktionen fungerade i ungefär 10 minuter, en omstart av Tvixen och den funktionen slutade att fungera. Har ominstallerat Netshare minst 5 gånger, installerat den på två andra datorer i mitt hem, bytat tp kabel, satt fast ip på Tvix samt min dator. Allt utan resultat, den vägrar att hitta min dator. Testade att använda mig av Samba utan reslutat. Jag kan pinga Tvixen och jag kan connecta till FTP funktionen, så inga connections problem.

Vad kan jag göra? Hjälp!!!!

Kan man softresetta enheten eller ngt?

/Daniel

Postad 31 July 2007 - 18:06

Paul Vintage
  • Paul Vintage
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Loskings: Jag precis i samma sits som dig ett par dagar sedan, men sen satte jag in en redan partionerad hd och kopplade sedan den via usb till datorn och vips fann min pc den, och det vara bara att köra igång. Installera nytt firmware och dela upp hd:n i önskade mappar. Så skaffa dig en snabb hd så ska det fixa sig. Det där med netshare har jag inte hunnit kolla än, men om du fixar det så får du gärna berätta.

Lycka till!
/jonas

Postad 31 July 2007 - 20:54

loskings
  • loskings
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Loskings: Jag precis i samma sits som dig ett par dagar sedan, men sen satte jag in en redan partionerad hd och kopplade sedan den via usb till datorn och vips fann min pc den, och det vara bara att köra igång. Installera nytt firmware och dela upp hd:n i önskade mappar. Så skaffa dig en snabb hd  så ska det fixa sig. Det där med netshare har jag inte hunnit kolla än, men om du fixar det så får du gärna berätta.

Lycka till!
/jonas

<{POST_SNAPBACK}>

Hej, tack för ditt svar. Alla mina problem löstes genom att sätta i en sata disk samt uppdatera firmwaren (även netshare kickade igång).

Postad 01 August 2007 - 09:04

tuppen
  • tuppen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0

Tuppen, jag har precis dragit i samma firmware i en 4100 som jag har stående framför mig och alla filmer (ISO-filer) som jag har provat, för att dubbelkolla, har fungerat precis som tidigare. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för den testen. Har testat lite mer och kommit fram till att det var en ny isofil som jag hade som ställde till problemet. Den var tydligen ofullständig/korrupt!
Valde jag denna (som givetvis inte 4100 kunde spela upp) blev sedan resultatet att 4100 inte kunde titta hantera/spela upp några iso-filer trots att jag valde de som var korrekta. Efter omstart var allt ok förutsatt att jag inte på nytt valde den felaktiga för då uppstod samma problem.

Postad 01 August 2007 - 17:09

Unregisteredd8860d4b
  • Unregisteredd8860d4b
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Har sökt lite i denna och i 4000/5000 tråden utan att hitta exakt det jag söker.
Hur går man tillväga för att ändra den bakgrundsbild som kommer upp direkt när man startar tvixen? Har lyckats ändra den som när man väljer mapp bara.

Postad 01 August 2007 - 18:39

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0

Hur är det med musik spelaren  är det samma trassel som med 4000/5000 att den stoppar när man byter mapp?

<{POST_SNAPBACK}>

Nope. Du kan bläddra runt bäst du vill. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Kan jag lägga till låtar efterhand också, som i winamp, eller vilken annan spelare som helst? Markerar och lägger till, samtidigt som en annan låt spelas, så att en kö bildas? I så fall är ett köp nästan oundvikligt. Kan jag på något sätt koppla den via scart-rgb? Har dessvärre ingen bättre anslutning på min gamla crt-tv. *skäms*

<{POST_SNAPBACK}>

Sean, vad tror du, som expert?

Postad 01 August 2007 - 20:04

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Hur är det med musik spelaren  är det samma trassel som med 4000/5000 att den stoppar när man byter mapp?

<{POST_SNAPBACK}>

Nope. Du kan bläddra runt bäst du vill. :D

<{POST_SNAPBACK}>

Kan jag lägga till låtar efterhand också, som i winamp, eller vilken annan spelare som helst? Markerar och lägger till, samtidigt som en annan låt spelas, så att en kö bildas? I så fall är ett köp nästan oundvikligt. Kan jag på något sätt koppla den via scart-rgb? Har dessvärre ingen bättre anslutning på min gamla crt-tv. *skäms*

<{POST_SNAPBACK}>

Sean, vad tror du, som expert?

<{POST_SNAPBACK}>

Är ju på semester! ;)

Vad jag vet så går det inte än, men det här ligger högt på vår önskelista som vi kontinuerligt ger DViCO feedback på. Saxar in ett svar från ett annat forum angående lite om musik generellt:

Playlists (.m3u and .pls) can be created with WinAmp or your favorite text editor. If you want to make them with your text editor here are instructions for that:

http://forums.winamp...?threadid=65772

Typically you follow the following steps:

1) Load up your TVIX Box internal HDD or your TVIX Box connected network share with your music files (the playlists actually work for video and/or music files). You may organize the files however you like regardless of how you wish to play them back.
2) Create your playlist files using select files from step one.
3) Save the playlist to the TVIX Box
4) Via your TV and remote select the playlist file and play it
5) If you wish use shuffle mode to randomize playback of your playlist - even across files and folders

Be advised ShoutCast radio is also supported live over the Internet via playlists.

Here is one users explanation how to make a playlist with WinAmp :

Quote:
To create a playlist, you only need to connect your TViX to your computer with an USB cable. Then you startup Winamp... you can then use internet explorer to browse through your TViX's store of musicfiles and drag each file you want in your playlist from the explorer-window to the winamp playlist window.... that's the way I do it anyway. You can also add files to the playlist through the winamp interface itself, but that is more cumbersome in my opinion. After you finish, and the playlist is populated, you save the playlist enywhere on your TViX. I created a directory called "playlists" for that, but you can store it anywhere you like. You can also name it whatever you like.

http://forum.tvixbox...topic.php?p=498

Postad 02 August 2007 - 10:14

penke62
  • penke62
  • Lärjunge

• 334 inlägg
  • 0
Ber om ursäkt, visste inte du var ledig. Tack för svaret iaf. Hoppas ni får rätt på den funktionen, det underlättar när man kommer in i ett "spela skivor-stim".

Postad 02 August 2007 - 14:56

Unregistered1156
  • Unregistered1156
  • Veteran

• 1852 inlägg
  • 0
Måste man ha en hårddisk i dessa på spelare? Letar efter en extender som ska matas från USB-port.

Rullar det på smidigt när man streamar från USB? Har läst om andra extenders som hackar..

Funkar HDMI'n bra?

Inga problem med svenska texter i iso-filer?

Postad 02 August 2007 - 22:08

jofa
  • jofa
  • Lärjunge

• 365 inlägg
  • 0
Hur jag ser aktuella väderbilder i min Tvix 5000
https://www.minhembi...dpost&p=1494392

/J

Redigerat av jofa, 02 August 2007 - 22:10.

Postad 03 August 2007 - 00:52

Pebbe2
  • Pebbe2
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Hej, jag har skummat igenom hela tråden men hittar inget om någon har testat tv - tunern? Har en "gammal" Tvix M-3000U idag som funkar lysande till sitt syfte.
Tycker att denna verkar vara en bra alternativ till de PVR-boxar som Boxer vill att man ska köpa.

Postad 04 August 2007 - 20:30

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3325 inlägg
  • 0
Tjena!! :blink:

Äntligen... (som Fylking brukar säga) så rapporteras det om en kommande FW uppdatering med MKV-stöd!!

Det är enligt HiJack på MPCclub.com som nämner att inom ca 14-dagar så kommer en första Beta på detta. Den "riktiga" versionen ska komma inom Augusti, ta det med en nypa salt.

Men... välkommet är väl bara förnamnet!!

Postad 04 August 2007 - 20:51

Micken73
  • Micken73
  • Wannabe

• 13 inlägg
  • 0

Tjena!! :blink:

Äntligen... (som Fylking brukar säga) så rapporteras det om en kommande FW uppdatering med MKV-stöd!!

Det är enligt HiJack på MPCclub.com som nämner att inom ca 14-dagar så kommer en första Beta på detta. Den "riktiga" versionen ska komma inom Augusti, ta det med en nypa salt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag såg det precis också, men var tydligen någon kvart för sen för att komma med nyheten. Bidrar med en länk till hela texten istället. :lol:

Postad 04 August 2007 - 21:56

sean.wiklund
  • sean.wiklund
  • Veteran

• 2179 inlägg
  • 0

Tjena!! :D

<{POST_SNAPBACK}>

Visst är det trevligt. :blink: Jag vill citera det viktigaste ur denna "nyhet" innan alla börjar tokfråga en massa:

Anyway, don't start running around like chickens now searching and asking for info as it will only slow down the process of getting it out eventually... We hope it will be ready for public beta somewhere end of August but that's a personal estimate and nothing is officially communicated from DViCo... And for those running to stores now because hearing mkv will be supported, don't do it until it's there and working in a mature way... You can however buy one for any of the other reasons including it's newly added support for VC-1 to be available in less than 14 days...

http://www.mpcclub.c...order=0&thold=0

Vad gäller själva MKV-stödet, så vet ni likväl som jag, att MKV är oerhört komplext, så om det väl kommer en firmware, vilket det alltså nu kommer göra (som jag hävdade redan för några veckor sedan men på ett väldigt dimmigt sätt), så kanske inte alla MKV-filer kommer att fungera för alla användare. Jag hoppas då att de flesta förstår att stödet hela tiden kommer att förbättras(!).

That's all for now. Ha en grymt bra fortsatt kväll! :lol:

Postad 05 August 2007 - 00:35

stevenD
  • stevenD
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Skulle precis in å posta för att ta reda på om någon hört nåt om utvecklingen av mkv-stödet :blink:

En Tvix är beställd! Även fast jag vet att det inte finns några garantier för att det ska funka bra. Men det vore ju jäkligt skummt om de nu släpper en firmware som har alpha-stöd för mkv och inte lyckas få ordning på det sen.

Postad 05 August 2007 - 16:59

Unregisteredd8860d4b
  • Unregisteredd8860d4b
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0
Detta var en mycket trevlig nyhet :) Nu är det bara att hoppas på det bästa.

Postad 05 August 2007 - 22:21

Unregistered93573766
  • Unregistered93573766
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
nu börjar det ta sig :)

avvaktar nog tills mkv firmwaren är ute och rapporter från de som redan köpt den om hur bra det funkar. sen får det nog bli en tvix

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.