Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2

774 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 23 maj 2009 - 12:22

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Det har tagits upp förut, ingen kan förbjuda dig ha parabol på balkongen, finns direktiv inom EU för detta.

Staten har fått betala 500000:- i böter till EU för att dom inte följde EU direktiv vad gäller mänskliga fria rättigheter för den familjen som bodde i en förort som var tvungna ta ner parabolen.

Wow, jag visste inte att det var en mänsklig rättighet att ha parabol på balkongen ;)

Postad 23 maj 2009 - 12:40

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Ja, du får ha parabol, om du kan sätta upp den så att den inte riskerar ramla ner. Du får troligen inte heller göra åverkan på huset utan ägarens tillstånd (vilket du inte kommer få i väldigt många fall). Så vill man offra halva balkongen på att ha en parabol på stativ så är det fritt fram.

Postad 23 maj 2009 - 21:01

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Wow, jag visste inte att det var en mänsklig rättighet att ha parabol på balkongen ;)

Näh, men nu vet du det.

Postad 24 maj 2009 - 10:16

Parabol
  • Parabol
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Skulle kolla prisinfo hos Elgiganten igår för denna box, men den var slut och det skulle inte beställas in några fler eftersom denna modell skulle ersättas med en annan. Vet någon vilken box det handlar om? Även det skulle vara en Humax. Borde ha frågat efter modellnummer...

Postad 24 maj 2009 - 19:58

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Skulle kolla prisinfo hos Elgiganten igår för denna box, men den var slut och det skulle inte beställas in några fler eftersom denna modell skulle ersättas med en annan. Vet någon vilken box det handlar om? Även det skulle vara en Humax. Borde ha frågat efter modellnummer...

det är hdpvr som de enbart kommer sälja en tid framöver hörde jag här på onoff så det kommer nog ingen ny box :P

Postad 24 maj 2009 - 22:10

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

det är hdpvr som de enbart kommer sälja en tid framöver hörde jag här på onoff så det kommer nog ingen ny box :)

Hmm, då blir ju begagnatmarknaden för CXHD-1000C ganska het ett tag, låter som att jag sålde min för billigt :)

Postad 24 maj 2009 - 22:51

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
för CXHD-1000C ganska het ett tag.....

Jo nog blir den het efter ett tag, Humax-kaminen.

Redigerat av Latman, 24 maj 2009 - 22:52.

Postad 25 maj 2009 - 08:29

Likvid
  • Likvid
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0
Nån som vill köpa? jag har en sådan box, 6månader gammal, inga fel, 1500:- med frakt, eller 1300:- om den hämtas, finns i Sthlm.

PM:a mig.

Postad 25 maj 2009 - 09:31

younso
  • younso
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Får man behåller boxen från Comhem? Skall nämligen flytta i sommar och undrar vad jag skall göra med den. Skall in i ett hus utan CH och måste skaffa Telia, Boxer eller CD antar jag. Har jag användning för boxen i så fall? Skall förmodligen ha TV på 2 våningar.

Postad 25 maj 2009 - 09:52

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Får man behåller boxen från Comhem? Skall nämligen flytta i sommar och undrar vad jag skall göra med den. Skall in i ett hus utan CH och måste skaffa Telia, Boxer eller CD antar jag. Har jag användning för boxen i så fall? Skall förmodligen ha TV på 2 våningar.

Ja det får du, boxen har du köpt.
Måhända till kraftigt reducerat pris men den är iaf din.
Har du inte Comhem dit du flyttar så kan du nog inte använda den till något annat än möjligtvis dörrstopp, rekommendationen är nog att sälja den :)

Postad 25 maj 2009 - 14:17

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2 520 inlägg
  • 0

Jag fick min såld på blocket på 2 timmar. Som urskog säger så är boxen din.

Postad 25 maj 2009 - 14:32

ThePreToriaN
  • ThePreToriaN
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0

Nån som vill köpa? jag har en sådan box, 6månader gammal, inga fel, 1500:- med frakt, eller 1300:- om den hämtas, finns i Sthlm.

PM:a mig.

en ny kostar 1490:- !

Postad 26 maj 2009 - 17:38

Brando70
  • Brando70
  • Forumräv

• 651 inlägg
  • 0
Tjena grabbar!

Jag fick tillbaka min HD-box från Comhem och den är reparerad. I Comhems servicerapport står det bara följande:
Åtgärd: Byte av komponent

Comhem vet mycket väl att deras HD-boxar från Humax har fabrikat fel. Något "dödade" min HD-box, antingen värme, förhög spänning eller ström! Comhem redovisar inte vad är det de har gjort. Inga detaljerade uppgifter alls!

Kan det hända att min HD-box "dör" igen??? Kan den lägga av igen och vad har den för fel egentligen???

Frågan är, om min HD-box går sönder igen, utanför garantitiden, ska Comhem åtgärda felet kostnadsfritt då???
Man får hoppas på det bästa, men vill helst inte köpa en ny sådan HD-box. Den är inte så funktionell, tyvärr!
Jag ångrar lite köpet för 995 kr samt bindningstiden på 24 månader. Tur att abbonemandget löper ut om 6 månader. Då ska jag säga upp Comhems abbonemang på grund av deras löjliga införande av kortavgift igen!
Comhem driver med sina kunder hur de vill, dålig stil!

Redigerat av Brando70, 26 maj 2009 - 17:38.

Postad 26 maj 2009 - 22:39

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4 337 inlägg
  • 0

Tjena grabbar!

Jag fick tillbaka min HD-box från Comhem och den är reparerad. I Comhems servicerapport står det bara följande:
Åtgärd: Byte av komponent

Comhem vet mycket väl att deras HD-boxar från Humax har fabrikat fel. Något "dödade" min HD-box, antingen värme, förhög spänning eller ström! Comhem redovisar inte vad är det de har gjort. Inga detaljerade uppgifter alls!

Kan det hända att min HD-box "dör" igen??? Kan den lägga av igen och vad har den för fel egentligen???

Frågan är, om min HD-box går sönder igen, utanför garantitiden, ska Comhem åtgärda felet kostnadsfritt då???
Man får hoppas på det bästa, men vill helst inte köpa en ny sådan HD-box. Den är inte så funktionell, tyvärr!
Jag ångrar lite köpet för 995 kr samt bindningstiden på 24 månader. Tur att abbonemandget löper ut om 6 månader. Då ska jag säga upp Comhems abbonemang på grund av deras löjliga införande av kortavgift igen!
Comhem driver med sina kunder hur de vill, dålig stil!

eller så upgradrar du till en hdpvr :D

Postad 27 maj 2009 - 07:20

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
"deras löjliga införande av kortavgift igen! "
Fick mig att säga upp 8favoriter och gå ned till "small" som inte har kortavgift, däremot behållit 1000 och C+ som också ligger utanför deras nya extra kostnadspålägg.

Postad 08 juni 2009 - 15:50

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0
Min har också pajjat nu. :)
Lyser svagt, svagt tre röda horisontella streck i displayen. Har haft den i 2år och 3månader, garantin gått ut alltså, och sa att det måste vara nåt fabrikationsfel men killen jag pratade med först tyckte inte det genom att de sålt så många tusen och jag bara påtalade de senaste 4 här på forumet så är det ju inte så många, man kan ju fråga sig hur många boxar som pajjat av de som inte läser på detta forum...

Men min fundering, finns det nån här som vet vad det är för komponent/komponenter som pajjar? Ifall man kunde laga den själv, tänkte be en polare om hjälp isåfall.
Eller nån som skickat in den på rep och vad gick lagningen på?

I vilket fall så har jag beställt en Humax HDPVR-1000C, hoppas den håller längre. :)

Postad 08 juni 2009 - 16:12

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Min har också pajjat nu. :)
Lyser svagt, svagt tre röda horisontella streck i displayen. Har haft den i 2år och 3månader, garantin gått ut alltså, och sa att det måste vara nåt fabrikationsfel men killen jag pratade med först tyckte inte det genom att de sålt så många tusen och jag bara påtalade de senaste 4 här på forumet så är det ju inte så många, man kan ju fråga sig hur många boxar som pajjat av de som inte läser på detta forum...

Men min fundering, finns det nån här som vet vad det är för komponent/komponenter som pajjar? Ifall man kunde laga den själv, tänkte be en polare om hjälp isåfall.
Eller nån som skickat in den på rep och vad gick lagningen på?

I vilket fall så har jag beställt en Humax HDPVR-1000C, hoppas den håller längre. :)

Jag avslutade för en vecka sedan alla abb hos Comhem. Min box är lika gammal och den pajade i april förra året. Efter nätdelsbyte var bilden till en början riktigt bra. Sedan har nog värmeutvecklingen tagit ut sin rätt på kondensatorerna på den utbytta nätdelen. Detta förklarade jag för kundtjänst vid uppsägningen vilket medförde erbjudande om en ny box för 1 kr vid tagande av 8 fav HD.

Dock nej tack, fick dock behålla kortet utan att behövas debiteras för kortavgifter. Ingen kostnad för Comhems påstådda cryptering alltså ?

Säga vad man vill..men generösa är dom.

Postad 08 juni 2009 - 16:21

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

Detta förklarade jag för kundtjänst vid uppsägningen vilket medförde erbjudande om en ny box för 1 kr vid tagande av 8 fav HD.

De gav mig också det erbjudandet men tror inte det var med HD, bara 8 fav med bindningstid.
Jag band upp mig i 12mån med PVRboxen för 3495kr.

Postad 08 juni 2009 - 16:32

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

De gav mig också det erbjudandet men tror inte det var med HD, bara 8 fav med bindningstid.
Jag band upp mig i 12mån med PVRboxen för 3495kr.

8 favoriter HD kostar väl 199 kr mån, medan utan HD kostar har jag för mig 159 kr.

Vad det skulle krävas för bindningstid kommer jag dock ej ihåg. Ifall du fick boxen för 1 kr med samma bindningstid och 8 fav utan Hd är det ju ett bättre bud ?

Postad 08 juni 2009 - 16:53

BempaS
  • BempaS
  • Forumräv

• 611 inlägg
  • 0

8 favoriter HD kostar väl 199 kr mån, medan utan HD kostar har jag för mig 159 kr.

Vad det skulle krävas för bindningstid kommer jag dock ej ihåg. Ifall du fick boxen för 1 kr med samma bindningstid och 8 fav utan Hd är det ju ett bättre bud ?

Jag har 8 fav utan HD sen tidigare(159kr) och Canal+ Total. När hon pratade om erbjudandet med att skaffa CXHD-5000C, den utan disk så skulle jag få den för 1kr om jag band upp mig men jag valde den med hårddisk istället. De ville ha den för ca 5000kr om jag inte band upp mig, billigaste på nätet är väl omkring 4200kr så jag bara band upp 12mån med 8 fav som jag redan har och fick ner den till 3495kr.

Postad 09 juni 2009 - 15:21

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Idag kom det en uppdatering, 1.00.25 tror jag den hette. Undrar vad det innebär för förbättringar?

Redigerat av Krillur, 09 juni 2009 - 15:24.

Postad 09 juni 2009 - 16:10

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Vågar du pröva? Jag vågar inte :)

Postad 09 juni 2009 - 17:13

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Den fixar texttvstrul iaf, jag hade rejäla problem med tex tv4´s texttv innan uppdateringen. Tror tom en till upplösning går att välja på boxen mot innan. Någon annan skillnad kan jag inte se. Om ingen ny bugg dyker upp så gissar jag på att det var den sista för denna box.

Postad 09 juni 2009 - 17:51

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Den fixar texttvstrul iaf, jag hade rejäla problem med tex tv4´s texttv innan uppdateringen. Tror tom en till upplösning går att välja på boxen mot innan. Någon annan skillnad kan jag inte se. Om ingen ny bugg dyker upp så gissar jag på att det var den sista för denna box.

Rätt! Enligt comhems kundtjänst (som först inte hade en aaaaaaning om att en ny uppdatering fanns) så gäller uppdateringen i huvudsak Text-TV. Lite annat smått o gott av vad jag uppfattade som av designinnehåll på info-menyn (kan ha uppfattat fel dock). Något är gjort med 576p också men handläggaren på kundtjänst förstod inte riktigt vad som stod på lappen han läste - o jag förstod inte vad han menade. Jag har tyvärr väldigt svårt att förstå dagens ungdom när de lägger in "typ" sju gånger/mening. Föreslog att de skulle lägga ut infon på hemsidan, o det tyckte han var en bra idé :). Jag uppdaterar och håller i hatten. Hoppas på att det blir sämre så att man kan deala sig till en nyare box-modell :)

Postad 09 juni 2009 - 19:50

Ludde76
  • Ludde76
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Idag dog min för andra gången. Som tur är räknas garantin på nytt från senaste utbyte/reparation så den gäller än eftersom det är ett drygt år sedan senast.

Redigerat av Ludde76, 09 juni 2009 - 19:52.

Postad 10 juni 2009 - 03:13

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Fan, text-tv funktionerna är ju sämre med nya uppdateringen! Om du tex. står på sid 331 på svt-text så har man tidigare kunnat bläddra mellan alla del-sidor genom att trycka höger eller vänster på fjärrkontrollen. Nu funkar det som på en gammal stenålders tv att man får sitta och vänta på att sidorna ska bläddra fram!
Inte kul om man vill se sid 10/10 och man hamnar på sid 1/10 när man slår på text-tv:n!
SUCK! Aldrig får man vara riktigt nöjd!

Postad 10 juni 2009 - 09:46

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Som jag förstår det fungerar texttv'n nu som på deras andra boxar så nog inget de kommer korrigera. Tidigare blev det svart på många texttv sidor på tex tv4 eller om man försökte byta till undersidor.

Postad 10 juni 2009 - 17:41

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Suck! Inget ljud på någon digitalkanal, men på analoga sändningar. Är comhems fel alltid relaterade till fotbollssändningar?

Edit:

Fungerar med hemmabiosystemet. Enligt kundservice är det inget fel på utsändningen. Blir antagligen av med boxen för reperation - för hur länge då? Någon som vet. Tydligen får man ingen "lånebox" under tiden. Skall i så fall pröva någon av comhems konkurrenter under tiden för att se om "gräset är grönare på andra sidan". ;)

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 10 juni 2009 - 18:03.

Postad 10 juni 2009 - 18:52

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
1-1,5 vecka tror jag det tog för en kollega.

Låter konstigt om det fungerar med hemmabiosystemet. Det fungerar alltså inte via scart men via optisk? Får nästan känslan av att det är nått med ljudformatet du valt på boxen men isf borde det beröra antingen de kanaler som sänder i DD eller inte. Testa om du får ljud på tex svt då de har 5.1 sändning. Finns det ljud då är det felinställt. Fungerar det inte via scart kan det vara kabeln eller både utgången på boxen eller ingången på tvn som challar så skulle isf korstesta med en dvd/video för att se så inte tvn har nått skumt för sig. Tråkigt att vara utan box 1 vecka i onödan ;)

Postad 10 juni 2009 - 18:53

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Jag upplever lite bättre bild med 25 som om de gått tillbaks till den som var innan 20 (17?), kan fortfarande bara få ännu sämre ljudsynk med styrningen, och ljudet hackar fortfarande. Använder knappt textTV så om det blivit förändringar på det så har det gått mig förbi.
Editerat; ljud hackande (suck).

Redigerat av Jarl, 10 juni 2009 - 19:04.

Postad 10 juni 2009 - 18:59

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

1-1,5 vecka tror jag det tog för en kollega.

Låter konstigt om det fungerar med hemmabiosystemet. Det fungerar alltså inte via scart men via optisk? Får nästan känslan av att det är nått med ljudformatet du valt på boxen men isf borde det beröra antingen de kanaler som sänder i DD eller inte. Testa om du får ljud på tex svt då de har 5.1 sändning. Finns det ljud då är det felinställt. Fungerar det inte via scart kan det vara kabeln eller både utgången på boxen eller ingången på tvn som challar så skulle isf korstesta med en dvd/video för att se så inte tvn har nått skumt för sig. Tråkigt att vara utan box 1 vecka i onödan ;)

Har inte scart - bara HDMI och optiskt. Ljudbortfall med kanaler med DD är ett känt fel sedan innan. Får kabeltesta efter fotbollen. Nu är Viasat-sändingarna borta också (Ingen åtkomst), förutom TV 3 o 6 samt Viasat Explorer. De andra 8 Viasatkanalerna är döda.

Edit:
Ljudet tillbaka. Förklaringen till att Viasat är borta är enkel - kundservice tog bort dem från mitt abonnemang för ett tag sedan. Varför? Jo jag ville ju inte ha Canal + Total längre - bara Canal + Sport. Vad det har med Viasat att göra? Beats Me?

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 11 juni 2009 - 17:20.

Postad 10 juni 2009 - 19:05

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Sjukt läskigt med ny firmware, faktiskt..
Tror jag avvaktar lite och ser om det går åt **** för någon annan, speciellt nyfiken på eventuell återkomst av HDMI-genom-reciever-blåskärms-buggen.

Postad 11 juni 2009 - 12:30

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0
Tycker bilden har blivit bättre.
Inget problem med ljud via HDMI vad jag märkt ännu.
Bläddring på delsidorna på text-tv är väl enda negativa jag sett.

Postad 11 juni 2009 - 18:53

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Ja, nu funkar text-tv nästan inte alls..., resetar man boxen funkar den till nästa dag, sen får man reseta igen..., starkt jobbat, som vanligt.

Postad 11 juni 2009 - 22:22

myrstack
  • myrstack
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Denna jäkla box är ju ett ****.
Är ett text-tvfreak och blev INTE glad när jag upptäckte att man inte längre kan bläddra mellan delsidor på text-tv. Nu har jag slutat kolla på text-tv bara för det (tidigare 1 timme om dagen kanske). Och ingen info om detta heller. Försöker dom ######s så att man byter till den nya boxen, så måste det ju vara!!!!

Postad 11 juni 2009 - 22:35

roverboynr6
  • roverboynr6
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Sjukt läskigt med ny firmware, faktiskt..
Tror jag avvaktar lite och ser om det går åt **** för någon annan, speciellt nyfiken på eventuell återkomst av HDMI-genom-reciever-blåskärms-buggen.

Uppdaterade och "HDMI-genom-reciever-blåskärms-buggen" verkar inte vara tillbaka. Funkar bra genom min receiver. Exakt samma setup som hade problem med blåskärmen.

Postad 12 juni 2009 - 14:35

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Denna jäkla box är ju ett ****.
Är ett text-tvfreak och blev INTE glad när jag upptäckte att man inte längre kan bläddra mellan delsidor på text-tv. Nu har jag slutat kolla på text-tv bara för det (tidigare 1 timme om dagen kanske). Och ingen info om detta heller. Försöker dom ######s så att man byter till den nya boxen, så måste det ju vara!!!!

Tror inte det. Min box vägrar att visa Tv 4 HD och Canal + Film HD av någon anledning. När kundservice meddelar att jag kanske blir utan box i två veckor om lagning behövs, försöker jag naturligtvis kontra med "... men då kanske jag kan pröva en av de nya boxarna, t ex 5000-modellen eller HDPVR-boxen under den tiden?", blir svaret: "Absolut inte! Så jobbar inte vi!!" Inte ens en vanlig digital ersättningsbox tycks vara ett alternativ? Får väl pröva en konkurrents HD-box under två veckor istället. Begriper inte hur de tänker?

Postad 13 juni 2009 - 18:04

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Uppdaterade och "HDMI-genom-reciever-blåskärms-buggen" verkar inte vara tillbaka. Funkar bra genom min receiver. Exakt samma setup som hade problem med blåskärmen.

Tack för det, testade själv nu och det gick bra..
*puh*

Postad 14 juni 2009 - 17:05

Seamless
  • Seamless
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Någon som har provat att använda den här boxen för att kolla på TV från Tele2 och kan bekräfta att det fungerar?

Postad 14 juni 2009 - 18:46

arthur_anderson
  • arthur_anderson
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
När jag vill se infon om något program så får jag bara upp en blank skärm, alltså ingen info.

tex om jag ser på en film och vill se vad den handlar om och trycker på info så kommer inget upp, hur fixar jag detta?

Postad 14 juni 2009 - 22:54

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Testa att starta om den (med knappen eller rycka kontakten).

Postad 15 juni 2009 - 20:07

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
Då har ljudet kommit tillbaka efter någon dag, men TV 4 HD och Canal + Sport HD visar en färglad trasmatta till bild med många finna rektangulära rutor. Ser riktigt snyggt ut faktiskt ;) Men nu var det ju inte det jag betalar för. Har snällt väntat på Comhems nya antennsladd och fick ett skrattanfall när den kom: En vanlig 25 kr sladd på 0,5 m :blink: Och den gjorde naturligtvis ingen skillnad. Har nu begärt att få boxen utbytt mot HDPVR-boxen med lite justering i bindningstid som plåster på såren. Tror inte comhem löser detta i godo tyvärr :)

Postad 16 juni 2009 - 08:55

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Trasmatta i bilden låter nästan som blockbilningar. Är signalen verkligen bra på dessa kanaler? I annat fall tror jag inte en ny box hälper dessvärre.

Postad 16 juni 2009 - 15:02

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Trasmatta i bilden låter nästan som blockbilningar. Är signalen verkligen bra på dessa kanaler? I annat fall tror jag inte en ny box hälper dessvärre.

Ja visst är det enorma blockbildningar - bland det största jag sett. Eller i alla var - nu är bild ocj ljud tillbaka igen. Lika spännande var gång man slår på boxen. Man vet inte vad som kommer att ske. Har problem med internetuppkopplingen till och från också, så det kanske är något lokalt problem. ElTel är här ute nu och håller på med något. Kanske skall gå ut och fråga dem vad som är fel :D

Postad 17 juni 2009 - 17:46

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0
...och så var det igång igen: Inget ljud på 4 av HD-kanalerna vid val av DD (PCM fungerar dock). Däremot är det ljud på lokalnyheterna med DD som annars aldrig fungerar med det inställt?

Postad 18 juni 2009 - 13:04

Leon88
  • Leon88
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Hej!

Är det fler som har samma problem med boxen som jag har?

I dagsläget är det följande:
Ljudet är ur sync på den optiska ljudutgången. Fel lokaliserat i boxen eftersom det fungerar fint med DVD'n.
Får nu ingen bild på Animal planet och Discovery HD.
Ibland hackande ljud

Har ungefär 55-60% signalstyrka där jag bor. Jag testade av okänd anledning att byta nätuttag för boxen, och då fungerar kanalerna ibland med korta mellanrum innan man måste starta om kanalen.

Har ni samma problem med kanalerna just nu eller är det lokalt hos mig?
Hur gör man för att slippa den irriterande 100ms fördröjningen på ljudet? Min tv har ingen fördröjningsfunktion... :'(

/Oscar

Nu har de haft någon kille här nere i källaren och det verkar som att Animal planet fungerar. Dock kvarstår problemet med Discovery HD och HC HD. Vi får se när detta åtgärdas......

Har fortfarande problem med bild/ljud ur sync. Ljudet kommer 0.1-0.2 sek före bilden. Hur irriterande som helst!
Jag har kopplat med HDMI från CH box till TV. Optisk kabel mellan CH box och recievern. Var det någon på forumet som sa att man slapp detta om man använder de analoga utgångarna? Usch. Jag vill ha digitalt ljud ut från boxen.

Om ingen annan har någon idé så tänkte jag testa:
Bild & ljud från CH Box HDMI till TV. Optisk utgång på tvn ut till recievern. Jag misstänker att det är ngn jobbig jä*la fördröjning från HDMI'utgången från boxen som är problemet.

Någon som kan bekräfta?
Hälsningar
Oscar

Postad 18 juni 2009 - 13:19

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Har fortfarande problem med bild/ljud ur sync. Ljudet kommer 0.1-0.2 sek före bilden. Hur irriterande som helst!
Jag har kopplat med HDMI från CH box till TV. Optisk kabel mellan CH box och recievern. Var det någon på forumet som sa att man slapp detta om man använder de analoga utgångarna? Usch. Jag vill ha digitalt ljud ut från boxen.

Samma problem här med samma typ av koppling.
TV4 brukar vara värst för mig vad gäller osync. Helmysko att det är olika på olika kanaler, vettefasen vad det är för skräp.

Postad 18 juni 2009 - 16:54

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 476 inlägg
  • 0
Genom att hålla in mute-knappen i fem sekunder kan man ställa in läppsynk på själva boxen.

Postad 18 juni 2009 - 17:18

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0

Någon som har provat att använda den här boxen för att kolla på TV från Tele2 och kan bekräfta att det fungerar?

Nån som vet om det funkar ? ska flytta om en månad och där finns bara tele2

Postad 18 juni 2009 - 18:10

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Jag har ljudstopp från optiska utgången men det är sällan. Har inte några problem med bilden.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.