Humax CXHD-1000C
(Digitalboxar)
|
1
|
(183)
|
Inga priser |
Postad 11 July 2008 - 10:36
Postad 11 July 2008 - 11:33
Precis, de senaste dagarna har TV4 spårat ur totalt. De har visat 4HD-loggan iprincip varje gång jag slagit över och 1/10 ggr max är det en HD-sänding.Jag har undrat lite om det ett par ggr. Det brukar väl vara så att de skriver HD breve 4:an när de sänder äkta, va?
Det märkliga är att det på sista tiden stått HD när det varit 4:3 format på sändningen. Mysko, va?
Sommarjobbare?
Redigerat av pacman, 11 July 2008 - 11:34.
Postad 11 July 2008 - 11:40
Nu har ljudet återvänt på Viasat Sport HD, men Nat.Geo.HD är fortfarande knäpptyst
tv1000hd är knäpptyst fortfarande för mig
Postad 11 July 2008 - 12:49
Har du ljud på Nat.Geo.HD?
ja ljud fins på ngHD men inte tv1000hd
felet ligger lite olika från box till box vissa har inget ljud på ngHD andra har
lika oberoende HDkanal
Redigerat av Duckface21, 11 July 2008 - 12:51.
Postad 11 July 2008 - 19:17
Är det några fler som boxen har lagt av för ? Fick ni igång den på något sätt ?
Nå väl det är väl bara att felanmäla.
Postad 11 July 2008 - 19:41
Idag när jag kom hem så var boxen stendöd. Displayen helt svart och ingen signal till TV eller proj.
boxen har lagt av för flera mycket på grund av värmen. om du inte har garantin kvar så kan du alltid öppna den o kolla säkringen på nätdelen annars skickar du in den på garantin
Postad 11 July 2008 - 20:29
Postad 11 July 2008 - 23:10
Idag när jag kom hem så var boxen stendöd. Displayen helt svart och ingen signal till TV eller proj.
Detsamma hände med min goa Humaxbox under hockeyVM, den hade en morgon slocknat helt efter ett år och fyra månader i min ägo. Hade beställt Viasat sport med anledning av just hockeyn men jag fick vara glad över att hunnit se någon match i alla fall. Och vad finns att se på Viasat sportHD nuförtiden av värde ?
Två veckor tog det innan burken var tillbaka efter lagning och det var nätdelen som hade gett upp.
Postad 12 July 2008 - 09:20
den nya kommande boxen behöver inte alls va samma skit det återstår att se eftersom det är hdd i den så har den ju en annan componet setup andra delar helt enkelt
Missade du min smiley eller, givetvis hoppas jag ju inte att det är samma skit, men det skulle vara grymt jobbigt(marddröm) om så var fallet.
Postad 12 July 2008 - 09:30
Postad 12 July 2008 - 10:16
Missade du min smiley eller, givetvis hoppas jag ju inte att det är samma skit, men det skulle vara grymt jobbigt(marddröm) om så var fallet.
haha sorry missande nog den haha ... nä men vi får hoppas på posetiva saker och inte säga nått dåligt om den nya boxen för säger vi dåliga saker då blir det en dålig sak igen haha
Postad 12 July 2008 - 10:26
Ni som haft boxar som dött, har ni haft dem ständigt på i standbyläge ? Jag slår av min box helt (igen ström) med kontakten på det grenuttag jag har för hela anläggningen.
Jag stänger nästan aldrig ner min box. Den är på eller i standby.
Postad 12 July 2008 - 10:27
Ja, pratade precis med kundeservice och de skulle skicka en fraktsedel så att jag kunde skicka in den på översyn. Lyckas de inte laga den skulle de skicka en ny.
Sade det för några inlägg sedan .. så det är bara att räkna in en till i mängden ...
Du skall inte acceptera den lösningen ..
De skall skicka en ny box till dig och när den kommer så skickar du in din och ser den aldrig mer.
Ta det med kundrelationer
Maveric
Postad 12 July 2008 - 11:11
Redigerat av haihep, 12 July 2008 - 11:12.
Postad 12 July 2008 - 11:31
Jag fick ny box från CD när jag var kund där..Dock är det en annan femma..Utan box har man ingen tv alls när man har parabol ..Hos CH har man ju x antal analoga kanaler. Tror att leverantören har 3 ggr på sig att försöka laga en box innan dom måste skicka en ny,,
alla har inte analog tv via CH inte i lule via lulebo här fins bara digitalt i jacket sen början av förra månaden. om boxen skulle paja så är man utan till ny box kommer. värt att tillägga är att small paketet är gratis här o 39kr rabbat på övriga paket
Redigerat av Duckface21, 12 July 2008 - 16:32.
Postad 12 July 2008 - 20:26
alla har inte analog tv via CH inte i lule via lulebo här fins bara digitalt i jacket sen början av förra månaden. om boxen skulle paja så är man utan till ny box kommer. värt att tillägga är att small paketet är gratis här o 39kr rabbat på övriga paket
Jag vill också ha sådant avtal som Lulebo och slippa dessa dynganaloga kanaler. Sedan i söndags är analogutbudet behäftat med ett kraftigt raster och på vissa är det som flera blixtrande sinuskurvor som far över bilden i horisontalled. Titt som tätt är det kraftiga problem med analogkanalerna såsom brus, avbrott och lodräta band/ränder osv.
Vid ett tillfälle ville jag ha de analoga i digital form kostnadfritt efter ha förklarat för kundtjänst att i ett inspelat program från trean var ena halvan som nära myrornas krig. Med då var jag ju tvingad att betala 29 spänn igen för trean, eller detsamma för övriga.
Duckface, var glad att du slipper pröjsa för skiten. 948 kr/ år tvingas jag betala för det brusiga utbudet från Comhem.
Redigerat av Latman, 12 July 2008 - 20:27.
Postad 12 July 2008 - 21:24
Jag vill också ha sådant avtal som Lulebo och slippa dessa dynganaloga kanaler. Sedan i söndags är analogutbudet behäftat med ett kraftigt raster och på vissa är det som flera blixtrande sinuskurvor som far över bilden i horisontalled. Titt som tätt är det kraftiga problem med analogkanalerna såsom brus, avbrott och lodräta band/ränder osv.
Vid ett tillfälle ville jag ha de analoga i digital form kostnadfritt efter ha förklarat för kundtjänst att i ett inspelat program från trean var ena halvan som nära myrornas krig. Med då var jag ju tvingad att betala 29 spänn igen för trean, eller detsamma för övriga.
Duckface, var glad att du slipper pröjsa för skiten. 948 kr/ år tvingas jag betala för det brusiga utbudet från Comhem.
Det kan du ge dig på att jag e. Men att du har störningar är vanligt på analogt beror oftast på att det är många som delar på kabeln till ditt hus och många av dem kanske har halvdanna antennkablar mellan jack o tv kanske skadade kablar med för att utplåna såna störningar i analogt så skulle Comhem behöva skänka alla i kabel nätet en kabel och sen även kolla alla jack för skador osv såna störningar hade vi mycket tidigare då analogt fans här men det försvann då Comhem bytte till 3 hål och nu har de ju släckt ner hela analoga så jag ger bara +++++++++++ förutom åt Comhem och denna förbannade HDbox
Postad 13 July 2008 - 13:10
Gefen har kommit ut med en hårddiskinspelare med HDMI o komponent ingångar.
Ungefär lika stor som en Mac mini, kan den spela in även HDCP skyddat HD material till sin egen (lilla) 80 GB hårddisk. Max upplösning 1080i. Bilden komprimeras med H264 codec. Det går också att exportera film m m till ett SD kort, men då BARA sådant som inte har kopieringskydd med HDCP. Fjärren till denna kan "lära" kommandon från fjärren till t ex Humaxboxen, så att man kan sätta timer för inspelning. Det lär dock vara ganska bökigt. Denna apparat finns att imortera, men går nog på ca 7700 kr när tull o moms på den är betalda ! Annars ca 5685 kr inkl frakt med dagens dollarkurs.
I teorin skulle man då även kunna göra en kopia på en BD eller HDDVD skiva till den inbyggda hårddisken, men inte exportera vidare. På AVSforum finns en tråd där man diskuterat hur man skulle kunna öppna apparaten o komma åt den inbyggda hårddisken ( av laptop format ) för att överföra innehåll till dator. Ingen verkar dock ha lyckats hittills.
Gefen har också installerat ett nytt firmware på de senaste (?) apparaterna, som gör det omöjligt att spela in något HDCP skyddat material via HDMI. Via komponent verkar det dock fortfarande fritt. Den kan enligt uppgift inte heller spela in Dolby Digital ljud m alla kanaler utan bara vanlig stereo.
Som sagt, en dyr lösning med begränsningar, men ändock...
Länk: http://www.hdstep.co...er-p-17339.html
Redigerat av Unregistered4e1812ee, 13 July 2008 - 13:11.
Postad 13 July 2008 - 23:26
Tror inte det finns så mycket att tillägga i nuläget. Ny vänteperiod på ny uppdatering/box som skulle kunna innebära en normal användning och bild.
Fast mest hoppas jag på möjlighet till annan leverantör av bild via t.ex. internet, så man kan dumpa Comhem en gång för alla.
Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 13 July 2008 - 23:27.
Postad 14 July 2008 - 20:55
Postad 14 July 2008 - 22:49
I kväll "försvann" C+ Film HD o Discovery HD. Att byta kanal från en SD till HD verkar vara svårt för boxen, ofta får man bara myrornas krig då. Kanalbyten går rejält trögt även då de fungerar. Ljudet via optiska utgången är behäftat med dropouts eller försvinner helt ibland. Displayen lyser upp nästan hela biorummet med onödig info, går det att dämpa denna ? Får kolla lite mer noga i manualen... En fjärr med bakgrundsbelysning skulle vara till stor hjälp, men boxen är knappast ensam om att sakna detta bland alla hemmabioprylar.
Men, när det fungerar är bilden ( o ljudet) riktigt bra åtminstone på NG HD, Discovery HD o Voom HD. Hyfsat bra bild på C+ Film HD, inte så värst mycket bättre dock än C+ SD filmkanaler.
Postad 14 July 2008 - 22:51
Trots allt som skrivits här har jag nu bestämt mig för att införskaffa den här boxen då jag verkligen vill se HDTV. Använder mig inte av någon HDMI switch så slipper alla problem kopplat till det, bortsett från alla fel med det verkar folk inte ha så överdrivet mycket att klaga på så vi får hoppas på det bästa
kan lova du gör inte helt fel boxen är dålig men kan ge lite nyttigt med men måste säga att du får inte vad hd bild borde va
Redigerat av Duckface21, 14 July 2008 - 22:51.
Postad 15 July 2008 - 07:07
Postad 15 July 2008 - 07:19
Trots allt som skrivits här har jag nu bestämt mig för att införskaffa den här boxen då jag verkligen vill se HDTV. Använder mig inte av någon HDMI switch så slipper alla problem kopplat till det, bortsett från alla fel med det verkar folk inte ha så överdrivet mycket att klaga på så vi får hoppas på det bästa
Och trots att du läst här så skaffar du dig den boxen?
Då har du ju inte fattat nånting om vad den här tråden handlar om verkar det som.
Vill du se riktig HD, så finns bara Canal Digital som alternativ.
Comhem kan inte leverera HD, så enkelt är det.
Dom levererar sitt eget substitut som dom kallar för HD ja, men det är inte vad HD ska vara.
Men visst, ge dom dina pengar så kan dom fortsätta att samla på sig ännu mer....
Postad 15 July 2008 - 07:47
Då har du ju inte fattat nånting om vad den här tråden handlar om verkar det som.
Dom levererar sitt eget substitut som dom kallar för HD ja, men det är inte vad HD ska vara.
Men visst, ge dom dina pengar så kan dom fortsätta att samla på sig ännu mer....
Har också skaffat boxen efter allt jag läst om den. CD är säkert bra om man kan ha parabol någonstans
Postad 15 July 2008 - 16:00
Har också skaffat boxen efter allt jag läst om den. CD är säkert bra om man kan ha parabol någonstans
. Har man bara möjlighet till kabelTV så är det ju tyvärr Comhem som verkar ha monopol på Tv-distributionen ! Själv kommer jag inte ge dem så mkt pengar då jag bara har det minsta grundpaketet o bara två extra kanaler med HD.
Kostnaden för Canal Digital med bindningstid 24 mån och 3 månader fritt samt engångsavgift samt kortavgifter hamnar på 297 kr /mån. Vill man inte pröjsa för en mängd dyngkanaler så är ju valet enkelt.
Canal Digital-boxen med HDD kostar, har jag för mig, 2995 kr.
Redigerat av Latman, 15 July 2008 - 16:01.
Postad 15 July 2008 - 22:57
Well, det finns de som inte bor: i antingen ett miljonprogram där parabol på balkongräcket är okej, en egen villa eller någon annanstans där CD levererar. Då är ComHem pretty much det enda alternativet. Jag körde HD-TV marksänt via Boxer och fotbolls-VM 06 var en fröjd. Tyvärr så är min mottagning kass. Jag tycker att Humaxboxen suger men det är det enda alternativet för mig att mata min TV med hyffsad bild. Jag tycker ångar inte mitt beslut att hoppa på ComHem tills jag flyttar i februari (boxen för en krona). Det är trots allt upp till var och en att fatta sitt beslut utifrån sina preferenser.
Redigerat av Nerd, 16 July 2008 - 07:42.
Postad 16 July 2008 - 00:04
Well, det finns de som inte bor: i antingen ett miljonprogram där parabol på balkongräcket är okej, en egen villa eller någon annanstans där CD levererar. Då är ComHem pretty much det enda alternativet. Jag körde HD-TV marksänt via Boxer och fotbolls-VM 96 var en fröjd. Jag tycker att boxen suger men det är det enda alternativet för mig att mata min TV med hyffsad bild. Jag tycker ångar inte mitt beslut att hoppa på ComHem tills jag flyttar i februari (boxen för en krona). Det är trots allt upp till var och en att fatta sitt beslut utifrån sina preferenser.
håller faktiskt med i det fallet. Är man inte kräsen så duger CH bra men för den kräsnare så blir det nått annat
sen får man ju dubbelt så många kanaler via CH det får man inte vi CD viasat är ju helt uteslutet
Postad 16 July 2008 - 10:08
håller faktiskt med i det fallet. Är man inte kräsen så duger CH bra men för den kräsnare så blir det nått annat
sen får man ju dubbelt så många kanaler via CH det får man inte vi CD viasat är ju helt uteslutet
Så du har närmare 150 kanaler med comhem då...?
Och jag tar nog hellre bra bild på mina 70+ kanaler, än kass bild på dina 150.
Faktum kvarstår, comhem kan inte leverera det som dom marknadsför sig att kunna leverera helt enkelt.
Postad 16 July 2008 - 11:30
Så du har närmare 150 kanaler med comhem då...?
Och jag tar nog hellre bra bild på mina 70+ kanaler, än kass bild på dina 150.
Faktum kvarstår, comhem kan inte leverera det som dom marknadsför sig att kunna leverera helt enkelt.
till skilnad jag har tålamod och vänta om det så tog 150 år och vi hadde SHDtv =super HDtv med en uplösning på 3300x2200 eller nått ... sändningarna i comhem suger inte utan det är boxen som suger och jag hoppas på en bättre box och väntar gärna på den...
Postad 16 July 2008 - 15:18
Uppenbarligen känner supportens personal till minhembio, frågan är dock om personer högre upp i leden gör det? Kanske är på sin plats att man börjar kontakta helt andra människor.
/M
Postad 16 July 2008 - 16:50
Nu har ComHems support lovat flera ggr att någon ska ringa upp mig och förklara vad sista uppdateringen av boxen innehåller. Dock sker aldrig det. Det är ju skrattretande att jag aldrig hade blåskärm innan den kom och nu har det 7/10ggr. Hur f*n kan man hantera kundkontakter så här dåligt?!?
Uppenbarligen känner supportens personal till minhembio, frågan är dock om personer högre upp i leden gör det? Kanske är på sin plats att man börjar kontakta helt andra människor.
/M
som tidigare sakt i den här tråden prata inte med kundsupport utan be att få prata med en högre instans tex deras chef det funkar alltid
Postad 18 July 2008 - 18:36
som tidigare sakt i den här tråden prata inte med kundsupport utan be att få prata med en högre instans tex deras chef det funkar alltid
"Det funkar alltid" < --- Vad funkar alltid? Jag har fortfarande blåskärm 7/10 ggr. Det funkar inte alls. Det är en stor j*vla katastrof €"#&&€%#&(
Postad 19 July 2008 - 17:41
Hej!Trots allt som skrivits här har jag nu bestämt mig för att införskaffa den här boxen då jag verkligen vill se HDTV. Använder mig inte av någon HDMI switch så slipper alla problem kopplat till det, bortsett från alla fel med det verkar folk inte ha så överdrivet mycket att klaga på så vi får hoppas på det bästa
Tänkte skaffa en hdbox när den nya kommer ut! Min fråga är om man binder upp sig 1 eller 2 år med reducerat pris på boxen måste man ta hdpaketet också? Är bara intreserad av canal plus sport och viasat sport!!
Postad 19 July 2008 - 19:24
Är det fler än jag som har bildstörningar på TV4-HD ?
Har mailat om detta, men dom har bara två förslag, skaffa ny antennsladd och stäng av boxen, dra ut sladden..
Nu har jag den sladden som följde med boxen, så frågan är, ska man köpa en helt ny sladd med jordavskiljare ??
Kanske kan man få CH att skicka en ny sladd.
Dom påstår att jag skall återställa boxen till frabriksinställning, någon som provat detta.
Det brukar sällan vara störningar på dom andra HD-kanalerna, bara TV4-HD
Mycket trist att dom där fyrkantiga störningarna kommer med jämna mellanrum på TV4-HD, det förstör hela nöjet med att se på HD-Tv, man sitter liksom bara och väntar.....när det ska komma block i bilden.....
EDIT:
Gjorde en återställning till fabriksinställning, men det hjälpte inte
Verkar fortfarande bara vara TV4-HD som spökar, sen så är även ljudet tystare på denna kanal...., blir så less
!!!!! Nu har Woom-HD försvunnit helt, bara svart, inget ljud
Redigerat av Unregistered94bbe618, 19 July 2008 - 20:37.
Postad 19 July 2008 - 20:41
jag har Com Hem o har störningar på Tv4 HD så du är inte ensam..
Postad 20 July 2008 - 09:18
"Det funkar alltid" < --- Vad funkar alltid? Jag har fortfarande blåskärm 7/10 ggr. Det funkar inte alls. Det är en stor j*vla katastrof €"#&&€%#&(
ehhhh
vad har blå skärm att göra med saken, han syftade givetvis på att hans metod alltid funkade (för honom iaf) om man ville tala med någon högre up in the food chain
Postad 20 July 2008 - 11:23
Jag menade förstås hur det har varit på den här befintliga boxen!Hej!
Tänkte skaffa en hdbox när den nya kommer ut! Min fråga är om man binder upp sig 1 eller 2 år med reducerat pris på boxen måste man ta hdpaketet också? Är bara intreserad av canal plus sport och viasat sport!!
Postad 20 July 2008 - 16:20
Jag har en Sony DA5200ES och en Sony Bravida-TV 40U2530. som är kopplade över HDMI rakt igenom till boxen. När man knäpper igång utrustningen (med universalfjärris) så står den å stampar och väntar på bildsignalen medans man hör ljudet från högtalarna. Jag vet inte var felet ligger, men nånstans vart det galet efter uppdateringen. Jag ska försöka felsöka det en vacker dag, men efter som det blev direkt efter senaste uppdateringen känns ju boxen rätt skyldig.. =)
Postad 20 July 2008 - 20:45
Nu har det blivit en massa fula störningar på både NGC och Eurosport-HD
Varför skall de vara så här?
Ja orkar snart inte ens slå på nån HD-kanal, utan att bli besviken och förbannad.
Hade sladden utdragen hela natten, för att se om de skulle hjälpa.....
Redigerat av Unregistered94bbe618, 20 July 2008 - 20:45.
Postad 20 July 2008 - 21:08
Ja, det är uppdateringens fel. Massor har problem. Det som kan fungera är att testa olika ordningsföljder när du sätter på grejorna och att byta fram och tillbaka med ingångsväljaren på förstärkaren. Fungerar inte det, får du antingen skippa HDMI eller koppla bilden direkt till tv:n.Altså, jag har haft min box bra länge och har alltid varit nöjd med comhem å denna box. Nu har det dock kommit en uppdatering för ett par månader sedan vilket "förstörde" min upplevelse. Nu har min TV/Receiver skitsvårt att "hitta" boxen över HDMI?!
Jag har en Sony DA5200ES och en Sony Bravida-TV 40U2530. som är kopplade över HDMI rakt igenom till boxen. När man knäpper igång utrustningen (med universalfjärris) så står den å stampar och väntar på bildsignalen medans man hör ljudet från högtalarna. Jag vet inte var felet ligger, men nånstans vart det galet efter uppdateringen. Jag ska försöka felsöka det en vacker dag, men efter som det blev direkt efter senaste uppdateringen känns ju boxen rätt skyldig.. =)
Postad 20 July 2008 - 23:39
Ja, det är uppdateringens fel. Massor har problem. Det som kan fungera är att testa olika ordningsföljder när du sätter på grejorna och att byta fram och tillbaka med ingångsväljaren på förstärkaren. Fungerar inte det, får du antingen skippa HDMI eller koppla bilden direkt till tv:n.
Vad har detta med bildstörningarna att göra !!!!
Jag har bilden kopplad direkt till TV'n
Viktigaste är väl bilden, ljudet funkar om man koppla det direkt till TV'n
Redigerat av Unregistered94bbe618, 20 July 2008 - 23:41.
Postad 21 July 2008 - 00:24

Postad 21 July 2008 - 08:48
För att förklara vad jag menar med störningar i bilden följer här några exempel.
Jag har precis samma problem med åtminstone TV4-HD och Eurosport-HD. De andra kanalerna SVT-HD och Viasatsport HD verkar inte vara lika drabbade.
Postad 21 July 2008 - 15:48
Jag har haft denna box i knappt ett år och har varit hyffsat nöjd. Det är bra bild på HD men ingenting jämfört med blu-ray. Nu senaste veckan har jag haft problem med att se TV på digitalboxen. Problemet är att boxen verkar ha svårt med "handskakningen" via HDMI till TV'n. Bilden dyker upp på TV'n någon sekund men försvinner snabbt igen och ersätts av en blå skärm som blinkar omväxlande med en "myrornas krig"-bild.
Jag kan få igång bilden genom att stänga av TV'n och sätt igång den igen. Det kan behövas många försök innan det går. Detta problem har jag aldrig upplevt tidigare. Är detta beroende på senaste uppdateringen (gjorde en uppdatering för ca 2 veckor sen)? Är det nån som känner igen problemet?
Jag kör min anläggning hemma via en Sony DA5200ES-förstärkare med tre HDMI-ingångar. Jag har naturligtvis testat att koppla om alla mina enheter till andra ingångar än jag normalt använder och växlat HDMI-kablar för att felsöka. Jag har även testat koppla boxen direkt till TV'n. Jag kommer fram till samma sak att det är boxen som krånglar och inget annat, alla mina andra HDMI-enheter fungerar klanderfritt med alla HDMI-kablar på alla HDMI-ingångarna i förstärkaren och direkt i TV'ns HDMI-ingång.
Anledningen till att jag tror det är handskakningsproblem är att det hela liknar så som det såg ut när jag hade handskakningsproblem med en PC som kopplades till samma TV med en DVI-->HDMI-kabel. Jag känner igen den blåa skärmen som växlar med myrornas krig från det.
Redigerat av Gerro, 21 July 2008 - 15:53.
Postad 22 July 2008 - 09:16
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
1
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction!
36 filmer
3 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?