Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6.744564 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 13 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 13 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 15 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 15 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 16 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 17 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 17 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 17 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 17 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 17 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 17 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 17 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 17 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 17 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 17 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 17 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 17 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 17 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 18 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 18 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 18 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 18 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 18 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 18 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 18 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 18 år sedan

Postad 22 July 2008 - 09:48

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0

ehhhh
vad har blå skärm att göra med saken, han syftade givetvis på att hans metod alltid funkade (för honom iaf) om man ville tala med någon högre up in the food chain

Ja och det har jag prövat men det händer ju inget för det. CH verkar skita i sina kunder.

Postad 22 July 2008 - 17:34

Unregistered1032
  • Unregistered1032
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0

men snälla nån. Läs i tråden! Det har ältats om detta problem sedan uppdateringen kom. Några inlägg tidigare är det till och med en med samma förstärkare som du har som skriver om samma problem.

Det ältas om det i tråden, men är det någon som har en lösning på problemet??? Jag är trött på att ha boxen ståendes på golvet kopplad via scart.

/Ash

Postad 22 July 2008 - 17:43

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Det ältas om det i tråden, men är det någon som har en lösning på problemet??? Jag är trött på att ha boxen ståendes på golvet kopplad via scart.

/Ash

tyvärr fins ingen lösning. funkar det inte att köra HDMI direkt till tv så får du klaga till CH och ha dem gärna att sända en tekniker så han ser felet att det är helt åt skogen för dig

Postad 23 July 2008 - 06:45

Unregistered1032
  • Unregistered1032
  • Lärjunge

• 388 inlägg
  • 0
Man tycker att CH borde lägga ut den gamla programvaran igen. Får inget svar från CH på mail, så jag ringde och de skulle "återkomma". Det var för en vecka sedan.

Det är ett jvla SKIT att de ska ha monopol. Finns nog inte en vettig människa som hade valt dem annars. Funderar på att köpa hus bara för att slippa dem.

/Ash

Postad 23 July 2008 - 08:41

Doublefix
  • Doublefix
  • Lärjunge

• 366 inlägg
  • 0
Jag känner mig lite busig. Jag har fortfarande inte bytt till senaste FW:n. Kanske skulle jag se till att få något uttalande från Comhem, skriftligt givetvis, att jag kan uppgradera utan att utrustningen slutar att fungera. Vägrar Comhem är det i sig ett intressant svar.

Postad 23 July 2008 - 10:07

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Jag känner mig lite busig. Jag har fortfarande inte bytt till senaste FW:n. Kanske skulle jag se till att få något uttalande från Comhem, skriftligt givetvis, att jag kan uppgradera utan att utrustningen slutar att fungera. Vägrar Comhem är det i sig ett intressant svar.

Testa det tycker jag. Skulle vara intressant att se va dom svarar.

Postad 23 July 2008 - 18:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

låter som en intressant ide du kan ju ringa comhem och be att få tala med deras chef på kund supporten säg att du vill ha en skriftligt papper på att du kan upgradera utan problem så får vi se vad som händer skulle det desutom va så att du får problem så har du ju skriftlig rätt på att de skulle ljuga för dig med.

Postad 24 July 2008 - 16:30

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Det var inte många rätt i den där meningen....

och?

Postad 24 July 2008 - 16:34

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

ursekta då jag redigerade det så hadde du inte skrivit nått om det enu i sånna fall kanske du skulle ha sakt nått innan jag tog bort det eller!!

Jag hade redan besvarat dig .. för vad du skrev .. om du tar bort det .. eller inte skrivit att du tagit bort det
.. och vad du tagit bort .. förstår inte andra som läser senare .. vad det är som gjorde att jag tände till på dig.
Det kan som sagt bli lite konstigt för läsaren .. eller hur :unsure:

det jag inte förstår är att du verkar inte ta att folk kan ändra sig i något och du kan inte ta andras åsikter om nått heller utan att du motsäger dig i stort om det och skapar ett bråk

Jag kan visst förstå att man kan ändra sig .. vad du nu menar med det .. ;)
Andras åsikter är lika värda som mina .. men du verkar inte tycka att andras åsikter är något värt
och det har du klart visat idag .. när du besvarade mitt första inlägg i tråden .. på ett par veckor.
Det är ju du som bråkar.. Hade du inte besvarat mitt inlägg på det sättet som du gjorde .. hade det
aldrig blivit något bråk. Och du kan inte skylla på Dyslexi .. som du brukar göra .. då det var ren o klar
svenska som du skrev på ..

Maveric :P

Ps. Nej nu har jag inte tid att leka med dig längre ..
Nu skall jag ut i parken o mata ankorna med mina egna små barn ;)

Redigerat av Unregistered1103, 24 July 2008 - 16:38.

Postad 24 July 2008 - 16:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Jag hade redan besvarat dig .. för vad du skrev .. om du tar bort det .. eller inte skrivit att du tagit bort det
.. och vad du tagit bort .. förstår inte andra som läser senare .. vad det är som gjorde att jag tände till på dig.
Det kan som sagt bli lite konstigt för läsaren .. eller hur :unsure:

Jag kan visst förstå att man kan ändra sig .. vad du nu menar med det .. ;)
Andras åsikter är lika värda som mina .. men du verkar inte tycka att andras åsikter är något värt
och det har du klart visat idag .. när du besvarade mitt första inlägg i tråden .. på ett par veckor.
Det är ju du som bråkar.. Hade du inte besvarat mitt inlägg på det sättet som du gjorde .. hade det
aldrig blivit något bråk. Och du kan inte skylla på Dyslexi .. som du brukar göra .. då det var ren o klar
svenska som du skrev på ..

Maveric :P

jag skyller inte på min dyslexi i det jag vet vad jag skrev o jag ändrade det va glad att jag gjorde det för det måste ju betyda att jag själv inte tyckte om det jag skrivit därför ändrade jag det.... men du säger jämt att jag ska hålla tyst det är ett forum alla har lika rätt att svara du gör rena påhopp och du borde tänka till om det. ingen som sakt att du behöver läsa mina inlägg

Ps. Nej nu har jag inte tid att leka med dig längre ..
Nu skall jag ut i parken o mata ankorna med mina egna små barn ;)

jo instämmer ska ta hand om min son jag med

Redigerat av Duckface21, 24 July 2008 - 16:45.

Postad 24 July 2008 - 17:47

c_heurlin
  • c_heurlin
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
var in på hifiklubben här i västerås idag och fick höra att comhem kommer ut med ny box väldigt väldigt snart. Som inte är av märket Humax, och därför kommer slumpa priserna på humax boxen ifrån 995:- till 1:- . Vet inte om detta står i tråden redan då jag inte orkar kolla igenom dom senaste 5 sidorna jag missat typ=)

Men det är ju bra nyheter iallafall! Synd att man nyss skaffade sin humax box bara....

Postad 24 July 2008 - 22:45

Minglarn
  • Minglarn
  • Forumräv

• 510 inlägg
  • 0
Märkligt... Min kontakt på ComHem säger dock att det kommer en Hd-PVR box av märket Humax...
Det kanske inte är en HD box som är på g?

Postad 25 July 2008 - 09:26

Majorglenn
  • Majorglenn
  • Mästare

• 3071 inlägg
  • 0

var in på hifiklubben här i västerås idag och fick höra att comhem kommer ut med ny box väldigt väldigt snart. Som inte är av märket Humax, och därför kommer slumpa priserna på humax boxen ifrån 995:- till 1:- . Vet inte om detta står i tråden redan då jag inte orkar kolla igenom dom senaste 5 sidorna jag missat typ=)

Men det är ju bra nyheter iallafall! Synd att man nyss skaffade sin humax box bara....

väldigt snart för comhem är väll allt från 1 månad till 3 år.

Postad 25 July 2008 - 13:31

c_heurlin
  • c_heurlin
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
det är en hdbox som kommer komma och han trodde comhem skulle börja slumpa 1 aug för att få in nya boxen, som han var också glad att nya boxen inte skulle vara humax:)

Postad 25 July 2008 - 13:34

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Säger ju inget, har de 10.000 boxar som behöver slumpas bort innan något nytt kommer så kan det ju ta år. Sen om det nu är en ersättare så kan det ju vara så att det kommer både en ny HD box plus en PVR-HD.

Jaja, sitter fast med mitt abonnemang i ytterliga 6-7 månader så än är det ingen brådska.

Postad 27 July 2008 - 10:54

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1811 inlägg
  • 0
En ny vanlig HD box skulle vara utmärkt men att det skulle komma en snart är väl att hoppas på för mycket. HDPVR boxen antar jag kommer detta året, men det är ju comhem så säker kan man inte vara.

Får hoppas då att den nya HD boxen har RGB scart ut så det finns möjlighet till inspelning i god sd kvalité. Men den lär väl kosta mycket även med 24 månaders abbonemang.

Postad 27 July 2008 - 14:43

Unregisteredd606d481
  • Unregisteredd606d481
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Kopplade häromdagen in min nyinköpta Onkyo SR606 hemma, men får då jag kopplar min cxhd-1000C med komponent via förstärkaren en rödtonig bild på min TV (jag får alltså bild från boxen).

Jag använder samma komponentkabel som jag hade innan (kopplad mellan box och tv), har även testat via HDMI och där blir bilden som den ska (när bild väl kommer). Från förstärkare till TV är det kopplat med HDMI.

Har testat båda komponentingångarna på recievern och det är samma problem på båda.

Har ni några ideér på vad det skulle kunna vara som är galet?

Tacksam för hjälp!

Postad 28 July 2008 - 12:08

Kroem
  • Kroem
  • Forumräv

• 626 inlägg
  • 0
Varför inte använda HDMI ifrån boxen? (Antar att du har dina anledningar, men funderar på samma receiver, och vill veta att det inte är nåt "fel" med den kopplingen B) )

Postad 28 July 2008 - 14:04

rob08
  • rob08
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0
Jag lånar tråden lite:

Jag funderar på att skaffa HDTV med comhem, men jag vill inte ha 2 st fjärrkontroller, finns det något sätt att få min tvs fjärr (har en pioneer pp428xd) att styra hd-boxen också?

Postad 28 July 2008 - 23:26

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Jag lånar tråden lite:

Jag funderar på att skaffa HDTV med comhem, men jag vill inte ha 2 st fjärrkontroller, finns det något sätt att få min tvs fjärr (har en pioneer pp428xd) att styra hd-boxen också?

varför inte skaffa en universal fjärr? och nej det funkar inte med din tv fjärr!!!

Postad 29 July 2008 - 16:51

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
detta kanske vänder endel hahaha comhem skit http://www.aftonblad...ticle2990875.ab

Postad 29 July 2008 - 19:54

oscar_lkpg
  • oscar_lkpg
  • Användare

• 207 inlägg
  • 0

Jag lånar tråden lite:

Rob08: Lyssna inte på Duckface, han tillför väldigt lite med sin okunskap.
Ja, du bör kunna styra Humax-boxen med din TV-fjärr. På sidan 69 i din instruktionsbok hittar du instruktionen för hur du ska göra...
Väl STB, tryck SELECT och 1 samtidigt, tryck sen 003.

Jag var snäll nog att leta upp instruktionsboken på nätet åt dig:
http://www.service.p...P-8GXD-SDNF.pdf

Postad 29 July 2008 - 21:23

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Ja, du bör kunna styra Humax-boxen med din TV-fjärr. På sidan 69 i din instruktionsbok hittar du instruktionen för hur du ska göra...

ursekta du behöver ej va spydig!!! att jag tog fel på den tv tag trodde det va en vanlig märkes fjärr som bara funkar ihop med andra apparater från samma märke som det oftast brukar va..

Postad 29 July 2008 - 22:42

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Jag testade detta men fick det fan inte att fungera. Då har jag Pioneer PDP-LX5090 (Kuro 9G). Står exakt som du beskriver ovan i Pions manual men icke sa Nicke att jag kan styra min Humax HD-box. Någon som fått det att fungera? Kanske fungerar det bara på SD-boxen?

Postad 30 July 2008 - 13:31

rob08
  • rob08
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Tack så mycket!

Postad 31 July 2008 - 08:26

MrSthlm
  • MrSthlm
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Intressant att läsa om fairshopping och ComHem i aftonbladet häromdan. Står högst på listan över sågade företag. Inte så konstigt kanske med tanke på hur man behandlar sina kunder.

Jag har nu ringt och ringt och åter ringt och fått till svars att någon tekniker ska ringa upp vilket aldrig händer, det dem pysslar med måste vara olagligt på något sätt. Spelar ingen roll om man vänder sig till nån "högre" uppsatt person i leden, det är samma sak. Vi återkommer till dig och ingen ringer upp.

Igår hade jag blåskärm 10ggr innan jag fick igång prylarna och jag tänker aldrig (över min döda kropp) koppla mina grejer på nåt annat sätt än med hdmi som det är kopplat nu för att nån planta på ComHem säger att det går att få bild då. Åtgärda istället produkten Ni tillhandahåller så att användarna kan använda den på det sätt den är ämnad för.

Så nu har jag gnällt av mig lite på semestern. Önskar att jag aldrig gjort sista uppdateringen.

Ha det gött

Postad 31 July 2008 - 14:10

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som inte har ljud på TV4HD?
Sitter just nu på den och har inge ljud, hade inte det igår heller när jag skulle avnjuta Numb3rs i HD kvalité.

Jag har ljud på dom andra hd kanalerna men inte på TV4HD, har inte haft ljud på den i ca 2-3veckor.
Tror faktiskt att jag tappade ljudet när jag gjorde senaste uppdateringen.

Postad 31 July 2008 - 14:53

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Nix inget ljud här heller (o dessutom 4:3-format). SvTV har också 4:3-format vilket händer ibland. Troligen sändningsfel då övriga kanaler är u a. TV 4 HD fungerade OK igår kväll.

Postad 31 July 2008 - 17:12

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Nix inget ljud här heller (o dessutom 4:3-format). SvTV har också 4:3-format vilket händer ibland. Troligen sändningsfel då övriga kanaler är u a. TV 4 HD fungerade OK igår kväll.

Japp ringde till ComHem och dom sa att det är problem med utsändningen med TV4 HD.
Men att dom jobbade på det och dom trodde att allt skulle vara fixat tills kvällen.

Postad 31 July 2008 - 23:13

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Med tanke på hur ofta TV4HD har fel på ljudet borde de ha lärt sig hur man undviker det snart...

Postad 01 August 2008 - 07:10

Mangz
  • Mangz
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Läst i de olika comhem trådarna lite från och till och har väl hyffsad koll.
Frågan är om det är värt att skaffa HD boxen nu när den kostar endast 1 kr.
Mitt abbonemang går ut om 1 månad så ska ändå förnya.
Det jag kommer titta på är Canal+ sport hd samt Discovery hd, fungerar dessa kanaler bra?

Postad 01 August 2008 - 08:02

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Ja. Frågan är om du står ut med bindningstiden? Har du för avsikt att vara comhem-kund i ett - två år till så slå till. Ångerrätt inom två veckor är ju alltid en nödventil om du ångrar dig. Eventuell ny PVR-HD i höst från com hem annars om du har is i magen.

Postad 01 August 2008 - 08:06

Mangz
  • Mangz
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Blir ju bindningstid 12 månader vilket hade skett ändå. Sen kommer väl den nya boxen kosta en hel del. Vill mest ha det för nystarten av PL.

Postad 01 August 2008 - 08:18

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
jahapp jag hoppade på detta erbjudande hoppas de blir bra .. ja är befintligt kund redan ...

erbjudandet gäller följande

Hd boxen för 1 kr bindnings tid 12 mån

dem 8 favorit kanaler du har idag

plus hela com hems HD paketet !

99 kr fram till årsskiftet därefter 199 kr per månad

extra bra eftersom min vanliga force digital box gick sönder för några veckor sedan och har funderat hur ja skulle

göra så blev ju detta perfekt :( tog detta just för att iallfall få en billig digital/HD box för 1 kr eftersom de kostar ändå några hundra lappar att köpa en ny(missade tyvärr att beställa med en box då ja tog abonnemanget från början eftersom ja redan hade min gamla force box då o tänkte ja har ju redan en.. får se hur kvaliten är då den dyker upp men som sagt har bara betalat 1 kr för den, min arbetskamrat blev mindre nöjd eftersom han köpte den då dem hade erbjudandet att köpa boxen för 995 kr och dem sa att det inte skulle komma flera erbjudanden..

tror detta blir ok iallafall får se om de dyker upp någon ny box under hösten

Redigerat av Unregistered850f6856, 01 August 2008 - 17:45.

Postad 01 August 2008 - 08:42

Ödlan
  • Ödlan
  • Användare

• 146 inlägg
  • 0

Jag lånar tråden lite:

Vet inte om du fick svar på din fråga men jag har ett alternativ: Multifjärr förstås!
Personligen favoriserar jag Logitech och jag har deras billiga "Harmony 555".
Deras "apparat-databas" är ruggigt omfattande.
Kolla länken: https://www.prisjakt...ams=k=s20782442
Där hittar du en del olika Logitech-fjärrar.
Med vilken som helst av dessa kan du styra det mesta du har hemma hos dig. Om du lägger lite tid på inställning av den så kommer du att få det riktigt bekvämt.
Kör hårt... :(

Sorry om det blev lite OT men man vill ju hjälpa killen....

Postad 01 August 2008 - 10:35

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Blir ju bindningstid 12 månader vilket hade skett ändå. Sen kommer väl den nya boxen kosta en hel del. Vill mest ha det för nystarten av PL.

PL på Canal + HD är riktigt bra. Bara det är värt boxen (Go Pool Go :lol: )

Postad 01 August 2008 - 10:45

Mangz
  • Mangz
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Precis det jag ser fram emot Strömkarlen, YNWA!

raz skrev

Är det inte bara vanlig 8 favorit samt att man då kan välja in någon av HD kanalerna i dom 8:a. T.ex. Byta discovery mot Discovery HD. ? Eller får man sina vanliga 8:a favoriter + alla HD kanaler?

Postad 01 August 2008 - 11:26

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
tja ska faktiskt kolla upp det där för kikade på min sida där och nu ser de lite konstigt ut men ja frågade henne 2 ggr om hur de var med kanaler och förklarade som ja skrev först i mitt inlägg men man vet ju inte bäst att ringa igen ... ska ta o göra kan återkomma om ingen anna hinner före... det är ju com hem så man inte men man tycker ju att alla i personalen borde kunna förklara på rätt sätt men ja ska kolla återkommer ...

Postad 01 August 2008 - 11:59

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
jahapp då har ja pratat med dem igen och tydligen är det som ja tror vi alla misstänkte att man får även välja bland HD kanalerna.. alltså

8 favoriter som vanligt men du kan nu välja bland HD kanaler också..

sen hade ja nu jätteproblem med att fixa min lista rätt som hon ja pratade med i morse totalt hade kasserat men efter mycket om o men o han skulle kolla med högre makter så har ja nu fått min kanal lista som ja vill ha den .. skulle annars fått vänta tills nästa månad då OS hade vart över :lol: men nu gick de bra ändå ... men com hem har en del att jobba med måste ja säga men de är de som ligger i huset så jaja

men nu vet ni iallafall eller om ni inte hade turen att prata med en bra person från början som kunde förklara på rätt sätt.. ja tar detta erbjudande ändå ...

Postad 01 August 2008 - 12:18

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0
Nu har jag väntat och väntat i flera månader på att dom ska fixa boxen fast dom har haft enorm tid på sig så har dom inte fixat boxen, visst bör jag kunna säga upp mitt abb hos dom fast jag har bindningstid kvar?

Då dom utförde falskmarknadsföring när jag skaffade boxen, dvs dom lovade mig att det skulle vara HD kvalité på deras kanaler osv...

Postad 01 August 2008 - 14:53

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Precis det jag ser fram emot Strömkarlen, YNWA!

raz skrev

Är det inte bara vanlig 8 favorit samt att man då kan välja in någon av HD kanalerna i dom 8:a. T.ex. Byta discovery mot Discovery HD. ? Eller får man sina vanliga 8:a favoriter + alla HD kanaler?

Dett bör du naturligtvis kolla för det är olika erbjudanden för varje gång. När jag tog comhems erbjudande (995 kr + 2 månader i januari 08) fick jag alla HD-kanaler utom TV 1000 (eftersom jag inte har de kanalerna SD). Efter ett tag kom dessutom ytterligare två HD-kanaler(NG o Eurosport) så jag har 10 kanaler just nu för 199 kr.

P S

Du måste sannolikt ha Canal + för att få Canal + HD, men det hoppas jag att du redan har :lol: .

D S

Postad 01 August 2008 - 15:04

dalrok
  • dalrok
  • Wannabe

• 21 inlägg
  • 0

jahapp jag hoppade på detta erbjudande hoppas de blir bra .. ja är befintligt kund redan ...

erbjudandet gäller följande

99 kr fram till årsskiftet därefter 199 kr per månad

Intressant att det i deras kampanj står: "Gäller tom 14 sep, ELLER så långt lagret räcker"

Undrar just vad som händer när lagret är slut, kan detta vara en indikation på att en ny box är på G?

Postad 01 August 2008 - 15:35

MrBurn
  • MrBurn
  • Lärjunge

• 376 inlägg
  • 0

Intressant att det i deras kampanj står: "Gäller tom 14 sep, ELLER så långt lagret räcker"

Undrar just vad som händer när lagret är slut, kan detta vara en indikation på att en ny box är på G?

Om en ny box är på g så hoppas jag att vi som har den gamla kommer få byta ut den omedelbart till den nya utan extra kostnad.
Börjar bli jävligt grinig och mitt tålamod börjar ta slut nu.

Postad 01 August 2008 - 16:13

hlundin
  • hlundin
  • Amatör

• 59 inlägg
  • 0
Jahaja, så har då ARN avgjort min anmälan mot CH. Fick fullständigt rätt!

Läs, speciellt, under YRKANDEN M.M., där framgår att ett flertal har/har haft problem, inte ett fåtal som CH påstått.
Även sista stycket under NÄMNDENS BEDÖMNING är intressant, som HDTV abonnent tycker även ARN att man ska kunna ställa en högre kravnivå än "vanliga" konsumenter.

”Allmänna reklamationsnämnden
BESLUT
Änr 2008-1151
……….
NÄMNDENS AVGÖRANDE
Com Hem AB rekommenderas att avhjälpa felen på NNs abonnemang och tillhörande digitalbox utan kostnad för honom.
YRKANDEN M.M.
………..Även ett flertal andra kunder har drabbats av samma fel. Motpartens avhjälpandeförsök har inte hjälpt. Den erbjudna ersättningen kan inte anses tillräcklig.
.……..
NÄMNDENS BEDÖMNING
Det är i ärendet ostridligt att digitalboxen är behäftad med fel som visar sig genom bristande bildkvalitet i den omfattning som NN har beskrivit. Com Hem AB har vidare vidgått att de ej lyckats avhjälpa felen och att bolaget inte kan erbjuda en ersättningsbox av annat fabrikat. Annat har inte hävdats än att den kompensation som utbetalats är tillräcklig i förhållande till de brister som förekommit under perioden som kompensationen avsåg. Com Hem AB är följaktligen ostridigt skyldiga att avhjälpa felen utan kostnad för NN.
En konsument som beställer HDTV-abonnemang kan normalt antas ställa höga krav på bildkvalitet. Det framstår därför som rimligt att anta att de aktuella felen är av väsentlig betydelse för NN. Av Com Hem AB:s yttranden framgår det att det är oklart om och när de kan avhjälpa felen. Nämnden erinrar därför parterna om att för det fall felen inte inom skälig tid (normalt tre veckor) och utan kostnad eller olägenhet för NN är möjliga att avhjälpa torde grund för hävning av avtalet föreligga.”

/ Hasse

Postad 01 August 2008 - 18:09

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Är det någon mer än jag som har fruktansvärda bildfrysningar på Viasat Sport HD? ;( ... har vart så här i flera dagar nu, för någon vecka sen befann dom sig på Nat.Geo.HD, nu är dom som sagt på Viasat HD ... märkligt att det bara är 720p signalerna som strular? ... 1080i funkar klockrent.

Postad 01 August 2008 - 19:13

Caaf
  • Caaf
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Om man beställer en box och det kommer en ny under tiden, kan man uppgradera sig under bindningstiden?

Är så jävulskt sugen på OS i HD och jag har inga andra alternativ en den där skitboxen.

Postad 01 August 2008 - 19:40

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Om man beställer en box och det kommer en ny under tiden, kan man uppgradera sig under bindningstiden?

Den frågan är nog bättre om du ställer till Kundservice istället för här? tvivlar på att någon här har det 100%-iga svaret...

Postad 01 August 2008 - 19:51

Caaf
  • Caaf
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Den frågan är nog bättre om du ställer till Kundservice istället för här

Är det sant?

Nu orkar jag inte sitta i telefonkö, jag orkar däremot kolla den här tråden om några timmar igen.

Postad 01 August 2008 - 19:54

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Är det sant?

Nu orkar jag inte sitta i telefonkö, jag orkar däremot kolla den här tråden om några timmar igen.

Best of luck to you then =)

Postad 01 August 2008 - 21:47

Unregistered63946e69
  • Unregistered63946e69
  • Lärjunge

• 337 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som har fruktansvärda bildfrysningar på Viasat Sport HD? ;( ... har vart så här i flera dagar nu, för någon vecka sen befann dom sig på Nat.Geo.HD, nu är dom som sagt på Viasat HD ... märkligt att det bara är 720p signalerna som strular? ... 1080i funkar klockrent.

Jag kan också bekräfta "bildfrysningar" på NGC-HD. En teori jag har är att dom sänder med en för hög signalstyrka.

Jag har signalstyrka 57% på NGC-HD, medans de övriga HD-kanalerna ligger på 54%. Om inte det är orsaken till "frysningarna", så är det ändå anmärkningsvärt tycker jag.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.