Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6.744564 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 13 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 13 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 15 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 15 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 16 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 17 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 17 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 17 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 17 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 17 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 17 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 17 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 17 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 17 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 17 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 17 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 17 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 17 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 18 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 18 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 18 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 18 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 18 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 18 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 18 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 18 år sedan

Postad 23 August 2008 - 16:46

Unregistereddc53c7e8
  • Unregistereddc53c7e8
  • Mästare

• 2573 inlägg
  • 0
*fel*

Redigerat av Unregistereddc53c7e8, 23 August 2008 - 16:50.

Postad 23 August 2008 - 16:52

mcbiff
  • mcbiff
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Nu har jag identifierat problemet. Det är min skarvning som inte funkar. När jag kopplar boxen direkt till uttaget med bara den medföljande kabeln så funkar det perfekt. Eller perfekt och perfekt, jag får 50% styrka och 100% kvalitet. Men det går att söka fram kanaler åtminstone. Dock så har jag fastnat på "laddar konfigurationsdata" verkar det som.

Vad kan man göra åt den här saken? Jag måste verkligen skarva kabeln, för tv:n kan inte stå vid uttaget. Är det en signalförstärkare som behövs eller kan Comhem göra något?

Redigerat av mcbiff, 23 August 2008 - 16:53.

Postad 23 August 2008 - 17:00

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Nu har jag identifierat problemet. Det är min skarvning som inte funkar. När jag kopplar boxen direkt till uttaget med bara den medföljande kabeln så funkar det perfekt. Eller perfekt och perfekt, jag får 50% styrka och 100% kvalitet. Men det går att söka fram kanaler åtminstone. Dock så har jag fastnat på "laddar konfigurationsdata" verkar det som.

Vad kan man göra åt den här saken? Jag måste verkligen skarva kabeln, för tv:n kan inte stå vid uttaget. Är det en signalförstärkare som behövs eller kan Comhem göra något?

Köp 15m kabel och två bra antennkontakter. Se till att du köper en kabel av bra kvailté beträffande skärmning och åtminstone 1mm2 ledare.

Jag hade inte blandat in en förstärkare för sträckor under 50m.

Postad 23 August 2008 - 17:05

mcbiff
  • mcbiff
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Jag köpte en ny kabel i samband med detta och den ska vara s.k. "klass a" för digital-tv, men det räcker alltså inte? Får testa att bygga en kabel då kanske, men skulle en förstärkare också funka tror du? Det vore en enklare lösning och den kostar ju bara 200 spänn, lär inte bli mycket billigare med 10m kvalitetskabel och två bra kontakter.

Postad 23 August 2008 - 18:23

fahlin
  • fahlin
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0

Om texten "laddar konfigurationsdata" visas mer än 1timmer så ring Com Hem. Hade samma problem och då berodde det på att pair'ingen inte fungerade som den skulle.

Postad 23 August 2008 - 21:29

Llord
  • Llord
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Min box "dog" idag... inte ett liv i den när jag gick upp imorse, så det blir att skicka in på reparation

Postad 23 August 2008 - 21:59

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Min box "dog" idag... inte ett liv i den när jag gick upp imorse, så det blir att skicka in på reparation

RIP :)

Redigerat av Unregisteredbd2b39d2, 23 August 2008 - 21:59.

Postad 23 August 2008 - 23:09

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Jag köpte en ny kabel i samband med detta och den ska vara s.k. "klass a" för digital-tv, men det räcker alltså inte? Får testa att bygga en kabel då kanske, men skulle en förstärkare också funka tror du? Det vore en enklare lösning och den kostar ju bara 200 spänn, lär inte bli mycket billigare med 10m kvalitetskabel och två bra kontakter.

Har du en bra kabel idag är ju knappast det problemet. Dock får du alltid en signaldämpning i skarvar (som du verkar ha en (5+10m kabel)).

Du bygger en, som du kallar, 15m kvalitetskabel för samma pengar för komponenter från t.ex Kjell & CO;

http://www.kjell.com...00000,644500000

http://www.kjell.com...00000,650500000

http://www.kjell.com...00000,650500000

Rätt ihopskruvad blir inte en en antennkabel bättre. Problemet med förstärkare är att de även förstärker brus o.s.v. samt att de ger ifrån sig ett brus själv och bör därför endast användas vid långa sträckor, inte 15m under normala omständigheter.

Problemet jag uppmärksammat med medföljande COMHEM kabel är att den galvaniska avskiljaren som är monterad mitt på kabeln (i.a.f. i mitt fall) stör mottagningen rejält. Loopar man inte vidare antennkabeln till TV:n har det, mig veterligen, ingen betydelse att använda en kabel utan avskiljare.

Lycka till.

Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 23 August 2008 - 23:09.

Postad 23 August 2008 - 23:14

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Precis som du skriver. Jag vill ju behålla den digitala signalen till min plasmaskärm. Det är därför jag undrar om det är någon som vet om det fungerar med den recievern jag har (Onkyo 805)

Kan bara bekräfta att HDMI-signalen INTE går att växla/loopa via en DENON 2808 när man använder senaste programvaran på Humaxen.

Postad 24 August 2008 - 21:00

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

Kan bara bekräfta att HDMI-signalen INTE går att växla/loopa via en DENON 2808 när man använder senaste programvaran på Humaxen.

Ingen som har möjlighet att underhålla en lista/websida med de receivers som funkar resp funkar inte??

Postad 24 August 2008 - 21:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Ingen som har möjlighet att underhålla en lista/websida med de receivers som funkar resp funkar inte??

låter lite dumt med en sån sida då den definationen ändras så det skulle inte funka varför göra en hemsida som man inte har nån nytta av i de kommande månaderna.... september kommer nya firmware hoppas på bättring

Postad 24 August 2008 - 22:43

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

låter lite dumt med en sån sida då den definationen ändras så det skulle inte funka varför göra en hemsida som man inte har nån nytta av i de kommande månaderna.... september kommer nya firmware hoppas på bättring

Om/när det kommer en ny firmware så får man väl lista de receivers som funkar resp inte funkar med den.
En FAQ-sida med bla sådana listningar är verkligen något som saknas då det tjatas om och om igen
om samma frågor och svar i denna tråd då de som skaffat boxen nyligen inte orkar plöja igenom
alla sidor. Allt kring pairning,antennkablar,signalstyrka vs kvalitet, hdmi-switchning,text-tv, etc har ju redan behandlats till leda.
(Och nej: jag har själv tyvärr ingen möjlighet att lägga upp en sida)

Postad 25 August 2008 - 08:00

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Finns det NÅGON receiver som det i dagsläget funkar med?

Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 25 August 2008 - 08:01.

Postad 25 August 2008 - 08:09

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Jag har en Yamaha 661 och den funkar efter att jag växlar mellan boxen och tex DVD ett par tre gånger.

Postad 25 August 2008 - 11:35

Caaf
  • Caaf
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Funderade på att ändå nappa på comhems erbjudande för en krona, så jag ringde upp comhem och frågade om erbjudandet. Eftersom jag har large utan bindningstid tänkte jag att det skulle vara lugnt att binda upp mig 12 månader på det istället för medium som erbjudandet är på men det gick inte, utan jag var tvungen att byta till medium och sedan uppgradera när jag fått boxen. Nästa fråga var om jag kunde uppgradera till en eventuell HD-PVR inom bindningstiden, vilket inte gick.

Det man kan konstatera är att comhem ville att jag skulle betala mindre pengar än jag nu gör, och att jag inte fick ge dem mer pengar och binda upp mig ytterligare månader vid ett senare tillfälle.

Nej, jag beställde ingen box.

Redigerat av Caaf, 25 August 2008 - 11:37.

Postad 25 August 2008 - 12:03

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Funderade på att ändå nappa på comhems erbjudande för en krona, så jag ringde upp comhem och frågade om erbjudandet. Eftersom jag har large utan bindningstid tänkte jag att det skulle vara lugnt att binda upp mig 12 månader på det istället för medium som erbjudandet är på men det gick inte, utan jag var tvungen att byta till medium och sedan uppgradera när jag fått boxen. Nästa fråga var om jag kunde uppgradera till en eventuell HD-PVR inom bindningstiden, vilket inte gick.

Det man kan konstatera är att comhem ville att jag skulle betala mindre pengar än jag nu gör, och att jag inte fick ge dem mer pengar och binda upp mig ytterligare månader vid ett senare tillfälle.

Nej, jag beställde ingen box.

Antagligen är det en administrativ sak i ordersystemet som gör att de inte kunde ge dig en hd-box för 1 kr med Large. Varför gjorde du inte som de föreslog? Jag tyckte det var ganska schysst av dem att ge dig detta tips. I princip behöver du ju heller inte vara utan Large många dagar, om ens en enda. Du kan ju ringa samma dag som "8 favoriter HD" börjar gälla och uppgradera till Large (kanske tom går att göra på hemsidan) och kanalerna borde väl dyka upp igen inom en timma.

Postad 25 August 2008 - 12:23

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Antagligen är det en administrativ sak i ordersystemet som gör att de inte kunde ge dig en hd-box för 1 kr med Large. Varför gjorde du inte som de föreslog? Jag tyckte det var ganska schysst av dem att ge dig detta tips. I princip behöver du ju heller inte vara utan Large många dagar, om ens en enda. Du kan ju ringa samma dag som "8 favoriter HD" börjar gälla och uppgradera till Large (kanske tom går att göra på hemsidan) och kanalerna borde väl dyka upp igen inom en timma.

Jag har gjort precis så. Konstaterade rätt snabbt att Humaxen med COMHEM gav bättre bild än inbyggda boxer-mottagaren i min Pioneer-TV så nu kör jag istället allt via COMHEM.

Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 25 August 2008 - 12:24.

Postad 25 August 2008 - 12:50

brisque
  • brisque
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Jag har en Yamaha 661 och den funkar efter att jag växlar mellan boxen och tex DVD ett par tre gånger.

Samma sak för mig. Har en Sony HT-SS1200.

Postad 26 August 2008 - 17:37

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0
Om man tar ett sånt här erbjudande med hd-box för 1:- och medium 8 favoriter hd.. vilka hd-kanaler är det någon idé att ha då egentligen?
-TV4 HD verkar ju vara smått värdelös att ha då den inte sänder mer än nåt program om dagen bara. Känns som att man kanske kan vara utan denna kanal till förmån av någon annan digital sd-kanal...
-Discovery HD, är den motsvarande Discovery Mix som fanns tidigare i Comhems analoga utbud? Kan man verkligen bli nöjd om man inte också väljer till Discovery Channel då?
-National Geographics Channel, är den nånting att ha? verkade vara väldigt mycket samma program när jag kollade tablån.
-Voom HD verkade inte vara så spännande heller.

Jag behöver liksom välja kanal 5, 9 och TV3 som sd-kanaler iaf, men jag väljer nog hellre några fler sd-kanaler som man faktiskt kan tycka är underhållande än alla hd-kanaler bara för att...

Postad 26 August 2008 - 20:16

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Om man tar ett sånt här erbjudande med hd-box för 1:- och medium 8 favoriter hd.. vilka hd-kanaler är det någon idé att ha då egentligen?
-TV4 HD verkar ju vara smått värdelös att ha då den inte sänder mer än nåt program om dagen bara. Känns som att man kanske kan vara utan denna kanal till förmån av någon annan digital sd-kanal...
-Discovery HD, är den motsvarande Discovery Mix som fanns tidigare i Comhems analoga utbud? Kan man verkligen bli nöjd om man inte också väljer till Discovery Channel då?
-National Geographics Channel, är den nånting att ha? verkade vara väldigt mycket samma program när jag kollade tablån.
-Voom HD verkade inte vara så spännande heller.

Jag behöver liksom välja kanal 5, 9 och TV3 som sd-kanaler iaf, men jag väljer nog hellre några fler sd-kanaler som man faktiskt kan tycka är underhållande än alla hd-kanaler bara för att...

jag tycker det är värt det. men att du säger Discovery HD är som D MIX de håller jag inte med om enda nackdelen med D HD är att de kör samma program väldigt många gånger men den är värd pengarna i allaf VOOM HD är bra om man gillar tex spel de har en hel del spel program sen har de en del annat med mode bl sen till NGC HD är en av de bättre kanalerna mycket natur program... i övrigt tycker jag 1kr för boxen och 8fav hd är bra...

Redigerat av Duckface21, 26 August 2008 - 20:41.

Postad 27 August 2008 - 04:49

Arg Ument
  • Arg Ument
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Mig passar det bättre att tillfälligt välja bland HD-kanalerna (29 kr per mån/kanal), Tex Euorosport när det är något större av intresse på gång (Tour de France, OS), sedan NG tills man tycker man har sett de bra programmen där (går ju som sagt om och om igen), sedan kanske DC, tillbaka till Euorosprt osv... Det är ju relativt smidigt (man måste tydligen ringa för att avbeställa) att lägga till och ta bort kanaler. NG och 55 repriser är tex inget jag vill betala för i ett helt år.

Postad 27 August 2008 - 08:48

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Mig passar det bättre att tillfälligt välja bland HD-kanalerna (29 kr per mån/kanal), Tex Euorosport när det är något större av intresse på gång (Tour de France, OS), sedan NG tills man tycker man har sett de bra programmen där (går ju som sagt om och om igen), sedan kanske DC, tillbaka till Euorosprt osv... Det är ju relativt smidigt (man måste tydligen ringa för att avbeställa) att lägga till och ta bort kanaler. NG och 55 repriser är tex inget jag vill betala för i ett helt år.

Det är ju just detta som är bra med "8 favoriter (HD)". Det är bara att byta hur man vill inför varje månadsskifte och allt går att göra på hemsidan.

Till r0bber: Du får väl helt enkelt prova dig fram. Är det nån kanal du inte gillar så byter du ju bara till nästa månadsskifte. TV4 HD är kanske intressant om man vill se Heroes i HD. Smaken är ju som baken...

Redigerat av hakanh65, 27 August 2008 - 09:32.

Postad 27 August 2008 - 09:43

maarw
  • maarw
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Ang frysningar Viasat HD

Felanmälde via webformuläret i går..... ingen reaktion så här långt. Att jag inte är ensam om problemet är väl en liten tröst, då är det iaf inte mina prylar som strular.

NU , när frysningarna sedan länge är fixade på viasat sport HD, så får jag svar på min felanmälan. Som vanligt "hotar" Combort med dryga "böter" om dom måste skicka ut en tekniker, något som jag dessutom aldrig begärt ! KUNDEN HAR ALLTID FEL !

Suck !

Här är mitt svar till comhem:

Hej, Jag vill vara VÄLDIGT tydlig med att jag inte har begärt / beställt något hembesök av tekniker. Det jag ville påpeka var att utsändnings kvaliteten på Viasat HD lämnade övrigt att önska, detta har ni nu också åtgärdat.

Att som en leverantör av information / teknik "hota" med stora kostnader så fort man får en felanmälan är ju inte någon vidare kundvänlig policy. Forhoppningsvis kommer det att bita er i svansen , på samma sätt som Telia får lida idag, när alternativen finns.

Allt jag vill ha är fungerande tjänster av er, inte nonscalans av mig som kund. Jag lägger trots allt ut ca 17.000 om året hos er , vilket måste vara en av de bättre privatpersonerna intäktmässigt.

Med hopp om bättring En inte helt positiv Kund

Postad 27 August 2008 - 11:21

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Mycket bra svar maarw tycker jag. Förhoppningsvis skickar kundtjänst det vidare uppåt i kedjan till någon som har något att säga till om, för de måste börja inse där uppe att deras nuvarande inställning inte är hållbar i längden.

Precis rätt ton på svaret för att tas på allvar.

Postad 27 August 2008 - 16:42

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2484 inlägg
  • 0
Com Hem måste arbeta om hela sättet deras kundtjänst fungerar på tv-sidan. Folk behöver kunna komma fram till en högre nivå utan att behöva gå bakvägen. Problemet de har nu är en för byråkratisk inställning till felsökning, där vissa saker måste bockas av även då det är irrelevant (antennkablar som ska bytas, grannar som ska frågas, flera felanmälningar som måste komma in från kunder i samma kvarter, osv).

Com Hem gör sig själva en stor otjänst genom att inte investera i en uppfräschning av sin kundtjänst. I dagsläget må de ha monopol, men när framtiden kommer bringa ökad konkurrens i och med fibernät och andra leverantörer, så kommer det se mörkt ut för Com Hem utan en god kundtjänsthistorik. De har onekligen mycket att ta igen.

Postad 27 August 2008 - 18:25

peterstrom
  • peterstrom
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Min dog i lördags eftermiddag... Mysko. Virus i kabeln ? :-)

Snubben hos Expert sade att de endast lämnade ett års garanti (Vilket naturligtvis hade gått ut) men jag tryckte snabbt ut en utskrift från CH:s hemsida som sade att det är 2 års garanti på alla deras boxar och att det var ett problem mellan honom och ComHem i så fall.
Jag hoppas verkligen att det inte strular till sig med garantitiden bara för att man köpt hos en återförsäljare. (?)

Redigerat av peterstrom, 27 August 2008 - 18:30.

Postad 27 August 2008 - 19:08

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Ingen som vill ha en extrabox ?

Min ligger bara o skräpar ....

Har även ett par samsungboxar till kök och sovrumstv

Skicka ett pm ..

Maveric :)

Postad 27 August 2008 - 19:43

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Ingen som vill ha en extrabox ?

Min ligger bara o skräpar ....

Har även ett par samsungboxar till kök och sovrumstv

Skicka ett pm ..

Maveric :P

Vad ska du ha för skräpet? Är dom avskrivna och klara? :)

Mängdrabatt?

Redigerat av MacGam, 27 August 2008 - 19:45.

Postad 27 August 2008 - 20:10

Unregistered862a88dc
  • Unregistered862a88dc
  • Användare

• 185 inlägg
  • 0

Com Hem måste arbeta om hela sättet deras kundtjänst fungerar på tv-sidan. Folk behöver kunna komma fram till en högre nivå utan att behöva gå bakvägen. Problemet de har nu är en för byråkratisk inställning till felsökning, där vissa saker måste bockas av även då det är irrelevant (antennkablar som ska bytas, grannar som ska frågas, flera felanmälningar som måste komma in från kunder i samma kvarter, osv).

Com Hem gör sig själva en stor otjänst genom att inte investera i en uppfräschning av sin kundtjänst. I dagsläget må de ha monopol, men när framtiden kommer bringa ökad konkurrens i och med fibernät och andra leverantörer, så kommer det se mörkt ut för Com Hem utan en god kundtjänsthistorik. De har onekligen mycket att ta igen.

Amen to that typ!!!

Har precis haft oturen att ha flyttat in i ett comhem-hus ...
- skaffade en standardbox för att komma igång men skulle nu efter ett par månader vilja byta upp mig till en HDbox för att kunna köra heldigitalt med HDMI hela vägen ... comhems svar på vår förfrågan att byta upp oss till deras dyrare abonemang (borde ju typ löna sig för dom att sno mer pengar av oss):
=> up yours! + glöm det + ni kan tjacka vår skit-hd-box för fullpris!

- hade en dag skitsignal på hälften av Canal+:s kanaler, alla andra 20 kanaler var på topp ... comhems svar:
=> prova att byta antennsladd eller ta bort t-koppling på sladden!???!!!???
ÄR DOM HELT JÄVLA KÖRDA I HUVVÄ liksom!!!

GISSA om jag ska jobba för att fixa bättre tv-leverantör till BRF:n när det snart kommer upp bra alternativ!!!

Postad 27 August 2008 - 20:38

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Min dog i lördags eftermiddag... Mysko. Virus i kabeln ? :-)

Snubben hos Expert sade att de endast lämnade ett års garanti (Vilket naturligtvis hade gått ut) men jag tryckte snabbt ut en utskrift från CH:s hemsida som sade att det är 2 års garanti på alla deras boxar och att det var ett problem mellan honom och ComHem i så fall.
Jag hoppas verkligen att det inte strular till sig med garantitiden bara för att man köpt hos en återförsäljare. (?)

Nej självklart ska du inte ha sämre villkor bara för att du har hämtat ut boxen hos ett av ComHems ombud. Begär rättelse av återförsäljaren, men funkar inte det så ska ComHem ta tag i det. Utan något som helst strul.

Postad 27 August 2008 - 20:42

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0
Nu kommer jag med en "riktig" fråga mitt bland alla klagomål... :P sorry

Hur sorterar man kanalerna så att man bara får en lista med de kanalerna man abbonnerar på?? Jag vill ju inte sitta och bläddra bland 200 kanaler när jag bara kan få in 20. Gröna knappen på fjärren ska ju vara Favorit-lista men den är förstås tom från början och jag lyckas inte lägga till några kanaler där? :) Nån som har lyckats??

Postad 27 August 2008 - 20:46

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
hej där du trycker på meny knappen och sen väljer du organisera kanaler - redigera favoritlistor där kan du sedan lägga till och ta bort kanaler från din favorilista om du sedan ställer dig i den högra listan där du har dina kanaler så kommer alternativet "att göra" röd knapp att bli tillgängligt där kan du döpa om gruppen som du vill att den ska heta.. lycka till

Redigerat av Unregistered850f6856, 27 August 2008 - 20:56.

Postad 28 August 2008 - 06:44

Maikel
  • Maikel
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Är det nån som vet nåt om när nya uppdateringen kommer.

Jag kastar snart ut min box från fönstret det tar mig minsta 10 försök att få boxen att starta utan blåbild fan vad irreterande.

Postad 28 August 2008 - 07:54

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0
Härliga nyheter för er med Com Hem HD och för oss som vill ha Com Hem HD men tycker boxen suger:

Inom 1 månad kommer Vantage Digital ( www.vantage-digital.com ) släppa Vantage HD 8000C Twin Tuner!
Än så länge finns den bara till satellit men som sagt var; om en månad släpps kabelvarianten också!

Vi får se vad comhem har att komma med men för mig lutar det starkt åt att jag kommer beställa en Vantage HD 8000C!

Postad 28 August 2008 - 08:00

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Är ju bara synd att den enda kanal man kommer få in med den är SVT eftersom alla andra kräver en nyckling till humaxboxen.

Postad 28 August 2008 - 09:42

BrittBastard
  • BrittBastard
  • Oppa is gangnam style

• 7899 inlägg
  • 0

Är ju bara synd att den enda kanal man kommer få in med den är SVT eftersom alla andra kräver en nyckling till humaxboxen.

Jo, sant men man kan ju hoppas att comhem någon gång låter oss kunder välja bland lite fler boxar än vad dom själva säljer direkt/tillsammans med abonnemang. Det skulle ge dom många fler kunder och framförallt många fler NÖJDA kunder! Antagligen kommer dom ju endast släppa Humax HD PVR-box och den är jag inte så intresserad av.
Man kan undra hur dom gör sina marknadsundersökningar?!? Antagligen tar dom bara in den box som är billigast för dom eftersom många kunder inte har något annat än comhem att välja på.

Postad 28 August 2008 - 12:33

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Jo, sant men man kan ju hoppas att comhem någon gång låter oss kunder välja bland lite fler boxar än vad dom själva säljer direkt/tillsammans med abonnemang. Det skulle ge dom många fler kunder och framförallt många fler NÖJDA kunder! Antagligen kommer dom ju endast släppa Humax HD PVR-box och den är jag inte så intresserad av.
Man kan undra hur dom gör sina marknadsundersökningar?!? Antagligen tar dom bara in den box som är billigast för dom eftersom många kunder inte har något annat än comhem att välja på.

Det har inte med kostnaden att göra utan om CI+ stöds eller inte. Tydligen skall nästa generation Sony-apparater göra det. De tv/boxar som säljs just nu med HDTV-stöd i DVB-C kommer aldrig att funka med Comhem, förutom de som säljs av dem själva.

Postad 28 August 2008 - 17:06

Unregistered95f0390c
  • Unregistered95f0390c
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Nu idag fick jag äntligen hd kanlerna... men på national geo hd kanalen kommer det iget ljud alls... någon som har samma problem?

Postad 28 August 2008 - 18:50

Unregistered7c808eec
  • Unregistered7c808eec
  • Mästare

• 3866 inlägg
  • 0

Och priset. 5000 spänn ligger ju satellit-varianten på. Det är ju mer än 1 spänn som nuvarande Humax-boxen kostar. Givetvis bygger det på att man lyckas få sin setup att funka, ni som inte får det att funka förstår jag att ni längtar efter annat...

Postad 28 August 2008 - 19:09

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Nu idag fick jag äntligen hd kanlerna... men på national geo hd kanalen kommer det iget ljud alls... någon som har samma problem?

Japp, nu ikväll fick jag inget ljud överhuvudtaget på Nat Geo HD. På de andra kanalerna jag har fick jag inget ljud via den optiska utgången. Ljudet från optiska utgången har krånglat hela tiden, med diverse småavbrott på ala kanaler. Digitalt ljud ut från boxen kan man nog glömma. .. ;)

Postad 28 August 2008 - 19:55

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Japp, nu ikväll fick jag inget ljud överhuvudtaget på Nat Geo HD. På de andra kanalerna jag har fick jag inget ljud via den optiska utgången. Ljudet från optiska utgången har krånglat hela tiden, med diverse småavbrott på ala kanaler. Digitalt ljud ut från boxen kan man nog glömma. .. ;)

Samma problem här oxå.

Postad 28 August 2008 - 20:07

Unregisteredad73dcf0
  • Unregisteredad73dcf0
  • Användare

• 106 inlägg
  • 0

Samma problem här oxå.

Det går att plocka den digitala signalen från HDMI utgången också om ni kopplar via förstärkare, funkar fint för mig. Testade toslink utgången kort och det fungerade iofs också bra i mitt fall.

För tillfället Inget ljud på Nat Geo här heller.

Redigerat av Unregisteredad73dcf0, 28 August 2008 - 20:09.

Postad 28 August 2008 - 22:35

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Det går att plocka den digitala signalen från HDMI utgången också om ni kopplar via förstärkare, funkar fint för mig. Testade toslink utgången kort och det fungerade iofs också bra i mitt fall.

För tillfället Inget ljud på Nat Geo här heller.

... o här med. Har ni möjlighet att titta på Eurosport HD? Vansiniga CB vid panoreringar o blå bakgrund. Första gången jag sett detta på HD-kanalerna.

Postad 28 August 2008 - 22:40

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
har inget problem med ljudet ( kör optisk till förstärkare ) men mot den blåa väggen bakom spelarna ser man det tydligt ,detta på eurosport HD ...

Redigerat av Unregistered850f6856, 29 August 2008 - 08:33.

Postad 29 August 2008 - 01:38

c_heurlin
  • c_heurlin
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Måste skriva av mig lite. Har blivit uppringd av comhem 4 ggr senaste 2 veckorna nu, har dom ingen koll alls??

Börjar ifrån början.

Köpte min box inför fotbolls em på hifiklubben här i västerås, kom hem och försökte få igång boxen utan lycka. Dagen efter var jag på hifiklubben igen för att försöka få ny box men ena killen är service snubbe som får öppna boxen och gjorde därför det. 4 kablar som inte ens var inkopplade var lösningen på mitt lilla problem. Hem igen och allt funkade klockrent, kunde dock inte få ljud via hdmi utan enbart optisk kabel, men man kan ju inte få allt.

Fotbolls em gick ju över ganska fort och boxen användes mindre och mindre då den är kopplat till projektorn, men så för ca 2-2.5 mån sedan så tänkte jag "äh va fan, jag måste ju börja använda den", men fick "Åtkomst Nekad" på alla kanaler?! Lät boxen stå igång ungefär 2-3 tim och sen funkade det klockrent, men hade ju missat programet jag ville se. Nåja, veckan efter så var det dags igen för att glo på hd kanalerna och vad får man? Jo,samma sak igen. Försöker ringa kundservice men det är 71 min väntetid! 71 MINUTER!!! Äh, skiter i det här tänkte jag och lät boxen vara i 2 veckor, försökte igen och fick samma grej igen. Skumma är att boxen hittar kanalerna igen efter ca 1-3 timmar. Försökte nå kundservice igen och nu var det "bara" 54 min väntetid.Gav upp efter 2 min och skrev ett mail istället där dom skulle få 1 vecka på sig att svara annars skulle jag anmäla dom till ARN. Detta mailet skickades en fredag.

Fredagen efter så ringde dom ifrån comhem för att kolla om jag ville förlänga och om jag var nöjd. WTF!?! Fick tips av killen efter att han hade frågat sin chef om div felsökningar att ringa kundservice....
Nåja, var ju på jobbet nu så varför inte? Enbart 44 min väntetid denna gång. Förklarade mitt fel och fick standard rutinen "har du kopplat hdmi till hdmi?" "Sitter antennkabeln i väggen och i boxen?" "Är kortet istoppat ordentligt?"

Iallafall, fick göra en felanmälan samt blev kopplad till någon annan tjej för att få uppgifter om hur man säger upp skiten, har ju så klart 24 mån abbonemang. Fick återigen förklara mitt problem och svara på alla rutin frågor..IGEN!

3 dagar senare fick jag svar på mitt mail ifrån kundservice, samma dag ringde dom och tyckte jag skulle lämna tillbaks min box och den skulle skickas på lagning. Har alltså varit utan box mina kanaler (medium + hd kanalerna) i ca 2 mån nu och nu ville dom att jag skulle skicka den på lagning, som skulle ta ifrån 2-4 veckor till. Blev lite irriterad då. Men har ju fått en adress att skicka min "uppsägning" till så.

Men idag ringde dom IGEN, ytterligare en undersökning om hur bra jag tycker dom är och om jag vill förlänga mitt ca 18 mån kvar abbonemang.

Sa till killen i telefon att det rent ut sagt suger balle. Mer lurad änså här har jag nog aldrig blivit. Har suttit i telefonkö i säkert över 2 tim totalt, blivit totalt idiot förklarad av div folk för det är ju inge problem med mitt abbonemang enligt deras datorer m.m. Killen i telefon sa direkt att jag kunde behålla boxen och få en ny hemskickad direkt om jag ville. Tackade trevligt nej faktiskt =)

Fick sedan mail ifrån comhem att jag skulle lämna tillbaks boxen där jag köpte den och sedan återkomma till dom för kompensation när allt funkar igen. Har inte varit otrevlig alls (eller ja, lite mot killen i telefon idag) och det verkar som om comhem verkar försöka lösa problemet iallafall. Så lite plus ska dom ha iallafall ;)

Såja, nu har jag fått skrivit av mig. Känns skönt. Men men, när kommer nya boxen? Kanske kan ta den i kompensation för detta? =)

Postad 29 August 2008 - 06:14

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Jag får inte ut ljud från alla kanaler via HDMI, nån mer än jag som har det problemet?
Vissa kanaler (minns tyvärr inte vilka men jag _tror_ att Animal Planet var en av dem) blir helt tysta om jag försöker ta ljudet via HDMI, dock om jag tar det via optiska porten så funkar det.

Postad 29 August 2008 - 07:02

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0
Jag har nu NGC HD för första gången och har noterat att ljudet försvinner under reklamen. Är det en "feature"? :)Normalt brukar man ju få slänga sig på fjärren för att dra ner ljudet så jag vet inte riktigt om detta är dåligt eller inte...

Edit: Ljudet försvann nu när ett nytt program började, så det var nog inte så bra i alla fall. Kan detta ha med vilket ljudformat som sänds för tillfället, exv att DD 5.1 inte funkar? Får nog ta och koppla om lite och se om det är min tv som inte släpper igenom DD till min förstärkare.

Edit2: Kopplade in optiska utgången till min förstärkare och där är lika tyst. Andra kanaler funkar (även innan jag bytte).

Edit3: Jag har felanmält detta till Comhem nu och det vore nog bra om alla med samma problem gör det också! Problemet verkar ligga i att vissa program och all reklam sänds i något ljudformat som antingen boxen eller deras centrala mottagare inte klarar eller är konfigurerade för.

Redigerat av hakanh65, 29 August 2008 - 08:43.

Postad 29 August 2008 - 10:06

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0
Ni med ljudproblem över HDMI: kontrollera hur boxen är inställd när den gäller att skicka ljud via HDMI.
Om TVn/receivern inte kan hantera Dolby Digital via HDMI så borde boxen säga att den inte
är kompatibel men det kanske är så att den kontrollen inte funkar 100%.
Och testa även att byta ljudspår via "Opt+"-knappen på fjärren om det finns mer än ett alternativ.

Postad 29 August 2008 - 10:13

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Ni med ljudproblem över HDMI: kontrollera hur boxen är inställd när den gäller att skicka ljud via HDMI.
Om TVn/receivern inte kan hantera Dolby Digital via HDMI så borde boxen säga att den inte
är kompatibel men det kanske är så att den kontrollen inte funkar 100%.
Och testa även att byta ljudspår via "Opt+"-knappen på fjärren om det finns mer än ett alternativ.

De alternativ som finns i menyn (DD eller PCM över HDMI) har jag testat och det hjälpte inte. Jag kör ut ljudet till ett hyfsat kompetent försteg så jag är övertygad om att alla ljudformat som sunk-humax kan prestera kan nog försteget mäkta med oxå. Jag tror dock att du är på rätt spår för när jag testade kanaler med DD, HD-kanalerna verkar funka men inte de andra.
Har dock inte testat Opt+-knappen, får jag nog ta o prova, vore ju smutt om det var så enkelt! :(

Postad 29 August 2008 - 10:26

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

De alternativ som finns i menyn (DD eller PCM över HDMI) har jag testat och det hjälpte inte. Jag kör ut ljudet till ett hyfsat kompetent försteg så jag är övertygad om att alla ljudformat som sunk-humax kan prestera kan nog försteget mäkta med oxå. Jag tror dock att du är på rätt spår för när jag testade kanaler med DD, HD-kanalerna verkar funka men inte de andra.
Har dock inte testat Opt+-knappen, får jag nog ta o prova, vore ju smutt om det var så enkelt! :(

Jag har också testat båda alternativen (även valet för DD-prioritering). Jag får exakt samma fenomen på NGC HD oavsett om jag kör via HDMI (via TV:n) eller optiskt direkt till förstärkaren, dvs ljud bara i vissa program och aldrig i reklamen. Förändringen sker precis i skarvarna mellan programmen vilket väl tyder på olika ljudformat i sändningarna? Ljudet fungerar just nu i programmet om Gatuaporna.

Redigerat av hakanh65, 29 August 2008 - 10:28.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.