Pioneer G9, tekniska frågor
1269 svar till detta ämne
Postad 19 juni 2009 - 21:57
Wiizard
-
Wiizard
-
Användare
-
-
240 inlägg
när jag tittar på exempelvis winamp på min krp-600a men skärpa på -15 så flyter ju pixlarna från bokstäverna ut och blir oskarpa. Hur i hela världen kan man då säga att är närmast orginalmaterialet när pixlarna blurras?
Låter som att du inte kör pixelmappat... Antalet pixlar i bilden som din dator skickar ut överensstämmer inte med antalet pixlar som TV:n har, så bilden måste förstoras eller förminskas av TV:n vilket brukar synas tydligt på just text. Om du använt 1920 x 1080 i datorn och punkt-för-punkt i TV:n så skulle bokstäverna se skarpa ut även med skärpan på -15.
Postad 19 juni 2009 - 23:42
Unregistered7d403411
-
Unregistered7d403411
-
Användare
-
-
235 inlägg
Tack Pheur! Det var precis så jag ville ha det. Jag offrar gärna lite äkta detalj om det blir att se så pass mycket bättre ut (i mina ögon) men måste erkänna att jag har svårt att se hur det kan bli mycket bättre =P
Det skulle vara intressant att få en teknisk förklaring till vad enhancer mode 1 gör jämfört med mode 2. För det är precis som du säger att tex bokstäver blir "blurrade" med enhancer mode 2 och sharpness -15. Ett bra exempel är text på text-tv eller vanlig text när man tittar på SD-material, den är inte helt skarp. Det är precis som att ha lite dålig syn och titta utan glasögon. Jag kan se detta på text på SD-material och jag kan se det i menyn när jag är inne i min DVR och bläddrar runt. Som någon här ovan skrev att istället köra 1920x1080 och pixelmappat, nej det blir ju faktiskt ingen lösning eftersom jag ju här pratar om SD-material i 576 upplösning som sedan skalas upp av TV:n. Det borde den klara galant. Jag ser gärna en förklaring till hur ett ansikte kan ha mindre detalj i jämförande bilder när man helt klart kan se på helt vanliga "fyrkantiga" bokstäver hur skärpa saknas och man faktiskt kan tro att man skulle behöva glasögon. Det är alldeles för mycket förståsigpåare i detta och alldeles för lite tänkande i stil med "vad f*n är det jag egentligen ser". Jag tror ärligt talat i mig inte det skulle vara så mycket snack om vilka inställningar som är bäst egentligen om inte de vedertaget bästa inställningarna (som är kopierade ifrån avforums.com) vore så pass oskarpa som de faktiskt är... ... pratar man med folk som fått sin skärm kalibrerad så har den ofta slutat med just enhancer mode 1 eller sharpness på ett antal snäpp högre än -15.
Postad 20 juni 2009 - 01:57
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Samma sak kan man se på bilden av Will Smith diskuterades från början. Skägget blir för tydligt. Det ser inte naturligt ut.
Man ska betänka att det inte är mycket som ser naturligt ut på film, allra minst i denna scen & detta oberoende av skärpeinställning. Ljussättning, m.m. på film görs för att få fram nåt speciellt, inte sagt att det ser naturligt ut för det. Will ser knappast ut sådär i sitt riktiga sovrum när han vaknar, om han inte har en riktigt häftig filmbelysning riggad då, men det har man väl inte, eller  Ville bara framföra detta för att du, trebban, i några inlägg skrivit "ser naturligt ut" OK. Vissa scener i planet earth tycker väl jag ser naturliga ut men jag har ju aldrig varit på platserna i fråga så jag vet inte hur skarpt det är där För övrigt så håller jag helt & hållet med dig i allt om skärpereglaget som hos mig självfallet ligger på -15
Postad 20 juni 2009 - 10:18
yamahafj
-
yamahafj
-
Amatör
-
-
86 inlägg
Ring på service. Eller provar du en ny spelare. Är strecken kvar då så har nog skärmen gått sönder, tyvärr.
Dessa streck syns endast vid dot-by-dot och försvinner om jag använder läge "helskärm". Så kanske inte felet sitter i teven?
Postad 20 juni 2009 - 13:16
Unregistered5fdc2bdf
-
Unregistered5fdc2bdf
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag tycker man ska jämföra förbättringsläge 1 och sharpness -15 med förbättringsläge 2 och sharpness 0.
Jag använder det senare på inrådan av min kalibrerare och jag tycker nog att det är bättre så.
Postad 20 juni 2009 - 16:31
Unregisteredff7a28cf
-
Unregisteredff7a28cf
-
Wannabe
-
-
19 inlägg
Har inte testat skillnaden mellan enhancer 2 (0) och enchancer 1 (-15)
Kör själv på alternativ 2 just nu för jag tänker att jag ska få så lite överdriven skärpa som möjligt.
Kan ju vara så att jag ser sämre än jag tror jag gör men kör självklart på 1080p50/24 pixelmappat beroende på vad som ska visas på datorn och det ser verkligen ut som att pixlarna blöder över till närliggande pixlar när man kör på alt. 1
Får ont i huvet av att sitta å titta på så pass (i mina ögon) blurrade bilder som enhancer 2 (-15) ger...
Redigerat av Unregisteredff7a28cf, 20 juni 2009 - 20:59.
Postad 20 juni 2009 - 19:13
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Dessa streck syns endast vid dot-by-dot och försvinner om jag använder läge "helskärm". Så kanske inte felet sitter i teven?
Jag kanske hade fel. Min magkänsla säger att det är uppskalningen som ställer till det. Om du inte skalar bilden och använder fullskärm, försvinner strecken då? Du har inte berättat om du har en BR-spelare. Om du ser strecken vid Blu-Ray-spelning då vet jag inte vad det är. För att testa deta borde det finnas någon trailer i 1080p som du kan prova på. Apples hemsida är ju fulla av dem. Någon som är mer teknisk än mig borde också ge lite bra råd så du slipper skicka in Kuron av misstag. Robban
Postad 20 juni 2009 - 22:09
yamahafj
-
yamahafj
-
Amatör
-
-
86 inlägg
I dagsläget äger jag ingen BD-spelare. Går o väntar på LG BD390...
När jag väljer "fullskärm" försvinner strecken. Men skärpan på bilden blir en gnutta sämre och bilden verkar liksom processas ytterligare ett steg. Därför jag ville använda DOTxDOT.
Kan så klart skicka 576i-signalen direkt till Kuro o låta den skala - det kanske blir lika bra som när min Denon 4308 gör det?
Postad 21 juni 2009 - 00:20
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
I dagsläget äger jag ingen BD-spelare. Går o väntar på LG BD390...
När jag väljer "fullskärm" försvinner strecken. Men skärpan på bilden blir en gnutta sämre och bilden verkar liksom processas ytterligare ett steg. Därför jag ville använda DOTxDOT.
Kan så klart skicka 576i-signalen direkt till Kuro o låta den skala - det kanske blir lika bra som när min Denon 4308 gör det?
Det tycker jag du kan göra. Det minskar antalet felsökningar. Om strecken försvinner när du går direkt till tv:n så kan det ju vara så att det är din stärkare som ställer till det.
Postad 24 juni 2009 - 12:19
Unregistered26508
-
Unregistered26508
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Har för mig att den inte ville upp högre än till 60Hz via HDMI när jag testade, om jag minns rätt. Ska inte svära på det. VGA vet jag inte. Men du kan använda t ex XBMC för att spela upp filmerna, den kan växla ner till 24Hz automatiskt vid uppspelning av 24p-material.
Tack för svaret, men är det nån som kan med säkerhet bekräfta om den accepterar 72hz eller inte? (OBS: Innan nån svarar förhastat, så vill jag föra uppmärksamhet till mitt tidigare inlägg där jag frågar om den kan ta emot 72hz direkt istället för att trippla 24hz internt -- att den kan göra det sistnämnda vet jag redan.)
Postad 24 juni 2009 - 20:37
Unregistered6f60a473
-
Unregistered6f60a473
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Hej
Har en fråga som jag skulle uppskatta om jag kunde få lite hjälp med.
Jag har en 5090h som jag tidigare matat med ett boxer abonnemang via den inbyggda boxen men sedan igår kör jag med viasat och deras viasatplusHD box.
Jag är grymt nöjd med HD-bilden(det bästa jag sett) men bilden på sd kanalerna upplever jag som något sämre än vad dem var med boxer. Framförallt tycker jag att konturer och linjer ibland blir lite "randiga", samt att jag upplevde bilden något skarpare.
Är det någon som vet om detta är något som går att åtgärda, jag kör med hdmi i input4 och boxen står ställd på 1080i.
Tacksam för svar
Redigerat av Unregistered6f60a473, 29 juni 2009 - 19:37.
Postad 06 juli 2009 - 00:38
Unregistered5fdc2bdf
-
Unregistered5fdc2bdf
-
Användare
-
-
117 inlägg
Ska punkt för punkt bilden på en 1920*1080 signal ta upp hela bilden?
Hos mig blir den mindre än om jag har helskärm. Den är inte heller helt centrerad utan oftast är marginalen i högerkanten på bilden något större.
Är detta normalt?
Postad 06 juli 2009 - 12:54
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Det låter inte normalt. Jag är lite kass på det här, men kanske du kommit åt vertikal och horisontell justering på något sätt. Eller kanske spelaren luras lite?
Om filmen visas i ett bredbildsformat(2:40:1)så ska inte bilden fylla tv:n helt, utan det ska vara två svarta remsor som vanligt.
Redigerat av Unregistered1fef72f3, 06 juli 2009 - 12:56.
Postad 06 juli 2009 - 13:31
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
"vertikal och horisontell justering" är avstängt när man kör i punkt-för-punkt
Postad 06 juli 2009 - 15:18
Unregistered5fdc2bdf
-
Unregistered5fdc2bdf
-
Användare
-
-
117 inlägg
Ja precis bildposition är avstängd. Det är inte några stora remsor vi pratar om utan att bilden inte är helt centrerad. 5 mm bredare kant i ena kanten vid punkt för punkt när bilden borde rymma hela skärmen.
Postad 06 juli 2009 - 15:23
Unregisteredb7bdb1f7
-
Unregisteredb7bdb1f7
-
Beroende
-
-
1 428 inlägg
Hej Har en fråga som jag skulle uppskatta om jag kunde få lite hjälp med.
Jag har en 5090h som jag tidigare matat med ett boxer abonnemang via den inbyggda boxen men sedan igår kör jag med viasat och deras viasatplusHD box.
Jag är grymt nöjd med HD-bilden(det bästa jag sett) men bilden på sd kanalerna upplever jag som något sämre än vad dem var med boxer. Framförallt tycker jag att konturer och linjer ibland blir lite "randiga", samt att jag upplevde bilden något skarpare.
Är det någon som vet om detta är något som går att åtgärda, jag kör med hdmi i input4 och boxen står ställd på 1080i.
Tacksam för svar
Det är dålig uppskalning på viasats hd boxar. Kör deras SD box med scart istället så blir det bättre bild. Eftersom man då låter TV'n skala istället för boxen.
Postad 06 juli 2009 - 16:25
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22 887 inlägg
Det skulle vara intressant att få en teknisk förklaring till vad enhancer mode 1 gör jämfört med mode 2.
edit: Gaggade lite här (Inlägg #5906, Apr 17 2009, 14:02) Verkar som om direktlänk till inlägg inte funkar...
Redigerat av pacman, 06 juli 2009 - 16:36.
Postad 06 juli 2009 - 16:55
Loo755
-
Loo755
-
Forumräv
-
-
673 inlägg
Ska punkt för punkt bilden på en 1920*1080 signal ta upp hela bilden? Hos mig blir den mindre än om jag har helskärm. Den är inte heller helt centrerad utan oftast är marginalen i högerkanten på bilden något större. Är detta normalt?
Jag har samma sak på min 5090H- vad säger ni gurus om det här? Det är sama sak varesig om jag matar med min Tvix eller min Humax-box. Signalerna går genom min Pio-Reciever
Postad 07 juli 2009 - 14:40
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
Nu har jag följt detta förslag med några små justeringar: https://www.minhembi...a...st&id=54993Betydligt bättre bild! Men jag gjorde det i användarläget. Blir det någon skillnad på att göra ändringarna i Filmläget? Jag blev inte klok på svaret när jag försökte läsa i tråden. Sedan har jag upptäckt att det verkar som mitt Filmläge har -6 i färg medan de flesta trådar verkar utgå från att Film har -3 i färg. Varför skiljer sig min Tv från det som verkar vara standard?
Postad 07 juli 2009 - 17:34
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Ja det blir skillnad i filmläget så gör dessa inställningar i det, det är det som är tanken.
För övrigt så tycker jag att denna inställning minus 2-4 i kontrast samt + 1 i ljus passade mig riktigt bra. Jag finjusterade nåt mer också som jag inte kommer ihåg men testa att utgå ifrån detta & se vad du tycker men som sagt, gör det i filmläget.
Ang. +1 i ljus så kan man även testa +2. Man vinner mycket i detaljerna i lågdagrarna men förlorar lite i djupsvärta med material som har sämre sådan, på bra material däremot så blir det vid +2 ungefär så svart som det kan bli (lite gränsfall där så testa dig fram).
Postad 10 juli 2009 - 08:47
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
Tack _Z_ för dina tips! Och tack tille r andra också!!!
Jag har nu ställt in enligt PURE i Filmläget. Efter att bara ha tittat ytterst lite, en film och lite Tv, så kollade jag på standardläget. Jösses så illa det såg ut. Jag som från början trodde att jag kanske skulle slippa pilla på inställningarna och kunna använda standardläget. Så här är en uppmaning att verkligen testa PURE-läget som finns länkat här:https://www.minhembio.com/forum/index.php?act=attach&type=post&id=54993
Jag har gjort några justeringar så som _Z_ rekommenderade. Ljus +1 och sedan har jag färg -2. Däremot vet i gudarna om jag ser någon skillnad mellan filmläget och användare om jag har samma inställning. Jag har inte kollat tillräckligt mycket för att vara säker.
Nu har jag bara en enda lite önska. Svärtan är ju perfekt om ni frågar mig, lika så de andra färgerna. Hud ser ut som hud osv. Men, jag skulle vilja att vitt blev lite mer blått. Detta för att få fram en mer krispig vit färg. Men alla förändringar jag har hittat förstör resten av bilden, allt annat blir stört av att man "blåar" vitan.
Som exempel på vad jag är ute efter är att om det i scenen finns starka strålkastare så vill jag att de ska se riktigt krispiga ut. Likaså gäller detta tex en kritvit skjorta i stakt ljus. Och då tror jag att det saknas lite blått i vitan. Jag är ingen expert på färger så jag tar gärna emot idéer.
Redigerat av xms67, 10 juli 2009 - 08:53.
Postad 10 juli 2009 - 11:06
Unregistered25afe1a3
-
Unregistered25afe1a3
-
Veteran
-
-
1 919 inlägg
Är det någon som testat den nya mjukvaran 0908-0901 som finns ute nu ?
Postad 10 juli 2009 - 12:14
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Men, jag skulle vilja att vitt blev lite mer blått. Detta för att få fram en mer krispig vit färg. Men alla förändringar jag har hittat förstör resten av bilden, allt annat blir stört av att man "blåar" vitan.
Om du ställt in enligt tabellen så har du färgtemperaturen inställd på låg vilket ska ge den korrekta färgtempen. Om du vill ha en kallare återgivning så är det ju högre färgtemp som gäller men det påverkar ju som du säger hela bilden. Vid en ISF-kalibrering så hamnar färgtempen på låg men om du vill ha den kallare så får du ställa upp den men du kommer då att få en kallare färgåtergivning som inte bara påverkar vitt.
Postad 11 juli 2009 - 12:55
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
Hmm, det var det jag var orolig för. Jag kan inte komma på ett sätt att bara få det vita att bli kallare. Om jag ställer färgtemp på kallare så blir resten(det som inte ska vara kallt vitt) fel. Ska kolla lite mer när jag får tid.
Postad 11 juli 2009 - 15:55
JesperA
-
JesperA
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Hittade vårat gamla NES nyss och är sugen på att köra lite Mario, jag hittar endast en RCA ---> Scart kabel, fungerar detta eller måste man använda den där antenndosan?
Dessutom, jag satte Scart kabeln i input 1, det skall väll räcka med att trycka på input 1 på fjärren eller tar den bara HDMI ingångarna då?
Postad 11 juli 2009 - 18:25
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Hmm, det var det jag var orolig för. Jag kan inte komma på ett sätt att bara få det vita att bli kallare. Om jag ställer färgtemp på kallare så blir resten(det som inte ska vara kallt vitt) fel. Ska kolla lite mer när jag får tid.
He he..du skulle inte gilla en ISF-kalibrering. Om du är van vid blåvit-vit så kommer du bli grymt besviken. Hursomhelst kan du ju alltid gå in i de individuella RGB-justeringar som finns i bildmenyn. Hur du kommer åt dem är jag osäker på. Men visst finns de väl på din tv? Det du gör då är att öka på B-gain så får du en mer blåaktig(felaktig, men det är din ensak..)vit färg. Enklare vore det om du vande dig vid den färgtemperatur som föreslagits(LOW). Den visar ungefär hur vitt ska se ut. Om du kalibrerar bara B-gain(blå) som kommer gråskalan att sticka åt skogen. Detta kommer du märka när du ser på svart-vita filmer.
Postad 12 juli 2009 - 07:49
xms67
-
xms67
-
Användare
-
-
225 inlägg
Trebban: Det jag inte riktigt håller med om är när du skriver "Den visar ungefär hur vitt ska se ut." Det finns ju blå-vit i verkligheten. Vissa ljus typ strålkastare ligger väldigt kallt i sitt spektrum. Och det är det jag skulle vilja ha fram. Eller är jag helt ute och cyklar?
Jag vill understryka att jag i grunden är väldigt nöjd med bilden nu. Och jag kommer inte ha några problem alls att vänja mig vid att det vita inte alltid är perfekt - i mina ögaon.
Postad 14 juli 2009 - 15:40
Unregisteredd4f53896
-
Unregisteredd4f53896
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Är det någon som vet hur man höjer volymen på ljudet som kommer ut ur toslinken? Volyminställningen på tvn verkar inte ha någon effekt alls på det ljud som kommer ur toslink-kabeln?
Och eftersom tvn nu har en volymkontroll, vilken ljudutgång påverkar den?
Postad 14 juli 2009 - 19:42
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Trebban: Det jag inte riktigt håller med om är när du skriver "Den visar ungefär hur vitt ska se ut." Det finns ju blå-vit i verkligheten. Vissa ljus typ strålkastare ligger väldigt kallt i sitt spektrum. Och det är det jag skulle vilja ha fram. Eller är jag helt ute och cyklar?
Jag vill understryka att jag i grunden är väldigt nöjd med bilden nu. Och jag kommer inte ha några problem alls att vänja mig vid att det vita inte alltid är perfekt - i mina ögaon.
Jag vill inte försöka övertala dig att ha en färgtemperatur som du inte gillar. En orsak att folk väljer en tv som ser ljusare ut brukar ofta vara en felaktig kallare färgtemperatur. Ögat uppfattar blåvit ljus som starkare, trots att den inte behöver vara det rent mätbart. Man kan så att säga använda sig av hjärnans feltolkningar på ett "säljande" sätt. Även jag dras till de ljusstarkare tevena. Det är liksom inbyggt i hjärnan att dras till ljusstarka objekt. Men så har vi detta med vad som är vitt. Nyligen råkade faktiskt en film ut för en positiv särbehandling som diskuteras. Filmen utspelar sig under en väldig varm sommar. Men någon på filmbolaget bestämde sig för att färgerna skulle se korrekta ut och drog ner det varma. Hela känslan av att det var en nästan outhärdlig värme gick förlorad. Filmen heter "Do The Right Thing". Hade nu vitt varit blåvitare, som du gillar, är det troligt att filmen blir lite "höstig" i känslan. jag känner att jag är tekniskt okunnig att förklara till varför det är "viktigt" att man ser det en regissör ser när han/hon sitter framför en kalibrerad skärm. Läs lite mer om ISF och färgtemperaturer så kanske jag vinner över dig på min sida.... isfforum
Postad 14 juli 2009 - 19:53
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Exakt.
Ressigörer/filmare använder ofta olika färgtemperaturer för att få fram en viss stämning, det är det jag tror mig uppleva på min ISF-kalibrerade skärm.
Om man sedan vill ha en annan inställning så ser jag inget fel i det, man ska trivas med det man ser!
Ett exempel är Tim Burtons Sweeney Todd som är kall & mörk i de flesta scenerna som utspelar sig i 1800-talets skitiga London medan några drömska underbara scener får en varm ton som lyfter handligen totalt! En klar Kuro-film om man nu kan stå ut med en musikal...
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 14 juli 2009 - 19:57.
Postad 14 juli 2009 - 21:17
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Kuro-film! Det säger något om pioneers kvalitet, det..
Själv ser jag fram emot Skyskrapan Brinner på BR. Det måste varit trettio år sedan jag såg den.
Postad 14 juli 2009 - 23:34
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Oj då, är den på gång eller? Jag såg den på bio när den var ny & de e snart 35 år sen, gu va gammal man känner sig  Ska tillägga att jag barn då
Kurokvalite: Sweeney Todd är mörk, mycket mörk & blir totalt förstörd på min andra plasma vars svärta är av lägre klass. Ja den blir rent av riktigt tråkig att titta på, enbart grådassig.
Har bara haft den på DVD hittills men nu, just nu, så ska jag avnjuta den på nyinköpt BD för första gången här hemma
Postad 15 juli 2009 - 05:43
Unregistered7d403411
-
Unregistered7d403411
-
Användare
-
-
235 inlägg
Är det någon som vet hur man höjer volymen på ljudet som kommer ut ur toslinken? Volyminställningen på tvn verkar inte ha någon effekt alls på det ljud som kommer ur toslink-kabeln?
Och eftersom tvn nu har en volymkontroll, vilken ljudutgång påverkar den?
De som du kopplar högtalare direkt in i TV:n på. (det är även känt/diskuterat sedan tidigare att Toslink-outputen har en väldigt låg volym ifrån TV:n, man får skruva upp volymen ordentligt på förstärkaren jämfört med andra källor, så du är inte ensam)
Postad 15 juli 2009 - 06:47
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Postad 15 juli 2009 - 19:20
Noobman
-
Noobman
-
Forumräv
-
-
635 inlägg
Oj då, är den på gång eller? Jag såg den på bio när den var ny & de e snart 35 år sen, gu va gammal man känner sig Ska tillägga att jag barn då 
Själv är man rena ungdomen och såg filmen först några år efter när den släpptes på VHS  .(måste vara den första film jag sett på VHS). Mvh. Mats
Postad 15 juli 2009 - 20:07
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Min största fundering ang. den filmen är, kommer jag att tycka att den är lika spännande som när jag var 12?
Får nog hyra den & se innan jag köper
EDIT: G9 tekniska frågor va de ja. Sorry för offtopic
Redigerat av Unregistered29af8ed6, 15 juli 2009 - 20:43.
Postad 15 juli 2009 - 20:09
JesperA
-
JesperA
-
Lärjunge
-
-
284 inlägg
Är 23 år nu, vet inte om jag såg orginalesändningen eller någon repris men jag kommer ihåg skyskrapan brinner så väl från mina unga år, riktig klassiker, fattar inte hur jag kunde stå ut för den är ju skamligt dålig!
Postad 15 juli 2009 - 20:53
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Okej då tar vi en teknisk fråga! Hur tror ni Skyskrapan Brinner kommer se ut på en Pioneer?
Postad 16 juli 2009 - 22:08
Unregisteredd4f53896
-
Unregisteredd4f53896
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
De som du kopplar högtalare direkt in i TV:n på.
(det är även känt/diskuterat sedan tidigare att Toslink-outputen har en väldigt låg volym ifrån TV:n, man får skruva upp volymen ordentligt på förstärkaren jämfört med andra källor, så du är inte ensam)
Aha vad tråkigt. Tack för svaret!
Postad 18 juli 2009 - 12:57
Peligroso
-
Peligroso
-
Användare
-
-
229 inlägg
Vet att det har besvarats tidigare, men då det var så länge sedan ville jag bara försäkra mig om att det fortfarande gäller. När man ställer in PURE-läget enligt pdf-filen, ska man ställa in den till det i "movie"-läget eller i "user"-läget?
Postad 18 juli 2009 - 13:41
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Postad 18 juli 2009 - 14:04
Enator
-
Enator
-
Guru
-
-
4 026 inlägg
Postad 18 juli 2009 - 14:33
Wolfy
-
Wolfy
-
Veteran
-
-
1 667 inlägg
Spelar ingen roll...
för det existerar inget Pure-läge annat än för de TV som har det som ett fysiskt förval i menyerna. Så, glöm det här med Pure via User/Movie/Whatever och skaffa dig en kalibreringsskiva och justera in din TV efter hur din TV fungerar. Mycket bättre än att kopiera några godtyckliga inställningar.
Postad 19 juli 2009 - 19:35
Matte75
-
Matte75
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Funderar på om det är någon skillnad ljudmässigt mellan de sidomonterade högtalarna och de högtalarna som är monterade under 5090H?
Postad 27 juli 2009 - 08:35
MXZMago
-
MXZMago
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
vilket skärmläge kör ni på?
har inte rört min nått,så den är inställd på auto.
Har cd hd-box å kör 1080i på den och ps3 på 1080p.. ska man ha på dot by dot istället?
och ändra orbiter till läge 2.(även dot by dot)
och strömkontroll vad har ni för inställningar där på enegisparfunktion och de andra?
(KRP 500a)
Postad 27 juli 2009 - 11:33
Unregistered29af8ed6
-
Unregistered29af8ed6
-
Beroende
-
-
1 073 inlägg
Så, glöm det här med Pure via User/Movie/Whatever och skaffa dig en kalibreringsskiva och justera in din TV efter hur din TV fungerar. Mycket bättre än att kopiera några godtyckliga inställningar.
Helt klart! Jag kopierade detta "pure" som jag finjusterade för att invänta ISF-kalibrering efter inkörningen men om man inte ska anlita en professionell kalibrerare eller innan dess vill ha ett bättre resultat så är det en kalibreringsskiva som gäller. Tänk bara på att panelen ändrar lite karaktär efter ett par hundra timmar så kanske en omkalibrering är lämplig då, vet dock inte hur mycket panelen ändras & om man skulle märka nån skillnad?
Postad 03 augusti 2009 - 10:36
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Hur får man igång Pioneer 5090Hs 100Hz-funktion? elelr finns ingen sådan?
Postad 03 augusti 2009 - 10:50
Unregistered3ff26ed4
-
Unregistered3ff26ed4
-
Forumräv
-
-
720 inlägg
När du matar tv:n med en PAL-signal och har Drive Mode på "2" så har du 100hz. Enbart att rekommendera för videosändningar dock.
Postad 03 augusti 2009 - 10:57
Unregistered1fef72f3
-
Unregistered1fef72f3
-
Über-Guru
-
-
16 356 inlägg
Det finns "avancerat", "normal" och sånt där i bildmenyn. Men om nån av dem är just hundra hertz vet jag inte inte...
Postad 03 augusti 2009 - 11:00
Lundmark
-
Lundmark
-
Lärjunge
-
-
396 inlägg
Ja jag begriper ingenting av inställningarna under Pro-menyn. Jag är väl inget Pro... :-/
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Framvägg och vänster sida
Globe
2025-05-08 07:38:43
-
Vänster sida med Paneler monterade
Globe
2025-05-08 07:35:28
-
Front Wide backvy
Globe
2025-05-08 06:25:36
-
Front Wide
Globe
2025-05-08 06:23:11
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|