Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2

774 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6,25 (183) Inga priser
25 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 12 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 12 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 14 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 15 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 16 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 16 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 16 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 16 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 16 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 16 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 16 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 16 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 16 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 16 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 16 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 16 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 16 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 16 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 16 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 17 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 17 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 17 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 17 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 17 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 17 år sedan

Postad 18 juni 2009 - 21:29

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0

Genom att hålla in mute-knappen i fem sekunder kan man ställa in läppsynk på själva boxen.

Från osynk till ännu värre osynk...

Postad 19 juni 2009 - 00:31

Leon88
  • Leon88
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Genom att hålla in mute-knappen i fem sekunder kan man ställa in läppsynk på själva boxen.

Grymt! Visste inte om detta.

Som någon påpekade tidigare så är det olika på olika kanaler, oftast värst på 4an.

Vad menas exakt med långsammare läppsynk?
Ökar tidsfördröjningen på ljudet ju mer jag ställer om mot långsammare?

^^ Tack!

Postad 21 juni 2009 - 21:11

Zacabeb
  • Zacabeb
  • Veteran

• 2 476 inlägg
  • 0
Ja, den fördröjer ljudet i förhållande till bilden. Om man har omvänt problem med redan fördröjt ljud så hjälper förstås inte den funktionen.

Postad 22 juni 2009 - 05:47

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Jag har t.o.m. stöd i försteget för att justera läppsynk men det hjälper ju föga när synken är olika på olika kanaler :)
Undrar om det är boxen som är skräp eller comhems utsändning..

Postad 22 juni 2009 - 15:41

dogsknob
  • dogsknob
  • Wannabe

• 42 inlägg
  • 0
Har haft samma problem med ljud-sync sedan jag fick boxen. Fick svar från kundtjänst att använda mute knappen, men den går ju åt fel håll.

Skickade tillbaka boxen och fick tillbaka med besked att de inte kunde hitta något fel.

Har även jag olika syncfel på olika kanaler, verkar bli sämre med tiden.

Vore intressant att höra om någon har lyckats lösa eller bytt till en ny box som inte har detta problem?

Postad 22 juni 2009 - 17:51

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Jag har väldigt få problem med ljudsynk nu för tiden. De få gånger jag har märkt det har det troligen varit fel på sändningen (ofta försvinner problemet under sändningen).

Om jag får spekulera så tror jag det beror på hur man har kopplat box/tv/receiver. Själv kör jag HDMI direkt till TV och ljudet via toslink till receivern, med prioritering för Dolby Digital. Slår jag på ljudet kan jag ana en liten ekoeffekt, men det är knappt hörbart.

Postad 22 juni 2009 - 19:19

Stensture
  • Stensture
  • Amatör

• 77 inlägg
  • 0
Några fler intryck av den senaste mjukvaruuppdateringen(1.00.25)?

Postad 23 juni 2009 - 10:19

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
"så tror jag det beror på hur man har kopplat box/tv/receiver"(Loveless)
Har kopplat lika men får störande dålig läppsynkronisering från Humax vilket jag inte får från övriga digitala källor; Toshiba HD, Sony BR, Auzen ljudkort i TV datorn med flera, så jag vidhåller min utsaga att det är Humax fel även om CH kundtjänst alltid skyller på annat.

Postad 23 juni 2009 - 16:03

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Jag har upplevt frysningar och blockbildningar nu i 1 vecka.
Har gjort precis comhems "support" sagt.
Ringde och skulle göra en felanmälan men de tycker det är sladden det är fel på och både ja och nej.
En ny blev bara värre.

Trixxade med den gamla, vred och hade mig, såg till att den inte låg emot några sladdar, bilden gick och kom hela tiden.
Helt plötsligt är det perfekt bild igen.

Frågan är om det hade fungerat utan att ringa till comhem!? (jag tror bestämt att de smusslar med något)

Postad 23 juni 2009 - 18:18

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Jag har upplevt frysningar och blockbildningar nu i 1 vecka.
Har gjort precis comhems "support" sagt.
Ringde och skulle göra en felanmälan men de tycker det är sladden det är fel på och både ja och nej.
En ny blev bara värre.

Trixxade med den gamla, vred och hade mig, såg till att den inte låg emot några sladdar, bilden gick och kom hela tiden.
Helt plötsligt är det perfekt bild igen.

Frågan är om det hade fungerat utan att ringa till comhem!? (jag tror bestämt att de smusslar med något)

Är det olika beroende på vilken kanal du tittar på? Jag upplever de problemen sällan. colorbanding hade jag enbart på TV4 guld och från en gammal dålig serie. Blockbildning ser jag inte så ofta.

Postad 23 juni 2009 - 18:48

mongo
  • mongo
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0
Fel hos mig efter sista mjukvaran.

Text-tv fungerar bara om man resetar boxen, nästa dag får man reseta igen...
Bilden hackar med c:a 5-10 minuters mellanrum, trots bra signal. Ingen blockbildning!
Ibland hackar ljudet på HD-kanaler, byter man till annan och tillbaks igen brukar det fungera.
På Discovery HD har jag feta blockbildningar och skylten "ingen/ dålig signal" poppar upp ibland, MEN, bara på 720 och 1080. det sjuka är att signalen pendlar mellan 0 och 80%. Via scart och HDMI på 576 fungerar det...,

Har även en Samsung PVR som givetvis fungerar perfekt....

Postad 23 juni 2009 - 20:44

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0
Lite OT men iaf en ny HDkanal att se fram emot: http://www.comhem.se...ews_090623.html

http://www.comhem.se...78/-/index.html

Tydligen gjorde comhem om sin hemsida inatt så länken tidigare blev felaktig.

Redigerat av Phunky, 24 juni 2009 - 09:25.

Postad 23 juni 2009 - 20:47

Unregistereda8d246d3
  • Unregistereda8d246d3
  • Mästare

• 2 709 inlägg
  • 0
Har bara ComHem i en månad till så skiter nog i att uppdatera, tycker det funkar lagom bra. Ska bli skönt att skaffa CD nu efter att ha haft denna box sen 2006 ( tror det var då den kom )

Postad 24 juni 2009 - 12:20

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Är det olika beroende på vilken kanal du tittar på? Jag upplever de problemen sällan. colorbanding hade jag enbart på TV4 guld och från en gammal dålig serie. Blockbildning ser jag inte så ofta.

Alla kanaler fungerade förutom TV4 HD och disc.HD. Tv4 HD kunde man överleva att titta på men dischd var helt körd.
Men som sagt,n u fungerar det perfekt.

EDIT:
Något mer som har problem med den inspelningsbara boxen efter uppdateringen?
När jag spolar framåt i inspelade program så blir ljudet väldigt lågt. Måste justera volymen var gång.
Detta verkar ej vara något problem på DD kanalerna.

Redigerat av xarfez, 24 juni 2009 - 15:41.

Postad 24 juni 2009 - 15:51

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Något mer som har problem med den inspelningsbara boxen efter uppdateringen?
När jag spolar framåt i inspelade program så blir ljudet väldigt lågt. Måste justera volymen var gång.
Detta verkar ej vara något problem på DD kanalerna.

"Spola framåt"? Var hittar man den knappen? Jag ska kontakta Comhem så att jag får en sådan också.... :lol:
(eller var det fel tråd? haha)

Postad 24 juni 2009 - 17:30

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

"Spola framåt"? Var hittar man den knappen? Jag ska kontakta Comhem så att jag får en sådan också.... :lol:
(eller var det fel tråd? haha)

Med tanke på att du kan spela in så är det väl bra om du kan spola fram och tillbaka precis som på din gamla VHS eller DVD?

Postad 24 juni 2009 - 17:37

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 874 inlägg
  • 0

Med tanke på att du kan spela in så är det väl bra om du kan spola fram och tillbaka precis som på din gamla VHS eller DVD?

Hehe, du fattade inte min kommentar. Du är i fel tråd! Boxen den här tråden handlar om har ingen inspelningsmöjlighet. Surfa hit istället så hamnar du rätt: https://www.minhembi...howtopic=215864
Jag vet, det är förvirrande att båda heter 1000C

Redigerat av hakanh65, 24 juni 2009 - 17:40.

Postad 24 juni 2009 - 19:11

Unregisteredd1a1a4b5
  • Unregisteredd1a1a4b5
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag bor i Stockholm, Västerort.
Har inga problem med kanalerna.
Boxen funkar fint har så gjort i två år.
Jag har iofs en riktigt bra LCD Tv, en Philips värstingmodell, var det iallafall 2007...
Jag kan inte se flimmer och blockbildningar, brus å ränder...

En gång var det kajko på några kanaler, ingen signal eller värsta frysningarna, ringde CH, en kvarts väntan...
Sen en snorvalp som tjata om fabriksåterställning och antennsladdar, jag jamsa med och låtsades utföra alla han tokiga påbud han läste från sin lista, sen fick han hålla med mig om att det nog var bäst att en tekniker kom och tittade på TV skåpet...
Nästa dag när jag kom hem så låg en lapp att de varit och skruvat i husets TV skåp och min bild var bra igen.

CH är ett skitföretag men tekniken funkar.

:lol:

Postad 24 juni 2009 - 19:41

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Hehe, du fattade inte min kommentar. Du är i fel tråd! Boxen den här tråden handlar om har ingen inspelningsmöjlighet. Surfa hit istället så hamnar du rätt: https://www.minhembi...howtopic=215864
Jag vet, det är förvirrande att båda heter 1000C

Oj sorry :lol:.
sjukt förvirrande.

Postad 26 juni 2009 - 20:57

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Vem skriver de här små förklarande texterna som uppenbarar sig när jag trycker på i knappen? Har retat mig på att ungdomsäventyren om Stålmannen (Superman på nysvenska), Smallville, anses vara Turism/Resor.
Nåväl vem det än är så läser han/hon här och har åtgärdat...

Redigerat av Jarl, 29 juni 2009 - 14:01.

Postad 27 juni 2009 - 07:36

Unregistered4c791a50
  • Unregistered4c791a50
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Några fler intryck av den senaste mjukvaruuppdateringen(1.00.25)?

+ Text-TVn funkar i flersidor

- Problem att ställa in rätt bildstorlek f.a. på Discovery World

Postad 30 juni 2009 - 09:44

andreas1985
  • andreas1985
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Kan man koppla från CABLE OUT vidare till en annan TV för att kunna se grundutbudet? Eller kommer jag vara tvungen att ändra kanal på boxen då i alla fall?

Edit: Går det att radera kanaler man inte har i Guiden på något sätt?

Redigerat av andreas1985, 30 juni 2009 - 12:41.

Postad 30 juni 2009 - 12:48

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Boxen skickar ut samma signal som den tar emot, så på så sätt påverkar inte boxen vilken kanal du kan titta på via en sådan koppling. Däremot så kan du få låg signalstyrka, speciellt om boxen är avstängd.

Gällande Guiden, så skapa en favoritlista med de kanaler du har och använd den (grön knapp), då kommer även EPG'n bara lista dina kanaler. Favoritlistor skapas i menyn.

Postad 30 juni 2009 - 17:14

andreas1985
  • andreas1985
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Jag får inte EPG att bara visa mina favoriter, har sedan länge ingen manual till den heller. Något speciellt man ska göra för att bara visa favoritkanaler? Vill ju gärna ha så jag kan se vad som är på TV på endast de kanaler jag abonnerar på.

Postad 30 juni 2009 - 17:29

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Klicka på grön knapp och välj din favoritlista och en kanal. Nu ska EPG:n följa din favoritlista, och så länge du håller dig till att välja kanaler via din lista kommer EPG:n hålla sig kvar där. Så fungerar det för mig iallafall.

Postad 30 juni 2009 - 18:49

andreas1985
  • andreas1985
  • Amatör

• 51 inlägg
  • 0
Toppengrejt! Nu funkar det =)

Postad 16 juli 2009 - 21:31

Unregistered620e403e
  • Unregistered620e403e
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Har lite problem med min box. Har kopplat med HDMI till recievern och får ut ljud på HD-kanalerna men inte på SD-kanalerna. Några idéer? Har tidigare haft kopplat med HDMI direkt till TVn och Toslink till recievern och då fungerade det bra.

Postad 20 juli 2009 - 10:02

younso
  • younso
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
Har en 1000C box som står och samla damn eftersom vi har flyttat till en villa. Är det någon som vill ha till ett vettigt pris kan ni skicka mig ett email (younso at hotmail.com) eller skicka mig ett pm.

Postad 20 juli 2009 - 11:18

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0
Text TV strular då och då. Det är ofta det står "No teletext". Måste gå ur digital Tv och slå på analoga mottagaren istället. :ph34r:
Någon som har samma erfarenhet?

Postad 20 juli 2009 - 11:46

Phunky
  • Phunky
  • Forumräv

• 675 inlägg
  • 0

Text TV strular då och då. Det är ofta det står "No teletext". Måste gå ur digital Tv och slå på analoga mottagaren istället. :ph34r:
Någon som har samma erfarenhet?

Är det verkligen rellaterat till denna box (Humax CXHD-1000C)? Låter som du har en Samsung med inbyggd box eller liknande. Låter som en bugg i mjukvaran ivf så man kan ju alltid höra med leverantören. Samsung skickar tex ut killar för att uppdatera tvn gratis om man inte vågar själv efter instruktionerna på deras hemsida.

Postad 20 juli 2009 - 14:30

younso
  • younso
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0
jag har också upplevt detta fenomen.

Postad 20 juli 2009 - 16:51

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Är det verkligen rellaterat till denna box (Humax CXHD-1000C)? Låter som du har en Samsung med inbyggd box eller liknande. Låter som en bugg i mjukvaran ivf så man kan ju alltid höra med leverantören. Samsung skickar tex ut killar för att uppdatera tvn gratis om man inte vågar själv efter instruktionerna på deras hemsida.

Man kan ha text tv från denna box så visst är det relaterat i synnerhet då jag har digital tv från den.

Redigerat av Unregistered6df60672, 20 juli 2009 - 16:52.

Postad 21 juli 2009 - 08:33

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1 242 inlägg
  • 0

Man kan ha text tv från denna box så visst är det relaterat i synnerhet då jag har digital tv från den.

Men, är det inte det gamla vanliga text-tv problemet? text-tv försvinner ibland och fixas genom
att slå av/på strömmen bak på boxen? .

Postad 21 juli 2009 - 09:20

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Är det egentligen inte väldigt banala fel som Humax släpper ifrån sig? Exempelvis texttv som fortfarande inte funkar ett par år efter release, eller som den buggen att man kastas ut sin favoritlistan (är iof åtgärdat nu på denna box, men verkar fortfarande finnas på HDPVR-1000c)?
Kan inte vara allt för svårt att åtgärda och verifiera. Undrar vad de egentligen sysslar med på Humax...

Postad 22 juli 2009 - 08:50

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Men, är det inte det gamla vanliga text-tv problemet? text-tv försvinner ibland och fixas genom
att slå av/på strömmen bak på boxen? .

Har inte prövat detta men det kanske beror på att den hänger sig och behöver omstart....

Postad 22 juli 2009 - 20:54

Unregisteredace8621f
  • Unregisteredace8621f
  • Amatör

• 50 inlägg
  • 0
Skaffade humax comhem boxern för en månad sen, har strul med den att oavsett vilken kanal man ser på så hackar bilden till ibland, typ fyra gånger under en hel film, har 58-60 i signal styrka och 100% i kvalite, har ringt comhem flera gånger om felet, men dom vet inte vad det beror på, har bytt antenn kablar, men det hjälper inte. Hoppas någon här kan ge bra besked. Hade vanliga digitalboxen innan och den strulade aldrig.

Postad 26 juli 2009 - 18:33

Unregistered6df60672
  • Unregistered6df60672
  • Veteran

• 1 811 inlägg
  • 0

Skaffade humax comhem boxern för en månad sen, har strul med den att oavsett vilken kanal man ser på så hackar bilden till ibland, typ fyra gånger under en hel film, har 58-60 i signal styrka och 100% i kvalite, har ringt comhem flera gånger om felet, men dom vet inte vad det beror på, har bytt antenn kablar, men det hjälper inte. Hoppas någon här kan ge bra besked. Hade vanliga digitalboxen innan och den strulade aldrig.

Jo den tappar signalstyrka så det hackar till ibland. Vet ej vad det beror på. Hade inte det problemet med mina tidigare boxar.

Postad 02 augusti 2009 - 22:05

Unregistered35490
  • Unregistered35490
  • Amatör

• 72 inlägg
  • 0
Första problemet med boxen för mig: Boxen svarar inte på fjärrkontrollen, varken orginal eller min multifjärr. Och ja, jag har provat att byta batterier i fjärren... ;) Det märkliga är att boxen vid två tillfällen svarat på fjärren och bytt kanal en gång, men sedan har det slutat att funka igen. Någon som vet vad det kan bero på? Förslag på åtgärd, helst något som inte går ut på att kontakta kundtjänsten (tror inte att de kan hjälpa ändå...)?

Som det är nu går det inte att komma åt menyer eller EPG, de når man ju bara mha fjärren :)

Postad 03 augusti 2009 - 15:38

Jarl
  • Jarl
  • Amatör

• 97 inlägg
  • 0
Ta det med kundtjänsten, går på garantin.

Postad 04 augusti 2009 - 12:04

martini_tr
  • martini_tr
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Efter lite mer än 2 år har nu min box dött. :P
Det är helt svart på tv:n och på boxens display så syns det bara några svaga röda linjer.
Någon annan som har råkat ut för detta och vet vad felet är, är det ett känt fel hos Comhem?
Otroligt störande att garantin har gått ut. Kan det gå att hävda reklamation som man har rätt till i 3 år?

Postad 04 augusti 2009 - 13:44

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1 570 inlägg
  • 0

Efter lite mer än 2 år har nu min box dött. :P
Det är helt svart på tv:n och på boxens display så syns det bara några svaga röda linjer.
Någon annan som har råkat ut för detta och vet vad felet är, är det ett känt fel hos Comhem?
Otroligt störande att garantin har gått ut. Kan det gå att hävda reklamation som man har rätt till i 3 år?

Klart du kan det. Sen får du kanske vara beredd på att det inte blir full kompensation kanske, men klart värt ett försök i alla fall!

Postad 04 augusti 2009 - 18:56

DavidB
  • DavidB
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0

Första problemet med boxen för mig: Boxen svarar inte på fjärrkontrollen, varken orginal eller min multifjärr. Och ja, jag har provat att byta batterier i fjärren... ;) Det märkliga är att boxen vid två tillfällen svarat på fjärren och bytt kanal en gång, men sedan har det slutat att funka igen. Någon som vet vad det kan bero på? Förslag på åtgärd, helst något som inte går ut på att kontakta kundtjänsten (tror inte att de kan hjälpa ändå...)?

Som det är nu går det inte att komma åt menyer eller EPG, de når man ju bara mha fjärren :unsure:

Kan ha att göra med att din T V stör ut signalerna. Vissa TV-modeller sänder ibland ut IR som kan störa ut signaler från fjärrkontroller. Prova först med att ha TV'n avstängd när du styr Humaxen via kontrollen. Om det funkar kan du prova att stänga av "dynamisk bakrundbelysning" eller motsvarande funktion i din TV. Den typen av funktion sänder ibland ut störande signaler.

Postad 05 augusti 2009 - 15:48

urban usling
  • urban usling
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Efter lite mer än 2 år har nu min box dött. :blink:

Jag upptäckte precis att jag har precis samma problem, undrar hur det går för dig? du får gärna höra av dig
/Urban

Postad 06 augusti 2009 - 08:41

FredrikLivendahl
  • FredrikLivendahl
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej,

Har försökt söka här på forumet utan resultat så jag gör ett desperat försök här:

Köpte Comhems HUMAX CXHD-1000C från Comhem men har nu bytt lägenhet och skaffat CanalDigital. Jag får upp samtliga kanaler så att jag kan se deras titel + vad som "spelas", men får endast upp "Laddar konfigurationsdata, var god vänta" när jag väljer en kanal (förutom TV2).

Om det har någon betydelse kan jag nämna att jag fick inlagt alla kanaler genom att lämna nätverksID tomt (funkade inte när jag använde Malmös 41003) och genom att använda symbolhastighet 6950 (hittar inga kanaler med något annat värde).

CanalDigital är (inte helt förvånande) totalt obehjälpliga och säger att det i vart fall inte beror på någon "pairing" som ska göras mellan kortet och boxen. Kan även tilläggas att jag får in alla kanaler med den skit-digitalbox CanalDigital skickade med när jag beställde (men den vill jag ju inte använda! =)

Någon som har en idé? Tack på förhand!

/Fredrik

Postad 06 augusti 2009 - 13:19

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0

Jag upptäckte precis att jag har precis samma problem, undrar hur det går för dig? du får gärna höra av dig
/Urban

Fick också samma problem efter c.a 2 år. Ringde Comhem som bad mig skicka boxen, Fick tillbaka den efter cirkus en vecka.

Postad 12 augusti 2009 - 10:52

Lord_Tito
  • Lord_Tito
  • Användare

• 152 inlägg
  • 0
Hejsan!

Mitt Comhem abonnemang går ut den sista september, och nu är min fråga som denna.
Kan jag använda denna box för att se på dem fria kanalerna eller är det lika bra att dumpa den på Tradera?

Postad 12 augusti 2009 - 18:27

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Hejsan!

Mitt Comhem abonnemang går ut den sista september, och nu är min fråga som denna.
Kan jag använda denna box för att se på dem fria kanalerna eller är det lika bra att dumpa den på Tradera?

SVT 1 och SVT 2 samt TV 4 fungerade när jag kollade i måndags efter ha avslutat alla abb hos Comhem i månadsskiftet. Tack snälla Comhem.

Comhem ringde förra onsdagen och ville sälja på mig abbonnemang igen, och jag undrade om hon hade något erbjudande att presentera..men icke. Varför tror Comhem att fd kunder ska hoppa på samma paket igen för samma kostnad eller dyrare nu när kortavgiten tillkommer. I mitt fall ökade även kostnaden för TV 1000 samt Viasat sport till 199 kr..

Jag uppgav att jag kan möjligen ha SMALL kvar ifall Comhem lägger till motsvarande kanaler som ingår i analogpaketet utan extra kostnad..men icke det heller.

Digitalt har jag via marknätet helt kostnadsfritt...även SVT-HD. TV 7 har jag fritt via parabol..

Varför skulle jag fortsätta med SMALL-paketet ? och pröjsa 39 kr /mån, för att vara snäll eller..

Redigerat av Latman, 12 augusti 2009 - 18:28.

Postad 12 augusti 2009 - 18:27

Snidd
  • Snidd
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Nu idag då jag startade min box ser jag bara "Bootloadern" sen en kanal i knappt en sekund, sen försvinner bilden helt. Dvs tvn får ingen bild från boxen längre och allt är blått (så det ser ut på min tv).

Någon som sett detta fel och vet vad det beror på?

Postad 17 augusti 2009 - 21:20

Unregisterede6970ea2
  • Unregisterede6970ea2
  • Beroende

• 1 141 inlägg
  • 0
Ställer nu frågan för den box jag har: ;)
Jag jagar s.k. discrete codes för Power ON/OFF att lägga in i min Pronto-super-fjärr.
Varför då kan man undra. Jo, det är så trist med Power Toggle eftersom man inte vet om Humaxen är på eller av och alla macron spårar ur om man kommer ur fas. Därför vill jag specifikt sända ON respektive OFF.

Någon som har information om detta ?

Edit: koderna för HDPVR-1000c funkar inte för denna. lyckas starta med 0 men behöver någon kod för att stänga av som inte startar om den redan är avstängd.

Redigerat av Unregisterede6970ea2, 18 augusti 2009 - 06:25.

Postad 18 augusti 2009 - 01:13

Unregistered26d8c0d5
  • Unregistered26d8c0d5
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Har stora probem med min nya Humax CXHD-1000C box. Jag kan inte spela in mer än ca 5 min i taget på min inspelningsbara LG-DVD förrän inspleningen avbryts och jag får följande meddelande: "Record-blocking signal detected". Hur ka jag slippa detta (jag är trött på att byta digitalbox varje gång jag vill spela in något!;)
Tacksam för hjälp!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.