Fick en ny Android uppdatering på min X85C idag.
Vet dock inte vad denna innehåller.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
96 relaterade trådar
Postad 13 April 2016 - 11:56 Fick en ny Android uppdatering på min X85C idag.
Vet dock inte vad denna innehåller. Postad 13 April 2016 - 11:58
Bla HDR i Netflix, just nu bara Marco Polo Postad 13 April 2016 - 11:59
Meddelande relaterat till Sony Android-tv med Netflix (2015 och 2016 modeller) - 12. April 2016
Vi har blivit medvetna om att, efter en uppdatering av den fasta programvaran, så fungerar Netflix-appen ej längre som avsett. Våra tekniker undersöker för närvarande orsaken till problemet, och vi kommer uppdatera denna sida med ytterligare information, allteftersom situationen utvecklar sig. Vi tackar er för ert tålamod och ber om ursäkt för de olägenheter som detta kan ha orsakat. Postad 13 April 2016 - 22:34 Sedan vårt tillkännagivande den 17 februari 2016 har vårt tekniska team arbetat flitigt med att förbättra stabiliteten och den övergripande prestandan hos Sonys Android-tv.
Tyvärr jag märker ingen skillnad på min tv Postad 16 April 2016 - 21:43
Jag testade också häromdagen och tyckte det var brutal bild.. Bland det bästa jag sett... (XD93) detaljerna, ljuset, kontrasten Postad 17 April 2016 - 05:40
Tycker inte heller det var mycke att hänga i granen,testa denna och återkom med vad du tycker http://demo-uhd3d.co...?cat=uhd&id=144 Postad 24 April 2016 - 01:10
Fortfarande inte märkt någon skillnad? Postad 10 May 2016 - 08:22 Vad säger ni? 8990:- för KD-55X8505C på Elgiganten denna veckan, finns det nåt som kan mäta sig med det erbjudandet? Redigerat av Unregistered70b34717, 10 May 2016 - 08:24. Postad 10 May 2016 - 18:26
Riktigt grymt erbjudande blir svårt att hitta en likvärdig 55" för dom pengarna. Postad 11 May 2016 - 07:05
Beställde själv samma tv på måndag förra veckan, fick den levererad igår. Första intrycken är väl att den känns snabbare i menyerna än förväntat. The Divison på PS4 ser såklart jättebra ut. Game of Thrones via Apple TV hade fin bild, har väl inte fått till den svärtan jag vill ha. Byter från en Sony 40NX700 och där tycker jag mig ha bättre svärta. Postad 16 May 2016 - 12:09 Tja gänget! Har lite problem med uppspelning av tunga filmer i Kodi, och undrar vad ni andra kör för inställningar? Har ni lyckats spela upp < 20 GB filmer? Postad 16 May 2016 - 12:49 Hej på er, Är det någon annan än jag som har fått kraftiga problem efter senaste uppdateringen av min 55x8505c? T v:n hänger sig så illa att jag måste dra ut sladden för att starta om den. Otroligt irriterade att fortfarande ha spontan omstart av TV:n någon gång i veckan när man tittar på "vanlig" tv. (det har aldrig hänt då jag sett film via min Pi2 men det kanske är en tillfällighet.)
förutom detta är jag mycket nöjd med TV.n men jag hoppas verkligen att Sony får ordning på android tv snart. Kan man ångra ett köp pga kass mjukvara då min sambo inte har samma tekniska tålamod som jag? Postad 16 May 2016 - 18:46
Idag i bladet så är det "erbjudande" på den för 17990kr! Känns ju konstigt när den kostade 8990kr innan! Postad 16 May 2016 - 18:55
Det är inte samma tv, den i annonsen nu heter KD-55XD8505 vilket är 2016års modell. Postad 16 May 2016 - 18:55
Rejält tryckfel. Är 2016 Sony KD55XD8505BAEP 17 990 kr i bladet.
Hemsidan säger dock 13 990 kr.
http://www.elgigante...P_PRISJAKT_EGAB Postad 16 May 2016 - 19:04
Aha.... Där ser man! Missade ett D! Redigerat av vinncent, 16 May 2016 - 19:05. Postad 27 May 2016 - 04:11 Funderar på att beställa 65X8505C, ni som har den är ni nöjda? Är det ett bra köp eller ska man köpa årets modeller?C Postad 27 May 2016 - 22:58
Funderar också på att köpa den modellen eller Samsungs nya 60KS7005. Postad 28 May 2016 - 00:03
Jag är riktigt nöjd med denna tv. Full Array led, lika med bra svärta utan clouding och stor anledning att jag köpte denna tv. Efter nyaste uppdatering av Android så har den funkat riktigt bra dock så tappar den nätverket ibland så man får leta upp nätverket och slå in nätverks nyckeln. Men gillar screen Mirror funktionen och att man kan installera Android appar. Saknar en egen Mediaspelare som Samsung har på sina tvs. Visst funkar Kodi men mycket mer avancerad med massa inställningar, tog flera dagar och söka på internet för att få till allt. Man ställer in alla ljudinställningar manuellt, allt för ens egna nätverk manuellt m.m. Höll på att bli tokig ett tag innan man löste och förstod sig på Kodi. Tror många lämnat tillbaka sin tvs pga ingen inbyggd Mediaspelare. Postad 28 May 2016 - 02:35
Hur bra funkar HDR tycker du? Om du nu har testat. Tänkte mest på att den inte hade stöd för det från början. Postad 28 May 2016 - 10:56
Tyvärr inte hunnit testa detta ännu Postad 03 June 2016 - 19:56 Jaha... har nån fått ett par BT lurar att funka ihop med tv'n? fick hem ett par TDK lurar och tänkte skulle kunna väsnas utan att störa resten av familjen, men lyckas inte para ihop dom med tv'n, lurarna parar sig med dator/telefon utan problem. Postad 05 June 2016 - 10:44 Insåg det själv när jag läst på lite, undrar hur Sony tänker när tv'n har BT modul men inte A2DP men tur att receivern har full BT funktionalitet så det löste sig ändå. Postad 07 June 2016 - 07:54 Farsan köpte en 65W855c i helgen efter min inrådan. Hjälpte han att installera den mot hans dator som han kör all media ifrån. Postad 08 June 2016 - 14:09
Kolla inställningar -> HDMI, sen gå in på den HDMI-port det gäller. Tror du ska ändra från standard till utökad eller något sånt. Om du inte hittar kan jag dubbelkolla när jag kommer hem. Min modell är iofs 55x8509c, men det borde vara samma
Edit: Okej, jag var ute och cyklade, men kolla Inställningar -> Externa ingångar -> HDMI-signalformat Redigerat av Unregistered5341f0c2, 08 June 2016 - 21:29. Postad 09 June 2016 - 07:08
Tack! Ska kika på det! Postad 13 June 2016 - 13:56 En ganska, för mig, avgörande fråga:
Kan man välja att boota TV'n direkt till exempelvis HDMI 1, eller hamnar man alltid på hemskärmen? Postad 14 June 2016 - 12:17
Om jag uppfattat din fråga rätt så kan jag svara att du hamnar på den ingång som var aktiv när du stängde av.
EK Postad 16 June 2016 - 06:43 Hej,
kanske inte är rätt tråd, hur som helst. Köpte nyligen en 65x8505c, Google cast vill inte riktigt som jag vill, funkar fint att casta med YouTube och Netflix.... men inte med Viaplay och HBO Nordic... apparna hittar Tv'n och kan connecta, men fastnar sen i loading screen.. som att den inte vill skicka bilden. har testat att stänga av 5Ghz på routern, hjälper inte. Nån som haft liknande problem, som har en lösning på detta?
/zky Postad 16 June 2016 - 08:02 Min fru hade detta problem från iPhone 6S, men sen "helt plötsligt" så fungerade och har fungerat sedan dess (65X8505 + HBO Nordic) utan att vi ändrat något i vare sig telefon eller tv. Sorry, det är inte riktigt svar på din fråga iofs.
EK Postad 16 June 2016 - 11:50 Riktigt nöjd med tvn så här ett par månader senare! Fint pris nu också https://www.prisjakt...t.php?p=3048302 Kodi i tvn har jag lagt ned, har även provat Kodi på en raspeberry pi, men tycker att de inte riktigt prestera lika bra som min WD tv gen 3 bildmässigt. Postad 17 June 2016 - 05:45
Efter ha googlat sönder i flera timmar utan att hitta nå info alls ang de här, efter jag läst din post så lät jag de vara och hoppades på de bästa, så dagen efter började "helt plötsligt" att funka
Tack Ek /zky Postad 17 June 2016 - 07:33
Jag har märkt att det är synken med HBO appen (och ett fåtal gånger även Viaplay) som inte funkar som den ska. När jag startar om HBO så funkar den alltid. En annan sak är att när jag trycker play flera gånger på programmet jag vill se via HBO så brukar det starta.
Det är samma sak när jag gör det med min Chromecast så jag misstänker att felet ligger via appen. Redigerat av joakim123, 17 June 2016 - 07:34. Postad 18 June 2016 - 06:04
Jag köpte också en 65 kd 8505 på eg erbjudande häromdagen. Har två sony sedan tidigare och har alltid varit nöjd med dem. Nu är jag lite tveksam. Bilden är inte riktigt vad jag väntat mig. 4k från Youtube ser givetvist imponerande ut. Men! När jag matar den med digital tv-signal i HD och tittar på fotboll ser det inte bra ut. Närbilder är bra och skarpa inga problem. Men när kameran panorerar snabbt över planen ser man vertikala "ränder" i det gröna. Så fort kameran saktar in ser allt bra ut igen. Vet inte om det är fråga om banding. Tycker inte det ser ut som det när man bildgooglar. Det är liksom smalare ränder med lite mörkare ton. Någon annan som upplever detta?
Postad 18 June 2016 - 06:06 Finns nu igen för ca 15k (KD65X8505C), bara att slå till? Är det den bästa / en av de bästa 4k mackapärerna i den prisklassen? Är ett starkt fan av sonys paneler och har idag en W905C (tror jag den heter), men såg även att tex LG har en av årets modeller med samma pris (https://www.netonnet...4v/230515.9119/) med hdr pro och local dimming.
För stort utbud just nu med otydliga gränser :/ Postad 18 June 2016 - 07:40
På SVT HD upplever jag likadant som dig, men inte så att det är jätte tydligt, men det finns där så jag lägger märke till det, och när jag väl upptäckte det så går de inte att inte lägga märke till även om Mrs. Erikderek inte ser det. Jag vet inte hur mycket som ligger i utsändningen (TELIA IPTV) än i själva panelen, jag vet inte om det är att det är just live sändning som gör detta för jag ser det inte vid annan källa som NETFLIX eller BD när det panoreras över gröna bilder typ gräs. Det är precis som beskriver enbart vid panorering från långsidan, när birdseye-view kameran panorerar ovanför så syns inte detta.
TV4 kan jag inte uttala mig om då min ISP inte erbjuder TV4HD, min 10-åriga son reflekterar över detta med insignal och förklarar föredömligt för kamrater som är hemma hos och kollar på fotboll varför TV4 bilden inte är bra (vilket de andra givetvis inte reflekterar över) #pappaspojke
EK Bortsett från detta är jag väldigt nöjd med både bild och TVn överlag.
EK Redigerat av Unregisteredcec18524, 18 June 2016 - 10:16. Postad 18 June 2016 - 08:09 Kan inte vara relaterat till att sändningen kanske är för komprimerad för vissa kanaler? TV4 är väl mer komprimerat än SVT överlag har jag för mig. Postad 18 June 2016 - 09:10
Tycker mig kunna ana samma fenomen med ränder även vid panorering över tex en grå himmel.Tv4s bild är ju i lägre upplösning så där kan jag mer köpa att bilden är oskarp/randig. Eftersom jag tycker bilden på SVT HD i övrigt är bra är jag lite rädd att det är tvn som felet ligger i. Även fru Danielpalandet kan knappt se problemet....
Postad 18 June 2016 - 10:18
Hur ser det ut med NETFLIX och/eller BD, är det samma fenomen.? Lägg in den här bilden på en USB och se efter, den är skoningslös mot panel/display/tv, denna testbilds nämns tidigare här i tråden; http://i.rtings.com/..._Uniformity.png
EK Redigerat av Unregisteredcec18524, 18 June 2016 - 10:44. Postad 18 June 2016 - 14:29
Har suttit pillat lite med inställningarna och tror jag fått bort det mesta av störiga "ränder". Stängde av alla "bildförbättringar" och justerade ner färg och ljusstyrka.
Postad 19 June 2016 - 00:37
Är nu nöjd med bilden nu? Postad 19 June 2016 - 18:28 Jag upplever när jag kör streamat ex. inbyggda NETFLIX eller HBO appen via Chromecast att bilden då och då lyses upp för en sekund som en puls för att sedan återgå till "normalt", extra tydligt i stillsamma scener. Är det någon mer som märkt av detta och i så fall har en bra lösning? Jag kör i Cinema Home läget med alla "bildförbättrings" funktioner avslagna. TVn är kopplad till Internet via LAN med fiber 100/100.
EK Redigerat av Unregisteredcec18524, 19 June 2016 - 18:29. Postad 19 June 2016 - 20:02 Någon som vet höjden på stativet till KD65X8505C? Funderar på om min sonos bar får plats framför tvn utan att vara i vägen för signalen. Har nu en 55" på väggen och ska 65":aren dit istället så måste jag isf borra nya hål vilket jag gärna undviker.
Hittade detta:
TV without Table-top Stand (W x H x D) 145.3 x 84.4 x 7.8 cm TV with Table-top Stand (W x H x D) 145.3 x 89.2 x 26.5 cm Så jag antar att höjden på stället isf är 4,8cm då? Vilket i sin tur innebär att soundbaren med sin höjd på 9cm inte får plats framför
Reviderar min fråga lite då och frågar istället om någon råkar veta höjden från tv:ns underkant till hålen för vesa-fästet? (Så jag vet om jag måste flytta mitt nuvarande fäste eller om den med lite flyt kanske får plats) Redigerat av dhanjel, 19 June 2016 - 20:08. Postad 19 June 2016 - 20:48
Med viss felmarginal då jag mätte när TVn redan hänger uppe; övre hål 44 cm nedre hål 12 cm, men som sagt med viss felmarginal då det var trångt bakom och jag inte ville repa TV eller vägg med tumstocken...
EK Postad 20 June 2016 - 10:04
Jag kör samma uppsättning, har Sonos Soundbar framför 65x8505c... den är inte för någon signal eller bildyta... dock så står den för Sony loggan längst ner på tv'n Beror ju självklart på vinkel man har, har min tv på en ganska låg bänk. Redigerat av zky, 20 June 2016 - 10:21. Postad 20 June 2016 - 11:35 Kanon tackar!
Då satsar jag på att plocka ner gamla tvn och spackla igen hålen och "i värsta fall" så monterar jag sonos:en över tvn. Har möblerat om så har två högskåp på vardera sida av tvn, så man har ändå ingen fördel av att den är på väggen, snarare nackdelar när man ska koppla in saker och dyl.
Lite OT, men vet någon om man kan koppla in en (och om den har) blåtands-handkontroll och köra Moonlight i Android TV? https://play.google....d=com.limelight Redigerat av dhanjel, 20 June 2016 - 11:36. Postad 20 June 2016 - 17:50
Hej igen. Jag hittade denna SMPC till alternativ till kodi http://spmc.semperpax.com/ den finns på google play också men jag ville ha igång HD-MA ljudet. Men det fungerade inte så dom filmerna kör jag via min wd tv live, tittat på en hel del tv-serier via kodi tycker det ser bra ut. Inte gjort den optimala bildinställningen ännu väntar tills Sony har fixat alla uppdateringar för man ska tydligen göra Fabriksåterställning efter uppdatering. Suck. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |