* Officiell Tråd - Squeezebox & Transporter
3224 svar till detta ämne
Postad 18 december 2006 - 10:53
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Min SB3:a har tidigare visat aktuell tid på displayen när den varit avslagen. Nu är den helt svart i samma läge - hur får jag tillbaka klockan?
HS
<{POST_SNAPBACK}>
Home / Player Settings / Basic Settings Sen en bit ner på sidan: Screensavers / Choose a screensaver to use when powered off: Välj date and time. Kolla även Home / Player Settings for "xxxxxxxxxxx" / Display Se till att "Brightness when off:" inte står på "0"
Postad 18 december 2006 - 10:55
Spiken
-
Spiken
-
Forumräv
-
-
543 inlägg
När min slimserver går ner i viloläge, så bli SB:n svart i displayen. Men så fort jag trycker på power så står det "waking up slimserver" och sedan är allt igång igen
Postad 18 december 2006 - 14:37
Unregistereda8f82565
-
Unregistereda8f82565
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
"Se till att "Brightness when off:" inte står på "0""
Där hade vi lösningen - tack!
HS
Postad 18 december 2006 - 22:00
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Sen finns ju självklart alternativet att logga in på SqueezeNetwork om slimserver inte är igång. Då kan du också visa klockan.
Postad 19 december 2006 - 21:35
Danne_85a
-
Danne_85a
-
Wannabe
-
-
35 inlägg
Vet att jag har läst det flera gånger, men hittar ej: Vilket program är bäst att använda för att göra om CD-skivor till FLAC?
Postad 19 december 2006 - 21:49
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Vet att jag har läst det flera gånger, men hittar ej: Vilket program är bäst att använda för att göra om CD-skivor till FLAC?
<{POST_SNAPBACK}> Exact Audio Copy
Postad 19 december 2006 - 22:35
kalman
-
kalman
-
Användare
-
-
150 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
Exact Audio Copy
<{POST_SNAPBACK}>
Åsså måste du installera Flac separat.
Postad 19 december 2006 - 23:10
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2 279 inlägg
Intressant för oss Squeezare kan vara att Synology i februari kommer att presentera nya NAS-modeller, i mars komme de troligen att visas på CeBit.
Det blir modeller med mer RAM än tidigare, samt modeller med plats för två diskar. Bättre värmeavledning och bättre "Power Management" är annat. De har ju redan en DS-106x med 128MB RAM i Schweiz, men det är en specialmodell framtagen på begäran av Schweiziska agenten för att säljas med SB3. De modeller som kommer nästa år är "internationella".
Även om garantin fortfarande inte gäller om man fixar för mycket med sin DiskStation så är läget nu i alla fall "OK på egen risk". Synology har nu till och med en "moddningsavdelning" på sitt forum.
Postad 21 december 2006 - 12:44
bjornf
-
bjornf
-
Användare
-
-
223 inlägg
Är det någon som provat Squeezeboxen tllsammans med Benchmark DAC1? Hur pass stor förbättring kan man räkna med? Är det som natt eller dag eller?
<{POST_SNAPBACK}>
Det finns många nöjda DAC1 användare, men sen är det väl som vanligt att det är du som ska vara nöjd. Har sett en del kommentarer att de tycker att denna kombination ger ett lite kallt/kliniskt ljud.
<{POST_SNAPBACK}>
Jag bytte ut min Meridian 507 mot Sb3 + Lavry Da10 och kan säga att jag är mycket nöjd så här långt. Jag upplever ljudkvaliten som minst lika bra och då är inte Lavryn inspelad ännu, Min 507a blev klart bättre efter dryga 100h så jag hoppas på motsvarande förbättring på Lavryn. En liten fråga också, kan man spela mer än en kattegori/genre samtidigt? alltså jag har multippla kattegorier på mina filer t.ex rock; 90tal; svenskt på samma fil. jag vill alltså kunna spela t.ex svensk rock eller vid ett annat tillfälle hardrock 80tal Går det?
Postad 21 december 2006 - 15:57
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Absolut, om du gör med fjärren gör du såhär ... ta bläddra genre, tryck play... sen bläddrar du till nästa och trycker add .. sen lägger du till det du känner för.
Postad 21 december 2006 - 18:10
bjornf
-
bjornf
-
Användare
-
-
223 inlägg
Martin
Jag lärde mig ioförsig nått nytt, men jag vill igentligen göra tvärt om.
Alltså bara spela hårdrockslåtar från 80talet, nu vart det alla 80tal + alla Hard rock
Dvs jag vill smala av låtutbudet.
Vad tror ni om det.
Postad 21 december 2006 - 21:04
tommypeters
-
tommypeters
-
Veteran
-
-
2 279 inlägg
Leta reda på Erland Isaksons Custom Browse Plugin i Slim Devices Plugin-forum, där kan man filtrera på en genre och när man sedan väljer att spela en annan genre borde det kunna bli snittet av de två mängderna som resultat. Skulle det inte funka så fixar han nog en uppdatering som klarar det
Postad 21 december 2006 - 22:23
bjornf
-
bjornf
-
Användare
-
-
223 inlägg
Får testa custom browse, kanske funkar.
Annars blir man väl tvungen att göra playlists
Postad 22 december 2006 - 10:24
gooseman
-
gooseman
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har stött på ett problem med mina radiokanaler som jag sparat.
Kommer inte åt tex Rockklassiker och Megapol, har funkat tidigare men idag gick det inte.
Har använt URL Snooper tidigare som hjälp, men nu verkar den inte hitta någon länk som är användbar. Någon som kan hjälpa till
Postad 22 december 2006 - 10:34
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Har stött på ett problem med mina radiokanaler som jag sparat. Kommer inte åt tex Rockklassiker och Megapol, har funkat tidigare men idag gick det inte. Har använt URL Snooper tidigare som hjälp, men nu verkar den inte hitta någon länk som är användbar. Någon som kan hjälpa till 
<{POST_SNAPBACK}>
I Squeezeboxen: Internet Radio -> RadioGuide by radiotime -> Browse by location -> Europe -> Sweden -> All Lite lång sökväg, men där hittar du en massa svenska kanaler - bl.a. dom du söker.
Postad 22 december 2006 - 13:09
gooseman
-
gooseman
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Har stött på ett problem med mina radiokanaler som jag sparat. Kommer inte åt tex Rockklassiker och Megapol, har funkat tidigare men idag gick det inte. Har använt URL Snooper tidigare som hjälp, men nu verkar den inte hitta någon länk som är användbar. Någon som kan hjälpa till 
<{POST_SNAPBACK}>
I Squeezeboxen:
Internet Radio -> RadioGuide by radiotime -> Browse by location -> Europe -> Sweden -> All
Lite lång sökväg, men där hittar du en massa svenska kanaler - bl.a. dom du söker.
<{POST_SNAPBACK}>
Dom har jag provat och dom har väl aldrig funkat för mig (megapol). Därför var jag tvungen att använda URL Snooper för att få en länk som man skriver in manuellt i boxen. Någon annan som har tips?
Postad 22 december 2006 - 14:31
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
<{POST_SNAPBACK}>
I Squeezeboxen:
Internet Radio -> RadioGuide by radiotime -> Browse by location -> Europe -> Sweden -> All
Lite lång sökväg, men där hittar du en massa svenska kanaler - bl.a. dom du söker.
<{POST_SNAPBACK}>
Dom har jag provat och dom har väl aldrig funkat för mig (megapol). Därför var jag tvungen att använda URL Snooper för att få en länk som man skriver in manuellt i boxen. Någon annan som har tips?
<{POST_SNAPBACK}>
Du får lyssna på några bättre kanaler... Skämt åsido, jag testade URL Snooper på Mix Megapol, men jag fick det inte heller att funka - vet ej varför.
Postad 23 december 2006 - 09:10
Unregistered28144
-
Unregistered28144
-
Användare
-
-
175 inlägg
Sådär... Nu har man beställt SB3 no.2
Denna skall gå direkt till Bolder Cables och få deras digitalmodd, innan den anländer till Sverige....
Postad 23 december 2006 - 09:33
Unregistereda8f82565
-
Unregistereda8f82565
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
Finns det inget sätt att välja bland webbradiokanaler i favoritlistan på ett enklare sätt - inte så kul om t.ex. SR P4 ser ut så här på displayen:
createasx.asp?namn=SR-stockholm-High
Går det att fixa ett enklare aliasnamn?
Det bästa vore ju om man kunde nå kanalen med en genväg via knapptryckning.
HS
PS
Häftigt med den analoga VU-metern
Postad 23 december 2006 - 16:30
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Finns det inget sätt att välja bland webbradiokanaler i favoritlistan på ett enklare sätt - inte så kul om t.ex. SR P4 ser ut så här på displayen:
createasx.asp?namn=SR-stockholm-High
Går det att fixa ett enklare aliasnamn?
Det bästa vore ju om man kunde nå kanalen med en genväg via knapptryckning.
HS
PS Häftigt med den analoga VU-metern 
<{POST_SNAPBACK}>
Jag har löst det genom att skapa en playlist med länkar till radiostationer - tror att det funkar forfarande https://www.minhembi...dpost&p=1132142
Postad 24 december 2006 - 15:10
Unregistereda8f82565
-
Unregistereda8f82565
-
Forumräv
-
-
660 inlägg
TCM:\>
Tack, ska testa din playlistlösning när jag kommer hem efter helgen - ser ju perfekt ut!
HS
Postad 25 december 2006 - 14:27
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Från Stereophile - Stereophile's Products of 2006: 2006 Editor's Choice
Slim Devices Squeezebox WiFi D/A processor ($249–$299; reviewed by John Atkinson, Vol.29 No.9, September 2006 review)
Following the furrow plowed by last year's "Editor's Choice," Apple's Airport Express, my 2006 pick makes it even easier for audiophiles to distribute CD-quality sound throughout their homes. In a poll on our website last September, 25% of respondents felt that the magazine was "losing the plot" with its coverage of music-server devices such as the Squeezebox. Rich Foster's response was typical: "I don't mind you covering things like [the Sonos gear] or iPod-related gear, as long as they are kept in perspective. These items are nice for convenience or portability, but they are not high-end equipment. Stereophile has always been about sonic purity."
But "sonic purity" is indeed the point of these devices, in that they are not restricted to nasty-sounding, devitalized MP3s; they also handle lossless-compressed audio files and even uncompressed, true "CD quality" files. And the fact that they feature digital data outputs means that they can feed the D/A processor of a true high-end rig. In my auditioning of the Squeezebox used in this manner, any sonic compromises resulting from the use of my WiFi network to transmit audio data around the home were minimal, and vastly outweighed by the sheer convenience of being able to access the music library residing on a remote server from the comfort of my listening chair.
The Squeezebox nicely complements a high-end, LP-based system by offering convenience and CD-quality sound for those times when the busy audiophile can't give his or her full attention to the music. The "open-source" nature of the Squeezebox's SlimServer software allows it to stay abreast of new developments, and the Squeezebox itself is an elegant piece of kit. At $299 for the WiFi model and just $249 for the hardwired Ethernet version, what excuse does an audiophile need not to join the 21st century?
In that same website poll, Dave Mueller nicely summed it up: "At its core, the magazine is about helping us enjoy our music with the best possible quality. . . . [T]he digital realm needs that sort of direction probably more than other mediums."
2006 Joint Budget Products of the Year
Rega Apollo CD player Revel Concerta F12 loudspeaker Slim Devices Squeezebox WiFi D/A processor
What really got JA dancing, though, was the Slim Devices Squeezebox ($249–$299), a WiFi D/A processor that allows music files to be played on a conventional audio system and comes with a handy-dandy remote control. The Squeezebox soon became JA's primary source for leisurely listening, and the sound it produced while driving a high-end DAC from its digital output persuaded him to buy the review sample. In our mid-April eNewsletter, JA shouted with glee: "Physical discs seem so 20th century!" And, in a recent review.stereophile.com poll, 51% of participants said that our coverage of the music-server market is a sure sign that we're "on the trail of the next audio revolution." Slim Devices seems poised to be a part of that revolution.
Postad 25 december 2006 - 20:55
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Den där svarta ska jag ha, så är det bara 
<{POST_SNAPBACK}>
Martin ... jag kunde inte låta bli .. jag beställde en ...  Svart MaVeRiC
Postad 25 december 2006 - 20:56
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Grattis, själv måste jag vänta till banken öppnat efter nyår
Sen ett par aktiva högtalare, kommer bli mumma i vardagsrummet!
Postad 25 december 2006 - 23:25
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Grattis, själv måste jag vänta till banken öppnat efter nyår
Sen ett par aktiva högtalare, kommer bli mumma i vardagsrummet!
<{POST_SNAPBACK}>
Den finns på Inwarehouse också Går att betal med internetbank, då har du den innan nyår MaVeRiC
Postad 25 december 2006 - 23:36
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Den finns på Inwarehouse också
Går att betal med internetbank, då har du den innan nyår
MaVeRiC  <{POST_SNAPBACK}>
Nu blev vi helt plötsligt väldigt Off-Topic här... men men. Ska sälja av massor med fonder, kan inte göra det förrens efter nyår. Är det förresten bara jag som undrar varför ingen försöker kopiera Squeezeboxen? Kineserna brukar ju vara duktiga på reverse engineering, dvs skruva isär, kopiera, tillverka till 1/10 av priset
Postad 25 december 2006 - 23:52
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Inte lönt .. Den är redan så billig ..
Det är ju tillbehören som kostar.. DAC, Stärkare och högtalare
MaVeRiC
Postad 26 december 2006 - 10:28
Unregistered28144
-
Unregistered28144
-
Användare
-
-
175 inlägg
Inte lönt .. Den är redan så billig ..
Det är ju tillbehören som kostar.. DAC, Stärkare och högtalare
MaVeRiC 
<{POST_SNAPBACK}>
Beställde oxå en svart..... passar bättre ihop med de andra prylarna.... Nu måste jag hitta en DAC osså.... Martin.M: har du kollat in några speciella aktiva hgt? Jag tittade på dessa till köket: http://www.thomann.d...t_prodinfo.htmlLite dyrt kanske (pris p styck), men det blir läckert ihop med min gamla SB3.....
Postad 26 december 2006 - 12:01
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Till ett kök eller extra rum .. dvs där man inte sitter o "finlyssnar"
skulle det ändå inte vara idé att köpa en av de där små stärkarna som jag
glömt namnet på ... ( hjälp ) ... och ett par vanliga högtalare med bra ljud i.
Du kan ju få ett par hyggliga och snygga högtalare för 1500 kr
MaVeRiC
Postad 26 december 2006 - 12:02
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Jag ska köpa ett par Behringer 2031A. Kostar en bra bit under 3.000:- och låter riktigt riktigt bra. Jag förstår fortfarande inte hur dom ens kan tillverka dom för den kostnaden. Priset är per par alltså. http://www.behringer...ex.cfm?lang=ENGTill ett kök eller extra rum .. dvs där man inte sitter o "finlyssnar"
skulle det ändå inte vara idé att köpa en av de där små stärkarna som jag glömt namnet på ... ( hjälp ) ... och ett par vanliga högtalare med bra ljud i. Du kan ju få ett par hyggliga och snygga högtalare för 1500 kr
T-amp du tänker på kanske?
Redigerat av Martin.M, 26 december 2006 - 12:03.
Postad 26 december 2006 - 13:09
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
T-amp du tänker på kanske?
<{POST_SNAPBACK}>
Där har vi den .. MaVeRiC
Postad 26 december 2006 - 18:06
serdna
-
serdna
-
Rookie
-
9 inlägg
Köpte en T-amp till min SB3 för en vecka sen. T-ampen har endast volymratt och on/off.
Jag är inte helt nöjd med ljudet ( skulle vilja ha lite mera bas ) för övrigt är det kristallklart ljud.
Kan någon ge tips på en liten Eqalizer som skulle kunna passa mig ?
eller finns det någon plugin till SB3, som gör jag kan justera ljudbilden ?
Anders
Postad 26 december 2006 - 20:29
Unregistered28144
-
Unregistered28144
-
Användare
-
-
175 inlägg
Jag ska köpa ett par Behringer 2031A. Kostar en bra bit under 3.000:- och låter riktigt riktigt bra. Jag förstår fortfarande inte hur dom ens kan tillverka dom för den kostnaden. Priset är per par alltså.
http://www.behringer...ex.cfm?lang=ENG
Till ett kök eller extra rum .. dvs där man inte sitter o "finlyssnar"
skulle det ändå inte vara idé att köpa en av de där små stärkarna som jag glömt namnet på ... ( hjälp ) ... och ett par vanliga högtalare med bra ljud i. Du kan ju få ett par hyggliga och snygga högtalare för 1500 kr T-amp du tänker på kanske?
<{POST_SNAPBACK}>
Anledningen att jag tände till på Genelecen är ju designen. Behringerhgt verkar prisvärda, men det är ju riktigt stoooora högtalare... Genelecen är mindre och diskretare = WAF = gladare sambo
Postad 26 december 2006 - 23:08
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Köpte en T-amp till min SB3 för en vecka sen. T-ampen har endast volymratt och on/off. Jag är inte helt nöjd med ljudet ( skulle vilja ha lite mera bas ) för övrigt är det kristallklart ljud.
Kan någon ge tips på en liten Eqalizer som skulle kunna passa mig ?
eller finns det någon plugin till SB3, som gör jag kan justera ljudbilden ?
Anders
<{POST_SNAPBACK}>
Kanske http://www.inguzaudio.com/EQ/
Postad 27 december 2006 - 14:06
Fnoord
-
Fnoord
-
Amatör
-
-
70 inlägg
Köpt en squeezbox  ska köra optiskt till Avr 7300 senare kanske jag ska skaffa en ny DAc får se hur det låter först . Hoppas jag blir nöjd. Blev detta istället för en ny Cd spelare .
Postad 27 december 2006 - 17:16
PJUX
-
PJUX
-
Wannabe
-
-
22 inlägg
Kan man koppla in datan direkt med en kabel till SB lr måste man ha en router? har ett trådlöst usb om det kanske funkar bättre?
Tacksam för svar...vill ju inte vänta till efter nyår får å testa min SB.
Postad 27 december 2006 - 18:38
stewed
-
stewed
-
Lärjunge
-
-
478 inlägg
Du kan koppla ihop datorn och Squeezeboxen med en korsad kabel (om du inte behöver nå Internet eller ett eget nätverk). Du kan också köra trådlöst mellan datorn och Squeezeboxen utan någon router (sk ad-hoc). Du kan läsa mer här.
Postad 27 december 2006 - 22:52
Unregisteredb3d416c8
-
Unregisteredb3d416c8
-
Rookie
-
7 inlägg
Hej! Undrar om någon kan bekräfta att/om man kan använda boxen till 2 förstärkare samtidigt (eller vara inkopplad till åtminstone) exempelvis 1 med optisk & 1 med RCA?
Har hembio i vardagsrummet och på andra sidan väggen i sovrummet en stereo som matar uterummet och köket med musik
Audio outputs (general)
Digital and analog outputs
All RCA connectors are gold-plated
Volume control is provided for all outputs
Multiple outputs may be used at the same time
Mvh Leif
Postad 27 december 2006 - 22:57
stewed
-
stewed
-
Lärjunge
-
-
478 inlägg
Jag har min kopplad digitalt till hembioreceivern och analogt till hörlursförstärkaren samtidigt.
Postad 28 december 2006 - 22:18
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Ett par intressanta texter från Fast Company om Slim Devices - hur företaget växte fram och hur användarna är med och utvecklar produkterna. Ears Wide OpenFirst The Customers Dreamed the Transporter Up...
Postad 28 december 2006 - 22:33
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Hej på er
En kollega på jobbet har fått en Squeezebox i julklapp och han har så klart stött på problem.
Han har problem med att den tappar nätverket hela tiden. Han hinner kanske hinner att lyssna ett par min sedan så stänger den ner och när den startar igen så hittar den inte nätverket. På den datorn som han har all musik på använder han ett USB trådlöst nätverkskort.
Några tips eller funderingar?
MVH Kribban
Postad 29 december 2006 - 00:39
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Det är bara en ren njutning ... Black Magic eller vad var det den hette min nya Squeeze
3.JPG 38,37K
2 Antal nerladdningarMaVeRiC
Redigerat av Unregistered1103, 29 december 2006 - 00:42.
Postad 29 december 2006 - 07:50
Squeezemaster
-
Squeezemaster
-
☆ ☆ ☆ ☆ ☆
-
-
19 825 inlägg
Snygg MaVeRiC
Postad 29 december 2006 - 09:33
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5 967 inlägg
Snygg MaVeRiC 
<{POST_SNAPBACK}>
Visst är den .. faktiskt snyggare än vad jag trodde. ser inte alls så plastig ut som på bild.. Vilken tur att det finns sökfunktion .. Musikbiblioteket innehåller 1217 album med 17418 låtar av 800 artister MaVeRiC
Postad 29 december 2006 - 13:13
Nattlorden
-
Nattlorden
-
Forumräv
-
-
553 inlägg
Någon som har kläm på var mottagaren till fjärren sitter på en SB3? Har mina funderingar på att bygga in den, men går det att bygga in den så att bara displayrutan syns?
Postad 29 december 2006 - 14:21
DiSNEY
-
DiSNEY
-
Forumräv
-
-
879 inlägg
Själv var man ute i framkanten och köpte Slimdevices första egentliga produkt. SliMP3 som de sedan byggt vidare på med Squeezebox och Transporter. Var nöjd med SliMP3 när den kom, förutom att den då var lite buggig och hade problem med ÅÄÖ. Men mycket har hänt sedan dess. Vi pratar om 4-5 år sedan ;-) Tänkte visa en liten nostalgisk bild hur deras första version såg ut. För att jämföra vad som hänt sedan dess :-)  Displayen är lika ljusstark idag som den var när jag köpte spelaren för 4-5 år sedan. Det som har hänt är att nät-adaptern till den pajjade för nåt år sedan men efter lite forskande så hittade jag en på Clas Ohlson som passade, eftersom att frakten för en ersättningsadapter från SlimDevices från USA då frakten skulle blivit dyrare än själva adaptern... Men som sagt, Clas Ohlson regerar :-D Är väldigt nöjd med SliMP3:n och vem vet, nån gång i framtiden så kanske det blir inköp av en Squeezebox och så får min SliMP3 vandra till sovrummet och fortsätta sin tjänstgöring där.. :-D /Hans
Postad 29 december 2006 - 15:00
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Coolt! Kan inte finnas många sådana i Sverige? Känns lite fjuttigt att säga, men jag tror att jag var ganska tidig med en SB3 - november 2005.
Postad 29 december 2006 - 15:48
kribban
-
kribban
-
Mästare
-
-
3 037 inlägg
Hej på er
En kollega på jobbet har fått en Squeezebox i julklapp och han har så klart stött på problem.
Han har problem med att den tappar nätverket hela tiden. Han hinner kanske hinner att lyssna ett par min sedan så stänger den ner och när den startar igen så hittar den inte nätverket. På den datorn som han har all musik på använder han ett USB trådlöst nätverkskort.
Några tips eller funderingar?
MVH Kribban
<{POST_SNAPBACK}>
Någon??
Postad 29 december 2006 - 16:51
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
Postad 29 december 2006 - 16:53
TCM
-
TCM
-
Forumräv
-
-
781 inlägg
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Bild/Ljuduppspelning (Övriga format & Vintage)
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Nya Hifi-bänken
joga
2025-05-02 18:25:13
-
JBL M2 igen…..
Anton
2025-05-01 16:07:43
-
JBL M2!!!!!!!
Anton
2025-04-30 16:22:03
-
Front Atmos
Globe
2025-04-28 19:35:47
-
The12 Passive
Globe
2025-04-28 19:33:57
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|