Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6.744564 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 13 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 13 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 15 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 15 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 16 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 17 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 17 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 17 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 17 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 17 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 17 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 17 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 17 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 17 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 17 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 17 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 17 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 17 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 17 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 18 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 18 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 18 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 18 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 18 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 18 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 18 år sedan

Postad 03 September 2008 - 08:25

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Jaså på så vis, jag letade i menyerna efter en generell setting som gällde alla kanaler, alltid.
Får testa detta när jag kommer hem, trist att den inte kan skicka ut 576i då menmen, man kan inte få allting.
Hoppas att boxen minns mina inställningar för alla kanaler mellan omstarter då så man slipper mecka med det varje gång, då är det ju värdelöst tyvärr.
Tackar för tipset!

Den "minns" ju inte inställningen för resp kanal utan väljer för "original" den upplösning som kanalen sänder. Alternativt väljer du en inställning som gäller för alla kanaler, exv 1080i. Jag har upptäckt en nackdel med "original" och det är att zappningen tar längre tid pga att min TV hela tiden måste ställa om upplösningen. Skall nog byta tillbaka till 1080i igen.

Postad 03 September 2008 - 08:39

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Nog om det ja, har försökt komma fram till felanmälan i en vecka nu och fått svaret "det är för många som ringer, ring senare". Är det ni som ringer så förbaskat, kan ni inte släppa fram mig oxå? :D :D

Jag ringde kundtjänst för en timma sedan (ang HD-kanalerna som försvunnit) och blev sittande i en halvtimma i telefonkö för att sedan bara bli nedkopplad. Då ringde jag deras växel (08-553 630 00) laddad för att skälla ut den stackaren som svarade. Hon lät dock så trevlig så det blev inte så. B) Jag förklarade vad som hade hänt och hon skulle be någon kollega ringa upp. Hon tog även emot min felbeskrivning. Ca 10 minuter senare ringde faktiskt en kille upp! Nu får vi se om jag får mina HD-kanaler snart...suck.

Postad 03 September 2008 - 09:03

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Sen när blev marknadsföring , reklam alltså, nått att lita på? Tror du även på att senaste anti-rynk krämen med Boswelox™ (testad vid institutet i Zürich) kommer göra så att Farmor Agda ser ut som en 20-årig böna igen? B)

Woohoo! Agda kommer bli en redig grand-MILF ju! :D

Postad 03 September 2008 - 09:05

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Genom att ställa den i med output "Original", alla signaler skickas oskalade.
Tyvärr micklar boxen med bilden "i onödan" ändå, främst då eftersom den deinterlacerar bilden från 576i till 576p.

Ahh, såg nu att rickardl hann före. Ja det gäller alla kanaler, alltid.

Japp övriga boxar skalar inte upp (därför jag sa att Humax var bättre på det än övriga boxar B))

Du blandar begreppen HD, HDMI och uppsklaning väldigt friskt. Det är tre helt olika saker, därför blir det tokigt. Samt att du missuppfattar det här med skalning. Vilket du iofs inte är ensam om på denna sajt varför en liten genomgång kanske vore av godo... :D

Hade du sagt: "en box med HDMI har i regel (undantag finns säkert) bättre förutsättningar att visa en bra bild än en box med bara Scart" hade jag förstått precis vad du menat. Och mkt riktigt så har Humaxen ett övertag över tex Samsungs 270-box, när det gäller de prestandabitar som har med signal-gränssnittet att göra.

För, med viss reservation för vad min min Scart-kabel och Scart-gränssnittet i min tv ställer med, så är det tydligt att Humaxen har via HDMI dels högre bandbredd (i mitt fall speciellt om box-skalning är avstängd), dels bättre luma/chroma tajming samt bättre "per pixel skärpa". Samtliga bitar ovan är typiska vinster man får om man använder ett digital gränssnitt istället för ett analogt och när det gäller dessa bitar är alltså Humax bättre än Samsung skräpet. Vill du påstå att så inte är fallet?

HD, och skalning i box istället för i display, har inte med saken att göra i huvudtaget. Att du då använder dessa begrepp som argument för att Humaxen ska vara bättre än Samsungen är det jag inte förstår.

Sen när blev marknadsföring , reklam alltså, nått att lita på? Tror du även på att senaste anti-rynk krämen med Boswelox™ (testad vid institutet i Zürich) kommer göra så att Farmor Agda ser ut som en 20-årig böna igen? :D Marknadsföring behöver inte vara faktabaserad, vet nog även du.

Jag tror inte du riktigt förstår vad uppsklaning är för nått men läs för all del vad "Arg Ument" säger ovan (en gång till, eftersom ditt svar till honom tyder på att du inte riktigt greppa det han sa).

Vad du ska ta med dig nästa gång när du läser ett reklamblad är att bra skalning handlar om att bibehålla signalens kvalité (tex bandbredd) samt undvika att artefakter uppstår (tex ringing). En dålig skalning är således en sådan som inte möter dessa krav. Hur bra en skalning än är kan den aldrig förbättra signalen (iaf inte objektivt sett, subjektivt kan folk hitta på vad som helst...)

Bedömming av uppsklaning handlar förövrigt inte tyckande, skalning går alldeles utmärkt att bedömma helt objektivt (möjligen blir det subjektivt när man ska väga två eller flera objektiva prestanda parametrar mot varandra). En sak är iaf säker, det går inte att uttala sig generellt om skalning i extern källa är bra eller dåligt, beror helt på hur bra skalningen är utförd samt displayen källan är kopplad emot.

:)
Kan tyckas petigt men vad du gör är att spä på den okunnighet som finns på så många håll, nått forumet knappast har nån nytta av.

hakanh65>>

Ja det är som regel ett bättre gränssnitt ja (och återigen, anledningen till att Humax är bättre än Samsung för de delar som har med gränssnitt att göra). Du fick med det på en rad utan att blanda in vare sig HD eller skalning, dig går att förstå. :D

Nog om det ja, har försökt komma fram till felanmälan i en vecka nu och fått svaret "det är för många som ringer, ring senare". Är det ni som ringer så förbaskat, kan ni inte släppa fram mig oxå? ;) :lol:

Att du orkar :rolleyes: Jag har försökt förklara vad jag menade och de flesta här förstår nog också vad jag menade (exkl du själv och Arg ument). Jag vet att du är synnerligen insatt i hur det här med signalbehandling fungerar och kanske är det som ligger dig i fatet. Du vet bäst och troligen för mycket för att acceptera enkelheten. :lol:

Håller med Håkanh65, det räcker i det här fallet med att konstatera att HDMI generellt är bättre än scart. Vi behöver nog inte krångla till det mer än så. Punkt slut.

Redigerat av MacGam, 03 September 2008 - 09:36.

Postad 03 September 2008 - 14:02

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Någon mer än jag som tappat alla HD-kanaler förutom SVT HD? Skall felanmäla strax....

En liten uppdatering:
Det är tydligen fler som råkat ut för detta och CH håller på och felsöker. Just nu har alla mina HD-kanaler kommit tillbaka förutom TV4 HD, som jag var mest intresserad av att den skulle komma igång. Heroes ikväl!!!
Jag fick i alla fall tag i en kontaktperson på kundservice som jag får löpande information av nu under eftermiddagen. Inte illa eller hur? ;)

Postad 03 September 2008 - 14:23

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Jag kommer över huvud taget inte fram så långt så jag får stå i telefonkö ens, har provat hela dagen.
Nu ljög jag faktiskt en smula, har kommit fram 2ggr och då var kötiden beräknad till över 30min och det funkar ju fan inte.

Postad 03 September 2008 - 14:31

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Jag kommer över huvud taget inte fram så långt så jag får stå i telefonkö ens, har provat hela dagen.
Nu ljög jag faktiskt en smula, har kommit fram 2ggr och då var kötiden beräknad till över 30min och det funkar ju fan inte.

Ring deras växel (08-553 630 00) och be att få bli uppringd. Tryck inte "1" för kundtjänst!

Postad 03 September 2008 - 14:35

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Ring deras växel (08-553 630 00) och be att få bli uppringd. Tryck inte "1" för kundtjänst!

Suveränt! Tack för tipset ;)

Postad 03 September 2008 - 17:20

Arg Ument
  • Arg Ument
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Jag har försökt förklara vad jag menade och de flesta här förstår nog också vad jag menade (exkl du själv och Arg ument).

Du kopplade ihop uppskalningen med den förbättrade SD-bilden. Jag har ingen aning om vad andra trodde att du menade men eftersom din koppling är uppåt väggarna (bla pga det självklara att uppskalningsmöjligheten fanns även när bilden var sämre) så hoppas jag att alla inser att det inte är därför som bilden blivit bättre än tidigare. Kanske ännu ett exempel på att det för vissa kan vara så svårt att acceptera bildförbättringarna med boxen och att den bildmässigt och även nu prismässigt, är ett bättre köp än comhems SD-box.

Jag vet att du är synnerligen insatt i hur det här med signalbehandling fungerar och kanske är det som ligger dig i fatet. Du vet bäst och troligen för mycket för att acceptera enkelheten. ;)

;) Skall det föreställa någon slags förklaring som de flesta här förstår? Vad tusan betyder det där?

Postad 03 September 2008 - 17:22

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

En liten uppdatering:
Det är tydligen fler som råkat ut för detta och CH håller på och felsöker. Just nu har alla mina HD-kanaler kommit tillbaka förutom TV4 HD, som jag var mest intresserad av att den skulle komma igång. Heroes ikväl!!!
Jag fick i alla fall tag i en kontaktperson på kundservice som jag får löpande information av nu under eftermiddagen. Inte illa eller hur? ;)

Nu har jag ha fått tillbaka de kanaler jag hade i "8 favoriter" förra månaden, innan jag bytte till "8 fav HD". De verkar ju ha ett allvarligt fel i sin databas för kortuppdateringarna, som uppenbarligen inte är synkad med kundsystemet. Undras om de har kommit på det nu. Jag saknar ju fortfarande TV4 HD!!!!! ;)

Redigerat av hakanh65, 03 September 2008 - 17:29.

Postad 03 September 2008 - 17:34

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Vilka j**la clowner dom är på kundtjänst.
Kom fram efter 45 minuter och felanmälde Discovery HD, TV4HD, Canal+Sport HD och Canal+Film HD.
Alla andra HD kanaler funkar... jag har samtliga HD kanaler.
Alla SD kanaler funkar också.
Som vanligt så ville han att jag skulle återställa boxen till fabriksläget, byta antennkablar...
Jag flikade in att jag sett här på forumet att fler än jag har råkat ut för att vissa HD kanaler har försvunnit, För mig står följande text: "Ingen eller svag signal." Kollade på meny/signal och ser: "Signal: 100%, Kvalitet: 0%"

Kundtjänst snubben mumlar om att min antenn kanske ändå måste bytas ut... jag försöker förklara att det borde ha kommit fler felanmälningar angående HD kanalerna och han säger att det ser ut som om kanske en annan har felanmält, han såg en felanmälan som rörde boxen i allafall.... *suck*

Efter en stund så ber han mig dra ur strömmen, vilket jag redan gjort, innan jag ringde in.
Han frågade om inte jag kunde ta boxen under armen och ringa på hos en granne och fråga om jag fick prova boxen i hans/hennes lägenhet. Återigen sa jag att det verkar vara ett större problem/fel som rör fler personer än mig, eftersom några har skrivit här om samma upplevelser.
Till slut blev svaret: "Jaha... det kanske det är, men om du känner att jag måste göra det,så skickar jag felanmälan vidare, men då får du betala om våra tekniker kommer hem till dig om felet ligger i din lägenhet."
Visst, sa jag. Det är så det brukar vara...

Men kontentan: Varför ska det alltid vara så jä**la jobbigt varje gång man ska göra en felanmälan?
Dom lyssnar inte ens, dom bara läser med automatik från manus i ett steg för steg felsökningshjälpavsnitt.
Skulle min box börja blixtra/få kortslutning och jag felanmäler
boxen, så skulle det inte förvåna mig om dom frågar mig om antennen är T-kopplad...ber mig byta antennkabeln, prova att göra en fabriksåterställning, gå hem till grannen etc.... ;)

Ni andra som har fel på HD-kanalerna? Vilka kanaler är borta för er?

Postad 03 September 2008 - 18:07

tjabo20
  • tjabo20
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Vilka j**la clowner dom är på kundtjänst.
Kom fram efter 45 minuter och felanmälde Discovery HD, TV4HD, Canal+Sport HD och Canal+Film HD.
Alla andra HD kanaler funkar... jag har samtliga HD kanaler.
Alla SD kanaler funkar också.
Som vanligt så ville han att jag skulle återställa boxen till fabriksläget, byta antennkablar...
Jag flikade in att jag sett här på forumet att fler än jag har råkat ut för att vissa HD kanaler har försvunnit, För mig står följande text: "Ingen eller svag signal." Kollade på meny/signal och ser: "Signal: 100%, Kvalitet: 0%"

Kundtjänst snubben mumlar om att min antenn kanske ändå måste bytas ut... jag försöker förklara att det borde ha kommit fler felanmälningar angående HD kanalerna och han säger att det ser ut som om kanske en annan har felanmält, han såg en felanmälan som rörde boxen i allafall.... *suck*

Efter en stund så ber han mig dra ur strömmen, vilket jag redan gjort, innan jag ringde in.
Han frågade om inte jag kunde ta boxen under armen och ringa på hos en granne och fråga om jag fick prova boxen i hans/hennes lägenhet. Återigen sa jag att det verkar vara ett större problem/fel som rör fler personer än mig, eftersom några har skrivit här om samma upplevelser.
Till slut blev svaret: "Jaha... det kanske det är, men om du känner att jag måste göra det,så skickar jag felanmälan vidare, men då får du betala om våra tekniker kommer hem till dig om felet ligger i din lägenhet."
Visst, sa jag. Det är så det brukar vara...

Men kontentan: Varför ska det alltid vara så jä**la jobbigt varje gång man ska göra en felanmälan?
Dom lyssnar inte ens, dom bara läser med automatik från manus i ett steg för steg felsökningshjälpavsnitt.
Skulle min box börja blixtra/få kortslutning och jag felanmäler
boxen, så skulle det inte förvåna mig om dom frågar mig om antennen är T-kopplad...ber mig byta antennkabeln, prova att göra en fabriksåterställning, gå hem till grannen etc.... ;)

Ni andra som har fel på HD-kanalerna? Vilka kanaler är borta för er?

Bara tv4hd saknas för mig nu tidigare idag var det alla utom svthd... men jag klagar inte för jag har alla kanaler sen 2 veckor pga av jag bytte till 8favhd från 8fav... är det ca 2 veckor man får alla kanler vid såna tillfällen eller?

Postad 03 September 2008 - 18:52

MacGam
  • MacGam
  • Användare

• 234 inlägg
  • 0

Du kopplade ihop uppskalningen med den förbättrade SD-bilden. Jag har ingen aning om vad andra trodde att du menade men eftersom din koppling är uppåt väggarna (bla pga det självklara att uppskalningsmöjligheten fanns även när bilden var sämre) så hoppas jag att alla inser att det inte är därför som bilden blivit bättre än tidigare. Kanske ännu ett exempel på att det för vissa kan vara så svårt att acceptera bildförbättringarna med boxen och att den bildmässigt och även nu prismässigt, är ett bättre köp än comhems SD-box.

Suck!

Jag citerar mitt inlägg exakt som det sod några sidor tillbaka. (Jag förstår de som inte vill följa den här löjliga debatten, så ni kan bläddra vidare i tråden nu)

Mitt inlägg som tydligen var väldigt fel löd ordagrant så här:

Comhem har faktiskt i samband med uppdateringarna i februari och april själva sagt att HD boxen efter uppdateringarna ska hålla samma klass som övriga boxar i Comhems sortiment. Så det råder inget tvivel om att HD boxen har visat sämre kvalitet på SD kanalerna. Jag tror inte Comhem skulle uttalat sig på det sättet annars.

Jag menar med detta att fram till uppdateringarna i april har boxen visat en otillfredsställande bild. Tror de flesta här kan skriva under på det. Så långt är du med, eller? Nästa rad löd så här:

Åtminstone fram till mjukvaruuppdateringen i april. Nu har det blivit bättre och kanske är man nu i närheten eller lika med boxarna i dess övriga sortiment. Men en HD box ska visa en klart bättre kvalitet med uppskalning än med vanliga SD boxar.

Här skriver jag att bilden har blivit klart bättre efter april uppdateringen och att Humax boxen efter april uppdateringen är i det närmaste ika med övriga boxar. Sedan säger jag också att en HD box ska visa en klart bättre kvalitet med uppskalning än vanliga boxar.

Här börjar ni jiddra om att jag blandar ihop HD och HDMI etc. Jag tror att de flesta förstår att jag menar uppskalning med HDMI. Varför skulle någon tro något annat? Jag säger också att en HD box med uppskalning (som ju endast kan åstadkommas vi HDMI) bör visa en klart bättre bild en än vanlig box (läs scart)!

Detta får du det alltså till att jag menar att det är uppskalningen som gjort boxen bättre???? Prova att läsa inlägget några gånger till så kanske det klarnar(speciellt andra stycket, där jag säger att det är den andra mjuvaruuppdateringen som gjort bilden till det bättre) Annars kan du gå tillbaks til sidan 243 där du har inlägget i sin helhet.

Och du, vad har det lägre priset med saken att göra. Man ska väl förvänta sig samma bild oavsett om man gett 1kr eller 3000kr för boxen. Vad jag vet säljs inte boxarna med olika specar. ;)

Redigerat av MacGam, 03 September 2008 - 19:07.

Postad 03 September 2008 - 19:27

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
jag saknar canal plus film HD kanalen ..., men andra HD kanaler fungerar som ja har , National geo HD, canal plus sport HD, svt HD, eurosport HD.. får väl kontakta com hem,

Postad 03 September 2008 - 19:46

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0
Kan tyvärr inte verifiera era tidigare struligheter med HD-kanaler under dagen (har precis slagit på TV´n) men hos mig fungerar det klockrent på alla HD-kanaler nu.

Postad 03 September 2008 - 20:03

Arg Ument
  • Arg Ument
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Detta får du det alltså till att jag menar att det är uppskalningen som gjort boxen bättre???? Prova att läsa inlägget några gånger till så kanske det klarnar(speciellt andra stycket, där jag säger att det är den andra mjuvaruuppdateringen som gjort bilden till det bättre) Annars kan du gå tillbaks til sidan 243 där du har inlägget i sin helhet.

Det är det lilla ordet "Men" som gör att det ser ut som att du menar att det är uppskalningen som gjort bilden förbättrad (man kan ju bara gå på vad folk skriver inte vad de tänker). Du skrev "Nu har det blivit bättre....... Men en HD box ska visa en klart bättre kvalitet med uppskalning än med vanliga SD boxar."
Om nu inte uppskalningen har med bildförbättringen att göra, varför då ta upp det i samma andetag med följemeningen "Men..."? Att det borde bli bättre med hdmi än utan dito säger sig självt och har inte med boxens förbättrade bild att göra. Varför då lägga in den brasklappen? Gäller att tona ned det positiva?

Och du, vad har det lägre priset med saken att göra. Man ska väl förvänta sig samma bild oavsett om man gett 1kr eller 3000kr för boxen. Vad jag vet säljs inte boxarna med olika specar. ;)

Tror de flesta förstod att jag såg detta i jämförelse med Comhems SD-box. Är den bättre bilden samt HD-möjligheten hos Humaxen verkligen värd 2999 kr mer?

Redigerat av Arg Ument, 03 September 2008 - 20:04.

Postad 03 September 2008 - 20:25

ogoo
  • ogoo
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Ringde Com hems kundtjänst härom dagen och efter 52 minuter kom jag fram. Frågade om deras HD abbonemang och att boxen bara kostar en krona varpå säljaren kläcker ur sig "Ska du ha HD får du skynda dej att beställa för det gäller bara dom boxarna som finns kvar". Så var detta säljarsnack eller är det en ny hd-box på gång eller kanske bara en ny leverans av samma? Någon annan som hört något liknande?

Postad 03 September 2008 - 22:35

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Ringde Com hems kundtjänst härom dagen och efter 52 minuter kom jag fram. Frågade om deras HD abbonemang och att boxen bara kostar en krona varpå säljaren kläcker ur sig "Ska du ha HD får du skynda dej att beställa för det gäller bara dom boxarna som finns kvar". Så var detta säljarsnack eller är det en ny hd-box på gång eller kanske bara en ny leverans av samma? Någon annan som hört något liknande?

låter konstigt om boxarna tar slut då? inte kan de punga ut en ny box på en timme tex om boxarna tar slut timmen innan näää tror nog på säljar snack

Postad 04 September 2008 - 01:18

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Kan tyvärr inte verifiera era tidigare struligheter med HD-kanaler under dagen (har precis slagit på TV´n) men hos mig fungerar det klockrent på alla HD-kanaler nu.

Hos mig - i Sundbyberg - funkar fortfarande inte Discovery HD, TV4 HD, Canal + Sport HD och Canal+ Film HD.
Resten fungerar som de ska.

Postad 04 September 2008 - 09:45

DennisA
  • DennisA
  • Forumräv

• 789 inlägg
  • 0

En ny HD-PVR är på gång, kommer 3 november (kan man hoppas iaf)
NY HD-PVR FÖR COMHEM

Postad 04 September 2008 - 10:02

younso
  • younso
  • Användare

• 190 inlägg
  • 0

På deras hemsida står det att "erbjudandet i samband med 8 favoriter HD och box för 1 kr" tar slut 14/9 eller så längt lagret räcker. Så, ja det kanske kommer en ny leverans.

Postad 04 September 2008 - 10:16

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Hos mig - i Sundbyberg - funkar fortfarande inte Discovery HD, TV4 HD, Canal + Sport HD och Canal+ Film HD.
Resten fungerar som de ska.

Mitt problem gäller bara TV4 HD men tydligen är det ganska många som har felanmält (kanske andra kanaler också), fick jag besked om av CH nu. De håller på och felsöker fortfarande.

Postad 04 September 2008 - 13:41

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
men fan comhem skärp er nu är jag utan bild på alla kanaler B)

Postad 04 September 2008 - 15:14

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

men fan comhem skärp er nu är jag utan bild på alla kanaler :blink:

Haru provat att byta antennkabeln ? B)

Postad 04 September 2008 - 16:53

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Haru provat att byta antennkabeln ? B)

ha comhem snack de kan ta sig i röven har enu inte fått bild vete fan va det är ska skicka frugan att ringa o fel anmäla konstiga är att han säger att det fins signal och det är bra kvalitet men endå ingen bild...

Postad 04 September 2008 - 17:30

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
kö nr 75 fan om inte detta löser felet

Postad 04 September 2008 - 17:41

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
jag har på canal plus film HD : styrka 26-27 % och kvalitet 100% men ingen bild alls på flera dagar där , vad ligger ni på era kanaler som ni inte har bild på ? på national geo HD har ja styrka 55% och kvalitet 100% och den funkar fint , har också canal plus sport HD och där e styrkan 19% och kvaliten 100 % men den funkar också bra ? märkligt detta

Postad 04 September 2008 - 17:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

jag har på canal plus film HD : styrka 26-27 % och kvalitet 100% men ingen bild alls på flera dagar där , vad ligger ni på era kanaler som ni inte har bild på ? på national geo HD har ja styrka 55% och kvalitet 100% och den funkar fint , har också canal plus sport HD och där e styrkan 19% och kvaliten 100 % men den funkar också bra ? märkligt detta

ja jag har normal styrka på alla kanaler men runt runt 51% och kvalitet 100% men jag har inte bild på nån kanal inte nån alls har Large o canal plus och tv1000 jag blir vansinnig nu är det plats 23 i kö 44 min har jag väntat

tillomed klockan o datumet går fel på boxen hehe kl visar 00:00 datum 01.01.1970

Postad 04 September 2008 - 17:59

Unregistered40651
  • Unregistered40651
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Själv skaffade jag en antennförstärkare på Biltema och en lite dyrare antennkabel på 15 meter (hembiobutiken). Resultat styrka: Mellan 85-95% och kvalitet: 100%

Frysningar i bilden och andra problem är nu väldigt sällsynta.

Postad 04 September 2008 - 18:01

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

ja jag har normal styrka på alla kanaler men runt runt 51% och kvalitet 100% men jag har inte bild på nån kanal inte nån alls har Large o canal plus och tv1000 jag blir vansinnig nu är det plats 23 i kö 44 min har jag väntat

tillomed klockan o datumet går fel på boxen hehe kl visar 00:00 datum 01.01.1970

låter inte alls bra har aldrig haft det problemet faktiskt bild har funnits och ljud även om ljudet hoppar o knäpper till ibland, bilden pixlar sig en del men de är lite olika och bara på HD kanalerna, hoppas de ordnar sig deras vänte tid är ju helt otroligt antagligen nedringda av folk som inte har bild

Postad 04 September 2008 - 18:20

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Själv skaffade jag en antennförstärkare på Biltema och en lite dyrare antennkabel på 15 meter (hembiobutiken). Resultat styrka: Mellan 85-95% och kvalitet: 100%

Frysningar i bilden och andra problem är nu väldigt sällsynta.

använder du bara antennsladden eller använder du också den speciella kabeln som följde med ? har funderat på inhandla en kabel från tex supra antennsladd och köra den hela vägen istället om de blir bättre kö ridag med en ganska gammal kabel och även den medföljande kabeln.. men verkar konstigt då vissa HD kanaler fungerar ...

Redigerat av Unregistered850f6856, 04 September 2008 - 18:26.

Postad 04 September 2008 - 18:31

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

använder du bara antennsladden eller använder du också den speciella kabeln som följde med ? har funderat på inhandla en kabel från tex supra antennsladd och köra den hela vägen istället om de blir bättre kö ridag med en ganska gammal kabel och även den medföljande kabeln.. men verkar konstigt då vissa HD kanaler fungerar ...

bild fans på eftermiddagen sen försvann det har bra signal inget fel på antennen

bara bilden som är borta alla menyer allt funkar

frugan sitter i tjattrar med kundtjänst nu får se vad de kommer fram till

Redigerat av Duckface21, 04 September 2008 - 18:35.

Postad 04 September 2008 - 18:50

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
dubbel post

Redigerat av Duckface21, 04 September 2008 - 18:54.

Postad 04 September 2008 - 18:54

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
nu smäller jag av hdmi skulle jag byta till scart för jag hadde ju ingen bild på tv men jag säger uttryckligen jag har ju bild från menyerna på tv.. till sist fick jag fram att inga kanaler hadde bild men allt annat funkar... jahapp då skulle hon para kortet med boxen på nytt sen skulle hon ringa upp i kväll innan kl 9 .. men parningen har ju inget med kanal sökningen heller då den inte funkar heller att söka in alla kanaler???

jag skällde ut kärringen rejält i telefon efter jag slitit till mig luren av frugan
alltså han hittar ju inga kanaler alls och nu är ju desutom alla hemma gjorda kanallistor bort jag gjort eftersom jag skulle göra en system återställning med fattar inte va CH anställer för ideoter..

Redigerat av Duckface21, 04 September 2008 - 18:54.

Postad 04 September 2008 - 18:56

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0
Duckface: Du har förstås testat att göra en fabriksåterställning och matat in rätt nätnummer? Annars verkar det allvarligt. De verkar ha nåt strul med kortuppdateringarna, men det borde som sagt inte påverka kanalsökningen. Den kan dock påverkas om man har fel nätnummer, tror jag. Vid en fabriksåterställning måste man mata in rätt nummer igen, om man nu inte bor i Stockholm (som har defaultvärdet 41001).

Redigerat av hakanh65, 04 September 2008 - 18:59.

Postad 04 September 2008 - 19:02

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Duckface: Du har förstås testat att göra en fabriksåterställning och matat in rätt nätnummer? Annars verkar det allvarligt. De verkar ha nåt strul med kortuppdateringarna, men det borde som sagt inte påverka kanalsökningen. Den kan dock påverkas om man har fel nätnummer, tror jag. Vid en fabriksåterställning måste man mata in rätt nummer igen, om man nu inte bor i Stockholm (som har defaultvärdet 41001).

nä bor i luleå som har nät id 41015 men innan jag gjorde som hon sa i telefon med system återställning så hadde jag ju alla kanalerna inlästa men som sakt ingen bild. men nu funkar ju inte ens att söka in nya kanaler

Postad 04 September 2008 - 19:06

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

nä bor i luleå som har nät id 41015 men innan jag gjorde som hon sa i telefon med system återställning så hadde jag ju alla kanalerna inlästa men som sakt ingen bild. men nu funkar ju inte ens att söka in nya kanaler

Har du knackat på hos nån granne? :) Låter ju som att det är avbrott någonstans.

Postad 04 September 2008 - 19:06

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0

hm, jag bor i Boden o jag har fel på digital tvn, frysningar på Canal+ Film HD o bara 50% i kvalite.. o 8% i styrka på övriga..brukar ligga på ca 50% i styrka så nått är fel..
mailat o felanmält det.. så kanske nåt krupp med Com Hems digital tv här uppe...

upptäcket just nu att på Canal+ Sport hD är det bara en fryst bild o 20% i kvalité så nått fel har Com Hem i Norrland..

Redigerat av Unregistered863154f7, 04 September 2008 - 19:09.

Postad 04 September 2008 - 19:11

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

hm, jag bor i Boden o jag har fel på digital tvn, frysningar på Canal+ Film HD o bara 50% i kvalite.. o 8% i styrka på övriga..brukar ligga på ca 50% i styrka så nått är fel..
mailat o felanmält det.. så kanske nåt krupp med Com Hems digital tv här uppe...

detta rör ju inte hd kanalerna för mig utan det är alla kanaler SD och HD allt är väck för mig.

Postad 04 September 2008 - 19:18

Unregistered863154f7
  • Unregistered863154f7
  • Användare

• 115 inlägg
  • 0
ja men jag har bara 8% i styrka på ALLA kanaler.. även SD kanalerna.. o de brukar ha styrka på 50% minst..
så min signal o kvalité är låg.. o känns skumt om både Boden o Luleå har fel samma kväll...

Postad 04 September 2008 - 19:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
ja ser man kärringens kort pairing funkarINTE!!! nu väntar jag bara på att kärringen ringer så får man se om hon får iväg en tekniker på detta för det är fan inte acceptabelt att man ska behöva va utan tv en hel dag!!!!!

Redigerat av Duckface21, 04 September 2008 - 19:51.

Postad 04 September 2008 - 19:56

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

detta rör ju inte hd kanalerna för mig utan det är alla kanaler SD och HD allt är väck för mig.

Har du provat med att stoppa strömsladden in i eluttaget ?

Postad 04 September 2008 - 19:59

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Har du provat med att stoppa strömsladden in i eluttaget ?

typ sånna ###### komentarer får man från CH i allaf boxen ger ju bild på menyer så jag tror jag satte i den kontakten rätt :)

Postad 04 September 2008 - 20:10

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

typ sånna ###### komentarer får man från CH i allaf boxen ger ju bild på menyer så jag tror jag satte i den kontakten rätt :)

Satte du stiften åt rätt håll då. Ifall ej så kan det orsaka krypströmmar i uttaget som gör att elektronerna hoppar mellan stiften och omöjliggör strömförsörjning till boxen.

Redigerat av Latman, 04 September 2008 - 20:11.

Postad 04 September 2008 - 20:17

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
har börjat kika på om man ska köra en ny kanalsökning , men vad ska man ha för frekvens (khz) bor i enköping (uppland), var kan man hitta det ?

hittade på de numren nu men inte vart det någo bättre då jag sökte mot uppsala,enköping istället mot stockholm som den var intsälld på förut .. man får kanske sätta sig i kö i morgon då :)

Redigerat av Unregistered850f6856, 04 September 2008 - 20:28.

Postad 04 September 2008 - 20:21

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

har börjat kika på om man ska köra en ny kanalsökning , men vad ska man ha för frekvens (khz) bor i enköping (uppland), var kan man hitta det ?

det enda du behöver är nätverks id och finer du här https://www.comhem.s...a/natnummer.pdf

Redigerat av Duckface21, 04 September 2008 - 20:22.

Postad 04 September 2008 - 21:47

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Hemma hos mig i Uppsala har jag ingen bild på C+ HD Film. Inte heller på C+ Sport Extra (men det kanske inte sänds någonting just nu). Signalstyrkan är det inget fel på iallafall.

Postad 04 September 2008 - 22:09

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
jag vet inte men det ser ut som att jag e utan tv ett tag för nått är galet och kärring jäkeln på CH ringde inte upp :) blir väll att vänta i telefon kö i morgon igen :P den jäkla telefon kön kostar ju pengar med

Postad 05 September 2008 - 07:21

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Hemma hos mig i Uppsala har jag ingen bild på C+ HD Film. Inte heller på C+ Sport Extra (men det kanske inte sänds någonting just nu). Signalstyrkan är det inget fel på iallafall.

Har heller inte bild eller ljud på C+ Film HD, bor också i Uppsala. C+ Sport extra har jag inte i abbonemanget, så där vet jag inte. De andra kanalerna jag har fungerar inkl HD kanaler.

Har felanmält via Comhems websida.

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 05 September 2008 - 07:23.

Postad 05 September 2008 - 07:56

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0
Jag har haft bild och ljud på Canal+HD hela tiden vad jag vet
så det är inget fel på boxen.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.