ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 05 September 2008 - 08:03
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Har heller inte bild eller ljud på C+ Film HD, bor också i Uppsala. C+ Sport extra har jag inte i abbonemanget, så där vet jag inte. De andra kanalerna jag har fungerar inkl HD kanaler.
Har felanmält via Comhems websida.
samma här har andra HD kanaler men det är bara canal plus film HD som inte fungerar har inte funkat på hela veckan .. bor enköping
Postad 05 September 2008 - 08:28
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
hittar inga kanaler i dag heller har pratat nyss med kundtjänst och den jag pratade med i dag va mycket bättre fick hjälp i allaf och de problem löser det nu hon skulle ringa upp vid 16 i dag
Postad 05 September 2008 - 08:45
ulfalf
-
ulfalf
-
Rookie
-
5 inlägg
Är det någon mer som har dessa ideliga småavbrott i ljudet via den optiska utgången ? Det förekommer ständigt hos mig, men varierar vilken kanal som är mest "drabbad" under kvällen. Ljudet via den vanliga analoga stereoutgången fungerar dock. Det är inte fel på min förstärkare eller avkodare för DD, när jag använder min blueray-spelare är det aldrig avbrott i ljudet.
Det här är det som fungerar allra sämst med boxen för mig, bilden är det för det mesta inget problem med.
Apropå signalstyrka/kvalitet så har jag också ca 50-55% signalstyrka o 100% signalkvalitet, oavsett kanal SD el HD.
Bumpar den här frågan - har precis blivit med box och är helt nöjd förutom just det som beskrivs ovan. Finns det ingen som har en aning om var felet kan ligga?
Postad 05 September 2008 - 08:45
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Undra just om Comhem kommer att låta befintliga HDTV-kunder byta ut nuvarande box mot den kommande HD-PVR:en med någon förmånlig deal ... låter inte SÅ troligt va? Så j**la trött på det där skitföretaget!!!!
Postad 05 September 2008 - 09:06
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Bumpar den här frågan - har precis blivit med box och är helt nöjd förutom just det som beskrivs ovan. Finns det ingen som har en aning om var felet kan ligga?
det med ljudet är som sakt ett fel i program varan o kommer att lösa sig denna månad med nya programvara sen mina probs!!! Nu ringde dem från CH den 11 sep så skickar de ut en tekniker arrrrrgh
Redigerat av Duckface21, 05 September 2008 - 09:07.
Postad 05 September 2008 - 09:11
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Troligen i boxen. På de kanaler där du kan välja DD eller vanliga ljudspåret så försvinner problemet över den optiska kopplingen om du ställer om ifrån DD. Undra just om Comhem kommer att låta befintliga HDTV-kunder byta ut nuvarande box mot den kommande HD-PVR:en med någon förmånlig deal ... låter inte SÅ troligt va? Så j**la trött på det där skitföretaget!!!!
Det är väl det man hoppas att överaskningen som de initierade hymlar om ska vara. Kommer säkerligen variera beroende på hur lång bindningstid man har på sitt nuvarande abonnemang, de som tecknade upp sig på någon av de senaste erbjudandena lär inte få någonting. det med ljudet är som sakt ett fel i program varan o kommer att lösa sig denna månad med nya programvara
Vet du detta, eller hoppas du bara?
Postad 05 September 2008 - 09:24
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Troligen i boxen. På de kanaler där du kan välja DD eller vanliga ljudspåret så försvinner problemet över den optiska kopplingen om du ställer om ifrån DD.
Det är väl det man hoppas att överaskningen som de initierade hymlar om ska vara. Kommer säkerligen variera beroende på hur lång bindningstid man har på sitt nuvarande abonnemang, de som tecknade upp sig på någon av de senaste erbjudandena lär inte få någonting.
Vet du detta, eller hoppas du bara?
ja det är program varan dethar ju CH även sakt och att de ska rättas i kommande fw
Postad 05 September 2008 - 09:33
ulfalf
-
ulfalf
-
Rookie
-
5 inlägg
Troligen i boxen. På de kanaler där du kan välja DD eller vanliga ljudspåret så försvinner problemet över den optiska kopplingen om du ställer om ifrån DD.
...
Men då får jag väl inte surround? Vanliga ljudspåret är väl bara vanlig PCM-stereo, typ? Det känns ju inte helt rätt - en av anledningarna till att jag skaffade boxen var för att kunna få surroundljud från tvsändningarna från långfilmer osv...
Postad 05 September 2008 - 11:13
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
japps jag får ersättning för att alla kanalerna är borta tills de löst felet
Postad 05 September 2008 - 11:41
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Har du kollat så att sladden sitter i?
Postad 05 September 2008 - 12:26
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Ny info boxskiten är kaputt lånade en annan box och den funkade så jag ringde comhem nu ska jag skicka in boxen på lagning
Redigerat av Duckface21, 05 September 2008 - 12:30.
Postad 05 September 2008 - 12:31
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Har du kollat så att sladden sitter i?
Redigerat av haihep, 05 September 2008 - 12:32.
Postad 05 September 2008 - 13:09
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
ja det är program varan dethar ju CH även sakt och att de ska rättas i kommande fw
Bra så, fast jag litar inte på CH innan de har utfäst det i sin bugfixlista. Än så länge har de ju inte ens officiellt sagt att den kommer (förutom lite löst folk på support och de verkar ju ha inskrivet i sin arbetsbeskrivning att ljuga var tredje mening. Men då får jag väl inte surround? Vanliga ljudspåret är väl bara vanlig PCM-stereo, typ? Det känns ju inte helt rätt - en av anledningarna till att jag skaffade boxen var för att kunna få surroundljud från tvsändningarna från långfilmer osv...
Men du får ljud som inte droppar, sen är det bara hoppas att felet kommer lösas. Förslagsvis mailar du in att du har problem och frågar när den utlovade fixen kommer.
Postad 05 September 2008 - 14:09
r0bber
-
r0bber
-
Lärjunge
-
-
458 inlägg
Är det bara jag som upplever vissa problem med textningen på hd-kanalerna?
Ibland finns det ingen text fastän det indikeras att det finns, men framförallt på discovery hd är texten väldigt i ofas. Textremsan kommer upp ungefär 2 sekunder efter det börjas pratas.
Postad 05 September 2008 - 14:46
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Fortfarande ingen bild på Discovery HD, TV4 HD, Canal + HD (Sport och Film) men ComHem ringde idag och ville boka in en tekniker som kommer... 30 september!
De erbjöd en tid den 17:e, men då jobbar jag, så nästa tid som de kunde komma blir 30/9
Här går det undan...
Redigerat av crest, 05 September 2008 - 14:50.
Postad 05 September 2008 - 16:25
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Är det bara jag som upplever vissa problem med textningen på hd-kanalerna?
Ibland finns det ingen text fastän det indikeras att det finns, men framförallt på discovery hd är texten väldigt i ofas. Textremsan kommer upp ungefär 2 sekunder efter det börjas pratas.
Nä du har rätt. Felanmält av mig - gör lika dant du så det händer nåt. P S Gör så många felanmälningar ni kan o bokför dem. Kan vara bra att ha 3/11 om ni vill förhandla till er en PVR! D S
Postad 05 September 2008 - 18:19
joakim2004
-
joakim2004
-
Användare
-
-
217 inlägg
funkar ljudet via hdmi kontakten?
Postad 05 September 2008 - 18:54
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
fortfarande ingen bild på canal plus film HD , har fel anmält nu men lär väl inte hända något.. men nu när ja kikar på info om kanalen alltså trycker på info kanppen på c+ film HD så står det att den skickar ut 576i de verkar ju bra för att vara en HD kanal  förut har det stått 720p så något har ju ändrats iallafall, hur står de för er andra ?
Postad 05 September 2008 - 21:00
Ludde76
-
Ludde76
-
Användare
-
-
145 inlägg
fortfarande ingen bild på canal plus film HD , har fel anmält nu men lär väl inte hända något.. men nu när ja kikar på info om kanalen alltså trycker på info kanppen på c+ film HD så står det att den skickar ut 576i de verkar ju bra för att vara en HD kanal förut har det stått 720p så något har ju ändrats iallafall, hur står de för er andra ?
1080i
Postad 05 September 2008 - 21:54
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Postad 05 September 2008 - 22:10
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Postad 05 September 2008 - 22:56
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
fattar inte CH då en box går sönder varför kan de inte tex ha nån lokal handlare tex elgiganten som man kan gå med boxen till skulle ju gå mycket snabbare i stället ska man först vänta på retursedel och sen ska man vänta på att de ska få boxen och sen att de ska retunera den, kan ju ta flera veckor i stället får man sitta o tråka framför en svart tv spec här i lule inom lulebo där inte analog finns mer
Postad 06 September 2008 - 00:42
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
fattar inte CH då en box går sönder varför kan de inte tex ha nån lokal handlare tex elgiganten som man kan gå med boxen till skulle ju gå mycket snabbare i stället ska man först vänta på retursedel och sen ska man vänta på att de ska få boxen och sen att de ska retunera den, kan ju ta flera veckor i stället får man sitta o tråka framför en svart tv spec här i lule inom lulebo där inte analog finns mer
Det tog två veckor innan jag fick tillbaka min box efter att nätdelen hade lämnat in.. Hör av dig till Maverick med ett PM, han hade några boxar att avvara nämnde han för någon dag sedan. Han kanske skickar en box med ilbud så du inte ska vara utan Comhem-bild...
Postad 06 September 2008 - 08:38
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Fortfarande bara svart på Canal + Film HD, medan de andra kanalerna fungerar. Jag misstänker att det varit så sedan månadsskiftet, men har själv upptäckt det först i torsdags. Missade två filmer på grund av detta i går. Visas de igen ? Jo, men inte på tider då jag kan titta.
Enligt Comhems websida, håller de på o åtgärdar avbrott i Stockholmsområdet o Nynäshamn. När jag söker på mitt eget postnummer (Uppsala), så säger de "det finns inga störningar som berör dig just nu". Så bra koll har de
Skall felanmäla igen...
Postad 06 September 2008 - 09:14
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Fortfarande bara svart på Canal + Film HD, medan de andra kanalerna fungerar. Jag misstänker att det varit så sedan månadsskiftet, men har själv upptäckt det först i torsdags. Missade två filmer på grund av detta i går. Visas de igen ? Jo, men inte på tider då jag kan titta.
Enligt Comhems websida, håller de på o åtgärdar avbrott i Stockholmsområdet o Nynäshamn. När jag söker på mitt eget postnummer (Uppsala), så säger de "det finns inga störningar som berör dig just nu". Så bra koll har de
Skall felanmäla igen...
det är precis samma fel för mig bara canal plus film HD som inte fungerar det är helt svart har varit så hela veckan, fel anmälde igår får väl skicka igen och trycka på ännu mera .. ruggigt trist detta, tur att det är halva priset året ut.. men de är ju ändå för jävligt man betalar för en tjänst som inte fungerar
Redigerat av Unregistered850f6856, 06 September 2008 - 09:17.
Postad 06 September 2008 - 09:29
Llord
-
Llord
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
När det gäller tiden man får vänta vid inskick av boxen (min box nätdel gav upp) så skickade jag in den på en onsdag och fick tillbaka den på tisdagen veckan efter.
Tycker det är helt ok tid förvänta sig även om det naturligtvis hade varit mycket enklare att kunna lämna in den lokalt.
Har också problem med text som släpar, vilket är högst irriterande.
Postad 06 September 2008 - 10:44
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
När det gäller tiden man får vänta vid inskick av boxen (min box nätdel gav upp) så skickade jag in den på en onsdag och fick tillbaka den på tisdagen veckan efter. Tycker det är helt ok tid förvänta sig även om det naturligtvis hade varit mycket enklare att kunna lämna in den lokalt.
Har också problem med text som släpar, vilket är högst irriterande.
lagade de boxen för dig eller bytte dem den?
Postad 06 September 2008 - 11:01
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
det är precis samma fel för mig bara canal plus film HD som inte fungerar det är helt svart har varit så hela veckan, fel anmälde igår får väl skicka igen och trycka på ännu mera .. ruggigt trist detta, tur att det är halva priset året ut.. men de är ju ändå för jävligt man betalar för en tjänst som inte fungerar 
Kollade igår på scarface på film-hd och det funkade, men texten däremot funkade kanske dom första 10 min sen försvann den bara.
Postad 06 September 2008 - 12:41
Llord
-
Llord
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
lagade de boxen för dig eller bytte dem den?
De lagade den.
Postad 06 September 2008 - 20:32
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
min canal plus film HD funkar inte ännu ... har provat att söka in kanaler från uppsala, västerås/enköping och stockholm men samma resultat överallt = svart bild och inget ljud, kan de bero på antennsladden ? tycker de skulle vara konstigt isåfall då andra HD kanaler funkar hur bra som helst, om inte canal plus film HD körs i någon superhög bit rate men e väl inte särskilt troligt, ni som får igång er canal plus film HD vad har ni för antenn kabel och var bor ni ?
har också märkt att om man lägger in canal plus film HD i en favorit lista och sedan gör en sökning efter kanaler , då försvinner canal plus film HD från den favoritlistan där man lagt in den ?? verkar ju konstigt gör den så för er också ? dem andra kanalerna ligger ju kvar,
Postad 06 September 2008 - 22:13
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
min canal plus film HD funkar inte ännu ... har provat att söka in kanaler från uppsala, västerås/enköping och stockholm men samma resultat överallt = svart bild och inget ljud, kan de bero på antennsladden ? tycker de skulle vara konstigt isåfall då andra HD kanaler funkar hur bra som helst, om inte canal plus film HD körs i någon superhög bit rate men e väl inte särskilt troligt, ni som får igång er canal plus film HD vad har ni för antenn kabel och var bor ni ?
har också märkt att om man lägger in canal plus film HD i en favorit lista och sedan gör en sökning efter kanaler , då försvinner canal plus film HD från den favoritlistan där man lagt in den ?? verkar ju konstigt gör den så för er också ? dem andra kanalerna ligger ju kvar,
film HD funkar här i luleå i allaf. att den kanaler försvinner beror på att kanalsökningen inte hittar den kanalen och därmed fins den inte längre
Redigerat av Duckface21, 06 September 2008 - 22:15.
Postad 06 September 2008 - 23:04
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
film HD funkar här i luleå i allaf. att den kanaler försvinner beror på att kanalsökningen inte hittar den kanalen och därmed fins den inte längre
finns inte längre ? hur menar du då ?
Postad 07 September 2008 - 08:50
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Raz,
Det har nog inget att göra med antennkabeln om du hade bild med samma kabel förut. Jag har själv fortfarande inte C+ Film HD. Bara svart bild. Signalstyrka, kvalitet o antennkabel samma som innan den försvann. Dock märkte jag också att kanalen plötsligt har format 576i el p. 576 i anges i info o 576p när man trycker knappen VFORMAT på fjärren.
Nu säger CH på nätet att de håller på att åtgärda ett avbrott i området (Uppsala, Enköping). Det skall bli spännande att se när C+ Film HD kommer tillbaka
Postad 07 September 2008 - 09:25
svampsoppa
-
svampsoppa
-
Amatör
-
-
77 inlägg
hej! jag får inte in tv4 hd här i växjö ngn annan med samma problem?
Postad 07 September 2008 - 09:48
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Raz,
Det har nog inget att göra med antennkabeln om du hade bild med samma kabel förut. Jag har själv fortfarande inte C+ Film HD. Bara svart bild. Signalstyrka, kvalitet o antennkabel samma som innan den försvann. Dock märkte jag också att kanalen plötsligt har format 576i el p. 576 i anges i info o 576p när man trycker knappen VFORMAT på fjärren.
Nu säger CH på nätet att de håller på att åtgärda ett avbrott i området (Uppsala, Enköping). Det skall bli spännande att se när C+ Film HD kommer tillbaka 
jag har aldrig haft någon bild på canal plus film HD .. söker jag på com hem på nätet nu så ser jag inget om något avbrott i uppsala/enköping ? redan fixat eller ?
Postad 07 September 2008 - 11:09
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
finns inte längre ? hur menar du då ?
att de har tillfälliga fel och att kanalen ej kan hittas i program sökning
Postad 07 September 2008 - 11:15
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Det var som svar på min felanmälan, var nog på "mina sidor" som jag läste det. Sorry för otydligheten.. Nej, det är inte fixat alls.  Förra söndagen var det som jag sist såg C+ Film HD. Det verkar inte gå att komma fram till kundtjänst via telefon, o även om man orkar vänta tills man får tala med någon så har väl den inte en aning..
Postad 07 September 2008 - 11:19
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Så här skriver de på "Mina sidor" som svar på min felanmälan: Ärendenummer: 1671214
Vi åtgärdar just nu ett avbrott på de digitala tv-utsändningarna i ditt område.
Postad 07 September 2008 - 12:26
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Så här skriver de på "Mina sidor" som svar på min felanmälan: Ärendenummer: 1671214 Vi åtgärdar just nu ett avbrott på de digitala tv-utsändningarna i ditt område.
håller med dig ang kundtjänst de suger, lång kö sen får man prata med en okunnig ideot som säger byt till Scartsladd bara för man sakt att man kör HDMI och inte har bild på kanalerna de va det de sa då jag ringde ang min trasiga box då det inte gick att söka in kanaler och det va en skåning ( inte för att jag har nått i mot skåningar men då man har svårt att förstå) så jag fattade nada va hon sa sen då jag ringde dagen efter så va det en från Västerås så man förstog va som sas då fick jag hjälp i alla fall efter lite snack så fick jag fram lite men fick jag ringa ytterligare på eftermiddagen då jag testat med en annan box o det visade sig att boxen va kaputt så 3 samtal med 1t 15m vänte kö och 23öre minut nä tack Comhem
Redigerat av Duckface21, 07 September 2008 - 13:53.
Postad 07 September 2008 - 15:20
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
Duckface:
Det är intressant att läsa om dina problem, men kan du inte använda punkt emellanåt? Det är lite jobbigt att läsa dina texter.
Sedan verkar en del andra använda ordet "dem" när de egentligen är "de" eller "dom" man skall använda. Skriv som du talar i det fallet!
Mvh
Språkpolisen
Redigerat av hakanh65, 07 September 2008 - 15:48.
Postad 07 September 2008 - 15:29
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
jaja får se som sakt tidigare i tråden
Postad 07 September 2008 - 15:29
Martin K
-
Martin K
-
Användare
-
-
189 inlägg
Postad 07 September 2008 - 15:47
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
Hm... Språkpolisen borde ju föregå med gott exempel, alternativt själv lära sig att skriva INNAN han/hon bemödar sig att klaga på andra... Om man använder sig av parentes, ska man använda en FÖRE och en EFTER. Så det så! 
Nåja, det skulle inte vara en parentes där. Jag förstår inte varför inte kolon och två slutparenteser inte blir en skrattande smiley, men JAG skall GENAST ta bort den.
Redigerat av hakanh65, 07 September 2008 - 15:49.
Postad 07 September 2008 - 15:53
Unregistered7ae15c99
-
Unregistered7ae15c99
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Även jag är en språkpolis, men tar Ankans inlägg med ro. Så länge man förstår vad som menas är allt helt okej!
Wasgo
Redigerat av Unregistered7ae15c99, 07 September 2008 - 15:54.
Postad 07 September 2008 - 15:53
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
... så 3 samtal med 1t 15m vänte kö och 23öre minut nä tack Comhem
Under kontorstid på vardagar så kan man ringa 08-553 630 00 och sedan trycka "1". Det blir billigare! Med tanke på hur långa telefonköerna brukar vara så sparar man en slant, åtminstone om man inte ringer med Telia.
Postad 07 September 2008 - 16:19
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Även jag är en språkpolis, men tar Ankans inlägg med ro. Så länge man förstår vad som menas är allt helt okej!
Wasgo 
Ja,jag har förstått att det är något problem med boxen.. Du Duckis, har du provat att byta batterier i fjärrisen ?  ..eller att räta ut HDMI-kabeln då skarpa böjar kan orsaka trafikstockning av bildbitarna och orsaka frysningar. I värsta fall en helt svart bild.
Redigerat av Latman, 07 September 2008 - 16:28.
Postad 07 September 2008 - 17:03
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Ja,jag har förstått att det är något problem med boxen..
Du Duckis, har du provat att byta batterier i fjärrisen ? 
..eller att räta ut HDMI-kabeln då skarpa böjar kan orsaka trafikstockning av bildbitarna och orsaka frysningar. I värsta fall en helt svart bild.
min HDMI sladd går så rakt den kan mellan HD box och tvn...
Postad 07 September 2008 - 17:43
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Ja,jag har förstått att det är något problem med boxen..
Du Duckis, har du provat att byta batterier i fjärrisen ? 
..eller att räta ut HDMI-kabeln då skarpa böjar kan orsaka trafikstockning av bildbitarna och orsaka frysningar. I värsta fall en helt svart bild.
haha ja du min kabel är gjord av öppna trådar tar mindre plats så (skrattar) men att comhem kommer med dumma frågor när det själva värket inte har med de felen att göra är ju känt men satsa förgudskull pengar på bättre utbildad personal och flera i supporten
Postad 07 September 2008 - 17:51
mallack
-
mallack
-
Rookie
-
5 inlägg
Har precis fått rätt på mitt strul med Canal+ Film HD (peppar peppar). Tänkte dela med mig lite: Förr: Väggen ----->5m (dyr) antennsladd ----> boxen SVT HD och Canal+ Sport HD fungerade fint. Canal+ Film HD fungerade inte alls, fick meddelande om "Svag eller ingen signal". Jävligt drygt eftersom allt i övrigt fungerade bra. Fick något bättre signalstyrka när jag frilade antennsladden från övriga kablar, men fortfarande inte tillräckligt. Nu: Väggen -----> 0,75 m (billig) antennsladd ------> antennförstärkare -----> 5m (dyr) antennsladd -----> boxen Och YES, nu fungerar alla HD-kanaler. Stack alltså till Biltema idag och köpte en antennförstärkare: http://www.biltema.s...p;iItemId=90445Viktigt att notera är att den korta sladden ska vara först, det blev i stort sett ingen skillnad med att ha den långa närmast väggen, även om jag försökte boosta antennförstärkaren.
Postad 07 September 2008 - 17:57
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
hur funkar en sådan ? man ska stoppa den i vägguttaget förstår jag , ska man ha den korta sladden kopplad från antennuttaget i väggen och sen in i förstärkaren, och från förstärkaren tar man antennsladden som sedan ska gå till boxen ? hur gör du med den galvaniska avskiljaren ?
läste din beskrivning igen och fattade nu , sorry hade lite bråtom  , hur pass dyr antennsladd har du ? har själv funderat på supras tex den kostar ju ett par hundra lappar men men funkar de så
Redigerat av Unregistered850f6856, 07 September 2008 - 17:59.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|