Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6.744564 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 13 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 13 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 15 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 15 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 16 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 17 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 17 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 17 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 17 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 17 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 17 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 17 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 17 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 17 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 17 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 17 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 17 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 17 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 17 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 18 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 18 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 18 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 18 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 18 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 18 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 18 år sedan

Postad 07 September 2008 - 21:14

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
jag kör med en lånad Samsung box nu under tiden min Humax är på lagning har kopplat den via dvd med SCART och dvd kopplad till tv med HDMI upskalad till 1080i och kan säga får bra mycket skarpare bild så en vad Humaxen ger så jag hoppas det blir en bättring i nya firmwaren för Humax boxen.

Någon som testat koppla Humaxen genom SCART till DVD och sen scalat den i dvd spelaren till 1080i? ge gärna era invändningar ang detta!!

Redigerat av Duckface21, 07 September 2008 - 21:15.

Postad 07 September 2008 - 21:30

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0
har tyvärr inte möjligheten att testa... då ja inte har en dvd spelare med Hdmi (kör ps3) visste inte ens att det gick att göra på det viset skickar man alltså tv signalen genom dvd spelaren då alltså ? ... man lär sig något nytt var dag :)

Postad 08 September 2008 - 00:51

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

jag kör med en lånad Samsung box nu under tiden min Humax är på lagning har kopplat den via dvd med SCART och dvd kopplad till tv med HDMI upskalad till 1080i och kan säga får bra mycket skarpare bild så en vad Humaxen ger så jag hoppas det blir en bättring i nya firmwaren för Humax boxen.

Någon som testat koppla Humaxen genom SCART till DVD och sen scalat den i dvd spelaren till 1080i? ge gärna era invändningar ang detta!!

Har tidigare haft denna koppling genom min Sony RDR-HXD870, scart in - HDMI ut.

Har för närvarande denna koppling till min Telia-box ( 1510:an )med 720P samt YCbCr.

Redigerat av Latman, 08 September 2008 - 00:54.

Postad 08 September 2008 - 02:04

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Har tidigare haft denna koppling genom min Sony RDR-HXD870, scart in - HDMI ut.

Har för närvarande denna koppling till min Telia-box ( 1510:an )med 720P samt YCbCr.

oki jag kör en Sony RDR-HX650 matar ut 1080i och YCbCr 4.4.4... Men det säger ju bara en sak med suddigheten hdmi från boxen bode ge bättre bild direkt till tv men inte i detta fallet den ger suddig bild på HDMI och perfekt bild på scart med existern scaler om man matar bilden via scart till scaler vilket är konstigt!! så om jag har fel så får ni rätta mig borde det inte va tvärt om eller?

Postad 08 September 2008 - 07:26

JamJam
  • JamJam
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Hej!

Någon som har kört denna box med en Onkyo 605, jag får nämligen ingen bild och då är den kopplad via HDMI?

Postad 08 September 2008 - 10:22

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Vad är det för DVD? Detta låter högst intressant:)

Postad 08 September 2008 - 10:56

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Vad är det för DVD? Detta låter högst intressant:)

Sony RDR-HX650 med hdmi upscaling

Postad 08 September 2008 - 11:04

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Det är ju bra för dig att du får bättre bild ..
Men det gör ju saken ännu värre för själva humaxboxen.

Först gör du en digital signal till analog och sedan digital igen och det blir bättre :P

Personligen plockar jag numera ner signalen via satelit .. Dvs kortaste vägen från källa till mottagare.
Jag har testat både scart och hdmi och måste säga att skillnaden är otroligt stor. Hdmi är mångt mycket
bättre .. precis som det skall vara ..

Det är bara att hoppas ( för er skull ) att comhem snart kommer med en box som kan göra signalen rättvisa

Maveric :D

Postad 08 September 2008 - 11:51

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Det är ju bra för dig att du får bättre bild ..
Men det gör ju saken ännu värre för själva humaxboxen.

Först gör du en digital signal till analog och sedan digital igen och det blir bättre :P

Jag är tveksam till varför det skulle bli bättre. Mina erfarenheter av boxen är hittills goda, förutom att att CH har problem med kortuppdateringarna (tror dock det beror på det centrala systemet och inte boxen). Jag upplever i alla fall att Humaxboxen via hdmi ger bättre bild än den inbyggda dvb-c-mottagaren i min Sony-tv, oavsett om jag låter boxen skala upp SD-kanalerna eller inte.

Redigerat av hakanh65, 08 September 2008 - 11:53.

Postad 08 September 2008 - 12:10

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

Har precis fått rätt på mitt strul med Canal+ Film HD (peppar peppar). Tänkte dela med mig lite:

Förr:
Väggen ----->5m (dyr) antennsladd ----> boxen
SVT HD och Canal+ Sport HD fungerade fint. Canal+ Film HD fungerade inte alls, fick meddelande om "Svag eller ingen signal". Jävligt drygt eftersom allt i övrigt fungerade bra. Fick något bättre signalstyrka när jag frilade antennsladden från övriga kablar, men fortfarande inte tillräckligt.

Nu:
Väggen -----> 0,75 m (billig) antennsladd ------> antennförstärkare -----> 5m (dyr) antennsladd -----> boxen
Och YES, nu fungerar alla HD-kanaler.
Stack alltså till Biltema idag och köpte en antennförstärkare:
http://www.biltema.s...p;iItemId=90445
Viktigt att notera är att den korta sladden ska vara först, det blev i stort sett ingen skillnad med att ha den långa närmast väggen, även om jag försökte boosta antennförstärkaren.

Har du möjligt att kolla signalstyrkan i boxen på dina två scenarios?
Och, gör det nån skillnad för dig, signalstyrkemässigt, att köra med den medskickade antennkabeln eller din billiga 0,75?

Redigerat av rickardl, 08 September 2008 - 13:41.

Postad 08 September 2008 - 12:33

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Jag är tveksam till varför det skulle bli bättre. Mina erfarenheter av boxen är hittills goda, förutom att att CH har problem med kortuppdateringarna (tror dock det beror på det centrala systemet och inte boxen). Jag upplever i alla fall att Humaxboxen via hdmi ger bättre bild än den inbyggda dvb-c-mottagaren i min Sony-tv, oavsett om jag låter boxen skala upp SD-kanalerna eller inte.

Vill bara kommentera detta med bildkvaliten via hdmi lite mer:
Om man upplever att man har dålig bild från Humaxboxen så kan det vara läge att kontrollera bildinställningarna i tv:n. I min kan man ställa in bildkaraktären individuellt för varje hdmi-ingång och det behövs! Om man nu råkar få en "bättre" bild via scart->hdmi och uppskalning så kan det bero på att scartövergången ger lite annorlunda nivåer på färg/ljus/kontrast. Bara en teori...

Postad 08 September 2008 - 12:43

blodapelsin
  • blodapelsin
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Angående språkpolis så ska man väl knappast skriva dom överhuvudtaget, då det är talspråk. Istället använda de och dem beroende på om det rör sig om en syftning på andra eller tredje person.

Inget nytt om när nästa uppdatering kommer, vill kunna koppla via min Marantz 8002 igen snart?

Postad 08 September 2008 - 13:06

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Angående språkpolis så ska man väl knappast skriva dom överhuvudtaget, då det är talspråk. Istället använda de och dem beroende på om det rör sig om en syftning på andra eller tredje person.

Fel, det är accepterat numera att skriva "dom" istället för "de", även om vi är en del som inte gillar det. Jag har för mig att jag har hört Sture Allén kommentera detta i något tv-program för något år sedan (i "Värsta språket" kanske). Både de och dem är tredje person (nominativ resp ackusativ). "Dom" används i talspråket för både de och dem. Problemet är att många numera förväxlar de och dem.
http://sv.wikipedia....atik#Personliga

Postad 08 September 2008 - 13:07

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Är det någon mer än blodapelsin som lagt märke till "dom" :P '

i brist på annat vettigt att skriva i tråden ...

Maveric :D

Redigerat av Unregistered1103, 08 September 2008 - 13:08.

Postad 08 September 2008 - 14:19

Silversparr
  • Silversparr
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Hej
Jag införskaffade nyligen denna box genom erbjudandet comhem hade. Har inte tittat så mycket ännu men kan ju säga att se en fotbollsmatch i HD jämfört med vanlig sändning är ju en makalös skillnad. Blir ju upprörd när man e tvungen att kolla på icke HD-sända matcher. Men men nog om det och nu till mina två frågor;
1) Har boxen ingen RF-modulator? Vill ju kunna se digitala kanaler mer än på en tv. Hade det på mina gamla box vilket gjorde att jag kunde se digitala kanaler även i sovrummet då jag vidarekopplade signalen från vardagsrummet. Var ju bara att i boxen välja en viss frekvens o sen ställde man in den på den andra tvn.

2) Vilka upplösningar klara den via komponent? Samma som HDMI? Har bara en ingång i min tv och använder den till boxen just nu. Men min dvd som jag kör via komponent nu klarar bara 576p via komponent och tycker det blir lite sämre än uppskalning via HDMI till 720p eller 1080I.

Postad 08 September 2008 - 14:30

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0
Siversparr

Skaffa dig en box till varje tv och köp en smartwi -- då kan du använda ett kort till 5 boxar

Maveric :P

Redigerat av Unregistered1103, 08 September 2008 - 14:31.

Postad 08 September 2008 - 14:33

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

Siversparr

Skaffa dig en box till varje tv och köp en smartwi -- då kan du använda ett kort till 5 boxar

Såvida inte de aktiverar pairing igen..

Postad 08 September 2008 - 14:33

sanjuan
  • sanjuan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Att ta bort alla spår av Comhem i boxen
Försöker att hitta något sätt att återställa boxen så den inte är låst till Comhem. Har varit i kontakt med CH men de är inte villiga att hjälpa till som vanligt. Jag har flyttat till ett hus som har Svesat som kabeloperatör, de har gett mig uppgifter på nätverk, frekvenser mm. När jag ansluter boxen frågar den efter kortet, enligt Svesat skall det inte behövas något kort för att se de digitala kanalerna via en box lämpad för kabel.
Är det någon som har erfarehet av detta problem. Har även skickat till Humax men ej fått något bra svar.
sanjuan

Postad 08 September 2008 - 14:36

Unregistered1103
  • Unregistered1103
  • Guru

• 5967 inlägg
  • 0

Såvida inte de aktiverar pairing igen..

Det har inget med pairing att göra .. fungerat hur bra som helst med 1 st hd box och 4 st samungboxar

Postad 08 September 2008 - 14:45

Silversparr
  • Silversparr
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Siversparr

Okej
Några tips på smartwi? Är inte så väl insatt i det. Men jag tror jag väntar med en box till, när HD-box med hdd kommer köper jag den o kör den gamla hd-boxen som "andra box".

Postad 08 September 2008 - 16:35

pcc48
  • pcc48
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Har haft HD boxen i 1 1/2 vecka och har inte fått någon text till National Geographic HD dom sista 2-3 dagarna.
Är det någon annan som har haft samma problem

Postad 08 September 2008 - 17:12

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Försöker att hitta något sätt att återställa boxen så den inte är låst till Comhem. Har varit i kontakt med CH men de är inte villiga att hjälpa till som vanligt. Jag har flyttat till ett hus som har Svesat som kabeloperatör, de har gett mig uppgifter på nätverk, frekvenser mm. När jag ansluter boxen frågar den efter kortet, enligt Svesat skall det inte behövas något kort för att se de digitala kanalerna via en box lämpad för kabel.
Är det någon som har erfarehet av detta problem. Har även skickat till Humax men ej fått något bra svar.
sanjuan

kan va svårt att återställa boxen men du kan ju gå humax vägen annars så kan du inte använda nått gammal CH kort det bode ju ta bort förfrågningar om kort

Postad 08 September 2008 - 17:24

Unregistered850f6856
  • Unregistered850f6856
  • Beroende

• 1298 inlägg
  • 0

Har precis fått rätt på mitt strul med Canal+ Film HD (peppar peppar). Tänkte dela med mig lite:

Förr:
Väggen ----->5m (dyr) antennsladd ----> boxen
SVT HD och Canal+ Sport HD fungerade fint. Canal+ Film HD fungerade inte alls, fick meddelande om "Svag eller ingen signal". Jävligt drygt eftersom allt i övrigt fungerade bra. Fick något bättre signalstyrka när jag frilade antennsladden från övriga kablar, men fortfarande inte tillräckligt.

Nu:
Väggen -----> 0,75 m (billig) antennsladd ------> antennförstärkare -----> 5m (dyr) antennsladd -----> boxen
Och YES, nu fungerar alla HD-kanaler.
Stack alltså till Biltema idag och köpte en antennförstärkare:
http://www.biltema.s...p;iItemId=90445
Viktigt att notera är att den korta sladden ska vara först, det blev i stort sett ingen skillnad med att ha den långa närmast väggen, även om jag försökte boosta antennförstärkaren.

hej där tänkte bara höra om det fungerar fortfarande för dig med canal plus film HD ? och den dyra antennsladden vad e de för något/pris ?

Postad 08 September 2008 - 17:30

nervsjuk
  • nervsjuk
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0

sanjuan

Jag använder denna box i Köpings Kabel-TVs nät utan problem.
De skickar ut basutbudet digitalt och är gratis, man behöver alltså inte något kort.
Prova att nollställa den och ställa in nätverksid, modulation och symbolrate efter de värden som Svesat uppger.
Borde ju fungera eftersom det fungerar utmärkt för mig.

Postad 08 September 2008 - 17:59

Andi_One
  • Andi_One
  • Mästare

• 3008 inlägg
  • 0
Stjärnorna på ComHem skickade 2 kort hem till mig..
Så nu när ja alla kanalerna efter 2 veckor är låsta så får ja bara in gratiskanalerna plus viasat o canal+
Mina 8 Favoriter HD däremot ligger på de andra kortet som inte funkar alls..
Kom fram som nummer 65 på suppporten nu så bara en timme telefonkös väntande kvar..

Postad 09 September 2008 - 10:31

sanjuan
  • sanjuan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Jag använder denna box i Köpings Kabel-TVs nät utan problem.
De skickar ut basutbudet digitalt och är gratis, man behöver alltså inte något kort.
Prova att nollställa den och ställa in nätverksid, modulation och symbolrate efter de värden som Svesat uppger.
Borde ju fungera eftersom det fungerar utmärkt för mig.

Tack för svaret.
När du säger nollställa boxen, menar du återgå till fabriksinställningarna?
Har du kunnat göra uppdateringar på firmware också?

MVH/sanjuan

Postad 09 September 2008 - 13:38

ev0l_
  • ev0l_
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jag har använt boxen nu i snart tre veckor och är helnöjd.

- Bilden är bra, (har även testat se HDTV från andra leverantörer och någon större skillnad är det inte.

- Jag har kopplat HDMI från boxen till tvn, och optiskt ljud direkt in i förstärkaren och det fungerar perfekt, har aldrig haft några problem, blå skärm osv.

- En kväll var ljudet borta på en kanal (NGHD) i någon timmar, annars har det aldrig varit problem med någon kanal.

- Har varit med om två gånger att ljudet försvunnit till och från, slog bara av och på boxen via fjärren (tar bara några sekunder) så fungerade det perfekt igen.

- på Canal+Sport HD är ibland ljudet lite före bilden, (förmodligen inte boxens fel då det bara är just den kanalen och bara ibland) men man kan enkelt via fjärren synca ljudet så det blir bra.

- Leveransen från Com hem var snabb, enkel installation och mitt gamla kort fungerade direkt så det var bara plug-and-play.

- Sport i HD är otroligt trevligt, kan knappt se sport i vanlig SD nuförtiden. Filmer och serier är självklart också bra men inte lika viktigt som i sport med alla snabba rörelser och små bollar/puckar.

Med tanke på boxen endast kostar 1 krona är det här bland de bästa köpen jag gjort. Rekomenderas varmt.

Postad 09 September 2008 - 13:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Tack för svaret.
När du säger nollställa boxen, menar du återgå till fabriksinställningarna?
Har du kunnat göra uppdateringar på firmware också?

MVH/sanjuan

att du 0 ställer boxen till fabriks tar inte bort de updateringar som gjorts så du kan göra fabriks inställning utan oro du kan dock inte updatera boxen utanför comhems nät men känner du nån med ch så kan du ju ta med boxen och updatera den där..

Postad 09 September 2008 - 14:31

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

hej! jag får inte in tv4 hd här i växjö ngn annan med samma problem?

Nu funkar äntligen TV4 HD igen (i Göteborg i alla fall), efter drygt en veckas frånvaro! Den fungerade inte imorse men upptäckte att den gjorde det precis nu. Jag har hela tiden haft bra signal och 100% kvalitet men fått felmeddelandet "Ingen åtkomst", som om kortet inte har blivit korrekt uppdaterat.

Redigerat av hakanh65, 09 September 2008 - 15:03.

Postad 09 September 2008 - 14:41

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Stjärnorna på ComHem skickade 2 kort hem till mig..
Så nu när ja alla kanalerna efter 2 veckor är låsta så får ja bara in gratiskanalerna plus viasat o canal+
Mina 8 Favoriter HD däremot ligger på de andra kortet som inte funkar alls..
Kom fram som nummer 65 på suppporten nu så bara en timme telefonkös väntande kvar..

Var glad att du fick kort i alla fall. Jag beställde TV från Comhem för ca tre veckor sen som skulle starta igår. Anledningen till att jag var ute i så god tid var helt enkelt att jag ville att allt skulle funka fr.o.m. igår men gissa vad?!?! De har inte skickat ut mitt kort än!

Ringde kundtjänst igår (35 min kö) och då berättade de att de hade skickat kortet under dagen. Mycket märkligt eftersom både bredbandsmodem och HD-boxen kom tre arbetsdagar efter beställning. Så nu sitter jag här i min nya lya och kan endast se pissiga analogsändningar. Man blir så trött!

Postad 09 September 2008 - 15:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Var glad att du fick kort i alla fall. Jag beställde TV från Comhem för ca tre veckor sen som skulle starta igår. Anledningen till att jag var ute i så god tid var helt enkelt att jag ville att allt skulle funka fr.o.m. igår men gissa vad?!?! De har inte skickat ut mitt kort än!

Ringde kundtjänst igår (35 min kö) och då berättade de att de hade skickat kortet under dagen. Mycket märkligt eftersom både bredbandsmodem och HD-boxen kom tre arbetsdagar efter beställning. Så nu sitter jag här i min nya lya och kan endast se pissiga analogsändningar. Man blir så trött!

om ena fick 2 kort och den andra inget undra vem som stal ditt kort :(

Postad 09 September 2008 - 16:52

Arg Ument
  • Arg Ument
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0

Hej
Jag införskaffade nyligen denna box genom erbjudandet comhem hade. Har inte tittat så mycket ännu men kan ju säga att se en fotbollsmatch i HD jämfört med vanlig sändning är ju en makalös skillnad. Blir ju upprörd när man e tvungen att kolla på icke HD-sända matcher.

Speciellt lördagsfotbollen på TV4 på helgerna. Det är bedrövlig bild där. Några timmar senare kan TV4 visa en film med suverän bild. Är det för att fotbollen är en egen billighetsproduktion?
Annars kul att så många upptäckt att boxen numera bildmässigt är klart mer köpvärd än sd-boxarna. Har inte varit helt enkelt att få den åsikten "rumsren".

Postad 09 September 2008 - 20:37

sanjuan
  • sanjuan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

att du 0 ställer boxen till fabriks tar inte bort de updateringar som gjorts så du kan göra fabriks inställning utan oro du kan dock inte updatera boxen utanför comhems nät men känner du nån med ch så kan du ju ta med boxen och updatera den där..

Jag 0 ställde boxen och angav nät-ID samt frekvensen som jag har fått från Svesat. Boxen söker kanaler utan kortet men tyvärr finner den inga kanaler, den finner inte heller nätverksnamnet.
Vad mer finns att göra?
Var och pratade med en handlare här i Karlstad men han hade inga tips att ge mig.
PLS hjälp mig någon.
sanjuan

Postad 09 September 2008 - 22:53

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Jag 0 ställde boxen och angav nät-ID samt frekvensen som jag har fått från Svesat. Boxen söker kanaler utan kortet men tyvärr finner den inga kanaler, den finner inte heller nätverksnamnet.
Vad mer finns att göra?
Var och pratade med en handlare här i Karlstad men han hade inga tips att ge mig.
PLS hjälp mig någon.
sanjuan

hmm låter konstigt har du ringt din kabel operatör o kollat ... värt att göra är att ha en annan box att testa med och se så det inte är nått övrigt fel

om din cabel operatör har en hemsida posta gärna den länken här kan hjälpa

Postad 10 September 2008 - 09:52

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
offtopic
Ngn i uppsala som saknar BBC food, C+filmHD, Disc HD eller sailing channel? har bar svart bild och haft det några dagar

Postad 10 September 2008 - 10:47

JonasÖ
  • JonasÖ
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

offtopic
Ngn i uppsala som saknar BBC food, C+filmHD, Disc HD eller sailing channel? har bar svart bild och haft det några dagar

Tappade DiscHD för lite mer än en vecka sen, nu har NationalGeo HD försvunnit åxå.

Edit: Bor i Uppsala

Redigerat av JonasÖ, 10 September 2008 - 10:49.

Postad 10 September 2008 - 11:25

Kapten Zoom
  • Kapten Zoom
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
Jag bor i Uppsala och har inte sedan en vecka tillbaka Canal+ Film HD.

Postad 10 September 2008 - 12:56

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0
har pm CH, tekniker åker och kollar så snabbt som möjligt, förhoppningsvis idag

Tydligen väntar tekniker på hårdvara enl supporten

Redigerat av haihep, 10 September 2008 - 14:12.

Postad 10 September 2008 - 15:46

sanjuan
  • sanjuan
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

hmm låter konstigt har du ringt din kabel operatör o kollat ... värt att göra är att ha en annan box att testa med och se så det inte är nått övrigt fel

om din cabel operatör har en hemsida posta gärna den länken här kan hjälpa

Här är länken till min kabeloperatör i Karlstad: http://www.svesat.com/

Enligt Svesat skall nät- id vara 100, jag knappade in detta men inga kanaler kunde hittas.
Efter avstängning startade jag upp boxen igen och då hade den gått tillbaka till CH nät-id, är det så bara för att den inte hittar Svesat?
Jag provade även olika frekvenser och boxen visade på >50% signalstyrka och 100% kvalité.
Vad som jag inte kunde göra var att se vilket värde det var på QAM, det gick inte att komma åt den inställningen.
Jag misstänker att den inte har blivit nollad utan CH mjukvara ligger kvar.
Tacksam för fler tips
sanjuan

Postad 10 September 2008 - 16:40

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Här är länken till min kabeloperatör i Karlstad: http://www.svesat.com/

Enligt Svesat skall nät- id vara 100, jag knappade in detta men inga kanaler kunde hittas.
Efter avstängning startade jag upp boxen igen och då hade den gått tillbaka till CH nät-id, är det så bara för att den inte hittar Svesat?
Jag provade även olika frekvenser och boxen visade på >50% signalstyrka och 100% kvalité.
Vad som jag inte kunde göra var att se vilket värde det var på QAM, det gick inte att komma åt den inställningen.
Jag misstänker att den inte har blivit nollad utan CH mjukvara ligger kvar.
Tacksam för fler tips
sanjuan

Mjukvaran för CH finns alltid kvar den kan inte raderas men de ska funka endå jag mistänker att det är Nätid som jäklas för dig. tripple kolla det ring swesat fråga....

stog inte mycket av värde på den hemsidan

Redigerat av Duckface21, 10 September 2008 - 16:44.

Postad 10 September 2008 - 18:31

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Tappade DiscHD för lite mer än en vecka sen, nu har NationalGeo HD försvunnit åxå.

Edit: Bor i Uppsala

Har inte Disc HD i abbot, men Nat Geo HD fungerar likaså SVT HD. Däremot har C+ Film HD varit borta drygt en vecka för mig nu. Bor också i Uppsala.

Igår ägnade jag 1h8min åt Comhems kundtjänst, med väntan på svar o lååångt samtal. Stackaren jag pratatde med hade ingen aning om några avbrott i nätet, men rekommenderade mig att göra en fabriksåterställning (korrekt term?) vilket inte hjälpte.

Från att tidigare bara haft svart bild på C+ FDilm HD, fick jag idag upp meddelandet "ingen eller svag signal". När jag kollade låg signalstyrka o hoppade från 3% upp till ca 50, kvalitet 0%. Förut var det ca 55 % styrka o 100% i kvalitet även med svart bild. Hurra, tänkte jag, någon verkar ändå ha börjat pilla på något i distributionsnätet ! :) Vem vet, kanske det är fixat till helgen ?

Postad 10 September 2008 - 18:41

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0
Hoppsan, det gick fortare än jag trodde...nu är C+ Film HD tillbaka !

Sensmoral: Ligg på kundtjänst stenhårt, både via meddelanden på webben o telefon ! :)

Postad 10 September 2008 - 19:18

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
är det nån som fått ny digital box efter fel eller har comhem lagat alla boxar de fått in?

Postad 10 September 2008 - 19:26

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Är det någon annan som har frysningar på bilden på Viasat Sport HD nu? Ingen pixelering, utan biden fryser i 1-3 sekunder då och då. Irriterande :)
Men bilden är fin när det inte fryser, heja Sverige! (och bort med Lagerbäck)

EDIT: signalstyrka 59%, kvalitet ligger på 100% för det mesta men går ner till 70% då och då (flera ggr per minut). Kan det vara så att bilden buffras, och om kvalitén går ner till 70% för ofta så hinner bufferten tömmas och då fryser bilden. Sedan kommer bilden tillbaka när kvalitén blir 100%?

Redigerat av distortion2, 10 September 2008 - 19:32.

Postad 10 September 2008 - 19:38

Mr.Hammer
  • Mr.Hammer
  • Amatör

• 53 inlägg
  • 0
Samma här Sthlm norra

Postad 10 September 2008 - 19:53

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Störningar med jämna mellanrum även i Malmö. Har konstant signalstyrka 53%, kvalitet 100%.
Ser ut att vara liknande störningar som drabbade Champions League-fotbollen i våras :).

Postad 10 September 2008 - 19:54

maarw
  • maarw
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Samma här Sthlm norra

Samma här med, likaledes i Sthlm Norra.

Annars är ju bildkvaliteten grym på fotbollen just nu. Förutom frysningarna då.

Frysningarna har jag haft förut på VS HD se tidigare inlägg. Styrka 57% Kvalitet 100%

Redigerat av maarw, 10 September 2008 - 20:47.

Postad 10 September 2008 - 20:17

Unregistered1c5ba0d1
  • Unregistered1c5ba0d1
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Samma här, stockholm innerstad. Annars är bilden grym.

Avgå Lagerbäck

Postad 10 September 2008 - 20:45

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Orkar inte med störningarna så tittar på tv8. :) (är iallafall 16:9 idag)

Postad 10 September 2008 - 20:48

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Men alltså, så här mycket störningar är inte okej (har också tillfälligt gått över till TV8, ögonen gråter)!

När det hände i våras (Champions Leauge) hade jag inte humax-boxen, kom ni då fram till om det är ComHems fel eller Viasats? Samma problem på Viasat Sport HD efter ett halvår är oacceptabelt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.