ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta Àmne
Postad 10 September 2008 - 21:00
pakarlss
-
pakarlss
-
ForumrÀv
-
-
893 inlÀgg
Men alltsÄ, sÄ hÀr mycket störningar Àr inte okej (har ocksÄ tillfÀlligt gÄtt över till TV8, ögonen grÄter)!
NÀr det hÀnde i vÄras (Champions Leauge) hade jag inte humax-boxen, kom ni dÄ fram till om det Àr ComHems fel eller Viasats? Samma problem pÄ Viasat Sport HD efter ett halvÄr Àr oacceptabelt.
HÄller med! Vet inte vems fel det var/Àr. ComHem stoppade huvudet i sanden som vanligt. LÀgg en felanmÀlan pÄ ComHems hemsida, sÄ att de fattar att det inte Àr ok!
Postad 10 September 2008 - 21:18
distortion2
-
distortion2
-
MĂ€stare
-
-
2520 inlÀgg
HÄller med! Vet inte vems fel det var/Àr. ComHem stoppade huvudet i sanden som vanligt. LÀgg en felanmÀlan pÄ ComHems hemsida, sÄ att de fattar att det inte Àr ok!
Ja, alla som har upplevt problem ikvÀll, felanmÀl! Jag skickade just ivÀg följande: Bilden fryser vÀldigt ofta pÄ Viasat Sport HD under VM-kvalsmatchen ikvÀll. Det blev till slut helt omöjligt att kolla pÄ matchen i HD. Det var likadant pÄ Champions Leauge i vÄras, jag tycker att de hÀr problemen borde vara ÄtgÀrdade nu. Jag Àr med pÄ ett forum pÄ nÀtet (minhembio.com) och dÀr Àr det mÄnga fler Àn mig som hade oacceptabelt mycket frysningar under Sverigematchen ikvÀll. Jag hoppas att ni jobbar pÄ att ÄtgÀrda detta, sÄ att man kan kolla pÄ Champions League i HD som börjar nÀsta vecka. Annars fÄr jag fundera pÄ om jag vill behÄlla Viasat och HD-paketet.
MvH XXX
Redigerat av distortion2, 10 September 2008 - 21:20.
Postad 10 September 2008 - 21:33
Janne.G
-
Janne.G
-
ForumrÀv
-
-
735 inlÀgg
Första kvÀllen med Viasat sport HD och sÄ blev det skit av det hela. Fick titta pÄ TV8 istÀllet och en bildkvalitet i nivÄ med VHS lp. Surt!
Har skickat in en felanmÀlan jag med. Tycker att alla som upplevt problem ikvÀll ska göra det.
Postad 11 September 2008 - 05:52
Krillur
-
Krillur
-
AnvÀndare
-
-
100 inlÀgg
Upplevde samma skit som alla andra! Va fan Àr det för mening med att ha sport HD nÀr man blir precis galen av att se skiten!!?? Dessa jÀkla frysningar blev till slut för mycket sÄ det fick bli kanal 8 analogt istÀllet.
Postad 11 September 2008 - 07:44
zhango
-
zhango
-
Wannabe
-
-
24 inlÀgg
Samma hÀr, stockholm innerstad. Annars Àr bilden grym.
AvgÄ LagerbÀck
Var samma sak för mig i södra Stockholm. Det var samma typ av störningar nÀr jag försökte se NFL hÀromdagen. Varför betalar jag för nÄgot som inte gÄr att anvÀnda? SÀger som de gör pÄ ComHems reklam: "Fem gÄnger bÀttre bild? Ja tjena"
Postad 11 September 2008 - 09:45
distortion2
-
distortion2
-
MĂ€stare
-
-
2520 inlÀgg
FelanmÀl, felanmÀl, felanmÀl!
Postad 11 September 2008 - 09:53
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlÀgg
Undrar bara - hur sÄg det ut för de som tar emot Viasat HD via satellit? Hackade det Àven för dem?
PĂ„ Tv8 hackade det inte, det tyder pĂ„ att produktionen fungerade ivartfall dĂ„ det de sĂ€nde var en nedskalad variant av HD-signalen. SĂ„ frĂ„gan Ă€r var hacken uppkommer. Ăr det ComHem som orsakar dem i sin vidaresĂ€ndning/ompaketering av signal /ej omkomprimering, en helt annan sak), Ă€r det ViaSat/produktionsbolaget eller Ă€r det digitalboxen?
Nu finns det vÀl ingen som tar emot ComHems HD-kanaler via annan box sÄ om det var boxen som felade lÀr vi aldrig fÄ veta.
Postad 11 September 2008 - 10:39
JonasĂ
-
JonasĂ
-
Rookie
-
8 inlÀgg
Hoppsan, det gick fortare Àn jag trodde...nu Àr C+ Film HD tillbaka !
Sensmoral: Ligg pÄ kundtjÀnst stenhÄrt, bÄde via meddelanden pÄ webben o telefon ! 
DiscoveryHD Àr ocksÄ tillbaka, men kvaliten och signalstyrkan pendlar som en EQ...
Postad 11 September 2008 - 13:04
maarw
-
maarw
-
Wannabe
-
-
36 inlÀgg
FelanmÀl, felanmÀl, felanmÀl!
Har felamÀlt nu... SÄ nu fÄr man vÀl snart standard hotelsebrev i retur
Postad 11 September 2008 - 14:07
Nattsvart
-
Nattsvart
-
ForumrÀv
-
-
737 inlÀgg
Har haft mycket störningar pÄ flera kanaler de sensate dagarna, TV4 sport, TV8, Kanal9. Detta bÄde pÄ digitalkanalerna och de analoga via kabel (har dem pÄ bÄda). Signalstyrka pÄ 43 nÀr det Àr bra, och ner till 0 % emellanÄt. En lustig sak till... nÀr bilden Àr dÄlig sÄ stÄr det olika nummer i ett fÀlt som heter BER [E-6]. NÀr bilden Àr bra Àr det 000000 dÀr, men vid störningar kommer olika nummer upp. Vet inte vad det Àr för info ruta dock.
Har givetvis mailat till CH, men inte fÄtt nÄgot svar. Men Äret Àr fortfarande ungt....
Postad 11 September 2008 - 14:12
hakanh65
-
hakanh65
-
ForumrÀv
-
-
876 inlÀgg
En lustig sak till... nÀr bilden Àr dÄlig sÄ stÄr det olika nummer i ett fÀlt som heter BER [E-6]. NÀr bilden Àr bra Àr det 000000 dÀr, men vid störningar kommer olika nummer upp. Vet inte vad det Àr för info ruta dock.
BER = Bit Error Rate (skall normalt vara 0 om allt Àr ok).
Postad 11 September 2008 - 16:54
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlÀgg
nu funkar min canal plus film HD  hoppas de hÄller i sig (enköping) nu funkar faktiskt alla kanaler sóm jag har
Postad 11 September 2008 - 19:21
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
ForumrÀv
-
-
889 inlÀgg
nu funkar min canal plus film HD hoppas de hÄller i sig (enköping) nu funkar faktiskt alla kanaler sóm jag har
Tycker du som jag att bildkvaliten pÄ kanalen har blivit liiite sÀmre mot innan den föll bort ? Eller Àr det inbillning ?  SÄg "Salvador" i gÄr, bra film men gammal (1986), inte sÄ dÀr jÀtteskarp bild.
Postad 11 September 2008 - 20:03
crest
-
crest
-
ForumrÀv
-
-
990 inlÀgg
Hos mig i Sundbyberg funkar Ànnu inte Disc HD, TV4 HD, Canal + Sport & Film HD. Trots flera felanmÀlan!
Enligt kundservice sÄ ska det inte vara nÄgot fel och jag mÄste vÀnta pÄ en tekniker som ska komma till mig den 30:e september!
Redigerat av crest, 11 September 2008 - 20:04.
Postad 11 September 2008 - 20:21
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlÀgg
Tycker du som jag att bildkvaliten pÄ kanalen har blivit liiite sÀmre mot innan den föll bort ? Eller Àr det inbillning ? SÄg "Salvador" i gÄr, bra film men gammal (1986), inte sÄ dÀr jÀtteskarp bild.
det Àr första gÄngen som ja kan se kanalen idag sen jag bestÀllde , sÄ har inget att jÀmföra med tyvÀrr ...
Postad 11 September 2008 - 21:54
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlÀgg
Klart att nÄgot Àr fel nÀr det inte fungerar - men det Àr vÀl knappast boxens fel allt som beskrivs.
I all vÀsentlighet torde de fel som upprÀknats de senaste dagarna bero pÄ allt utom Humaxboxen (vilket den hÀr trÄden handlar om, eller?) Fel pÄ textning pÄ enstaka kanaler, ryckighet i bild pÄ enstaka fotbollsmatch en onsdagskvÀll mellan kl 20 - 22, avsaknad av vissa HD-kanaler men inte alla, olika avvikelser i olika geografiska delar av Sverige o s v, o s .v.
FullstÀndigt oacceptebla fel för kunden naturligtvis, men ger era klagovisor inte en felaktig bild av boxens förmÄga?
Klaga till comhem för vad som Àr fel, det Àr rÀtt - det har jag ocksÄ gjort. De enstaka fel jag har haft i sammanhanget (avsaknad av text pÄ NGHD) har comhem svarat pÄ (sent men i all fall) och fixat av vad jag kan se just nu.
Boxen Àr sannolikt oskyldig till det mesta som skrivits de senaste dagarna. Ligger inte felet i utsÀndingarna?! NÄn som har ett svar? Har sjÀlv klagat pÄ 4:3-formatet i EurosportHD o Visasport, dÀr comhem sjÀlva till mig medger att de tydligen inte har varit tillrÀckligt tydliga i bestÀllningen till underleverantör. FÄr se om det blir bÀttre.
De som inte Àr nöjda skall naturligtvis lÀmna tillbaka det som de har köpt!!!
Postad 11 September 2008 - 22:57
Maikel
-
Maikel
-
Amatör
-
-
68 inlÀgg
Nu har jag efter hot om att anmÀla till ARN fÄtt kontakt med kundrelationer angÄende min box.
Nu Àr min frÄga till er som blivit ersatta hur blev ni ersatta.
jag har haft largepaketet med HD i ett Är nu och jag köpte boxen för 2000kr.
detta tÀnkte jag sÀga till de.
halva mÄnadskostnaden för allt jag betalat för TV hitils tillbaka och halva kostnaden fram tills den nya boxen kommer.
UpphÀvd bindningstid (12mÄn kvar)
Byta ut min gamla HDbox mot den nya rakt av nÀr den vÀl kommer.
vad tycker ni ska jag krÀva nÄt mer?
Postad 12 September 2008 - 00:44
Latman
-
Latman
-
ForumrÀv
-
-
612 inlÀgg
halva mÄnadskostnaden för allt jag betalat för TV hitils tillbaka och halva kostnaden fram tills den nya boxen kommer.Jag fick i april tillbaka/tillgodo, efter samtal med kundtjÀnst, rubbet för HD-paketet samt 12 mÄn SMALL. Det handlade om runt 2000 kr i kompensation. GnÀll mycket och lÀnge.
Postad 12 September 2008 - 06:46
Maikel
-
Maikel
-
Amatör
-
-
68 inlÀgg
halva mÄnadskostnaden för allt jag betalat för TV hitils tillbaka och halva kostnaden fram tills den nya boxen kommer.
Jag fick i april tillbaka/tillgodo, efter samtal med kundtjÀnst, rubbet för HD-paketet samt 12 mÄn SMALL. Det handlade om runt 2000 kr i kompensation. GnÀll mycket och lÀnge.
Fick du nÄt erbjudande angÄende den nya boxen?
Postad 12 September 2008 - 11:20
Krillur
-
Krillur
-
AnvÀndare
-
-
100 inlÀgg
Ja, alla som har upplevt problem ikvÀll, felanmÀl!
Jag skickade just ivÀg följande:
Jag har felanmÀlt problemet till comhem men inte fÄtt nÄt svar Àn. Har du hört nÄt?
Postad 12 September 2008 - 12:07
distortion2
-
distortion2
-
MĂ€stare
-
-
2520 inlÀgg
Jag har felanmÀlt problemet till comhem men inte fÄtt nÄt svar Àn. Har du hört nÄt?
Inte ett ljud.
Postad 12 September 2008 - 13:36
Maikel
-
Maikel
-
Amatör
-
-
68 inlÀgg
pratade med kundrelationer idag.
Ska fÄ nya boxen rakt av byte nÀr den kommer.
och sÄ blev min bindningstid upphÀvd.
inga pengar dÀremot men jag Àr nöjd ska försöka fÄ upp en parabol nu sÄ skaffar jag CD
Postad 12 September 2008 - 18:15
MrSthlm
-
MrSthlm
-
AnvÀndare
-
-
127 inlÀgg
Har hört massa rykten om att det ska komma en uppdatering till boxen under september mÄnad. Kan nÄgon bekrÀfta detta? Vet nÄgon nÄgot som inte jag vet? (jag vet ingenting)
Har försökt ringa CH upprepade ggr men orkar inte sitta i telefonkö i 20min + för att sedan fÄ nÄt drygt svar av nÄgon icke service minded supportpersonal. Been there, done that, för mÄnga ggr tyvÀrr utan att nÄgot hÀnder.
Postad 12 September 2008 - 19:03
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
ForumrÀv
-
-
596 inlÀgg
Ja, det senaste man hört Àr ganska gammalt. DÄ sades det att man skulle försöka komma med en ny FW under september. Ingen verkar ha hört eller sett nÄt sen dess. Brukar alltid vara nÄn som har ett hum. Inför lanseringen av denna versionen sÄ fick bla PacMan vara med och testa den och man undrar ju om det har slÀppts nÄn testversion för granskning till nÄn frÄn detta forum Ànnu, om de överhuvudtaget tÀnker anvÀnda sig av den möjligheten alls.
Dags för den slutgiltiga lösningen för denna box nu... (Perfekt FW eller Ă
tervinningscentralen)
Postad 12 September 2008 - 20:10
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlÀgg
Har hört massa rykten om att det ska komma en uppdatering till boxen under september mÄnad. Kan nÄgon bekrÀfta detta? Vet nÄgon nÄgot som inte jag vet? (jag vet ingenting) 
Har försökt ringa CH upprepade ggr men orkar inte sitta i telefonkö i 20min + för att sedan fÄ nÄt drygt svar av nÄgon icke service minded supportpersonal. Been there, done that, för mÄnga ggr tyvÀrr utan att nÄgot hÀnder.
jag har inte hört nÄtt pÄ ett tag nu men efter flera kÀllor pÄ CH sÄ ska det komma under september men som sakt det vart tyst efter det annars skulle jag rÀkna med ny fw i slutet av sept men som sakt man kan ju bara spekulera dÄ det gÀller CH
Postad 13 September 2008 - 05:10
tjabo20
-
tjabo20
-
Amatör
-
-
60 inlÀgg
Hur svĂ„rt kan det vara o fixa hdmi buggen? Ăr ju jĂ€vligt irriterande i lĂ€ngden...Har man som jag bara en hdmi in i tv'n sĂ„ Ă€r man beroende av hdmi vĂ€xeln i receivern,vÀÀÀldigt trött pĂ„ blĂ„skĂ€rmen nu... ja menar denna kom i sista fw vĂ€l? den funkade förut i alla fw's?
Postad 13 September 2008 - 11:52
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
ForumrÀv
-
-
587 inlÀgg
min bild pÄ tv4 hd har frusit..det har varit samma bild sen igÄr..har testat att stÀnga av bosxen Ä sÀtta pÄ den...men det hjÀlper ej...alla andra kanaler funkar bra...
kvÀllen innan bilden frös pÄ tv4 hd,nÀr jag sÄg pÄ idol sÄ började det hacka vÀldigt mycket...
nÄn som har nÄn iden vad som Àr fel?
Postad 13 September 2008 - 12:40
Unregistered863154f7
-
Unregistered863154f7
-
AnvÀndare
-
-
115 inlÀgg
min bild pÄ tv4 hd har frusit..det har varit samma bild sen igÄr..har testat att stÀnga av bosxen Ä sÀtta pÄ den...men det hjÀlper ej...alla andra kanaler funkar bra...
kvÀllen innan bilden frös pÄ tv4 hd,nÀr jag sÄg pÄ idol sÄ började det hacka vÀldigt mycket...
nÄn som har nÄn iden vad som Àr fel?
jag har samma fel pplus störningar pÄ Canal+ Sport HD sÄ som vanligt com Hem som har fel i sitt nÀt
Postad 13 September 2008 - 15:03
pakarlss
-
pakarlss
-
ForumrÀv
-
-
893 inlÀgg
Störningarna pÄ Viasat Sport HD Àr kvar  . Ser just nu pÄ Bundesliga med frysningar och blockbildningar.
Postad 13 September 2008 - 15:43
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
AnvÀndare
-
-
145 inlÀgg
Jahopp, jag tog Comhems erbjudande nu med..
VÀgde nackdelarna med denna box mot de (troliga) fördelarna och det (troligen) höga priset hos efterföljaren, och det fÄr gÄ som det gör.
FÄr helt enkelt gÄ in med instÀllningen att det kommer krÄngla som fan, dÄ kan jag iaf inte bli besviken..
Postad 13 September 2008 - 16:02
maarw
-
maarw
-
Wannabe
-
-
36 inlÀgg
FÄr helt enkelt gÄ in med instÀllningen att det kommer krÄngla som fan, dÄ kan jag iaf inte bli besviken..

Du kommer att bli besviken , ingen oro
Postad 13 September 2008 - 21:29
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
ForumrÀv
-
-
596 inlÀgg
Hur svĂ„rt kan det vara o fixa hdmi buggen? Ăr ju jĂ€vligt irriterande i lĂ€ngden...Har man som jag bara en hdmi in i tv'n sĂ„ Ă€r man beroende av hdmi vĂ€xeln i receivern,vÀÀÀldigt trött pĂ„ blĂ„skĂ€rmen nu... ja menar denna kom i sista fw vĂ€l? den funkade förut i alla fw's?
Jo, visserligen varnade man för att problem kunde uppstÄ med vissa receivrar och vÀxlar. Men efterssom min receiver funkade med gamla FW:n sÄ trodde jag att jag kunde uppgradera utan risk. TyvÀrr sÄ Àndrades nÄgot som pÄverkade den delen trots att det stod i infon för uppdateringen att det inte hade gjorts nÄt Ät HDMI-problemet. Lysande.
Postad 14 September 2008 - 13:56
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
AnvÀndare
-
-
145 inlÀgg
Kanske lite fel trÄd att frÄga i, men..
Om jag t.ex. Äker ner till OnOff idag, slÄr nÀven i bordet och sÀger "Ett ComHem-erbjudande, tack", fÄr jag dÄ med mig box och allt hem pÄ stubben, bara att sÀtta igÄng? Eller Àr det aktiveringstid, leveranstid och tjoflöjt med det tredje? TÀnkte snarast pÄ att det Àr söndag, kanske inte gÄr att aktivera nÄgra abonnemang dÄ?
TÀnkte köra genom ComHems sida annars, men dÄ Àr det ju leveranstid och elÀnde, vore kul att testa om det hela fungerar..
Postad 14 September 2008 - 15:27
JonasĂ
-
JonasĂ
-
Rookie
-
8 inlÀgg
Tog mitt abb genom Expert, och fick dÄ allting med mig, bara att köra pÄ. Borde funka Àven pÄ en Söndag-
Postad 14 September 2008 - 18:41
Varre
-
Varre
-
Wannabe
-
-
36 inlÀgg
GÄr det att anvÀnda komponent ut och HDMI ut samtidigt pÄ boxen? Jag frÄgar dÀrför att jag vill kunna se pÄ TVn via komponent men Àven kunna kolla HD-kanalerna pÄ projektorn via HDMI dÄ och dÄ, utan att behöva koppla om nÄgra kablar eller sÄ.
Postad 14 September 2008 - 22:04
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
ForumrÀv
-
-
596 inlÀgg
Ja, och Àven scart om man sÄ önskar.
Postad 15 September 2008 - 10:26
rolerole
-
rolerole
-
Rookie
-
4 inlÀgg
Trots alla negativa skrivelser om denna box kunde jag inte motstÄ att teckna 8 HD Favoriter samt Canal + Total hos Onoff i lördags morse. Dock kunde inte affÀren registrera mig via systemet utan fick köra faxvÀgen till Com Hem och sedan skulle jag ringa in mina val till 8 Favoriter hos Com Hems kundservice.
Kommer hem och ringer direkt och hamnar hos en "Nisse" som lÄter helt störd pÄ mitt samtal och fattar inte alls varför jag ringer men lyssnar till slut pÄ vilka val jag vill göra. Sedan ringer jag igen och hamnar hos en "Nissa" som Àr marginellt bÀttre och hon lÀgger ocksÄ in mina val samt Canal + samt sÀger att det Àr igÄng under dagen. Installerar sedan allt och fÄr "Konfigurationsdata laddas......." men skall ivÀg och kollar igen vid 20 tiden dÄ det fortfarande stÄr, gör ominstallation, drar strömmen, lÄter den stÄ 2 timmar pÄ samma kanal etc men ingen lycka och söker vidare pÄ forumet och hittar detta med "pairing" och ringer söndag morgon 09:00 och hamnar hos en Àldre gentleman som vet precis vad jag pratar om, dock ser han inte att mitt abonnemag / kort / box Àr registrerad sÄ han tar uppgifterna pÄ detta och lovar ordna inom ett par timmar. 2 timmar senare kollar jag igen och det funkar jÀttebra.
Supporten pÄ Com Hem suger verkligen, dom 2 nötterna jag pratade med pÄ lördagen borde rimligtvis sett detta nÀr dom slog in mitt persnr "Men du finns inte registrerad pÄ kort/box blabla bla" men dom var helt vÀck.
TACK sÀger jag dock till den snÀlla mannen som höll vad han lovade pÄ söndagen.
GÀllande bildkvalitet etc Àr jag sÄ hÀr lÄngt 100% nöjd, ruskigt bra bild pÄ ALLA HD kanaler samt betydligt bÀttre bild pÄ SD kanalerna Àn innan. Har drygt 50% signalstyrka samt 100% kvalitet.
Lite vÀl tidigt att ropa hej inser jag sÄklart, men funkar det som nu till större delen Àr det ett kap att ta 1:- erbjudandet pÄ boxen och binda sig 12 mÄnader.
Ăven om PVR HD boxen kommer i Ă„r Ă€r jag nöjd dĂ„ jag har en DVD HDD som Ă€r bra.
SÄ en hel del RIS men ocksÄ en del ROS till Com Hem.
rolerole
Redigerat av rolerole, 15 September 2008 - 10:28.
Postad 15 September 2008 - 19:50
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
ForumrÀv
-
-
649 inlÀgg
Tjenare, Jag har skaffat en sÄdan HD box nu och problemet Àr att jag har 2 kort pÄ 8 favoriter den ena funkar ej pÄ grund av sÄkallad pairing, men om jag skaffar ytterliggare en likadan HD box med nytt kort kan man dÄ vÀxla korten mellan boxarna eller Àr ett kort fortfarande lÄst till en box ? NÄn som testat.
Postad 16 September 2008 - 08:18
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlÀgg
Tjenare, Jag har skaffat en sÄdan HD box nu och problemet Àr att jag har 2 kort pÄ 8 favoriter den ena funkar ej pÄ grund av sÄkallad pairing, men om jag skaffar ytterliggare en likadan HD box med nytt kort kan man dÄ vÀxla korten mellan boxarna eller Àr ett kort fortfarande lÄst till en box ? NÄn som testat. 
2 kort hmm com hem pairar bara HD kanalerna inte SD sÄ du kan se alla kanaler utom HDTV kanalerna med korten.har du abbonemang pÄ pÄ bÄda korten? om inte sÄ kommer bara ett kort att funka
Postad 16 September 2008 - 12:17
maarw
-
maarw
-
Wannabe
-
-
36 inlÀgg
I kvÀll startar champi................................(frysning)............ons league fotbollen !
Allvarligt talat Àr det nÄgon som fÄtt nÄgon bra diagnos pÄ vad dessa frysningar pÄ VS HD beror pÄ ?
SjÀlv lutar jag mot utsÀndningen eftersom det bara Àr pÄ VS HD dom uppkommer, samt över hela landet samtidigt.
NÀr det fungerar med VS HD sÄ Àr ju bilden EXTEMT bra, brukar kolla NASCAR repriser bara för att njuta av kvaliteten. Kan det vara sÄ att bitraten ligger pÄ grÀnsen av vad vÄr kÀra box klarar av ?
Postad 16 September 2008 - 13:32
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
ForumrÀv
-
-
649 inlÀgg
2 kort hmm com hem pairar bara HD kanalerna inte SD sÄ du kan se alla kanaler utom HDTV kanalerna med korten.har du abbonemang pÄ pÄ bÄda korten? om inte sÄ kommer bara ett kort att funka
Kollade med comhem idag och dom sÀger att bara ett kort funkar med Hd boxen sÄ Àven om jag bestÀller en till HD box med abonemang sÄ Àr korten lÄsta till respektive box. Fan sÀger jag, jag har ju 2 kort idag sÄ om jag vill se det andra kortet sÄ mÄste jag ha en till digitalbox brevid HD boxen alltsÄ 2 kort = 2 boxar. Detta Àr ju helt sjukt i min mening. Den enda lösningen pÄ problemet sa com hem att varje gÄng jag byter kort i HD boxen sÄ mÄste jag ringa till dom sÄ dom kodar om korten till varje box, hur mÄnga timmar tar inte det per dag om man skall hÄlla pÄ sÄ. Det spelar ingen roll om det Àr HD eller SD kanaler pÄ kortet för det ena kortet kommer inte att funka i boxen oavsett. FruktansvÀrt dÄligt av comhem i min mening.
Postad 16 September 2008 - 16:32
k5054
-
k5054
-
Amatör
-
-
50 inlÀgg
Vad jag har förstÄtt sÄ mÄste man förutom att ha tvÄ boxar ocksÄ ha tvÄ abonnemang och tvÄ kort. Jag har kvar en box (CX-1201C) sedan jag köpte HD-boxen, och ocksÄ ett kort. Det gick inte att fÄ att fungera och jag frÄgade Comhem och fick svar att jag kunde ta ett abonnemang för 99 kr/mÄn sÄ skulle det gÄ (om jag förstÄtt dem rÀtt). Jag hade tÀnkt ha det andra till en annan enkel TV i sovrummet.
Redigerat av k5054, 16 September 2008 - 16:34.
Postad 16 September 2008 - 17:25
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlÀgg
Kollade med comhem idag och dom sÀger att bara ett kort funkar med Hd boxen sÄ Àven om jag bestÀller en till HD box med abonemang sÄ Àr korten lÄsta till respektive box. Fan sÀger jag, jag har ju 2 kort idag sÄ om jag vill se det andra kortet sÄ mÄste jag ha en till digitalbox brevid HD boxen alltsÄ 2 kort = 2 boxar. Detta Àr ju helt sjukt i min mening. Den enda lösningen pÄ problemet sa com hem att varje gÄng jag byter kort i HD boxen sÄ mÄste jag ringa till dom sÄ dom kodar om korten till varje box, hur mÄnga timmar tar inte det per dag om man skall hÄlla pÄ sÄ. Det spelar ingen roll om det Àr HD eller SD kanaler pÄ kortet för det ena kortet kommer inte att funka i boxen oavsett. FruktansvÀrt dÄligt av comhem i min mening. 
du Àr ju inte helt lÄst med ett kort om du vill punga ut lite sÄ fins ju Smartwi http://www.nettosat....sgaranti-1.htmldÄ kan du kolla pÄ flera boxar med ett abbo Vad jag har förstÄtt sÄ mÄste man förutom att ha tvÄ boxar ocksÄ ha tvÄ abonnemang och tvÄ kort. Jag har kvar en box (CX-1201C) sedan jag köpte HD-boxen, och ocksÄ ett kort. Det gick inte att fÄ att fungera och jag frÄgade Comhem och fick svar att jag kunde ta ett abonnemang för 99 kr/mÄn sÄ skulle det gÄ (om jag förstÄtt dem rÀtt). Jag hade tÀnkt ha det andra till en annan enkel TV i sovrummet. 
som jag sa till cola mannen sÄ fins ju Smartwi
Postad 16 September 2008 - 17:59
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
ForumrÀv
-
-
649 inlÀgg
du Àr ju inte helt lÄst med ett kort om du vill punga ut lite sÄ fins ju Smartwi http://www.nettosat....sgaranti-1.html dÄ kan du kolla pÄ flera boxar med ett abbo
som jag sa till cola mannen sÄ fins ju Smartwi
Tack för tipset, men det kÀnns för dyrt o osÀkert. Jag fÄr helt enkelt ha bÄde HD boxen och en vanlig digitalbox brevid varandra för att kunna utnyttja bÀgge korten.
Postad 16 September 2008 - 18:14
Didde08
-
Didde08
-
AnvÀndare
-
-
227 inlÀgg
Funderar pÄ att bestÀlla HDTV frÄn Comhem men har en frÄga ang dÄ jag har en HDD/DVDinspelare hur kopplar jag den pÄ bÀsta sÀtt, via scart finns det fler alternativ?
Thomas
Postad 16 September 2008 - 20:24
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlÀgg
Funderar pÄ att bestÀlla HDTV frÄn Comhem men har en frÄga ang dÄ jag har en HDD/DVDinspelare hur kopplar jag den pÄ bÀsta sÀtt, via scart finns det fler alternativ?
Thomas
du kopplar boxen till scart pÄ dvd inspelaren och dvdn till tv. boxen kopplar du normalt direkt till tv med hdmi
Redigerat av Duckface21, 16 September 2008 - 20:25.
Postad 16 September 2008 - 20:57
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlÀgg
suck fick tillbaka min box i dag efter lagningen vilket inte funkade nu heller ringde CH efter 50min i kö kom jag fram prick kl 21 bl parade de kortet med boxen och system ÄterstÀllning osv vilket inte hjÀlpte de skulle skicka ut en tekniker sÄ va det samtalet över. efter en timme efter samtalet sÄ vad hÀnder ju bilden kommer och boxen funkar normalt fattar nada, nu har ju CH stÀngt för natten sÄ kan ju inte ringa o hÀva teknikern heller sÄ nu blir det vÀl att betala för tekniker med ARRRRRRGHHHH.... mailade CH om det fÄr hoppas de hinner lÀsa det innan teknikern kommer....
enu en sak boxen va ju förbruten dÄ jag skickade in den med andra ord ingen garanti de lagade den endÄ!! sÄ CH e inte sÄ hemskt noga om de boxar de har
Redigerat av Duckface21, 17 September 2008 - 00:11.
Postad 17 September 2008 - 09:30
Didde08
-
Didde08
-
AnvÀndare
-
-
227 inlÀgg
du kopplar boxen till scart pÄ dvd inspelaren och dvdn till tv. boxen kopplar du normalt direkt till tv med hdmi
Det blir bra bild dÄ nÀr man spelar in program pÄ HDD? GÄr det dÄ att spela in ett program och titta pÄ ett annat?
Postad 17 September 2008 - 09:34
Loveless
-
Loveless
-
LĂ€rjunge
-
-
449 inlÀgg
SÄ bra det kan bli med scart, definitivt inte HD kvalité. Och nej, du kan bara spela in det du tittar pÄ dÄ boxen bara har en avkodare (Om du nu inte tittar pÄ analog tv sÄklart, dÄ Àr det ju tvn som gör jobbet).
Postad 17 September 2008 - 09:36
distortion2
-
distortion2
-
MĂ€stare
-
-
2520 inlÀgg
Det blir bra bild dÄ nÀr man spelar in program pÄ HDD? GÄr det dÄ att spela in ett program och titta pÄ ett annat?
Nej, du kan inte spela in ett program (via boxen) och titta pÄ ett annat (via boxen). Det Àr dÄ du behöver en HD PVR med dubbla tuners. Dessutom, om du ska spela in nÄgot pÄ din dvd recorder frÄn en extern digitalbox sÄ mÄste du programmera bÄde digitalboxen och dvd-recordern var för sig = pain in the *ss
0 anvÀndare lÀser detta Àmne
0 medlemmar, 0 gÀster, 0 anonyma medlemmar
Svara pÄ citerade inlÀgg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas hÀr?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna sjĂ€lva tagit. För att bilder ska listas krĂ€vs att albumet Ă€r synligt samt att det inte Ă€r av typen "Historik", "Ănskelista", "Ăvriga byggbilder" eller "Ăvrigt".
|