ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 10 September 2008 - 21:00
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Men alltså, så här mycket störningar är inte okej (har också tillfälligt gått över till TV8, ögonen gråter)!
När det hände i våras (Champions Leauge) hade jag inte humax-boxen, kom ni då fram till om det är ComHems fel eller Viasats? Samma problem på Viasat Sport HD efter ett halvår är oacceptabelt.
Håller med! Vet inte vems fel det var/är. ComHem stoppade huvudet i sanden som vanligt. Lägg en felanmälan på ComHems hemsida, så att de fattar att det inte är ok!
Postad 10 September 2008 - 21:18
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Håller med! Vet inte vems fel det var/är. ComHem stoppade huvudet i sanden som vanligt. Lägg en felanmälan på ComHems hemsida, så att de fattar att det inte är ok!
Ja, alla som har upplevt problem ikväll, felanmäl! Jag skickade just iväg följande: Bilden fryser väldigt ofta på Viasat Sport HD under VM-kvalsmatchen ikväll. Det blev till slut helt omöjligt att kolla på matchen i HD. Det var likadant på Champions Leauge i våras, jag tycker att de här problemen borde vara åtgärdade nu. Jag är med på ett forum på nätet (minhembio.com) och där är det många fler än mig som hade oacceptabelt mycket frysningar under Sverigematchen ikväll. Jag hoppas att ni jobbar på att åtgärda detta, så att man kan kolla på Champions League i HD som börjar nästa vecka. Annars får jag fundera på om jag vill behålla Viasat och HD-paketet.
MvH XXX
Redigerat av distortion2, 10 September 2008 - 21:20.
Postad 10 September 2008 - 21:33
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Första kvällen med Viasat sport HD och så blev det skit av det hela. Fick titta på TV8 istället och en bildkvalitet i nivå med VHS lp. Surt!
Har skickat in en felanmälan jag med. Tycker att alla som upplevt problem ikväll ska göra det.
Postad 11 September 2008 - 05:52
Krillur
-
Krillur
-
Användare
-
-
100 inlägg
Upplevde samma skit som alla andra! Va fan är det för mening med att ha sport HD när man blir precis galen av att se skiten!!?? Dessa jäkla frysningar blev till slut för mycket så det fick bli kanal 8 analogt istället.
Postad 11 September 2008 - 07:44
zhango
-
zhango
-
Wannabe
-
-
24 inlägg
Samma här, stockholm innerstad. Annars är bilden grym.
Avgå Lagerbäck
Var samma sak för mig i södra Stockholm. Det var samma typ av störningar när jag försökte se NFL häromdagen. Varför betalar jag för något som inte går att använda? Säger som de gör på ComHems reklam: "Fem gånger bättre bild? Ja tjena"
Postad 11 September 2008 - 09:45
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Felanmäl, felanmäl, felanmäl!
Postad 11 September 2008 - 09:53
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Undrar bara - hur såg det ut för de som tar emot Viasat HD via satellit? Hackade det även för dem?
På Tv8 hackade det inte, det tyder på att produktionen fungerade ivartfall då det de sände var en nedskalad variant av HD-signalen. Så frågan är var hacken uppkommer. Är det ComHem som orsakar dem i sin vidaresändning/ompaketering av signal /ej omkomprimering, en helt annan sak), är det ViaSat/produktionsbolaget eller är det digitalboxen?
Nu finns det väl ingen som tar emot ComHems HD-kanaler via annan box så om det var boxen som felade lär vi aldrig få veta.
Postad 11 September 2008 - 10:39
JonasÖ
-
JonasÖ
-
Rookie
-
8 inlägg
Hoppsan, det gick fortare än jag trodde...nu är C+ Film HD tillbaka !
Sensmoral: Ligg på kundtjänst stenhårt, både via meddelanden på webben o telefon ! 
DiscoveryHD är också tillbaka, men kvaliten och signalstyrkan pendlar som en EQ...
Postad 11 September 2008 - 13:04
maarw
-
maarw
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Felanmäl, felanmäl, felanmäl!
Har felamält nu... Så nu får man väl snart standard hotelsebrev i retur
Postad 11 September 2008 - 14:07
Nattsvart
-
Nattsvart
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Har haft mycket störningar på flera kanaler de sensate dagarna, TV4 sport, TV8, Kanal9. Detta både på digitalkanalerna och de analoga via kabel (har dem på båda). Signalstyrka på 43 när det är bra, och ner till 0 % emellanåt. En lustig sak till... när bilden är dålig så står det olika nummer i ett fält som heter BER [E-6]. När bilden är bra är det 000000 där, men vid störningar kommer olika nummer upp. Vet inte vad det är för info ruta dock.
Har givetvis mailat till CH, men inte fått något svar. Men året är fortfarande ungt....
Postad 11 September 2008 - 14:12
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
En lustig sak till... när bilden är dålig så står det olika nummer i ett fält som heter BER [E-6]. När bilden är bra är det 000000 där, men vid störningar kommer olika nummer upp. Vet inte vad det är för info ruta dock.
BER = Bit Error Rate (skall normalt vara 0 om allt är ok).
Postad 11 September 2008 - 16:54
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
nu funkar min canal plus film HD  hoppas de håller i sig (enköping) nu funkar faktiskt alla kanaler sóm jag har
Postad 11 September 2008 - 19:21
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
nu funkar min canal plus film HD hoppas de håller i sig (enköping) nu funkar faktiskt alla kanaler sóm jag har
Tycker du som jag att bildkvaliten på kanalen har blivit liiite sämre mot innan den föll bort ? Eller är det inbillning ?  Såg "Salvador" i går, bra film men gammal (1986), inte så där jätteskarp bild.
Postad 11 September 2008 - 20:03
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
Hos mig i Sundbyberg funkar ännu inte Disc HD, TV4 HD, Canal + Sport & Film HD. Trots flera felanmälan!
Enligt kundservice så ska det inte vara något fel och jag måste vänta på en tekniker som ska komma till mig den 30:e september!
Redigerat av crest, 11 September 2008 - 20:04.
Postad 11 September 2008 - 20:21
Unregistered850f6856
-
Unregistered850f6856
-
Beroende
-
-
1298 inlägg
Tycker du som jag att bildkvaliten på kanalen har blivit liiite sämre mot innan den föll bort ? Eller är det inbillning ? Såg "Salvador" i går, bra film men gammal (1986), inte så där jätteskarp bild.
det är första gången som ja kan se kanalen idag sen jag beställde , så har inget att jämföra med tyvärr ...
Postad 11 September 2008 - 21:54
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Klart att något är fel när det inte fungerar - men det är väl knappast boxens fel allt som beskrivs.
I all väsentlighet torde de fel som uppräknats de senaste dagarna bero på allt utom Humaxboxen (vilket den här tråden handlar om, eller?) Fel på textning på enstaka kanaler, ryckighet i bild på enstaka fotbollsmatch en onsdagskväll mellan kl 20 - 22, avsaknad av vissa HD-kanaler men inte alla, olika avvikelser i olika geografiska delar av Sverige o s v, o s .v.
Fullständigt oacceptebla fel för kunden naturligtvis, men ger era klagovisor inte en felaktig bild av boxens förmåga?
Klaga till comhem för vad som är fel, det är rätt - det har jag också gjort. De enstaka fel jag har haft i sammanhanget (avsaknad av text på NGHD) har comhem svarat på (sent men i all fall) och fixat av vad jag kan se just nu.
Boxen är sannolikt oskyldig till det mesta som skrivits de senaste dagarna. Ligger inte felet i utsändingarna?! Nån som har ett svar? Har själv klagat på 4:3-formatet i EurosportHD o Visasport, där comhem själva till mig medger att de tydligen inte har varit tillräckligt tydliga i beställningen till underleverantör. Får se om det blir bättre.
De som inte är nöjda skall naturligtvis lämna tillbaka det som de har köpt!!!
Postad 11 September 2008 - 22:57
Maikel
-
Maikel
-
Amatör
-
-
68 inlägg
Nu har jag efter hot om att anmäla till ARN fått kontakt med kundrelationer angående min box.
Nu är min fråga till er som blivit ersatta hur blev ni ersatta.
jag har haft largepaketet med HD i ett år nu och jag köpte boxen för 2000kr.
detta tänkte jag säga till de.
halva månadskostnaden för allt jag betalat för TV hitils tillbaka och halva kostnaden fram tills den nya boxen kommer.
Upphävd bindningstid (12mån kvar)
Byta ut min gamla HDbox mot den nya rakt av när den väl kommer.
vad tycker ni ska jag kräva nåt mer?
Postad 12 September 2008 - 00:44
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
halva månadskostnaden för allt jag betalat för TV hitils tillbaka och halva kostnaden fram tills den nya boxen kommer.Jag fick i april tillbaka/tillgodo, efter samtal med kundtjänst, rubbet för HD-paketet samt 12 mån SMALL. Det handlade om runt 2000 kr i kompensation. Gnäll mycket och länge.
Postad 12 September 2008 - 06:46
Maikel
-
Maikel
-
Amatör
-
-
68 inlägg
halva månadskostnaden för allt jag betalat för TV hitils tillbaka och halva kostnaden fram tills den nya boxen kommer.
Jag fick i april tillbaka/tillgodo, efter samtal med kundtjänst, rubbet för HD-paketet samt 12 mån SMALL. Det handlade om runt 2000 kr i kompensation. Gnäll mycket och länge.
Fick du nåt erbjudande angående den nya boxen?
Postad 12 September 2008 - 11:20
Krillur
-
Krillur
-
Användare
-
-
100 inlägg
Ja, alla som har upplevt problem ikväll, felanmäl!
Jag skickade just iväg följande:
Jag har felanmält problemet till comhem men inte fått nåt svar än. Har du hört nåt?
Postad 12 September 2008 - 12:07
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Jag har felanmält problemet till comhem men inte fått nåt svar än. Har du hört nåt?
Inte ett ljud.
Postad 12 September 2008 - 13:36
Maikel
-
Maikel
-
Amatör
-
-
68 inlägg
pratade med kundrelationer idag.
Ska få nya boxen rakt av byte när den kommer.
och så blev min bindningstid upphävd.
inga pengar däremot men jag är nöjd ska försöka få upp en parabol nu så skaffar jag CD
Postad 12 September 2008 - 18:15
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Har hört massa rykten om att det ska komma en uppdatering till boxen under september månad. Kan någon bekräfta detta? Vet någon något som inte jag vet? (jag vet ingenting)
Har försökt ringa CH upprepade ggr men orkar inte sitta i telefonkö i 20min + för att sedan få nåt drygt svar av någon icke service minded supportpersonal. Been there, done that, för många ggr tyvärr utan att något händer.
Postad 12 September 2008 - 19:03
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Ja, det senaste man hört är ganska gammalt. Då sades det att man skulle försöka komma med en ny FW under september. Ingen verkar ha hört eller sett nåt sen dess. Brukar alltid vara nån som har ett hum. Inför lanseringen av denna versionen så fick bla PacMan vara med och testa den och man undrar ju om det har släppts nån testversion för granskning till nån från detta forum ännu, om de överhuvudtaget tänker använda sig av den möjligheten alls.
Dags för den slutgiltiga lösningen för denna box nu... (Perfekt FW eller Återvinningscentralen)
Postad 12 September 2008 - 20:10
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har hört massa rykten om att det ska komma en uppdatering till boxen under september månad. Kan någon bekräfta detta? Vet någon något som inte jag vet? (jag vet ingenting) 
Har försökt ringa CH upprepade ggr men orkar inte sitta i telefonkö i 20min + för att sedan få nåt drygt svar av någon icke service minded supportpersonal. Been there, done that, för många ggr tyvärr utan att något händer.
jag har inte hört nått på ett tag nu men efter flera källor på CH så ska det komma under september men som sakt det vart tyst efter det annars skulle jag räkna med ny fw i slutet av sept men som sakt man kan ju bara spekulera då det gäller CH
Postad 13 September 2008 - 05:10
tjabo20
-
tjabo20
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Hur svårt kan det vara o fixa hdmi buggen? Är ju jävligt irriterande i längden...Har man som jag bara en hdmi in i tv'n så är man beroende av hdmi växeln i receivern,väääldigt trött på blåskärmen nu... ja menar denna kom i sista fw väl? den funkade förut i alla fw's?
Postad 13 September 2008 - 11:52
Unregistered8244c3d5
-
Unregistered8244c3d5
-
Forumräv
-
-
587 inlägg
min bild på tv4 hd har frusit..det har varit samma bild sen igår..har testat att stänga av bosxen å sätta på den...men det hjälper ej...alla andra kanaler funkar bra...
kvällen innan bilden frös på tv4 hd,när jag såg på idol så började det hacka väldigt mycket...
nån som har nån iden vad som är fel?
Postad 13 September 2008 - 12:40
Unregistered863154f7
-
Unregistered863154f7
-
Användare
-
-
115 inlägg
min bild på tv4 hd har frusit..det har varit samma bild sen igår..har testat att stänga av bosxen å sätta på den...men det hjälper ej...alla andra kanaler funkar bra...
kvällen innan bilden frös på tv4 hd,när jag såg på idol så började det hacka väldigt mycket...
nån som har nån iden vad som är fel?
jag har samma fel pplus störningar på Canal+ Sport HD så som vanligt com Hem som har fel i sitt nät
Postad 13 September 2008 - 15:03
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Störningarna på Viasat Sport HD är kvar  . Ser just nu på Bundesliga med frysningar och blockbildningar.
Postad 13 September 2008 - 15:43
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
Jahopp, jag tog Comhems erbjudande nu med..
Vägde nackdelarna med denna box mot de (troliga) fördelarna och det (troligen) höga priset hos efterföljaren, och det får gå som det gör.
Får helt enkelt gå in med inställningen att det kommer krångla som fan, då kan jag iaf inte bli besviken..
Postad 13 September 2008 - 16:02
maarw
-
maarw
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Får helt enkelt gå in med inställningen att det kommer krångla som fan, då kan jag iaf inte bli besviken..

Du kommer att bli besviken , ingen oro
Postad 13 September 2008 - 21:29
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Hur svårt kan det vara o fixa hdmi buggen? Är ju jävligt irriterande i längden...Har man som jag bara en hdmi in i tv'n så är man beroende av hdmi växeln i receivern,väääldigt trött på blåskärmen nu... ja menar denna kom i sista fw väl? den funkade förut i alla fw's?
Jo, visserligen varnade man för att problem kunde uppstå med vissa receivrar och växlar. Men efterssom min receiver funkade med gamla FW:n så trodde jag att jag kunde uppgradera utan risk. Tyvärr så ändrades något som påverkade den delen trots att det stod i infon för uppdateringen att det inte hade gjorts nåt åt HDMI-problemet. Lysande.
Postad 14 September 2008 - 13:56
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
Kanske lite fel tråd att fråga i, men..
Om jag t.ex. åker ner till OnOff idag, slår näven i bordet och säger "Ett ComHem-erbjudande, tack", får jag då med mig box och allt hem på stubben, bara att sätta igång? Eller är det aktiveringstid, leveranstid och tjoflöjt med det tredje? Tänkte snarast på att det är söndag, kanske inte går att aktivera några abonnemang då?
Tänkte köra genom ComHems sida annars, men då är det ju leveranstid och elände, vore kul att testa om det hela fungerar..
Postad 14 September 2008 - 15:27
JonasÖ
-
JonasÖ
-
Rookie
-
8 inlägg
Tog mitt abb genom Expert, och fick då allting med mig, bara att köra på. Borde funka även på en Söndag-
Postad 14 September 2008 - 18:41
Varre
-
Varre
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
Går det att använda komponent ut och HDMI ut samtidigt på boxen? Jag frågar därför att jag vill kunna se på TVn via komponent men även kunna kolla HD-kanalerna på projektorn via HDMI då och då, utan att behöva koppla om några kablar eller så.
Postad 14 September 2008 - 22:04
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Ja, och även scart om man så önskar.
Postad 15 September 2008 - 10:26
rolerole
-
rolerole
-
Rookie
-
4 inlägg
Trots alla negativa skrivelser om denna box kunde jag inte motstå att teckna 8 HD Favoriter samt Canal + Total hos Onoff i lördags morse. Dock kunde inte affären registrera mig via systemet utan fick köra faxvägen till Com Hem och sedan skulle jag ringa in mina val till 8 Favoriter hos Com Hems kundservice.
Kommer hem och ringer direkt och hamnar hos en "Nisse" som låter helt störd på mitt samtal och fattar inte alls varför jag ringer men lyssnar till slut på vilka val jag vill göra. Sedan ringer jag igen och hamnar hos en "Nissa" som är marginellt bättre och hon lägger också in mina val samt Canal + samt säger att det är igång under dagen. Installerar sedan allt och får "Konfigurationsdata laddas......." men skall iväg och kollar igen vid 20 tiden då det fortfarande står, gör ominstallation, drar strömmen, låter den stå 2 timmar på samma kanal etc men ingen lycka och söker vidare på forumet och hittar detta med "pairing" och ringer söndag morgon 09:00 och hamnar hos en äldre gentleman som vet precis vad jag pratar om, dock ser han inte att mitt abonnemag / kort / box är registrerad så han tar uppgifterna på detta och lovar ordna inom ett par timmar. 2 timmar senare kollar jag igen och det funkar jättebra.
Supporten på Com Hem suger verkligen, dom 2 nötterna jag pratade med på lördagen borde rimligtvis sett detta när dom slog in mitt persnr "Men du finns inte registrerad på kort/box blabla bla" men dom var helt väck.
TACK säger jag dock till den snälla mannen som höll vad han lovade på söndagen.
Gällande bildkvalitet etc är jag så här långt 100% nöjd, ruskigt bra bild på ALLA HD kanaler samt betydligt bättre bild på SD kanalerna än innan. Har drygt 50% signalstyrka samt 100% kvalitet.
Lite väl tidigt att ropa hej inser jag såklart, men funkar det som nu till större delen är det ett kap att ta 1:- erbjudandet på boxen och binda sig 12 månader.
Även om PVR HD boxen kommer i år är jag nöjd då jag har en DVD HDD som är bra.
Så en hel del RIS men också en del ROS till Com Hem.
rolerole
Redigerat av rolerole, 15 September 2008 - 10:28.
Postad 15 September 2008 - 19:50
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
Tjenare, Jag har skaffat en sådan HD box nu och problemet är att jag har 2 kort på 8 favoriter den ena funkar ej på grund av såkallad pairing, men om jag skaffar ytterliggare en likadan HD box med nytt kort kan man då växla korten mellan boxarna eller är ett kort fortfarande låst till en box ? Nån som testat.
Postad 16 September 2008 - 08:18
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Tjenare, Jag har skaffat en sådan HD box nu och problemet är att jag har 2 kort på 8 favoriter den ena funkar ej på grund av såkallad pairing, men om jag skaffar ytterliggare en likadan HD box med nytt kort kan man då växla korten mellan boxarna eller är ett kort fortfarande låst till en box ? Nån som testat. 
2 kort hmm com hem pairar bara HD kanalerna inte SD så du kan se alla kanaler utom HDTV kanalerna med korten.har du abbonemang på på båda korten? om inte så kommer bara ett kort att funka
Postad 16 September 2008 - 12:17
maarw
-
maarw
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
I kväll startar champi................................(frysning)............ons league fotbollen !
Allvarligt talat är det någon som fått någon bra diagnos på vad dessa frysningar på VS HD beror på ?
Själv lutar jag mot utsändningen eftersom det bara är på VS HD dom uppkommer, samt över hela landet samtidigt.
När det fungerar med VS HD så är ju bilden EXTEMT bra, brukar kolla NASCAR repriser bara för att njuta av kvaliteten. Kan det vara så att bitraten ligger på gränsen av vad vår kära box klarar av ?
Postad 16 September 2008 - 13:32
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
2 kort hmm com hem pairar bara HD kanalerna inte SD så du kan se alla kanaler utom HDTV kanalerna med korten.har du abbonemang på på båda korten? om inte så kommer bara ett kort att funka
Kollade med comhem idag och dom säger att bara ett kort funkar med Hd boxen så även om jag beställer en till HD box med abonemang så är korten låsta till respektive box. Fan säger jag, jag har ju 2 kort idag så om jag vill se det andra kortet så måste jag ha en till digitalbox brevid HD boxen alltså 2 kort = 2 boxar. Detta är ju helt sjukt i min mening. Den enda lösningen på problemet sa com hem att varje gång jag byter kort i HD boxen så måste jag ringa till dom så dom kodar om korten till varje box, hur många timmar tar inte det per dag om man skall hålla på så. Det spelar ingen roll om det är HD eller SD kanaler på kortet för det ena kortet kommer inte att funka i boxen oavsett. Fruktansvärt dåligt av comhem i min mening.
Postad 16 September 2008 - 16:32
k5054
-
k5054
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Vad jag har förstått så måste man förutom att ha två boxar också ha två abonnemang och två kort. Jag har kvar en box (CX-1201C) sedan jag köpte HD-boxen, och också ett kort. Det gick inte att få att fungera och jag frågade Comhem och fick svar att jag kunde ta ett abonnemang för 99 kr/mån så skulle det gå (om jag förstått dem rätt). Jag hade tänkt ha det andra till en annan enkel TV i sovrummet.
Redigerat av k5054, 16 September 2008 - 16:34.
Postad 16 September 2008 - 17:25
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Kollade med comhem idag och dom säger att bara ett kort funkar med Hd boxen så även om jag beställer en till HD box med abonemang så är korten låsta till respektive box. Fan säger jag, jag har ju 2 kort idag så om jag vill se det andra kortet så måste jag ha en till digitalbox brevid HD boxen alltså 2 kort = 2 boxar. Detta är ju helt sjukt i min mening. Den enda lösningen på problemet sa com hem att varje gång jag byter kort i HD boxen så måste jag ringa till dom så dom kodar om korten till varje box, hur många timmar tar inte det per dag om man skall hålla på så. Det spelar ingen roll om det är HD eller SD kanaler på kortet för det ena kortet kommer inte att funka i boxen oavsett. Fruktansvärt dåligt av comhem i min mening. 
du är ju inte helt låst med ett kort om du vill punga ut lite så fins ju Smartwi http://www.nettosat....sgaranti-1.htmldå kan du kolla på flera boxar med ett abbo Vad jag har förstått så måste man förutom att ha två boxar också ha två abonnemang och två kort. Jag har kvar en box (CX-1201C) sedan jag köpte HD-boxen, och också ett kort. Det gick inte att få att fungera och jag frågade Comhem och fick svar att jag kunde ta ett abonnemang för 99 kr/mån så skulle det gå (om jag förstått dem rätt). Jag hade tänkt ha det andra till en annan enkel TV i sovrummet. 
som jag sa till cola mannen så fins ju Smartwi
Postad 16 September 2008 - 17:59
Unregistered4bb67943
-
Unregistered4bb67943
-
Forumräv
-
-
649 inlägg
du är ju inte helt låst med ett kort om du vill punga ut lite så fins ju Smartwi http://www.nettosat....sgaranti-1.html då kan du kolla på flera boxar med ett abbo
som jag sa till cola mannen så fins ju Smartwi
Tack för tipset, men det känns för dyrt o osäkert. Jag får helt enkelt ha både HD boxen och en vanlig digitalbox brevid varandra för att kunna utnyttja bägge korten.
Postad 16 September 2008 - 18:14
Didde08
-
Didde08
-
Användare
-
-
227 inlägg
Funderar på att beställa HDTV från Comhem men har en fråga ang då jag har en HDD/DVDinspelare hur kopplar jag den på bästa sätt, via scart finns det fler alternativ?
Thomas
Postad 16 September 2008 - 20:24
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Funderar på att beställa HDTV från Comhem men har en fråga ang då jag har en HDD/DVDinspelare hur kopplar jag den på bästa sätt, via scart finns det fler alternativ?
Thomas
du kopplar boxen till scart på dvd inspelaren och dvdn till tv. boxen kopplar du normalt direkt till tv med hdmi
Redigerat av Duckface21, 16 September 2008 - 20:25.
Postad 16 September 2008 - 20:57
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
suck fick tillbaka min box i dag efter lagningen vilket inte funkade nu heller ringde CH efter 50min i kö kom jag fram prick kl 21 bl parade de kortet med boxen och system återställning osv vilket inte hjälpte de skulle skicka ut en tekniker så va det samtalet över. efter en timme efter samtalet så vad händer ju bilden kommer och boxen funkar normalt fattar nada, nu har ju CH stängt för natten så kan ju inte ringa o häva teknikern heller så nu blir det väl att betala för tekniker med ARRRRRRGHHHH.... mailade CH om det får hoppas de hinner läsa det innan teknikern kommer....
enu en sak boxen va ju förbruten då jag skickade in den med andra ord ingen garanti de lagade den endå!! så CH e inte så hemskt noga om de boxar de har
Redigerat av Duckface21, 17 September 2008 - 00:11.
Postad 17 September 2008 - 09:30
Didde08
-
Didde08
-
Användare
-
-
227 inlägg
du kopplar boxen till scart på dvd inspelaren och dvdn till tv. boxen kopplar du normalt direkt till tv med hdmi
Det blir bra bild då när man spelar in program på HDD? Går det då att spela in ett program och titta på ett annat?
Postad 17 September 2008 - 09:34
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Så bra det kan bli med scart, definitivt inte HD kvalité. Och nej, du kan bara spela in det du tittar på då boxen bara har en avkodare (Om du nu inte tittar på analog tv såklart, då är det ju tvn som gör jobbet).
Postad 17 September 2008 - 09:36
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Det blir bra bild då när man spelar in program på HDD? Går det då att spela in ett program och titta på ett annat?
Nej, du kan inte spela in ett program (via boxen) och titta på ett annat (via boxen). Det är då du behöver en HD PVR med dubbla tuners. Dessutom, om du ska spela in något på din dvd recorder från en extern digitalbox så måste du programmera både digitalboxen och dvd-recordern var för sig = pain in the *ss
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
XBox Halo Edition
lod
2026-07-29 08:14:23
-
VM på nya AppleTV
Tobbeswim
2026-07-05 23:35:21
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|