Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6.744564 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 13 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 13 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 15 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 15 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 16 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 17 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 17 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 17 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 17 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 17 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 17 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 17 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 17 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 17 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 17 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 17 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 17 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 17 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 17 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 18 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 18 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 18 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 18 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 18 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 18 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 18 år sedan

Postad 17 September 2008 - 09:45

Didde08
  • Didde08
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0

Nej, du kan inte spela in ett program (via boxen) och titta på ett annat (via boxen). Det är då du behöver en HD PVR med dubbla tuners.
Dessutom, om du ska spela in något på din dvd recorder från en extern digitalbox så måste du programmera både digitalboxen och dvd-recordern var för sig = pain in the *ss

programmera digitalboken oxå...hur då? tid och kanal? Vad jobbigt det låter. kanske inte skall välja HD utan vanlig digitaltv med PVRbox istället...blir ju billigare...svårt

Postad 17 September 2008 - 10:47

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

programmera digitalboken oxå...hur då? tid och kanal? Vad jobbigt det låter. kanske inte skall välja HD utan vanlig digitaltv med PVRbox istället...blir ju billigare...svårt

det låter svårt men igentligen är det inte så svårt boxen har en timer som du programerar via EPG tekniskt så klickar du bara i epgn att du vill reservera det program du valt sen programerar du bara dvd efter samma tider klart!!!

jo du kan välja med pvr box för vanlig sd tv men då får man ju som sakt inte hd kanalerna...

Redigerat av Duckface21, 17 September 2008 - 10:48.

Postad 17 September 2008 - 10:59

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Jo, problemet är ju att när dvd-recordern är programmerad att börja spela in, så gäller det att digitalboxen är igång och står på rätt kanal, annars blir det inget bra.
En digitalbox med PVR gör livet mycket enklare. Det är på gång en PVR-box som kan visa och spela in HD. Senaste budet är att den ska komma 3/11, men starten har hållit på och skjutits upp i ett år så man vet inte om man kan lita på det datumet. Det finns en lagom lång tråd om detta här:
Nu kommer nya HD-PVR till ComHem!

Det finns fler trådar om samma ämne, men den ovan täcker de senaste buden:
HD PVR till ComHem
ComHem! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-em i HD NU!
ComHem: Humax Icord HD Entavio

Så nu har du lite att läsa ;)

Postad 17 September 2008 - 11:00

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Man behöver inte heller programera DVD-recordern om man har den inställd på att startas automatiskt och påbörja inspelning så fort den får en signal på t.ex. scartingången.
M.a.o. så går du bara in i EPG:n och bokar de program du vill spela in. ;)
Mycket bra när man är borta under längre perioder eftersom man kan boka många program och båda maskinerna stänger ju av sig mellan tillfällena.
Klart det är smidigare med en PVR, men då kan man inte bränna ut på skiva (väl?).

Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 17 September 2008 - 11:01.

Postad 17 September 2008 - 11:05

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Förresten: hur fungerade Viasat Sport HD igår (Champions League) för er som haft problem med frysningar som jag? Igår var det underbart trevligt frysningsfritt för mig. Mina kompisar var mäkta imponerade av bildkvalitén, själv satt jag hela tiden och väntade på att frysningar eller blockighet skulle visa sig, men de uteblev helt.

Postad 17 September 2008 - 11:09

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Jo, problemet är ju att när dvd-recordern är programmerad att börja spela in, så gäller det att digitalboxen är igång och står på rätt kanal, annars blir det inget bra.

boxen behöver ej stå i gång om du programerat den via EPG den startar efter den programeringen!!!

Man behöver inte heller programera DVD-recordern om man har den inställd på att startas automatiskt och påbörja inspelning så fort den får en signal på t.ex. scartingången.

mycket riktigt så kan man också göra funkar bra om man har en dvd som som klarar det!!

Redigerat av Duckface21, 17 September 2008 - 11:11.

Postad 17 September 2008 - 11:13

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0

Mycket bra när man är borta under längre perioder eftersom man kan boka många program och båda maskinerna stänger ju av sig mellan tillfällena.
Klart det är smidigare med en PVR, men då kan man inte bränna ut på skiva (väl?).

Visst, det där låter ju smidigt. Men då måste man komma ihåg att stänga av "starta automatisk inspelning" så fort man kommer hem och vill titta på digital-tv. Blir inte så smidigt att använda i vardagen, eller?
Min dvd-recorder ska kunna fjärrstyra digitalboxen med ett IR-öga man fick med, men det har jag aldrig fått att fungera bra. dvd-recordern startar boxen, men byter aldrig till rätt kanal (antagligen för att det inte går att byta kanal förrän boxen bootat några sekunder).

boxen behöver ej stå i gång om du programerat den via EPG den startar efter den programeringen!!!

nej precis. jag försökte bara förklara varför man behöver programmera både digitalboxen och dvd-recordern var för sig. Jag menade inte att boxen behöver stå igång hela tiden.

Jaja, nu hamnade vi rätt OT så jag slutar prata dvd-recorders + digitalbox nu

Redigerat av distortion2, 17 September 2008 - 11:13.

Postad 17 September 2008 - 11:15

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Visst, det där låter ju smidigt. Men då måste man komma ihåg att stänga av "starta automatisk inspelning" så fort man kommer hem och vill titta på digital-tv. Blir inte så smidigt att använda i vardagen, eller?
Min dvd-recorder ska kunna fjärrstyra digitalboxen med ett IR-öga man fick med, men det har jag aldrig fått att fungera bra. dvd-recordern startar boxen, men byter aldrig till rätt kanal (antagligen för att det inte går att byta kanal förrän boxen bootat några sekunder).

nej precis. jag försökte bara förklara varför man behöver programmera både digitalboxen och dvd-recordern var för sig. Jag menade inte att boxen behöver stå igång hela tiden.

kan inte på stå det är OT det gäller fortfarande boxen hur man spelar in från den

Postad 17 September 2008 - 11:16

maarw
  • maarw
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Förresten: hur fungerade Viasat Sport HD igår (Champions League) för er som haft problem med frysningar som jag? Igår var det underbart trevligt frysningsfritt för mig. Mina kompisar var mäkta imponerade av bildkvalitén, själv satt jag hela tiden och väntade på att frysningar eller blockighet skulle visa sig, men de uteblev helt.

Nej det var verkligen fanastiskt bra bild hela matchen. (Bra match dessutom). En (1) frysning hade jag vid 26 minuter i första. Annars kanon bra bild som sagt.

Hoppas på fortsättning idag.

Kinchen är kung !!!!

Postad 17 September 2008 - 11:20

Didde08
  • Didde08
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Då väntar jag och ser hur det blir med Comhem och HD med dubbla tuners.
Har en DVD/HDD av enklare modell (ej DVB) Sony RDR-HX650, kanske gjorde ett misstag med att köpa denna istället för att lägga lite mer pengar på en med en CA-modul eller?

Postad 17 September 2008 - 11:25

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Har en DVD/HDD av enklare modell (ej DVB) Sony RDR-HX650, kanske gjorde ett misstag med att köpa denna istället för att lägga lite mer pengar på en med en CA-modul eller?

har exakt samma dvd som du funkar kanon riktigt bra dvd recorder den har automatiskt inspelning med på signal på scart. det med inbyggd dvbt har du ingen nytta av om du bor i comhem hus om du inte ska ha boxer vill säga!!! vilket blir extra inomhus antenner osv så du har gjort ett ganska bra av av dvd recorder

funkar bra med comhemboxen med!

Redigerat av Duckface21, 17 September 2008 - 11:27.

Postad 17 September 2008 - 11:29

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Om du skulle haft nytta av den sådan med CA-modul så måste du ha 2 olika abonnemang (ej tvillingkort) eller flytta kortet. Det senare verkar onödigt krångligt eftersom du bara kan se på ena mottagaren i taget då. HDTV-kanalerna måste du ändå spela in mha HDTV-boxen.

Postad 17 September 2008 - 11:55

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0

Ja, det blir ett moment att tänka på, men jag avhjälpte det med att alltid starta recordern innan boxen.
Ir-ögat kastade jag in i ett skåp nånstans. Tror jag läste att det inte funkade i Sverige, eller nåt.

Postad 17 September 2008 - 11:59

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Ja, det blir ett moment att tänka på, men jag avhjälpte det med att alltid starta recordern innan boxen.
Ir-ögat kastade jag in i ett skåp nånstans. Tror jag läste att det inte funkade i Sverige, eller nåt.

ir ögat är vädelöst funkar inte med nån box jag känner till min förra dvd recorder en samsung hadde det va så trött på den så den sålde jag på tradera för en billig peng..

nu börjar det dock bli OT

Postad 17 September 2008 - 12:22

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Hehe, ja kan hamna lite breve ämnet när man vill komma med ideer till lösningar ibland. Fast det var inte så långt ifrån ämnet när det handlar om hur man går till väga för att spela in från boxen, tycker jag.

Postad 17 September 2008 - 12:43

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Bra bild men osynkat ljud under stor del av matchen. Inte nog med att kommentatorerna som vanligt var irriterande, men när deras kommentarer ligger flera sekunder före bilden så blir man ju nipprig.

Postad 17 September 2008 - 13:16

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Hehe, ja kan hamna lite breve ämnet när man vill komma med ideer till lösningar ibland. Fast det var inte så långt ifrån ämnet när det handlar om hur man går till väga för att spela in från boxen, tycker jag.

oki du får gärna ta upp lite ider

Postad 17 September 2008 - 13:22

Caaf
  • Caaf
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Bra bild men osynkat ljud under stor del av matchen. Inte nog med att kommentatorerna som vanligt var irriterande, men när deras kommentarer ligger flera sekunder före bilden så blir man ju nipprig.

Konstigt, jag hade inte problem med osynk. Jag tycker att sändningen var felfri, inga frysningar som under Sverige-Ungern och fantastisk bild. Kommer på mig själv med att zappa mellan vanliga sändningen och viasat HD bara för att jag blir så glad varje gång jag ser vilken skillnad HD-kanalerna gör för sport.

Postad 17 September 2008 - 13:25

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0
Spännande, har man kanske upptäckt ännu ett fel när man skickar ut ljudet optiskt till förstärkaren. Nästa gång jag upplever det ska jag prova med att dra upp volymen till tv:n.

Postad 17 September 2008 - 13:29

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Spännande, har man kanske upptäckt ännu ett fel när man skickar ut ljudet optiskt till förstärkaren. Nästa gång jag upplever det ska jag prova med att dra upp volymen till tv:n.

det med ljudet är känt brukar avhjälpas med en omstart av boxen alltså dra pluggen ur väggen

Postad 17 September 2008 - 14:05

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0

det med ljudet är känt brukar avhjälpas med en omstart av boxen alltså dra pluggen ur väggen

Det är alltså känt att ljudet blir osynkat lite då och då, om man tar ljudet via optiska och enda lösningen är hård reset?
Helt oacceptabelt om det är sant, behöva stå som en bläckfisk titt som tätt bakom allehanda utrustning bara för att rycka en kabel.

Postad 17 September 2008 - 14:34

letmefly
  • letmefly
  • Veteran

• 2258 inlägg
  • 0
Funderade på att invänta PVR-modellen istället med tanke på problemen denna verkar haft men tryckte till slut av och beställde denna. Kommer köra bilden direkt till projektor och tv så förhoppningsvis slipper man den del av problemen som verkar förekommit. Under alla omständigheter lär det vara bättre att köra upp detta på projen än att bara ha 1, 2 och 4 på en 22-tummare...

Postad 17 September 2008 - 14:36

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Det är alltså känt att ljudet blir osynkat lite då och då, om man tar ljudet via optiska och enda lösningen är hård reset?
Helt oacceptabelt om det är sant, behöva stå som en bläckfisk titt som tätt bakom allehanda utrustning bara för att rycka en kabel.

vist är det men säg det till det stora CH

Postad 17 September 2008 - 14:38

distortion2
  • distortion2
  • Mästare

• 2520 inlägg
  • 0
Nu fick jag just svar från ComHem angående frysningarna i Sverige-Ungernmatchen. Standardsvar 1A. Suck.

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Vi ber om ursäkt att svaret på ert mail dröjt längre än normalt.
Felorsaken till dessa frysningar är dock oftast antennkabel.
Testa att köpa en ny antennkabel och koppla ur eventuella t-kopplingar och liknande förgreningar.
Återkom till oss för vidare felsökning om problemet kvarstår.

Postad 17 September 2008 - 14:50

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Konstigt, jag hade inte problem med osynk. Jag tycker att sändningen var felfri, inga frysningar som under Sverige-Ungern och fantastisk bild. Kommer på mig själv med att zappa mellan vanliga sändningen och viasat HD bara för att jag blir så glad varje gång jag ser vilken skillnad HD-kanalerna gör för sport.

Jo det var osynk på ljudet (ialla fall i början på sändningen). Kom då på att jag hade V-format 720p o växlade då över till "Orginal 720p" o då blev det bättre upplevde jag. Kontrollerade efter ett tag igen på 720 p o upplevde inget osynk längre. Någon som har fundering på varför jag upplevde en skillnad på synket i de olika formaten (forutom att jag hade en "hörvilla" ;) ).

Postad 17 September 2008 - 15:11

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Nu fick jag just svar från ComHem angående frysningarna i Sverige-Ungernmatchen. Standardsvar 1A. Suck.

Heh. Så konstigt att alla våra antenner har problem alternativt saknar problem samtidigt. Måste vara sådan där kvantmekanisk effekt. ;)

Postad 17 September 2008 - 15:30

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
CH och deras idot frågor dock är jag tacksam att jag slap svara på sånna dumma frågor då jag ringde i går fick ju bra hjälp får bara hoppas att boxen funkar nu med orkar inte ######s med boxen mer då nya boxen kommer då blir det ett byte

Postad 17 September 2008 - 20:29

Tjofräs
  • Tjofräs
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0
Hej

Jag har en fråga om nån vet hur pass com hem är ansvariga för att själva "3 hål i väggen dosan" att kontakter och så ska vara i bra skick ?? Undrar liksom om jag vill att dom ska kolla på det får jag betala en massa stålar för att dom skicka ut nån för att kolla på det...

En vecka efter jag köpte hd boxen så skulle jag testa med en annan kabel för att slippa skarvningen som jag är tvungen att ha för nå fram till humaxen...och den där specialkabeln den satt som berget...så jag försökte gickla ut den lite försiktigt...men blev inte bättre än att kontakten lossnade från kabeln...nu kör jag med en annan kabel och den sitter som berget med...svår att trycka i och jobbig som ******** att få ur...

Postad 17 September 2008 - 21:39

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Hej

Jag har en fråga om nån vet hur pass com hem är ansvariga för att själva "3 hål i väggen dosan" att kontakter och så ska vara i bra skick ?? Undrar liksom om jag vill att dom ska kolla på det får jag betala en massa stålar för att dom skicka ut nån för att kolla på det...

En vecka efter jag köpte hd boxen så skulle jag testa med en annan kabel för att slippa skarvningen som jag är tvungen att ha för nå fram till humaxen...och den där specialkabeln den satt som berget...så jag försökte gickla ut den lite försiktigt...men blev inte bättre än att kontakten lossnade från kabeln...nu kör jag med en annan kabel och den sitter som berget med...svår att trycka i och jobbig som ******** att få ur...

det är din hyresvärd som ska fixa jacket comhem sköter allt fram till jacket men själva jacket är det felanmälan i din hyresväd du ska ringa till, men tror inte de fixar det för ett så klent fel annars dör du nog inte att mickla med jacket själv var bara försiktig

Postad 18 September 2008 - 12:12

maarw
  • maarw
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nu har även jag fått svar från kundtjänst på min fråga angående SVE-UNG matchen:

Din fråga:
Bilden fryser väldigt ofta på Viasat Sport HD under VM-kvalsmatchen i går kväll. Det blev till slut helt omöjligt att kolla på matchen i HD. Det var likadant på Champions Leauge i våras samt Nascar tidigare i somras, jag tycker att de här problemen borde vara åtgärdade nu. Jag är med på ett forum på nätet (minhembio.com) och där är det många fler än mig som hade oacceptabelt mycket frysningar under Sverigematchen ikväll.
Jag hoppas att ni jobbar på att åtgärda detta, så att man kan kolla på Champions League i HD som börjar nästa vecka.

Jag vill INTE beställa något hembesök eftersom det utan tvivel är så att felet uppstår tidigare än hos mig. Samma störningar har rapporterats från Malmö, Sthlm Innerstad, Sthlm Norra *2 samt uppsala.

Fixa det här nu !

Mvh Martin

Deras svar

SVAR 2008-09-18 11:50

Ursäkta för att det tagit så lång tid för oss att svara.

För att kunna göra en fullständig felsökan så skulle det vara bra om du kunde ringa in. Om det är så att det inte löser sig när vi gör felsökan kan det hända att vi måste skicka en tekniker hem till dig för att mäta signalstyrkan i ditt uttag. Om det då är något problem med den kan vi vidta åtgärder för att lösa detta.

Så det är tydligen så att vi alla har fel på antenn uttag/signalnivå/kabel samtidigt !

Vad är oddsen ?

CH har nu bevisat sin TOTALA oduglighet !

Vad ska man välja som ersättning ? Viasat parabol eller Canaldigital ? Jag har flera tv apparater och ser mycket sport/fotboll samt CNN.

Bye bye CH

Postad 18 September 2008 - 12:45

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Du kan ju testa att maila kundrelationer ([email protected]). De brukar ha lite bättre koll.

Hittade förresten nedanstående intressanta inlägg från i våras. Ger oss lite mer kött på benen.

jag mailade kundrelationer om problemen med Viasat Sport HD.. med frysningar och blockbildningar.. för supporten tyckte jag skulle byta antennsladd..

men iaf.. på kundrelationer svarade : "Vi har fått in några anmälningar på det du beskriver (Viasat Sport HD och TV1000) och vi håller på att utreda problemet, när felet blir avhjälpt är okänt."

så nu vet alla det iaf..

Postad 18 September 2008 - 12:56

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Jag hade också samma problem som många andra med bilden på landskampen. Jag tycker inte att det liknade den typ av frysning som uppstår vid svag antennsignal. Då brukar det bli blockig bild och bortfall av ljud. Här var det som om bilden pausades och ibland blev hela skärmen röd. Nu blev det ju så att jag gick över till TV8 ganska snart, så jag minns inte riktigt, men jag har för mig att ljudet fortsatte utan avbrott.

Postad 18 September 2008 - 12:56

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Tja!

har 2 frågor som jag funderat på det ena är på discovery hd så är signalstrkan bara 18% det är väl inte så bra?

och den andra frågan gäller eurosport hd får den inte i 16/9 format den vill bara funka med 4/3 mycket irriterande och skumt har försökt att ändra via fjärren till boxen och tv:n men samma strul och alla andra kanaler är ju i 16/9 ingen som känner igen dessa problem

mvh Peter

Postad 18 September 2008 - 13:05

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Tja!

har 2 frågor som jag funderat på det ena är på discovery hd så är signalstrkan bara 18% det är väl inte så bra?

och den andra frågan gäller eurosport hd får den inte i 16/9 format den vill bara funka med 4/3 mycket irriterande och skumt har försökt att ändra via fjärren till boxen och tv:n men samma strul och alla andra kanaler är ju i 16/9 ingen som känner igen dessa problem

mvh Peter

Svar 1: inte för att va som ComHem men har du kollat antennkabeln bytt till en annan tex finns vissa här som har kört med en antennförstärkare mellan jack och box kan hjälpa

Svar 2: sändningen kan va i 4.3 alternativt inställningar i både tv o box boxen ska stå i pillarbox och tv i wide

Redigerat av Duckface21, 18 September 2008 - 13:10.

Postad 18 September 2008 - 13:05

Unregisteredc7b312fb
  • Unregisteredc7b312fb
  • Forumräv

• 596 inlägg
  • 0
Försökte leta lite bakåt i tråden men hittade inte någon som rapporterade korrekt sändning av landskampen. Stämmer det eller är det nån som inte hade problem? Annars är det ett hyffsat statistiskt underlag (100% samma fenomen). Skulle bli många nya antennsladdar då.

Postad 18 September 2008 - 13:48

Unregistereda7b0d7a3
  • Unregistereda7b0d7a3
  • Lärjunge

• 433 inlägg
  • 0
Tackar skall pröva det du sa ang antenn så borde det ju inte vara den för dom andra kanalerna har ju bra styrka

men skall testa det du sa tackar för hjälpen

mvh Peter

Svar 1: inte för att va som ComHem men har du kollat antennkabeln bytt till en annan tex finns vissa här som har kört med en antennförstärkare mellan jack och box kan hjälpa

Svar 2: sändningen kan va i 4.3 alternativt inställningar i både tv o box boxen ska stå i pillarbox och tv i wide

Postad 18 September 2008 - 14:07

frhape
  • frhape
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Hur vet man om en sändning på TV4HD är i HD?

Redigerat av frhape, 18 September 2008 - 14:09.

Postad 18 September 2008 - 14:14

Krillur
  • Krillur
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0

Nu har även jag fått svar från kundtjänst på min fråga angående SVE-UNG matchen:

Din fråga:
Bilden fryser väldigt ofta på Viasat Sport HD under VM-kvalsmatchen i går kväll. Det blev till slut helt omöjligt att kolla på matchen i HD. Det var likadant på Champions Leauge i våras samt Nascar tidigare i somras, jag tycker att de här problemen borde vara åtgärdade nu. Jag är med på ett forum på nätet (minhembio.com) och där är det många fler än mig som hade oacceptabelt mycket frysningar under Sverigematchen ikväll.
Jag hoppas att ni jobbar på att åtgärda detta, så att man kan kolla på Champions League i HD som börjar nästa vecka.

Jag vill INTE beställa något hembesök eftersom det utan tvivel är så att felet uppstår tidigare än hos mig. Samma störningar har rapporterats från Malmö, Sthlm Innerstad, Sthlm Norra *2 samt uppsala.

Fixa det här nu !

Mvh Martin

Deras svar

SVAR 2008-09-18 11:50

Ursäkta för att det tagit så lång tid för oss att svara.

För att kunna göra en fullständig felsökan så skulle det vara bra om du kunde ringa in. Om det är så att det inte löser sig när vi gör felsökan kan det hända att vi måste skicka en tekniker hem till dig för att mäta signalstyrkan i ditt uttag. Om det då är något problem med den kan vi vidta åtgärder för att lösa detta.

Så det är tydligen så att vi alla har fel på antenn uttag/signalnivå/kabel samtidigt !

Vad är oddsen ?

CH har nu bevisat sin TOTALA oduglighet !

Vad ska man välja som ersättning ? Viasat parabol eller Canaldigital ? Jag har flera tv apparater och ser mycket sport/fotboll samt CNN.

Bye bye CH

Jag fick exakt samma standardsvar som du. Undrar hur många tekniker dom har?? Att det ska vara så jäkla svårt för dom att fatta att detta inte är ett enskillt fel utan att det är tusentals runt om i landet som hade samma problem!

Postad 18 September 2008 - 14:28

smellymarq
  • smellymarq
  • Beroende

• 1040 inlägg
  • 0
Jag hade också otroliga problem med frysningar under Sverige-Ungern. Hade över 60% signalstyrka och 100% i kvalitét och det är bara Viasat Sport HD som strular. Har inte orkat kontakta Comhem för man vet ju vad de kommer svara ändå...byt antennsladd! Hade jag haft möjlighet hade jag slängt upp en parabol med en gång!

Postad 18 September 2008 - 14:34

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Detta hör väl egentligen inte hemma i den här tråden...men jag brukar kolla http://www.dagenstv..../chart/?cha=292.

Edit: Ett annat tips är att trycka på "i(nfo)"-knappen på fjärren. Om det står "Programinformation saknas" så är det i SD.

Redigerat av hakanh65, 18 September 2008 - 15:10.

Postad 18 September 2008 - 14:44

Unregistered21b9cbcb
  • Unregistered21b9cbcb
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Jag hade också otroliga problem med frysningar under Sverige-Ungern. Hade över 60% signalstyrka och 100% i kvalitét och det är bara Viasat Sport HD som strular. Har inte orkat kontakta Comhem för man vet ju vad de kommer svara ändå...byt antennsladd! Hade jag haft möjlighet hade jag slängt upp en parabol med en gång!

Hej

Angående alla dessa störningar.
Jag måste dra kabel från mitt tredje rum (=hemmagjor tiometers biltemakabel) för att överhuvudtaget få HD-kanalerna att fungera. Använder jag jacket vid tv:n och dyr kabel som expert sålde tillsammans med boxen eller den "vita med klumpar kabeln" som följde med så får jag ingen bild.

Har påpekat detta XX ggr för ComHem men dom förstår ju inte att det är DERAS problem med det jacket.
Felsökningen är ju klockren.

Jag bor ganska centralt och märker frysningar/störningar när bussar kör förbi eller står på tomgång länge utanför huset (detta gäller faktiskt även boxer (DVB-T)).

Signalstyrka 57% signalstyrka och 100% kvalité.

SVT HD, Dicovery HD, Canal + Film HD är dock de kanaler som är stabilast.
Viasat Sport HD är ju rena skämtet jämför med SVT HD.

Fast! Gårdagen CH.L match är nog den mest felfria jag fått se från viasat organisationen :)

¨robban

Postad 18 September 2008 - 14:45

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

det kan du kolla på tv4s hemsida

Postad 18 September 2008 - 14:46

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0

Jag fick exakt samma standardsvar som du. Undrar hur många tekniker dom har?? Att det ska vara så jäkla svårt för dom att fatta att detta inte är ett enskillt fel utan att det är tusentals runt om i landet som hade samma problem!

Nu fick jag också svar. Svaret lyder att man har lång kö på email-support, och man ombeds ringa telefonsupporten istället...
Härligt att vänta åtta dagar på det svaret?!

Postad 18 September 2008 - 14:48

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Hej

Angående alla dessa störningar.
Jag måste dra kabel från mitt tredje rum (=hemmagjor tiometers biltemakabel) för att överhuvudtaget få HD-kanalerna att fungera. Använder jag jacket vid tv:n och dyr kabel som expert sålde tillsammans med boxen eller den "vita med klumpar kabeln" som följde med så får jag ingen bild.

Har påpekat detta XX ggr för ComHem men dom förstår ju inte att det är DERAS problem med det jacket.
Felsökningen är ju klockren.

Jag bor ganska centralt och märker frysningar/störningar när bussar kör förbi eller står på tomgång länge utanför huset (detta gäller faktiskt även boxer (DVB-T)).

Signalstyrka 57% signalstyrka och 100% kvalité.

SVT HD, Dicovery HD, Canal + Film HD är dock de kanaler som är stabilast.
Viasat Sport HD är ju rena skämtet jämför med SVT HD.

Fast! Gårdagen CH.L match är nog den mest felfria jag fått se från viasat organisationen :)

¨robban

får man ingen hjälp så fixar man det själv öppna jacket o kolla!!
att du får störningar av bussar osv kan bero på dåliga kablar i huset dåligt avskärmade eller dåligt kopplade kontakter brukar oftast va i äldre hus och bör påpekas till CH det ska de fixa stör det av bussar så kan det störa på annat med från tv vilket inte är bra

Postad 18 September 2008 - 14:55

ClarkOne
  • ClarkOne
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Finns någon/några vänliga själar där ute som kan bekräfta eller dementera hurvida bildfrysningarna fortfarande existerar på Viasat Sport HD? Imorgon börjar Ryder Cup på allvar och jag har gått och väntat på det här i 2 år, fungerar det inte nu kommer jag på allvar börja tjura!! Jag har inte kunnat kolla Viasat Sport HD själv denna vecka då jag jobbat kväll.

Snälla ... någon??

Postad 18 September 2008 - 14:57

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Jag hade också otroliga problem med frysningar under Sverige-Ungern. Hade över 60% signalstyrka och 100% i kvalitét och det är bara Viasat Sport HD som strular.

Ring till Viasat och fråga om problemen härör sig till deras satellitlänk. Jag ställde en fråga om just dessa frysningar på en annan tråd här på forumet ( Satellit Hd-mottagare ) och fick svaret att modellen ej mottog Viasats HD-kanaler
och därmed blev problemet obesvarat. Finns det någon Viasat-tråd ??

Och finns det någon som ej har problem med frysningar på Viasat SPORT-HD

http://www.viasat.se/Kundeservice/

Driftinformation
http://www.viasat.se...5/extmode,flat/

Redigerat av Latman, 18 September 2008 - 15:06.

Postad 18 September 2008 - 15:01

Loveless
  • Loveless
  • Lärjunge

• 449 inlägg
  • 0

Finns någon/några vänliga själar där ute som kan bekräfta eller dementera hurvida bildfrysningarna fortfarande existerar på Viasat Sport HD? Imorgon börjar Ryder Cup på allvar och jag har gått och väntat på det här i 2 år, fungerar det inte nu kommer jag på allvar börja tjura!! Jag har inte kunnat kolla Viasat Sport HD själv denna vecka då jag jobbat kväll.

Snälla ... någon??

Den har varit problemfri under de två Champions league matcher jag sett denna vecka, bättre svar vågar jag inte ge. Frysningarna har kommit och gått förr så säker kan man aldrig vara.

Redigerat av Loveless, 18 September 2008 - 15:02.

Postad 18 September 2008 - 15:09

pakarlss
  • pakarlss
  • Forumräv

• 893 inlägg
  • 0
Någon (ComHem, Viasat, eller vem som nu är ansvarig) borde i alla fall informera om problemen i rutan under sändningen. En text typ "Vi har för närvarande tekniska problem med signalöverföringen" skulle vara enormt hjälpsam.
Så skulle vi slippa kontakta kundtjänst och kolla våra antennkablar.

Postad 18 September 2008 - 16:32

Unregistered21b9cbcb
  • Unregistered21b9cbcb
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

får man ingen hjälp så fixar man det själv öppna jacket o kolla!!
att du får störningar av bussar osv kan bero på dåliga kablar i huset dåligt avskärmade eller dåligt kopplade kontakter brukar oftast va i äldre hus och bör påpekas till CH det ska de fixa stör det av bussar så kan det störa på annat med från tv vilket inte är bra

Hej

Gjorde just detta (får man ingen hjälp så fixar man det själv öppna jacket o kolla!!)
Det var inget hit om man säger så :-).
Förbättrade jordflätan, visst blev det bättre, men inte tillräckligt :-(.

Go BILTEMA!

¨rob

Postad 18 September 2008 - 19:44

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Hej

Gjorde just detta (får man ingen hjälp så fixar man det själv öppna jacket o kolla!!)
Det var inget hit om man säger så :-).
Förbättrade jordflätan, visst blev det bättre, men inte tillräckligt :-(.

Go BILTEMA!

¨rob

då kan man ju testa med en antenn förstärkare

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.