Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)

8369 svar till detta ämne
  • Stängt ämne Detta ämne är stängt
Humax CXHD-1000C (Digitalboxar) 1 6.744564 (183) Inga priser
26 relaterade trådar
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction! (77 inlägg) 13 år sedan
Comhem Humax CXHD-5000c (482 inlägg) 13 år sedan
Viasat sport HD, Ljudproblem (144 inlägg) 15 år sedan
ComHem och HD (Humax CXHD-1000C) del 2 (774 inlägg) 15 år sedan
Varför finns inga SD-boxar med HDMI? (12 inlägg) 16 år sedan
Onkyo SR606 - Bildproblem (19 inlägg) 17 år sedan
Sälja begagnat som nytt.... (1 inlägg) 17 år sedan
Vilseleder Comhem sina kunder ? (184 inlägg) 17 år sedan
Panasonic DMR-EH57 med Comhem HD-box? (7 inlägg) 17 år sedan
Com Hem HD-box för 1kr (14 inlägg) 17 år sedan
Comhems HDTV satsning som ComBort? (335 inlägg) 17 år sedan
COMHEM! Ge mig en HD-PVR och fotbolls-EM i HD NU! (242 inlägg) 17 år sedan
Smartwi och ComHem HD Humax + andra SD boxar (8 inlägg) 17 år sedan
Är du nöjd med Comhem och deras Humax HD box (141 inlägg) 17 år sedan
Har du anmält Comhem till ARN ? (58 inlägg) 17 år sedan
Inget fotbolls-EM i HD via ComHem (96 inlägg) 17 år sedan
ComHem HDTV (21 inlägg) 17 år sedan
ComHem omröstning Humax CXHD-1000C (27 inlägg) 17 år sedan
Öga mot öga med Comhem - ett samtal om HDTV, Humax HD-box mm. (52 inlägg) 17 år sedan
Fler hd-kanaler hos Com Hem (32 inlägg) 18 år sedan
Canal+ Sport HD i Com Hems utbud (435 inlägg) 18 år sedan
ComHem programinformation! (18 inlägg) 18 år sedan
ComHem - äkta digitalt? (17 inlägg) 18 år sedan
Comhem - Ett kort flera boxar? (14 inlägg) 18 år sedan
Har nya mjukvaran löst problemen med Humax HD Box (6 inlägg) 18 år sedan
HD eller PVR? (4 inlägg) 18 år sedan

Postad 10 October 2008 - 07:46

tjabo20
  • tjabo20
  • Amatör

• 60 inlägg
  • 0

Jag har oxå fått brevet, bor i Karlstad.

Jar har inte fått det o bor i karlstad :) aja kanske kommer idag

Postad 10 October 2008 - 08:13

urskog
  • urskog
  • Lärjunge

• 468 inlägg
  • 0
Jag ringde kundtjänst igår o frågade som allra hastigast om detta och det verkar inte alls vara den utlovade Q3-uppdateringen.
Uppdateringen vi måste posta in den för att få gjord gäller bara för ca 900 kunder sa han jag pratade med så det var väl en väldigt begränsad batch boxar som är skräp på något vis.
Ca 1v turnaround tid trodde han att det skulle ta.
Töligt att vara utan boxen i 1v men man får väl bita i det sura, precis som vanligt när man har med comhem att göra...

Postad 10 October 2008 - 08:17

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Jag ringde kundtjänst igår o frågade som allra hastigast om detta och det verkar inte alls vara den utlovade Q3-uppdateringen.
Uppdateringen vi måste posta in den för att få gjord gäller bara för ca 900 kunder sa han jag pratade med så det var väl en väldigt begränsad batch boxar som är skräp på något vis.
Ca 1v turnaround tid trodde han att det skulle ta.
Töligt att vara utan boxen i 1v men man får väl bita i det sura, precis som vanligt när man har med comhem att göra...

Jaja, så var det med den saken..
Q3-uppdateringen lyser med sin frånvaro, blåskärmarna fortsätter att vara.. Blå.

Postad 10 October 2008 - 08:23

Unregistered1552
  • Unregistered1552
  • Beroende

• 1156 inlägg
  • 0
Jag tänker då inte ta deras taffliga "plåster på såret". Aja, får hoppas att allt kommer fungera bättre, med tanke på att mina HD-kanaler ser ut som analog sändning när dom ens fungerar

Postad 10 October 2008 - 09:08

Unregistered62144f89
  • Unregistered62144f89
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Då har även jag lagt en beställning på denna box. Då jag tidigare jobbat med TV support är jag väl medveten om boxens brister, men med nya mjukvarusläppen undrar jag en sak.

I ärlighetens namn, är bilden sämre eller bättre än Samsung DCB-P850Z (PVR-boxen)? Försök inte att vara så PK utan ge mig en riktig åsikt :rolleyes:

Postad 10 October 2008 - 10:15

65skoter
  • 65skoter
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Jag kör HD boxen och en Samsung 50q97 plasma.
Är det någon som har denna setup och har tweakat lite med inställningar på tv´n ?
Tycker att bilden är blek och matt via hdmi snäppet bättre via scart. Jag har fått inställningar från en kille som kalibrerat det mot en PS3 dessa delar jag gärna med mig till dig som kan ge mig något att prova med denna setup.

// Skoter

Postad 10 October 2008 - 11:59

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

Jag kör HD boxen och en Samsung 50q97 plasma.
Är det någon som har denna setup och har tweakat lite med inställningar på tv´n ?
Tycker att bilden är blek och matt via hdmi snäppet bättre via scart. Jag har fått inställningar från en kille som kalibrerat det mot en PS3 dessa delar jag gärna med mig till dig som kan ge mig något att prova med denna setup.

// Skoter

Den kanske enklaste frågan är väl om du har "rätt" HDMI colorspace inställd i boxen?
Om inställningarna är gjorda för full RGB och du har HDMI component inställd så blir färgerna lite matta.

Postad 10 October 2008 - 13:34

sulfhydryl
  • sulfhydryl
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Då har även jag lagt en beställning på denna box. Då jag tidigare jobbat med TV support är jag väl medveten om boxens brister, men med nya mjukvarusläppen undrar jag en sak.

I ärlighetens namn, är bilden sämre eller bättre än Samsung DCB-P850Z (PVR-boxen)? Försök inte att vara så PK utan ge mig en riktig åsikt :rolleyes:

Jag har kört båda boxarna på min gamla Samsung LE32R81, och tyckte klart bilden var bättre på SD-kanalerna med Humax-boxen @ 1080i via HDMI. Visserligen hade Samsung-boxen bättre svärta, men skärpan var bättre och det var färre artefakter med Humax-boxen.

Antar det beror mycket på att den TV:n inte var snäll om man matade den med analoga signaler. Sen så har visserligen Humax-boxen smärre problem med frysningar i bilden som jag inte såg med Samsung, men de varar så kort tid att jag kan leva med det.

Kvalitén på HD-kanalerna var rätt blandad vad jag minns. Ingen av dem hade lika bra bild som jag fått med Blu-ray däremot. Överlag är jag mer nöjd med Humax, men HD-kvalitét motsvarande Blu-ray är det ju inte.

Postad 10 October 2008 - 15:30

haihep
  • haihep
  • Användare

• 170 inlägg
  • 0

Jag har kört båda boxarna på min gamla Samsung LE32R81, och tyckte klart bilden var bättre på SD-kanalerna med Humax-boxen @ 1080i via HDMI. Visserligen hade Samsung-boxen bättre svärta, men skärpan var bättre och det var färre artefakter med Humax-boxen.

Antar det beror mycket på att den TV:n inte var snäll om man matade den med analoga signaler. Sen så har visserligen Humax-boxen smärre problem med frysningar i bilden som jag inte såg med Samsung, men de varar så kort tid att jag kan leva med det.

Kvalitén på HD-kanalerna var rätt blandad vad jag minns. Ingen av dem hade lika bra bild som jag fått med Blu-ray däremot. Överlag är jag mer nöjd med Humax, men HD-kvalitét motsvarande Blu-ray är det ju inte.

Aktiverade du "antiflimmer" funktionen i Pwr boxen?

Postad 10 October 2008 - 15:38

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

Visserligen hade Samsung-boxen bättre svärta,

Svärtan kan också påverkas av HDMI colourspace inställningen om man inte har ställt in TVn efter den.
Full RGB kan uppleveas som mörkare medans component kan uppleveas som grådaskigare om man
inte gjort det.

Postad 10 October 2008 - 17:31

sulfhydryl
  • sulfhydryl
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0

Aktiverade du "antiflimmer" funktionen i Pwr boxen?

Nix.

Svärtan kan också påverkas av HDMI colourspace inställningen om man inte har ställt in TVn efter den.
Full RGB kan uppleveas som mörkare medans component kan uppleveas som grådaskigare om man
inte gjort det.

Inställningen var vilken fabriksinställningen än är. Just den inställningen hade jag missat.

Postad 10 October 2008 - 17:56

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Nix.

Inställningen var vilken fabriksinställningen än är. Just den inställningen hade jag missat.

jag har lite av samma problem som dig med att bilden är lite mattare på hdmi men jag har lite svårare att ställa det då min tv inte klarar full colorspace så jag får lite för mörka bilder så jag får stå ut med de tills det blir en ny tv. vart det bättre för dig med full color tex?

Postad 11 October 2008 - 13:35

sulfhydryl
  • sulfhydryl
  • Användare

• 183 inlägg
  • 0
Samsung-TV:n hade problem med svärtan via HDMI oavsett inställning vad jag märkte.

Vet inte om det beror på just det, men problemet finns definitivt inte på min nya Toshiba 46XF356, som har HDMI 1.3 med nåt de marknadsför som "deep color" istället för 1.2 som gamla TV:n hade. Har inte ändrat några inställningar på boxen, utan bilden var bra från start. Svärtan är tom. riktigt bra för att vara LCD.
Blu-ray är det ju inte, men komprimeringsartefakterna och bruset i bilden är iaf inte tillräckligt kraftiga för att jag ska störa mig på dem på en 46"-bild.

Postad 11 October 2008 - 16:26

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Beställde precis Viasat Sport paketet, med tanke på dom flyttar F1 och sånt om någon vecka. Fick ju med Sport HD oxå, sitter just nu och ser Norge - Skottland. Läste att en del upplever att bilden fryser, men jag ser inget sånt, DÄREMOT så hackar ljudet var 20-25sek, är det något som är allmänt känt?

Postad 11 October 2008 - 16:33

Unregistered4e1812ee
  • Unregistered4e1812ee
  • Forumräv

• 889 inlägg
  • 0

Beställde precis Viasat Sport paketet, med tanke på dom flyttar F1 och sånt om någon vecka. Fick ju med Sport HD oxå, sitter just nu och ser Norge - Skottland. Läste att en del upplever att bilden fryser, men jag ser inget sånt, DÄREMOT så hackar ljudet var 20-25sek, är det något som är allmänt känt?

Jadå, det händer för mig emellanåt också, när det gäller optiska ljudutgången. Lite varierande vilken kanal som är drabbad. NGC HD o Canal Plus filmkanaler har det emellanåt också. Ljudet från boxens vanliga stereoutgång har jag dock aldrig haft problem med.

Redigerat av Unregistered4e1812ee, 11 October 2008 - 16:36.

Postad 11 October 2008 - 16:35

Unregistered42562
  • Unregistered42562
  • Lärjunge

• 385 inlägg
  • 0
Dom andra kanalerna är ok, det är enbart på Viasat Sport HD det märks på..

Postad 11 October 2008 - 17:05

Unregisteredcf88adec
  • Unregisteredcf88adec
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Värmeutveckling i standbyläge... katastrof! :)

IR-bild

Bifogad fil  IR_1638.jpg   36.65K   0 Antal nerladdningar

Postad 11 October 2008 - 18:46

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Värmeutveckling i standbyläge... katastrof! :)

IR-bild

Bifogad fil  IR_1638.jpg   36.65K   0 Antal nerladdningar

inte undra på att lödningar släppte i min box. nu när comhem förbröt apparaten då de lagade den så kan jag ju öppna den funderar på att montera en fläkt

Redigerat av Duckface21, 11 October 2008 - 18:52.

Postad 11 October 2008 - 19:48

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
VM-kvalet är fritt från frysningar m m på Viasat Sport HD. Bildkvalitén är nätt och jämt HD skulle jag säga. Kvasi-HD.

Postad 11 October 2008 - 19:54

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

VM-kvalet är fritt från frysningar m m på Viasat Sport HD. Bildkvalitén är nätt och jämt HD skulle jag säga. Kvasi-HD.

Möjligt men från min sida är detta bland det sämsta jag sett på Viasat sport. Matchen gör sig bäst i 576p (o då menar jag bildmässigt - inte spelmässigt). Fullt med blockbildningar o suddigt som bara den :) Kan inte tro att detta är HD -sändning överhuvudtaget

Postad 11 October 2008 - 20:08

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0

Möjligt men från min sida är detta bland det sämsta jag sett på Viasat sport. Matchen gör sig bäst i 576p (o då menar jag bildmässigt - inte spelmässigt). Fullt med blockbildningar o suddigt som bara den :) Kan inte tro att detta är HD -sändning överhuvudtaget

Frågan är om det bara är uppskalat? Bundesliga brukar vara snäppet bättre, men inte helt lysande det heller.

Postad 11 October 2008 - 20:13

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Helikopterkameran verkar vara HD-upplöst i alla fall.

Postad 12 October 2008 - 09:32

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

Frågan är om det bara är uppskalat? Bundesliga brukar vara snäppet bättre, men inte helt lysande det heller.

Skulle tro att matchen var uppskalad, även om det blev bättre i andra halvlek. Se den amerikanska fotbollen ikväll kl 19 - den brukar vara klockren!

Postad 12 October 2008 - 09:45

Volatile
  • Volatile
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Hej!

Jag har ett problem med min Humax CXHD som jag tycker mig ha kommit ganska exakt efter den SENASTE fw-uppdateringen, slump? eller bara otur?

Hur som helst, det handlar om HDMI-switchningen. Jag har idag min projektor kopplad till en Recevier (En Onkyo 603 tror jag att det är) med HDMI, sen har jag då Humaxboxen kopplad till receivern med HDMI, och sedan en popcorn på den andra HDMI-porten. Popcornen fungerar klockrent, det gjorde även Humax-boxen innan, men det som hänt efter senaste FW är att Onkyon inte verkar få tillräcklig signal, utan den klickar och "resynkar" hela tiden och sen får jag ingen bild. Detta avhjälps genom att stänga av och sätta på förstärkarn, ofta flera gånger, tills den tillslut synkar och då är det OK!

Ibland får jag göra denna procedur 5-6 ggr innan jag får bild. Är det någon här som upplever samma problem, eller kan ha en tanke vad det kan vara?

Vänligen~
~ Vol

Postad 12 October 2008 - 10:00

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Hej!

Jag har ett problem med min Humax CXHD som jag tycker mig ha kommit ganska exakt efter den SENASTE fw-uppdateringen, slump? eller bara otur?

Hur som helst, det handlar om HDMI-switchningen. Jag har idag min projektor kopplad till en Recevier (En Onkyo 603 tror jag att det är) med HDMI, sen har jag då Humaxboxen kopplad till receivern med HDMI, och sedan en popcorn på den andra HDMI-porten. Popcornen fungerar klockrent, det gjorde även Humax-boxen innan, men det som hänt efter senaste FW är att Onkyon inte verkar få tillräcklig signal, utan den klickar och "resynkar" hela tiden och sen får jag ingen bild. Detta avhjälps genom att stänga av och sätta på förstärkarn, ofta flera gånger, tills den tillslut synkar och då är det OK!

Ibland får jag göra denna procedur 5-6 ggr innan jag får bild. Är det någon här som upplever samma problem, eller kan ha en tanke vad det kan vara?

Vänligen~
~ Vol

Det är väldigt många som har samma problem, om du läser bakåt lite i tråden finns det förslag på tillfälliga lösningar som i alla fall minimerar problemet.
En lösning som funkar för vissa är att skala till 1080i i boxen, det kan du testa!

Postad 12 October 2008 - 10:01

Volatile
  • Volatile
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar, ska kika i tråden!
Så det problemet ligger ändå hos ComHem isåfall? Det stämmer att det kom med senaste FW?
Eller är det ett generellt onkyo-problem?

/Vol

Postad 12 October 2008 - 11:21

Unregistered5bfb11cb
  • Unregistered5bfb11cb
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Så det problemet ligger ändå hos ComHem isåfall? Det stämmer att det kom med senaste FW?

/Vol

Nej, problemet ligger hos ComHem/i boxen.. Det kom med senaste FW precis som du misstänkte och är egentligen redan löst av Humax, det är ComHem som är slöa med att få ut uppdateringen i nätet.

Postad 12 October 2008 - 11:33

rickardl
  • rickardl
  • Beroende

• 1242 inlägg
  • 0

/Vol

http://www.comhem.se.../humax_mjukvara

Återstående punkter:

HDMI-switchning.
Vissa hemmabioförstärkare kan inte växla HDMI-signalen från boxen. Den tillfälliga lösningen då detta inträffar är tyvärr att koppla förbi hemmabioförstärkaren. Arbete pågår för att kunna förbättra detta i en framtida mjukvara.

Redigerat av rickardl, 12 October 2008 - 11:33.

Postad 12 October 2008 - 22:49

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
Har gjort lite tester den senaste dagarna mellan min plasma och min LG LCD monitor testade först plasman med HDMI och sen testade jag HDMI till DVI till monitorn nu ser man klart o tydligt den suddighet som finns och det berör inte enbart SD utan HD bilden med SD har en mer skärpa men HD är lite mat suddighet och även som en grå hinna. Ska testa lite mer den kommande timmen.
Det visar i alla fall att boxen har stora problem men tror inte det är nått som inte går att fixa till i kommande FW

Postad 13 October 2008 - 06:42

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

Har gjort lite tester den senaste dagarna mellan min plasma och min LG LCD monitor testade först plasman med HDMI och sen testade jag HDMI till DVI till monitorn nu ser man klart o tydligt den suddighet som finns och det berör inte enbart SD utan HD bilden med SD har en mer skärpa men HD är lite mat suddighet och även som en grå hinna. Ska testa lite mer den kommande timmen.
Det visar i alla fall att boxen har stora problem men tror inte det är nått som inte går att fixa till i kommande FW

Blir det suddigt på Plasman eller monitorn eller båda? Jag förstår att det är fel på burken om det blir suddigt på båda, men inte annars. Om det bara blir suddigt på Plasman så är det väl den som är felinställd? Jag har en mycket klar bild på min lcd så jag känner inte igen problemet.

Edit: Kan inte detta fenomen bero på att burken lämnar TV-svärta och inte monitor-svärta via hdmi? Jag kan tänka mig att en monitor blir grådaskig i så fall.

Redigerat av hakanh65, 13 October 2008 - 07:00.

Postad 13 October 2008 - 08:50

r0bber
  • r0bber
  • Lärjunge

• 458 inlägg
  • 0

Blir det suddigt på Plasman eller monitorn eller båda? Jag förstår att det är fel på burken om det blir suddigt på båda, men inte annars. Om det bara blir suddigt på Plasman så är det väl den som är felinställd? Jag har en mycket klar bild på min lcd så jag känner inte igen problemet.

Edit: Kan inte detta fenomen bero på att burken lämnar TV-svärta och inte monitor-svärta via hdmi? Jag kan tänka mig att en monitor blir grådaskig i så fall.

Känner inte heller igen detta fenomen. Tycker att bilden är riktigt bra på min plasma också. Har inte gjort några inställningar vad gäller bild heller, så det borde vara standardinställningar här dessutom.

Postad 13 October 2008 - 09:36

pacman
  • pacman
  • Über-Guru

• 22892 inlägg
  • 0

Låter mycket troligt.

Vet inte om Humaxen har en bugg här (kan iofs inte utesluta min tv) eftersom jag kan få fram felet om jag tvingar PC-Levels i min tv, då hjälper det inte att man väljer PC-Levels på Humaxen (håll in V-format), blir nån PC vs Video missmatch. Kommer inte ihåg om det jämt var så men jag fick fram felet nångång när jag labba iaf...

Redigerat av pacman, 13 October 2008 - 09:39.

Postad 13 October 2008 - 13:49

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
de är suddigt på båda skärmarna och båda skärmar är kaibrerade men en aning suddighet finns på hd kanalerna svårt att urnämna det annars men det syns när man kollar. ni får gärna göra ett liknade test om ni vill för att få en mer hålbar linje och sen hur ni får

Låter mycket troligt.

Vet inte om Humaxen har en bugg här (kan iofs inte utesluta min tv) eftersom jag kan få fram felet om jag tvingar PC-Levels i min tv, då hjälper det inte att man väljer PC-Levels på Humaxen (håll in V-format), blir nån PC vs Video missmatch. Kommer inte ihåg om det jämt var så men jag fick fram felet nångång när jag labba iaf...

kör pc levels på min humax med rgb limited

Redigerat av Duckface21, 13 October 2008 - 13:58.

Postad 13 October 2008 - 14:13

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
Borttaget pg av snack om storlek på bild

Redigerat av Duckface21, 13 October 2008 - 18:29.

Postad 13 October 2008 - 16:07

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0
Ta bort de där bilderna! De är ju på över 2MB styck så de lastar ju väldigt mycket för de flesta. Dessutom säger de ju absolut inget om hur du upplever bilden i verkligheten. Du kunde skalat ner dem till under 100kB styck utan att det blir någon större skillnad för oss...

Redigerat av hakanh65, 13 October 2008 - 16:09.

Postad 13 October 2008 - 16:20

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
varför ta bort det sidan e snart slut går bort med tiden!!!

i allaf andra bilden upifrån syns suddigheten väl bra gämför första o andra bilden så får ni en bild av suddigheten

Redigerat av Duckface21, 13 October 2008 - 16:24.

Postad 13 October 2008 - 16:36

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

i allaf andra bilden upifrån syns suddigheten väl bra gämför första o andra bilden så får ni en bild av suddigheten

Jag förstår inte riktigt hur man skall kunna jämföra suddigheten på dessa två helt olika bilder men det kanske andra gör, så du får väl nåt vettigt svar snart. B)
Problemet med de 6 bilderna á 2MB är ju att det finns folk som sitter på långsamma förbindelser och även om det snart byter sida så kanske man vill gå tillbaka i diskussionen och en del söker faktiskt efter inlägg (japp, det finns en sökfunktion!).

Postad 13 October 2008 - 17:39

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

Jag förstår inte riktigt hur man skall kunna jämföra suddigheten på dessa två helt olika bilder men det kanske andra gör, så du får väl nåt vettigt svar snart. B)
Problemet med de 6 bilderna á 2MB är ju att det finns folk som sitter på långsamma förbindelser och även om det snart byter sida så kanske man vill gå tillbaka i diskussionen och en del söker faktiskt efter inlägg (japp, det finns en sökfunktion!).

så nu e bilderna raderade så är vi finito ang det!!!

Redigerat av Duckface21, 13 October 2008 - 18:31.

Postad 13 October 2008 - 18:32

hakanh65
  • hakanh65
  • Forumräv

• 876 inlägg
  • 0

jo men det sölar endå inte ner övriga saker kommer upp fort endå.... men olika kan jag inte på stå om man kollar

12 MB på följande förbindelser (teoretiska värden; i verkligheten högre):
3G (384 kbps): 4 min 10 sek
2 Mbps: 48 sek
Jag tror den som bara är inne för att kolla några inlägg säkert använder ordet "sölar"...

Borttaget pg av snack om storlek på bild

Lägg in dem igen med en storlek på 100 kB så är det helt ok. Ingen märker någon skillnad. Sen blir jag tyst, jag lovar. B)

Redigerat av hakanh65, 13 October 2008 - 18:33.

Postad 13 October 2008 - 18:34

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0

12 MB på följande förbindelser (teoretiska värden; i verkligheten högre):
3G (384 kbps): 4 min 10 sek
2 Mbps: 48 sek
Jag tror den som bara är inne för att kolla några inlägg säkert använder ordet "sölar"...

Lägg in dem igen med en storlek på 100 kB så är det helt ok. Ingen märker någon skillnad.

nä men att börja redigera bilder i datorn orkar jag inte med nu jag hadde nog tagit bilderna i lägre uplösning då vilket jag kanske gjorde fel så de får va så

Redigerat av Duckface21, 13 October 2008 - 18:37.

Postad 13 October 2008 - 18:50

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
om vi nu återgår till boxen är de nån som har hack i ljudet på tv4HD för här hackar ljudet förjävligt mycket nu just går inte satt titta

Postad 13 October 2008 - 19:05

nashua
  • nashua
  • Wannabe

• 37 inlägg
  • 0
Jaha, då får man skicka in sin box för uppdatering då. Hoppas den blir bättre. Har problem med blinkande bild, så får hålla på och sätta på och stänga av den ett antal ggr innan bilden kommer fram.

Lite komiskt att man inte behövde visa leg när man köpte ut paketet med boxen för 1 kr men fick visa leg när man hämtade ut en tom kartong :-)

Postad 13 October 2008 - 19:09

Unregisteredbd2b39d2
  • Unregisteredbd2b39d2
  • Veteran

• 1570 inlägg
  • 0

om vi nu återgår till boxen är de nån som har hack i ljudet på tv4HD för här hackar ljudet förjävligt mycket nu just går inte satt titta

Nopp! Inget hack!

Postad 13 October 2008 - 19:11

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Har någon hunnit få tillbaks sin box efter uppdatering?

Är det en kombinerad mjukvaru-uppdatering och hårdvarudito som förutom HDMI-växlingen även löser suddighet över 720p och taggig bild på 576p måhända?

Många frågor och inga svar än så länge. CH tiger som muren. De borde gå ut och informera alla om vad som är på G!

Edit: Jag tror bestämt jag ställer mig i CH:s telefonkö med högtalartelefon för att höra vad som är på G! Skulle man inte kunna se HD efter 20/10 utan uppdateringen vill jag också ha mitt brev!!

Redigerat av ruhe, 13 October 2008 - 19:14.

Postad 13 October 2008 - 19:14

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Har du provat att torka skärmen med terpentin ? Det ska tydligen vara bra mot suddighet. Lacknafta lär gå utmärkt det mè..

Eller besök hos optiker...avhjälper det mesta suddigheten.

Redigerat av Latman, 13 October 2008 - 19:17.

Postad 13 October 2008 - 19:17

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4002 inlägg
  • 0

Har du provat att torka skärmen med terpentin ? Det ska tydligen vara bra mot suddighet. Lacknafta lär gå utmärkt det mè..

ough, nej, det lär förstöra skärmen... många har en ytbeläggning som man ska vara mycket varsam med. Bara vatten och en trasa, kanske lätt rengöringsmedel. Kanske.

Postad 13 October 2008 - 19:23

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

ough, nej, det lär förstöra skärmen... många har en ytbeläggning som man ska vara mycket varsam med. Bara vatten och en trasa, kanske lätt rengöringsmedel. Kanske.

B)

Själv anser jag mig ha en mycket god humor...

Postad 13 October 2008 - 19:28

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Har du kontrollerat att det inte sitter en hackspett på antennsladden ?. Det kan orsaka sådana problem .

Postad 13 October 2008 - 19:47

ruhe
  • ruhe
  • Forumräv

• 659 inlägg
  • 0
Jag har pratat med Ktj. Har man inte fått brevet kommer man inte behöva skicka in boxen. En del boxar, men inte alla, behöver hårdvaru-uppdateras för att klara av det kommande mjukvarusläppet! B) Han visste inte när detta skulle komma eller vad det innehöll, men datumet 20/10 låter ju troligt då.

Postad 13 October 2008 - 20:02

Duckface21
  • Duckface21
  • Guru

• 4337 inlägg
  • 0
Haha Latman bra ide men jag tror jag avstår...
jag uplever bilden lite suddig men vem vet kanske jag har fel på min tv för den ger suddig bild på 720p och enu värre suddighet på 1080i så jag får väll säga mig defeated och säga då måste de va min tv

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.