ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 15 October 2008 - 12:39
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Nu när vi snackar bild inställningar, om man som jag, kör med komponent ut, då går det inte att ändra limited, full osv? Tycker bilden är lite mörk..
Och CVBS, vad är det? Det är väl RGB man ska ha i "Tv Scart" i menyn?
kommer inte ihåg 100% men har för att det är bara HDMI's colourspace man ändrar via V+format knappen. CVBS = composite video. RGB är bättre val.
Postad 15 October 2008 - 12:50
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Nu när vi snackar bild inställningar, om man som jag, kör med komponent ut, då går det inte att ändra limited, full osv? Tycker bilden är lite mörk..
YPbPr ("analog komponent") är alltid videolevels. Är det så att du har en missmatch i signalnivån så ställer du in det med Brightness (och ev Contrast).
Postad 15 October 2008 - 12:51
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Renderboy: Intressant. Tack för att du berättar detta. Provar först med att be om en ny kabel så får jag se om jag har tur.
Måste dock fråga om jordade uttag. Är inte det jordade uttag som man ska använda?
Jo, men jorden som du kopplar dina maskiner till i eluttaget skiljer sig ifrån jorden som ligger i kabelnätet (elnät - endast din lägenhet, kabel - alla som delar på sladden ner till dess jordpunkt). Det är inte ett bra scenario så därför bör man skilja dessa åt för att skydda din utrustning. Om du kör med ojordade uttag så är ju allt ett stort gungfly ändå så fördelen med avskiljaren blir minimal.
Postad 15 October 2008 - 14:44
Renderboy
-
Renderboy
-
Rookie
-
5 inlägg
Renderboy: Intressant. Tack för att du berättar detta. Provar först med att be om en ny kabel så får jag se om jag har tur.
Måste dock fråga om jordade uttag. Är inte det jordade uttag som man ska använda?
Skriv gärna hur det går med den nya kabeln. Skulle ju ändå vara bra OM det är den som strular, då kanske jag också tar kontakt med ComHems eminenta kundtjänst ;-).
Postad 15 October 2008 - 14:45
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har du satt Brightness och Contrast rätt i förhållande till insignalen då?
Förutom det är min enda förklaring att box och display inte är riktigt överens om vilket colorspace som råder, som sagt, jag lyckades toka till det lite hos mig då jag valde RGB Full i boxen.
Postad 15 October 2008 - 14:49
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Har du satt Brightness och Contrast rätt i förhållande till insignalen då?
Förutom det är min enda förklaring att box och display inte är riktigt överens om vilket colorspace som råder, som sagt, jag lyckades toka till det lite hos mig då jag valde RGB Full i boxen.
ja det har jag, allt e calibrerat med mätare som jag lånat från antenn service... SD bild är inte så illa men de är värre på 720p och enu värre på 1080i ju högre ulösning ju mer grå hinna
Postad 15 October 2008 - 15:15
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
Jag verkar inte kunna ändra vilket colorspace min TV ska ha..
Jag tycker bilden känns gråare med Half och ritkigt illa med YPbPr, Full funkar klart bäst. Dock känns det som man tappar liiiite detaljer i mörka områden vilket inte är så bra det heller..
Vilket meck!
Med HDMI/digitalt kan ju en annan tycka att allt sådant borde syncas automagiskt..
Redigerat av Unregistered5bfb11cb, 15 October 2008 - 15:16.
Postad 15 October 2008 - 15:25
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
ja det har jag, allt e calibrerat med mätare som jag lånat från antenn service... SD bild är inte så illa men de är värre på 720p och enu värre på 1080i ju högre ulösning ju mer grå hinna
Vad kalibrerar du TVn med för bild från Humax-boxen? Och vad är det för mätare du lånat?
Postad 15 October 2008 - 15:58
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag verkar inte kunna ändra vilket colorspace min TV ska ha.. Jag tycker bilden känns gråare med Half och ritkigt illa med YPbPr, Full funkar klart bäst. Dock känns det som man tappar liiiite detaljer i mörka områden vilket inte är så bra det heller..
Vilket meck!

Med HDMI/digitalt kan ju en annan tycka att allt sådant borde syncas automagiskt..
har du justerat tv.ens inställningar? Gråaktig bild borde gå att justera med färginställningarna/kontrast. Ev välja en annan färgtemp. . Hellre lite gråaktig bild som man kan justera på tv.en än full rgb som ger lite för mörk bild.
Redigerat av haihep, 15 October 2008 - 16:04.
Postad 15 October 2008 - 19:07
JNJ
-
JNJ
-
Rookie
-
2 inlägg
Är det flera som också har problem med text-tv?
Den slutar alltid att fungera efter "standby". Man måste alltså starta om den med att slå av/på strömmen för att få tillbaka text-tv
Problemet verkar komma efter uppgraderingen av den senaste FW.
Postad 15 October 2008 - 19:28
Unregistereda8d246d3
-
Unregistereda8d246d3
-
Mästare
-
-
2709 inlägg
men nått måste ju va fel då man får en grå daskig bild på både YCbCr och rgb limited det försvinner på full men det är som en grå hinna över bilden har läst andra i denna tråd längre tillbaka som har samma fel men är det nån som har nån förklaring till det fenomenet
Jag tror det har att göra med hur programmet/filmen e inspelad. Kör alltid YCbCr till min pio G9 tv och upplever en klart dassigare bild på tex Idol men kollar jag sen tex CSI så är bilden klockren igen med grym svärta och fina färger. När jag byter Till full rgb under Idol så blir ju svärtan och färgerna klart bättre men då tappar man ju alla detaljer i svart oxå. Men eftersom att visa program ser bra ut och en del ser mindre bra ut så måste det ju ha att göra med hur det är inspelat. Rätta mig gärna Pacman om jag har fel
Postad 15 October 2008 - 20:12
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Vad kalibrerar du TVn med för bild från Humax-boxen? Och vad är det för mätare du lånat?
Det är med all säkerhet en alkoholmätare. Det ryktas att systembolaget i Umeå from i morgon har portat den där lille tjattrande mannen med Humax-reklam på ryggen. Så den där suddigheten kan vara som bortblåst inom kort.
Postad 15 October 2008 - 20:23
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Det är med all säkerhet en alkoholmätare.
Det ryktas att systembolaget i Umeå from i morgon har portat den där lille tjattrande mannen med Humax-reklam på ryggen. Så den där suddigheten kan vara som bortblåst inom kort.
Plasma apparater skall väl ställas in med en speciell apparat, vet inget mer då jag har en lcd. Sen skall väl plasmor köras med låg kontrast ganska många timmar.
Redigerat av haihep, 15 October 2008 - 20:24.
Postad 15 October 2008 - 21:04
Krisch
-
Krisch
-
Användare
-
-
170 inlägg
eh, det var inte 10-20% styrka och 100% kvalitet innan? Men det kan vara bra för de som har problem att veta att om man inte har typ då 55%+ i styrka att labba runt med antennkablarna.
Kollade igen nu ikväll och nej det var faktiskt 55 % styrka och 10 % kvalitet med den medföljande kabeln. Endast på Canal + film HD kanalen alltså. Ska be om att få ny kabel så återkommer jag med info hur det gick sen.
Postad 15 October 2008 - 21:48
de_dave
-
de_dave
-
Lärjunge
-
-
260 inlägg
Vet inte om detta diskuterats innan, men efter comhems erbjudande om en "gratis" hdbox om man tecknar abbonemang innan årets slut, kommer det att kosta pengar att köpa den hdboxen när det erbjudandet försvinner?
Postad 15 October 2008 - 23:26
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
Det är med all säkerhet en alkoholmätare.
Det ryktas att systembolaget i Umeå from i morgon har portat den där lille tjattrande mannen med Humax-reklam på ryggen. Så den där suddigheten kan vara som bortblåst inom kort. Kom hem nyss, efter övertid på jobbet, och läser detta! Kanon! Min natt är räddad!
Postad 16 October 2008 - 07:50
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Är det flera som också har problem med text-tv? Den slutar alltid att fungera efter "standby". Man måste alltså starta om den med att slå av/på strömmen för att få tillbaka text-tv Problemet verkar komma efter uppgraderingen av den senaste FW.
Att Text-TV slutar funka och fixas med hjälp av/på har det varit sen Juni då firmwaren kom så det är inget nytt direkt, det står i FAQn...
Postad 16 October 2008 - 07:52
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Vet inte om detta diskuterats innan, men efter comhems erbjudande om en "gratis" hdbox om man tecknar abbonemang innan årets slut, kommer det att kosta pengar att köpa den hdboxen när det erbjudandet försvinner?
Troligen, eller så tar de in en annan likvärdig som kommer kosta. Svårt att tro att de enbart kommer köra med PVR-HD boxen när den kommer så någonting lär de ju ha.
Postad 16 October 2008 - 08:13
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Är det flera som också har problem med text-tv? Den slutar alltid att fungera efter "standby". Man måste alltså starta om den med att slå av/på strömmen för att få tillbaka text-tv Problemet verkar komma efter uppgraderingen av den senaste FW.
Jag fick tillbaka text-tv när jag fimpade antennstumpen (den med klumpen) som följde med boxen. Vet inte vad den fyller för funktion förutom att sabba texten.
Postad 16 October 2008 - 08:19
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag fick tillbaka text-tv när jag fimpade antennstumpen (den med klumpen) som följde med boxen. Vet inte vad den fyller för funktion förutom att sabba texten.
Skarvade antennkablar sänker signalen. Kör du bara Den galvade så går det nog bra. Text tv är ascii tecken och dessa reagerar snabbast på dålig signal
Postad 16 October 2008 - 08:31
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
har du justerat tv.ens inställningar? Gråaktig bild borde gå att justera med färginställningarna/kontrast. Ev välja en annan färgtemp. . Hellre lite gråaktig bild som man kan justera på tv.en än full rgb som ger lite för mörk bild.
Jag tycker resultatet blir bättre med Full hur jag än pillar, kör nog vidare med det tillsvidare i alla fall. En vacker dag ska jag ta mig tid och kalibrera ordentligt.
Postad 16 October 2008 - 09:46
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Skriv gärna hur det går med den nya kabeln. Skulle ju ändå vara bra OM det är den som strular, då kanske jag också tar kontakt med ComHems eminenta kundtjänst ;-).
Jag fick rådet av den tekniska supporten att byta kabel. Före skarvade jag originalkabeln med en till kabel eftersom originalkabeln är så kort. Nu kör jag endast en kabel, en helt normal antennkabel. Signalkvalitet och styrka förbättrades avsevärt och jag fick in alla kanaler och tillhörande text-tv. När jag ifrågasatte rådet att byta till en annan kabel så sade tekniska supporten att rådet om originalkabel var lite olyckligt från kundservice sida. Någon brandrisk har ingen informerat om och skulle det vara det så lär Com Hem få återkalla alla sina boxar illa kvickt.
Postad 16 October 2008 - 10:03
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
Någon brandrisk har ingen informerat om och skulle det vara det så lär Com Hem få återkalla alla sina boxar illa kvickt.
Jag tog också bort den ganska omgående när jag hade störningar på HD-kanalerna. Det är ju lite besynnerligt att det skulle vara en speciellt hög risk med just den burken. Då skulle det väl som sagt orsaka en återkallelse istället för att skicka med en specialkabel? Nu är det lite väl många som fått rådet att byta kabel för att få det att funka, eller gjort det på eget bevåg, för att man skall ta denna uppmaning på allvar.
Postad 16 October 2008 - 10:07
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Kanske inte hör hemma i denna tråden, men ijumed att den andra tråden är låst så.....
Någon som hört något mer om HD PVR:en?
Mvh D
Postad 16 October 2008 - 10:23
hakanh65
-
hakanh65
-
Forumräv
-
-
876 inlägg
Kanske inte hör hemma i denna tråden, men ijumed att den andra tråden är låst så.....
Någon som hört något mer om HD PVR:en?
Mvh D
Eftersom det inte hör hemma i tråden så skall den inte diskuteras här. Tråden är tillräckligt lång för burken som diskuteras så det skulle bli ännu rörigare. Snälla, ta detta någon annanstans.
Redigerat av hakanh65, 16 October 2008 - 10:30.
Postad 16 October 2008 - 10:31
Doraso
-
Doraso
-
Forumräv
-
-
657 inlägg
Ok, då lämnar vi det då
//D
Postad 16 October 2008 - 11:20
Monshi
-
Monshi
-
Guru
-
-
4002 inlägg
Någon brandrisk har ingen informerat om och skulle det vara det så lär Com Hem få återkalla alla sina boxar illa kvickt.
Det där med brandrisk har att göra med de potentialskillnader som kan finnas/vanligen finns mellan antennens jord/skärm och elnätets jord. tar denna ström som uppstår utifrån potentialskillnaden fel väg kan den i teorin få den fina platta TVn att börja brinna. (men inte en gammal CRT? eller? ah, de kanske aldrig var jordade nä) har visst hänt någon gång. Och detta rör ALLA med antenn. Egen antenn, via kabel, spelar INGEN roll. Det är inte ett ComHem specifikt problem.
Postad 16 October 2008 - 13:13
Loveless
-
Loveless
-
Lärjunge
-
-
449 inlägg
Det där med brandrisk har att göra med de potentialskillnader som kan finnas/vanligen finns mellan antennens jord/skärm och elnätets jord.
tar denna ström som uppstår utifrån potentialskillnaden fel väg kan den i teorin få den fina platta TVn att börja brinna. (men inte en gammal CRT? eller? ah, de kanske aldrig var jordade nä)
har visst hänt någon gång. Och detta rör ALLA med antenn. Egen antenn, via kabel, spelar INGEN roll. Det är inte ett ComHem specifikt problem.
Brand är en liten risk, däremot kan prylarna i din hemmabio kan ta stryk och gå sönder på grund av detta. Det är som sagt inte ett problem enbart för just denna box, alla borde egentligen hade en sådan kabel hemma oavsett vilken box eller tv de använder om de har jordade uttag, Ja, förutom gamla ojordade CRT som ju faktiskt använde antennen som jord. http://www.elsak.se/...6180004356.html
Postad 16 October 2008 - 13:16
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Det där med brandrisk har att göra med de potentialskillnader som kan finnas/vanligen finns mellan antennens jord/skärm och elnätets jord.
tar denna ström som uppstår utifrån potentialskillnaden fel väg kan den i teorin få den fina platta TVn att börja brinna. (men inte en gammal CRT? eller? ah, de kanske aldrig var jordade nä)
har visst hänt någon gång. Och detta rör ALLA med antenn. Egen antenn, via kabel, spelar INGEN roll. Det är inte ett ComHem specifikt problem.
Finns det ingen jord i eluttaget så behövs väl inte denna avskiljare för då finns inte denna potentialskillnad. Iaf inte i nätet..Inne i apparaten finns det ju jord.
Postad 16 October 2008 - 13:47
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Jag verkar inte kunna ändra vilket colorspace min TV ska ha.. Jag tycker bilden känns gråare med Half och ritkigt illa med YPbPr, Full funkar klart bäst. Dock känns det som man tappar liiiite detaljer i mörka områden vilket inte är så bra det heller..
Vilket meck!

Du har en Panasonic, right? I så fall förväntar den sig videolevels, att använda RGB Full borde alltså inte vara nån bra idé.
Postad 16 October 2008 - 13:48
nobba
-
nobba
-
Lärjunge
-
-
498 inlägg
Har du bara en vanlig terrestiell antenn lär inte problemet uppstå heller då den inte har någon "egen" jordnivå.
Postad 16 October 2008 - 13:58
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Jag tycker resultatet blir bättre med Full hur jag än pillar, kör nog vidare med det tillsvidare i alla fall. En vacker dag ska jag ta mig tid och kalibrera ordentligt.
håller med ang det med gråare bild. full ger den enda bilden som är klar o fin men som sakt stödjer ej tv full så blir ju detta problem med att färgskalan kapas och skuggor blir för mörka
Postad 16 October 2008 - 19:55
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
håller med ang det med gråare bild. full ger den enda bilden som är klar o fin men som sakt stödjer ej tv full så blir ju detta problem med att färgskalan kapas och skuggor blir för mörka
Vad för märke har du på skärmen? Har testat mot en samsung en panasonic och en philips men inte fått gråaktig bild eller dassiga färger. Om så är fallet så brukar det gå att justera på tv:en. Bild blir bara lite mörkare på rull RGB. Känner inte igen detta scenario. Speciellt om tv:en inte stödjer full rgb. Då borde videolevels vara ok signal.
Redigerat av haihep, 16 October 2008 - 20:01.
Postad 16 October 2008 - 22:47
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Botmedel mot "grå hinna"...
Här är mitt förslag att ställa in Brightness för er som saknar färg/ljusmätare, funkar bra för min LCD, osäker på plasma:
1) Släck ner helt i rummet
2) Stäng allt vad du hittar för "förbättrande" bildinställningar(*) i TVn
3) På LCD, öka Backlight till Max.
4) Välj "HDMI: YPBPR Space" med V+format på fjärren
5) Välj en kanal du inte har, så du får upp en ruta med "! No access"
6) fokusera på svarta runt rutan, kanske något hörn och undvik att titta på det vita i rutan
7)
- sänk Brightness ett steg i taget tills det svarta inte blir mörkare
- öka Brightness ett steg för att verifiera att du hamnat rätt, dvs att det svarta blev marginellt ljusare nu
- sänk Brightness ett steg igen
Du har nu justerat att videosvart är så mörkt som din TV kan visa svart och du kontrollerar
hur svart du vill ha det genom att justera Backlight till det var förut eller till den Blacklevel du ser på skärmen
Detta innebär inte att alla kanaler ser ok då det varierar en del mellan dem och även beroende
på det de sänder för tillfället men det är ett ganska bra kompromiss.
* På min Sony finns bla Black Corrector, Advanced Contrast Enhancer, Clear White, etc. sätt dem alla till Off.
Om det finns val för Colourspace, ställ den på Normal.
Pacman har säkert synpunkter på detta...
Redigerat av rickardl, 16 October 2008 - 23:16.
Postad 16 October 2008 - 23:32
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Vad för märke har du på skärmen?
Har testat mot en samsung en panasonic och en philips men inte fått gråaktig bild eller dassiga färger. Om så är fallet så brukar det gå att justera på tv:en. Bild blir bara lite mörkare på rull RGB.
Känner inte igen detta scenario. Speciellt om tv:en inte stödjer full rgb. Då borde videolevels vara ok signal.
Tv jag har är en Philips BDS4241V dock är den OEM märkt som nextier men som sakt en philips i grunden länk till tv = http://www.komplett....aspx?sku=336303
Redigerat av Duckface21, 16 October 2008 - 23:44.
Postad 17 October 2008 - 07:17
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
 ja (inte för att klaga dock, tyckte om din "guide"  ). "Colorspace"-valet i din Sony avser val av gamut, inte signal-colorspace. Har jag för mig, olyckligt att det är så vanligt att samma namn används för två helt olika saker. Ett farligt alternativ är att titta på ett letterboxat 4:3 program (inte TV1000HDs SD-sändningar, de är helt åt skogen) och matcha sido-blackbarsen med letterboxen. På plasma kan man kolla efter "pixelbrus" i det svarta, när det är borta/så minimalt som möjligt har man nått "botten" så att säga. Men det är inte säkert att det är den 100% korrekta positionen för Brightness, här är DVE till hjälp då den hjälper dig att visa om du ska göra avsteg åt något håll från "botten". Men ska dessutom vara medveten om att Brightness och Contrast kan påverka varandra så att säga, återigen är DVE till hjälp här. (dvs DVE kanske inte hjälper en att sätta nivåerna korrekt (det kan ju vara skillnad på spelarens och boxens utsignal) men den hjälper dig att undersöka displayens beteende) edit: Inte säkert att YPbPr är det bästa valet, på vissa displayer är RGB Limited bättre av nån idiotisk anledning (teoretiskt ska det inte vara nån skillnad). Undersöks med...just det, DVE.
Redigerat av pacman, 17 October 2008 - 07:21.
Postad 17 October 2008 - 08:10
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
ja (inte för att klaga dock, tyckte om din "guide" ).
"Colorspace"-valet i din Sony avser val av gamut, inte signal-colorspace. Har jag för mig, olyckligt att det är så vanligt att samma namn används för två helt olika saker.
stämmer, det var bara för att hamna någorlunda rätt med färgerna också. Ett farligt alternativ är att titta på ett letterboxat 4:3 program (inte TV1000HDs SD-sändningar, de är helt åt skogen) och matcha sido-blackbarsen med letterboxen.
menar du "farligt" eller "vanligt"? edit: Inte säkert att YPbPr är det bästa valet, på vissa displayer är RGB Limited bättre av nån idiotisk anledning (teoretiskt ska det inte vara nån skillnad). Undersöks med...just det, DVE.
Man kanske skulle justera det till att använda samma som man har från sin DVD-spelare om man är nöjd med den och funkar inte det bra så testa med YPbPr? Edit: en kommentar: på min TV hamnar jag på exakt 50 (av 100) med ovanstående metod, 49 ger ingen förändring, 51 ger en liten liten förändring. Och det blir samma på min DVD som jag kör via HDMI component också. Metoden är som sagt till för att hitta den inställning som ger den mörkaste bilden av svart som din TV kan prestera, med DVE hamnar man lite ovanför, 51-53 är nog troligare.
Redigerat av rickardl, 17 October 2008 - 08:23.
Postad 17 October 2008 - 09:34
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Farligt eftersom vissa kanaler sänder ut letterboxarna (dvs sändningens svartnivå, i regel iaf) helt galet ijmf med de flesta andra kanaler. Man kanske skulle justera det till att använda samma som man har från sin DVD-spelare om man är nöjd med den och funkar inte det bra så testa med YPbPr?
Bästa är ju om man har val av signaltyp i spelaren oxå, går det ju att undersöka hur displayen beter sig med de olika alternativen.
Postad 17 October 2008 - 09:56
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Farligt eftersom vissa kanaler sänder ut letterboxarna (dvs sändningens svartnivå, i regel iaf) helt galet ijmf med de flesta andra kanaler.
Jag brukar använda mig av den svarta bakgrunden under de scrollande eftertexterna på en film för att göra motsvarande operation som jag beskrev ovan. Funkar bra i de flesta fall på filmer på typ SVT, TV4, Kanal5 och Canal+. Ger lite hög Gamma men föredrar det personligen.
Postad 17 October 2008 - 15:10
ruhe
-
ruhe
-
Forumräv
-
-
659 inlägg
Då så, gott folk. Ska vi tro att det kommer en ny FW på måndag då?
Postad 17 October 2008 - 15:25
JoeV
-
JoeV
-
Användare
-
-
152 inlägg
3) På LCD, öka Backlight till Max.
Hmm, jag trodde man skulle stänga av backlight (eller sätta energispar till hög som funktionen heter på sammy). Är jag ute och cyklar??
Postad 17 October 2008 - 15:28
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
Då så, gott folk. Ska vi tro att det kommer en ny FW på måndag då?
Tror vi grisar kan flyga?
Postad 17 October 2008 - 15:53
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Hmm, jag trodde man skulle stänga av backlight (eller sätta energispar till hög som funktionen heter på sammy).
Är jag ute och cyklar??
Det är bara för att du enklare skall se när Brightness inte sänker ljuset mera. Efteråt justerar du backlight till önskad nivå.
Redigerat av rickardl, 17 October 2008 - 15:53.
Postad 17 October 2008 - 16:10
Unregistered6198fd0e
-
Unregistered6198fd0e
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Jag skrev ett mail till CH och frågade när den nya fW:n kommer att släppas... Det här är svaret jag fick: Hej och tack för ditt e-postmeddelande!
Om allt går som det skall så är planerna att släppa denna uppdatering under November månad.
Vänligen återkom om du har några ytterligare frågor.
Med vänlig hälsning
Com Hem AB Kundservice XXXX XXXXXXX
Box 43 871 21 HÄRNÖSAND Tel direkt: 0771- 55 00 00 Fax: 020-55 44 11
Postad 17 October 2008 - 16:49
Unregistered5bfb11cb
-
Unregistered5bfb11cb
-
Användare
-
-
145 inlägg
Jösses vilket knepigt företag ComHem är..
Postad 18 October 2008 - 11:39
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Jösses vilket knepigt företag ComHem är..

Ja, deras tjänster och kundservice lämnar en del att önska om man säger så... Hade jag haft möjlighet, skulle jag själv ha skaffat parabol. Men bor man i bostadsrätt så är man låst till kabelTV o i mitt fall Comhem.
Postad 18 October 2008 - 16:42
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Ja, deras tjänster och kundservice lämnar en del att önska om man säger så...
Hade jag haft möjlighet, skulle jag själv ha skaffat parabol. Men bor man i bostadsrätt så är man låst till kabelTV o i mitt fall Comhem. 
Håll ut:) Kommer bli bättre... Tydligen kommer det nya boxar/tjänster samt att kundservice håller på att omorganiseras. Dvs om det faller väl ut... Tanken är god iaf
Redigerat av haihep, 18 October 2008 - 16:44.
Postad 21 October 2008 - 13:38
Beolab
-
Beolab
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
4) Välj "HDMI: YPBPR Space" med V+format på fjärren
Med V-format så ändras endast upplösningen? Hur ändrar man ypbpr space på boxen ?
Postad 21 October 2008 - 13:45
Unregistered62144f89
-
Unregistered62144f89
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Med V-format så ändras endast upplösningen? Hur ändrar man ypbpr space på boxen ?
Håll in V-format i 5~ sekunder. Läget visas i högra hörnet
Postad 21 October 2008 - 14:00
Beolab
-
Beolab
-
Wannabe
-
-
49 inlägg
Håll in V-format i 5~ sekunder. Läget visas i högra hörnet
Tack!
3 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|