ComHem och HD (Humax CXHD-1000C)
8369 svar till detta ämne
Postad 04 November 2008 - 14:57
nashua
-
nashua
-
Wannabe
-
-
37 inlägg
Jag har också samma problem! Humax -> Yamaha V-3800 -> Pioneer plasma
Efter en evighet av TV av/på och ingångsbyten på förstärkaren så kan man få bort blåblinkande bilden. Ringde just supporten men det enda dom säger att det arbetas på det.
Det finns inget företag i en konkurentutsatt situation som överlever en så vidrigt dålig kund support.

Samma blåblinkande för mig också Humax -> HK355 -> Panasonic plasma / sanyo z4. Otroligt störande!
Postad 04 November 2008 - 15:04
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Har dom fortfarande inte löst detta problem
Jag hade ju också detta problemet, när jag hade humaxboxen.
Lade precis in en plugin i min nya box, för att få autoresultion
576i - 720p - 1080i och det växlar på sekunden.
Så att det skall fungera, kan man konstatera genom att det f
finns boxar som det fungerar på ...
Maveric
Postad 04 November 2008 - 15:06
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Mav>> Näe det står fortfarande och stampar på FW17 och den hann väl även du plocka hem väl?
Postad 04 November 2008 - 15:28
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Fattar annars inte varför folk envisas med att köra via stärkaren. Måste vara bättre (förutom i de fall man har flera displayer) för hjärtat att koppla direkt till displayen, tills problemet löses.
Det kanske beror på att man inte har lust att köpa en extra 12m HDMI-kabel till projektorn eller om man nöjer sig med att titta på TV:n bara en 2 meter HDMI-kabel.
Postad 04 November 2008 - 17:53
ClarkOne
-
ClarkOne
-
Användare
-
-
227 inlägg
Är det någon annan som är utan ljud på Viasat Sport HD? ... varit det i flera dagar nu, typiskt när det är CL-fotboll ikväll
Postad 04 November 2008 - 18:09
myrstack
-
myrstack
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Är det någon annan som är utan ljud på Viasat Sport HD? ... varit det i flera dagar nu, typiskt när det är CL-fotboll ikväll 
Japp,samma här. Och har längtat sjukt till att se Liverpool ikväll. Fler med samma problem? Någon som pratat med comhem om detta? Jag bor i gbg, om det är av betydelse.
Redigerat av myrstack, 04 November 2008 - 18:21.
Postad 04 November 2008 - 18:40
jwalker
-
jwalker
-
Användare
-
-
134 inlägg
Man kan man inte köra komponent och coax/tos in till min kommande HK, tills det är löst eller det kommer en ny box?, smart eller dumt?.
Det är ju inget hd ljud eller mer än 1080i som kommer ur humaxen ändå?
mvh
Postad 04 November 2008 - 18:52
Bullit
-
Bullit
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
samma här när jag skulle kolla på NAscar igår. Bor i Sollentuna. Sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla om det är samma idag. Skitdåligt att fel kan vara i flera dagar utan att dom fixar det. Med två dåliga kockar (Comhem och Viasat) blir det en riktigt dålig soppa.
Postad 04 November 2008 - 19:05
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
samma här när jag skulle kolla på NAscar igår. Bor i Sollentuna. Sitter på jobbet nu så jag kan inte kolla om det är samma idag. Skitdåligt att fel kan vara i flera dagar utan att dom fixar det. Med två dåliga kockar (Comhem och Viasat) blir det en riktigt dålig soppa.
Felanmäl! Min erfarenhet av tidigare fel på Viasat Sport HD säger mig att Comhem inte upptäcker det på egen hand.
Postad 04 November 2008 - 19:09
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Precis när jag skulle felanmäla kom ljudet tillbaks hos mig. De kanske läste inläggen här och fixade felet...
Postad 04 November 2008 - 19:15
Janne.G
-
Janne.G
-
Forumräv
-
-
735 inlägg
Her skickat in en felanmälan till Com Hem angående SVT HD. De får trycka på SVT så de fixar utsändningen.
Fick precis tillbaka ljudet på Viasat Sport HD.
Postad 04 November 2008 - 19:19
tomasgbg
-
tomasgbg
-
Beroende
-
-
1310 inlägg
Jag har noterat exakt samma fenomen för SVT HD sedan 2 dagar tillbaka.
Har haft detta problem bra länge jag med!
Postad 04 November 2008 - 19:35
Sir C
-
Sir C
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Hm, efter att ha läst i denna tråd blir man inte direkt sugen på att skaffa digital-tv via comhem.
Jag hade planer på det eftersom jag ville ha hd kanaler, men men man får väl vänta å se om comhem löser sina problem.
Postad 04 November 2008 - 19:56
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Japp,samma här. Och har längtat sjukt till att se Liverpool ikväll. Fler med samma problem? Någon som pratat med comhem om detta?
Jag bor i gbg, om det är av betydelse.
Nix. Har haft lite ljudbortfall vid direktsändning (NFL-fotboll) förra veckan, men i söndags, igår och nu finns inte ens det problemet (Toslink från HUMAX till HT-BD 2). Felanmäl! Min erfarenhet av tidigare fel på Viasat Sport HD säger mig att Comhem inte upptäcker det på egen hand.
Min erfarenhet också. Går faktiskt snabbare och ringa till Viasat direkt om man vill.
Postad 04 November 2008 - 22:04
Unregistered02d8e9f3
-
Unregistered02d8e9f3
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag har precis skaffat en extern HDMI-switch, både PS3 och DVD-spelare fungerar, men inte HUMAX.
Antar att det är samma problem som ni upplever som har förstärkare med inbyggd HDMI-switching.
Redigerat av Unregistered02d8e9f3, 04 November 2008 - 22:04.
Postad 04 November 2008 - 23:06
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Angående lösningen att koppla HDMI direkt till TV. Jag orkar inte springa fram och tillbaks och klämma mig bakom TV:n varje gång jag vill använda annan bildkälla än Humaxen. Tror inte det är speciellt bra för HDMI-kontakten på TV:n heller (har bara en). Får köra Component så länge.
En undring bara. Många väntar ju på en lösning med denna box, för min del kan det vara ny FW, ny box eller ny HD-PVR. Bara det funkar. Nu verkar det ju dröja länge innan en HD-PVR blir aktuell men varför inte en ny vanlig HD-box. Senaste HD-kampanjen skulle pågå till den 3:e nov eller så långt lagret av boxar räckte. Kampanjen är slut men man erbjuder fortfarande HD. Alltså har man boxar kvar. Många hade nog dragit slutsatsen att efter den 3:e eller när lagret tog slut så skulle någon nyare variant ta vid lagom till Julhandeln, för det verkar ju otroligt att man skulle lägga ner hela HD-biten (eller inte).
En teknisk undring: Vad är det som gör att det är svårare att skaka fram en HD-box med hårddisk? Handlar väl "bara" om datalagring även om det är högupplöst, väl?
Postad 04 November 2008 - 23:54
Neophasis
-
Neophasis
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Vet inte vad ni snackar om för jag har inga problem med Humaxen och min Sony STR-5200ES som jag kör HDMI till från Humaxen.
Postad 05 November 2008 - 00:02
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Hehe. Lite lustigt...jag har STR-DA5300es. Den går inte alls bra ihop med Humaxen just nu. Däremot funkade det fint innan senaste FW:n. Tyvärr informerade inte Comhem att de skulle försämra denna delen, bara att det inte hade lösts ännu.
Redigerat av Unregisteredc7b312fb, 05 November 2008 - 00:03.
Postad 05 November 2008 - 00:03
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Vet inte vad ni snackar om för jag har inga problem med Humaxen och min Sony STR-5200ES som jag kör HDMI till från Humaxen.
problemet är ju om du kopplar boxen till hdmi via en switch
Postad 05 November 2008 - 00:52
Unregistered42562
-
Unregistered42562
-
Lärjunge
-
-
385 inlägg
problemet är ju om du kopplar boxen till hdmi via en switch
Är det inte det man gör genom sin förstärkare då? HDMI-switchning. Vissa hemmabioförstärkare kan inte växla HDMI-signalen från boxen. Den tillfälliga lösningen då detta inträffar är tyvärr att koppla förbi hemmabioförstärkaren. Arbete pågår för att kunna förbättra detta i en framtida mjukvara.
Postad 05 November 2008 - 01:03
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Om boxen funkar på en Sony eller har funkat på en Sony .. så beror det väl på att de har
samma felaktiga HDMI protokoll
Jag har nog haft 100 olika HDMI produkter för test hemma och alla har fungerat klanderfritt
genom mina olika flerkanalare som jag testat.
Humax boxen har aldrig fungerat som den skall .. så det är väl inte mycket att orda om längre.
Den funkar inte som den skall ... Det är ju konstaterat för över ett år sedan och felet är
fortfarande inte avhjälpt och kommer förmodligen aldrig att bli..
Kör just nu en Digitalmottagare med HDMI och autoresulution 5761 - 720p - 1080i
och den växlar bild mellan olika upplösingar på 2 sekunder. Mellan samma upplösningar
o,5 sekunder .. Det får man säga är godkännt
Inga blå skärmar ..
Det visar på att det kan fungera bra även på digitalmottagare ..
Säger det, då det inte finns många digitalmottagare som kan växla upplösning
automatiskt. Comhems Humax är en av få ... ( de vill så gärna med kan inte )
Maveric
Postad 05 November 2008 - 12:44
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Humax boxen har aldrig fungerat som den skall .. så det är väl inte mycket att orda om längre.
Verkligen inte. Dessutom är är det poänglöst att göra det eftersom Comhem är väl medvetna om att det inte funkar som det skall. Vi får väl se hur det blir i kommande FW (nej, jag vet inte när den släpps). Säger det, då det inte finns många digitalmottagare som kan växla upplösning automatiskt.
Vilket är helt sjukt! Gör ju att tex CDs "egna" PVR-box faller lite redan på startlinjen så att säga. Garfinkel>> En teknisk undring: Vad är det som gör att det är svårare att skaka fram en HD-box med hårddisk? Handlar väl "bara" om datalagring även om det är högupplöst, väl?
HD PVR:en är nyare hårdvara/mjukvara vilket gör att det tar tid att få den (någotsånär) buggfri. Plus att det med PVR tillkommer endel funktionalitet (som en icke-PVR inte har) som i sin tur ska fås att fungera rätt. PLUS att Comhem inte är så sugna på att släppa en box som är i så bedrövligt skick som denna box var (och delvis fortfarande är) vilket gör att man den här gången tagit lite mer tid på sig. Personligen tror jag man kan hitta nått fel på alla boxar. Vad det handlar om är att få fram nått som är "good enough", jag hoppas Comhem hamnar rätt i den balansgången så att det inte släpper boxen för tidigt (som CXHD-1000C) ELLER för sent (dvs så att man inte arbetar ihjäl sig på detaljer som kan lösas efter release)
Postad 05 November 2008 - 13:33
Unregistered62144f89
-
Unregistered62144f89
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Tror ni HD material bli bättre med kommande HDPVR jämfört med nuvarande Humax HD-box? Ren spekulation alltså. Jag menar, den HD jag ser med Humax:en är väl den man kan förvänta sig få ifrån ett kabelnät. Är det inte att be om för mycket när man kräver Blu-ray kvalité? High Definition är väl inget begrepp som är hugget i sten och betyder "så och så mycket bättre bild", utan just högupplöst. Är något högupplöst är det, end of story. Tror ni seriöst att till exempel Svensson, Svensson i HD kan bli bättre?
Redigerat av Unregistered62144f89, 05 November 2008 - 13:38.
Postad 05 November 2008 - 13:47
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
tex CDs "egna" PVR-box faller lite redan på startlinjen så att säga.
Plus att det med PVR tillkommer endel funktionalitet (som en icke-PVR inte har) som i sin tur ska fås att fungera rätt.
Personligen tror jag man kan hitta nått fel på alla boxar.
CD egen box är absolut inget att efterlikna då den har många brister den med. Stämmer att en pvr box får egna och andra problem. Kan märka av det på de jag testar just nu och om man stänger av eller på funktionen ( vilket jag kan göra genom mjukvara ) Alla boxar har något fel .. det gäller att hitta den box man kan leva med. Men i ärlighetens namn har Humaxboxen haft allt för många fel och det går allt för lång tid mellan uppdateringarna. Boxarna på fria marknaden ( de som ni alla skulle kunna ha om det inte vore för pairing ) uppdateras så fort någon upptäckt en bug och lika ofta för att förbättra det som redan är bra. Varför kan inte comhem uppdatera så snabbt och ofta som de "andra" .. Jo, det beror på att comhem och Humax även har skyldighet att skicka alla uppdateringar till annan instans .. samt lägger så stor vikt vid pairing ( som de är ensamma om att ha ) Hade de låtit den fria marknaden få vara med och bara haft en egen box som service till de kunder som vill göra det enkelt för sig, så hade allt varit frid och fröjd. Är det inte att be om för mycket när man kräver Blu-ray kvalité? Är något högupplöst är det, end of story.
Hoppas och tror att det inte är någon i denna tråden som eftersträvar Blu-Ray kvalité då det inte går att uppnå under de förutsättningar som ges med källmaterial och boxar. Bitraten som det sänds med skulle mycket väl skapa förutsättningar för att komma mycket nära. Ett kabelnät sätter inte begränsningar. Tvärtom, då det är uppbyggt på fiber ... Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 05 November 2008 - 14:02.
Postad 05 November 2008 - 14:13
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
.. Jo, det beror på att comhem och Humax även har skyldighet att skicka alla uppdateringar till annan instans ..
Intressant. Vilken instans? Men i ärlighetens namn har Humaxboxen haft allt för många fel och det går allt för lång tid mellan uppdateringarna.
Verkligen. Att den släpptes med den banding/blocking som fanns ibörjan är häpnadväckande och vissa av de fel som introducerades i nyare FW tror jag inte beror på nått av det skäl du nämnar...tror de tillkom av klassisk karate-fylla, för nån annan rimlig förklaring kan inte jag se iaf.
Postad 05 November 2008 - 14:28
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Intressant. Vilken instans? http://www.viaccess.com/en/Samt att Humax själva har någon de måste dela uppgifter med. Tror denna mjukvara passerar allt för många innan den kommer i verket. tror de tillkom av klassisk karate-fylla, för nån annan rimlig förklaring kan inte jag se iaf. 
Jag tror de har någon koreansk variant av Stig Helmer som kontrollerar boxarna  Överkurs för den som är intresserad  Därför är det bättre med open source. Då kan var och en fibbla med mjukvaror och det finns så många som gör det av bara eget intresse.
Lösningen på hela detta problem, hade varit om europa hade varit ett och samma land. Då hade man inte behövt alla dessa koder och kort. Då hade allt som fanns i rymden varit fritt. Tänk bara på vad de som får in Astra 2D kan gotta sig i .. Massor av BBC kanaler och en hel del HDTV. Hela Freesat paketet ligger öppet  Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 05 November 2008 - 14:39.
Postad 05 November 2008 - 14:42
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Aha, många kockar, ingen lagar mat kanske man kan säga då...
Postad 05 November 2008 - 14:47
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Så kan man nog säga ..
Comhem vill ha det på sitt sätt ... Koreanerna bara nickar och ler
smart.gif 1.02K
0 Antal nerladdningar
Sedan tror alla att någon skall fixa det .. Så går tiden ..
Men jag tror inte det är så enkelt. Jag har sagt det förrut och återupprepar ..
Man kan inte ersätta det som saknas i Hårdvara med mjukvara. Man kan dölja
en del men man kan inte lägga till.
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 05 November 2008 - 14:49.
Postad 05 November 2008 - 14:51
racerboy
-
racerboy
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Hej!
Jag har denna box med comhem.
Jag har inte hittat någon ny uppdatering sedan i somras.
Det som hände då var att text tv funktionen försvann.
Har det släppts några uppdateringar sedan i somras?
Har någon annan upplevt detta problem?
Postad 05 November 2008 - 14:53
pacman
-
pacman
-
Über-Guru
-
-
22892 inlägg
Frågan är ju om HDMI-problemen hör till den kategorin dock. Man skulle ju kunna gissa att felet ligger i HDMI-transmittern och förutsatt att Humax inte använt nån ultra-exotiskt sådan så borde det ju vara lösbart (iaf funka lika bra som annan HDMI-utrustning) via mjukvara. Lämnar dock dörren öppen för att jag gissar fel dock.
Postad 05 November 2008 - 15:04
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Vad gäller HDMI problemet, så borde comhem gå ut med vad som är felet, så hade man sluppit dessa
spekulationer. Men det finns ju som sagt ett protkoll som måste stämma med andra hdmi apparater
och sedan har vi det där med Handskakningen som kan ställa till det om man inte har gjort rätt
från början. Men då problemet ändrat sig efter varje uppdatering, så bör mjukvaran
påverka det hela.
Jag tycker dock att det är mycket märkligt att de inte löst det, då jag inte haft en enda
apparat hemma som haft detta problem. Varför kan alla andra men inte Humax och Comhem.
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 05 November 2008 - 15:54.
Postad 05 November 2008 - 17:42
Unregisteredc7b312fb
-
Unregisteredc7b312fb
-
Forumräv
-
-
596 inlägg
Tack för bra svar.
Tycker också det är oerhört märkligt att ett företag som har grava problem med supportverksamheten PGA växtvärk (enligt egen utsago), inte utnyttjar möjligheten till information på sin hemsida mer.
Förstår förståss att man inte vill skylta med många problem med sina tjänster när man samtidigt försöker locka kunder, men ändå.
Postad 05 November 2008 - 18:04
rickardl
-
rickardl
-
Beroende
-
-
1242 inlägg
Hej!
Jag har denna box med comhem.
Jag har inte hittat någon ny uppdatering sedan i somras.
Det som hände då var att text tv funktionen försvann.
Har det släppts några uppdateringar sedan i somras?
Har någon annan upplevt detta problem?
Många har rapporterat att text-tv slutar funka men tror alla fått det tillbaka genom antingen att slå av/på strömbrytaren bak eller att byta antennkabel...
Postad 05 November 2008 - 19:10
Unregistered02d8e9f3
-
Unregistered02d8e9f3
-
Amatör
-
-
52 inlägg
Jag har vart en elak jäkel med någon stackars människa på Com Hem-supporten idag.
Man vet ju hur det är, den som svarar i telefonen vet aldrig något. Men oftast finns det någon i huset som vet mer. Som ni tidigare har sagt så är dom (ja, inte han jag pratade med iofs) medvetna om problemet.
Hursomhelst, jag fick honom att springa runt i huset ett litet tag och han återkom med lite information.
Om allt går väl (det vill säga att det inte dyker upp nya buggar) så kommer det en ny FW under November som ska lösa HDMI-switching problemet.
Om han nu inte hittade på det med mig bara för att bli av med mig. Men det lät inte så.
Jag har dock "tyvärr" återlämnat min HQ-switch till Farbror Kjell och beställt en dyrare, ja okej, bättre kvallitet, från Digitaltvexperten. Det ska ju tydligen fungera med en bättre switch.
Förhoppningsvis löses problemet med mjukvaran också, PLUS att det fungerar med min nya switch.
Postad 05 November 2008 - 19:20
MrSthlm
-
MrSthlm
-
Användare
-
-
127 inlägg
Nån mer som inte har bild på 2an nu?
Jag bor i Sthlmsområdet.
Postad 05 November 2008 - 20:30
Unregisteredbd2b39d2
-
Unregisteredbd2b39d2
-
Veteran
-
-
1570 inlägg
Nån mer som inte har bild på 2an nu?
Jag bor i Sthlmsområdet.
Sannolikt lokalt - bild hos mig.
Postad 05 November 2008 - 20:47
Neophasis
-
Neophasis
-
Amatör
-
-
95 inlägg
Nu är det inte grönare på andra sidan som vissa här vill framstå det som.
Jag har haft parabol tidigare med ett antal dyra boxar och överlag är det problem med alla boxar, detta är inget unikt för Humax och Comhem.
Med DM800s jag hade kunde man steka ägg med om man ville, rena skitboxen.
Med Relook boxarna från DGS så blir aldrig mjukvaran färdig för den är full med buggar.
Vad gäller Topfield TF7700 är det nog den sämsta box jag har haft.
Gemensamt kan man säga att Koreanska tillverkare inte lyssnar på vad andra säger utan envist kör i sina egna spår.
Postad 05 November 2008 - 20:51
Unregistered4e1812ee
-
Unregistered4e1812ee
-
Forumräv
-
-
889 inlägg
Sannolikt lokalt - bild hos mig.
Bild här också (Uppsala). Apropå problem med HDMI-switch köpte jag en switch hos Clas O för 295 spänn. 4 ingångar, en ut. Boxen fungerar faktiskt med den ! Har dock haft problem även innan switchen kopplades in med s k macroblocking (stora färgade fyrkanter) och frysning av bilden i perioder, framför alt på NGC HD. Verkar komma o gå beroende på vilken dag man tittar...Tror dock detta beror på brister i själva kabelnätet ?
Postad 05 November 2008 - 20:54
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
Det är ingen som sagt att allt är grönare på andra sidan .. men det är grönt
Vi skall inte dra några märken här men du kan inte jämföra äpplen med päron
och inte heller dra fram ett fel ( om det är ett fel ) för att sedan såga boxen
när allt annat är rätt med boxen. Vad gäller en av dessa boxar, har man löst
problemen och det gjorde man 2 månader efter att felet blev känt.
Humax boxen har snart funnits i 2 år
Maveric
Postad 05 November 2008 - 21:21
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
Det är ingen som sagt att allt är grönare på andra sidan .. men det är grönt 
Vi skall inte dra några märken här men du kan inte jämföra äpplen med päron och inte heller dra fram ett fel ( om det är ett fel ) för att sedan såga boxen när allt annat är rätt med boxen. Vad gäller en av dessa boxar, har man löst problemen och det gjorde man 2 månader efter att felet blev känt. Humax boxen har snart funnits i 2 år
Maveric
INTE!! jag vill minnas du sakt det i tidigare inlägg i den här tråden att CD är bättre enligt dig... nu stryker vi det och går vidare. Humaxen har problem och kan lösas men det tar för lång tid Comhem måste börja ta ansvar för sina kunder o fixa felen i den mån det går det största felet är HDMI switchningen det i övrigt funkar boxen bra nu... Jag tror kommande FW kommer att va en större därför tar de tid med den många tester osv
Redigerat av Duckface21, 05 November 2008 - 21:23.
Postad 05 November 2008 - 21:47
Unregistered1103
-
Unregistered1103
-
Guru
-
-
5967 inlägg
INTE!! jag vill minnas du sakt det i tidigare inlägg i den här tråden att CD är bättre enligt dig... nu stryker vi det och går vidare.
Här stryks inget ... Ja, jag har sagt tidigare att canaldigital är bättre via parabol och det är det också Mycket mycket mycket bättre .. Men jag tror att ALLA andra utom du förstod att jag syftade på det som stod i inlägget jag besvarade och inte vad som är sagt för 2 månader sedan  Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 05 November 2008 - 21:48.
Postad 05 November 2008 - 22:10
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Tror ni HD material bli bättre med kommande HDPVR jämfört med nuvarande Humax HD-box? Ren spekulation alltså. Jag menar, den HD jag ser med Humax:en är väl den man kan förvänta sig få ifrån ett kabelnät. Är det inte att be om för mycket när man kräver Blu-ray kvalité?
High Definition är väl inget begrepp som är hugget i sten och betyder "så och så mycket bättre bild", utan just högupplöst. Är något högupplöst är det, end of story.
Tror ni seriöst att till exempel Svensson, Svensson i HD kan bli bättre?
Visst kan det bli bättre med ny box.  Bättre prestande med bra källmaterial så kan det bli riktigt bra. Fler och fler riktiga HD kameror på evenemang/dokumentärer/filmer osv. Tänk på att HD är "framtidens" tv som operatörerna slåss om att sända. Ja Svensson Svensson blir nog bättre med en bättre box också
Redigerat av haihep, 05 November 2008 - 22:13.
Postad 05 November 2008 - 22:21
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag har vart en elak jäkel med någon stackars människa på Com Hem-supporten idag.
Man vet ju hur det är, den som svarar i telefonen vet aldrig något. Men oftast finns det någon i huset som vet mer. Som ni tidigare har sagt så är dom (ja, inte han jag pratade med iofs) medvetna om problemet.
Hursomhelst, jag fick honom att springa runt i huset ett litet tag och han återkom med lite information.
Om allt går väl (det vill säga att det inte dyker upp nya buggar) så kommer det en ny FW under November som ska lösa HDMI-switching problemet.
Om han nu inte hittade på det med mig bara för att bli av med mig. Men det lät inte så.
Jag har dock "tyvärr" återlämnat min HQ-switch till Farbror Kjell och beställt en dyrare, ja okej, bättre kvallitet, från Digitaltvexperten. Det ska ju tydligen fungera med en bättre switch.
Förhoppningsvis löses problemet med mjukvaran också, PLUS att det fungerar med min nya switch.
Ny mjukvara kommer Q3. Det borde supporten hålla koll på Tragiskt egentligen..Mig kunde dom inte ens hjälpa när jag glömde den sk installationskoden som behövs inne i menyn! Fick luska ut det själv..
Redigerat av haihep, 05 November 2008 - 22:22.
Postad 06 November 2008 - 01:39
Latman
-
Latman
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
" Ja Svensson Svensson blir nog bättre med en bättre box också "FÖR ATT INTE TALA OM DET SÅ KALLADE HUMORPROGRAMMET " MORGONSOFFAN " Tack Humax och SVT för att ni gör det möjligt för oss att känna glädje. Jättemycket tack.
Postad 06 November 2008 - 09:04
myrstack
-
myrstack
-
Wannabe
-
-
33 inlägg
Jag har också pratat med supporten som gav mig precis samma besked. Så det kanske ligger något i det. Först när jag nämnde problemet med blåskärm, så blev han väldigt förvånad att problemet existerade fortfarande, han mindes att det var löst sen någon månad tillbaka med ny uppdatering. När jag insisterade på att jag inte fått någon uppdatering, blev han osäker och sa att "han föväxlade det med annan produkt". Låter skumt tycker jag, som att uppdateringen finns ute, men bara till utvalda?!
Postad 06 November 2008 - 09:12
pakarlss
-
pakarlss
-
Forumräv
-
-
893 inlägg
Ny mjukvara kommer Q3. Det borde supporten hålla koll på 
Q3? Är inte det Juli-September? Vi är i Q4 nu, så man kanske får fråga vilken år som avses...
Postad 06 November 2008 - 16:01
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Q3? Är inte det Juli-September? Vi är i Q4 nu, så man kanske får fråga vilken år som avses... 
ComHemklockan går lite sakta bara. Det jobbiga är att ingen riktigt vet hur sakta den går...
Postad 06 November 2008 - 17:11
Duckface21
-
Duckface21
-
Guru
-
-
4337 inlägg
nån som sett på voom senaste timmen
en stor blå skärm med texten (video alarm detected service id1 (2728))
Postad 06 November 2008 - 17:48
pcc48
-
pcc48
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
nån som sett på voom senaste timmen
en stor blå skärm med texten (video alarm detected service id1 (2728))
Samma här i Västerås
Postad 06 November 2008 - 18:21
haihep
-
haihep
-
Användare
-
-
170 inlägg
ComHemklockan går lite sakta bara. Det jobbiga är att ingen riktigt vet hur sakta den går...
 kanske var Q4 också. Är faktiskt inte 100% säker nu när jag tänker efter.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|