Humax CXHD-1000C
(Digitalboxar)
|
1
|
(183)
|
Inga priser |
Postad 06 November 2008 - 18:26
Postad 06 November 2008 - 19:17
nån som sett på voom senaste timmen
en stor blå skärm med texten (video alarm detected service id1 (2728))
Samma här i Västerås
Ingen blå skärm (bra bild) men inget ljud.
Postad 06 November 2008 - 20:10
Ingen blå skärm (bra bild) men inget ljud.
de slår lite till och från nu just bild om en stund är det blå skärm igen med felmeddelande
Postad 06 November 2008 - 21:19
Postad 06 November 2008 - 21:22
Postad 06 November 2008 - 21:27
Postad 07 November 2008 - 00:26
jupp, samma kort.OK, så det är fortfarande samma kort man använder idag som man har till HD-paketet?
Postad 07 November 2008 - 10:01
Se mina erfarenheter i annan tråd.
Den fungerar utmärkt.
Postad 07 November 2008 - 10:22
Postad 07 November 2008 - 10:41
Postad 07 November 2008 - 12:12
Redigerat av Duckface21, 07 November 2008 - 12:16.
Postad 07 November 2008 - 13:06
att de där switcharna funkar beror så klart på att de är manuella. switch problemet berör mest automatiska switchar och recivers
Gör det? Var finns den informationen?
Dessutom så var min erfarenhet av icke fungerande switchning just med en manuell switch.
Postad 07 November 2008 - 13:37
Den jag har är både auto sensing och manuell om man så önskar.att de där switcharna funkar beror så klart på att de är manuella. switch problemet berör mest automatiska switchar och recivers
Postad 07 November 2008 - 14:03
Som sagt, minns inte detaljerna, men det kan vara förklaring till varför det funkar kanon för vissa och döden för andra.
Redigerat av pacman, 07 November 2008 - 14:04.
Postad 07 November 2008 - 17:08
Nu har jag signal och bild på kanalernamn på min Humax, hur länge tar det innan den nya adressen är synbar när man loggar in på Mina tjänster och personuppgifter, nån som vet?
Postad 07 November 2008 - 17:32
Jag har flyttat HD tjänsten och ringde CH för flytt.
Nu har jag signal och bild på kanalernamn på min Humax, hur länge tar det innan den nya adressen är synbar när man loggar in på Mina tjänster och personuppgifter, nån som vet?
det är olika för oss tog det en vecka eller 2
Postad 08 November 2008 - 10:12
Postad 08 November 2008 - 11:37
Att sen tänka sig att det blir ännu bättre på BD, Wow! säger jag bara
Postad 08 November 2008 - 15:17
Postad 08 November 2008 - 20:48
Humax CXHD-1000C=skräp
Man tappar intresset och många som vill ha HDTV struntar i det pga detta .
/Mats K
Postad 08 November 2008 - 20:50
Vad är det som är fel?Ska denna skräpbox bli den enda HD boxen någonsin hos Comhem ? Två år med detta skit och ingen annan box i sikte. Är Comhem Sveriges svar på DDR?
Humax CXHD-1000C=skräp
Man tappar intresset och många som vill ha HDTV struntar i det pga detta .
/Mats K
Thomas
Postad 08 November 2008 - 20:54
Någon mer som saknar ljud och text på Voom HD
Ja sedan 6 november. Har felanmält.
Postad 08 November 2008 - 21:20
Inte jag..den har jag tagit bort från favoriter,och lagt in en annan favorit som fungerar perfekt..inte illa Comhem..halelujaNågon mer som saknar ljud och text på Voom HD
Postad 08 November 2008 - 22:49
Inte jag..den har jag tagit bort från favoriter,och lagt in en annan favorit som fungerar perfekt..inte illa Comhem..haleluja
Varför svarar du om du inte har kanalen kvar???
Postad 09 November 2008 - 00:10
håller faktiskt med om man ska svara så svarar man för man har nått vättigt att säga och har kanalernaVarför svarar du om du inte har kanalen kvar???
Postad 09 November 2008 - 00:26
Postad 09 November 2008 - 10:42
håller faktiskt med om man ska svara så svarar man för man har nått vättigt att säga och har kanalerna
Hade det följts så hade tråden vart minst 20 sidor mindre
Redigerat av Unregistered42562, 09 November 2008 - 21:54.
Postad 09 November 2008 - 11:06
Postad 09 November 2008 - 11:17
Vad är det som är fel?
Thomas
Humor. Har du missat de föregående 275 sidorna?
Postad 09 November 2008 - 12:06
Vad är det som är fel?
Thomas
Vad som är fel? Denna skräpbox är den första och som sådan fullproppad med barnsjukdomar. Mot bakgrund av detta finner jag det rent ut sagt för jävligt att Comhem inte har kunnat få ut en nyare och bättre box på två hela år. Som sagt, Sveriges svar på DDR. Där kunde man köpa en och samma bil och inget annat. Skillnaden mellan sportmodellen och den vanliga modellen var färgen. Väntetiden var som hos Comhem flera år.
Skillnaden mellan Comhems HD boxar är att vissa är dåliga, andra är ännu sämre. Här finns inte ens en sportmodell.
Kan tyckas gnälligt, men nog tusan hinner väl elektronik utvecklas på två år. Ingen ska inbilla mig att allt utvecklas och förfinas i rasande fart samtidigt som en ny HD box är helt omöjlig att få fram.
/Mats K
Postad 09 November 2008 - 12:22
Postad 09 November 2008 - 14:50
Någon mer som inte har bild på canal film HD. Bilden är fylld av blocks, och man ser bild från den senaste HD-kanalen man var inne på, typ eurosport HD. Någon som vet vad det kan vara?
Nix - kanoners bild ´n no blocks!
Postad 09 November 2008 - 19:29
Vad som är fel? Denna skräpbox är den första och som sådan fullproppad med barnsjukdomar. Mot bakgrund av detta finner jag det rent ut sagt för jävligt att Comhem inte har kunnat få ut en nyare och bättre box på två hela år. Som sagt, Sveriges svar på DDR. Där kunde man köpa en och samma bil och inget annat. Skillnaden mellan sportmodellen och den vanliga modellen var färgen. Väntetiden var som hos Comhem flera år.
Skillnaden mellan Comhems HD boxar är att vissa är dåliga, andra är ännu sämre. Här finns inte ens en sportmodell.
Kan tyckas gnälligt, men nog tusan hinner väl elektronik utvecklas på två år. Ingen ska inbilla mig att allt utvecklas och förfinas i rasande fart samtidigt som en ny HD box är helt omöjlig att få fram.
/Mats K
Oj en som är värkligen less på boxen hehe men vad uplever du som fel efter senaste FW
Postad 09 November 2008 - 19:44
Har haft samma problem,hur är din signalstyrka och kvalitet på kanalen? För mig försvann problemen dagen innan deras tekniker kom hitNågon mer som inte har bild på canal film HD. Bilden är fylld av blocks, och man ser bild från den senaste HD-kanalen man var inne på, typ eurosport HD. Någon som vet vad det kan vara?
Postad 09 November 2008 - 19:51
Oj en som är värkligen less på boxen hehe men vad uplever du som fel efter senaste FW
Det verkar som du är överraskad.
Postad 09 November 2008 - 22:02
2 år senare borde det finnas betydligt bättre boxar ute på marknaden... Inte för att den nuvarande boxen är rent skräp nuförtiden men kraven höjs.
CH borde ta detta på allvar och erbjuda high end boxar för dom som är vill ha.. Kunderna är less på hyfsade boxar och vill för en gångs skull få en riktigt bra box.
Dina krav då? Inte sugen på att se vad nästa generation av HD boxar kan erbjuda?
Postad 09 November 2008 - 22:18
Det verkar som du är överraskad.
knappast. ville mer veta vad som va då dåligt just nu ser jag bara ett fel det är ju switchningen
2 år senare borde det finnas betydligt bättre boxar ute på marknaden... Inte för att den nuvarande boxen är rent skräp nuförtiden men kraven höjs.
CH borde ta detta på allvar och erbjuda high end boxar för dom som är vill ha.. Kunderna är less på hyfsade boxar och vill för en gångs skull få en riktigt bra box.
Dina krav då? Inte sugen på att se vad nästa generation av HD boxar kan erbjuda?
klart man e sugen på en ny box men men den box som jag har nu duger tills det kommer en ny många likså jag har get upp på att CH kommer släppa nått nytt skräp
Redigerat av Duckface21, 09 November 2008 - 22:16.
Postad 09 November 2008 - 22:35
Suddigheten och grafik-hackigheten över 720p samt icke fungerande ( taggig ) 576p. Jag vill inte köra 720p-sändningarna i 1080i på min 720p-TV, ej heller 576i-sändningarna. CH:s totala tystnad i frågan såhär en bit in i november suger naturligtvis också slam.knappast. ville mer veta vad som va då dåligt just nu ser jag bara ett fel det är ju switchningen
klart man e sugen på en ny box men men den box som jag har nu duger tills det kommer en ny många likså jag har get upp på att CH kommer släppa nått nytt skräp
Postad 09 November 2008 - 23:49
Finns inga highend boxar, vad ska du ha egentligen? verkar mest du gnäller för sakens skull utan grund.
Humaxen levererar en mycket bra bild och är relaltivt snabb, den uppfyller behoven.
Beror väl på vad du har för utrustning hemma, jag tycker det inte år något fel på Humaxen boxen.
Men om du har kass utrustning hemma i övrigt så klart du inte får bra resultat.
Jag skalar allting genom min Crystalio scaler och har perfekt pixelmappad bild...
Oftast beror taggigheten på att din TV har kass skalning och processing, även sabbar dagens receivrar med inbyggd skalning bilden.
Postad 10 November 2008 - 01:29
Vad kul att boxen funkar så bra nu !Humaxen levererar en mycket bra bild och är relaltivt snabb, den uppfyller behoven.
Beror väl på vad du har för utrustning hemma, jag tycker det inte år något fel på Humaxen boxen.
Vad är det som har hänt ?
Det är kul att höra efter att man varit med om den sedan start och genomlidit
alla problem med bilden. Lite tråkigt bara att jag inte fick uppleva det ..
Neophasis fixar din scaler bilden i övrigt också .. Jag menar .. pixelmappningen
har väl inte varit det största problemet. Du får dessutom 576i från boxen numera ?
Jag menar så att din scaler kan jobba upp bilden från original .. eller din scaler är så sofistikerad
att den fixar till 576p på ett perfekt sätt ?
Som sagt kul att höra .. att allt funkar så bra nu ..
Gör dom ?även sabbar dagens receivrar med inbyggd skalning bilden.
Maveric
Redigerat av Unregistered1103, 10 November 2008 - 02:30.
Postad 10 November 2008 - 08:29
Taggighet..Vilken taggighet? Vad har fått dig att gissa vilket problem/utrustning jag har? Kanske har bättre utrustning än vad du har.Finns inga highend boxar, vad ska du ha egentligen? verkar mest du gnäller för sakens skull utan grund.
Humaxen levererar en mycket bra bild och är relaltivt snabb, den uppfyller behoven.
Men om du har kass utrustning hemma i övrigt så klart du inte får bra resultat.
Jag skalar allting genom min Crystalio scaler och har perfekt pixelmappad bild...
Oftast beror taggigheten på att din TV har kass skalning och processing, även sabbar dagens receivrar med inbyggd skalning bilden.
Det finns bättre boxar som ger bättre bild och när du sett bilden från en sån box så kommer du inte tycka att du får en "perfekt pixelmappad bild" med Humaxen.
Sen är det bra att Humaxen fyller dina behov men utgå inte att den fyller alla andras behov! Vissa andra vet vilken bild man skulle kunna få.
sen är det väl bra att man gnäller.. Tycker inte man skall sluta med det.
Redigerat av haihep, 10 November 2008 - 11:13.
Postad 10 November 2008 - 08:45
Jo igår kväll så märkte jag att det var heltyst på TV4HD en stund. Har märkt det nån gång tidigare oxå.Ni som har TV4HD via Comhem, har ni problem, studtals, med ljudet på dessa sändningar, kanske någon/några gånger i veckan? Jag kommer från "CD HD&HDD via satellit tråden" och vi har alla problem med detta, kunde var intressant att veta om det också gällde via Comhem
Tvingades se den romantiska komedin igår och då var iaf ljudet tebaks, var dessutom nästan chockad av att se att det sändes HD på TV4HD...
Postad 10 November 2008 - 09:11
Tssss, erkänn att du gjorde ett medvetet val att se den och satt och toksnyftade!Tvingades se den romantiska komedin igår
Vi kan allt dina tricks..
Postad 10 November 2008 - 09:16
Men trevlig PQ...
Postad 10 November 2008 - 10:46
Känns lite konstigt bara att du använder en annan scaler om nu com hem boxen är så perfekt
Och med tanke på när du blev medlem här så kanske det står com hem på ditt lönekuvert
Har en panasonic 46 pz85 så borde inte vara den som är den så kallade dåliga utrustningen eller?
Skönt ni slutat skylla på antennkabeln iallafall
Postad 10 November 2008 - 11:17
Postad 10 November 2008 - 11:17
knappast. ville mer veta vad som va då dåligt just nu ser jag bara ett fel det är ju switchningen
Det största problemet som jag ser det är att suddigheten över 720p inte är löst. Comhem bekräftade också efter senaste uppdateringen i juni att detta problem återstår. Nu sa man förstås i vanlig ordning att det bara är "vissa" kunder som har detta problem. Jag tycker dock att det borde vara självklart att man inte ska behöva se ett program som sänds i 720p i 1080i, vilket är fallet för tillfället. Är boxen specad med 720p, så ska ju detta rimligtvis fungera.
http://www.comhem.se...s_080605_2.html
Men som sagt. Det är ju bara vissa som ser detta som ett problem och du verkar inte vara en av dessa.
Sen vill även jag passa på att gratulera neophasis till hans problemfria box.
Redigerat av MacGam, 10 November 2008 - 11:24.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
Detta ämne är stängt
1
Namninsamling för att Comhem skall ta in TV4 Science Fiction!
3 bilder
1 film
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?