Samsung™ M86+M87 • firmware & mainboard & settings
1775 svar till detta ämne
68 relaterade trådar
Koppla ihop äldre samsung med Logitech z-5500 går ej! (0 inlägg)
|
9 år sedan
|
1080p/24 (575 inlägg)
|
11 år sedan
|
Behöver hjälp med Tele2 i Samsung LE40M86 (1 inlägg)
|
11 år sedan
|
Värde på begagnad Samsung? (10 inlägg)
|
11 år sedan
|
Yamaha RX-V463, hur koppla ihop? (70 inlägg)
|
11 år sedan
|
Samsung LE40 M86, klickar men startar inte... (7 inlägg)
|
13 år sedan
|
TV-apparater med inbyggd digitaltuner (186 inlägg)
|
14 år sedan
|
Dustin borde skämmas! Sälja tre år gammal modell som ny, till överpris (24 inlägg)
|
15 år sedan
|
Reklamation av tv ( Samsung / komplett.se ) (7 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsungs nya lcd-serier, S8, R8 och M8 (1960 inlägg)
|
15 år sedan
|
Samsung 40M86 med missljud (19 inlägg)
|
15 år sedan
|
Hjälp med val: Samsung PS-50A656 vs. Samsung LE-46A856 vs. Samsung LE-46B65 (29 inlägg)
|
15 år sedan
|
Sony KDL-46D3500 vs Samsung LE46M86 (56 inlägg)
|
16 år sedan
|
Iställningar av PC-läge på Samsung M87 (18 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung Full HD 40" för 7 papp - billigast hittils? (25 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung LE40M86BD eller Samsung LE40A656? (4 inlägg)
|
16 år sedan
|
1080p-skärmar - vilka finns det? (293 inlägg)
|
16 år sedan
|
Hjälp Vad händer nu? (14 inlägg)
|
16 år sedan
|
KOMPLETT har en 40 tums full HD för endast 7990 (39 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung LE-40M86 (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung + CA-modul + ComHem (8 inlägg)
|
16 år sedan
|
Regnbågseffekt / "Rainbow effect" på LCD (Samsung M86) (10 inlägg)
|
16 år sedan
|
Format? (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
"Over-all" TV, <40", 1080p och 3xHDMI (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
HT-TXQ120R strul med PS3 och LE-52M86 (6 inlägg)
|
16 år sedan
|
Lite olika frågor TV/Ljud/Dator/PS3 (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung LE-40M86BD + Wii (0 inlägg)
|
16 år sedan
|
Jag ska välja på en Samsung LE-52M86BD och en Sony KDL-52W4000 (3 inlägg)
|
16 år sedan
|
Samsung LE46M86DB lagg? (5 inlägg)
|
16 år sedan
|
Gulstick, Samsung LE40M86 (29 inlägg)
|
16 år sedan
|
Playstation 2 till LCD-TV (16 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung LE-40M87 eller LE-40N87? (12 inlägg)
|
17 år sedan
|
Besviken på min Samsung M86... (65 inlägg)
|
17 år sedan
|
Hjälp mig i LCD-djungeln (7 inlägg)
|
17 år sedan
|
Stor skillnad mellan 720p och 1080 på 40"? (3 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung LE-40M86BD,Sony KDL-40D3500,Panasonic TH-42PZ70 (46 inlägg)
|
17 år sedan
|
Bästa LCD-TV upp till 15000 kr (15 inlägg)
|
17 år sedan
|
Vilken 46 tums FullHD LCD ? (24 inlägg)
|
17 år sedan
|
Ändra inställningar butik på 40M86 & D3500 (0 inlägg)
|
17 år sedan
|
Panna PZ70 v Pio 5080XA (17 inlägg)
|
17 år sedan
|
Ny TV (LCD,F-HD) samt Blu-Ray spelare (22 inlägg)
|
17 år sedan
|
Shoppingsajterna Svenska AB (65 inlägg)
|
17 år sedan
|
Ingen signal vid DVI-Hdmi, le37M86 (13 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung M86, digital-tv, comhem etc. (8 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung LE40M86 och Nvidia 8800GTS640 (4 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung M8 vs. Sony D3000 (1 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung LE37M86 vs LE40M86 (10 inlägg)
|
17 år sedan
|
Vilka modeller bör man inte missa att titta på innan köp? (1 inlägg)
|
17 år sedan
|
Knäpper i TV:n (4 inlägg)
|
17 år sedan
|
Julhandel! (1 inlägg)
|
17 år sedan
|
40" D3000 eller 40" M86? (9 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung PS-50P96FD eller Samsung LE-52M87? (6 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung tappade menyer? (1 inlägg)
|
17 år sedan
|
TV för ca 15-20000 (13 inlägg)
|
17 år sedan
|
Tv med inbyggd digitalbox (4 inlägg)
|
17 år sedan
|
Gällande Samsumg LE52M86 (0 inlägg)
|
17 år sedan
|
Sharp LC-52XD1E el Samsung LE-52M87BD (3 inlägg)
|
17 år sedan
|
TX-SR605 + PS3 + LE-40M87 + Cinema XL + DV6515 (3 inlägg)
|
17 år sedan
|
LCD-TV till spelkonsoler? (26 inlägg)
|
17 år sedan
|
LG 42LF66 eller Samsung LE-40M86BD (1 inlägg)
|
17 år sedan
|
Samsung LE-46M86BD vs. Sharp LC-46XD1E (9 inlägg)
|
17 år sedan
|
Bra HD LCD-TV för multipla ändamål (6 inlägg)
|
17 år sedan
|
TV och hemmabio inköp, vad välja? (2 inlägg)
|
17 år sedan
|
Vilken LCD >50" ska jag välja? (18 inlägg)
|
17 år sedan
|
LCD eller plasma till tv-tittande? (1 inlägg)
|
17 år sedan
|
Vad ska jag välja och varför? (7 inlägg)
|
17 år sedan
|
Gästbok för Adde81 (5 inlägg)
|
17 år sedan
|
Köpråd (6 inlägg)
|
18 år sedan
|
Postad 05 december 2007 - 12:15
Unregistered65127d5c
-
Unregistered65127d5c
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
nån som har bestält denna tv från dustin home? De har ju riktigt bra pris på den. Men det står ju att menyerna är på engelska och då antar jag att det är nån form av importerad apparat. Hur är det med ny firmware till sånna? Verkar som att folk tidigare i tråden har haft lite problem med att få en uppdatering på sådanna apparater. Nån som vet vilken firmware som kommer med apparater ifrån dem?
Vilken fw som är i apparaten är omöjligt att säga, menyerna går lätt att ändra till svenska i servicemenyn. Fw 2008 som är den senaste just nu finns att dela med sig av, även "hemmagjord" servicekabel finns. Skicka ett pm så får du veta mer.
Postad 05 december 2007 - 14:32
jonatannn
-
jonatannn
-
Användare
-
-
188 inlägg
Måste bara fråga, har du bara firmware 1008 i den? I så fall tycker jag du ska ta kontakt med samsung och be att få den senaste fw som är 2008 just nu.
Jag har kört med PS3 på min 40M87 och jag behöver inte tvinga på 24hz iaf, stoppar jag in en bluray-skiva med 24hz ställer sig tv-n i det direkt! Jag vet dock inget om NHL08, men alla andra spel flyter på galant.
[/quote]
Jo tack har allt försökt få Samsung till att uppdatera min tv men det "räckte" inte att jag bara hade felet med forcerat 24 hz läge... Tips mottages gärna för det känns som om det hänt mycket sedan min firware.
Hur upplever du de svarta "laddnings" bilderna på PS3:an?? Så som jag beskrev ovan eller är din bild kolsvart?
[/quote]
Min bild är svart! Ring samsung och säg att du har skaffat canal digital och fått problem med ditt ljud från hd-boxen, då kommer dom att skicka dig kabel och skiva då du har köpt din på onoff, ge dig INTE!!
Hjälper inte fw-uppdatering ska du reklamera tv-n, då är det något mer bekymmer.
[/quote]
Då var det fixat, drog den "vita lögnen" om boxen hos samsung och de lovade att skicka ut en kabel samt skiva.. De orkar väl inte diskutera firmware med alla som ringer till dom utan löser det såhär.. Vilket de borde gjort från första början.. Så firmware 2008 innehåller alla uppdateringar som skett mellan min 1008 och 2008??
Postad 05 december 2007 - 20:02
Unregisteredfe92bc66
-
Unregisteredfe92bc66
-
Amatör
-
-
59 inlägg
nån som har bestält denna tv från dustin home? De har ju riktigt bra pris på den. Men det står ju att menyerna är på engelska och då antar jag att det är nån form av importerad apparat. Hur är det med ny firmware till sånna? Verkar som att folk tidigare i tråden har haft lite problem med att få en uppdatering på sådanna apparater. Nån som vet vilken firmware som kommer med apparater ifrån dem?
Vilken fw som är i apparaten är omöjligt att säga, menyerna går lätt att ändra till svenska i servicemenyn. Fw 2008 som är den senaste just nu finns att dela med sig av, även "hemmagjord" servicekabel finns. Skicka ett pm så får du veta mer.
Min var också "importerad" fast via NetOnNet. I den första tv:n var det FW 2010 i så det bör vara den senaste. I den tvn var tyvärr mainborden kass så den blev utbytt och i den efterföljande jag fick var det FW 2007, fast i den bråkade digitalboxen. Tv:n är nu tillbakalämnad o jag vågar nog mig inte på att köpa en M86 igen. Synd för när den funkade var det kanonbild.
Postad 05 december 2007 - 21:04
Unregistered65127d5c
-
Unregistered65127d5c
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Min var också "importerad" fast via NetOnNet. I den första tv:n var det FW 2010 i så det bör vara den senaste. I den tvn var tyvärr mainborden kass så den blev utbytt och i den efterföljande jag fick var det FW 2007, fast i den bråkade digitalboxen. Tv:n är nu tillbakalämnad o jag vågar nog mig inte på att köpa en M86 igen. Synd för när den funkade var det kanonbild.
Fw som samsung skickar ut nu är iaf 2008, dom säger själva att den är den senaste. Knepigt med tanke på vad du hade i din första tv...
Postad 05 december 2007 - 22:27
Unregisteredfe92bc66
-
Unregisteredfe92bc66
-
Amatör
-
-
59 inlägg
Fw som samsung skickar ut nu är iaf 2008, dom säger själva att den är den senaste. Knepigt med tanke på vad du hade i din första tv... 
Jo servicestället var också förvånade när de såg firmwaren. De sa också att 2008 var den senaste.
Postad 05 december 2007 - 23:11
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Edit: datafel på moderkortet kan ju vara en orsak till att du fick ut 2010.
Tydligen finns det en 2010.0 så... det kan ju mycket väl vara riktigt då
Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 05 december 2007 - 23:26.
Postad 05 december 2007 - 23:16
Will_O_Wisp
-
Will_O_Wisp
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Modell: LE-46M87BDX/XEE
T-TLPPEUMD-2010.0
T-BDTMPEUS-1004
BOARD2-CALLA-TR-1011
DATE-Oct 10 2007
Inköpsdatum: 2007-11-28
Inköpsställe: Expert
Pris: 20990:-
Uppgradering: Nej
24hz stöd: Ja
MoviePlus bugg: Nej
Xbox360 bugg: Nej
Freeview bugg: Nej
Clouding: Nej
Buzzing: Nej
Annan bugg: Inte vad jag...
Postad 06 december 2007 - 12:07
kh_vorsteh
-
kh_vorsteh
-
Amatör
-
-
71 inlägg
Har funderat lite över en sak, normalt sätt med nya skärmar/tv apparater så får man ju en form av "klisterlapp" där det står all världens fördelar med den, exempelvis 1080 Full HD etc..
Som på denna bild http://www.bigscreen...6M86_FullHD.jpg
Nu är detta en 46" och min en 37" men i samma serie, som sagt så är det inget jag stör mig på, men det får mig att i alla fall undra varför dom lägre modellerna isåfall inte får några "klisterlappar", har man lyckats få sig en demo-vara eller ett återlämnat ex måntro?!
Hej. Jag har en 40" M86, och på min satt det inga delaker. Har haft samma fundering, SKALL det sitta dekaler på alla nya burkar ? Mvh
Postad 06 december 2007 - 12:12
C0LD
-
C0LD
-
Användare
-
-
135 inlägg
Har funderat lite över en sak, normalt sätt med nya skärmar/tv apparater så får man ju en form av "klisterlapp" där det står all världens fördelar med den, exempelvis 1080 Full HD etc..
Nu är detta en 46" och min en 37" men i samma serie, som sagt så är det inget jag stör mig på, men det får mig att i alla fall undra varför dom lägre modellerna isåfall inte får några "klisterlappar", har man lyckats få sig en demo-vara eller ett återlämnat ex måntro?!
Hej. Jag har en 40" M86, och på min satt det inga delaker. Har haft samma fundering, SKALL det sitta dekaler på alla nya burkar ?
Mvh
Jag hade iaf dom där dekalerna på min 37" M86.
Postad 06 december 2007 - 13:01
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Hej. Jag har en 40" M86, och på min satt det inga delaker. Har haft samma fundering, SKALL det sitta dekaler på alla nya burkar ?
Mvh
37" är FullHD men har inte SuperClearPanel. Hade du ändå SuperClearPanel-dekalen? (det är endast 40" och uppåt har SuperClearPanel).
Postad 06 december 2007 - 14:42
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Har haft M87:an inne på service för buggar och vandrande vita ränder. Moderkortet är utbytt och firmware är 2007. Nu har ett annat problem uppstått istället. Vissa färger rör sig. Det gäller framför allt rött, rosa och brunt. Det är mörkare fält eller vågor som rör sig fram och tillbaka i färgerna. Med digital-tv via scart är problemet som störst. Det finns även när jag kör DVD via HDMI, men är inte lika besvärande. Jag har prövat en massa bildinställningar, men inget hjälper. 
För den som är intresserad: Servicefirman Theorell & Ohlsson Extern elektronik hjälpte mig. Jag mejlade dem och de sa sig veta vad felet var. Och de hade rätt! Det var kontakten på kabeln mellan moderkortet och bildpanelen (tror jag). Den satt lite löst. Servicekillen tryckte dit den ordentligt. Och nu är bilden helt strålande! Inga färger som rör sig och inga vandrande vita ränder (som också fanns tidigare). Heder åt Extern elektronik! http://www.externel.se/
Postad 06 december 2007 - 20:15
C0LD
-
C0LD
-
Användare
-
-
135 inlägg
Mvh
37" är FullHD men har inte SuperClearPanel. Hade du ändå SuperClearPanel-dekalen? (det är endast 40" och uppåt har SuperClearPanel).
Du har helt rätt. På min hade jag en annan dekal. Där stod det t ex 1080p, 3 HDMI etc etc. EDIT: Medlemmen Tippman har en bra bild på dekalerna https://www.minhembio.com/Tippman.
Redigerat av C0LD, 06 december 2007 - 20:27.
Postad 06 december 2007 - 21:55
Will_O_Wisp
-
Will_O_Wisp
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Min TV, LE-46M87BDX/XEE verkar visst lida av clouding, eller vad säger ni som vet?
Har fyra vitare områden när svart skärm visas, provat både på EXT1 och EXT2 utan bildkälla och även provat att visa en svart BMP bild och samma fenomen uppstår. Fyra områden, båda vänstra hörnen och sedan över, samt underkant på mitten av bildytan. Är detta något som kommer försvinna tror ni?
Känns surt då TVn känns hur bra som helst annars, nytt tillverkningsdatum, oktober, serienummer med PB i, som innebär november månad, senaste firmware från butiken, dvs 2010, och inga andra buggar. Syns bara när bilden är helt svart, är det jag som är petig, är detta något man skall acceptera? Har 30 dagars öppet köp på Expert så kanske dags att lämna tillbaks den och fundera på någon annan TV. Suck, jag som äntligen bestämt mig efter två års velande och så uppstår detta, grrr!
Vad gör servicekillarna åt clouding?
Bifogar en bild, tror det illustrerar min clouding...
LE_46M87_Clouding.jpg 256,33K
6 Antal nerladdningar
Postad 06 december 2007 - 22:48
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Min TV, LE-46M87BDX/XEE verkar visst lida av clouding, eller vad säger ni som vet?
Har fyra vitare områden när svart skärm visas, provat både på EXT1 och EXT2 utan bildkälla och även provat att visa en svart BMP bild och samma fenomen uppstår. Fyra områden, båda vänstra hörnen och sedan över, samt underkant på mitten av bildytan. Är detta något som kommer försvinna tror ni?
Känns surt då TVn känns hur bra som helst annars, nytt tillverkningsdatum, oktober, serienummer med PB i, som innebär november månad, senaste firmware från butiken, dvs 2010, och inga andra buggar. Syns bara när bilden är helt svart, är det jag som är petig, är detta något man skall acceptera? Har 30 dagars öppet köp på Expert så kanske dags att lämna tillbaks den och fundera på någon annan TV. Suck, jag som äntligen bestämt mig efter två års velande och så uppstår detta, grrr!
Vad gör servicekillarna åt clouding?
Min erfarenhet är att clouding på LCD finns alltid mer eller mindre på såväl LCD-TV som LCD-monitorer, det är svårt att bedömma din bild, man måste nästan se det direkt, men tycker inte att det är det värsta jag sett. Efter vad jag läst så blir cloudingen väldigt sällan bli värre- utan den brukar snarare försvinna ju mer TVn används (har inga vetenskapliga belägg för detta utan baseras på läsning av personer som har LCDer, har själv ingen ännu). Vet inte hur många timmar din LCD stått på, men efter upptill 2 månaders normal daglig anvädning så har jag läst om folk som blivit nöjda. Helt klart finns det exemplar som har mer eller mindre läckage när LCD-panelen lämnar fabriken, clouding går inte att rätta till genom service. Mitt tips är att aktivera TVns energisparinställning i menyn och/eller minska backligten så mycket som det går utan att bildkvaliten/kontrasten blir påverkad allt för mycket negativt. Återkom gärna med hur du nu upplever cloudingen efter denna åtgärd Min åsikt är att det går inte att resonera som så att man byter LCD tills man får ett ex med minsta möjliga clouding, däremot bör man ju kanske kunna häva köpet och få pengerna tillbaka. Har ingen uppfattning om hur perfekt en LCD i 20000:- klassen måste vara.
Redigerat av snowstorm, 06 december 2007 - 22:49.
Postad 07 december 2007 - 00:58
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Som sagt så det är svårt att avgöra på din bild hur mycket clouding det är. Vad har du för inställning på backlight?
Postad 07 december 2007 - 09:08
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Will_O_Wisp!
Efter att ha skaffat en LCD har jag börjat titta efter svärtan på andra apparater också. Vår gamla 20-tums CRT har långt ifrån perfekt svärta. Man skulle nästan kunna säga att den lider av viss "clouding" då nederkanten av bilden blir lite ljusare i mörka scener. Fast detta är något jag aldrig tänkt på tidigare. Innan LCD-tiden var jag helt nöjd med CRT-bilden.
Den viktiga frågan är väl egentligen hur mycket du störs av cloudingen vid normalt TV- och film-tittande. Du är ju helt nöjd med TV:n i övrigt. Byter du ut panelen eller hela TV.n kan du få andra problem med den.
Postad 07 december 2007 - 09:18
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Foukus har flyttas från att glädjas över sina ny inköpta grejer till att leta fel på dom
Postad 07 december 2007 - 09:28
Will_O_Wisp
-
Will_O_Wisp
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej,
Visst är det svårt att se av bilden, men på backlight 5 så syns det när skärmen är helt svart, på backlight 0 så syns det knappt alls, men med backlight 0 känns bilden inte lika trevlig längre med vanlig bild... Får väl vänta ett tag till å se om jag vänjer mig vid tanken eller om det försvinner, behöver inte lämna tillbaks den än på några veckor...
Postad 07 december 2007 - 10:17
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1 864 inlägg
Hej,
Visst är det svårt att se av bilden, men på backlight 5 så syns det när skärmen är helt svart, på backlight 0 så syns det knappt alls, men med backlight 0 känns bilden inte lika trevlig längre med vanlig bild... Får väl vänta ett tag till å se om jag vänjer mig vid tanken eller om det försvinner, behöver inte lämna tillbaks den än på några veckor...
På vår TV har vi filmläget och backlight på 3. Energispar är inställt på "låg". Tyvärr minns jag inte ny vad ljusreglaget är inställt på. Om du inte redan gjort det kan du kika på bildinställningsförslagen längre upp i denna tråd. Jag tror få förslag har backlighten på så mycket som 5.
Postad 07 december 2007 - 10:48
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
På vår TV har vi filmläget och backlight på 3. Energispar är inställt på "låg". Tyvärr minns jag inte ny vad ljusreglaget är inställt på. Om du inte redan gjort det kan du kika på bildinställningsförslagen längre upp i denna tråd. Jag tror få förslag har backlighten på så mycket som 5.
Kör med samma inställningar och så finns det en till som HDMI blacklevel som jag också ändrat. Kommer inte ihåg riktigt vad det var men den gjorde bilden mörkare när man kolla på DVD.
Postad 07 december 2007 - 12:21
Unregistereddf66e77b
-
Unregistereddf66e77b
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Du har helt rätt. På min hade jag en annan dekal. Där stod det t ex 1080p, 3 HDMI etc etc. EDIT: Medlemmen Tippman har en bra bild på dekalerna https://www.minhembio.com/Tippman.
Precis, dekaler över hela ramen av TVn, jag hade inte en enda. Som sagt, inte jordens undergång men jag är ändå nyfiken på varför, jag menar det bör ju vara en standard grej, till och med kameror har dekaler och klistermärken *skratt* Ingen som har koll på detta?
Postad 07 december 2007 - 12:26
Petssonp
-
Petssonp
-
Amatör
-
-
61 inlägg
Mvh
Satt inga dekaler på min TV när den levererades. Dock satt det skyddplast på ramen som det såg ut som om nån hade pillat lite på för att komma åt knapparna på sidan! Brukar det vara nån mer skyddsplast, t.ex. över själva bildytan eller finns det något annat sätt att se om man har fått en beggad skärm? // Petsson
Postad 07 december 2007 - 12:27
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Precis, dekaler över hela ramen av TVn, jag hade inte en enda. Som sagt, inte jordens undergång men jag är ändå nyfiken på varför, jag menar det bör ju vara en standard grej, till och med kameror har dekaler och klistermärken *skratt* Ingen som har koll på detta?
Samma här hade inga dekaler alls. Får nog ta och ringa samumsung support o whina lite..
Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 07 december 2007 - 15:30.
Postad 07 december 2007 - 13:23
Feorin
-
Feorin
-
Wannabe
-
-
10 inlägg
Mvh
Själv tycker jag det bara är bra att det inte sitter massa jälva klisterlappar på TVn som man måste knåpa bort. Jag köpte min vi HiFi-klubben och det är en garanterat ny tv, och det utan klisterlappar.
Postad 07 december 2007 - 20:20
Unregisterede638175c
-
Unregisterede638175c
-
Rookie
-
7 inlägg
Har precis köpt en m87. När jag kopplar in datorn med hdmi blir tv flimmrig i grönt. Har kopplat in datorn till annan m87:a så vet att felet inte ligger där. Har testat alla hdmi ingångar... Någon som kan hjälpa mig? Tacksam för svar
Postad 08 december 2007 - 16:48
jonatannn
-
jonatannn
-
Användare
-
-
188 inlägg
Fick kabeln + skivan från samsung igår med firmware uppdateringen.. Nu var det ju så illa att jag inte hade någon seriell port utgång på min MacBook Pro
Någon som har ett bra tips på adapter som man kan köpa... Typ en adapter som omvandlar seriell till usb eller liknande??
Postad 08 december 2007 - 20:00
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2 842 inlägg
Fick kabeln + skivan från samsung igår med firmware uppdateringen.. Nu var det ju så illa att jag inte hade någon seriell port utgång på min MacBook Pro
Någon som har ett bra tips på adapter som man kan köpa... Typ en adapter som omvandlar seriell till usb eller liknande??
Vet att Kjell & Company har en USB---->Seriell adapter men tror även att flera andra har. Hittade en på webhallen: http://www.webhallen...od.php?id=66437Körde med en liknande när jag gjorde service återställning på bilen och till det funkade det bra.
Postad 09 december 2007 - 13:38
nurfen
-
nurfen
-
Veteran
-
-
2 031 inlägg
Har 52-tumsmodellerna också stöd för 24p? Det framgår inte på Prisjakt.
Och vad är det för skillnad på 86 och 87?
Postad 09 december 2007 - 13:48
Unregistered65127d5c
-
Unregistered65127d5c
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Har 52-tumsmodellerna också stöd för 24p? Det framgår inte på Prisjakt.
Och vad är det för skillnad på 86 och 87? 
1. Svar ja, stöd 24p. 2. Designen, 87 modellen har en "silverfinish" nedtill på skärmen.
Postad 09 december 2007 - 14:04
nurfen
-
nurfen
-
Veteran
-
-
2 031 inlägg
1. Svar ja, stöd 24p. 2. Designen, 87 modellen har en "silverfinish" nedtill på skärmen.
Så det är alltså en silverlist som skiljer 2000 kr mellan modellerna?  86 kostar 25000, medan 87 finns för 23000.
Postad 09 december 2007 - 17:16
Unregistered65127d5c
-
Unregistered65127d5c
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
1. Svar ja, stöd 24p. 2. Designen, 87 modellen har en "silverfinish" nedtill på skärmen. Så det är alltså en silverlist som skiljer 2000 kr mellan modellerna? 86 kostar 25000, medan 87 finns för 23000.
Jepp, en dyr silverlist...  , missade priset ovanför, brukar ju vara 87:an som är dyrare..
Redigerat av Unregistered65127d5c, 09 december 2007 - 21:10.
Postad 09 december 2007 - 18:33
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
1. Svar ja, stöd 24p. 2. Designen, 87 modellen har en "silverfinish" nedtill på skärmen. Så det är alltså en silverlist som skiljer 2000 kr mellan modellerna? 86 kostar 25000, medan 87 finns för 23000.
Jepp, en dyr silverlist... 
Japp den dyra silver listen sitter på 87:an
Redigerat av Unregistered2e3b64ba, 09 december 2007 - 18:35.
Postad 09 december 2007 - 19:47
holyhansen
-
holyhansen
-
Användare
-
-
159 inlägg
Heh, på min 52" M86 satt då inga dekaler alls...
Postad 10 december 2007 - 21:01
applehorn
-
applehorn
-
Användare
-
-
176 inlägg
Hur ställer man in 24p på denna tv och var? Kör vga till xbox360 om jag trycker på info kanppen står det 1920x1080 60hz.
Postad 10 december 2007 - 22:00
Unregistered883bce2a
-
Unregistered883bce2a
-
Forumräv
-
-
737 inlägg
Har du tillräckligt ny firmware så ska den ställa om till 24hz automatiskt om du har en källa som skickar 24hz. Tror inte 360 klarar 24hz men det gör ju inget om du ska spela för då är det ändå 60hz som gäller.
Postad 10 december 2007 - 22:08
applehorn
-
applehorn
-
Användare
-
-
176 inlägg
Har du tillräckligt ny firmware så ska den ställa om till 24hz automatiskt om du har en källa som skickar 24hz. Tror inte 360 klarar 24hz men det gör ju inget om du ska spela för då är det ändå 60hz som gäller.
Var lite otydlig, kör hd dvd addonen till 360 och har firmware 2010. När jag kollar på tv:n när jag kör hd dvd så står det 1920x1080 60hz, det är fel antar jag?
Postad 10 december 2007 - 22:18
Unregistered2e3b64ba
-
Unregistered2e3b64ba
-
Forumräv
-
-
565 inlägg
Tror inte 360 HD-DVD combon klarar 24p.
Postad 10 december 2007 - 22:22
applehorn
-
applehorn
-
Användare
-
-
176 inlägg
Tror inte 360 HD-DVD combon klarar 24p.
Ok, finns det någon som vet då?  Jag trodde att den gjorde det ialf.
Postad 10 december 2007 - 22:31
rectifier
-
rectifier
-
Rookie
-
4 inlägg
Modell: LE46M87BDX/XEC T-TLPMPEUD-1013 T-BDPMPEUS-1004 BOARD2-CALLA-TR-1011 May 4 2007 Inköpsdatum: November 10 Inköpsställe: Netonet Ingen uppgradering Pris: 18900kr Ingen movieplusbugg. 24p funkar fint med ps3 också, utan tvång. En del clouding förekom när jag först pluggade in den, men detta upptäckte jag berodde på de värdelösa grundinställningarna för bilden. När backlight sänktes försvann cloudingen. Bilden är otroligt bra vid BD-uppspelning, kanske kommer den bäst till sin rätt där, men även SD är bra. Kör DVBT via accessmodul, och det funkar fint förutom att Boxer leverera kassa signaler, men det rår knappast tvn för. Enda problemet är att jag inte lyckas byta språk från engelska till svenska i menyn. Svenska verkar inte finnas med som val, kanske pga att det är en XEC modell. Nån med tips?
Postad 10 december 2007 - 23:00
Unregistered65127d5c
-
Unregistered65127d5c
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Modell: LE46M87BDX/XEC
T-TLPMPEUD-1013 T-BDPMPEUS-1004 BOARD2-CALLA-TR-1011 May 4 2007
Inköpsdatum: November 10 Inköpsställe: Netonet Ingen uppgradering Pris: 18900kr
Ingen movieplusbugg. 24p funkar fint med ps3 också, utan tvång. En del clouding förekom när jag först pluggade in den, men detta upptäckte jag berodde på de värdelösa grundinställningarna för bilden. När backlight sänktes försvann cloudingen. Bilden är otroligt bra vid BD-uppspelning, kanske kommer den bäst till sin rätt där, men även SD är bra. Kör DVBT via accessmodul, och det funkar fint förutom att Boxer leverera kassa signaler, men det rår knappast tvn för. Enda problemet är att jag inte lyckas byta språk från engelska till svenska i menyn. Svenska verkar inte finnas med som val, kanske pga att det är en XEC modell. Nån med tips?

I servicemenyn, i 2. options kan du ändra till "nordic" då får du tillgång till svenska menyer.
Postad 11 december 2007 - 00:14
aoh
-
aoh
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
PLAYSTATION 3 + NHL08 ÄGARE!
Undrar om det är fer än jag som får samma problem när man matar tv:n med dessa saker:
Väldigt ofta så blir spelarna "FLIMMRIGA" d.v.s. bilden hänger inte med och gubbarna flimmrar i bilden. Väldigt irriterande. Har upplevt detta då man spelat tidigare verisioner av spelet via datorn och prestandan på datorn inte räckt till och spelat har då hackat och spelarna blivit flimmriga, ska ju dock inte hända på PS3 eftersom spelet är anpassat efter boxens kraft
Har inga problem med några andra spel utan det är bara detta fel som uppkommer i NHL08...
Modell: 40M87 (XEE)
T-TLPMPEUD-1008 T-BDPMPEUS-1004 BOARD2-CALLA-TR-1004 Mar 20 2007
Inköpsdatum: 2007-08-14 Inköpsställe: ONOFF, Växjö Pris: 19500:- Uppgradering: 24hz stöd: Ja men behöver tvingas på min PS3:a MoviePlus bugg: Nej Xbox360 bugg: Vet ej Freeview bugg: Vet ej
Clouding: Ingen, men när jag har en svart bakgrund när spel och annat laddas på PS3:an så är det vita fält som liknar clouding fast om jag kollar på en källa där ingen apparat är inkopplad, t.ex. ext1, så är det kolsvart. Någon annan som upplevt detta eller ska det vara så ??
Buzzing: Inget Annan bugg:Ingen
Hade exakt samma problem som du med NHL 2008. Jag har fått min tv lagad, nytt mainboard och ny fw (från 1004 till 2000) och nu funkar spelet utan problem.
Postad 12 december 2007 - 09:55
Unregistereddf66e77b
-
Unregistereddf66e77b
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Det har nämnts tidigare att för att pixelmappa (dator+tv) så skall man välja "Just Scan", är det då meningen att bilden från att fylla ut skärmen till 100% helt plötsligt fylls ut till bara 90% ?
Postad 12 december 2007 - 20:46
jonatannn
-
jonatannn
-
Användare
-
-
188 inlägg
Är det någon mer än jag som har problem att installera den nya programvaran som man kan få av Samsung??
Har en MacBook Pro så jag har ju ingen seriell port utan fick köpa en adapter USB - Seriell.
Denna har jag installerat drivrutinerna på så den kommer upp i enhetshanteraren i Windows. När jag startar programmet och laddar filen med mjukvaran så ska man ju trycka "connect", och där står den och tuggar sen och statusen är "trying to connect"
Ni som redan har installerat mjukvaran på det här sättet kan ni ge mig lite feedback på vad som kan vara galet...
Postad 12 december 2007 - 21:50
Unregistered65127d5c
-
Unregistered65127d5c
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Är det någon mer än jag som har problem att installera den nya programvaran som man kan få av Samsung??
Har en MacBook Pro så jag har ju ingen seriell port utan fick köpa en adapter USB - Seriell.
Denna har jag installerat drivrutinerna på så den kommer upp i enhetshanteraren i Windows. När jag startar programmet och laddar filen med mjukvaran så ska man ju trycka "connect", och där står den och tuggar sen och statusen är "trying to connect"
Ni som redan har installerat mjukvaran på det här sättet kan ni ge mig lite feedback på vad som kan vara galet...
Kör du en windowsemulator på macen? Har du rätt comport vald? Är baudraten på comporten inställd på 115200?
Postad 13 december 2007 - 15:34
Federsel
-
Federsel
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
jonatannn: starta tvn genom att trycka på on på fjärkontrollen. Då kommer programmet köra vidare.
Postad 14 december 2007 - 18:52
tonymontana
-
tonymontana
-
Rookie
-
2 inlägg
Vet någon om Samsungs support kan avslöja mig som lögnare via serienumret på tv:n? Min tv är gråimporterad och jag tänkte blåljuga om vart den är köpt och vilken modellbeteckning den har. Enda sättet för mig att få hem en sladd och skiva verkar det som...
Postad 14 december 2007 - 19:52
Unregistered801fc485
-
Unregistered801fc485
-
Forumräv
-
-
510 inlägg
Min 40M86 låter med backlighten under 10, what to do?!
Postad 14 december 2007 - 20:51
Unregistered65127d5c
-
Unregistered65127d5c
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Vet någon om Samsungs support kan avslöja mig som lögnare via serienumret på tv:n? Min tv är gråimporterad och jag tänkte blåljuga om vart den är köpt och vilken modellbeteckning den har. Enda sättet för mig att få hem en sladd och skiva verkar det som...
Firmware 2008 kan du få via mail, "homemade" kabel finns också att få tag på. Skicka mig ett pm...
Postad 14 december 2007 - 21:55
jonatannn
-
jonatannn
-
Användare
-
-
188 inlägg
Har försökt att uppdatera men får felmeddelande hela tiden.. Har tagit några skärmdumpar på problemet. Har någon fått samma meddelandet som jag och hur löser man det problemet?? Skärmdumpar
Postad 14 december 2007 - 22:32
snowstorm
-
snowstorm
-
Lärjunge
-
-
356 inlägg
Gå till någon "Samsing Nordic" återförsläjare som har ett uppställt demo ex och skriv av nummret (typ Siba, OnOff, Elgiganten, Mediamarkt, AudioVideo, HifiKlubben etc...) Eller sök upp någon här på forums serienummer, eller fråga om det...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny soffa, vy bakåt i salongen
DPC
2025-05-07 10:21:06
-
Vy från dörr med ny soffa
DPC
2025-05-07 10:19:58
-
Rad 1 och 2
DPC
2025-05-07 10:17:56
-
Soffa till salongens andra rad
DPC
2025-05-07 10:03:29
-
Pioneer CMX-3000
Anton
2025-05-06 19:28:59
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|